Dito voor de wapens en raketten van Hamas.quote:Op vrijdag 21 juni 2024 10:53 schreef VoMy het volgende:
[..]
Omdat het Westen de afgelopen 50 jaar extreem veel wapens en steun heeft geleverd aan de terreurstaat die die huizen heeft vernietigd misschien?
Die echt amper schade aanrichten vergeleken met de wapens van Israël inderdaad.quote:Op vrijdag 21 juni 2024 22:32 schreef probeer het volgende:
[..]
Dito voor de wapens en raketten van Hamas.
Niemand heeft het over Hamas laten zitten, echter ik zie nog steeds geen enkel overtuigend argument om daar te beginnen. Je zegt nota bene zelf dat wij vanuit het Westen meer grip hebben op Israël. Dan is het toch volstrekt logisch om daar te beginnnen. En daar dan eens te kijken naar wat nu precies de voedingsbodem is voor het conflict.quote:Op vrijdag 21 juni 2024 19:47 schreef Hexagon het volgende:
Tja het is voor mij niet "een kant kiezen" en dat Palestijnen moslims zijn is ook niet de reden waarom ik denk dat de juist volgorde begint bij het uit de macht krijgen van Hamas.
-Hamas wil geen oplossing. Of in ieder geval alleen de oplossing dat Israel weg gaat.
-Hamas is een kwaadaardig regime dat verder schijt heeft aan zijn burgers
-Op Hamas hebben westerse landen veel minder grip dan op Israel
-Hamas krijg je niet weg met verkiezingen of diplomatieke druk
Uiteraard zal ook de Israelische regering onder druk gezet moeten worden om die nederzettingen af te breken en te stoppen met hun tirannie. Maar daar is des te meer ruimte voor wanneer hun argument "ja maar Hamas" weg is.
Een andere volgorde is denk ik onrealistisch. Geen draagvlak voor. Bovendien begrijp ik ook niet waarom iemand liever Hamas laat zitten omdat Israel zo gemeen is ofzo.
Klopt absoluut.quote:Op vrijdag 21 juni 2024 22:57 schreef VoMy het volgende:
[..]
Die echt amper schade aanrichten vergeleken met de wapens van Israël inderdaad.
Dus met Israël beginnen omdat het westen daar meer invloed op heeft, maar toch een gelijktijdige aanpak van beide partijen omdat duurzame vrede anders uitgesloten lijkt?quote:Op vrijdag 21 juni 2024 22:59 schreef Mutant01 het volgende:
[..]
Niemand heeft het over Hamas laten zitten, echter ik zie nog steeds geen enkel overtuigend argument om daar te beginnen. Je zegt nota bene zelf dat wij vanuit het Westen meer grip hebben op Israël. Dan is het toch volstrekt logisch om daar te beginnnen. En daar dan eens te kijken naar wat nu precies de voedingsbodem is voor het conflict.
Er is geen enkele aanknopingspunt om te denken dat Israël werkelijk uit is op duurzame vrede, geen enkele. In die zin dus ook volstrekt niet anders dan een Hamas.
Sterker nog, als je geen gelijktijdige aanpak bedenkt, kan je vrede vergeten. De wereld heeft gezien hoe hypocriet het westen is, de welbekende rode lijn kan door Israël nooit overschreden worden. Nooit. Want die verschuift gewoon. Daar trapt geen hond meer in natuurlijk.
Er is geen enkele actie mogelijk zolang de Israelische troepen daar huishouden. De eerste actie is dus inderdaad volledige terugtrekking.quote:Op vrijdag 21 juni 2024 23:02 schreef probeer het volgende:
[..]
Dus met Israël beginnen omdat het westen daar meer invloed op heeft, maar toch een gelijktijdige aanpak van beide partijen omdat duurzame vrede anders uitgesloten lijkt?
Dit is gewoonweg niet waar. Een potentiële en een van de meest reeële oplossing waar op zn minst over gepraat is op internationaal niveau met verschillende partners is om een andere partij aan de macht te helpen in Gaza.quote:Op vrijdag 21 juni 2024 23:06 schreef Mutant01 het volgende:
[..]
Er is geen enkele actie mogelijk zolang de Israelische troepen daar huishouden. De eerste actie is dus inderdaad volledige terugtrekking.
quote:Als het gaat om oplossingen voor het conflict dan moet er gelijktijdig een pad worden bewandeld om Hamas te marginaliseren en Israel ertoe te bewegen om nederzettingen te ontmantelen.
We hebben het hier over twee zaken namelijk: beëindiging van het actuele conflict en een pad naar duurzame vrede.
Israël moet stoppen, zonder voorwaarden, dat staat voorop. De uiteindelijke uitwerking van de gewenste situatie is lastig; ik denk wel eens dat je gewoon naar een federatie a la België moet toewerken, is ook lastig maar de huidige situatie kost duizenden doden per jaar dus het is het proberen waard.quote:Op vrijdag 21 juni 2024 23:00 schreef probeer het volgende:
[..]
Klopt absoluut.
En ik ben oprecht geïnteresseerd in wat jij dan als oplossing ziet? Of eh ... het begin van een oplossing / de te varen koers.
quote:Op vrijdag 21 juni 2024 18:58 schreef PSVCL het volgende:
[..]
Je verdoet je tijd khoya. Nederlanders zullen over het algemeen nooit de kant kiezen van de Palestijnen (want Moslims),
Samenzweringen kunnen in BNW.quote:en NL wordt geregeerd door ´´Joodse´´ khazaren ( NL=Israel), en ze hebben het zo weten te spinnen dat wanneer je kritiek hebt op de zionistische bezetters uit midden/oost Europa dat je wordt weggezet als antisemiet (!!!!)
Laat het gaan is mijn advies.
Ja leuk, maar ik zie simpelweg geen enkele realistische oplossing zonder dat het Hamas regime wordt neergehaald.quote:Op vrijdag 21 juni 2024 23:48 schreef VoMy het volgende:
[..]
Israël moet stoppen, zonder voorwaarden, dat staat voorop. De uiteindelijke uitwerking van de gewenste situatie is lastig; ik denk wel eens dat je gewoon naar een federatie a la België moet toewerken, is ook lastig maar de huidige situatie kost duizenden doden per jaar dus het is het proberen waard.
Ergens moet het huidige Israel ook nog blijvend heel veel geld reserveren om persoonlijke schade te herstellen en de ongelijkheid in mogelijkheden tussen Palestijnen (die getraumatiseerd zijn door Israels moordzucht en/of blijvend gewond) recht te trekken. Voor wederopbouw moeten we maar kijken naar de wereldse gemeenschap want dat is zoveel geld, dat valt niet op te hoesten in sjekels.
Of ze moeten doorgaan tot elke gazaan weg is en de hele Gazastrook erbij pakken. Na jaren van ellende gun ik ze dat wel.quote:Op vrijdag 21 juni 2024 23:48 schreef VoMy het volgende:
[..]
Israël moet stoppen, zonder voorwaarden, dat staat voorop. De uiteindelijke uitwerking van de gewenste situatie is lastig; ik denk wel eens dat je gewoon naar een federatie a la België moet toewerken, is ook lastig maar de huidige situatie kost duizenden doden per jaar dus het is het proberen waard.
Ergens moet het huidige Israel ook nog blijvend heel veel geld reserveren om persoonlijke schade te herstellen en de ongelijkheid in mogelijkheden tussen Palestijnen (die getraumatiseerd zijn door Israels moordzucht en/of blijvend gewond) recht te trekken. Voor wederopbouw moeten we maar kijken naar de wereldse gemeenschap want dat is zoveel geld, dat valt niet op te hoesten in sjekels.
Waar moeten die mensen heen dan? Madagascar?quote:Op zaterdag 22 juni 2024 08:19 schreef Lospedrosa het volgende:
[..]
Of ze moeten doorgaan tot elke gazaan weg is en de hele Gazastrook erbij pakken. Na jaren van ellende gun ik ze dat wel.
Ze zijn ze toch aan het vermoorden?quote:Op zaterdag 22 juni 2024 08:46 schreef xpompompomx het volgende:
[..]
Waar moeten die mensen heen dan? Madagascar?
Genocide heet ditquote:Op zaterdag 22 juni 2024 08:53 schreef Lospedrosa het volgende:
[..]
Ze zijn ze toch aan het vermoorden?
Wil je nou wel of geen genocide.quote:
Het is een onoplosbaar conflict.quote:Op zaterdag 22 juni 2024 12:02 schreef ludovico het volgende:
Ik ben ook voor een permanent staakt het vuren tussen Gaza en Israël, maar welke overheersende militaire macht gaat er van Gaza een politiestaat maken voor meerdere jaren om de islam en de haat daar uit te roeien? Geen enkele.
De enige reële optie als je geen zware militaire overmacht stuurt is dat Israël dat zélf voor elkaar moet boxen, dat gaat natuurlijk maar half, of kost te veel mensenlevens.
Het is allemaal niet reëel. Tenzij je genocide goedkeurt, dat doet natuurlijk ook niemand, kansloos gebeuren, komt nooit goed, want niemand steunt Israel en iedereen verwijt Israel. Makkelijk praten.
Omdat je weigert om naar een oplossing te kijken waarin de hoofddader wordt aangepakt want die dader met recent nog tienduizenden bewust veroorzaakte burgerdoden op het conto (en dat gaat nog enorm toenemen) staat "aan onze kant". Jij vindt een oplossing pas realistisch zolang Israël een voorkeursbehandeling blijft krijgen en de verantwoordelijk maar weer bij de slachtoffers van hun racistische beleid wordt gelegd.quote:Op zaterdag 22 juni 2024 08:09 schreef Hexagon het volgende:
[..]
Ja leuk, maar ik zie simpelweg geen enkele realistische oplossing zonder dat het Hamas regime wordt neergehaald.
Heeft Israel bestaansrecht?quote:Op zaterdag 22 juni 2024 20:58 schreef VoMy het volgende:
[..]
Omdat je weigert om naar een oplossing te kijken waarin de hoofddader wordt aangepakt want die dader met recent nog tienduizenden bewust veroorzaakte burgerdoden op het conto (en dat gaat nog enorm toenemen) staat "aan onze kant". Jij vindt een oplossing pas realistisch zolang Israël een voorkeursbehandeling blijft krijgen en de verantwoordelijk maar weer bij de slachtoffers van hun racistische beleid wordt gelegd.
Dat je al over Hamas begint als startpunt voor vrede. Hamas is een tijdelijk en lokaal fenomeen, op de Jordaanoever is Israël eveneens met de regelmaat van de klok aanwezig om wat Palestijnen om te leggen, wegen te blokkeren voor als je van het verkeerde volk bent, kolonisten te beschermen die huizen in de fik steken, en niet alleen nu maar al een halve eeuw.
En Israël is daar de afgelopen tientallen jaren alleen maar voor beloond door ons in de EU en de VS. Zolang het belonen van staatsterreur niet stopt, is er geen realistisch plan voor vrede. Dat is dé knop om aan te draaien. Niets Hamas, niets pro-Westers (lees:dictatoriaal) bestuur voor de Palestijnen: gewoon het land dat alle misdaden denkbaar tegenover een groep mensen begaat aanpakken.
quote:Op zaterdag 22 juni 2024 20:58 schreef VoMy het volgende:
niets pro-Westers (lees:dictatoriaal) bestuur voor de Palestijnen: gewoon het land dat alle misdaden denkbaar tegenover een groep mensen begaat aanpakken.
Wat zou een fatsoenlijke oplossing zijn?quote:Op donderdag 20 juni 2024 23:16 schreef Mutant01 het volgende:
[..]
Waarom verwacht je DE oplossing van DE Arabische landen? Vooralsnog heeft geen enkele partij, waaronder het Westen, een fatsoenlijke oplossing voor deze kwestie geboden. Dus die Arabische landen doen in dat opzicht niets onder voor het Westen. Ik kan je denigrerende opmerking daarom niet plaatsen.
Verder is uit de praktijk gebleken dat een regimechange geen hol gaat uitmaken voor het verdere verloop van het conflict. De PA aan de andere kant van Palestina ligt nog steeds in de clinch met Israel, maar het westen doet geen ene fuck om de zgn. duimschroeven aan te draaien. Nederzettingen worden gesticht, Palestijnen weggejaagd.
Tja, dat je hier geen antwoord op krijgt is natuurlijk veelzeggend.quote:
Politiestaat, islam illegaal maken.quote:Op zondag 23 juni 2024 11:17 schreef HowardRoark het volgende:
Wat zou een fatsoenlijke oplossing zijn?
Meer dan 20% van Israël is moslim en er zitten zelfs moslims in het Israëlische leger (jaarlijks ongeveer enkele honderden). Dit is dus geen realistisch en wenselijk voorstel.quote:
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |