https://nos.nl/artikel/25(...)nd-voor-premierschapquote:Op donderdag 27 juni 2024 22:50 schreef trein2000 het volgende:
[ x ]
Oke, dus na Plasterk, Putters en Van Rij kwamen ze uiteindelijk bij Schoof uit? Leuk voor die man ook.
Het hoeft ook niet verboden te worden, het moet alleen nooit belangrijker zijn dan de wetten en regels in ons land. Dus scholen moeten religieuze symbolen moeten kunnen verbieden, zo ook, bijvoorbeeld hoofddoekjes voor de politie. Uniform is uniform. Een verpleegkundige werkt, zeker op bepaalde afdelingen, met ontblote onderarmen. Dat hoort een moslima dan ook te doen, als het werk dat van je vraagt. Eten in de kantine dat 100% halal is. Iemand die graag ham op zijn brood wil, heeft pech, je neemt maar kip of rookvlees. Offerfeest hoort je niet enig recht op een vrije dag te geven. Als het werk het toelaat, prima, maar ga het niet eisen, want 'mijn geloof', bla bla. Slechts enkele voorbeelden die redelijk actueel zijn. Geef je hieraan toe, dan komen er nieuwe 'wensen'.quote:Op donderdag 27 juni 2024 20:34 schreef Tijger_m het volgende:
In Nederland is een godsdienst niet te verbieden en als je het wel zou verbieden dan verdwijnen moslims niet en ik durf er om te wedden dat er dan meer extremisme zou ontstaan, maar dat terzijde.
Helemaal eens.quote:In Nederland moeten we er voor zorgen dat iedereen zich volgens dezelfde regels gedraagt, de maatschappelijke realiteiten en rechten erkent en dat er geen plaats is voor extremisten die geweld willen gebruiken.
Jij staat je dagelijks bij de werkgever hard te maken om de vrije dagen op Kerstmis, Pasen en Hemelvaart af te schaffen naar ik begrijp?quote:Op vrijdag 28 juni 2024 10:05 schreef Gia het volgende:
[..]
Het hoeft ook niet verboden te worden, het moet alleen nooit belangrijker zijn dan de wetten en regels in ons land. Dus scholen moeten religieuze symbolen moeten kunnen verbieden, zo ook, bijvoorbeeld hoofddoekjes voor de politie. Uniform is uniform. Een verpleegkundige werkt, zeker op bepaalde afdelingen, met ontblote onderarmen. Dat hoort een moslima dan ook te doen, als het werk dat van je vraagt. Eten in de kantine dat 100% halal is. Iemand die graag ham op zijn brood wil, heeft pech, je neemt maar kip of rookvlees. Offerfeest hoort je niet enig recht op een vrije dag te geven. Als het werk het toelaat, prima, maar ga het niet eisen, want 'mijn geloof', bla bla. Slechts enkele voorbeelden die redelijk actueel zijn. Geef je hieraan toe, dan komen er nieuwe 'wensen'.
Geloven is privé, hou het daar.
[..]
Helemaal eens.
Dat hele ideologie gebeuren is inderdaad de kern geweest voor islamofobie en het succes van de PVV op basis van framing. Een beetje vergelijkbaar met wappies of boeren die elk moment extremisme zouden willen plegen volgens de politiek of mediaquote:Op donderdag 27 juni 2024 20:20 schreef Beaurealis het volgende:
Veel reacties, maar zal het proberen samen te vatten. Ja, er zijn dronkelappen die mensen doodrijden. En ja, dan ben je een ontzettende lul. Maar er zit geen ideologie achter.
Dat is wat ik de hele tijd probeer uit te leggen, ik heb een probleem met dat hele 'dood aan de ongelovigen!' narratief. Waarom moet je ongelovigen haten? Waarom krijg ik een hele familie op mijn nek als ik flirt met een moslimmeisje? Mag ik een beetje tolerantie verwachten, of moet deze 'boze witte man' zijn bek houden omdat zijn tijd toch al geweest is?
Ahhhh daar heb je Gia weer. Onze grondwetten zijn nou eenmaal belangrijker dan enige vorm van jurisprudentie gevuld door populismequote:Op vrijdag 28 juni 2024 10:05 schreef Gia het volgende:
[..]
Het hoeft ook niet verboden te worden, het moet alleen nooit belangrijker zijn dan de wetten en regels in ons land. Dus scholen moeten religieuze symbolen moeten kunnen verbieden, zo ook, bijvoorbeeld hoofddoekjes voor de politie. Uniform is uniform. Een verpleegkundige werkt, zeker op bepaalde afdelingen, met ontblote onderarmen. Dat hoort een moslima dan ook te doen, als het werk dat van je vraagt. Eten in de kantine dat 100% halal is. Iemand die graag ham op zijn brood wil, heeft pech, je neemt maar kip of rookvlees. Offerfeest hoort je niet enig recht op een vrije dag te geven. Als het werk het toelaat, prima, maar ga het niet eisen, want 'mijn geloof', bla bla. Slechts enkele voorbeelden die redelijk actueel zijn. Geef je hieraan toe, dan komen er nieuwe 'wensen'.
Geloven is privé, hou het daar.
[..]
Helemaal eens.
Ik ben er sowieso voorstander van om iedereen een x-aantal vrije dagen te gunnen, vrij op te nemen. Daarbij mogen geloofsredenen boven andere redenen staan, maar wel zover het werk het toelaat. Dan hoeven er ook met Kerst, Pasen, Pinksteren en hemelvaart geen bedrijven dicht. Want dan kunnen de moslims en andere niet-christenen werken.quote:Op vrijdag 28 juni 2024 10:12 schreef Koffieplanter het volgende:
[..]
Jij staat je dagelijks bij de werkgever hard te maken om de vrije dagen op Kerstmis, Pasen en Hemelvaart af te schaffen naar ik begrijp?
Het is andersom in Nederland hè, je hebt recht op vrij, tenzij er een zwaarwegend belang is. Of dat nou om een offerfeest of je deelname aan een punnikkampioenschap gaat.quote:Op vrijdag 28 juni 2024 10:05 schreef Gia het volgende:
Offerfeest hoort je niet enig recht op een vrije dag te geven. Als het werk het toelaat, prima, maar ga het niet eisen, want 'mijn geloof', bla bla.
Er bestaan geen vrije dagen op feestdagen. In de praktijk wel, maar dat is geen wet.quote:Op vrijdag 28 juni 2024 10:12 schreef Koffieplanter het volgende:
[..]
Jij staat je dagelijks bij de werkgever hard te maken om de vrije dagen op Kerstmis, Pasen en Hemelvaart af te schaffen naar ik begrijp?
Eens. Ten opzichte van de rest van Europa staan we ferm in de degradatiezone. Als je dan elders bekijkt, in Zweden is er zelfs een vrije dag om de zomerzonnewende te vieren.quote:Op vrijdag 28 juni 2024 10:25 schreef KareldeStoute het volgende:
Ik ben gewoon voor meer nationale vrije dagen in het voorjaar met lekker weer. Kan me verder geen zak schelen of dat dan vanwege de verjaardag van de koning, het sterven, hemelen en uitstorten van Jezus, het einde van de Ramadan of het afschaffen van de slavernij is.
Ik heb het niet over sec de grondwet, maar over alle wetten en regels.quote:Op vrijdag 28 juni 2024 10:18 schreef Origami94 het volgende:
[..]
Ahhhh daar heb je Gia weer. Onze grondwetten zijn nou eenmaal belangrijker dan enige vorm van jurisprudentie gevuld door populisme
In beginsel. De rechtsstaat voldoet niet
Zwaarwegend belang is de werkvoorraad en/of de bezettingsgraad.quote:Op vrijdag 28 juni 2024 10:21 schreef nostra het volgende:
[..]
Het is andersom in Nederland hè, je hebt recht op vrij, tenzij er een zwaarwegend belang is. Of dat nou om een offerfeest of je deelname aan een punnikkampioenschap gaat.
Kledingwetten, moeten we dat echt willen? In hoeverre is wat jij wil nog wezenlijk anders dan wat die malloten in Iran voor hun onderdanen willen beslissen?quote:Op vrijdag 28 juni 2024 10:31 schreef Gia het volgende:
[..]
Ik heb het niet over sec de grondwet, maar over alle wetten en regels.
Als een school hoofdbedekking verbiedt, om maar een zijstraat te noemen, dan geldt dat niet alleen voor petjes, maar ook voor hoofddoekjes, keppeltjes, tulbanden en wat al meer zij.
Dit is Nederland, hier is een hoofddoekje dragen niet de maatstaf. Het dragen ervan afdwingen via de rechter moet met hand en tand bestreden worden.
Er zijn werkplekken genoeg waar het wel mag, er zijn islamitische scholen waar het wel mag, dan ga je daar maar naartoe.
Als we die hoofddoekjes zo belangrijk maken dat wettelijk bepaald gaat worden dat werkgevers en scholen deze toe moeten staan, dan komt geheid de volgende 'wens'. Bijvoorbeeld gebedsruimte, tijd om onder werktijd te mogen bidden, vrij met bepaalde feesten. En hoe meer islam, hoe meer eisen. Voor je het weet mag er niet meer gegeten worden in het openbaar tijdens de ramadan. In veel Islamitische landen is dat nu al niet meer wenselijk, in sommigen zelfs verboden. Willen we echt die kant op? En het hoeft dan nog niet eens verboden te worden, alleen al het feit dat aangegeven zou worden dat het niet netjes is om te eten onder de neus van een ramadannende moslim, gaat mij al te ver. Het is een bepaalde links/woke groepsdruk die dit soort zaken gaat pushen en je wordt erop aangekeken als je daar niet in meegaat.
Kortom, dit is Nederland, het vrije Westen en hier gedraag je je op het werk naar de maatstaven die de werkgever je oplegt. Geloven, bidden enz... doe je maar lekker thuis in je eigen tijd.
Neuh, een zwaarwegend belang is wel wat meer dan veel werk hebben of weinig personeel.quote:Op vrijdag 28 juni 2024 10:33 schreef Gia het volgende:
[..]
Zwaarwegend belang is de werkvoorraad en/of de bezettingsgraad.
Het zijn geen kledingwetten, het is een verbod om een hoofdbedekking te dragen. Waarom mogen petjes wel verboden worden, en mutsen, bijvoorbeeld, maar een hoofddoekje moet maar mogen?quote:Op vrijdag 28 juni 2024 10:34 schreef KareldeStoute het volgende:
[..]
Kledingwetten, moeten we dat echt willen? In hoeverre is wat jij wil nog wezenlijk anders dan wat die malloten in Iran voor hun onderdanen willen beslissen?
Really Gia?quote:Op vrijdag 28 juni 2024 10:31 schreef Gia het volgende:
[..]
Kortom, dit is Nederland, het vrije Westen en hier gedraag je je op het werk naar de maatstaven die de werkgever je oplegt. Geloven, bidden enz... doe je maar lekker thuis in je eigen tijd.
Hij heeft zich kennelijk in Omtzigt vergist.quote:Op vrijdag 28 juni 2024 10:38 schreef Koffieplanter het volgende:
[ x ]
Is de exodus der NSC begonnen?
Met het offerfeest had mijn man het vreselijk druk, omdat alle moslims vrij hadden genomen.quote:Op vrijdag 28 juni 2024 10:34 schreef nostra het volgende:
[..]
Neuh, een zwaarwegend belang is wel wat meer dan veel werk hebben of weinig personeel.
Binnen het betamelijke, natuurlijk. Maar je geloof gaat niet boven wat de werkgever aan functie-eisen stelt.quote:
Je wilt bepalen hoe mensen zich wel of niet mogen kleden. Hoe is dat anders?quote:Op vrijdag 28 juni 2024 10:36 schreef Gia het volgende:
[..]
Het zijn geen kledingwetten, het is een verbod om een hoofdbedekking te dragen. Waarom mogen petjes wel verboden worden, en mutsen, bijvoorbeeld, maar een hoofddoekje moet maar mogen?
Dan heb je nog nooit in een (Turkse) cafetaria moeten werken tijdens de kerst denk ik.quote:Op vrijdag 28 juni 2024 10:39 schreef Gia het volgende:
[..]
Met het offerfeest had mijn man het vreselijk druk, omdat alle moslims vrij hadden genomen.
Andersom komt dat niet voor, aangezien er niet zoveel mensen tegelijk vrij krijgen, normaal gesproken. Maar voor het offerfeest werd een uitzondering gemaakt.
Met Kerst wordt er totaal niet gewerkt, dus het is ook niet zo dat moslims te maken krijgen met dergelijke drukte, omdat alle Christenen vrij zijn.
Dus als iedereen vrij krijgt met het Offerfeest is het probleem opgelost? Uitstekend.quote:Op vrijdag 28 juni 2024 10:39 schreef Gia het volgende:
[..]
Met het offerfeest had mijn man het vreselijk druk, omdat alle moslims vrij hadden genomen.
Andersom komt dat niet voor, aangezien er niet zoveel mensen tegelijk vrij krijgen, normaal gesproken. Maar voor het offerfeest werd een uitzondering gemaakt.
Met Kerst wordt er totaal niet gewerkt, dus het is ook niet zo dat moslims te maken krijgen met dergelijke drukte, omdat alle Christenen vrij zijn.
Nee hoor, school of werkgever bepaalt dat, niet ik. Maar wat die bepalen geldt dan wel voor iedereen.quote:Op vrijdag 28 juni 2024 10:41 schreef KareldeStoute het volgende:
[..]
Je wilt bepalen hoe mensen zich wel of niet mogen kleden. Hoe is dat anders?
quote:‘Bij ons werkt sinds kort een vluchtelinge uit Syrië. Ze doet haar werk hartstikke goed. Ze is moslima en vanwege haar geloof mag ze alleen niet met onbedekte armen werken. Moeilijk om daar dan iets van te zeggen, want ik wil ook haar culturele achtergrond respecteren.’
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |