Vreemd Fenomeen
https://panorama.nl/artik(...)-gebouw-in-groningen
Schokkend: student springt van Vindicat-gebouw in Groningen (update)

Donderdagochtend 27 juni heeft zich een drama afgespeeld in studentenstad Groningen. Rond 6 uur in de ochtend is een Groningse studente van het dak van het Vindicat-gebouw afgesprongen. Vrijdagmiddag werd bekend dat het meisje aan haar verwondingen is overleden.

Op schokkende beelden die sinds donderdag rondgaan op het internet is te zien dat een feestje gaande is op het dak van het gebouw van de Groningse studentenvereniging. Terwijl anderen in een grote groep bij elkaar staan, is er één persoon te zien die vanaf een afstand begint te rennen en van het gebouw springt. Een andere student lijkt nog achter de persoon aan te rennen, maar dat was tevergeefs.

Overleden
Vrijdagmiddag rond half 3 maakte het bestuur van Vindicat bekend dat het meisje inmiddels aan haar verwondingen is overleden en dat het om de Groningse studente Justine T. gaat.

In een verklaring schrijft de studentenvereniging dat Justine een geliefd lid was. Uit de verklaring: "Wij zijn er helemaal kapot van en hebben geen woorden voor dit grote, hartverscheurende gemis."

Vrijdagmiddag verzamelden studenten zich bij het Vindicat-gebouw om te rouwen. Daar ligt inmiddels ook een bloemenzee aan boeketten die er neer zijn gelegd door studenten en andere Groningers.

De oorzaak van het drama is nog altijd onduidelijk.
Bizar verhaal dat iemand zomaar ineens van het dak rent. Ik ben benieuwd wat precies de oorzaak gaat zijn.

Bericht 0% gewijzigd door Jippie op 30-06-2024 15:40:52
Voor al uw no nonsense
Vreemd dat haar naam in het bericht staat.
IWAB: Ik Weet Alles Beter...
Drank maakt meer kapot dan je lief is.

Als mijn post niet duidelijk is, moet je misschien even je sarcasmeradar aanzetten.

Weer zo'n kut millennial.
1s.gif Op zondag 30 juni 2024 15:38 schreef Boca_Raton het volgende:
Nou inderdaad, nul toegevoegde waarde.

I think that it’s extraordinarily important that we in computer science keep fun in computing
For all who deny the struggle, the triumphant overcome
Met zwijgen kruist men de duivel

Haaien-idee
1s.gif Op zondag 30 juni 2024 15:38 schreef Boca_Raton het volgende:
Vreemd dat je dat vreemd vindt, het was een mens met een naam.

pindazakje

Zoveelste incident daar. Dat ze nog mogen bestaan is voor mij een raadsel.
Ik weet dat er in elke studentenstad ook vreemde zaken afspelen zoals ontgroeningen en bijvoorbeeld seksuele misbruiken door mannen bij vrouwelijke studentes. Maar volgens mij zijn veel studenten nog depressief na coronaperiode? Komt dat door? Juist, zal wel te maken hebben met tijdsdruk en financiële problematiek zoals hoge huur van studentenkamer.
Bejaarde millennial
Vindicat. Groningen. Dat het iets met bangalijsten te maken heeft, valt niet uit te sluiten.

🎧

Nova is mijn prinses
Waarom is die vereniging nog niet opgedoekt?

Op maandag 9 oktober 2023 13:31 schreef Nova het volgende:[/b]
Oh schatje, wat lief van je om dat te zeggen! Jij bent echt een prins op het witte paard voor mij. Met jou voel ik me zo geliefd en speciaal. Laten we nog lang samen genieten van sprookjesachtige avonturen en elkaar verwennen met veel knuffels en kusjes. O+ naar jou, mijn lieve prins! :*

abschiebehauptmeister
De vindicat sukkeltjes houden wel van drank en de nodige drugs. Het is aannemelijk dat de vrouw zwaar onder invloed was, er zijn in het verleden mensen uit ramen gesprongen door paddo's dus dat ligt voor de hand.

Vindicat, de media, popo en gemeente Groningen lijken dit 'incidentje' weer onder het tapijt te willen schuiven. Men wist vrijwel meteen te melden dat het om zelfmoord ging, terwijl de vrouw juist na een hevige nacht van zuipen en drugs van het gebouw rende.
abschiebehauptmeister
Je zou trouwens verwachten dat de politie de hele bende ontruimd en afzet voor nader onderzoek, denk dat de balletjes in ramp tempo alle drugs even veilig gesteld hebben.
Voor al uw no nonsense
1s.gif Op zondag 30 juni 2024 15:53 schreef heywoodu het volgende:

[..]
In de lokale media zelfs met achternaam. Wellicht in overleg met familie ofzo?
Hier stond ook haar volledige naam, is aangepast.
Het is volgens mij gebruikelijk om bij dit soort berichten geen naam te noemen.
Je neemt natuurlijk wel een onaanvaardbaar risico als je een feestje houdt op het dak van een gebouw waar je zomaar vanaf kan vallen. Het bestuur van Vindicat kan nu dan wel zeggen dat ze rouwen om de dood van Justine en dat ze er kapot en verslagen van zijn, maar wat mij betreft zijn ze door het nemen van een dergelijk risico gewoon medeverantwoordelijk.
Spellchecker
Mevrouwtje oeps/B.U.2022 :P
0s.gif Op zondag 30 juni 2024 16:06 schreef Kip_Frites_Appelmoes het volgende:
Je neemt natuurlijk wel een onaanvaardbaar risico als je een feestje houdt op het dak van een gebouw waar je zomaar vanaf kan vallen. Het bestuur van Vindicat kan nu dan wel zeggen dat ze rouwen om de dood van Justine en dat ze er kapot en verslagen van zijn, maar wat mij betreft zijn ze door het nemen van een dergelijk risico gewoon medeverantwoordelijk.
Het dak was sowieso verboden terrein.
Dus daar gingen ze al de fout in.

https://112groningen.nl/3(...)men-dat-is-onveilig/

--###No Guts No Glory###--

Genieten op z'n Haarlems!
Tevens een vereniging met een niet al te beste naam. ;)

-Het leven is goed in het beschaafde en welgestelde milieu op Haarlemse bodem, waar wij met volle teugen van het leven genieten! :Y)

Ongekend.
De sprong was ook live te zien op RTV Noord die beelden uitzendt van de cam op de Martinitoren.
0s.gif Op zondag 30 juni 2024 16:11 schreef Vincent_student het volgende:

[..]
Denk eerder zelfmoord. Als ik kijk naar alles wat er allemaal speelt rond een universiteitsleven, ben ik heel erg blij dat ik het gehouden heb bij een hbo-opleiding.
Tijdens de coronaperiode hadden ook twee hbo studenten in Groningen zelfmoord gepleegd. Denk eerder een heel kwetsbaar type, veel drank en misschien drugs, maar die laatste twee zijn zeker niet de oorzaak.

A Robin Redbreast in a Cage Puts all Heaven in a Rage.

0s.gif Op zondag 30 juni 2024 16:32 schreef Discombobulate het volgende:

[..]
Tijdens de coronaperiode hadden ook twee hbo studenten in Groningen zelfmoord gepleegd. Denk eerder een heel kwetsbaar type, veel drank en misschien drugs, maar die laatste twee zijn zeker niet de oorzaak.
Bij de universiteit moet je lid worden van een studentenvereniging. Bij hbo hoeft dat niet, dan kun je gewoon rustig je huiswerk maken zonder gestoord te worden.
Heel triest. Sterkte aan alle familie, vrienden, mede studenten.
Vreemd Fenomeen
0s.gif Op zondag 30 juni 2024 16:42 schreef Vincent_student het volgende:

[..]
Bij de universiteit moet je lid worden van een studentenvereniging.
Dat is onzin. Maar een minderheid is lid, en nog kleiner deel is lid van Vindicat.
#MakeLanciaGreatAgain

[..]
Bij de universiteit moet je lid worden van een studentenvereniging. Bij hbo hoeft dat niet, dan kun je gewoon rustig je huiswerk maken zonder gestoord te worden.
Flauwekul.

How do we turn this world-class fuck-up into a world-class learning experience?

0s.gif Op zondag 30 juni 2024 16:06 schreef Kip_Frites_Appelmoes het volgende:
Nou ja, zomaar vanaf kan vallen......, ze neemt een sprintje en springt er gewoon vanaf. Heeft imo weinig met onaanvaardbaar risico te maken, overdreven gedoe.

Sneu nieuws natuurlijk, maar dat is imo niet echt een stok om vindicat mee te slaan (en die zijn er genoeg)
0s.gif Op zondag 30 juni 2024 15:51 schreef Cruzinats het volgende:
De vindicat sukkeltjes houden wel van drank en de nodige drugs. Het is aannemelijk dat de vrouw zwaar onder invloed was, er zijn in het verleden mensen uit ramen gesprongen door paddo's dus dat ligt voor de hand.

Zoiets gok ik ook inderdaad. Zelfmoord onder die omstandigheden lijkt me wat vreemd. Maargoed, het blijft gissen.

Vindicat, de media, popo en gemeente Groningen lijken dit 'incidentje' weer onder het tapijt te willen schuiven. Men wist vrijwel meteen te melden dat het om zelfmoord ging, terwijl de vrouw juist na een hevige nacht van zuipen en drugs van het gebouw rende.
Deze hele post is gebaseerd op jouw eigen vooroordelen. Niet echt netjes na zo'n gebeurtenis. "Aannemelijk" dat ze zwaar onder invloed was, omdat ze nu eenmaal bij Vindicat zit.
Hopelijk zijn de media ook zo snel met hun berichtgeving als de oorzaak boven tafel komt. Tot die tijd blijft het gissen. Een zielig meisje dat zich al niet thuisvoelde op deze wereld lijkt me, als ze lid was van Vindicat, wel erg vergezocht. Plotselinge paniek (misschien een vriendin die haar geheim met de hele jaarclub blijkt te hebben gedeeld) of de gedachte, onder invloed van wat dan ook, te kunnen vliegen, dat zou kunnen, maar we weten het niet.
LOAD "$",8,1
0s.gif Op zondag 30 juni 2024 16:32 schreef Discombobulate het volgende:

[..]
Overal heb je gevallen van zelfmoord. Ook in mijn studietijd, toen corona alleen een bier was, is er iemand van de studentenflat gesprongen.

Representant van het failliet van de westerse liberale maatschappij

0s.gif Op zondag 30 juni 2024 18:51 schreef stavromulabeta het volgende:

[..]
Overal heb je gevallen van zelfmoord. Ook in mijn studietijd, toen corona alleen een bier was, is er iemand van de studentenflat gesprongen.
In Uppsala, waar ik rond 2010 kort verbleef, hadden ze de ‘Flogsta scream’: in een Uilenstede-achtig complex van studentenflats deed een aantal bewoners elke avond om 22:00 het raam open om te schreeuwen. Scheen ter nagedachtenis te zijn van een student die jaren daarvoor gesprongen was.
Dichter bij huis ken ik de tragische verhalen uit de Selwerdflats in Groningen en de IBB in Utrecht, waar bewoners hun ganggenoot hangend aan de hoogslaper of de verwarmingsbuis vonden. Dat gebeurt en gebeurde, gelukkig, niet dagelijks.
Internetheld sinds 2008

[..]
Denk eerder zelfmoord. Als ik kijk naar alles wat er allemaal speelt rond een universiteitsleven, ben ik heel erg blij dat ik het gehouden heb bij een hbo-opleiding.
Jup, je kan beter scholier zijn dan student. Walgelijk crimineel clubje trouwens, verbieden net als de 1% outlaw brommerclubs.
0s.gif Op zondag 30 juni 2024 18:57 schreef Magister_Artium het volgende:

[..]
In Uppsala, waar ik rond 2010 kort verbleef, hadden ze de ‘Flogsta scream’: in een Uilenstede-achtig complex van studentenflats deed een aantal bewoners elke avond om 22:00 het raam open om te schreeuwen. Scheen ter nagedachtenis te zijn van een student die jaren daarvoor gesprongen was.
Dichter bij huis ken ik de tragische verhalen uit de Selwerdflats in Groningen en de IBB in Utrecht, waar bewoners hun ganggenoot hangend aan de hoogslaper of de verwarmingsbuis vonden. Dat gebeurt en gebeurde, gelukkig, niet dagelijks.
Kan me ook nog herinneren van rond die tijd dat er een student onder invloed van drugs door een raam sprong en ter pletter viel in Utrecht science park, deed me dit verhaal ook even aan terug denken.
Kan iemand een opsomming maken van alle mogelijke oorzaken plus de kans erbij dat deze van toepassing zou kunnen zijn?

Scheelt weer een hoop speculatie gelul.

[..]
Als ik kijk naar alles wat er allemaal speelt rond een universiteitsleven, ben ik heel erg blij dat ik het gehouden heb bij een hbo-opleiding.
Whut? :')

Je kan ook gewoon een normaal studentenleven hebben zonder corporale idioterie en zucht om erbij te horen.

Bij de universiteit moet je lid worden van een studentenvereniging.
Whut whut?

Ik schrijf boeken over wetenschap en filosofie!
https://www.epsilon-uitga(...)e-tijd-materie/10996
https://www.spectrumboeke(...)k-niet-9789000386765
https://www.spectrumboeke(...)tronen-9789000395071

All is well
Wat een reacties weer _O-

Kan zoveel redenen zijn.

Van zelfmoord tot drugs tot een absurde ontgroening, al lijkt die kans me wel bijzonder klein

Wellicht dat eerst even afwachten en het vooral gewoon droevig nieuws vinden

“And forget not that the earth delights to feel your bare feet and the winds long to play with your hair.”

We Call Them Poor
1s.gif Op zondag 30 juni 2024 20:50 schreef Fok-it het volgende:
Wat een reacties weer _O-

Kan zoveel redenen zijn.

Van zelfmoord tot drugs tot een absurde ontgroening, al lijkt die kans me wel bijzonder klein

Wellicht dat eerst even afwachten en het vooral gewoon droevig nieuws vinden
Je vergeet de waarschijnlijkste reden nog.
All is well
0s.gif Op zondag 30 juni 2024 20:51 schreef Bezsen het volgende:

[..]
Je vergeet de waarschijnlijkste reden nog.
Hm?

“And forget not that the earth delights to feel your bare feet and the winds long to play with your hair.”

Lux Aeterna
0s.gif Op zondag 30 juni 2024 18:57 schreef Magister_Artium het volgende:

[..]
In mijn studententijd (heel lang geleden) kwam het ook regelmatig voor:
- Springen van gebouwen/flats
- Drugs
en de goedkoopste oplossing
- plastic zak over je hoofd
:{

Exaudi orationem meam
Requiem aeternam dona eis, Domine.
Et lux perpetua luceat eis.

All is well
0s.gif Op zondag 30 juni 2024 20:52 schreef Bezsen het volgende:

[..]
Simpelweg een noodlottig ongeval.
Nou als iemand rent en daarna springt wordt een noodgeval wel lastiger te verklaren

We Call Them Poor
0s.gif Op zondag 30 juni 2024 20:53 schreef Fok-it het volgende:

[..]
Nou als iemand rent en daarna springt wordt een noodgeval wel lastiger te verklaren
Wellicht ff vergeten dat ze op een flat stond.
Kon gebeuren
0s.gif Op zondag 30 juni 2024 20:47 schreef Haushofer het volgende:

[..]

Je kan ook gewoon een normaal studentenleven hebben zonder corporale idioterie en zucht om erbij te horen.
[..]
Whut whut?
Kijk eens naar de docu Schijnstudent of naar studenten en meervoudige moordenaren Thijs H. en Fouad L. of naar al die klimaatgekkies en hamassupporters.

Ik weet nog wel vlak voor het verbod op paddo's dat er in korte tijd twee incidenten met vliegende toeristen waren. Het CDA was er alles de kippen bij om de boel te verbieden.

Een halfjaar later bleken die incidenten niks met paddo's te maken gehad te hebben. Bedankt voor die trip in memory lane waarin een jonge glazenmaker al zijn vertrouwen in die schijnheilige eikels verloor.
DUDE
Dat gezeik over speculaties..

Ze rent naar de dakrand en springt er vanaf.

Gewoon zelfmoord .punt.
Assimilatie = Laxatie = Stront
Nooit begrepen die studenten onzin. Maar waar ze het pas echt bont hebben gemaakt is in belgie. Die moesten tijdens een ontgroening gemalen muizen shake drinken en werden ondergepist. :N

:{²

Misgun niemand zijn profijt, laat elk op hoope bouwe. Ofschoon wie mij ook benijdt, fortuin moet zijn loop behouden.
Bansheeboy: Fok!ker van de week!
[Without heart we would be mere machines]
Bergkamp, Zlatan, Van Persie, Ziyech, Quaresma

wellicht geen fysica studente
Het ging al eerder mis toen ze voor Vindicat koos.
0s.gif Op zondag 30 juni 2024 15:39 schreef thedeedster het volgende:
Drank maakt meer kapot dan je lief is.
Hoe weet je dat het aan de drank lag? Misschien is ze wel verkracht.

Ô mon citoyens vous serez unis.

Rest in peace, treurig nieuws.

"Het enkele feit dat de gewasbeschermingsmiddelen zijn toegelaten, geeft in ieder geval geen garantie op het ontbreken van met name een uitgesteld schadelijk effect op de gezondheid van mensen."

Si non confectus non reficiat
0s.gif Op zondag 30 juni 2024 21:14 schreef Alpha0 het volgende:
Het ging al eerder mis toen ze voor Vindicat koos.
En wat als ze nou helemaal geen lid was, maar een introducé?

De pessimist ziet het duister in de tunnel
De optimist ziet het licht aan het eind van de tunnel
De realist ziet de trein komen
De machinist ziet drie idioten in het spoor staan....

Sunshower kisses...
0s.gif Op zondag 30 juni 2024 21:58 schreef Lord_Vetinari het volgende:

[..]
En wat als ze nou helemaal geen lid was, maar een introducé?
Ze had er een bestuursfunctie.

The love you take is equal to the love you make.

Wanneer intrusive thoughts winnen. ;(

God was in Christ, reconciling the world unto himself, not imputing their trespasses unto them;

Kennelijk heeft ze in de klas gezeten bij een telg uit de Oranje-familie. Kan even niet op de naam komen
0s.gif Op zondag 30 juni 2024 20:56 schreef dudewhereismycar het volgende:

Gewoon zelfmoord .punt.
Dan is het nog de vraag of het vooraf gepland was of in een opwelling onder invloed van drank en/of drugs.
Sunshower kisses...
0s.gif Op zondag 30 juni 2024 22:24 schreef Pleun2011 het volgende:
Kennelijk heeft ze in de klas gezeten bij een telg uit de Oranje-familie. Kan even niet op de naam komen
Eloise.

The love you take is equal to the love you make.

0s.gif Op zondag 30 juni 2024 20:47 schreef Haushofer het volgende:

[..]

[..]
Whut whut?
Vond het ook al vreemd. Dan moet ik mijn masterbul maar weer inleveren, want ik ben nooit bij Vindicat binnen geweest, zelfs niet in mijn keiweek.
Ik vind dat gehaat op studentenverenigingen ook altijd wel typisch trouwens.
Ik bijt.
When you gotta go, you gotta go.
Vreemd Fenomeen
10s.gif Op zondag 30 juni 2024 23:00 schreef Smart_ass het volgende:
Vaak van types die zelf wat gemist hebben.
Toekomst. Made in Europe.
0s.gif Op zondag 30 juni 2024 23:35 schreef Hexagon het volgende:

[..]
Allemaal jaloerse MBO-studenten.

And what rough beast, its hour come round at last,
Slouches towards Bethlehem to be born?

Moderator / Redactie FP + Sport
0s.gif Op zondag 30 juni 2024 23:35 schreef Hexagon het volgende:

[..]
Ja man. Vernederende introducties, zo af en toe een dode. Mis je echt wat aan.

Alsof je geen leuke studententijd kunt hebben zonder dat (semi-)corporale gebeuren :')

zie email 27 oktober

Vreemd Fenomeen
0s.gif Op zondag 30 juni 2024 23:40 schreef trein2000 het volgende:

[..]

Alsof je geen leuke studententijd kunt hebben zonder dat (semi-)corporale gebeuren :')
Oh, dat kan natuurlijk prima. Maar dan zal er minder behoefte zijn om gefrustreerde oneliners over studentenverenigingen te posten.
I'm a Live Wire
10s.gif Op zondag 30 juni 2024 23:00 schreef Smart_ass het volgende:
Ja want je hoort er eigenlijk alleen maar positieve verhalen over
Effe niet
Cocaine is one hell of a drug.

Radical islam is the snake in the grass.
Moderate islam is the grass that hides the snake.

81s.gif Op maandag 1 juli 2024 00:02 schreef the-eye het volgende:

[..]
Want die halen het nieuws inderdaad.

[..]

Niemand zegt dat je geen leuke studententijd kunt hebben zonder lid te worden, maar ik snap dat afgeven op studentenverenigingen nooit zo van mensen die overduidelijk zelf geen lid zijn (geweest).
1s.gif Op maandag 1 juli 2024 00:31 schreef Smart_ass het volgende:
Niemand zegt dat je geen leuke studententijd kunt hebben zonder lid te worden, maar ik snap dat afgeven op studentenverenigingen nooit zo van mensen die overduidelijk zelf geen lid zijn (geweest).
Er wordt niet categorisch afgegeven op alle studentenverenigingen. Er wordt alleen afgegeven op studentenverenigingen die met een zekere regelmaat op ongunstige wijze in het nieuws komen. Daarbuiten zijn er genoeg studentenverenigingen waar je nooit een onvertogen woord over hoort, en daar wordt dan ook nooit op afgegeven.
uw reclame hier
15s.gif Op zondag 30 juni 2024 20:56 schreef BansheeBoy het volgende:
Nooit begrepen die studenten onzin. Maar waar ze het pas echt bont hebben gemaakt is in belgie. Die moesten tijdens een ontgroening gemalen muizen shake drinken en werden ondergepist. :N

:{²
Tis een beetje als in het leger. Als je samen ontberingen meemaakt en door de hel gaat kweek je een hele hechte band/groep. Waar je dan later weer profijt van hebt. Of ptsd.

opinions are like assholes. they all stink except for mine, which smells like roses

0s.gif Op maandag 1 juli 2024 01:01 schreef Kip_Frites_Appelmoes het volgende:

[..]
Er wordt niet categorisch afgegeven op alle studentenverenigingen. Er wordt alleen afgegeven op studentenverenigingen die met een zekere regelmaat op ongunstige wijze in het nieuws komen. Daarbuiten zijn er genoeg studentenverenigingen waar je nooit een onvertogen woord over hoort, en daar wordt dan ook nooit op afgegeven.
Er wordt anders vaak genoeg in z’n algemeenheid afgegeven op studentenverenigingen hier op fok.
Bejaarde millennial
0s.gif Op maandag 1 juli 2024 01:13 schreef speedcore het volgende:

[..]
Tis een beetje als in het leger. Als je samen ontberingen meemaakt en door de hel gaat kweek je een hele hechte band/groep. Waar je dan later weer profijt van hebt. Of ptsd.

Na je studententijd wordt het betreden van sommige (werk-)kringen wat lastig, als je niet lid bent geweest. Omdat je contacten mist die daarvoor handig zijn.

Je kunt je afvragen of je überhaupt wel een baan in een dergelijk gesloten wereldje wil, maar misschien ligt je roeping uitgerekend in die sector. Of je bijt je er doorheen omdat de baan domweg veel geld gaat opleveren.

🎧

https://panorama.nl/artik(...)-gebouw-in-groningen
Schokkend: student springt van Vindicat-gebouw in Groningen (update)

Donderdagochtend 27 juni heeft zich een drama afgespeeld in studentenstad Groningen. Rond 6 uur in de ochtend is een Groningse studente van het dak van het Vindicat-gebouw afgesprongen. Vrijdagmiddag werd bekend dat het meisje aan haar verwondingen is overleden.

Op schokkende beelden die sinds donderdag rondgaan op het internet is te zien dat een feestje gaande is op het dak van het gebouw van de Groningse studentenvereniging. Terwijl anderen in een grote groep bij elkaar staan, is er één persoon te zien die vanaf een afstand begint te rennen en van het gebouw springt. Een andere student lijkt nog achter de persoon aan te rennen, maar dat was tevergeefs.

Overleden
Vrijdagmiddag rond half 3 maakte het bestuur van Vindicat bekend dat het meisje inmiddels aan haar verwondingen is overleden en dat het om de Groningse studente Justine T. gaat.

In een verklaring schrijft de studentenvereniging dat Justine een geliefd lid was. Uit de verklaring: "Wij zijn er helemaal kapot van en hebben geen woorden voor dit grote, hartverscheurende gemis."

Vrijdagmiddag verzamelden studenten zich bij het Vindicat-gebouw om te rouwen. Daar ligt inmiddels ook een bloemenzee aan boeketten die er neer zijn gelegd door studenten en andere Groningers.

De oorzaak van het drama is nog altijd onduidelijk.
Heeft de vereniging ook niet-geliefde leden?
Bejaarde millennial
Zoiets wordt altijd gezegd.

Over de doden niets dan goeds.

🎧

Black Metal fan
1s.gif Op zondag 30 juni 2024 16:10 schreef maily het volgende:

[..]
Het dak was sowieso verboden terrein.
Dus daar gingen ze al de fout in.

https://112groningen.nl/3(...)men-dat-is-onveilig/
Man man man, opdoeken die club.

Deceit for a lifetime has taken it's toll.
An emotional void, I feel numb and cold.
You're all dead to me now. And has been for long.
The time has come to reap what you've sown.

81s.gif Op maandag 1 juli 2024 00:02 schreef the-eye het volgende:

[..]
Jij hebt behoefte aan elke maand een verhaal over Vindicat in de krant? "Op maandag was er een gezellige borrel , op dinsdag speelde het voetbalteam en kwam de debatclub weer samen" enzovoorts.

Logisch dat alleen excessen (negatief: bijvoorbeeld ontgroening die mis gaat. Positief: groots gevierd lustrum bijvoorbeeld) de media halen.
0s.gif Op zondag 30 juni 2024 20:54 schreef Nober het volgende:

[..]
Kijk eens naar de docu Schijnstudent of naar studenten en meervoudige moordenaren Thijs H. en Fouad L. of naar al die klimaatgekkies en hamassupporters.
Ja, ik heb die docu gezien, ik heb in mijn eigen omgeving schijnstudeerders meegemaakt, ik ken de verhalen om me heen omtrent depressies bij studenten. Tijdens mijn eigen promotie hadden we zelfs een term ervoor: "PhDepression". Zo hebben ze een collega van een andere universiteit ooit eens ergens uit Oost Europa moeten plukken omdat hij zo ongeveer was doorgedraaid. Ik heb zelf een burn-out van 4 jaar overgehouden aan mijn promotie.

De druk bij jongeren ligt inderdaad hoog. Dat erken ik. Maar er zijn ook zat studenten die wel een mooie studententijd hebben. Ik denk wel dat corporale verenigingen niet bepaald gezond voor je zijn als je mentaal al niet zo stabiel bent, want ik heb wederom in mijn eigen omgeving meerdere personen gekend die een flinke dreun kregen toen ze uit hun jaarclub werden gebonjoerd. Maar goed, ik heb zelf ook geen ervaring met corporale verenigingen; ik zat alleen bij een studievereniging en een studentenplatform dat cursussen omtrent filosofie en levensbeschouwing organiseerde.

Ik schrijf boeken over wetenschap en filosofie!
https://www.epsilon-uitga(...)e-tijd-materie/10996
https://www.spectrumboeke(...)k-niet-9789000386765
https://www.spectrumboeke(...)tronen-9789000395071

Redactie Frontpage
MijnMoeder

[..]
Je reinste kolder.

Ta mère
El Coño
ウイスキー

0s.gif Op maandag 1 juli 2024 08:35 schreef PotjeSambal het volgende:

[..]
Jij hebt behoefte aan elke maand een verhaal over Vindicat in de krant? "Op maandag was er een gezellige borrel , op dinsdag speelde het voetbalteam en kwam de debatclub weer samen" enzovoorts.

Logisch dat alleen excessen (negatief: bijvoorbeeld ontgroening die mis gaat. Positief: groots gevierd lustrum bijvoorbeeld) de media halen.
Maar het zijn juist veel excessen die je over andere verenigingen niet hoort. Niet over andere studentenverenigingen en niet over de lokale biljartenclub. Vindicat komt structureel slecht in het nieuws. Was dit allemaal bij een motorclub gebeurd was die allang opgedoekt.
Vreemd Fenomeen
0s.gif Op maandag 1 juli 2024 09:22 schreef Haushofer het volgende:

[..]
Ja, ik heb die docu gezien, ik heb in mijn eigen omgeving schijnstudeerders meegemaakt, ik ken de verhalen om me heen omtrent depressies bij studenten. Tijdens mijn eigen promotie hadden we zelfs een term ervoor: "PhDepression". Zo hebben ze een collega van een andere universiteit ooit eens ergens uit Oost Europa moeten plukken omdat hij zo ongeveer was doorgedraaid. Ik heb zelf een burn-out van 4 jaar overgehouden aan mijn promotie.
Hoe komt dat nou eigenlijk. Ik ben geen academicus dus ken die universitaire wereld eigenlijk alleen van een afstandje. Maar mijn beeld is dat de omgangsvormen onder wetenschappers niet al te prettig zijn.

De druk bij jongeren ligt inderdaad hoog. Dat erken ik. Maar er zijn ook zat studenten die wel een mooie studententijd hebben. Ik denk wel dat corporale verenigingen niet bepaald gezond voor je zijn als je mentaal al niet zo stabiel bent, want ik heb wederom in mijn eigen omgeving meerdere personen gekend die een flinke dreun kregen toen ze uit hun jaarclub werden gebonjoerd. Maar goed, ik heb zelf ook geen ervaring met corporale verenigingen; ik zat alleen bij een studievereniging en een studentenplatform dat cursussen omtrent filosofie en levensbeschouwing organiseerde.
Zo'n studentenvereniging is als je adolecent een hele sterke vorm van identiteit. In de periode dat je zoekende bent naar zoiets. Het bij een club horen, met alle rituelen, substructuren en tradities, geeft je een enorm sterk en onkwetsbaar gevoel. Als je er goed je draai kan vinden voelt het als een sociaal fort van waaruit je kan genieten van het leven. Ik heb dat ook ervaren toen. Al was ik lid van een meer moderne vereniging die ook een open houding had naar de buitenwereld.

Maar het corps heeft dat nog veel sterker en heeft daarin ook sektarische naar binnen gerichte houding. Als je daar dan eerst een geliefd onderdeel van bent, maar later in ongenade raakt, dan is dat alsof men wordt verstoten.
Vreemd Fenomeen
0s.gif Op maandag 1 juli 2024 07:10 schreef Eightyone het volgende:

[..]
Na je studententijd wordt het betreden van sommige (werk-)kringen wat lastig, als je niet lid bent geweest. Omdat je contacten mist die daarvoor handig zijn.

Je kunt je afvragen of je überhaupt wel een baan in een dergelijk gesloten wereldje wil, maar misschien ligt je roeping uitgerekend in die sector. Of je bijt je er doorheen omdat de baan domweg veel geld gaat opleveren.
Het is vooral een voorsprong omdat je door zo'n vereniging al veel contacten hebt en je ook vaardigheden opdoet die je bij je studie niet leert.

Je "erdoor heen bijten" gaat niet werken. Dat is niet vol te houden als je het niet ook echt met plezier lid bent. Dan ga je daar ook geen vrienden maken.
Hoi ik zit op fok
0s.gif Op maandag 1 juli 2024 10:11 schreef Hexagon het volgende:

[..]
Hoe komt dat nou eigenlijk. Ik ben geen academicus dus ken die universitaire wereld eigenlijk alleen van een afstandje. Maar mijn beeld is dat de omgangsvormen onder wetenschappers niet al te prettig zijn.
[..]
Zo'n studentenvereniging is als je adolecent een hele sterke vorm van identiteit. In de periode dat je zoekende bent naar zoiets. Het bij een club horen, met alle rituelen, substructuren en tradities, geeft je een enorm sterk en onkwetsbaar gevoel. Als je er goed je draai kan vinden voelt het als een sociaal fort van waaruit je kan genieten van het leven. Ik heb dat ook ervaren toen. Al was ik lid van een meer moderne vereniging die ook een open houding had naar de buitenwereld.

Maar het corps heeft dat nog veel sterker en heeft daarin ook sektarische naar binnen gerichte houding. Als je daar dan eerst een geliefd onderdeel van bent, maar later in ongenade raakt, dan is dat alsof men wordt verstoten.
Dat laatste is denk ik ook een beetje wat de weerstand oproept. Je hebt een sociaal fort, dus mensen wanen zich onschendbaar. Dat maakt ook dat het zelden leuk is als je op een feestje zit en er komt een afsplitsing van een studentenvereniging binnen. Ik zat ooit met mijn 3-jarige neefje op een vakantiepark bij de bingo, waar een studentenclub binnenkwam. Dat soort dingen zijn gewoon jammer voor de sfeer zegmaar (en dan heb ik het niet over het feit dat ze daar zijn, wel hoe ze daar zijn).
Dat onschendbare en verhevene is irritant, en bij sommige verenigingen ook ronduit zorgwekkend (lees: Vindicat). Als vrouw is het bovendien bij corporale verenigingen van bovengemiddeld belang hoe knap en populair je bent (...Maar je mag geen slet zijn....) dus als je inderdaad emotioneel kwetsbaar en onzeker bent lijkt het me een behoorlijk mijnenveld. Vooral als je bij het niet-populaire dispuut komt (of zoals iemand die ik kende van het Amsterdamse corps dat ooit tegen me omschreef: het dispuut voor als je lelijk bent en eigenlijk niet thuishoort bij het corps).

Ik ben zelf ook lid geweest van een "milde" vereniging, maar had het er wel snel gezien. Ook nog tijdelijk (half jaar) in een Augustinus-huis gewoond (wat ik een hele prima vereniging vind, met nooit dit soort rare verhalen), vanwege iemands uitwisseling, en regelmatig bij mijn broer op de soos geweest die een bestuursfunctie had in een andere stad. Dus ik ken het wereldje toch echt wel (nooit heel diep in gezeten) en als volwassene denk ik nog steeds een beetje 'meh' .

Ik doe inmiddels een tweede studie, en je ziet ook wel dat steeds meer mensen voor een studievereniging kiezen i.p.v. een studentenvereniging. Daar doe je ook connecties op. Veel direct contact met het bedrijfsleven. En er zijn geen mensen die letterlijk over je heen kotsen omdat je lelijk bent. Ik denk dat "je moet lid zijn voor de connecties" ook een in zichzelf stand houdende fabel is..... Er zijn tegenwoordig zoveel andere manieren om je te profileren. En in mijn kring (en de kring daarom heen) wordt iemand zelden enthousiast van het feit dat iemand bij het corps heeft gezeten. Bovendien is het corps ook al lang niet meer alleen toegankelijk voor rijke mensen (hoewel ze er wel bovengemiddels veel zijn) dus ik vraag me af of je een vergelijkbare kring niet net zo goed ergens anders kan vinden.

[..]

Mensen gaan niet bij Vindicat voor de ontgroening. Groepsgevoel en een bijna instant sociaal netwerk in een nieuwe stad zijn twee van de grote voordelen. En dat is bijvoorbeeld al heel handig bij het zoeken naar een leuke kamer.
Moderator / Redactie FP + Sport
0s.gif Op maandag 1 juli 2024 13:00 schreef Glazenmaker het volgende:

[..]
Mensen gaan niet bij Vindicat voor de ontgroening. Groepsgevoel en een bijna instant sociaal netwerk in een nieuwe stad. En dat is bijvoorbeeld al heel handig bij het zoeken naar een leuke kamer.
Tig andere manieren om dat ook te bereiken. Zonder achterlijke praktijken die getuigen van een totaal gebrek aan eigen waarde.

zie email 27 oktober

suijkerbuijk
Genoeg mensen zien springen voor me neus en op de grond zien vallen.

En als je dan belt duurt nog dik uur voor dat ze komen (politie)

De bekende Marrewijkflat in Spijkenisse.
De flats in Spijkenisse bij de scholen achter .

Dan de flat bij de AH in de Spijkenisse akkers waar ook de parkeerplaats is .

Nee genoeg gezien en doet me niks meer.

Wil je mijn boot zien PTA / Mijn boot en de aanpassing die worden gedaan.

#freepalestine
0s.gif Op maandag 1 juli 2024 13:10 schreef suijkerbuijk het volgende:

Wauw okay.

My age is very
Inappropriate
for my behavior

Miss 200.000.000!
It be like that sometimes
Vreemd Fenomeen
0s.gif Op maandag 1 juli 2024 13:00 schreef trein2000 het volgende:

[..]
Tig andere manieren om dat ook te bereiken. Zonder achterlijke praktijken die getuigen van een totaal gebrek aan eigen waarde.
Nou volgens mij hebben ze bepaald geen gebrek aan eigenwaarde. Ontgroeningen komen ook wel bij meer clubs voor dan alleen studentenverenigingen.

Ja hoor jongen :')
Voor al uw no nonsense

:')
suijkerbuijk
0s.gif Op maandag 1 juli 2024 15:21 schreef FvanS het volgende:

[..]
Ik geloof niet dat jij toevallig die enige persoon op de wereld bent die al ''genoeg'' menen voor je neus hebt zien neervallen nee.

En wat ik zeker niet geloof, en ook gewoon bullshit is dat het minstens een uur duurt voor de politie ter plaatse is na een belletje.
Jouw probleem.
Maar het is zeker mijn ervaring.
Zeker omdat mijn oma en opa sinds de bouw van dat flat daar hebben gewoont tot aan hun dood.
Waar de laatste doden die ik daar heb gezien was op de begrafenis dag van mijn oma .
Terwijl wij terug komen naar haar huis om de laatste details te bespreken over de erfenis .

Deze flat heeft een Nick name.
En elke Spijkenisse die daar wonen en geboren zijn weet het.
De zelfmoord flat omdat je gewoon binnen kan lopen en zo over de balkon kan springen.

Wil je mijn boot zien PTA / Mijn boot en de aanpassing die worden gedaan.

Neem de tijd!
Triest verhaal en een bijzonder nare gebeurtenis. Maar meteen weer naar Vindicat wijzen is wat te simpel.

AZ
ALKMAAR

Vreemd Fenomeen
0s.gif Op maandag 1 juli 2024 10:46 schreef Saboo het volgende:

[..]
Dat laatste is denk ik ook een beetje wat de weerstand oproept. Je hebt een sociaal fort, dus mensen wanen zich onschendbaar. Dat maakt ook dat het zelden leuk is als je op een feestje zit en er komt een afsplitsing van een studentenvereniging binnen. Ik zat ooit met mijn 3-jarige neefje op een vakantiepark bij de bingo, waar een studentenclub binnenkwam. Dat soort dingen zijn gewoon jammer voor de sfeer zegmaar (en dan heb ik het niet over het feit dat ze daar zijn, wel hoe ze daar zijn).
Dat onschendbare en verhevene is irritant, en bij sommige verenigingen ook ronduit zorgwekkend (lees: Vindicat). Als vrouw is het bovendien bij corporale verenigingen van bovengemiddeld belang hoe knap en populair je bent (...Maar je mag geen slet zijn....) dus als je inderdaad emotioneel kwetsbaar en onzeker bent lijkt het me een behoorlijk mijnenveld. Vooral als je bij het niet-populaire dispuut komt (of zoals iemand die ik kende van het Amsterdamse corps dat ooit tegen me omschreef: het dispuut voor als je lelijk bent en eigenlijk niet thuishoort bij het corps).
Haha doet me denken aan een corpsbal die ooit ergens een promopraatje deed voor wat eerstejaars. Die zei "Bij ons is er voor iedereen een plek. Ook als je saai en lelijk bent. Dan kom je bij een van de saaie lelijke disputen" :D

Ik doe inmiddels een tweede studie, en je ziet ook wel dat steeds meer mensen voor een studievereniging kiezen i.p.v. een studentenvereniging. Daar doe je ook connecties op. Veel direct contact met het bedrijfsleven. En er zijn geen mensen die letterlijk over je heen kotsen omdat je lelijk bent. Ik denk dat "je moet lid zijn voor de connecties" ook een in zichzelf stand houdende fabel is..... Er zijn tegenwoordig zoveel andere manieren om je te profileren. En in mijn kring (en de kring daarom heen) wordt iemand zelden enthousiast van het feit dat iemand bij het corps heeft gezeten. Bovendien is het corps ook al lang niet meer alleen toegankelijk voor rijke mensen (hoewel ze er wel bovengemiddels veel zijn) dus ik vraag me af of je een vergelijkbare kring niet net zo goed ergens anders kan vinden.
Wat ik van mijn oude vereniging meekrijg is dat de hoeveelheid aanmeldingen tegenwoordig juist fors hoger is dan 20 jaar geleden toen ik studeerde. Een aanwas die wij top vonden, vinden ze nu teleurstellend. Tijdens de kredietcrisis zijn het belang van een netwerk bouwen en extra-curriculaire activiteiten duidelijker geworden. En die cultuurverandering onder jeugd is eigenlijk gebleven.

Het corps is overigens ook vooral iets van de kakker-cultuur. Je kun eigenlijk op de middelbare school al wel aanwijzen wie lid worden. En vaak waren ouders dan ook al lid.
Ashen One
1s.gif Op maandag 1 juli 2024 15:25 schreef Durmada het volgende:
Triest verhaal en een bijzonder nare gebeurtenis. Maar meteen weer naar Vindicat wijzen is wat te simpel.
Niet heel gek dat er naar Vindicat gewezen wordt, aangezien het pand van Vindicat is, en er op het dak van dat pand een feestje gaande was, waarvan het zeer aannemelijk is dat dat een Vindicat feestje was, met en voor Vindicat leden.

Perhaps you've seen it, maybe in a dream.
A murky, forgotten land.

0s.gif Op zondag 30 juni 2024 20:56 schreef dudewhereismycar het volgende:

Gewoon zelfmoord .punt.
1 ding is zeker.. Vindicat/bestuur heeft een mega groot probleem… ze zijn al flink op de vingers getikt in 2016 toen er een stelletje op het dak lagen te batsen…

Als justitie zijnde Vindicat aanklagen voor nalatigheid met dood als gevolg…
Neem de tijd!
1s.gif Op maandag 1 juli 2024 15:32 schreef StateOfMind het volgende:

[..]
Niet heel gek dat er naar Vindicat gewezen wordt, aangezien het pand van Vindicat is, en er op het dak van dat pand een feestje gaande was, waarvan het zeer aannemelijk is dat dat een Vindicat feestje was, met en voor Vindicat leden.
Want het is de schuld van Vindicat dat ze van het gebouw afrent ?

AZ
ALKMAAR

Neem de tijd!
Als er iemand voor de trein springt, wijst toch ook niet iedereen naar de NS?

AZ
ALKMAAR

Vreemd Fenomeen
1s.gif Op maandag 1 juli 2024 15:35 schreef Durmada het volgende:

[..]
Want het is de schuld van Vindicat dat ze van het gebouw afrent ?
Vindicat heeft toch ook gewoon een dakterras?
het-dakterras-van-studentenvereniging-vindicat-in-de-stad-gr

Of sprong ze van een ander deel?
Culinair tegen Corona
Zelfdoding-onder-jongeren.png?itok=pRwRR7AN

Zelfmoord onder jonge mensen
Komt vaker voor dan je zou denken.
Hoi ik zit op fok
0s.gif Op maandag 1 juli 2024 15:32 schreef King_Merc het volgende:

[..]
1 ding is zeker.. Vindicat/bestuur heeft een mega groot probleem… ze zijn al flink op de vingers getikt in 2016 toen er een stelletje op het dak lagen te batsen…

Als justitie zijnde Vindicat aanklagen voor nalatigheid met dood als gevolg…
Ze scheen zelf (naar alle waarschijnlijkheid...) de sleutel te hebben van het dak, en was zelf bestuurslid. Ik denk dat het dan best ingewikkeld wordt om Vindicat hiervoor aan te klagen.
0s.gif Op maandag 1 juli 2024 16:28 schreef Saboo het volgende:

[..]
Ze scheen zelf (naar alle waarschijnlijkheid...) de sleutel te hebben van het dak, en was zelf bestuurslid. Ik denk dat het dan best ingewikkeld wordt om Vindicat hiervoor aan te klagen.
Maar zelfs als dat niet zo is... Het is niet zo dat ze naar beneden is gelazerd door een windvlaag of een verkeerde stap, dan zou ik nalatigheid nog wel een beetje begrijpen. Maar aan iemand die van het dak af sprint is toch niks te doen? Zou imo absurd zijn om Vindicat voor nalatigheid te vervolgen.
Hoi ik zit op fok
0s.gif Op maandag 1 juli 2024 16:31 schreef tjoptjop het volgende:

[..]
Maar zelfs als dat niet zo is... Het is niet zo dat ze naar beneden is gelazerd door een windvlaag of een verkeerde stap, dan zou ik nalatigheid nog wel een beetje begrijpen. Maar aan iemand die van het dak af sprint is toch niks te doen? Zou imo absurd zijn om Vindicat voor nalatigheid te vervolgen.
Naja opzich mee eens, maar als je niet op het dak kan komen, kun je er ook niet afspringen. We weten ook nog steeds niet of het echt 100% bewust was, of dat ze in een acute psychose zat, een of andere acute waan had, of gewoon alle realiteitszin was verloren door de drank.

Kennelijk mochten leden vanwege allerlei (veiligheids)redenen uberhaupt al niet het dak op, en als het dan toch gebeurt én er gebeurt een incident dan kun je toch wel verantwoordelijk gehouden worden voor het toegang verlenen tot...
Er is nu niet alleen iemand van een dak gesprongen, maar ook nog een hele groep die daar getuige van is geweest en die daar behoorlijk getraumatiseerd door zullen zijn omdat er zo makkelijk toegang tot was.

Punt is alleen dat degene die gesprongen/gevallen/verongelukt is, ook tot het bestuur behoorde die die verantwoordelijkheid behoorde te hebben. Daar valt weinig te halen nu, vrees ik. Ook niet echt gepast, denk ik.
0s.gif Op maandag 1 juli 2024 15:49 schreef Hexagon het volgende:

[..]
Vindicat heeft toch ook gewoon een dakterras?
[ afbeelding ]

Of sprong ze van een ander deel?
Ja, dit is het dakterras wat legaal is.
Ze stonden echt boven het dak. Achter de reclame letters van Hooghoudt geloof ik. Daar mag je niet komen.

Ik heb een filmpje gezien waarop ze met iemand anders naast de groep zit.
Opeens staat ze op en begint te rennen. De ander rent er nog achter aan.
Net of ze iets gezegd heeft of de ander wat opgemerkt heeft. Die ander was in iedergeval nog bij de pinken.
Ongekend.
0s.gif Op woensdag 3 juli 2024 18:54 schreef Paljasso het volgende:

[..]
Ja, dit is het dakterras wat legaal is.
Ze stonden echt boven het dak. Achter de reclame letters van Hooghoudt geloof ik. Daar mag je niet komen.

Ik heb een filmpje gezien waarop ze met iemand anders naast de groep zit.
Opeens staat ze op en begint te rennen. De ander rent er nog achter aan.
Net of ze iets gezegd heeft of de ander wat opgemerkt heeft. Die ander was in iedergeval nog bij de pinken.
Heb het filmpje inmiddels ook gezien. Ze staat met twee anderen, zwiept met haar haar, begint te lopen en om de hoek van de letters zet ze het op een rennen en met nog best een flinke sprong.

Vond het er al met al erg raar uitzien. Helemaal omdat het groepje waar ze langs rent niets doorheeft en het hele tafereel er op dat dak er nog relatief rustig uitziet. Behalve de mensen die het vanaf de grond hebben zien gebeuren er op af rennen.
0s.gif Op woensdag 3 juli 2024 18:58 schreef Gibson88 het volgende:

[..]
Heb het filmpje inmiddels ook gezien. Ze staat met twee anderen, zwiept met haar haar, begint te lopen en om de hoek van de letters zet ze het op een rennen en met nog best een flinke sprong.

Vond het er al met al erg raar uitzien. Helemaal omdat het groepje waar ze langs rent niets doorheeft en het hele tafereel er op dat dak er nog relatief rustig uitziet. Behalve de mensen die het vanaf de grond hebben zien gebeuren er op af rennen.
Dan heb jij het echte filmpje gezien.
Ik zag het geblokt.

Lijkt een bewuste actie. Mede omdat ze zo rustig langs die groep loopt en dan pas gaat rennen.
Maar goed, niemand van ons was erbij.
Ongekend.
0s.gif Op woensdag 3 juli 2024 19:02 schreef Paljasso het volgende:

[..]
Dan heb jij het echte filmpje gezien.
Ik zag het geblokt.

Lijkt een bewuste actie. Mede omdat ze zo rustig langs die groep loopt en dan pas gaat rennen.
Maar goed, niemand van ons was erbij.
Er kan een hoop over gezegd worden. Wat mij opvalt is dat toen ze nog een het praten stond er helemaal geen consternatie bezig leek te zijn. En ook de beelden erna bleef het behoorlijk rustig. Maar goed het is inderdaad zoals zegt. We waren er niet bij en weten niet wat er daadwerkelijk gezegd is en wat er speelde.

Ik ga er dan ook vanuit dat dit niet gaat gebeuren puur uit piëteit.
Weer zo'n kut millennial.
0s.gif Op woensdag 3 juli 2024 18:58 schreef Gibson88 het volgende:

[..]

Ja je vermoed dat ook niet zo'n actie :{

I think that it’s extraordinarily important that we in computer science keep fun in computing
For all who deny the struggle, the triumphant overcome
Met zwijgen kruist men de duivel

steun FOK! en koop via een van deze links
Coolblue Bitvavo

Het lijkt erop dat je onze advertenties blokkeert

Dat begrijpen we, maar is wel erg jammer. Je kunt FOK! namelijk wel gratis LEZEN, maar we kunnen FOK! niet gratis MAKEN. De inkomsten van de advertenties zorgen ervoor dat we de kosten van de site kunnen dragen zodat je ook morgen FOK! nog kunt bezoeken.

Zou je willen overwegen om voor FOK! een uitzondering te maken in je adblocker (of andere tools waarmee onze reclame wordt geweerd)? Je krijgt deze melding dan nooit meer te zien.

Ja, ik wil fok.nl whitelisten, laat me zien hoe

Ik neem liever een premium account zodat ik geen advertenties hoef te zien (je moet eerst inloggen)
Ja, breng me naar de shop