Ik ben geen vrouw maar ik kan me voorstellen dat het vrouwen kan prikkelen tot meer.quote:Op donderdag 27 juni 2024 08:40 schreef Leandra het volgende:
[..]
Je denkt dat het voor een vrouw opwindend kan zijn als iemand zijn ballen uit zijn broek heeft hangen of met een zichtbare erectie rondloopt?
Ik ben ook geen vrouw maar ik kan me voorstellen dat vrouwen anders tegen een dergelijke kwestie kijken wanneer het een man betreft die met zijn ballen uit zijn broek loopt. Of om de vergelijking even kloppend te maken, als een man zijn harige reet in een te klein broekje propt zullen ze daar over het algemeen geen bewonderenswaardige blikken mee trekken, eerder afkeurend. Andersom geldt dat toch anders.quote:Op donderdag 27 juni 2024 08:43 schreef BansheeBoy het volgende:
[..]
Ik ben geen vrouw maar ik kan me voorstellen dat het vrouwen kan prikkelen tot meer.²
Precies dit! Dat je het nooit hebt ervaren wil niet zeggen dat het niet bestaat. Mannen zijn over het algemeen goed om hun dierlijke zelf te verbergen.quote:Op donderdag 27 juni 2024 09:04 schreef -Spring het volgende:
Ik denk dat het juist erg waardevol kan zijn om inzicht te krijgen in elkaars zienswijze.
Ik vind dat je met 'een vervelende gewoonte' het gesprek niet beter maakt. Je doet nu net of dit iets iets wat alle vrouwen doen (behalve jij, want jij vindt het een vervelende gewoonte van andere vrouwen) maar niet toegeven.quote:Op donderdag 27 juni 2024 09:04 schreef -Spring het volgende:
Oh, ik herken het zeker wel dat vrouwen tot in detail de meest gênante (fysieke en seksuele) dingen over hun partner met elkaar delen. Een vervelende gewoonte.
Ik vind het superjammer dat beide kampen in deze discussie niet nader tot elkaar proberen te komen maar er enkel op gebrand zijn de ander te overtuigen van hún gelijk. Ik denk dat het juist erg waardevol kan zijn om inzicht te krijgen in elkaars zienswijze.
Voor de volledigheid: ik heb het dus niet over de inhoud van de discussie maar over de vorm.
tieten er half uit/ballen er half uit.quote:Op donderdag 27 juni 2024 07:46 schreef miss_sly het volgende:
Even wachten: vergelijk jij nu een man met de ballen half uit zijn broek of een zichtbare erectie met een vrouw met een kort rokje of een decolleté?
Een erectie an sich is niet perse onprettig. Net als harde tepels of een natte vagina niet onprettig hoeven zijn.quote:Van mij mag een man met een zichtbare erectie rondlopen. Ik vind het niet aantrekkelijk en zal er niet naar kijken. Ik zou het vooral ongemakkelijk vinden voor de man in kwestie, want het lijkt me niet comfortabel en vast ook onprettig.
Dat is erg progressief van jequote:In mijn oude woonwijk fietste wel eens een man in een string van roze glitterstof. Verder niets. Moet hij vooral doen, meer dan een verbaasde blik de eerste keer heeft hij van mij niet gehad. En voor 'de kinderen' vind ik het ook niet problematisch, hoewel er wel ouders waren die het een gigantisch probleem vonden.
Ik geef louter tegengas. Je ziet zelf niet dat in deze topics mannen zo vreselijk worden neergezet en vrouwen welhaast als heilig worden weggezet? En wat het met het onderwerp van het topic te maken heeft? Net zoveel als het alleen benoemen van mannengedrag in relatie tot ongepast gedrag en het daarmee vrijwel doodzwijgen van vrouwen die hetzelfde gedrag vertonen.quote:Op donderdag 27 juni 2024 07:49 schreef miss_sly het volgende:
[..]
Ik ben 55 en ik herken dit beeld wat jij schetst niet in mijn omgeving. Ook nooit zo geweest, ook niet toen ik jong was. Ik zal wel de grote uitzondering zijn, omringd met net zulke uitzonderingen.
Wat gebeurt met vriendinnen onderling is problemen bespreken. Of irritatie ventileren. Maar ik heb echt nog nooit gesproken over zjin lul of wat dan ook.
Ik begrijp gewoon echt niet waarom je nu vrouwen zo vreselijk neer moet zetten en mannen 'nogal mee vindt vallen'. Wat is je doel, wat denk je ermee te bereiken, en wat heeft het met het onderwerp van het topic te maken?
zou het echter andersom zijn zou hij een viezerik zijn en het risico lopen een aangifte te krijgen of zijn baan/leven kwijt te raken wegens 'grensoverschrijdend gedrag'.quote:Op donderdag 27 juni 2024 08:08 schreef -Spring het volgende:
Onze tuinman, jonge gast met vrouw en kinderen, draagt altijd een zichtbare rode string boven z'n werkbroek. Hij draagt m zo hoog dat ie ruim boven z'n broek uitkomt en heeft kanten randjes.
Ik moet bekennen dat ik er een paar keer een grapje over heb gemaakt, idd met de gedachte 'als je er zo opzichtig mee rondloopt, kun je reacties verwachten.'
Hij gaat ook wel goed op die grapjes hoor.
ik heb het van mannen ook nog nooit meegemaakt. Maar als ik dit topic lees weten vrouwen precies dat mannen altijd maar respectloos over vrouwen lullen. En alleen al dat 'we praten wel veel over mannen die grensoverschrijdend gedrag vertonen of goedpraten'. Dat gedrag gebeurt dus nogal veel ja? Praat je niet over mannen die je wel leuk vindt of is het praten over hoe slecht mannen zijn meer je ding?quote:Op donderdag 27 juni 2024 08:24 schreef Claudia_x het volgende:
[..]
Ik heb dit ook nog nooit meegemaakt. We praten onderling wel veel over mannen die grensoverschrijdend gedrag vertonen of goedpraten.
'toxische mannelijkheid'quote:Op donderdag 27 juni 2024 08:33 schreef Stepperoller het volgende:
[..]
Rot op met je eigen omgeving waarin toxische mannelijkheid de norm is voor mannen verheffen tot norm voor mannen in het algemeen.![]()
Jouw inkijk in jouw mannenwereld is niet mijn mannenwereld.²
Toon je als man je gevoelens NIET dan ben je een toxische gast die zich blijkbaar te mannelijk voelt (want dat is een ding blijkbaar). Doe je het WEL dan ben je een watje en krijg je 'hier heb je een kopje voor je witte mannentranen'.quote:Op donderdag 27 juni 2024 08:34 schreef Stepperoller het volgende:
En ook onzin dat vrouwen daar een inkijkje in moeten zouden nemen. Fix je eigen mentale problemen en dat je niet over gevoelens kan praten omdat dat niet mannelijk is en vervolgens vrouwen daar de dupe van laten worden.
projecteer je nou je eigen voorkeur op alle vrouwen?quote:Op donderdag 27 juni 2024 08:40 schreef Leandra het volgende:
[..]
Je denkt dat het voor een vrouw opwindend kan zijn als iemand zijn ballen uit zijn broek heeft hangen of met een zichtbare erectie rondloopt?
Damn
Het effect is eerder het tegenovergestelde.
elkaar overtuigen gaat niet lukken vrees ik. ik probeer dan ook alleen maar een beetje op te komen voor mannen (je weet wel, zoals alle vrouwen op de hele wereld voor elkaar opkomen en wat door iedereen wordt toegejuichd). Hoor helemaal niets positiefs over mannen. Niet van de vrouwen hier, maar zelfs niet van de meeste mannen hier (want als je WEL durft tegen de 'mannen slecht, vrouwen goed' narratief in te gaan ben je NOG slechter als man)quote:Op donderdag 27 juni 2024 09:04 schreef -Spring het volgende:
Oh, ik herken het zeker wel dat vrouwen tot in detail de meest gênante (fysieke en seksuele) dingen over hun partner met elkaar delen. Een vervelende gewoonte.
Ik vind het superjammer dat beide kampen in deze discussie niet nader tot elkaar proberen te komen maar er enkel op gebrand zijn de ander te overtuigen van hún gelijk. Ik denk dat het juist erg waardevol kan zijn om inzicht te krijgen in elkaars zienswijze.
Voor de volledigheid: ik heb het dus niet over de inhoud van de discussie maar over de vorm.
Nee, je verwart duidelijk dat het jou kennelijk prikkelt tot meer dan dat het vrouwen prikkelt tot meer.quote:Op donderdag 27 juni 2024 08:43 schreef BansheeBoy het volgende:
[..]
Ik ben geen vrouw maar ik kan me voorstellen dat het vrouwen kan prikkelen tot meer.²
En je zegt nooit iets negatiefs over mannen? Hebt nooit commentaar op mannen (direct tegen de man of indirect tegen vriendinnen etc)? Gebruikt alleen 'respectvolle' taal?quote:Op donderdag 27 juni 2024 09:14 schreef miss_sly het volgende:
[..]
Ik vind dat je met 'een vervelende gewoonte' het gesprek niet beter maakt. Je doet nu net of dit iets iets wat alle vrouwen doen (behalve jij, want jij vindt het een vervelende gewoonte van andere vrouwen) maar niet toegeven.
Ik heb dat echt nog nooit gedaan. Ik vind dat privé, dat bespreek ik niet met iemand. Het zal sowieso van persoon tot persoon verschillen, dus van een vervelende gewoonte spreken vind ik niet aan de orde.
Dat is helemaal niet wat ik zeg, noch wat ik bedoel.quote:Op donderdag 27 juni 2024 09:14 schreef miss_sly het volgende:
[..]
Ik vind dat je met 'een vervelende gewoonte' het gesprek niet beter maakt. Je doet nu net of dit iets iets wat alle vrouwen doen (behalve jij, want jij vindt het een vervelende gewoonte van andere vrouwen) maar niet toegeven.
Ik heb dat echt nog nooit gedaan. Ik vind dat privé, dat bespreek ik niet met iemand. Het zal sowieso van persoon tot persoon verschillen, dus van een vervelende gewoonte spreken vind ik niet aan de orde.
Natuurlijk zeg ik wel eens iets negatiefs over iemand. Maar inderdaad, ik probeer dat wel bewust tot een minimum te beperken. Omdat ik het niet aan mij vind om een oordeel over anderen te vellen, tenzij ik er direct echt last van heb. Wat betreft gesprekken met mijn vriendinnen: als mijn man en ik gedoe hebben, dan klop ik wel bij ze aan. En ook dan probeer ik het netjes te houden. Want mijn man en ik maken het weer goed, en ik zou het heel rot vinden als mijn vriendinnen alleen maar nare, negatieve dingen over mijn man gehoord zouden hebben. Dat verdient hij ook niet, want hij is een hele leuke, lieve kerel.quote:Op donderdag 27 juni 2024 09:21 schreef Danny het volgende:
[..]
En je zegt nooit iets negatiefs over mannen? Hebt nooit commentaar op mannen (direct tegen de man of indirect tegen vriendinnen etc)? Gebruikt alleen 'respectvolle' taal?
Ik vind het erg lastig dat te geloven. Niet omdat jij het bent of omdat je vrouw bent, maar omdat mensen dat nu eenmaal doen. En dat is niet iets dat is voorbehouden aan louter mannen onderling in bepaalde settings (doorgaans hebben mannen het meer over sport of auto's dan vrouwen trouwens)
Met je post doe je het voorkomen alsof vrouwen wel allerlei zaken met vriendinnen bespreken, je noemt het zelfs een vervelende gewoonte. Dan begrijp ik kennelijk niet wat je daarmee bedoelt.quote:Op donderdag 27 juni 2024 09:26 schreef -Spring het volgende:
[..]
Dat is helemaal niet wat ik zeg, noch wat ik bedoel.
In dit hele topic wordt heel veel voor het merendeel van de mannen opgekomen. Dat jij dat niet leest, kan niemand verder iets aan doen.quote:Op donderdag 27 juni 2024 09:19 schreef Danny het volgende:
[..]
elkaar overtuigen gaat niet lukken vrees ik. ik probeer dan ook alleen maar een beetje op te komen voor mannen (je weet wel, zoals alle vrouwen op de hele wereld voor elkaar opkomen en wat door iedereen wordt toegejuichd). Hoor helemaal niets positiefs over mannen. Niet van de vrouwen hier, maar zelfs niet van de meeste mannen hier (want als je WEL durft tegen de 'mannen slecht, vrouwen goed' narratief in te gaan ben je NOG slechter als man)
Zoals jij ook artikelen leest die gepost worden?quote:Op donderdag 27 juni 2024 09:27 schreef Danny het volgende:
vrouwen zouden deze eens moeten lezen
https://en.wikipedia.org/wiki/Self-Made_Man_(book)
over vrouwen gaat het eigenlijk altijd bij wijze van grap. Beetje gekscherend, plagend. Daar zit vrijwel nooit een gemene bijbedoeling achter.quote:Op donderdag 27 juni 2024 09:27 schreef miss_sly het volgende:
[..]
Natuurlijk zeg ik wel eens iets negatiefs over iemand. Maar inderdaad, ik probeer dat wel bewust tot een minimum te beperken. Omdat ik het niet aan mij vind om een oordeel over anderen te vellen, tenzij ik er direct echt last van heb. Wat betreft gesprekken met mijn vriendinnen: als mijn man en ik gedoe hebben, dan klop ik wel bij ze aan. En ook dan probeer ik het netjes te houden. Want mijn man en ik maken het weer goed, en ik zou het heel rot vinden als mijn vriendinnen alleen maar nare, negatieve dingen over mijn man gehoord zouden hebben. Dat verdient hij ook niet, want hij is een hele leuke, lieve kerel.
Mannen hebben het meer over sport en auto's. En vrouwen?
JIJ maakt ervan dat 'mannen' toxisch zijn. Dat doet verder niemand in dit topic. Wel dat er 'toxische mannen' zijn. Zoals er ook 'toxische vrouwen' zijn.quote:Op donderdag 27 juni 2024 09:30 schreef Danny het volgende:
[..]
over vrouwen gaat het eigenlijk altijd bij wijze van grap. Beetje gekscherend, plagend. Daar zit vrijwel nooit een gemene bijbedoeling achter.
Als je vanuit het perspectief van een vrouw zou willen weten waar mannen het zoal over hebben kan ik je https://en.wikipedia.org/wiki/Self-Made_Man_(book) aanraden. Dan hoor je het niet van een man. Misschien ben je eerder geneigd dat te geloven dan de woorden van toxische mannen.
Ik ben daar niet bij en kan alleen uitgaan van wat mijn vrouw en andere vrouwen me daarover vertellen.quote:Op donderdag 27 juni 2024 09:32 schreef miss_sly het volgende:
[..]
JIJ maakt ervan dat 'mannen' toxisch zijn. Dat doet verder niemand in dit topic. Wel dat er 'toxische mannen' zijn. Zoals er ook 'toxische vrouwen' zijn.
En ik bedoelde niet wat jullie over vrouwen zeggen. Dat zal ook per groep en per gelegenheid verschillen. En ik ben ervan overtuigd dat het meestal geen gemene bijbedoeling heeft. Ik bedoelde: waarover denk jij dat vrouwen dan praten als ze samen zijn? Mannen over auto's en sport, waarover praten vrouwen dan volgens jou?
Ik heb het over vrouwen, niet álle vrouwen. Als ik 'alle' vrouwen had bedoeld, had ik dat erbij gezet.quote:Op donderdag 27 juni 2024 09:28 schreef miss_sly het volgende:
[..]
Met je post doe je het voorkomen alsof vrouwen wel allerlei zaken met vriendinnen bespreken, je noemt het zelfs een vervelende gewoonte. Dan begrijp ik kennelijk niet wat je daarmee bedoelt.
Mijn eigen voorkeur? Ik ben nooit anders dan heteroseksueel geweest, maar ik denk dat je weinig vrouwen vindt die het wel opwindend vinden dat een man met zijn ballen half uit zijn broek of met een zichtbare erectie rondlopen.quote:Op donderdag 27 juni 2024 09:16 schreef Danny het volgende:
[..]
projecteer je nou je eigen voorkeur op alle vrouwen?
Tip... zet het bovenaan - in je OPquote:
Ik vind persoonlijk 'vrouwen' nogal algemeen en groot, maar dat zal mijn interpretatie zijn.quote:Op donderdag 27 juni 2024 09:44 schreef -Spring het volgende:
[..]
Ik heb het over vrouwen, niet álle vrouwen. Als ik 'alle' vrouwen had bedoeld, had ik dat erbij gezet.En van de vrouwen díe het doen, vind ik het een vervelende gewoonte.
In deze discussie lijkt het erop dat we er vooral op gebrand zijn zoveel mogelijk geschilpunten te vinden zonder echt aan elkaar te vrágen wat er bedoeld wordt. We interpreteren en gaan er vanuit dat de ander een slechte intentie heeft. Hiermee wordt het een strijd en daarmee schieten we ons doel voorbij. Vragen stellen om tot de kern van de intentie te komen ipv direct met tegenargumenten te komen, lijkt mij veel constructiever.
Onderaan de streep, is mijn mening, moeten we concluderen dat mannen geen vrouwen zijn en vrouwen geen mannen. Dat wil niet zeggen dat er geen overeenkomsten zijn maar het denken en handelen van een man is wel degelijk anders dan het denken en handelen van een vrouw.quote:Op donderdag 27 juni 2024 09:39 schreef Danny het volgende:
[..]
Ik ben daar niet bij en kan alleen uitgaan van wat mijn vrouw en andere vrouwen me daarover vertellen.
Voor het grote meerendeel zijn dat roddels over buren, kennissen, collega's en vrienden die op dat moment niet aanwezig zijn. Tenzij ze kinderen hebben, dan staan die bovenaan en staat roddelen over vrouwen met kinderen die alleen over hun kinderen praten op nummer 2.
Dan zaken als werk, televisie (soaps/reality) etc.
Vrouwen hebben het helemaal niet vaak over mannen, net als mannen het helemaal niet vaak over vrouwen hebben. Maar ALS ze het erover hebben dan verschilt de inhoud qua taalgebruik, grofheid etc niet zoveel. Hoe beter de vrouwen bevriend zijn en hoe langer ze bevriend zijn hoe grover ze zijn. Mannen vertellen doorgaans niets over de privezaken tussen henzelf en hun vrouw. Vrouwen praten daar meer over dan mannen. Mannen hebben het vooral over wat ze zouden willen doen met die of die, en worden vervolgens gekscherend uitgelachen door de andere mannen over hoe slecht die kerel eruit ziet. Vrouwen hebben het daar overigens ook wel over met elkaar, alleen lachen die elkaar niet echt uit.
Naja, dat is mij door meerdere vrouwen in de loop der jaren verteld.
Ergens werd dit wel gezegd:quote:Op donderdag 27 juni 2024 09:32 schreef miss_sly het volgende:
[..]
JIJ maakt ervan dat 'mannen' toxisch zijn. Dat doet verder niemand in dit topic. Wel dat er 'toxische mannen' zijn. Zoals er ook 'toxische vrouwen' zijn.
Wat heeft je vriendin vandaag (graadje of 30) aan?quote:Op donderdag 27 juni 2024 10:23 schreef Electric_Eye het volgende:
[..]
Onderaan de streep, is mijn mening, moeten we concluderen dat mannen geen vrouwen zijn en vrouwen geen mannen. Dat wil niet zeggen dat er geen overeenkomsten zijn maar het denken en handelen van een man is wel degelijk anders dan het denken en handelen van een vrouw.
Over het algemeen praten mannen onder elkaar meer over algemene zaken en als het dan over vrouwen gaat is het meer ook een gekkigheidje en wat meer platonisch van aard. Ik heb het in gezelschappen van verschillend pluimage meegemaakt dat er een mooie vrouw langsloopt en dat er dan mannen zijn die zeggen: “zou geven”. Sommige mannen houden het bij denken en sommige spreken het uit. Daarbij maakt opleidingsniveau echt geen reet uit. Zodra de vrouw uit zicht is gaat het gesprek gewoon weer verder. De gesprekken die vrouwen onderling hebben zijn vaak toch meer persoonlijker van aard.
Om dan toch maar terug naar het onderwerp te gaan: victim blaming.
Het is denk ik goed om in die discussie te beseffen dat mannen en vrouwen niet hetzelfde zijn en niet op dezelfde manier denken. Ondanks dat een aantal users hier willen laten geloven dat dat wél zo is, is dat gewoon niet zo. Het zou voor de discussie wel aardig helpen als vrouwen gewoon toegeven dat ze zich bewust zijn van het effect wat ze op mannen kunnen hebben wanneer ze schaarsgeklede over straat gaan. Daarmee keur ik het niet goed dat mannen dan handtastelijk worden of schunnige opmerkingen maken, dát is gewoon grensoverschrijdend. Maar je weet als vrouw dondersgoed dat je daarmee in ieder geval de aandacht op je richt. Het uiterlijk van vrouwen heeft een andere betekenis voor een man dan wat het uiterlijk van mannen voor een vrouw betekend. Het internet staat vol met vrouwen die op die manier een inkomen proberen te verdienen; met hun uiterlijk.
Dan de aanleiding van dit topic: Ali B. Laat ik vooropstellen dat ik het een viespeuk eerste klas vind. Maar ik kan me tegelijkertijd niet aan de indruk onttrekken dat een aantal slachtoffers misbruik hebben willen maken van hun geslacht om er vervolgens achter te komen dat Ali B gewoon geen neuk geeft om de persoon achter het geslacht. Daarbij is het voorbeeld van @:cupfighter en zijn ex ook wel een mooie. Vrouw wordt in billen geknepen, verkoopt dader een klap en krijgt vervolgens een taakstraf. Zonder vragen te stellen zouden we kunnen concluderen dat die taakstraf nergens op slaat en dat de verkeerde gestraft wordt. Maar door de juiste vragen te stellen komen we er achter dat de zaak anders in elkaar steekt. En zo kan het voorkomen dat in een zaak als die van Ali B, slachtoffers worden ge-victim blamed. Althans dat wordt dan toch zo ervaren. Het doel is echter om op basis van het hele verhaal een objectieve beoordeling te kunnen geven.
Het is als slachtoffer verschrikkelijk om van meerdere partijen lastige vragen te krijgen maar dat is helaas wel het gevolg van een aangifte. Het zou anders mooie boel worden, je verhaal vertellen bij de politie en dader wordt zonder een kritische vraag maar gestraft (wat in het geval van Ali B door de trial by media al gebeurd is).
Dus dan lijkt het mij, maar ik ben een man, beter om ten alle tijden te voorkomen dat je in een situatie terecht komt waarin een man je mogelijk zou kunnen aanranden of verkrachten. En dan zijn we het er allemaal over eens dat een man sowieso nooit ongevraagd aan je mag zitten en tóch gebeurd het. Als we het probleem op willen lossen moeten we dat gezamenlijk en onbevooroordeeld doen. Ik krijg echter het idee dat het maar over de schutting gekieperd wordt en dat de mannen er maar voor moeten zorgen dat het niet meer gebeurd. Terwijl ik denk dat er voor beide partijen gewoon een rol is weggelegd. Het zou voor vrouwen geen kwaad kunnen om te begrijpen hoe mannen denken in plaats van bevooroordeeld de discussie in gaan en de schuld volledig bij mannen weg te leggen.
En om het af te maken wil ik stellen dat ik eea generaliseer en dat ik me wel degelijk besef dat vrouwen genoeg doen om dergelijke situaties te voorkomen maar kennelijk zijn er toch dingen voor verbetering vatbaar.
En dat zei ik vooral omdat iemand anders gedrag wat mi typisch 'toxische mannelijkheid' is wilde verheffen tot iets dat in het algemeen maneigen zou zijn.quote:Op donderdag 27 juni 2024 10:32 schreef Sally het volgende:
[..]
Ergens werd dit wel gezegd:
Stepperoller in R&P / Victim Blaming na aanranding en verkrachting #3
Tegen een andere user dan Danny.
('toxische mannelijkheid', dat dan wel. Niet dat mannen an sich toxisch zijn.)
Leuk geprobeerd; mijn vrouw heeft vandaag een rokje tot boven de knie aan, daarop een wit topje welke haar voorgevel volledig bedekt en zwarte open schoenen met een hak van zo’n 5 cm.quote:Op donderdag 27 juni 2024 10:35 schreef Raw85 het volgende:
[..]
Wat heeft je vriendin vandaag (graadje of 30) aan?
Ik snapte het iig welquote:Op donderdag 27 juni 2024 10:38 schreef Stepperoller het volgende:
[..]
En dat zei ik vooral omdat iemand anders gedrag wat mi typisch 'toxische mannelijkheid' is wilde verheffen tot iets dat in het algemeen maneigen zou zijn.
Dus juist agerend tegen de generalisatie dat je op die manier alle mannen over een kam kan scheren.
Maar dat is dus volgens mij niet hoe het werkt. Ik snap wel dat het in sommige gevallen leuk kan zijn als er aandacht komt, in welke vorm dan ook, en ik snap net zo goed dat in andere gevallen welke vorm van aandacht dan ook helemaal niet leuk is, maar je kunt niet pick & choose doen.quote:Op donderdag 27 juni 2024 10:51 schreef -Spring het volgende:
Toen ik een tijdje geleden langs een blik bouwvakkers liep en er geen opmerkingen kwamen, was ik best een beetje teleurgesteld, moet ik bekennen.![]()
Maar op gesis in een donker steegje zit ik dan weer niet te wachten.
Nee precies. Het is heel persoonlijk en heeft, in mijn geval, ook met vooroordelen te maken. Ik vind witte bouwvakkers overdag in een sleuf minder intimiderend dan Marokkanen 's nachts in een steegje.quote:Op donderdag 27 juni 2024 11:36 schreef CoolGuy het volgende:
[..]
Maar dat is dus volgens mij niet hoe het werkt. Ik snap wel dat het in sommige gevallen leuk kan zijn als er aandacht komt, in welke vorm dan ook, en ik snap net zo goed dat in andere gevallen welke vorm van aandacht dan ook helemaal niet leuk is, maar je kunt niet pick & choose doen.
Bij aandacht die je krijgt zit mogelijk ook aandacht die je niet kunt waarderen. En aandacht die iemand anders niet kan waarderen (opmerking van een bouwvakker), die kun jij wél waarderen. Er is geen one size fits all.
Ik snap je. Ja, het is ook persoonlijk, maar dat maakt het ook lastig. Want wat jij prettig/vleiend/leuk vindt qua aandacht hoeft iemand anders niet leuk te vinden. Dus hoe ga je zo'n man dan 'heropvoeden'? Want als hij helemaal geen aandacht meer geeft ben jij teleurgesteld. Doet hij dat wel bestaat het risico dat als hij dat bij iemand anders doet die vrouw zich lastig gevallen voelt, terwijl als hij jou tegenkomt het jij het vleiend vindt.quote:Op donderdag 27 juni 2024 11:51 schreef -Spring het volgende:
[..]
Nee precies. Het is heel persoonlijk en heeft, in mijn geval, ook met vooroordelen te maken. Ik vind witte bouwvakkers overdag in een sleuf minder intimiderend dan Marokkanen 's nachts in een steegje.
Ik zeg niet dat dit terecht is en nu ik het zo hardop uitspreek is het zeker is om over na te denken, maar zo werkt het helaas wel in mijn hoofd.
Het is idd lastig om iemand te leren om dat op je juiste manier aan te voelen. Helemaal omdat de interpretatie bij het 'leidend voorwerp' ligt.quote:Op donderdag 27 juni 2024 11:57 schreef CoolGuy het volgende:
[..]
Ik snap je. Ja, het is ook persoonlijk, maar dat maakt het ook lastig. Want wat jij prettig/vleiend/leuk vindt qua aandacht hoeft iemand anders niet leuk te vinden. Dus hoe ga je zo'n man dan 'heropvoeden'? Want als hij helemaal geen aandacht meer geeft ben jij teleurgesteld. Doet hij dat wel bestaat het risico dat als hij dat bij iemand anders doet die vrouw zich lastig gevallen voelt, terwijl als hij jou tegenkomt het jij het vleiend vindt.
Het is heel erg lastig, dus puur zeggen 'vrouwen moeten zich aanpassen' of 'mannen moeten zich aanpassen' gaat niet werken.
Ja, ik snap dat je dat liever hebt, maar dat gaan die bouwvakkers niet doen. Er gaat er altijd wel eentje fluiten of een opmerking of of of. Dan kun jij 2 dingen doen. Voorbij die bouwvakker lopen, óf dat niet doen. Jij weet niet of die bouwvakker een opmerking gaat maken of niet, dus ga je óf het risico aan dat hij het wel doet en dan heb je daar mee te dealen, óf je loopt om en dan weet je zeker dat die bouwvakker geen opmerking gaat maken.quote:Op donderdag 27 juni 2024 12:08 schreef -Spring het volgende:
[..]
Het is idd lastig om iemand te leren om dat op je juiste manier aan te voelen. Helemaal omdat de interpretatie bij het 'leidend voorwerp' ligt.
Ik zeg trouwens niet dat alle vrouwen het maar moeten accepteren dat bouwvakkers naar hen fluiten hoor. Ik heb dan liever dat ze het naar niemand doen zodat ook niemand zich geïntimideerd voelt. Over die teleurstelling kom ik wel heen.
Het is idd een gegeven dat die bouwvakkers dat gaan doen. En als de keuze er is om om te lopen, kun je er zelf voor kiezen of dat je gaat 'overkomen'.quote:Op donderdag 27 juni 2024 12:12 schreef CoolGuy het volgende:
[..]
Ja, ik snap dat je dat liever hebt, maar dat gaan die bouwvakkers niet doen. Er gaat er altijd wel eentje fluiten of een opmerking of of of. Dan kun jij 2 dingen doen. Voorbij die bouwvakker lopen, óf dat niet doen. Jij weet niet of die bouwvakker een opmerking gaat maken of niet, dus ga je óf het risico aan dat hij het wel doet en dan heb je daar mee te dealen, óf je loopt om en dan weet je zeker dat die bouwvakker geen opmerking gaat maken.
Dat omlopen is dus een keuze die jij maakt, maar wél voorbij die bouwvakker lopen, dan een opmerking krijgen en dan boos zijn dat je een opmerking krijgt en dan vinden dat die bouwvakker dat niet mag doen is leuk, en dat kun je vinden tot je een ons weegt, maar dat gaat gewoon geen realiteit worden.
Ondertussen krijg je wel een opmerking. De macht om die opmerking niét te krijgen ligt bij jou, maar dat betekent wel dat jij daar iets voor moet doen/laten. Wat is de snelste weg naar krijgen wat jij wil?
Mee eens, hoor. Wat in dit soort topics wel opvalt, is dat mannen die de verantwoordelijkheid niet op vrouwen afschuiven en respectvol gedrag belangrijk vinden afwezig zijn of zich gedeisd houden. Ik had het daar laatst met mijn vriend over, die in die categorie valt. Ik laat hem wel eens lezen wat hier wordt geschreven door mannen en daar heeft hij geen goed woord voor over. Maar hij maakt zich er ook niet echt druk om - het gaat hem toch niet aan. Leid gewoon je leven en negeer de idioten op een internetforum, vindt hij.quote:Op donderdag 27 juni 2024 09:04 schreef -Spring het volgende:
Zoals ik in vorige delen al aangaf, iets simpels als kijken kan al als grensoverschrijdend worden ervaren maar dat is puur subjectief.quote:Op donderdag 27 juni 2024 11:57 schreef CoolGuy het volgende:
[..]
Ik snap je. Ja, het is ook persoonlijk, maar dat maakt het ook lastig. Want wat jij prettig/vleiend/leuk vindt qua aandacht hoeft iemand anders niet leuk te vinden. Dus hoe ga je zo'n man dan 'heropvoeden'? Want als hij helemaal geen aandacht meer geeft ben jij teleurgesteld. Doet hij dat wel bestaat het risico dat als hij dat bij iemand anders doet die vrouw zich lastig gevallen voelt, terwijl als hij jou tegenkomt het jij het vleiend vindt.
Het is heel erg lastig, dus puur zeggen 'vrouwen moeten zich aanpassen' of 'mannen moeten zich aanpassen' gaat niet werken.
Oh nou, en bedankt hequote:Op donderdag 27 juni 2024 12:22 schreef Claudia_x het volgende:
[..]
Mee eens, hoor. Wat in dit soort topics wel opvalt, is dat mannen die de verantwoordelijkheid niet op vrouwen afschuiven en respectvol gedrag belangrijk vinden afwezig zijn of zich gedeisd houden. Ik had het daar laatst met mijn vriend over, die in die categorie valt. Ik laat hem wel eens lezen wat hier wordt geschreven door mannen en daar heeft hij geen goed woord voor over. Maar hij maakt zich er ook niet echt druk om - het gaat hem toch niet aan. Leid gewoon je leven en negeer de idioten op een internetforum, vindt hij.
Maar hij heeft wel een vrouw en een dochter - en een zoon die later hopelijk respectvol met vrouwen omgaat. We hebben volgens mij juist nodig dat dit soort mannen zich uitspreken.
De formulering was een beetje lastig.quote:
Haha, zo klinkt het wel heel banaal.quote:Op donderdag 27 juni 2024 12:25 schreef Claudia_x het volgende:
[..]
De formulering was een beetje lastig.Ik kwam er niet helemaal uit.
Wat ik schrijf, geldt natuurlijk ook voor vrouwen. @:mammietje voelt zich hier niet welkom vanwege het wespennest. Snap ik wel. En dat jij, @:-spring, aangeeft dat je het leuk vindt om nagefloten en nageroepen te worden, moet ook kunnen. Ik weet dat er genoeg andere vrouwen zijn die er ook zo over denken.
Dat is niet helemaal waar. Er is ook nog zoiets als intersubjectiviteit, dat wat in een maatschappij algemeen als geaccepteerd of niet geaccepteerd wordt gezien. Het is interessant om het daarover te hebben en te zien hoe normen verschuiven.quote:Op donderdag 27 juni 2024 12:23 schreef Electric_Eye het volgende:
[..]
Zoals ik in vorige delen al aangaf, iets simpels als kijken kan al als grensoverschrijdend worden ervaren maar dat is puur subjectief.
Dat is niet wat er is gezegd. Je vertekent het standpunt van de ander door het over 'iets te lang' te hebben, je minimaliseert het en kan dus doen alsof de ander per definitie onredelijk is. Wat jou misschien kan helpen, is om naar voorbeelden te vragen en te vragen waarom een vrouw die situatie grensoverschrijdend vindt.quote:Waar ik als man moeite mee heb, en misschien is het allemaal zo niet bedoeld maar ik zou bijna aan mijzelf gaan twijfelen, is dat er net wordt gedaan mannen viespeuken zijn wanneer ze iets te lang kijken naar een mooie dame in een mooi outfit.
Ik ben bewust juist weggebleven van die voorbeelden. Er zijn talloze parameters te benoemen die elk voorbeeld uniek maken. In een formele setting is 3 seconden opvallend naar de decolleté van een vrouwelijke collega kijken niet echt gewenst en het salmon je carrière ook niet echt meehelpen. Maar die drie seconden zijn in een uitgaansgelegenheid of in de openbare ruimte toch heel anders te interpreteren.quote:Op donderdag 27 juni 2024 12:35 schreef Claudia_x het volgende:
[..]
Dat is niet helemaal waar. Er is ook nog zoiets als intersubjectiviteit, dat wat in een maatschappij algemeen als geaccepteerd of niet geaccepteerd wordt gezien. Het is interessant om het daarover te hebben en te zien hoe normen verschuiven.
[..]
Dat is niet wat er is gezegd. Je vertekent het standpunt van de ander door het over 'iets te lang' te hebben, je minimaliseert het en kan dus doen alsof de ander per definitie onredelijk is. Wat jou misschien kan helpen, is om naar voorbeelden te vragen en te vragen waarom een vrouw die situatie grensoverschrijdend vindt.
Maar zonder dan weer gelijk beschuldigend over te komen, waarom heb je hem er na afloop niet op aangesproken?quote:Als ik namens mezelf spreek: ik zie heel veel mannen vluchtige blikken werpen. Dat snap ik en het hoort erbij. Er zijn ook veel situaties die ongemakkelijk voelen, maar niet heel duidelijk grensoverschrijdend zijn. Ik zat laatst in een werkoverleg met een man tegenover me die - ik overdrijf niet - een uur lang naar m'n decolleté keek. Ik ga daar heus geen melding van maken, maar ik heb het er achteraf wel over met een vrouwelijke collega. Het was ongepast. En dan heb je nog de situaties die duidelijker grensoverschrijdend zijn.
Ik zou het in ieder geval waarderen als jij en anderen zich nieuwsgierig tonen. Dat betekent niet dat je het met de conclusies eens hoeft te zijn.quote:Op donderdag 27 juni 2024 12:49 schreef Electric_Eye het volgende:
[..]
Ik ben bewust juist weggebleven van die voorbeelden. Er zijn talloze parameters te benoemen die elk voorbeeld uniek maken. In een formele setting is 3 seconden opvallend naar de decolleté van een vrouwelijke collega kijken niet echt gewenst en het salmon je carrière ook niet echt meehelpen. Maar die drie seconden zijn in een uitgaansgelegenheid of in de openbare ruimte toch heel anders te interpreteren.
Dat vraag ik me ook wel eens af. De werkrelatie niet willen verstoren, denk ik, geen trammelant willen maken. Ik ben zelf ook zo iemand die wat tijd nodig heeft om te beseffen dat iets niet oké is. Dat geldt ook voor andersoortig gedrag, bijvoorbeeld een vrouwelijke collega die zich onmogelijk maakt. Praten helpt mij dan. En als je daarna aan iemand vraagt om het er nog eens over te hebben, dan maak je het groot en kan het tussen je in komen te staan. Vaak is het voor iedereen makkelijker om te doen alsof er niets is gebeurd.quote:Maar zonder dan weer gelijk beschuldigend over te komen, waarom heb je hem er na afloop niet op aangesproken?
Toen mijn dochter laatst zonder op of om te kijken over een zebrapad liep en ik haar daarop aansprak, zei ze: "Maar ik heb toch voorrang?" Ik reageerde met: "Dan kun je dan mooi op je grafsteen laten zetten als je toch wordt doodgereden."quote:Op donderdag 27 juni 2024 12:12 schreef CoolGuy het volgende:
[..]
Ja, ik snap dat je dat liever hebt, maar dat gaan die bouwvakkers niet doen. Er gaat er altijd wel eentje fluiten of een opmerking of of of. Dan kun jij 2 dingen doen. Voorbij die bouwvakker lopen, óf dat niet doen. Jij weet niet of die bouwvakker een opmerking gaat maken of niet, dus ga je óf het risico aan dat hij het wel doet en dan heb je daar mee te dealen, óf je loopt om en dan weet je zeker dat die bouwvakker geen opmerking gaat maken.
Dat omlopen is dus een keuze die jij maakt, maar wél voorbij die bouwvakker lopen, dan een opmerking krijgen en dan boos zijn dat je een opmerking krijgt en dan vinden dat die bouwvakker dat niet mag doen is leuk, en dat kun je vinden tot je een ons weegt, maar dat gaat gewoon geen realiteit worden.
Ondertussen krijg je wel een opmerking. De macht om die opmerking niét te krijgen ligt bij jou, maar dat betekent wel dat jij daar iets voor moet doen/laten. Wat is de snelste weg naar krijgen wat jij wil?
Dat idd. Ff checken of het 'terecht' is dat je het zo vervelend vindt. En ook ik heb vaak even tijd nodig om te voelen wat iets met me heeft gedaan.quote:Op donderdag 27 juni 2024 13:07 schreef Claudia_x het volgende:
[..]
Ik zou het in ieder geval waarderen als jij en anderen zich nieuwsgierig tonen. Dat betekent niet dat je het met de conclusies eens hoeft te zijn.
[..]
Dat vraag ik me ook wel eens af. De werkrelatie niet willen verstoren, denk ik, geen trammelant willen maken. Ik ben zelf ook zo iemand die wat tijd nodig heeft om te beseffen dat iets niet oké is. Dat geldt ook voor andersoortig gedrag, bijvoorbeeld een vrouwelijke collega die zich onmogelijk maakt. Praten helpt mij dan. En als je daarna aan iemand vraagt om het er nog eens over te hebben, dan maak je het groot en kan het tussen je in komen te staan. Vaak is het voor iedereen makkelijker om te doen alsof er niets is gebeurd.
Ik denk dat dat twee kanten op zou moeten werken.quote:Op donderdag 27 juni 2024 13:07 schreef Claudia_x het volgende:
[..]
Ik zou het in ieder geval waarderen als jij en anderen zich nieuwsgierig tonen. Dat betekent niet dat je het met de conclusies eens hoeft te zijn.
Maar laat ik dit voorbeeld dan maar even nemen om daar wat over te zeggen vanuit mij, als man.quote:Dat vraag ik me ook wel eens af. De werkrelatie niet willen verstoren, denk ik, geen trammelant willen maken. Ik ben zelf ook zo iemand die wat tijd nodig heeft om te beseffen dat iets niet oké is. Dat geldt ook voor andersoortig gedrag, bijvoorbeeld een vrouwelijke collega die zich onmogelijk maakt. Praten helpt mij dan. En als je daarna aan iemand vraagt om het er nog eens over te hebben, dan maak je het groot en kan het tussen je in komen te staan. Vaak is het voor iedereen makkelijker om te doen alsof er niets is gebeurd.
Ik denk dat de cruciale fout van je betoog ligt in de aanname dat 99,9% van de mannen en vrouwen gewoon normaal doet.quote:Op donderdag 27 juni 2024 09:16 schreef Danny het volgende:
[..]
tieten er half uit/ballen er half uit.
harde tepels, harde piemel.
Ik snap dat het beter uitkomt als vrouwen gewoon halfnaakt kunnen rondlopen en zeggen 'ik mag dragen wat ik wil' waar dat voor mannen dan NIET zou gelden, maar dat zou seksistisch zijn imo. Als vrouwen zich mogen dragen hoe ze willen, dan mannen ook. En als mannen niet naar vrouwen mogen kijken omdat dat ongepast is, dan andersom ook.
[..]
Een erectie an sich is niet perse onprettig. Net als harde tepels of een natte vagina niet onprettig hoeven zijn.
[..]
Dat is erg progressief van je
Mij zou het ook geen moer uitmaken, maar ik zou mijn kinderen wel hebben uitgelegd dat het een niet zo sjieke manier is om je te kleden en dat je kunt verwachten dat mensen ernaar zullen kijken.
[..]
Ik geef louter tegengas. Je ziet zelf niet dat in deze topics mannen zo vreselijk worden neergezet en vrouwen welhaast als heilig worden weggezet? En wat het met het onderwerp van het topic te maken heeft? Net zoveel als het alleen benoemen van mannengedrag in relatie tot ongepast gedrag en het daarmee vrijwel doodzwijgen van vrouwen die hetzelfde gedrag vertonen.
We hebben tegenwoordig overal genderneutrale taal (hoe debiel ik dat ook vind), maar zodra het aankomt op dit soort dingen zijn de vrouwen opeens de slachtoffers en de mannen opeens de daders. Zijn mannen de viespeuken die kijken en vrouwen de onschuld zelve. Zijn mannen degenen die denigrerende taal over vrouwen gebruiken en tonen vrouwen louter respect naar mannen.
Het omgekeerde mag ook gewoon benoemd worden. 99,9% van de mannen doet gewoon normaal. 99,9% van de vrouwen doet gewoon normaal. In deze topics is het echter 'wat kunnen jullie mannen doen?' en 'typisch mannengedrag' en 'waarom denk je als man te mogen bepalen dat'.
Als je niet ziet hoe in deze topics mannen vrijwel overkoepelend als slecht, viezerik, verkrachten etc worden weggezet dan zou je toch eens terug moeten lezen denk ik.
[..]
zou het echter andersom zijn zou hij een viezerik zijn en het risico lopen een aangifte te krijgen of zijn baan/leven kwijt te raken wegens 'grensoverschrijdend gedrag'.
[..]
ik heb het van mannen ook nog nooit meegemaakt. Maar als ik dit topic lees weten vrouwen precies dat mannen altijd maar respectloos over vrouwen lullen. En alleen al dat 'we praten wel veel over mannen die grensoverschrijdend gedrag vertonen of goedpraten'. Dat gedrag gebeurt dus nogal veel ja? Praat je niet over mannen die je wel leuk vindt of is het praten over hoe slecht mannen zijn meer je ding?
[..]
'toxische mannelijkheid'
ALLES wordt uit de kast gehaald om mannen zich zo kut mogelijk over zichzelf te laten voelen. Hoe minderwaardiger de man zich voelt hoe beter, lijkt het wel.
Ben je behulpzaam dan ben je seksistisch want dan kan de vrouw zelf kennelijk niets.
Probeer je niet te helpen maar iets uit te leggen? mansplainende seksist.
Kijk je toe? grensoverschrijdend.
Help je niet en negeer je het? aso die zich te goed voelt om vrouwen te helpen
Het ergste is nog wel dat het inmiddels zo geïndoctrineerd is dat zelfs MANNEN hier nu al aan meedoen.
Er is wel een leuke korte docu van een feministisch activist die besloot om zich als man te gaan kleden en zich in de mannenwereld te begeven om ons 'te ontmaskeren'. Het resultaat was dat ze geen feminist meer is.
[..]
Toon je als man je gevoelens NIET dan ben je een toxische gast die zich blijkbaar te mannelijk voelt (want dat is een ding blijkbaar). Doe je het WEL dan ben je een watje en krijg je 'hier heb je een kopje voor je witte mannentranen'.
[..]
projecteer je nou je eigen voorkeur op alle vrouwen?
Ik ben ook wel eens in gesprek met een decolleté geweest waarbij het me verdomd veel moeite kostte om in de ogen van de eigenaresse te blijven kijken. En ik ben haske hetero. Vond ik ook zwaar ongemakkelijk.quote:Op donderdag 27 juni 2024 12:35 schreef Claudia_x het volgende:
[..]
Dat is niet helemaal waar. Er is ook nog zoiets als intersubjectiviteit, dat wat in een maatschappij algemeen als geaccepteerd of niet geaccepteerd wordt gezien. Het is interessant om het daarover te hebben en te zien hoe normen verschuiven.
[..]
Dat is niet wat er is gezegd. Je vertekent het standpunt van de ander door het over 'iets te lang' te hebben, je minimaliseert het en kan dus doen alsof de ander per definitie onredelijk is. Wat jou misschien kan helpen, is om naar voorbeelden te vragen en te vragen waarom een vrouw die situatie grensoverschrijdend vindt.
Als ik namens mezelf spreek: ik zie heel veel mannen vluchtige blikken werpen. Dat snap ik en het hoort erbij. Er zijn ook veel situaties die ongemakkelijk voelen, maar niet heel duidelijk grensoverschrijdend zijn. Ik zat laatst in een werkoverleg met een man tegenover me die - ik overdrijf niet - een uur lang naar m'n decolleté keek. Ik ga daar heus geen melding van maken, maar ik heb het er achteraf wel over met een vrouwelijke collega. Het was ongepast. En dan heb je nog de situaties die duidelijker grensoverschrijdend zijn.
En als het lekkere Angela van de gym is?quote:Op donderdag 27 juni 2024 14:11 schreef sp3c het volgende:
is niet alleen mannen he
als dikke bertha van de administratie iedere dag in mijn kont gaat lopen knijpen heb ik op een gegeven moment ook wel zoiets van ... nu ken je het wel he Bertha!
Helemaal eens!quote:Op donderdag 27 juni 2024 13:37 schreef Mammietje het volgende:
[..]
Ik ben ook wel eens in gesprek met een decolleté geweest waarbij het me verdomd veel moeite kostte om in de ogen van de eigenaresse te blijven kijken. En ik ben haske hetero. Vond ik ook zwaar ongemakkelijk.
Dus ik snap dat voor een man nog lastiger is.
Ik vind het zo jammer van dit topic dat alles wat er ingebracht wordt door een man meteen verworpen wordt alsof zíj de boosdoeners zijn. "Tieten in de etalage" >>> "Ja, dat zullen we toch zelf weten?! Moet je afblijven." Ja, duh... dat weten die mannen zelf ook wel; ze geven iets aan. Kan je je voordeel mee doen.
En als ik zie wat sommige al grensoverschrijdend vinden, bijvoorbeeld kijken of schouderklopje, en daar dan ook nog eens bedrijfsbrede afspraken over wil maken als elkaar niet meer aanraken (Serieus?!) dan heb ik het te doen met mannen die zich -volgens deze vrouwen- hier maar naar moeten schikken. Op eieren lopen om vooral maar niemand te 'kwetsen'.
Je gaat je afvragen wie de slachtoffers zijn.
Hoe vind je dat vrouwen hun grenzen zouden moeten aangeven en bewaken?quote:Op donderdag 27 juni 2024 14:52 schreef Electric_Eye het volgende:
[..]
Helemaal eens!
En ik wil daar nog het volgende aan toevoegen. Al sinds ik een tiener ben wordt me door de media en de omgeving dat het vrouwelijk lichaam iets moois is wat gewaardeerd moet worden. Vrouwen werken hier vrijwillig aan mee door zichzelf in allerlei sexy poses te laten fotograferen in de kleinst mogelijke broekjes. Ik kan moeilijk gaan ontkennen dat ik daar niet opgewonden van zou worden. De aloude term “sex sells” komt aardig van pas. Van jongs af aan wordt ons mannen aangeleerd het vrouwelijk lichaam als een soort heilige graal te beschouwen. Het werkt want mannen zijn daar nou eenmaal gevoelig voor. In het huidige tijdperk hoef ik een willekeurig social media platform te openen en de dames die zichzelf in de meest sexy kleding fotograferen of filmen komen me tegemoet. Vrouwelijk schoon wordt door vrouwen zelf genormaliseerd en uitgebuit. Noem me gerust een viespeuk, iedere kerel die beweert dat het bijneem geen gevoel op roept liegt dat hij barst.
Zelf ben ik prima in staat om de digitale wereld van de echte wereld te onderscheiden. Ik ben prima in staat om formele gedragsregels van informele gedragsregels te onderscheiden. Vrouwen zijn op de werkvloer prima in staat om zich gepast te kleden. Er zijn ook gewoon genoeg informele situaties waarin vrouwen zich dusdanig kleden dat het bij mannen een gevoel op werpt. Aan mannen de taak zich te kunnen beheersen wat in 99% van de gevallen gewoon lukt.
Ik vind er voor vrouwen ook gewoon een taak om hun grenzen aan te geven en te bewaken, dat kun je onmogelijk bij mannen weg leggen.
De meeste mannen heb je met een simpele zin of vraag al wel wijs gemaakt wat je grenzen zijn.quote:Op donderdag 27 juni 2024 14:57 schreef -Spring het volgende:
[..]
Hoe vind je dat vrouwen hun grenzen zouden moeten aangeven en bewaken?
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Om even te refereren aan het voorbeeld van Claudia. Daar wordt gekozen om niks te zeggen. Waar het mogelijk met een simpele vraag ook opgelost kan worden.
Deze vlieger gaat alleen op als je niet handelingsbekwaam bent, maar ook als je handelingsonbekwaam bent betekent dat zelden dat je geen enkele vorm van impulsbeheersing hebt.quote:Op donderdag 27 juni 2024 15:05 schreef BansheeBoy het volgende:
We hebben het steeds over grensoverschrijdend gedrag van de mannen. Maar wij vragen er ook niet (direct) om om die romige borstjes en achterwerken pontificaal in onze gezichtjes te krijgen. Dat is grensoverschrijdend gedrag van de vrouwen. Jullie triggeren onze biologie terwijl we onze eigen business aan het minden zijn.²
Ik vraag niet om het triggeren van onze hardcoded driften. Eigenlijk is dat grensoverschrijdend. Als ik aan het werk ben wil ik werken en niet herinnerend worden aan tedere vrouwenlichamen.quote:Op donderdag 27 juni 2024 15:10 schreef Stepperoller het volgende:
[..]
Deze vlieger gaat alleen op als je niet handelingsbekwaam bent, maar ook als je handelingsonbekwaam bent betekent dat zelden dat je geen enkele vorm van impulsbeheersing hebt.![]()
Pontificaal in je gezichtje? Dan doe je je oogjes maar dicht.quote:Op donderdag 27 juni 2024 15:05 schreef BansheeBoy het volgende:
We hebben het steeds over grensoverschrijdend gedrag van de mannen. Maar wij vragen er ook niet (direct) om om die romige borstjes en achterwerken pontificaal in onze gezichtjes te krijgen. Dat is grensoverschrijdend gedrag van de vrouwen. Jullie triggeren onze biologie terwijl we onze eigen business aan het minden zijn.²
Ik krijg nu een beeld van Danny die zich als Mrs. Doubtfire aan het verkleden isquote:Op donderdag 27 juni 2024 05:38 schreef Danny het volgende:
[..]
Och, vrouwen praten precies hetzelfde. Misschien nog wel denigrerender zelfs over mannen. Zelfs hun eigen man. Alleen zullen de meeste vrouwen dat niet snel toegeven, want dan blijkt hoe hypocriet het veroordelen van mannen hierover is. Maar vrouwen vertellen elk gebrek van mannen aan hun vriendinnen als ze samen zijn (ik gebruik hier 'vrouwen' even algemeen zoals ook 'mannen' hier op die manier gebruikt wordt). Ze vertellen elkaar precies hoe zijn pik eruit ziet, hoe klein of groot die is, wat een lapzwans etc. Ze vertellen elkaar bij het spotten van een gast die ze aantrekkelijk vinden wat ze met 'm willen doen. Als een kerel lelijk is dan moet hij het helemaal ontgelden.
Bij mij op het werk was dat duidelijk anders. Kwam er een vakantiekracht en die had me daar een paar enorme tieten, vonden mijn collega's allemaal geweldig. Er werd openlijk toegegeven dat ze helemaal niet goed in haar werk hoefde te zijn maar er alleen rondlopen was al ok en dan wilden ze haar werk er wel bij doen. Ik had ook gewoon het vermoeden dat ze erop werden geselecteerd.quote:Op donderdag 27 juni 2024 15:12 schreef BansheeBoy het volgende:
[..]
Ik vraag niet om het triggeren van onze hardcoded driften. Eigenlijk is dat grensoverschrijdend. Als ik aan het werk ben wil ik werken en niet herinnerend worden aan tedere vrouwenlichamen.²
Voortaan gewoon toevoegen als zin wanneer je je als nieuwe vrouwelijke collega voorstelt op kantoorquote:Op donderdag 27 juni 2024 15:00 schreef Electric_Eye het volgende:
[..]
De meeste mannen heb je met een simpele zin of vraag al wel wijs gemaakt wat je grenzen zijn.
Ik ben Jennifer en ik vindt het prima als je 10 seconden naar mijn kont of boezem kijkt, elke seceonde daarboven is grensoverschrijdend.quote:Op donderdag 27 juni 2024 15:38 schreef Sherlock_Holmes het volgende:
[..]
Voortaan gewoon toevoegen als zin wanneer je je als nieuwe vrouwelijke collega voorstelt op kantoor
Denk nog steeds dat BSB een act is, net zoals die vage likes aan mij (terwijl ik vrij impliciet naar hem refereer), maar denk niet dat hij op zijn werk veel met vrouwen te maken heeft.quote:Op donderdag 27 juni 2024 15:27 schreef oppiedoppie het volgende:
[..]
Jij bent de eerste die ik erover hoor dat je niet getriggerd wilt worden door vrouwelijk schoon. Ik denk dat het zomaar kan dat zo iemand als jij de burka heeft 'uitgevonden'.
Anita ervaart het als een belediging als je niet kwijlt en haar extreem veel aandacht geeft. Zo zie je maar, zoveel variabelen.quote:Op donderdag 27 juni 2024 15:40 schreef Electric_Eye het volgende:
[..]
Ik ben Jennifer en ik vindt het prima als je 10 seconden naar mijn kont of boezem kijkt, elke seceonde daarboven is grensoverschrijdend.
Ja, maar als dát een argument is dan is het ook een argument om te zeggen. Voor jou vervelende opmerking? Dan trek je je er maar niks van aan.quote:Op donderdag 27 juni 2024 15:15 schreef -Spring het volgende:
[..]
Pontificaal in je gezichtje? Dan doe je je oogjes maar dicht.
Ik begrijp niet wat je wilt zeggen. Ik ben toch best duidelijk in mijn uitingen?quote:Op donderdag 27 juni 2024 15:44 schreef Sherlock_Holmes het volgende:
[..]
Denk nog steeds dat BSB een act is, net zoals die vage likes aan mij (terwijl ik vrij impliciet naar hem refereer), maar denk niet dat hij op zijn werk veel met vrouwen te maken heeft.
Ook wel makkelijk om het over dat soort zaken te hebben. Denk dat de meeste vrouwen over grensoverschrijdend spreken als het om aanrakingen gaat, agressieve attitude, echt vieze opmerkingen, achtervolgen etc.quote:Op donderdag 27 juni 2024 15:40 schreef Electric_Eye het volgende:
[..]
Ik ben Jennifer en ik vindt het prima als je 10 seconden naar mijn kont of boezem kijkt, elke seceonde daarboven is grensoverschrijdend.
Kunnen ze wel hebben van hunk Arnold maar staan al bij het politiebureau voor de aangifte als vieze Henkje het alleen maar denkt.quote:Op donderdag 27 juni 2024 15:47 schreef Momo het volgende:
[..]
Ook wel makkelijk om het over dat soort zaken te hebben. Denk dat de meeste vrouwen over grensoverschrijdend spreken als het om aanrakingen gaat, agressieve attitude, achtervolgen etc.
Daar ben ik het eigenlijk wel mee eens.quote:Op donderdag 27 juni 2024 15:46 schreef CoolGuy het volgende:
[..]
Ja, maar als dát een argument is dan is het ook een argument om te zeggen. Voor jou vervelende opmerking? Dan trek je je er maar niks van aan.
Ik maakte overduidelijk een grapje ik hoopte toch dat het niet al te serieus werd opgenomen.quote:Op donderdag 27 juni 2024 15:47 schreef Momo het volgende:
[..]
Ook wel makkelijk om het over dat soort zaken te hebben. Denk dat de meeste vrouwen over grensoverschrijdend spreken als het om aanrakingen gaat, agressieve attitude, echt vieze opmerkingen, achtervolgen etc.
Maakt nog wel uit of de opmerking is "Je kont ziet er mooi uit in deze rok" of "Ik wil je anus dubbel penetreren met een gigantische dildo"quote:Op donderdag 27 juni 2024 15:46 schreef CoolGuy het volgende:
[..]
Ja, maar als dát een argument is dan is het ook een argument om te zeggen. Voor jou vervelende opmerking? Dan trek je je er maar niks van aan.
Dat het een grapje is snap ik, maar laten we niet te makkelijk doen alsof vrouwen zich allemaal aanstellen.quote:Op donderdag 27 juni 2024 15:52 schreef Electric_Eye het volgende:
[..]
Ik maakte overduidelijk een grapje ik hoopte toch dat het niet al te serieus werd opgenomen.
Precies wat je nu doet, je aanstellen om een grapje heb alleen in dit deel al 3 uiterst serieuze Posts gewijd richting een oplossing.quote:Op donderdag 27 juni 2024 15:56 schreef Momo het volgende:
[..]
Dat het een grapje is snap ik, maar laten we niet te makkelijk doen alsof vrouwen zich allemaal aanstellen.
Ja maar dat mag je dus niet zeggen begreep ik hier.quote:Op donderdag 27 juni 2024 15:49 schreef -Spring het volgende:
[..]
Daar ben ik het eigenlijk wel mee eens.
dan is het niet ongewenst hequote:Op donderdag 27 juni 2024 14:45 schreef BansheeBoy het volgende:
[..]
En als het lekkere Angela van de gym is?²
Snap je.quote:Op donderdag 27 juni 2024 16:03 schreef sp3c het volgende:
[..]
dan is het niet ongewenst he
op de werkvloer wel ongepast
snap jij het?quote:
Sommigen vinden het ongewenst. Net als dat anderen het ongewenst vinden wanneer vrouwen hun romige borstjes pontificaal in hun gezicht duwen. Kan allemaal naast elkaar bestaan wmb.quote:Op donderdag 27 juni 2024 16:00 schreef CoolGuy het volgende:
[..]
Ja maar dat mag je dus niet zeggen begreep ik hier.
Voor mij wordt het pas grensoverschrijdend als ik de grens aangegeven heb en die ander luistert er niet naar en gaat dus over de grens heen.quote:Op donderdag 27 juni 2024 15:40 schreef Electric_Eye het volgende:
[..]
Natuurlijk mag je er dan niet aan zitten en als iemand dat wél doet dan is dat de schuld van die persoon, maar als je graag aandacht wil (want daar doe je dat dan voor) dan krijg je die aandacht ook, alleen bij die aandacht zit ook aandacht waar je niet op zit te wachten, maar als je dát risico wil voorkomen moet je misschien niet topless door de stad gaan lopen (om deze analogie maar aan te houden).quote:Op donderdag 27 juni 2024 16:23 schreef -Spring het volgende:
[..]
Sommigen vinden het ongewenst. Net als dat anderen het ongewenst vinden wanneer vrouwen hun romige borstjes pontificaal in hun gezicht duwen. Kan allemaal naast elkaar bestaan wmb.
Het 'mag' pas niet zodra het strafbaar is.
Volgens mij mag je niet topless door de stad lopen. En als dat toch gebeurt, mag er alsnog niet aanzitten.
Eens.quote:Op donderdag 27 juni 2024 16:32 schreef CoolGuy het volgende:
[..]
Natuurlijk mag je er dan niet aan zitten en als iemand dat wél doet dan is dat de schuld van die persoon, maar als je graag aandacht wil (want daar doe je dat dan voor) dan krijg je die aandacht ook, alleen bij die aandacht zit ook aandacht waar je niet op zit te wachten, maar als je dát risico wil voorkomen moet je misschien niet topless door de stad gaan lopen (om deze analogie maar aan te houden).
Maar dat is waar het zou moeten beginnen en een punt waar veel vrouwen ook nog in kunnen groeien. Het is voor mannen verdomd lastig om voor elke vrouw opnieuw die grens te bepalen. Daarbij ga ik er overigens wel vanuit dat we allemaal opende hoogte zijn van de gangbare gedragsregels.quote:Op donderdag 27 juni 2024 16:31 schreef Luuntje het volgende:
[..]
Voor mij wordt het pas grensoverschrijdend als ik de grens aangegeven heb en die ander luistert er niet naar en gaat dus over de grens heen.
We nemen het gebrek aan ontkenning mee.quote:Op donderdag 27 juni 2024 15:47 schreef BansheeBoy het volgende:
[..]
Ik begrijp niet wat je wilt zeggen. Ik ben toch best duidelijk in mijn uitingen?²
Prima. Vraag me trouwens af of er meer aanrandingen zijn tijdens zomerse tempraturen. Dat zou mijn standpunt dan min of meer onderschrijven.quote:Op donderdag 27 juni 2024 16:50 schreef Sherlock_Holmes het volgende:
[..]
We nemen het gebrek aan ontkenning mee.
Eerlijk gezegd vind ik dit een beetje een valse voorstelling van zaken. Je hebt het over negatieve aandacht maar dat is aandacht waarvan we vrij objectief vast kunnen stellen dat die door iedereen als negatief zou kunnen worden ervaren. Het ging over ongewenste aandacht en dat is wel degelijk iets anders en dus vrij subjectief.quote:Op donderdag 27 juni 2024 18:31 schreef Leandra het volgende:
Ik vind het "je wilt kennelijk aandacht, dus dan moet je de negatieve aandacht er ook maar bij nemen" een beetje makkelijk.
Het gaat niet altijd om de aandacht, vaak niet zelfs, maar meer om het zelfvertrouwen: "Nu zie ik er leuk uit", en gezien je daar niemand kwaad mee doet zou ik ook niet weten waarom je negatieve aandacht dan maar zou moeten accepteren.
We roepen al over zoveel mensen dat ze doen wat ze doen (acteren, zingen, kunstenaar zijn) dat ze het doen voor de aandacht, en ook daarbij wordt al vaak geroepen dat ze de negatieve aandacht dan "dus" ook maar moeten accepteren.
Ik vind dat nonsens, niet als je meedoet met een zangwedstrijd, niet als je op het toneel staat, niet als je staat te schilderen op de Dam (zolang je de Dam maar niet beschilder), dat iemand iets doet, ook al is het een publiek figuur of is het in het openbaar, geeft je niet het recht die persoon te kwetsen, en idem voor een man of vrouw in een leuk rokje, strak shirtje en een laagje make-up.
En als je niet weet of je ongevraagde aanraking of opmerking kwetsend is, dan ben je dus nog niet op het punt dat dat kan.
Het is helemaal geen valse voorstelling van zaken, volgens mij is Leandra vrij duidelijk over hoe je met eventuele subjectiviteit of onduidelijkheid over de wenselijkheid van je opmerking of gebaar om moet gaan:quote:Op donderdag 27 juni 2024 21:18 schreef Electric_Eye het volgende:
[..]
Eerlijk gezegd vind ik dit een beetje een valse voorstelling van zaken. Je hebt het over negatieve aandacht maar dat is aandacht waarvan we vrij objectief vast kunnen stellen dat die door iedereen als negatief zou kunnen worden ervaren. Het ging over ongewenste aandacht en dat is wel degelijk iets anders en dus vrij subjectief.
Je zult er als mens gewoon vanuit moeten gaan dat wanneer je je in de openbare ruimte bevindt, mensen een oordeel over je hebben. En ik kan me voorstellen dat als het negatieve aandacht is, dat dat doorgaans niet als gewenst wordt ervaren. Maar je zult en kunt er niet vanuit gaan dat we elkaar, in welke vorm dan ook, aandacht geven. En daar ben je als persoon zelf bij om aan te geven wat jouw grens is.
Maar er zijn bijzonder weinig mannen te vinden die erop uit zijn om bewust vrouwen te kwetsen wanneer zij zich netjes, mooi, of sexy kleden.
En dat je een oordeel hebt, betekent nog niet dat je dat hoeft te ventileren. Het is nou eenmaal zo vind ik iets te makkelijk. Als je niks aardigs te zeggen hebt en niemand vraagt je iets, hou dan je mond. Let wel: simpelweg je in de openbare ruimte begeven is niet "iets vragen." Weet je niet 100% zeker of jouw ongevraagde opmerking goed wordt ontvangen, hou dan ook je mond.quote:En als je niet weet of je ongevraagde aanraking of opmerking kwetsend is, dan ben je dus nog niet op het punt dat het kan.
Dat is het wel; het ging over ongewenste aandacht en dat is iets anders dan negatieve aandacht.quote:Op donderdag 27 juni 2024 21:49 schreef Sweet_Jane het volgende:
[..]
Het is helemaal geen valse voorstelling van zaken, volgens mij is Leandra vrij duidelijk over hoe je met eventuele subjectiviteit of onduidelijkheid over de wenselijkheid van je opmerking of gebaar om moet gaan:
[..]
En dat je een oordeel hebt, betekent nog niet dat je dat hoeft te ventileren. Het is nou eenmaal zo vind ik iets te makkelijk. Als je niks aardigs te zeggen hebt en niemand vraagt je iets, hou dan je mond. Let wel: simpelweg je in de openbare ruimte begeven is niet "iets vragen." Weet je niet 100% zeker of jouw ongevraagde opmerking goed wordt ontvangen, hou dan ook je mond.
Dat is een beetje een raar voorbeeld. Net als je een beeld hebt bij het woord stoel zul je ook een beeld hebben van positieve aandacht en van negatieve aandacht. Daar weet je gewoon hoe je moet handelen. Dan zijn er nog tussenvormen/een grijs gebied, is een poef een stoel? Dan neem je het zekere voor het onzekere en houd je je mond.quote:Op donderdag 27 juni 2024 21:55 schreef Electric_Eye het volgende:
[..]
Dat is het wel; het ging over ongewenste aandacht en dat is iets anders dan negatieve aandacht.
Voorbeeld: straatmuzikant speelt een liedje, man loopt langs: heey wat een mooi liedje. Dat is op geen enkele manier negatief, of het ongewenst is zul je de straatmuzikant zelf moeten vragen. Maar ik mag aannemen dat die muzikant daar niet staat te spelen omdat hij hoopt dat iedereen hem zo snel mogelijk passeert.
Het zou een fijne wereld worden wanneer we random strangers op straat al geen compliment meer mogen geven want öei, oei, dat zou maar eens negatieve aandacht kunnen zijn.
Ik vind het allemaal best, maar veel dames gooien hun seksualiteit ook ongevraagd de ether in. Behoorlijk ongewenst als je het mij vraagt.quote:Op donderdag 27 juni 2024 21:35 schreef sp3c het volgende:
begint het niet een keer tijd te worden om de boel om te draaien, gewoon namen en shamen
niemand vraagt het jequote:Op donderdag 27 juni 2024 22:05 schreef BansheeBoy het volgende:
[..]
Ik vind het allemaal best, maar veel dames gooien hun seksualiteit ook ongevraagd de ether in. Behoorlijk ongewenst als je het mij vraagt.²
Ik de k dat je prima in staat bent te begrijpen wat ik bedoel en hoe ik het voorbeeld uit leg.quote:Op donderdag 27 juni 2024 22:04 schreef Sweet_Jane het volgende:
[..]
Dat is een beetje een raar voorbeeld. Net als je een beeld hebt bij het woord stoel zul je ook een beeld hebben van positieve aandacht en van negatieve aandacht. Daar weet je gewoon hoe je moet handelen. Dan zijn er nog tussenvormen/een grijs gebied, is een poef een stoel? Dan neem je het zekere voor het onzekere en houd je je mond.
En toevoeging: je zult ervan uit moeten gaan dat positief gewenst is en negatief ongewenst. Dat is nou eenmaal hoe het sociale leven werkt, continu proberen je in te leven en te beoordelen.
We kunnen een paar dingen doen. Die man die een uur lang naar je tieten zit te kijken bestempelen als viespeuk en het er met je vrouwelijke collegas over hebben zodat die ook allemaal denken dat die man de grootste viespeuk van het kantoor is. Dan veranderd er verder weinig want mocht die man inderdaad wat minder self-aware zijn, zal hij het volgende vergadering weer doen. Of we kunnen gezamenlijk, als volwassen mensen proberen elkaar te verbeteren.quote:Aan de andere kant noem je ergens anders in het topic een voorbeeld dat een vrouw zelf tegen een man moet zeggen dat ze het niet oké vindt als hij naar haar borsten zit te staren. Tja, als je daar op aangesproken moet worden mis je een heleboel self awareness en ik kan me voorstellen dat je in dat geval geen goed oordeel kan vormen over wat wel en niet kan. Maar dan geldt, als je op zoiets bent aangesproken weet je dat je een verminderd beoordelingsvermogen hebt en zul je nog kritischer op jezelf moeten zijn.
Dan moet je binnen blijven toch?quote:Op donderdag 27 juni 2024 22:51 schreef BansheeBoy het volgende:
[..]
Het gaat er om dat de mannelijkheid te pas en te onpas wordt aangesproken. Als ik op kantoor wordt geconfronteerd m
-knip- kan dat ten koste gaan van de kwaliteit van het werk. Moeten we niet willen.²
Ja, waarom zou je professionaliteit nastreven op het werk? Sp3c, je wordt steeds gekker.quote:
Simpel voorbeeld van als je niets aardigs te zeggen hebt:quote:Op donderdag 27 juni 2024 21:49 schreef Sweet_Jane het volgende:
[..]
Het is helemaal geen valse voorstelling van zaken, volgens mij is Leandra vrij duidelijk over hoe je met eventuele subjectiviteit of onduidelijkheid over de wenselijkheid van je opmerking of gebaar om moet gaan:
[..]
En dat je een oordeel hebt, betekent nog niet dat je dat hoeft te ventileren. Het is nou eenmaal zo vind ik iets te makkelijk. Als je niks aardigs te zeggen hebt en niemand vraagt je iets, hou dan je mond. Let wel: simpelweg je in de openbare ruimte begeven is niet "iets vragen." Weet je niet 100% zeker of jouw ongevraagde opmerking goed wordt ontvangen, hou dan ook je mond.
maar iedereen is het daar over eens, als je niks zinnigs positiefs te zeggen hebt moet je gewoon je mond houden. Maar ook voor jou, een positieve opmerking richting een vrouw kan alsnog ongewenste aandacht zijn.quote:Op donderdag 27 juni 2024 23:50 schreef Leandra het volgende:
[..]
Simpel voorbeeld van als je niets aardigs te zeggen hebt:
Mijn zusje en ik sliepen een paar dagen geleden in een soort van hotelkamer die nogal een verrassing had, en geen positieve.
Booking.com stuurde mij gisteren een berichtje of ik een recensie wilde plaatsen. Niet gedaan, ga ik ook niet doen, want ik kan er niet positief genoeg over zijn.
Ik plaats eigenlijk ook alleen maar een Google-recensie als ik positief ben, de enige negatieve die ik ooit geplaatst heb was ook 100% verdiend negatief, maar toen was ik en gewoon zeer pissig over de situatie, zelfs maanden later nog toen ik de recensie schreef, en ik heb er zelfs bijgezet dat ik er prima begrip voor zou hebben gehad als de persoon in kwestie gewoon had gezegd dat zijn schema al helemaal naar de knoppen was en gewoon geen tijd had.
Punt is: als je niet aardigs te zeggen hebt kun je idd prima niets zeggen.
Kennelijk zijn er personen die niet goed kunnen inschatten dat naar iemands borsten staren, iemand in de billen knijpen of "kost dat?" vragen, geen positieve aandacht is.quote:Op donderdag 27 juni 2024 23:59 schreef Electric_Eye het volgende:
[..]
maar iedereen is het daar over eens, als je niks zinnigs positiefs te zeggen hebt moet je gewoon je mond houden. Maar ook voor jou, een positieve opmerking richting een vrouw kan alsnog ongewenste aandacht zijn.
Dat is toch allemaal niet zo moeilijk te begrijpen zeg? Maar als je het over deze boeg wil blijven gooien dan stop ik deze discussie lekker.
Ik zei het al. Extreem veel variabelen. De ene vrouw is de andere niet. De ene voelt zich ongemakkelijk om bekeken te worden en de ander streeft het juist na. Mannen kunnen het moeilijk hebben met die (tegenstrijdige) signalen. Enerzijds zet ze zelf haar body in de uitverkoop (signaal) en mannen kijken daar graag naar, en anderzijds zou ze het smerig kunnen vinden als een krolse vent net iets te lang kijkt.quote:Op vrijdag 28 juni 2024 00:02 schreef Leandra het volgende:
[..]
Kennelijk zijn er personen die niet goed kunnen inschatten dat naar iemands borsten staren, iemand in de billen knijpen of "kost dat?" vragen, geen positieve aandacht is.
Die eerste is niet per definitie negatief maar ik begrijp dat deze onder slechts beperkte omstandigheden positief kan worden uitgelegd. Die andere twee voorbeelden zijn zonder consent gewoon grensoverschrijdend. Veruit de meeste mannen beseffen zich dat al te goed.quote:Op vrijdag 28 juni 2024 00:02 schreef Leandra het volgende:
[..]
Kennelijk zijn er personen die niet goed kunnen inschatten dat naar iemands borsten staren, iemand in de billen knijpen of "kost dat?" vragen, geen positieve aandacht is.
Kijken en staren zijn verschillende dingen, ik stel dat je het niet begrijpt als je denkt dat naar iemands borsten blijven staren positief is.quote:Op vrijdag 28 juni 2024 00:07 schreef BansheeBoy het volgende:
[..]
Ik zei het al. Extreem veel variabelen. De ene vrouw is de andere niet. De ene voelt zich ongemakkelijk om bekeken te worden en de ander streeft het juist na. Mannen kunnen het moeilijk hebben met die (tegenstrijdige) signalen. Enerzijds zet ze zelf haar body in de uitverkoop (signaal) en mannen kijken daar graag naar, en anderzijds zou ze het smerig kunnen vinden als een krolse vent net iets te lang kijkt.²
Dit voorbeeld gaat voor deze hele kwestie net zo min op als het iPhone-winkel verhaal van BSB.quote:Op donderdag 27 juni 2024 23:50 schreef Leandra het volgende:
[..]
Simpel voorbeeld van als je niets aardigs te zeggen hebt:
Mijn zusje en ik sliepen een paar dagen geleden in een soort van hotelkamer die nogal een verrassing had, en geen positieve.
Booking.com stuurde mij gisteren een berichtje of ik een recensie wilde plaatsen. Niet gedaan, ga ik ook niet doen, want ik kan er niet positief genoeg over zijn.
Ik plaats eigenlijk ook alleen maar een Google-recensie als ik positief ben, de enige negatieve die ik ooit geplaatst heb was ook 100% verdiend negatief, maar toen was ik en gewoon zeer pissig over de situatie, zelfs maanden later nog toen ik de recensie schreef, en ik heb er zelfs bijgezet dat ik er prima begrip voor zou hebben gehad als de persoon in kwestie gewoon had gezegd dat zijn schema al helemaal naar de knoppen was en gewoon geen tijd had.
Punt is: als je niet aardigs te zeggen hebt kun je idd prima niets zeggen.
Het probleem is dan ook de groep die dat niet beseft, en de groep die het wel beseft maar toch doet.quote:Op vrijdag 28 juni 2024 00:08 schreef Electric_Eye het volgende:
[..]
Die eerste is niet per definitie negatief maar ik begrijp dat deze onder slechts beperkte omstandigheden positief kan worden uitgelegd. Die andere twee voorbeelden zijn zonder consent gewoon grensoverschrijdend. Veruit de meeste mannen beseffen zich dat al te goed.
Qua kijktijd kan je netto op hetzelfde uitkomen.quote:Op vrijdag 28 juni 2024 00:14 schreef Leandra het volgende:
[..]
Kijken en staren zijn verschillende dingen, ik stel dat je het niet begrijpt als je denkt dat naar iemands borsten blijven staren positief is.
Tuurlijk, het is weer de schuld van de vrouw in haar korte rokje, en die arme man die zich dan niet meer kan inhouden.quote:Op vrijdag 28 juni 2024 00:18 schreef BansheeBoy het volgende:
[..]
Qua kijktijd kan je netto op hetzelfde uitkomen.
Het is geen gelijk speelveld. Vrouwen spreken met hun tools en aankleding daarvan de oerdriften aan van de (gewillige) man.
Zal ik je eens wat verklappen? Op het werk wordt er verreweg het meest vreemdgegaan. Tot zover die onschuldige signalen. Vrouwen weten over het algemeen heel goed wat ze doen, ze lijken zich alleen van de domme te houden. Ben er alleen nog niet achter waarom.²
Ben ik niet met je eens. Ze hebben beiden schuld én verantwoordelijkheid. Met de natuurlijke aantrekkingskracht die vrouwen hebben reken ik het hun wel meer aan ja.quote:Op vrijdag 28 juni 2024 00:23 schreef Leandra het volgende:
[..]
Tuurlijk, het is weer de schuld van de vrouw in haar korte rokje, en die arme man die zich dan niet meer kan inhouden.
Een vrouw heeft dus volgens jou schuld omdat ze zich zodanig kleedt dat sommige mannen zich niet in kunnen houden.quote:Op vrijdag 28 juni 2024 00:26 schreef BansheeBoy het volgende:
[..]
Ben ik niet met je eens. Ze hebben beiden schuld én verantwoordelijkheid. Met de natuurlijke aantrekkingskracht die vrouwen hebben reken ik het hun wel meer aan ja.
Ja.²
Een goed begin zou zijn om die natuurlijke aantrekkingskracht niet te versterken buiten de slaapkamer. Dat zou een goed begin zijn. We zien daarna wel verder.quote:Op vrijdag 28 juni 2024 00:30 schreef Sherlock_Holmes het volgende:
Was er maar een manier om die natuurlijke aantrekkingskracht te verminderen.........
Hou mij er buiten a.u.b. ik zal mijn like wel weg halen.quote:Op vrijdag 28 juni 2024 00:30 schreef Sherlock_Holmes het volgende:
EDIT: Aan de likes is wel te merken dat sarcasme lastig te herkennen is![]()
Als je jezelf niet meer in de hand hebt bij het zien van (een deel van) een paar tieten dan is professionaliteit idd niet zo je dingetjequote:Op donderdag 27 juni 2024 23:09 schreef BansheeBoy het volgende:
[..]
Ja, waarom zou je professionaliteit nastreven op het werk? Sp3c, je wordt steeds gekker.²
Het is hardcoded. Het heeft impact op de (gewillige) man. Of je deze nu direct merkt of niet.quote:Op vrijdag 28 juni 2024 03:20 schreef sp3c het volgende:
[..]
Als je jezelf niet meer in de hand hebt bij het zien van (een deel van) een paar tieten dan is professionaliteit idd niet zo je dingetje
Eens.quote:Op donderdag 27 juni 2024 22:32 schreef Electric_Eye het volgende:
[..]
Ik de k dat je prima in staat bent te begrijpen wat ik bedoel en hoe ik het voorbeeld uit leg.
Negatieve aandacht is objectief, ongewenste aandacht is subjectief.
Positieve aandacht kan daarnaast ook ongewenst zijn. Heb verder geen zin om daar verder überhaupt nog verder over uit te wijden want dat is het niet eens waard.
Wat ik vooral probeer te zeggen is dat elke situatie anders is en elke er in elke situatie verschillende gedragsnormen en gedragsregels gelden. In een formele setting op kantoor zou ik ook niet zomaar even 10 seconden naar de boezem ben een vrouwelijke collega gaan staren. Mocht dat toch gebeuren, dan hoop ik dat ik daar op aangesproken wordt en niet dat vrouwelijke collega’s onder elkaar gaan roddelen wat voor viespeuk ik zou zijn. In een andere setting zou ik me zo voor kunnen stellen dat ik, zonder enige bedoeling, wat langer naar een dame kijk. Ik zie daar in een informele setting wat minder een probleem in en ik hoop dat als dat dan wél zo wordt ervaren, dat daar dan iets van wordt gezegd. Iets simpels als “heb ik iets van je aan?” is dan voor mij wel genoeg om te beseffen dat ze er niet op zit te wachten.quote:Op vrijdag 28 juni 2024 11:20 schreef PabstBlueRibbon het volgende:
[..]
Eens.
Mensen hebben allemaal het recht om respectvol en als gelijkwaardig behandeld te worden, maar het is verder hun eigen verantwoordelijkheid om die rechten te claimen. Wat bij seksuele intimidatie of welke vorm van intimidatie dan ook, inhoudt dat je aangeeft dat je ergens niet van gediend bent.
Je kan niet iemand verwijten een seksueel wezen te zijn. Een man die aangeschoten is en een vrouw seksueel aantrekkelijker vindt, kan zich daardoor ook handtastelijker worden naar haar. Niet dat hij meteen in haar billen knijpt of naar haar borsten grijpt, maar dat hij bijvoorbeeld een arm om haar schouder legt en iets te dichtbij staat. De vrouw kan zich daardoor geïntimideerd voelen en bang dat hij steeds verder gaat terwijl ze dat niet wilt, echter dan zijn het aannames die nog niet persé betrekking hebben op die persoon. Ze hoeft alleen maar te zeggen "Ik heb liever niet dat je zo aan mij zit, ik voel mij daar ongemakkelijk bij". In de meeste gevallen respecteert zo'n kerel dat wel. Ze helpt daarmee zowel zichzelf als zo'n man die zich anders de dag erna realiseert dat hij zich als een handtastelijke viespeuk heeft gedragen.
Ik snap het punt verder wel, want vooral narcistische mensen zijn er heel goed in om iemand te kunnen intimideren met gedrag wat door anderen wordt opgevat als 'onschuldig'. Een vrouw kan zich geintimideerd voelen als zo'n persoon naar haar borsten kijkt en dan is het ook de opzettelijke intentie van die persoon dat zij zich door hem geintimideerd voelt. Maar ze kan hem niet opleggen dat hij niet naar haar mag kijken.
Als zij zich niet kan verdedigen tegen dat soort mannelijke narcisten, kan zij zich waarschijnlijk ook niet verdedigen tegen vrouwelijke narcisten die haar niet seksueel intimideren, maar wel op een andere manier het voor elkaar krijgen dat ze zich inferieur voelt.
Wat ik al eerder zei: intimidatie in welke vorm dan ook, draait om controle krijgen over iemand anders. En mensen proberen controle te krijgen over een ander als ze onvoldoende controle over zichzelf hebben.
Vind het sws een vreemde gedachtengang, dat je met een decollete schunnige opmerkingen wel leuk zou vinden.quote:Op zaterdag 29 juni 2024 19:56 schreef Cupfighter het volgende:
Toevallig vanmiddag over gehad met een dame die vaak flink wat decolleté heeft, ze kijken maar maar aankomen niet was haar reactie, ook schunnige opmerkingen erover vind ze niet prettig
Zoals eerder gezegd hier, het zal per vrouw verschillen hoe ze erover denken
Wat voor de ene vrouw schunnig is, is voor de volgende een compliment.quote:Op zaterdag 29 juni 2024 19:56 schreef Cupfighter het volgende:
Toevallig vanmiddag over gehad met een dame die vaak flink wat decolleté heeft, ze kijken maar maar aankomen niet was haar reactie, ook schunnige opmerkingen erover vind ze niet prettig
Zoals eerder gezegd hier, het zal per vrouw verschillen hoe ze erover denken
Nou nee. Dat ligt maar net aan hoe en of ik jou ken.quote:Op zaterdag 29 juni 2024 20:07 schreef Electric_Eye het volgende:
[..]
Wat voor de ene vrouw schunnig is, is voor de volgende een compliment.
Wat zit je haar leuk is denk ik voor iedereen wel gewenst. Wat heb hangen je vriendinnen er vandaag lekker bij wordt al wat schunniger. Als ik eerlijk ben zie ik in essentie het verschil niet echt maar moet er over dat laatste nogal geheimzinnig gedaan worden. De halve wereld heeft tieten… boeiend.
Klopt ik maak ook wel een grapje over haar decolleté maar wij kennen elkaar goed en ik weet ook hoe ver ik kan gaan bij haar zodat ik haar niet kwetsquote:Op zaterdag 29 juni 2024 20:20 schreef capricia het volgende:
[..]
Nou nee. Dat ligt maar net aan hoe en of ik jou ken.
Van een vreemde, of van mijn directeur of fysiotherapeut of tijdens een ouderavond op school, als een kerel opeens met zo'n opmerking komt, zou ik dat vreemd vinden. En afhankelijk van de situatie gewoon awkward.
En in een informele setting?quote:Op zaterdag 29 juni 2024 20:20 schreef capricia het volgende:
[..]
Nou nee. Dat ligt maar net aan hoe en of ik jou ken.
Van een vreemde, of van mijn directeur of fysiotherapeut of tijdens een ouderavond op school, als een kerel opeens met zo'n opmerking komt, zou ik dat vreemd vinden. En afhankelijk van de situatie gewoon awkward.
Als je dit niet goed aanvoelt ga ik het hier heel duidelijk zeggen: "Wat zit je haar leuk" is niet gewenst bij een ouderavond op school waar je voor je kind komt. Ook niet bij je fysiotherapeut als je door je rug gegaan bent.
Ook niet bij je huisarts als je voor je angststoornis komt.
Dan ligt het aan de setting en of je haar ook met ander haar kent. Bij een vreemde is het nogal vaagjes als je dat out of the blue zou zeggen.quote:
Je kunt echt niet zomaar stellen dat dat voor iedereen gewenst is.quote:Wat zit je haar leuk is denk ik voor iedereen wel gewenst
Hou je borsten voor je zou mijn reactie zijn. Als je niet wilt dat ze over je auto praten houd je hem in de garage.quote:Op zaterdag 29 juni 2024 20:02 schreef capricia het volgende:
[..]
Vind het sws een vreemde gedachtengang, dat je met een decollete schunnige opmerkingen wel leuk zou vinden.
Hou gewoon je opmerkingen voor je.
Het is niet zo prettig dat je vrouwen steeds met objecten vergelijkt. Just saying.quote:
Ik vind die decolletés in het wild ook niet zo fijn. Wie houdt daar rekening mee? Precies.quote:Op zaterdag 29 juni 2024 21:32 schreef capricia het volgende:
[..]
Het is niet zo prettig dat je vrouwen steeds met objecten vergelijkt. Just saying.
quote:
Ik word eerlijk gezegd schijtziek van die domme vergelijkingenquote:
Ja, ik ook man. Jammer dat het niet anders lijkt te kunnen.quote:Op zaterdag 29 juni 2024 21:42 schreef Cupfighter het volgende:
[..]
[..]
Ik word eerlijk gezegd schijtziek van die domme vergelijkingen
Jij maakt ze steeds, kap dan daarmeequote:Op zaterdag 29 juni 2024 21:44 schreef BansheeBoy het volgende:
[..]
Ja, ik ook man. Jammer dat het niet anders lijkt te kunnen.²
Als je zelf de oplossing hebt om de nadelige effecten van knip en je gebruikt die oplossing niet. Dan ben je gewoon onderdeel van het probleem.quote:Op zaterdag 29 juni 2024 21:45 schreef Cupfighter het volgende:
[..]
Jij maakt ze steeds, kap dan daarmee
Dat is echt niet nodig om je punt te maken wat je al ontelbare keren gedaan hebtquote:
Dat vind ik geen argument. Alles is voor verbetering en ontwikkeling vatbaar. Het zijn de (wulpse) dames zelf die klagen. Ik vind dat niet rijmen met hun houding en het o.a. knip. Maar we praten in rondjes.quote:Op zaterdag 29 juni 2024 21:51 schreef Cupfighter het volgende:
En we zitten hier in een westers land waar dit soort kleding gebruikelijk is,
Wij worden het niet eens met elkaar dat is duidelijkquote:
Geen probleem uiteraard. Ik heb wel respect voor je.quote:Op zaterdag 29 juni 2024 21:54 schreef Cupfighter het volgende:
[..]
Wij worden het niet eens met elkaar dat is duidelijk
Gatverdamme, alwéér?quote:
En ook hier...quote:Op zaterdag 29 juni 2024 21:53 schreef BansheeBoy het volgende:
[..]
Dat vind ik geen argument. Alles is voor verbetering en ontwikkeling vatbaar. Het zijn de (wulpse) dames zelf die klagen. Ik vind dat niet rijmen met hun houding en het o.a. uitbaten en franchisen van cleavage. Maar we praten in rondjes.²
Er spreekt echt geen enkel respect uit de manier waarop jij over vrouwen praat. Dus ik heb er erg veel moeite mee om dat te geloven.quote:Op zaterdag 29 juni 2024 21:55 schreef BansheeBoy het volgende:
[..]
Geen probleem uiteraard. Ik heb wel respect voor je.²
Lijkt de laatste tijd wel een anti-campagne ja, ook in de misbruik topics.quote:Op zaterdag 29 juni 2024 21:48 schreef capricia het volgende:
We hebben nu een paar moslims in dit topic gehad. En naar alle eerlijkheid maken ze niet echt positieve reclame voor hun religie.
Veel vrouwen zitten daar helemaal niet op te wachten, zeker in een omgeving die niet veilig voelt.quote:Op zaterdag 29 juni 2024 20:07 schreef Electric_Eye het volgende:
[..]
Wat voor de ene vrouw schunnig is, is voor de volgende een compliment.
Wat zit je haar leuk is denk ik voor iedereen wel gewenst. Wat heb hangen je vriendinnen er vandaag lekker bij wordt al wat schunniger. Als ik eerlijk ben zie ik in essentie het verschil niet echt maar moet er over dat laatste nogal geheimzinnig gedaan worden. De halve wereld heeft tieten… boeiend.
Niet serieus op dat irritante kut-account ingaan. Heeft al jaren vrij spel op dit forum. Wordt door bepaalde mods en admins "grappig" gevonden. Gewoon negeren, die handel.quote:Op zaterdag 29 juni 2024 23:40 schreef livelink het volgende:
[..]
Er spreekt echt geen enkel respect uit de manier waarop jij over vrouwen praat. Dus ik heb er erg veel moeite mee om dat te geloven.
Het respect voor vrouwen is juist 1 van mijn drijfveren in deze. Maar ik begrijp je vertrekpunt.quote:Op zaterdag 29 juni 2024 23:40 schreef livelink het volgende:
[..]
Er spreekt echt geen enkel respect uit de manier waarop jij over vrouwen praat. Dus ik heb er erg veel moeite mee om dat te geloven.
Toch hebben mannen hier ook een belangrijke rol. Elke vrouw heeft een vader of broer of zoon om haar op de risico's te wijzen van het reilen en zijlen van bv. haar kleding en gedrag. It takes one to know one. Die vijandelijke houding naar goedbedoelde adviezen (van mannen) moeten we z.s.m. de wereld uit helpen.quote:Op zaterdag 29 juni 2024 23:45 schreef FlippingCoin het volgende:
[..]
Veel vrouwen zitten daar helemaal niet op te wachten, zeker in een omgeving die niet veilig voelt.
Wat lul jij nou weerquote:Op zondag 30 juni 2024 00:42 schreef BansheeBoy het volgende:
[..]
Toch hebben mannen hier ook een belangrijke rol. Elke vrouw heeft een vader of broer of zoon om haar op de risico's te wijzen van het reilen en zijlen van bv. haar kleding en gedrag. It takes one to know one. Die vijandelijke houding naar goedbedoelde adviezen (van mannen) moeten we z.s.m. de wereld uit helpen.²
Ik wil graag een en ander verduidelijken. Waar val je precies over?quote:
En waar zijn de moeders en vaders die hun zonen horen te vertellen dat ze vrouwen niet lastig moeten vallen?quote:Op zondag 30 juni 2024 00:42 schreef BansheeBoy het volgende:
[..]
Toch hebben mannen hier ook een belangrijke rol. Elke vrouw heeft een vader of broer of zoon om haar op de risico's te wijzen van het reilen en zijlen van bv. haar kleding en gedrag. It takes one to know one. Die vijandelijke houding naar goedbedoelde adviezen (van mannen) moeten we z.s.m. de wereld uit helpen.²
Ik vind dit een hele goede van je! Ik ben echt voor én én. Dit hoort daar ook bij. Maar is zo vanzelfsprekend dat ik het niet benoemde. Helaas laat de praktijk toch zien dat het nodig is.quote:Op zondag 30 juni 2024 00:50 schreef Sally het volgende:
[..]
En waar zijn de moeders en vaders die hun zonen horen te vertellen dat ze vrouwen niet lastig moeten vallen?
Hoe sta jij eigenlijk tegenover kuisheidgordels?quote:Op zondag 30 juni 2024 00:42 schreef BansheeBoy het volgende:
[..]
In mijn optiek is dat symptoombestrijding. Als dat nodig is ben je eigenlijk al te laat.quote:Op zondag 30 juni 2024 00:52 schreef Hatseflats22 het volgende:
[..]
Hoe sta jij eigenlijk tegenover kuisheidgordels?
Vrouwen zijn toch altijd wel goed bewust wat ze kunnen uitlokken bij mannen in termen van hoe ze zich zelf kleden?quote:Op zaterdag 29 juni 2024 20:02 schreef capricia het volgende:
[..]
Vind het sws een vreemde gedachtengang, dat je met een decollete schunnige opmerkingen wel leuk zou vinden.
Hou gewoon je opmerkingen voor je.
En dat is dus precies de paradox waar ik tegenaan loop. Enerzijds weten ze wat ze teweegbrengen (bij mannen) met hun gedrag, kledij en knip. En anderzijds klagen ze vervolgens over ongewenste bijwerkingen als reactie daarop. Alsof een pyromaan gaat janken dat een brand moet worden geblust.quote:Op zondag 30 juni 2024 02:40 schreef Gunnter het volgende:
[..]
Vrouwen zijn toch altijd wel goed bewust wat ze kunnen uitlokken bij mannen in termen van hoe ze zich zelf kleden?
Dus een vrouw moet er als een non bij lopen zodat jij je piemel in je broek kan houden?quote:Op zondag 30 juni 2024 02:55 schreef BansheeBoy het volgende:
[..]
En dat is dus precies de paradox waar ik tegenaan loop. Enerzijds weten ze wat ze teweegbrengen (bij mannen) met hun gedrag, kledij en verpanden van strategische lichaamsdelen. En anderzijds klagen ze vervolgens over ongewenste bijwerkingen als reactie daarop. Alsof een pyromaan gaat janken dat een brand moet worden geblust.
Het mooie is dus dat vrouwen een groot deel van deze ongewenste bijwerkingen dus zelf kunnen stoppen. Er is alleen een schone taak weggelegd voor ons allen om ze daarin wat bewuster te maken.²
Overdrijven is een sluwe vaardigheid.quote:Op zondag 30 juni 2024 03:02 schreef Nagelslak het volgende:
[..]
Dus een vrouw moet er als een non bij lopen zodat jij je piemel in je broek kan houden?
Ik vind dat vrouwen door de nieuwe regelgeving die per 1 Juli ingaat, teveel macht naar zich toe trekken. Door naar eigen willekeur te mogen schermen met verdachtmaking jegens mannen. Een knappe Chad zal hierdoor weinig last hebben van aantijgingen. Want zijn geflirt zal uiteraard vaker worden ervaren als gewenst door de vrouwen. Je zal maar een willekeurige vrouw per ongeluk op haar slechte dag treffen. Dan beland je binnen een paar uur in een politiecel. Want wat door vrouwen wordt ervaren als ongewenst is door deze nieuwe wet namelijk zeer rekbaar.quote:Op zondag 30 juni 2024 02:55 schreef BansheeBoy het volgende:
[..]
En dat is dus precies de paradox waar ik tegenaan loop. Enerzijds weten ze wat ze teweegbrengen (bij mannen) met hun gedrag, kledij en verpanden van strategische lichaamsdelen. En anderzijds klagen ze vervolgens over ongewenste bijwerkingen als reactie daarop. Alsof een pyromaan gaat janken dat een brand moet worden geblust.
Het mooie is dus dat vrouwen een groot deel van deze ongewenste bijwerkingen dus zelf kunnen stoppen. Er is alleen een schone taak weggelegd voor ons allen om ze daarin wat bewuster te maken.²
Nee het is meer vergelijkbaar met je hele tuin mooi te maken door een hovenier en 'janken' dat een stel voor jou onbekende sloebers er ineens gaat zitten bbq'en zonder toestemmingquote:Op zondag 30 juni 2024 02:55 schreef BansheeBoy het volgende:
[..]
En dat is dus precies de paradox waar ik tegenaan loop. Enerzijds weten ze wat ze teweegbrengen (bij mannen) met hun gedrag, kledij en verpanden van strategische lichaamsdelen. En anderzijds klagen ze vervolgens over ongewenste bijwerkingen als reactie daarop. Alsof een pyromaan gaat janken dat een brand moet worden geblust.²
Nee het is een hele rare reactie wanneer ik aangeef dat vrouwen vaak niet zitten te wachten op opmerkingen als wat zit je haar leuk. Of wil je ze als broer etc. dwingen een hoofddoek te dragen of zo?quote:Op zondag 30 juni 2024 00:47 schreef BansheeBoy het volgende:
[..]
Ik wil graag een en ander verduidelijken. Waar val je precies over?²
quote:Op zondag 30 juni 2024 03:02 schreef Nagelslak het volgende:
[..]
Dus een vrouw moet er als een non bij lopen zodat jij je piemel in je broek kan houden?
Het zijn de vrouwen zelf die klagen. En elke vrouw weet dat hoe meer je je uitdost hoe groter de kans op ongewenste bijwerkingen.quote:Op zondag 30 juni 2024 03:02 schreef Nagelslak het volgende:
[..]
Het is helemaal niet te vaak en teveel, het gaat om 5%, daar tegenover staan dus 95% echte zaken. En bij die valse aangiftes vallen die vrouwen/mannen ook vaak door de mand.quote:Op zondag 30 juni 2024 03:00 schreef Gunnter het volgende:
Even terugkomend op de originele vraag: verkrachting is soms erg moeilijk vast te stellen. Je moet altijd afgaan op het woord van het slachtoffer, vaak een vrouw. Helaas wordt dit te vaak misbruikt om willekeurige mannen in diskrediet te brengen. het wordt dan gebruikt als een machtsmiddel.
Stormy Daniels en Jean Carroll zijn twee sprekende voorbeelden. Hoewel rechters vaststelden dat Trump niet schuldig was aan verkrachting. Ontvingen deze dames wel aanzienlijke schadevergoedingen vanwege "aantasting van hun goede naam". Trump noemde hen namelijk 'political operatives'. Waar natuurlijk veel voor valt te zeggen.
Het is ook algemeen bekend dat de politie argwanend kijkt naar vrouwen die aangifte doen. Dit heeft minder te maken met shaming en meer met hun ervaring dat er helaas te veel valse beschuldigingen worden gedaan.
En nu ga ik jouw troep opruimen waarbij je WEER over lichaamsdelen praat alsof het dingen zijn en waarbij je duidelijk weer je religieuze achtergronden laat spreken en alles omdraait.quote:Op zondag 30 juni 2024 09:56 schreef BansheeBoy het volgende:
[..]
[..]
Het zijn de vrouwen zelf die klagen. En elke vrouw weet dat hoe meer je je uitdost hoe groter de kans op ongewenste bijwerkingen.²
Hoe kom je aan deze cijfers?quote:Op zondag 30 juni 2024 09:57 schreef Lenny77 het volgende:
[..]
Het is helemaal niet te vaak en teveel, het gaat om 5%, daar tegenover staan dus 95% echte zaken. En bij die valse aangiftes vallen die vrouwen/mannen ook vaak door de mand.
Ik ben een volwassen vrouw, geen bezit van iemand. Volwassen mensen maken hun eigen keuzes. Iemand die denkt te kunnen bepalen wat ik als volwassene doe krijgen meer als een vijandige houding terug.quote:Op zondag 30 juni 2024 00:42 schreef BansheeBoy het volgende:
[..]
Ik ga over mijn eigen woorden en tot nu toe bejegen ik iedereen hier met respect. IK word uitgescholden en daar hoor ik je niet over. Ik weet dat niet menselijks een mod vreemd is, prima, maar ga aub rechtvaardig om met iedereen ook met users die een mening hebben die haaks op die van jouw staat.quote:Op zondag 30 juni 2024 09:58 schreef Lenny77 het volgende:
[..]
En nu ga ik jouw troep opruimen waarbij je WEER over lichaamsdelen praat alsof het dingen zijn en waarbij je duidelijk weer je religieuze achtergronden laat spreken en alles omdraait.
Ik heb je verwittigd.
Er staat een link bij.quote:
Ik heb het over adviezen en jij komt met bepalen aan. Wat is er mis met vrijblijvend goedbedoeld advies?quote:Op zondag 30 juni 2024 10:03 schreef Momo het volgende:
[..]
Ik ben een volwassen vrouw, geen bezit van iemand. Volwassen mensen maken hun eigen keuzes. Iemand die denkt te kunnen bepalen wat ik als volwassene doe krijgen meer als een vijandige houding terug.
Jouw geheugen laat je in de steek: ik heb je nooit uitgescholden, alleen gezegd dat je uit dit zeer gevoelige topic moet opflikkeren.quote:Op zondag 30 juni 2024 10:06 schreef BansheeBoy het volgende:
[..]
Ik ga over mijn eigen woorden en tot nu toe bejegen ik iedereen hier met respect. IK word uitgescholden en daar hoor ik je niet over. Ik weet dat niet menselijks een mod vreemd is, prima, maar ga aub rechtvaardig om met iedereen ook met users die een mening hebben die haaks op die van jouw staat.
Enfin. Dit soort zaken zijn vaak verhaal tegen verhaal. Soms laat het geheugen mensen ook in de steek. Blijft lastige materie die je zonder bewijs maar moeilijk hard kan maken. Daarom zie je mij meer in de preventiehoek staan.²
Ik had het niet eens over jou, maar nu doe je het weer.quote:Op zondag 30 juni 2024 10:11 schreef Lenny77 het volgende:
[..]
Jouw geheugen laat je in de steek: ik heb je nooit uitgescholden, alleen gezegd dat je uit dit zeer gevoelige topic moet opflikkeren.
Ok, dat heb ik dan gemist. Zou je een post kunnen aanleveren waar ik geen respect heb hier voor users? In de zin van dat ik uitscheld of op de man speel? Ik ben daar nl. principieel op tegen.quote:Jij hebt allesbehalve respect getoond, alleen af en toe iets gezegd zoals: ik heb respect voor dit of dat maar jouw woorden en beschrijvingen laten net het tegenovergestelde zien. Je stampt constant tegen de schenen aan, blijft steeds over de grenzen gaan die vrouwen hier aangeven en daarna ga je janken dat ze jou aanvallen.
Dat begrijp ik ook heel goed. Maar het is onzin dat vrouwen daar geen invloed op zouden hebben.quote:Op zondag 30 juni 2024 08:57 schreef FlippingCoin het volgende:
[..]
Nee het is een hele rare reactie wanneer ik aangeef dat vrouwen vaak niet zitten te wachten op opmerkingen als wat zit je haar leuk. Of wil je ze als broer etc. dwingen een hoofddoek te dragen of zo?
Opflikkeren is niet uitschelden. Dat is zeggen dat je weg moet gaan.quote:Op zondag 30 juni 2024 10:14 schreef BansheeBoy het volgende:
[..]
Ik had het niet eens over jou, maar nu doe je het weer.
[..]
Ok, dat heb ik dan gemist. Zou je een post kunnen aanleveren waar ik geen respect heb hier voor users? In de zin van dat ik uitscheld of op de man speel? Ik ben daar nl. principieel op tegen.²
Hou toch je walgelijke mond joh smeerlap.quote:Op zondag 30 juni 2024 10:17 schreef BansheeBoy het volgende:
[..]
Dat begrijp ik ook heel goed. Maar het is onzin dat vrouwen daar geen invloed op zouden hebben.²
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |