quote:Videoland-documentaire over Mark Rutte verschijnt op 4 september
De tweedelige documentaire over nu nog demissionair premier Mark Rutte verschijnt op 4 september op Videoland. Dat meldt RTL woensdag.
In de documentaire blikt Rutte terug op zijn tijd als premier en de beladen dossiers waarmee hij werkte, zoals vliegramp MH17, het toeslagenschandaal en de gaswinning in Groningen.
Rutte wordt gefilmd tijdens de laatste dagen van zijn premierschap. Ook zijn laatste gesprek met koning Willem-Alexander is gefilmd.
De documentaire RUTTE is gemaakt door politiek journalist Leonard Ornstein. Hij wil naar eigen zeggen te weten komen "wie deze goedlachse man achter de schermen" is. Ornstein voerde ook gesprekken met (oud-)collega's, onder wie Caroline van der Plas, Frans Timmermans, Rita Verdonk en Lodewijk Asscher. Daarnaast sprak hij met goede vrienden Lodewijk Dekker en Jort Kelder.
https://www.nu.nl/film/63(...)-op-4-september.html
IJzeren Rita is bezig met een charmeoffensief? Ook al bij korte reportage van Nieuwsuurquote:Op woensdag 26 juni 2024 20:38 schreef Tijger_m het volgende:
Verplicht kijken voor POL bezoekers uiteraard:
[..]
Hoopt nog op een positie als er eentje struikelt?quote:Op woensdag 26 juni 2024 20:41 schreef Frozen-assassin het volgende:
[..]
IJzeren Rita is bezig met een charmeoffensief? Ook al bij korte reportage van Nieuwsuur
Ik wilde zeggen, net te laat. Naar de beschouwing van Caroline op het premierschap van Rutte ben ik dan weer niet benieuwd.quote:Op woensdag 26 juni 2024 20:44 schreef Tijger_m het volgende:
[..]
Hoopt nog op een positie als er eentje struikelt?
Overigens is het wel een blamage voor de Kamer als ze geen officiële vertegenwoordiger daar hebben…quote:Op woensdag 26 juni 2024 20:24 schreef trein2000 het volgende:
[..]
Jawel, dat is wel van belang. Bovendien gaat er echt geen Kamermeerderheid Bosma laten vallen nu. En dat is ook terecht. Activisten bepalen niet wie de Kamer vertegenwoordigd.
https://nos.nl/artikel/25(...)op-keti-koti-te-doenquote:Kabinet stuurt grote delegatie
Het huidige demissionaire kabinet zal met tien bewindspersonen aanwezig zijn bij de herdenking in Amsterdam. Naast premier Rutte komen ook de drie vicepremiers Jetten, Van Gennip en Schouten naar Amsterdam.
Ook de ministers van Buitenlandse Zaken, Justitie, Onderwijs, Defensie, Rechtsbescherming zijn aanwezig, net als de staatssecretaris van Koninkrijksrelaties.
Slavernij is 150 jaar geleden afgeschaft.quote:Op woensdag 26 juni 2024 19:22 schreef Bluesdude het volgende:
[..]
Zou kunnen... dat Wilders donkere mensen geen Nederlanders vind... of geen 'echte' Nederlanders.
Hij en Bosma weigeren de gevoelens van de slavennazaten te erkennen en te begrijpen.....Over het verdiet en woede wat hun voorouders is aangedaan...200 jaar ofzo ? Plus nog steeds het gevoel hebbend dat zij als niet-blank mens ongewenst zijn . Wilders en Bosma bevestigen dit laatste.
Heb jij nog last van WW2? Dodenherdenking kunnen we ook wel schrappen dan.quote:Op woensdag 26 juni 2024 21:06 schreef Kickinalfa het volgende:
[..]
Slavernij is 150 jaar geleden afgeschaft.
Niemand in Nederland is slavendrijver of slaaf geweest.
Als je er nu last van ondervindt kun je beter hulp zoeken ipv gaan kopen klagen, want dit heeft helemaal niks met slavernij te maken.
Dat is de brute reactie van iemand die niet wil begrijpen waarom mensen verdriet en boosheid voelen en willen herdenken. Herdenken is niet aanhoudend klagen.quote:Op woensdag 26 juni 2024 21:06 schreef Kickinalfa het volgende:
Als je er nu last van ondervindt kun je beter hulp zoeken ipv gaan kopen klagen, want dit heeft helemaal niks met slavernij te maken.
Ja maar nee.quote:Op woensdag 26 juni 2024 21:11 schreef miss_sly het volgende:
[..]
Heb jij nog last van WW2? Dodenherdenking kunnen we ook wel schrappen dan.
Ik heb helemaal niks voor of tegen de herdenking, het is een historisch iets geweest wat destijds voor een hoop mensen iets betekende.quote:Op woensdag 26 juni 2024 21:11 schreef miss_sly het volgende:
[..]
Heb jij nog last van WW2? Dodenherdenking kunnen we ook wel schrappen dan.
Ben jij een jaarlijkse actieve 4 mei herdenker ? Organiseer je ergens ter lande een 4mei-herdenking ?quote:Op woensdag 26 juni 2024 21:12 schreef trein2000 het volgende:
[..]
Ja maar nee.
Als de laatste overlevenden dood zijn moeten we wel eens over de vorm gaan praten overigens
Waarom? Kan toch nu al.quote:Op woensdag 26 juni 2024 21:12 schreef trein2000 het volgende:
[..]
Ja maar nee.
Als de laatste overlevenden dood zijn moeten we wel eens over de vorm gaan praten overigens
quote:Op woensdag 26 juni 2024 21:11 schreef Bluesdude het volgende:
[..]
Dat is de brute reactie van iemand die niet wil begrijpen waarom mensen verdriet en boosheid voelen en willen herdenken. Herdenken is niet aanhoudend klagen.
Maar dit soort ongevoelige reacties bevestigt wederom het idee van blanke hardvochtgheid.
Idem de reacties van Bosma eerder gedaan.
Ik vind de huidige vorm prima, eigenlijk.quote:Op woensdag 26 juni 2024 21:12 schreef trein2000 het volgende:
[..]
Ja maar nee.
Wie heeft dat gezegd?quote:Op woensdag 26 juni 2024 21:15 schreef -XOR- het volgende:
Dit is gewoon racisme in de zuiverste vorm. Het idee dat leed van zwarten geen echt menselijk leed is want zwarten zijn geen echte mensen.
De anderen zijn slappe enablers of kastracisten als ze hiervoor de stekker niet uit het kabinet trekken.
Ik heb er zelf geen bezwaar tegen als anderen mee willen herdenken.quote:Op woensdag 26 juni 2024 21:17 schreef Tijger_m het volgende:
[..]
Ik vind de huidige vorm prima, eigenlijk.
Racistje Geertje. Maakt er een gebbetje van dat hij de zwartjes wel even een schop onder hun hol wil geven in een speech op de slavernijherdenking.quote:
Ik zie wel een probleem opdoemen met Bosma wederom gegeven zijn uitspraken over 4 meiquote:Op woensdag 26 juni 2024 21:19 schreef capricia het volgende:
[..]
Ik heb er zelf geen bezwaar tegen als anderen mee willen herdenken.
jaquote:Op woensdag 26 juni 2024 21:23 schreef Tijger_m het volgende:
[..]
Ik zie wel een probleem opdoemen met Bosma wederom gegeven zijn uitspraken over 4 mei
pRoGrAmAkKoOrD.quote:Op woensdag 26 juni 2024 21:24 schreef Bluesdude het volgende:
Kennelijk is haatzaaien jegens een minderheid toegestaan in het hoofdlijnenakkoord
[ x ]
Wederom..... VVD, NSC, BBB zullen zwijgen...
Inderdaad, ooit was er veel gedoe over de aanwezigheid van Duitsers bij de Dodenherdenking.quote:Op woensdag 26 juni 2024 21:16 schreef capricia het volgende:
[..]
Waarom? Kan toch nu al.
De laatste overlevende is voor mij niet echt een argument.
Je moet wel kijken naar welke mensen je uitnodigt. Maar dat was nooit anders.
Dit zie je verkeerd, hier zien we Milders, de islam is geen gewelddadige ideologie meer maar gewoon een gewelddadige religie.quote:Op woensdag 26 juni 2024 21:24 schreef Bluesdude het volgende:
Kennelijk is haatzaaien jegens een minderheid toegestaan in het hoofdlijnenakkoord
[ x ]
Dat vind je hetzelfde als Duitse kleinkinderen?quote:Op woensdag 26 juni 2024 21:33 schreef KareldeStoute het volgende:
[..]
Inderdaad, ooit was er veel gedoe over de aanwezigheid van Duitsers bij de Dodenherdenking.
In die zin is er ook nog wel hoop voor extreemrechts, wellicht zijn ze ooit wel welkom bij de slavernijherdenking…
Nee, dat niet.quote:Op woensdag 26 juni 2024 21:35 schreef capricia het volgende:
[..]
Dat vind je hetzelfde als Duitse kleinkinderen?
Net als vandaag Agema 'het kamerlid Agema had nu eenmaal een andere opvatting!'quote:Op woensdag 26 juni 2024 21:27 schreef -XOR- het volgende:
[..]
pRoGrAmAkKoOrD.
Niemand is meer ergens verantwoordelijk voor.
Pontius Pilatus-coalitie.
Kritiek op religie is haatzaaien...quote:Op woensdag 26 juni 2024 21:24 schreef Bluesdude het volgende:
[ x ]
Wat wil je nu zeggen? Dat al die mensen die de slavernij herdenken geen Nederlanders zin ? Of dat ze niet zo overgevoelig moeten doen over de slavernij en niet zo moeten miepen, omdat het al zo lang geleden is?quote:Op woensdag 26 juni 2024 21:15 schreef Kickinalfa het volgende:
[..]
Ik heb helemaal niks voor of tegen de herdenking, het is een historisch iets geweest wat destijds voor een hoop mensen iets betekende.
Als je dat wilt herdenken vooral doen.
Waar ik alleen niet tegen kan is dat "gevoelens van slaven nazaten" of die woede daarover.
Dat heeft echt niks te maken met ook maar 1 Nederlander anno 2024.
Dit is geen kritiek op religie. Dit is ongebreideld je onderbuik leeg laten lopen op een lelijke, haatzaaiers manier.quote:Op woensdag 26 juni 2024 21:41 schreef EttovanBelgie het volgende:
[..]
Kritiek op religie is haatzaaien...
Die houd ik erin de volgende keer dat er weer van leer getrokken wordt tegen de grrrrrrrrrrrrristen van Urk en Staphorst.
Het is een oliedomme tweet, totaal ongenuanceerd (er is geen 1 islam), maar ik zou jou wel willen vragen of kritiek op religie uberhaupt nog is toegestaan binnen het kader van 'intersectioneel denken'. Of zijn daar ook gradaties in?
Aandachtspuntje voor elke twijfelklootzak.quote:Op woensdag 26 juni 2024 21:24 schreef Bluesdude het volgende:
[ x ]
Omdat hij weet dat dit hele circus eigenlijk al klaar is zonder dat het ooit begonnen is.quote:Op woensdag 26 juni 2024 21:52 schreef Fietsertje70 het volgende:
De act van hoe kan ik me op premierwaardige, verbindende manier gedragen is nu wel voorbij.
Maar we wisten toch allemaal dat het een act was die alleen maar opgevoerd werd zolang de formatie gaande was en zelfs toen meermaals fout liep?quote:Op woensdag 26 juni 2024 21:52 schreef Fietsertje70 het volgende:
De act van hoe kan ik me op premierwaardige, verbindende manier gedragen is nu wel voorbij.
Afgezien van zijn kiezers en gepeilde kiezers. Geen onaanzienlijke groep nochtans.quote:Op woensdag 26 juni 2024 21:56 schreef Tijger_m het volgende:
[..]
Maar we wisten toch allemaal dat het een act was die alleen maar opgevoerd werd zolang de formatie gaande was en zelfs toen meermaals fout liep?
Er zijn vele Nederlanders nazaten van slaven en die hebben gevoelens over wat er met hun voorouders is gebeurd.quote:Op woensdag 26 juni 2024 21:15 schreef Kickinalfa het volgende:
Waar ik alleen niet tegen kan is dat "gevoelens van slaven nazaten" of die woede daarover.
Dat heeft echt niks te maken met ook maar 1 Nederlander anno 2024.
Maar dat zijn toch van die intelligente mensen die niet anders kunnen dan PVV stemmen omdat ze .....(vul maar een reden in die niets met racisme of asielzoekers te maken heeft) vinden of gewoon boos zijn?quote:Op woensdag 26 juni 2024 21:57 schreef SnertMetChoco het volgende:
[..]
Afgezien van zijn kiezers en gepeilde kiezers. Geen onaanzienlijke groep nochtans.
Ze werden mishandeld door slavendrijvers en kolonisten met Nederlandse etniciteit.quote:Op woensdag 26 juni 2024 21:57 schreef Bluesdude het volgende:
[..]
Er zijn vele Nederlanders nazaten van slaven en die hebben gevoelens over wat er met hun voorouders is gebeurd.
Toen werden ze mishandeld door hardvochtige Nederlanders. Gezien deze posting van je ben een zeker hardvochtigheid niet voorbij.
En dus kunnen mensen boos worden op je. Dat gebeurde er met Bosma
Dat allerlaatste.quote:Op woensdag 26 juni 2024 21:41 schreef miss_sly het volgende:
[..]
Wat wil je nu zeggen? Dat al die mensen die de slavernij herdenken geen Nederlanders zin ? Of dat ze niet zo overgevoelig moeten doen over de slavernij en niet zo moeten miepen, omdat het al zo lang geleden is?
De mensen die willen herdenken zijn over het algemeen ook helemaal niet kwaad.quote:Op woensdag 26 juni 2024 22:00 schreef Kickinalfa het volgende:
[..]
Dat allerlaatste.
Als je als persoon kwaad wil worden over iets waarvan je nooit last van hebt gehad, 150 jaar al niet meer bestaat en waar niemand in Nederland iets van doen heeft moet je dat lekker doen.
Maar als je daar last van hebt lijkt het me vooral verstandig om ergens hulp te zoeken.
De slavendrijvers van toen in de Nederlandse schepen en koloniën en gesteund door regenten in Nederland, al dan niet direct de winsten opstreken, waren over het algemeen Nederlanders. toch ?quote:Op woensdag 26 juni 2024 21:59 schreef EttovanBelgie het volgende:
[..]
Ze werden mishandeld door slavendrijvers en kolonisten met Nederlandse etniciteit.
Je snapt het probleem toch wel? Wat er achter zit is dit "Ze willen geld van mij!"quote:Op woensdag 26 juni 2024 22:02 schreef -XOR- het volgende:
[..]
De mensen die willen herdenken zijn over het algemeen ook helemaal niet kwaad.
Niet eens; eerder burgers behorende bij de Verenigde Republiek der 7 Nederlanden.quote:Op woensdag 26 juni 2024 22:06 schreef Bluesdude het volgende:
[..]
De slavendrijvers van toen in de Nederlandse schepen en koloniën en gesteund door regenten in Nederland, al dan niet direct de winsten opstreken, waren over het algemeen Nederlanders. toch ?
Voor de afdeling behorende bij OneWorld en Joop is dat inderdaad het geval.quote:Op woensdag 26 juni 2024 22:08 schreef Tijger_m het volgende:
[..]
Je snapt het probleem toch wel? Wat er achter zit is dit "Ze willen geld van mij!"
Dus Nederlandersquote:Op woensdag 26 juni 2024 22:08 schreef EttovanBelgie het volgende:
[..]
Niet eens; eerder burgers behorende bij de Verenigde Republiek der 7 Nederlanden.
Dit is Balkenende 1 2.0. Ofwel, we zijn er snel van verlost.quote:Op woensdag 26 juni 2024 22:12 schreef Beathoven het volgende:
Ik krijg jeuk van die uitspraak van Agema met haar "niet gerealiseerd in welke context dingen eerder gezegd zijn" met die tweet van Wilders erachteraan dat hij nog wel wat tanden zou bijschakelen op de uitspraken van Bosma.
Aan de ene kant als groep volwassenen met volle verstand de woordkeuzes plannen en aan de andere kant doen alsof we als kijker en luisteraar nog een partij onnozel zijn ook.
Handen wassen?quote:Op woensdag 26 juni 2024 22:13 schreef Bluesdude het volgende:
[..]
Dus Nederlanders
Niet moeilijk doen daarover.. Dat lijkt wel op handen wassen.
Even offtopicquote:Op woensdag 26 juni 2024 22:08 schreef Tijger_m het volgende:
[..]
Je snapt het probleem toch wel? Wat er achter zit is dit "Ze willen geld van mij!"
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |