quote:Op zondag 23 juni 2024 16:48 schreef _UserName_ het volgende:
We wachten op "Maxieeee!" van Penelope, of is ze er niet bij deze keer?
Jinx het nu niet! Daar is het veel te vroeg voorquote:Op zondag 23 juni 2024 16:48 schreef TheStigsDutchCousin het volgende:
Heeft Oostenrijk toch iets gewonnen
Geen SC, geen rode vlaggen...quote:Op zondag 23 juni 2024 16:48 schreef LTVDK het volgende:
Maar zijn nu zowaar een keertje alle 20 auto's gefinisht
Prima 👍🏻quote:Op zondag 23 juni 2024 16:49 schreef TheStigsDutchCousin het volgende:
[..]
Geen SC, geen rode vlaggen...
Volgens mij zelfs niet eens een gele vlagquote:Op zondag 23 juni 2024 16:49 schreef TheStigsDutchCousin het volgende:
[..]
Geen SC, geen rode vlaggen...
Is Sargeant ook al klaar dan?quote:Op zondag 23 juni 2024 16:48 schreef LTVDK het volgende:
Maar zijn nu zowaar een keertje alle 20 auto's gefinisht
Zelfs geen gele of VSCquote:Op zondag 23 juni 2024 16:49 schreef TheStigsDutchCousin het volgende:
[..]
Geen SC, geen rode vlaggen...
Scheelt voor SAR dat er geen muren zijn.quote:Op zondag 23 juni 2024 16:48 schreef LTVDK het volgende:
Maar zijn nu zowaar een keertje alle 20 auto's gefinisht
wauw wat heeft een 5jarige jou aangedaan?quote:
Albonquote:Op zondag 23 juni 2024 16:49 schreef LTVDK het volgende:
[..]
Volgens mij zelfs niet eens een gele vlag
Dat zeg ik...niets gebeurdquote:Op zondag 23 juni 2024 16:49 schreef TheStigsDutchCousin het volgende:
[..]
Geen SC, geen rode vlaggen...
Wellicht gaat het niet over de kleuter. Laat het kind lekker buiten beeld blijven. Fijn dat ze een zeer goede band hebben. Kind heeft gewoon een andere vader.quote:Op zondag 23 juni 2024 16:49 schreef Tijn het volgende:
[..]
Lekker normale reactie op een onschuldige kleuter
Dus het gaat jou er om dat hij niet haar biologische vader is? Da's nog sneuer.quote:Op zondag 23 juni 2024 16:51 schreef potjecreme het volgende:
[..]
Wellicht gaat het niet over de kleuter. Laat het kind lekker buiten beeld blijven. Fijn dat ze een zeer goede band hebben. Kind heeft gewoon een andere vader.
tijdens de VT mag je ook vleugels er af rijdenquote:Op zondag 23 juni 2024 16:52 schreef spectrumanalyser het volgende:
Ergens wel apart dat je iemand het gras op mag drukken. Dat is blijkbaar racen.
Adiosquote:Op zondag 23 juni 2024 16:52 schreef _UserName_ het volgende:
Leuke race idd, blij dat ik om 14:53 wakker werd
Tot volgende week!
quote:Op zondag 23 juni 2024 16:46 schreef spectrumanalyser het volgende:
[..]
zijn er echt mensen die betalen voor de verzonnen of verknipte spreekwoorden en verkeerde informatie?
BBC iPlayer. Doctor Who 3 dagen eerder dan normaalquote:Op zondag 23 juni 2024 16:46 schreef Nizno het volgende:
[..]
mogelijk niet daarvoor. je kan veel andere dingen ook met een goede VPN doen, bijvoorbeeld een abo op F1tv voor een schijntje
Leclerc heeft een reprimande gekregenquote:Op zondag 23 juni 2024 16:52 schreef Nizno het volgende:
[..]
tijdens de VT mag je ook vleugels er af rijden
ook dat idd.quote:Op zondag 23 juni 2024 16:52 schreef wdn het volgende:
[..]
[..]
BBC iPlayer. Doctor Who 3 dagen eerder dan normaal
Je kunt ook F1 kijken gratis met vpn.
Hij heeft ook nog een boel te leren natuurlijk, alleen de snelste auto hebben is niet genoeg.quote:Op zondag 23 juni 2024 16:51 schreef ChevyCaprice het volgende:
Lando had 1 ding moeten doen tijdens die start: gewoon recht door rijden (en naar links aan het eind?. Die slechte launch was nog niet eens het probleem.
Britten komen daar mee weg.quote:Op zondag 23 juni 2024 16:52 schreef spectrumanalyser het volgende:
Ergens wel apart dat je iemand het gras op mag drukken. Dat is blijkbaar racen.
een reprimande voor een vleugel Bewust! raken is ook belachelijkquote:Op zondag 23 juni 2024 16:53 schreef spectrumanalyser het volgende:
[..]
Leclerc heeft een reprimande gekregen
- Norris: My whole front wing was fucked
Lando is een fantastische coureur, maar het zit hem in de details en daar laat hij het vandaag liggen.quote:Op zondag 23 juni 2024 16:53 schreef TwenteFC het volgende:
[..]
Hij heeft ook nog een boel te leren natuurlijk, alleen de snelste auto hebben is niet genoeg.
Wel het verschil tussen een Max een Lando, we gaan de komende races zien of Lando het in zich heeft.
Mag 10 reguliere GPs tweede wordennu en staat dan max 1 punt achterquote:Op zondag 23 juni 2024 16:54 schreef Nattekat het volgende:
Ahw, vanaf nu loopt Max nog maar 7 punten uit op de nummer 2 bij winst op Norris
Is waarschijnlijk gevaccineerd.quote:Op zondag 23 juni 2024 16:49 schreef Nizno het volgende:
[..]
wauw wat heeft een 5jarige jou aangedaan?
Lando zit inmiddels ook al weer in jaartje 6 van zijn carrire in F1, dus eigenlijk verwacht ik dit soort fouten dan niet meer. Maar goed hij heeft er wel even over gedaan om aan het front te strijden, misschien is dat daadwerkelijk andere koek zoals Doornbos laatst zei.quote:Op zondag 23 juni 2024 16:53 schreef TwenteFC het volgende:
[..]
Hij heeft ook nog een boel te leren natuurlijk, alleen de snelste auto hebben is niet genoeg.
Wel het verschil tussen een Max een Lando, we gaan de komende races zien of Lando het in zich heeft.
Hard racing. Ze komen niet naar het circuit om "na u" te roepen. Kom op zeg.quote:Op zondag 23 juni 2024 16:52 schreef spectrumanalyser het volgende:
Ergens wel apart dat je iemand het gras op mag drukken. Dat is blijkbaar racen.
Lando heeft pas sinds Miami gewonnen en als je daar eenmaal van geproefd hebt...quote:Op zondag 23 juni 2024 17:00 schreef ChevyCaprice het volgende:
[..]
Lando zit inmiddels ook al weer in jaartje 6 van zijn carrire in F1, dus eigenlijk verwacht ik dit soort fouten dan niet meer. Maar goed hij heeft er wel even over gedaan om aan het front te strijden, misschien is dat daadwerkelijk andere koek zoals Doornbos laatst zei.
Heeft hij ook niet. In de eerste stint was Verstappen sneller. Daarna had Norris steeds nieuwere banden.quote:Op zondag 23 juni 2024 16:53 schreef TwenteFC het volgende:
[..]
Hij heeft ook nog een boel te leren natuurlijk, alleen de snelste auto hebben is niet genoeg.
Wel het verschil tussen een Max een Lando, we gaan de komende races zien of Lando het in zich heeft.
Sky serieus nemenquote:Op zondag 23 juni 2024 17:05 schreef Weltschmerz het volgende:
Sky blijft gewoon stug volhouden dat de RB de beste auto is.
Nou ja zegquote:Op zondag 23 juni 2024 16:51 schreef potjecreme het volgende:
[..]
Wellicht gaat het niet over de kleuter. Laat het kind lekker buiten beeld blijven. Fijn dat ze een zeer goede band hebben. Kind heeft gewoon een andere vader.
Dat Sky maakt zichzelf belachelijk.quote:Op zondag 23 juni 2024 17:05 schreef Weltschmerz het volgende:
Sky blijft gewoon stug volhouden dat de RB de beste auto is.
Regel 1: Sky heeft altijd gelijkquote:Op zondag 23 juni 2024 17:05 schreef Weltschmerz het volgende:
Sky blijft gewoon stug volhouden dat de RB de beste auto is.
Eens. Helikopterview is in F1 gewoon belangrijk. Soms even je verlies nemen om daarna keihard terug te komen, bijvoorbeeld bij die start of bij een stopstrategie.quote:Op zondag 23 juni 2024 17:05 schreef SiGNe het volgende:
[..]
Lando heeft pas sinds Miami gewonnen en als je daar eenmaal van geproefd hebt...
Dat geeft ook motivatie om wat meer te pushen maar daardoor maakte hij ook de fout om iets teveel te willen.
Misschien dat als Norris ervoor gekozen had om te pitten om Russell voor te blijven dat hij ook maar P2 was gewroden maar dan had hij wel een meer ontspannen race kunnen rijden.
Nu moest Norris flink pushen op het eind en dat vinden de rubbertjes natuurlijk ook niet zo leuk.[
Zag je ook bij Max toen die pas net z'n eerste wedstrijden ging winnen, wilde teveel in een keer.
Nu is hij veel rustiger en heeft meer lange termijn visie.
Ligt ook meer focus op natuurlijk, door hetzelfde foutje 8e ipv 7e worden daar heeft niemand het over. Daardoor 2e worden ipv 1e en er worden de hele week analyses en nieuwsberichten op los gelaten.quote:Op zondag 23 juni 2024 17:00 schreef ChevyCaprice het volgende:
[..]
Lando zit inmiddels ook al weer in jaartje 6 van zijn carrire in F1, dus eigenlijk verwacht ik dit soort fouten dan niet meer. Maar goed hij heeft er wel even over gedaan om aan het front te strijden, misschien is dat daadwerkelijk andere koek zoals Doornbos laatst zei.
McLaren had naar Mercedes 2021 moeten kijken. Max laten gaan bij de eerste bocht en daarna toeslaan.quote:Op zondag 23 juni 2024 17:11 schreef ChevyCaprice het volgende:
[..]
Eens. Helikopterview is in F1 gewoon belangrijk. Soms even je verlies nemen om daarna keihard terug te komen, bijvoorbeeld bij die start of bij een stopstrategie.
Denk zelf dat er weinig anders had moeten gaan voor Lando om dit te winnen. Maar ja dat neemt die hopelijk mee uit de analyse en gaan we hem in de komende weken op de hoogste trede zien staan. Heb hier bizar veel zin in!
Het is goed om RBR scherp te houden, maar Norris gaat vanaf nu natuurlijk niet opeens elke race winnen, terwijl dat wel zo'n beetje de enige mogelijkheid is voor Lando om de titel af te nemen van Max.quote:Op zondag 23 juni 2024 17:15 schreef Kleffe_Dop het volgende:
Max bij ViaPlay nu en hij is bezorgd. Wel gewonnen, maar wederom niet de snelste.
En hij was dus geen banden aan het sparen op die laatste set, bij iedere poging om de rondetijden van Norris te evenaren raakte z'n set banden meteen oververhit. Meer zat er niet in.
Ja natuurlijk. Dit is toch niet goed? Je moet een buitencategorie coureur in je auto hebben en nog moet je het op strategie doen. Op de baan heb je gewoonweg niet de snelste auto.quote:Op zondag 23 juni 2024 17:15 schreef Kleffe_Dop het volgende:
Max bij ViaPlay nu en hij is bezorgd. Wel gewonnen, maar wederom niet de snelste.
En hij was dus geen banden aan het sparen op die laatste set, bij iedere poging om de rondetijden van Norris te evenaren raakte z'n set banden meteen oververhit.
Er zijn verschillende verhalen die afgelopen weken voorbij zijn gekomen:quote:Op zondag 23 juni 2024 17:15 schreef Red_85 het volgende:
Blijft bijzonder. Niet de snelste auto hebben en toch winnen.
Waar is RBR toch de mist mee in gegaan?
Combinatie van beide?quote:Op zondag 23 juni 2024 17:19 schreef Kleffe_Dop het volgende:
[..]
Er zijn verschillende verhalen die afgelopen weken voorbij zijn gekomen:
• Red Bull heeft een design filosofie gekozen met een duidelijk plafond, en Newey zou intern gezegd hebben dat die bereikt is.
• Correlatieproblemen in de software, men weet zelf niet meer wat nou wel en niet werkt waardoor er ook geen duidelijk pad voorwaarts is. Gebrachte (kleine) updates werken niet of nauwelijks.
van wat ik begrijp van het commentaar is dat Red Bull met meer downforce heeft gereden.quote:Op zondag 23 juni 2024 17:15 schreef Red_85 het volgende:
Blijft bijzonder. Niet de snelste auto hebben en toch winnen.
Waar is RBR toch de mist mee in gegaan?
We zien nu wel wie de grootste titelconcurrent is voor het seizoen.
Merecedes maakte fouten ten koste van Russell, niet Russell.quote:Op zondag 23 juni 2024 17:28 schreef Tarado het volgende:
Interessante race wel, de beste was Verstappen, beste Engelsman Hamilton, die andere 2 maken toch nog steeds wat teveel fouten.
Hij zal wel tevreden moeten zijn, P1 heeft hij zelf weggegooid.quote:Op zondag 23 juni 2024 17:35 schreef spectrumanalyser het volgende:
Lando wel tevreden met P2.
Die snapt ook wel dat het pas ronde 10 is.
24 races ditjaar.
Lando leek mij juist niet tevreden met plek 2.quote:Op zondag 23 juni 2024 17:35 schreef spectrumanalyser het volgende:
Lando wel tevreden met P2.
Die snapt ook wel dat het pas ronde 10 is.
24 races ditjaar.
Russell maakte zelf ook een fout, plus verliest teveel op z'n in en out laps.quote:Op zondag 23 juni 2024 17:35 schreef Weltschmerz het volgende:
[..]
Merecedes maakte fouten ten koste van Russell, niet Russell.
Zul je net zien dat die vleugel dan verboden wordtquote:Op zondag 23 juni 2024 17:39 schreef Perox het volgende:
Volgende race RBR ook een flex frontwing - problem solved.![]()
![]()
Hij had juist een heel goede outlap en welke fout heeft hij precies gemaakt?quote:Op zondag 23 juni 2024 17:37 schreef Tarado het volgende:
[..]
Russell maakte zelf ook een fout, plus verliest teveel op z'n in en out laps.
Tja, dat is het risico van het vak. Zou wel zuur zijn want de FIA heeft genoeg tijd gehad nu om het te beoordelen.quote:Op zondag 23 juni 2024 17:43 schreef Peterselieman het volgende:
[..]
Zul je net zien dat die vleugel dan verboden wordt
Had Lando niet teveel tijd verloren tijdens het verdedigen tijdens de start en de trage pitstop?quote:Op zondag 23 juni 2024 17:43 schreef bedachtzaam het volgende:
Wederom een race gewonnen door Max terwijl Lando met McLaren deze had moeten winnen.
Nog niet eens de start maar juist ook George Russel niet voorbij gaan en lang door blijven rijden op de zachte banden is wat mij betreft waar McLaren het verloren heeft.
Indien Max ook achter George gebleven was had hij het niet gered.
Het is in het verleden vaak genoeg gebeurd dat iets oogluikend toegestaan werd tot RBR het ook ging doenquote:Op zondag 23 juni 2024 17:45 schreef Perox het volgende:
[..]
Tja, dat is het risico van het vak. Zou wel zuur zijn want de FIA heeft genoeg tijd gehad nu om het te beoordelen.
Ja, daar wil ik liever niet aan denken, maar kan wel natuurlijk. Daarom is het goed dat RBR dat nu openlijk heeft geuit, om dit soort getrut te voorkomen.quote:Op zondag 23 juni 2024 17:47 schreef Peterselieman het volgende:
[..]
Het is in het verleden vaak genoeg gebeurd dat iets oogluikend toegestaan werd tot RBR het ook ging doen
Hmm, bij Burgers Zoo is vermoedelijk geen Formule1 te zien. Die sprintrace mis ik ook.quote:Op zondag 23 juni 2024 17:44 schreef Luctor.et.Emergo het volgende:
Sprintrace volgend weekend kan ik niet live zien. Die zondagochtend maar terugkijken.
De start was niet zijn beste maar ook niet slecht, de trage pitstop was de derde en laatste stop, helpt niet natuurlijk maar die 1.3 seconden maakte ook niet heel veel uit.quote:Op zondag 23 juni 2024 17:46 schreef spectrumanalyser het volgende:
[..]
Had Lando niet teveel tijd verloren tijdens het verdedigen tijdens de start en de trage pitstop?
F1TV app op de telefoon, gaat primaquote:Op zondag 23 juni 2024 17:48 schreef spectrumanalyser het volgende:
[..]
Hmm, bij Burgers Zoo is vermoedelijk geen Formule1 te zien.
Ik zeg dat Hamilton vandaag de beste engelsman was, niet dat hij nooit fouten maakt, wat ik begreep was Russell 2 keer langzaam met z'n in en out laps en maakte hij een fout ik meen met Norris erachter, dat z'n pitstops ook niet helemaal vlekkeloos gingen kwam er dan nog bij en als dit, als dat, heb je weinig aan verder.quote:Op zondag 23 juni 2024 17:44 schreef Weltschmerz het volgende:
[..]
Hij had juist een heel goede outlap en welke fout heeft hij precies gemaakt?
Het is alsof er altijd iets moet zijn waardoor Hamilton toch niet de mindere is, zonder dat dat verder hoeft onderbouwd. Ja, Russell is niet zo foutarm als Verstappen, maar dat is niemand en zeker Hamilton niet. Als Hamilton ook op hards was gezet was Russell gewoon op het podium gekomen en die pitstop hielp hem ook totaal niet.
Nee, hier had gewoon meer in gezeten. En daarbij staat Verstappen nu 69 (nice!) punten voor. Met nog 14 races te gaan betekent dat feitelijk dat vanaf nu elke wedstrijd een 1-2 Norris-Verstappen maar net goed genoeg is om het kampioenschap te winnen.quote:Op zondag 23 juni 2024 17:37 schreef FireFox1 het volgende:
[..]
Lando leek mij juist niet tevreden met plek 2.
En terecht.
Verstappen gaat dit seizoen gewoon WDC worden, voorsprong is daarvoor al te groot (zeker gelet op de betrouwbaarheid heden ten dage).quote:Op zondag 23 juni 2024 17:16 schreef Tijn het volgende:
[..]
Het is goed om RBR scherp te houden, maar Norris gaat vanaf nu natuurlijk niet opeens elke race winnen, terwijl dat wel zo'n beetje de enige mogelijkheid is voor Lando om de titel af te nemen van Max.
De een heeft een briljante start, de ander een matige. De een zijn pitstop wordt met meer dan 5 seconden verkloot, de andere heeft een soepele. De een krijgt de verkeerde strategie, de ander de juiste. De een won/behield een positie door een zeer goede outlap, de ander niet zoiets van gehoord. Norris stond ook op de juiste banden en had de iets snellere auto.De ander komt weer eens weg zonder straf en zonder schade bij een enigzins twijfelachtige actie. Hoezo is de ander dan de beste Engelsman?quote:Op zondag 23 juni 2024 17:51 schreef Tarado het volgende:
[..]
Ik zeg dat Hamilton vandaag de beste engelsman was, niet dat hij nooit fouten maakt, wat ik begreep was Russell 2 keer langzaam met z'n in en out laps en maakte hij een fout ik meen met Norris erachter, dat z'n pitstops ook niet helemaal vlekkeloos gingen kwam er dan nog bij en als dit, als dat, heb je weinig aan verder.
Moet McLaren wel een keer een seizoen goed uit de startblokken komen.quote:Op zondag 23 juni 2024 17:56 schreef trein2000 het volgende:
[..]
Verstappen gaat dit seizoen gewoon WDC worden, voorsprong is daarvoor al te groot (zeker gelet op de betrouwbaarheid heden ten dage).
Maar voor volgend jaar kan het wel heel leuk worden.
Dat laatste moet ik nog maar zien. Het rommelt al een tijdje bij Red Bull en er vertrekken wel de nodige belangrijke mensen waardoor er langzaamaan wel de nodige scheurtjes in de geoliede machine verschijnen.quote:Op zondag 23 juni 2024 17:59 schreef Jane het volgende:
[..]
Moet McLaren wel een keer een seizoen goed uit de startblokken komen.
Maar ze hadden het dit jaar wel eerder op orde dan vorig jaar, dus er is progressie. En RBR moet het ook maar weer zien te fixen natuurlijk.
Strategie scenario's werk je toch samen uit en goed met je banden omgaan isook wel belangrijk voor een coureur in een race maar dat telt voor jou niet natuurlijk.quote:Op zondag 23 juni 2024 17:58 schreef Weltschmerz het volgende:
[..]
De een heeft een briljante start, de ander een matige. De een zijn pitstop wordt met meer dan 5 seconden verkloot, de andere heeft een soepele. De een krijgt de verkeerde strategie, de ander de juiste. De een won/behield een positie door een zeer goede outlap, de ander niet zoiets van gehoord. Norris stond ook op de juiste banden en had de iets snellere auto.De ander komt weer eens weg zonder straf en zonder schade bij een enigzins twijfelachtige actie. Hoezo is de ander dan de beste Engelsman?
Ja, de sfeer lijkt me intern niet helemaal top bij RBR momenteel, dat kan op termijn zeker wel flinke effecten gaan hebben. Maar ze hebben daar wel een goede organisatie gebouwd over de jaren. Ze zijn ook strategisch loeisterk, dus zelfs met een wat mindere auto denk ik dat er wel heel wat moet gebeuren wil Max er niet met de winst vandoor gaan.quote:Op zondag 23 juni 2024 18:05 schreef Monolith het volgende:
[..]
Dat laatste moet ik nog maar zien. Het rommelt al een tijdje bij Red Bull en er vertrekken wel de nodige belangrijke mensen waardoor er langzaamaan wel de nodige scheurtjes in de geoliede machine verschijnen.
Het team gaat voor de split strategy en de een is duidelijk de verkeerde en de ander de goede. Dat zie je bij alle hards in de laatste stint, dan moet je dat niet toeschrijven aan bandenmanagement om te doen alsof de coureur met de matige ipv briljante start en de goede pitstops toch een betere race reed. Een verkeerd uitpakkende bandenstrategie hoort er gewoon bij maar dat moet je natuurlijk wel meenemen in wie het beste gereden heeft en dus ook bij wie de beste Engelsman was.quote:Op zondag 23 juni 2024 18:06 schreef Tarado het volgende:
[..]
Strategie scenario's werk je toch samen uit en goed met je banden omgaan isook wel belangrijk voor een coureur in een race maar dat telt voor jou niet natuurlijk.
Zo jammer ditquote:Op zondag 23 juni 2024 17:51 schreef Nattekat het volgende:
Sprintaids volgende week?
Nou ja zeg, laat ik nou toevallig al plannen hebben voor zaterdag, het is weer gelukt
@:ESF1GAMER
quote:Op zondag 23 juni 2024 18:12 schreef Weltschmerz het volgende:
[..]
Het team gaat voor de split strategy en de een is duidelijk de verkeerde en de ander de goede. Dat zie je bij alle hards in de laatste stint, dan moet je dat niet toeschrijven aan bandenmanagement om te doen alsof de coureur met de matige ipv briljante start en de goede pitstops toch een betere race reed. Een verkeerd uitpakkende bandenstrategie hoort er gewoon bij maar dat moet je natuurlijk wel meenemen in wie het beste gereden heeft en dus ook bij wie de beste Engelsman was.
Gevalletje 'suffering from sucess', eerst moesten ze als 1 team voor hetzelfde doel vechten, kampioen worden. Nu dat doel is behaald gaan mensen zich over andere dingen druk maken en gaat het schuren.quote:Op zondag 23 juni 2024 18:05 schreef Monolith het volgende:
[..]
Dat laatste moet ik nog maar zien. Het rommelt al een tijdje bij Red Bull en er vertrekken wel de nodige belangrijke mensen waardoor er langzaamaan wel de nodige scheurtjes in de geoliede machine verschijnen.
Perez is een verspilling van een zitje.quote:Op zondag 23 juni 2024 18:25 schreef spectrumanalyser het volgende:
Allejezus. Perez was zo laat over de finish, hij heeft in het interview zelfs een baard.
Verdienste dus van Verstappen die Russell heel snel voorbij ging terwijl Norris dat niet kon of deed.quote:Op zondag 23 juni 2024 18:38 schreef franske19 het volgende:
Enige reden dat Max heeft kunnen winnen was omdat Lando vast zat achter George in die eerste stint. Laatste stint op softs waren de banden volgens mij even oud. Max had nieuwe en Lando had 3 ronde oude maar zijn pitstop was ook 3 ronde later en langzamer. Uiteindelijk heeft Lando dat gat nog bijna dicht gereden.
Verstappen heeft het gat tot Norris natuurlijk wel gewoon kunnen managen in die laatste stint dus je weet nooit hoe snel hij echt was. Was het daadwerkelijk tot een gevecht om de eerste plek aangekomen had Norris z'n banden al flink op en Verstappen waarschijnlijk nog wat over. Ik denk dat ze bij Red Bull geen moment bang zijn geweest voor de overwinning.quote:Op zondag 23 juni 2024 18:38 schreef franske19 het volgende:
Enige reden dat Max heeft kunnen winnen was omdat Lando vast zat achter George in die eerste stint. Laatste stint op softs waren de banden volgens mij even oud. Max had nieuwe en Lando had 3 ronde oude maar zijn pitstop was ook 3 ronde later en langzamer. Uiteindelijk heeft Lando dat gat nog bijna dicht gereden.
Max heeft na de race voor de microfoon van ViaPlay gezegd dat hij niet uit luxe de voorsprong terug liet lopen.quote:Op zondag 23 juni 2024 18:44 schreef PzKpfw het volgende:
[..]
Verstappen heeft het gat tot Norris natuurlijk wel gewoon kunnen managen in die laatste stint dus je weet nooit hoe snel hij echt was.
Lando kon niet voorbij Russell in de eerste stint, zelfs niet met DRS en kwam niet dichtbij Max om zelfs maar te denken aan een overtake. De enige reden dat Max wint is omdat hij alle anderen achter zich houd.quote:Op zondag 23 juni 2024 18:38 schreef franske19 het volgende:
Enige reden dat Max heeft kunnen winnen was omdat Lando vast zat achter George in die eerste stint. Laatste stint op softs waren de banden volgens mij even oud. Max had nieuwe en Lando had 3 ronde oude maar zijn pitstop was ook 3 ronde later en langzamer. Uiteindelijk heeft Lando dat gat nog bijna dicht gereden.
Maar Max passeerde George in een ronde, terwijl Norris dat blijkbaar niet voor elkaar kreeg.quote:Op zondag 23 juni 2024 18:38 schreef franske19 het volgende:
Enige reden dat Max heeft kunnen winnen was omdat Lando vast zat achter George in die eerste stint. Laatste stint op softs waren de banden volgens mij even oud. Max had nieuwe en Lando had 3 ronde oude maar zijn pitstop was ook 3 ronde later en langzamer. Uiteindelijk heeft Lando dat gat nog bijna dicht gereden.
Precies wat Max zei in de cooldown room: het was essentieel om op die Softs binnen 2/3 ronden George voorbij te steken. Daarna zou het moeilijker en moeilijker worden op die compound (onmogelijk bij woorden van Max). Dat was waar Norris even later mee geconfronteerd werd tov Russell.quote:Op zondag 23 juni 2024 18:48 schreef Questular het volgende:
Dus Norris was sneller maar gaat wel naar binnen omdat hij George niet kan inhalen in de 1e stint. Ik zal het wel niet snappen.
Norris had in het begin scherp moeten zijn dat het gat met Verstappen niet te groot zou worden. Dan had ie misschien mee kunnen gaan langs Russel.quote:Op zondag 23 juni 2024 18:51 schreef Kleffe_Dop het volgende:
[..]
Precies wat Max zei in de cooldown room: het was essentieel om op die Softs binnen 2/3 ronden George voorbij te steken. Daarna zou het moeilijker en moeilijker worden op die compound (onmogelijk bij woorden van Max). Dat was waar Norris even later mee geconfronteerd werd tov Russell.
Niet de eerste keer dat Lando tegen het advies van z'n engineer in gaat en daardoor een slechter resultaat scoort dan-ie had kunnen hebben.quote:Op zondag 23 juni 2024 19:12 schreef bedachtzaam het volgende:
Lando verloor tot een seconde per ronde van lap 18 tm lap 23 omdat hij langer buiten bleef.
Het gat was dus van 4 seconden naar 11 seconden gegaan en door zijn latere stop moest hij ook op de baan weer voorbij gaan aan Sainz, Lewis en Russel.
Daar heeft hij het naar mijn mening verloren, wellicht had hij beter geluisterd naar zijn engineer en dus ook tijdig naar binnen gekomen om de boven genoemde drie voor te blijven.
Goed punt, McLaren moet nog die balans vinden tussen aan de ene kant de coureur zijn inbreng laten geven, maar aan de andere kant duidelijk zijn wanneer een beslissing niet in zijn handen ligt.quote:Op zondag 23 juni 2024 19:12 schreef bedachtzaam het volgende:
Lando verloor tot een seconde per ronde van lap 18 tm lap 23 omdat hij langer buiten bleef.
Het gat was dus van 4 seconden naar 11 seconden gegaan en door zijn latere stop moest hij ook op de baan weer voorbij gaan aan Sainz, Lewis en Russel.
Daar heeft hij het naar mijn mening verloren, wellicht had hij beter geluisterd naar zijn engineer en dus ook tijdig naar binnen gekomen om de boven genoemde drie voor te blijven.
Tja uiteindelijk weet je ook niet of hij er uiteindelijk langs heeft weten te komen. Beste was hij er bij de start gewoon voor gebleven.quote:Op zondag 23 juni 2024 19:12 schreef bedachtzaam het volgende:
Lando verloor tot een seconde per ronde van lap 18 tm lap 23 omdat hij langer buiten bleef.
Het gat was dus van 4 seconden naar 11 seconden gegaan en door zijn latere stop moest hij ook op de baan weer voorbij gaan aan Sainz, Lewis en Russel.
Daar heeft hij het naar mijn mening verloren, wellicht had hij beter geluisterd naar zijn engineer en dus ook tijdig naar binnen gekomen om de boven genoemde drie voor te blijven.
Het punt van Norris was: ik ben niet in gevecht met Russell.quote:Op zondag 23 juni 2024 19:12 schreef bedachtzaam het volgende:
Lando verloor tot een seconde per ronde van lap 18 tm lap 23 omdat hij langer buiten bleef.
Het gat was dus van 4 seconden naar 11 seconden gegaan en door zijn latere stop moest hij ook op de baan weer voorbij gaan aan Sainz, Lewis en Russel.
Daar heeft hij het naar mijn mening verloren, wellicht had hij beter geluisterd naar zijn engineer en dus ook tijdig naar binnen gekomen om de boven genoemde drie voor te blijven.
Die delta was na de derde stop nagenoeg gelijk en McLaren gewoon veel sneller. Ook toen Russel zijn eerste stop maakte ging Lando gelijk 8 tienden harder dan Max.quote:Op zondag 23 juni 2024 19:19 schreef ChevyCaprice het volgende:
[..]
Het punt van Norris was: ik ben niet in gevecht met Russell.
Je weet niet wat ze van tevoren hebben besproken qua scenario's. Die tyre delta zorgde ervoor dat hij na het pitten steeds weer kon inlopen op Max. Als die meer in de buurt van Max was gepit had die misschien de gap meer constant gehouden. Daarom is ook niet te zeggen dat McLaren nou zoveel sneller was dan RB.
Al een paar weken kan men veel harder pushen met die McLarenquote:Op zondag 23 juni 2024 19:24 schreef bedachtzaam het volgende:
[..]
Die delta was na de derde stop nagenoeg gelijk en McLaren gewoon veel sneller. Ook toen Russel zijn eerste stop maakte ging Lando gelijk 8 tienden harder dan Max.
Dan ben je dus gewoon sneller..quote:Op zondag 23 juni 2024 18:50 schreef Tijger_m het volgende:
[..]
Lando kon niet voorbij Russell in de eerste stint, zelfs niet met DRS en kwam niet dichtbij Max om zelfs maar te denken aan een overtake. De enige reden dat Max wint is omdat hij alle anderen achter zich houd.
Wat maar laat zien dat ze bij McLaren goed werk geleverd hebben.quote:Op zondag 23 juni 2024 19:26 schreef Nebelwerfer het volgende:
[..]
Al een paar weken kan men veel harder pushen met die McLaren
Ook meer tijd in de windtunnel enzo. Wat overigens een volstrekt belachelijke regeling is.quote:Op zondag 23 juni 2024 19:28 schreef bedachtzaam het volgende:
[..]
Wat maar laat zien dat ze bij McLaren goed werk geleverd hebben.
Nu de budgetten gelijk zijn zou die regel inderdaad geschrapt kunnen worden.quote:Op zondag 23 juni 2024 19:28 schreef PzKpfw het volgende:
[..]
Ook meer tijd in de windtunnel enzo. Wat overigens een volstrekt belachelijke regeling is.
Het was ook gewoon belachelijk wat Sainz daar deed.quote:Op zondag 23 juni 2024 19:33 schreef Kleffe_Dop het volgende:
De handschoenen gaan trouwens langzaam uit bij Ferrari:
Charles Leclerc: “Start? It wasn't moment to fight, after the briefing we agreed we had to save the tyres, I did but Sainz didn't. He damaged my front wing. I guess he wanted to impress at his homerace and it's an important moment for his career”
Ook wel een situatie die je had kunnen verwachten als team bij een coureur die is weggestuurd, maar nog wel een jaar in de auto zit zonder nieuw teamquote:Op zondag 23 juni 2024 19:35 schreef bedachtzaam het volgende:
[..]
Het was ook gewoon belachelijk wat Sainz daar deed.
Ze lijkt een beetje op Judi Denchquote:
#TeamLH aan het schuimbekkenquote:
Mischien kunnen ze er nog een mailtje tegenaan gooien? Ik begrijp dat Toto Wolff daar van geniet.quote:
Norris was in de vrije lucht duidelijk sneller dan Verstappen. Niet alleen door de betere banden in de tweede stint, maar ook met dezelfde banden in de laatste stint. Die banden waren even oud.quote:Op zondag 23 juni 2024 19:19 schreef ChevyCaprice het volgende:
[..]
Het punt van Norris was: ik ben niet in gevecht met Russell.
Je weet niet wat ze van tevoren hebben besproken qua scenario's. Die tyre delta zorgde ervoor dat hij na het pitten steeds weer kon inlopen op Max. Als die meer in de buurt van Max was gepit had die misschien de gap meer constant gehouden. Daarom is ook niet te zeggen dat McLaren nou zoveel sneller was dan RB.
en toch won ie niet, Max deed het erg goed.quote:Op zondag 23 juni 2024 21:50 schreef Starflyer het volgende:
[..]
Norris was in de vrije lucht duidelijk sneller dan Verstappen. Niet alleen door de betere banden in de tweede stint, maar ook met dezelfde banden in de laatste stint. Die banden waren even oud.
Het verschil was denk ik in de eerste stint gemaakt. Daar had Max ruim 4 seconden voorsprong. Toen Russell weg was voor Norris bleek dat Norris op even oude banden veel sneller was, maar pitte Max waardoor hij weer een periode betere banden had. Bij de laatste pitstop gebeurde dat weer. Overigens pitte RedBull ook ruim 1,5 seconde sneller dan McLaren..!quote:Op zondag 23 juni 2024 22:21 schreef Managarm het volgende:
[..]
en toch won ie niet, Max deed het erg goed.
Mclaren en Norris zijn beter op het moment. Rbr moet t nu hebben van strategin en de compensatie van Max.quote:Op zondag 23 juni 2024 21:50 schreef Starflyer het volgende:
[..]
Norris was in de vrije lucht duidelijk sneller dan Verstappen. Niet alleen door de betere banden in de tweede stint, maar ook met dezelfde banden in de laatste stint. Die banden waren even oud.
Max hoeft niet elke race te winnen om de titel te pakken, he.quote:Op zondag 23 juni 2024 23:41 schreef Red_85 het volgende:
[..]
Mclaren en Norris zijn beter op het moment. Rbr moet t nu hebben van strategin en de compensatie van Max.
Dat gaat een keer fout.
Sneller is niet beter, zie de uitslag.quote:Op zondag 23 juni 2024 23:41 schreef Red_85 het volgende:
[..]
Mclaren en Norris zijn beter op het moment. Rbr moet t nu hebben van strategin en de compensatie van Max.
Dat gaat een keer fout.
Dooddoener van mensen die niet willen onderkennen dat het niet de goede kant op gaat. Je zit in de F1, je gaat voor iedere race te winnen als je het topteam bent, komen voor het meedoen is voor de partyteams die al jaren geleden zijn weggestuurd.quote:Op zondag 23 juni 2024 23:45 schreef Tijn het volgende:
[..]
Max hoeft niet elke race te winnen om de titel te pakken, he.
Dit is niet de mentaliteit die je moet hebben. De beste zijn, de snelste auto ontwikkelen. En niet tevreden zijn met wat je hebt maar altijd beter willen.quote:Op zondag 23 juni 2024 23:57 schreef Managarm het volgende:
[..]
Sneller is niet beter, zie de uitslag.
Ik denk dat ze dat zelf ook wel doorhebben, hoor. Maar ik kan me tegelijkertijd niet voorstellen dat Max de titel nog laat lopen dit jaar. Norris heeft 1 race gewonnen, die zet niet opeens de rest van het seizoen op z'n naam.quote:Op zondag 23 juni 2024 23:58 schreef Red_85 het volgende:
[..]
Dooddoener van mensen die niet willen onderkennen dat het niet de goede kant op gaat. Je zit in de F1, je gaat voor iedere race te winnen als je het topteam bent, komen voor het meedoen is voor de partyteams die al jaren geleden zijn weggestuurd.
Rbr moet aan het werk om het gat te dichten en de problemen die ze hebben op te lossen.
Als het aan Max ligt niet maar hij heeft het ook niet helemaal in de hand.quote:Op maandag 24 juni 2024 00:12 schreef Tijn het volgende:
[..]
Ik denk dat ze dat zelf ook wel doorhebben, hoor. Maar ik kan me tegelijkertijd niet voorstellen dat Max de titel nog laat lopen dit jaar. Norris heeft 1 race gewonnen, die zet niet opeens de rest van het seizoen op z'n naam.
De focus zal vooral op volgend jaar liggen. Dan moet RBR wel een stap zetten om de leiding vast te houden. Maar dat geldt eigenlijk voor elk team, niemand zit stil.
Er moeten wel hele rare dingen gebeuren om nog echte spanning in het kampioenschap te krijgen inderdaad. Ik hoop het van harte, want dat zou natuurlijk tof zijn, maar de kans lijkt me toch al zeker 90%, zo niet meer, dat Verstappen 'gewoon' de titel pakt.quote:Op maandag 24 juni 2024 00:12 schreef Tijn het volgende:
[..]
Ik denk dat ze dat zelf ook wel doorhebben, hoor. Maar ik kan me tegelijkertijd niet voorstellen dat Max de titel nog laat lopen dit jaar. Norris heeft 1 race gewonnen, die zet niet opeens de rest van het seizoen op z'n naam.
Lijkt me ook niet, zo'n seizoen als het vorige was uniek maar dat lag ook voor een groot deel aan de anderen die het niet voor elkaar hadden.quote:Op maandag 24 juni 2024 05:59 schreef heywoodu het volgende:
[..]
Er moeten wel hele rare dingen gebeuren om nog echte spanning in het kampioenschap te krijgen inderdaad. Ik hoop het van harte, want dat zou natuurlijk tof zijn, maar de kans lijkt me toch al zeker 90%, zo niet meer, dat Verstappen 'gewoon' de titel pakt.
De beste is Max, de snelste Norris. Max is niet tevreden, maar wint toch, maar zegt zelf ook dat als ie op 101 procent moet blijven rijden dat de kans dat het mis gaat groter is.quote:Op maandag 24 juni 2024 00:01 schreef Red_85 het volgende:
[..]
Dit is niet de mentaliteit die je moet hebben. De beste zijn, de snelste auto ontwikkelen. En niet tevreden zijn met wat je hebt maar altijd beter willen.
In de eerste 5 races was McLaren ook niet de snelste, maar vanaf Imola met uitzondering van Monaco aan. Zet McLaren ng een stap dan is het niet meer te compenseren door Max. Dat kan het best ineens snel gaan.quote:Op maandag 24 juni 2024 00:12 schreef Tijn het volgende:
[..]
Ik denk dat ze dat zelf ook wel doorhebben, hoor. Maar ik kan me tegelijkertijd niet voorstellen dat Max de titel nog laat lopen dit jaar. Norris heeft 1 race gewonnen, die zet niet opeens de rest van het seizoen op z'n naam.
De focus zal vooral op volgend jaar liggen. Dan moet RBR wel een stap zetten om de leiding vast te houden. Maar dat geldt eigenlijk voor elk team, niemand zit stil.
je kunt 2000 uur windtunnel tijd hebben, als je geen goede ideen hebt komt er niks uit. McLaren maakt van stappen omdat ze goede ideen hebben, niet omdat ze het langer kunnen testen.quote:Op maandag 24 juni 2024 07:04 schreef opgebaarde het volgende:
McLaren en RBR zijn nu aan elkaar gewaagd. Zouden we voor de tweede seizoenshelft mogen verwachten dat door de windtunnel restricties McLaren sneller dan RBR wordt?
RBR heeft 840 uur en McLaren 1020
In dat licht zou je zelfs kunnen stellen dat Mercedes de beste auto heeft met plek 3 en 4.quote:Op maandag 24 juni 2024 09:17 schreef WheeledWarrior het volgende:
Het zijn vooral Verstappen en Norris die nu aan elkaar gewaagd zijn in deze fase van het seizoen. Perez en Piastri dit hele weekend niet gezien.
De meest gebalanceerde misschien. Ik denk alleen dat het vooral het rijdersduo is dat beter in balans is daar.quote:Op maandag 24 juni 2024 09:34 schreef Electric_Eye het volgende:
[..]
In dat licht zou je zelfs kunnen stellen dat Mercedes de beste auto heeft met plek 3 en 4.
Red Bull 29 puntenquote:Op maandag 24 juni 2024 09:34 schreef Electric_Eye het volgende:
[..]
In dat licht zou je zelfs kunnen stellen dat Mercedes de beste auto heeft met plek 3 en 4.
Zijn prestaties zitten wel in de lift ja.quote:Op maandag 24 juni 2024 10:34 schreef WheeledWarrior het volgende:
Perez toch weer knap 8 punten in de laatste 4 races.
Zoveel fouten hebben Norris en McLaren gisteren niet gemaakt. Het is dat Max 110% uit dat hok haalt, anders had Norris met gemak gewonnen.quote:Op maandag 24 juni 2024 10:41 schreef ChevyCaprice het volgende:
Wat ik wel een leuk iets vind aan Norris: ja hij maakt fouten. Maar nu is het aan hem en McLaren om dit zo goed mogelijk te analyseren zodat ze goed kunnen herstellen de komende weken.
Ze hebben in elk geval te lang doorgereden in stint 1. O.a. omdat Norris het wat hoog in zijn bol had, althans als ik de boordradio goed interpreteer had hij het idee dat hij langer door wilde rijden omdat hij dacht zo Verstappen te kunnen pakken.quote:Op maandag 24 juni 2024 10:52 schreef FireFox1 het volgende:
[..]
Zoveel fouten hebben Norris en McLaren gisteren niet gemaakt. Het is dat Max 110% uit dat hok haalt, anders had Norris met gemak gewonnen.
Terwijl feitelijk het gat met Max daardoor alleen maar groter werd.quote:Op maandag 24 juni 2024 10:57 schreef BehoorlijkKritisch het volgende:
[..]
Ze hebben in elk geval te lang doorgereden in stint 1. O.a. omdat Norris het wat hoog in zijn bol had, althans als ik de boordradio goed interpreteer had hij het idee dat hij langer door wilde rijden omdat hij dacht zo Verstappen te kunnen pakken.
Nee, denk je nou echt dat McLaren net zo'n zooitje clowns als Ferrari is?quote:Op maandag 24 juni 2024 10:57 schreef BehoorlijkKritisch het volgende:
[..]
Ze hebben in elk geval te lang doorgereden in stint 1. O.a. omdat Norris het wat hoog in zijn bol had, althans als ik de boordradio goed interpreteer had hij het idee dat hij langer door wilde rijden omdat hij dacht zo Verstappen te kunnen pakken.
Ik weet niet zeker of je hierin gelijk hebt. Volgens mij werd het gat niet veel groter en hoe langer je door kunt rijden met dezelfde banden hoe korter je daarna met betere banden meer tijd kunt terugwinnen. Norris wist dat ie zijn laatste stint met nieuwe zachte banden zou gaan rijden waarmee hij heel snel zou zijn.quote:Op maandag 24 juni 2024 10:57 schreef BehoorlijkKritisch het volgende:
[..]
Ze hebben in elk geval te lang doorgereden in stint 1. O.a. omdat Norris het wat hoog in zijn bol had, althans als ik de boordradio goed interpreteer had hij het idee dat hij langer door wilde rijden omdat hij dacht zo Verstappen te kunnen pakken.
Je hebt de laatste stint gemist?quote:Op maandag 24 juni 2024 11:03 schreef Nattekat het volgende:
[..]
Nee, denk je nou echt dat McLaren net zo'n zooitje clowns als Ferrari is?
Die strategie mislukte omdat Russell een te groot probleem was, Mercedes hun strategie opsplitste en ze geen andere keus hadden dan die tweede stint vroegtijdig beindigen, het had in een ander universum zowaar geniaal uit kunnen pakken. Op dezelfde strategie als Verstappen waren ze er nooit voorbij gekomen.
Die ene waar Norris enkel dichterbij kon komen in de ronden dat ie drs van achterblijvers kreeg toen Verstappen eenmaal op gang kwam? Zeker niet.quote:Op maandag 24 juni 2024 11:14 schreef BehoorlijkKritisch het volgende:
[..]
Je hebt de laatste stint gemist?
In principe niet oneens, maar we moeten van onszelf ook erkennen dat we bijv. bij Ferrari juist vaak geroepen hebben dat ze de coureur meer moeten betrekken bij de strategie. En niet alleen Ferrari trouwens. Ook Hamilton heeft vaak achter het stuur onvrede geuit met wat het team bedacht had. Ik denk dat McLaren daarin een ander beleid wil voeren.quote:Op maandag 24 juni 2024 11:27 schreef Evenstar het volgende:
McLaren moet ook stoppen met vragen aan Norris welke strategie ze moeten volgen. Daar heb je tering knappe koppen voor en dan vraag je het aan je jonge coureur die nu net voor het eerst voor overwinningen kan gaan vechten, vol met adrenaline zit en mentaal nog niet sterk genoeg is om alles te doorzien.
Jij denkt dat als hij geen bandenvoordeel had gehad zoals in stint 2 hij niet sneller was geweest dan Max? Er was een moment waarop hij had kunnen pitten en voor Russell en dus ook Sainz en Hamilton had kunnen komen, direct achter Max. Ik vraag me echt af hoe het dan uitpakt had hoor..quote:Op maandag 24 juni 2024 11:03 schreef Nattekat het volgende:
[..]
Nee, denk je nou echt dat McLaren net zo'n zooitje clowns als Ferrari is?
Die strategie mislukte omdat Russell een te groot probleem was, Mercedes hun strategie opsplitste en ze geen andere keus hadden dan die tweede stint vroegtijdig beindigen, het had in een ander universum zowaar geniaal uit kunnen pakken. Op dezelfde strategie als Verstappen waren ze er nooit voorbij gekomen.
Daarom moet RBR als een malle zich concentreren op de ontwikkeling van de huidige auto. Zat tijd voor die van volgend jaar. De RB20 is echt zo goed niet.quote:Op maandag 24 juni 2024 07:17 schreef WismutVeilchen83 het volgende:
[..]
In de eerste 5 races was McLaren ook niet de snelste, maar vanaf Imola met uitzondering van Monaco aan. Zet McLaren ng een stap dan is het niet meer te compenseren door Max. Dat kan het best ineens snel gaan.
Hij heeft geen voordeel als ie in dezelfde ronde als Verstappen stopt nee.quote:Op maandag 24 juni 2024 12:37 schreef WismutVeilchen83 het volgende:
[..]
Jij denkt dat als hij geen bandenvoordeel had gehad zoals in stint 2 hij niet sneller was geweest dan Max? Er was een moment waarop hij had kunnen pitten en voor Russell en dus ook Sainz en Hamilton had kunnen komen, direct achter Max. Ik vraag me echt af hoe het dan uitpakt had hoor..
Tenzij zijn auto sneller isquote:Op maandag 24 juni 2024 12:58 schreef Nattekat het volgende:
[..]
Hij heeft geen voordeel als ie in dezelfde ronde als Verstappen stopt nee.
Wordt ook vaak vergeten dat Max rijdt tegen 2 rijders, keer op keer elk seizoen weer. Hij stond er alleen voor tegen Mercedes, ook in 2022 tegen Ferrari en nu tegen Mclaren. Het is fijn als je 2 rijders dicht bij elkaar hebt zitten waardoor je druk kan zetten op n rijder, in dit geval Max, die teams kunnen de tactieken afwisselen in de hoop Max/RB te dwingen in een pitstop. Perez kan niet gebruikt worden om Norris/Leclerc/Hamilton onder druk te zetten.quote:Op maandag 24 juni 2024 07:15 schreef Donderkonijn het volgende:
Jullie zeggen het zelf al , Norris heeft op dit moment de snelste auto, maar rbr heeft max en die is buitencategorie. Wat hier eigenlijk moet gebeuren is dat Perez wakker wordt en punten bij de directe concurrentie gaat afsnoepen. Ik verwacht het niet , maar daar is eigenlijk die 2e man voor….
Uiteraard, op de pitmuur hebben ze ook inzicht waar iemand komt te zitten als hij de pitstraat uitrijdt, die info heb je als rijder gewoon niet, en kan heel belangrijk zijn.quote:Op maandag 24 juni 2024 11:27 schreef Evenstar het volgende:
McLaren moet ook stoppen met vragen aan Norris welke strategie ze moeten volgen. Daar heb je tering knappe koppen voor en dan vraag je het aan je jonge coureur die nu net voor het eerst voor overwinningen kan gaan vechten, vol met adrenaline zit en mentaal nog niet sterk genoeg is om alles te doorzien.
Max rijdt tegen wel meer dan 2 rijders, die rijdt tegen 3 teams. Norris had ook weinig aan Piastri deze race.quote:Op maandag 24 juni 2024 13:12 schreef Tekaschi het volgende:
[..]
Wordt ook vaak vergeten dat Max rijdt tegen 2 rijders, keer op keer elk seizoen weer. Hij stond er alleen voor tegen Mercedes, ook in 2022 tegen Ferrari en nu tegen Mclaren. Het is fijn als je 2 rijders dicht bij elkaar hebt zitten waardoor je druk kan zetten op n rijder, in dit geval Max, die teams kunnen de tactieken afwisselen in de hoop Max/RB te dwingen in een pitstop. Perez kan niet gebruikt worden om Norris/Leclerc/Hamilton onder druk te zetten.
Het is ook wel echt heel simpel gedacht om te denken dat Norris helemaal op eigen houtje besloot om door te rijden, terwijl dat niet vooraf al besproken is. Norris kreeg gewoon de vraag of hij voor plan A of plan B wilde gaan, McLaren stelt heel die vraag nooit als ze weten dat plan B kansloos is.quote:Op maandag 24 juni 2024 13:42 schreef George_of_the_Jungle het volgende:
[..]
Uiteraard, op de pitmuur hebben ze ook inzicht waar iemand komt te zitten als hij de pitstraat uitrijdt, die info heb je als rijder gewoon niet, en kan heel belangrijk zijn.
Je hoeft ook geen voordeel te hebben, als je op gelijke banden toch sneller bent dan haal je hem toch wel in. Dan hoef je geen Ferrari en twee Mercedessen in te halen.quote:Op maandag 24 juni 2024 12:58 schreef Nattekat het volgende:
[..]
Hij heeft geen voordeel als ie in dezelfde ronde als Verstappen stopt nee.
Dan is er nog het probleem van de grote achterstand die ingelopen moet worden, de bandenslijtage die daarbij komt en het daadwerkelijk inhalen zelf. Bij McLaren wisten ze dat op dat moment stoppen P2 veilig stellen was, denk niet dat een willekeurige FOK!er dat beter ziet.quote:Op maandag 24 juni 2024 14:21 schreef WismutVeilchen83 het volgende:
[..]
Je hoeft ook geen voordeel te hebben, als je op gelijke banden toch sneller bent dan haal je hem toch wel in. Dan hoef je geen Ferrari en twee Mercedessen in te halen.
Ik denk het wel want het is best duidelijk, 5 seconden verloren door langer op oude banden door te gaan en waardoor hij ook door de late stop weer achter Sainz, Hamilton en Russel de baan op komt.quote:Op maandag 24 juni 2024 14:34 schreef Nattekat het volgende:
[..]
Dan is er nog het probleem van de grote achterstand die ingelopen moet worden, de bandenslijtage die daarbij komt en het daadwerkelijk inhalen zelf. Bij McLaren wisten ze dat op dat moment stoppen P2 veilig stellen was, denk niet dat een willekeurige FOK!er dat beter ziet.
In 99,9% van de gevallen zijn de strategen van RBR echt wel de beste op de grid. Zo ook hier. Hoe eerder Max in vrije lucht zat, hoe sneller hij de voorsprong kon uitbouwen en kon beginnen met managen. Norris en Russell waren ook een half circuit aan het knokken met elkaar en dat kostte ook tijd.quote:Op maandag 24 juni 2024 13:58 schreef Jane het volgende:
Het verbaast me dat her en der (ik bedoel dus niet per se hier) zo gefocust wordt op de vermeende poepstart van Norris. Zal wel komen omdat hij zelf daar de schuld van het verlies aan gaf, maar volgens mij was de periode vlak daarna veel crucialer. Max/RBR begrepen gelijk dat het belangrijk was om Russell zsm in te halen, terwijl Lando er veel te lang achter bleef hangen. Je zou denken dat hij in die McLaren ook in staat had moeten zijn om er veel eerder voorbij te gaan, juist op verse banden. Dan kun je daarna beginnen met banden sparen en een (strategisch) gevecht met Verstappen aan gaan.
Ik ben natuurlijk een leek, maar ik zie hierin toch wel een groot verschil tussen RBR/Max en andere teams. RBR lijkt vrijwel altijd in staat om snel te schakelen op whatever zich voordoet in de race. Ze hadden ook kunnen denken "Norris is onze tegenstander en die rijdt nu achter ons, dus laat Russell maar uitrazen. Die halen we later wel in. Nu eerst banden sparen en de vooraf besproken strategie uitvoeren."
Maar goed, misschien was Lando gewoon echt niet in staat om George in te halen. Max laat het er wrs vaak makkelijker uitzien dan het is. Bij Max twijfel ik er eigenlijk nooit aan dat hij, zodra hij de snelheid heeft om bij iemand in de buurt te komen, hij er ook voorbij kan en gaat. Maar Norris is normaal ook goed in 'naar voren rijden', dus ik begrijp toch niet goed waarom het gisteren zo lang duurde in die eerste stint.
Wederom: jij hebt niet de kennis die de McLaren pitmuur wel heeft. Misschien viel het inhalen tegen, maar bood het wel de enige mogelijkheid om te winnen. Misschien had die tweede stint niet zo vroeg al beindigd hoeven te worden als het net wat gunstiger verliep, dat weten we ook niet.quote:Op maandag 24 juni 2024 15:18 schreef bedachtzaam het volgende:
[..]
Ik denk het wel want het is best duidelijk, 5 seconden verloren door langer op oude banden door te gaan en waardoor hij ook door de late stop weer achter Sainz, Hamilton en Russel de baan op komt.
Dan moet hij ze gaan inhalen wat hem 12 ronden kost om te doen en in die twaalf ronden kan hij niet de snelheid rijden die wel in de McLaren zit.
1:20.2 gedurende het inhalen en eenmaal voorbij Russel naar 1:19.2 tel 8 tienden maal 12 ronden op en dat is ook een behoorlijk verlies vanwege de late pitstop.
Max gaf zelf ook aan dat het in de eerste 2 a 3 ronden moest gebeuren omdat het anders onmogelijk zou worden om in te halen.quote:Op maandag 24 juni 2024 13:58 schreef Jane het volgende:
Het verbaast me dat her en der (ik bedoel dus niet per se hier) zo gefocust wordt op de vermeende poepstart van Norris. Zal wel komen omdat hij zelf daar de schuld van het verlies aan gaf, maar volgens mij was de periode vlak daarna veel crucialer. Max/RBR begrepen gelijk dat het belangrijk was om Russell zsm in te halen, terwijl Lando er veel te lang achter bleef hangen. Je zou denken dat hij in die McLaren ook in staat had moeten zijn om er veel eerder voorbij te gaan, juist op verse banden. Dan kun je daarna beginnen met banden sparen en een (strategisch) gevecht met Verstappen aan gaan.
Ik ben natuurlijk een leek, maar ik zie hierin toch wel een groot verschil tussen RBR/Max en andere teams. RBR lijkt vrijwel altijd in staat om snel te schakelen op whatever zich voordoet in de race. Ze hadden ook kunnen denken "Norris is onze tegenstander en die rijdt nu achter ons, dus laat Russell maar uitrazen. Die halen we later wel in. Nu eerst banden sparen en de vooraf besproken strategie uitvoeren."
Maar goed, misschien was Lando gewoon echt niet in staat om George in te halen. Max laat het er wrs vaak makkelijker uitzien dan het is. Bij Max twijfel ik er eigenlijk nooit aan dat hij, zodra hij de snelheid heeft om bij iemand in de buurt te komen, hij er ook voorbij kan en gaat. Maar Norris is normaal ook goed in 'naar voren rijden', dus ik begrijp toch niet goed waarom het gisteren zo lang duurde in die eerste stint.
Max zei dat de banden oververhitten na 2 ronden om te kunnen inhalen, vandaar ook dat die het meteen ingaan ronde 3 moest doen en dat ook lukte. Lando kon automatisch nooit na 2 ronden Russell inhalen omdat Max er nog voorbij moest en dus kwam die vast te zitten. Die start was simpelweg n van de cruciale factoren. Voordeel van Max was ook dat de Red Bull betere straightline had.quote:Op maandag 24 juni 2024 13:58 schreef Jane het volgende:
Het verbaast me dat her en der (ik bedoel dus niet per se hier) zo gefocust wordt op de vermeende poepstart van Norris. Zal wel komen omdat hij zelf daar de schuld van het verlies aan gaf, maar volgens mij was de periode vlak daarna veel crucialer. Max/RBR begrepen gelijk dat het belangrijk was om Russell zsm in te halen, terwijl Lando er veel te lang achter bleef hangen. Je zou denken dat hij in die McLaren ook in staat had moeten zijn om er veel eerder voorbij te gaan, juist op verse banden. Dan kun je daarna beginnen met banden sparen en een (strategisch) gevecht met Verstappen aan gaan.
Ik ben natuurlijk een leek, maar ik zie hierin toch wel een groot verschil tussen RBR/Max en andere teams. RBR lijkt vrijwel altijd in staat om snel te schakelen op whatever zich voordoet in de race. Ze hadden ook kunnen denken "Norris is onze tegenstander en die rijdt nu achter ons, dus laat Russell maar uitrazen. Die halen we later wel in. Nu eerst banden sparen en de vooraf besproken strategie uitvoeren."
Maar goed, misschien was Lando gewoon echt niet in staat om George in te halen. Max laat het er wrs vaak makkelijker uitzien dan het is. Bij Max twijfel ik er eigenlijk nooit aan dat hij, zodra hij de snelheid heeft om bij iemand in de buurt te komen, hij er ook voorbij kan en gaat. Maar Norris is normaal ook goed in 'naar voren rijden', dus ik begrijp toch niet goed waarom het gisteren zo lang duurde in die eerste stint.
Volgens Peter Windsor was de topsnelheid van de McLaren's (of in ieder geval NOR) hoger dan VER. Wel zonder DRS uiteraard.quote:Op maandag 24 juni 2024 15:36 schreef Starflyer het volgende:
[..]
Max gaf zelf ook aan dat het in de eerste 2 a 3 ronden moest gebeuren omdat het anders onmogelijk zou worden om in te halen.
Daarnaast is de topsnelheid (zeker met DRS) van de RBR hoger dan McLaren imho, waardoor het voor hem makkelijker is dan voor Norris.
Als je kijkt naar de topsnelheden van de kwali was Verstappen op alle meetpunten sneller dus dat kan onmogelijk kloppen.quote:Op maandag 24 juni 2024 15:39 schreef Bargehassus het volgende:
[..]
Volgens Peter Windsor was de topsnelheid van de McLaren's (of in ieder geval NOR) hoger dan VER. Wel zonder DRS uiteraard.
De strategen zijn top en Max kan hun 'agressieve', aanvallende plannen meestal perfect uitvoeren. Het is die combinatie denk ik, die het andere teams zo moeilijk maakt om van RBR/Verstappen te winnen op strategie, ook al zijn de auto's zelf aan elkaar gewaagd.quote:Op maandag 24 juni 2024 15:25 schreef TheStigsDutchCousin het volgende:
[..]
In 99,9% van de gevallen zijn de strategen van RBR echt wel de beste op de grid. Zo ook hier. Hoe eerder Max in vrije lucht zat, hoe sneller hij de voorsprong kon uitbouwen en kon beginnen met managen. Norris en Russell waren ook een half circuit aan het knokken met elkaar en dat kostte ook tijd.
Kwalificatie is geen race.quote:Op maandag 24 juni 2024 15:42 schreef ChevyCaprice het volgende:
[..]
Als je kijkt naar de topsnelheden van de kwali was Verstappen op alle meetpunten sneller dus dat kan onmogelijk kloppen.
Ook met DRS had Lando meer snelheid, Mclaren 325 en Red Bull 324.quote:Op maandag 24 juni 2024 15:39 schreef Bargehassus het volgende:
[..]
Volgens Peter Windsor was de topsnelheid van de McLaren's (of in ieder geval NOR) hoger dan VER. Wel zonder DRS uiteraard.
Waarom niet, we hebben live alle data tijdens de race als het gaat om ronde en sector tijden, overduidelijk waren zij die gepit hadden een seconde per ronde sneller dan Lando.quote:Op maandag 24 juni 2024 15:31 schreef Nattekat het volgende:
[..]
Wederom: jij hebt niet de kennis die de McLaren pitmuur wel heeft. Misschien viel het inhalen tegen, maar bood het wel de enige mogelijkheid om te winnen. Misschien had die tweede stint niet zo vroeg al beindigd hoeven te worden als het net wat gunstiger verliep, dat weten we ook niet.
Die achterstand was helemaal niet zo groot, hooguit 4 of als hij 1 ronde later stopte 5 seconden. En dan hoefde hij ook niet voorbij die 3 auto’s. Ik denk dat dat achteraf bezien by far zijn beste kans was geweest. Als meer dan gemiddelde Fok!er eigen ik me die stellingname toe.quote:Op maandag 24 juni 2024 14:34 schreef Nattekat het volgende:
[..]
Dan is er nog het probleem van de grote achterstand die ingelopen moet worden, de bandenslijtage die daarbij komt en het daadwerkelijk inhalen zelf. Bij McLaren wisten ze dat op dat moment stoppen P2 veilig stellen was, denk niet dat een willekeurige FOK!er dat beter ziet.
Daarbij had Verstappen een tow.quote:Op maandag 24 juni 2024 15:54 schreef BehoorlijkKritisch het volgende:
[..]
Kwalificatie is geen race.
Ik vond het ook niet zo heel handig van McLaren, als je tegen Verstappen racet moet je de strategie aan hem aan aanpassen of iig reageren op wat hij doet, dat doorrijden in de hoop dat je het later nog in kan halen was best wel vergezocht, nu gaven ze de touwtjes eigenlijk in de eerste bocht al uit handen en maakten ze het Red Bull relatief makkelijk.quote:Op maandag 24 juni 2024 15:54 schreef Jane het volgende:
[..]
De strategen zijn top en Max kan hun 'agressieve', aanvallende plannen meestal perfect uitvoeren. Het is die combinatie denk ik, die het andere teams zo moeilijk maakt om van RBR/Verstappen te winnen op strategie, ook al zijn de auto's zelf aan elkaar gewaagd.
Want je kunt bijv. wel een strategie verzinnen waarbij de coureur na terugkomst op de baan andere auto's (snel) moet inhalen, maar als die dat niet voor elkaar krijgt, dan werkt je strategie ook niet.
En daarom zei ik dat die op alle meetpunten sneller was, dus ook sector 1 en 2. En daar had die geen tow.quote:Op maandag 24 juni 2024 17:15 schreef WismutVeilchen83 het volgende:
[..]
Daarbij had Verstappen een tow.
Maar Q is met DRS en het is wel bekend dat die Red Bull nog steeds het beste werkt, ze zijn na vrijdag wel naar een grotere achtervleugel gegaan om de banden te sparen in de race.quote:Op maandag 24 juni 2024 18:03 schreef ChevyCaprice het volgende:
[..]
En daarom zei ik dat die op alle meetpunten sneller was, dus ook sector 1 en 2. En daar had die geen tow.
Maar op die plekken hangt het van andere dingen af dan pot topsnelheid en bovendien haal je daar in de race meestal niet in.quote:Op maandag 24 juni 2024 18:03 schreef ChevyCaprice het volgende:
[..]
En daarom zei ik dat die op alle meetpunten sneller was, dus ook sector 1 en 2. En daar had die geen tow.
Norris ookquote:Op maandag 24 juni 2024 17:15 schreef WismutVeilchen83 het volgende:
[..]
Daarbij had Verstappen een tow.
Misschien heeft Toto tegen George gezegd dat hij Max moet laten gaan en Lando moet ophouden.quote:Op maandag 24 juni 2024 19:44 schreef Starflyer het volgende:
Ik denk ook dat het verschil in grip het verschil maakte dat Verstappen Russell wel en Norris Russell niet kon inhalen in het begin. Verstappen reed met meer downforce en kon dus dichter achter Russell aan de laatste bocht door dan Norris, waardoor hij er op het rechte stuk dichter op zat.
Later lukte het Norris wel, omdat hij nieuwere banden had dan Russell en dus meer grip had dan Russell.
Ik denk persoonlijk dat als Norris niet had geprobeerd Max bij te houden, maar terug naar de racelijn was gegaan voor bocht 1 en Russell had geblocked, dat hij een kans had gehad om te winnen. Max kreeg het 'makkelijk' doordat hij Russell kon inhalen en Norris niet.quote:Op maandag 24 juni 2024 13:58 schreef Jane het volgende:
Het verbaast me dat her en der (ik bedoel dus niet per se hier) zo gefocust wordt op de vermeende poepstart van Norris. Zal wel komen omdat hij zelf daar de schuld van het verlies aan gaf, maar volgens mij was de periode vlak daarna veel crucialer.
Later bij de pitstops maakte Norris ook een fout door niet naar binnen te gaan omdat hij Max wilde proberen bij te komen.quote:Op maandag 24 juni 2024 23:48 schreef Captain_Jack_Sparrow het volgende:
[..]
Ik denk persoonlijk dat als Norris niet had geprobeerd Max bij te houden, maar terug naar de racelijn was gegaan voor bocht 1 en Russell had geblocked, dat hij een kans had gehad om te winnen. Max kreeg het 'makkelijk' doordat hij Russell kon inhalen en Norris niet.
Maar dat is het precies. De kampioen maakt geen fouten en zijn team ook niet. Daarom blijf je je vertwijfeld afvragen hoe je wl had kunnen winnen.quote:Op dinsdag 25 juni 2024 00:41 schreef SiGNe het volgende:
[..]
Later bij de pitstops maakte Norris ook een fout door niet naar binnen te gaan omdat hij Max wilde proberen bij te komen.
Daardoor verloor hij uitiendelijk tijd en kwam achter sainz, russell en hamilton terecht, ook dat kostte veel tijd om daar voorbij te komen.
door te testen en de uitslagen/data daarvan krijg je ideenquote:Op maandag 24 juni 2024 07:18 schreef WismutVeilchen83 het volgende:
[..]
je kunt 2000 uur windtunnel tijd hebben, als je geen goede ideen hebt komt er niks uit. McLaren maakt van stappen omdat ze goede ideen hebben, niet omdat ze het langer kunnen testen.
Of je krijgt de Mercedes F1 auto van 2022 en 2023.quote:Op woensdag 26 juni 2024 12:19 schreef hoatzin het volgende:
[..]
door te testen en de uitslagen/data daarvan krijg je ideen
Dat waag ik te betwijfelen. Als je dichtbij het snappen van hoe dingen werkt bent wel ja, maar als je daar ver vanaf bent niet.quote:Op woensdag 26 juni 2024 12:19 schreef hoatzin het volgende:
[..]
door te testen en de uitslagen/data daarvan krijg je ideen
Het is natuurlijk een totaalontwikkeling, waarvan de windtunnel maar 1 aspect is. Kijk naar RedBull, ze hebben het qua aerodynamiek best goed voor elkaar, maar over de kerbs missen ze de boot momenteel een beetje.quote:Op woensdag 26 juni 2024 13:07 schreef WismutVeilchen83 het volgende:
[..]
Dat waag ik te betwijfelen. Als je dichtbij het snappen van hoe dingen werkt bent wel ja, maar als je daar ver vanaf bent niet.
McLaren heeft meer windtunneltijd, maar de transfer van Rob Marshall van RBR naar McLaren heeft by far meer impact. Iemand die je kan uitleggen hoe de regels cht werken, die het zelf begrijpt en met een beetje geluk ook nog kan doorontwikkelen, dan maak je stappen. McLaren was begin vorig jaar nergens, trekt Marshall aan en komt ineens met een update pakket waarmee ze het tweede team op de grid zijn en een jaar later zijn ze misschien wel de beste. Dt zijn de echte stappen, anders zaten ze nu nog te hannesen. Je kunt mij 3 haar geven om algebra te bestuderen, dan begrijp ik er nog steeds niks van, ik ben hooguit doorgedraaid.
Het een is niet los te zien van het ander. Om de aerodynamica te laten werken moeten ze de auto zo stijf afstellen dat die problemen met de kerbs heeft. In de windtunnel merk je dat niet en in de simulator hebben ze het ook niet ontdekt.quote:Op woensdag 26 juni 2024 13:41 schreef hoatzin het volgende:
[..]
Het is natuurlijk een totaalontwikkeling, waarvan de windtunnel maar 1 aspect is. Kijk naar RedBull, ze hebben het qua aerodynamiek best goed voor elkaar, maar over de kerbs missen ze de boot momenteel een beetje.
Kansloos flauw weer.quote:
Dat lukt McLaren momenteel dus wel.quote:Op woensdag 26 juni 2024 14:29 schreef Starflyer het volgende:
[..]
Het een is niet los te zien van het ander. Om de aerodynamica te laten werken moeten ze de auto zo stijf afstellen dat die problemen met de kerbs heeft. In de windtunnel merk je dat niet en in de simulator hebben ze het ook niet ontdekt.
Om goed over de kerbs te komen moeten ze de auto zachter afstellen, maar dat gaat ten koste van de efficintie van de aerodynamica.
Ja die auto is wat makkelijker maar schijnt dan weer wat problemen te hebben met de snellere bochten, het blijft altijd een compromis.quote:
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |