Zullen we alle FvD-kiezers dan ook maar terug naar Rusland sturen?quote:Op donderdag 20 juni 2024 11:58 schreef Nober het volgende:
[..]
Of naar Spanje (lol)
[..]
Ja, leuk. Aangezien ze voor hamas hebben gekozen en de hamas leider in Qatar zit kunnen ze daar wel naartoe. Moslims onder mekaar gaat vast goedkomen.
Jij schreefquote:Op donderdag 20 juni 2024 11:57 schreef Bluesdude het volgende:
[..]
svp ontopic blijven.... onderwerp was dat een of meer docenten waren die gezegd zouden hebben dat studenten die met Israelische terreur sympathiseren geen plaats kunnen hebben in het universitair onderwijs
Waarop ik je vraagquote:Op donderdag 20 juni 2024 10:46 schreef Bluesdude het volgende:
[..]
Vraag het aan iemand die Hamasaanhanger is. Dat ben ik niet.
Ik kan wel zeggen dat de Israelische regering op dit moment de grootste smeerlappen , Dus logisch dat die internationaal het meest veroordeeld worden. Maar westerse landen moeten stoppen met militaire en moreel die terroristen te steunen
Een westers gezinde matig-religieuze moslim als leider zou het beste zijn. En die ook voorzien van heel veel geld om het volk blij te houden zodat het volk niet gaat morren, hem afzet en een Hamas weer in het zadel helpt. Want dat zijn de krachten waarmee ie moet dealen.quote:Op donderdag 20 juni 2024 11:59 schreef Hexagon het volgende:
[..]
Klopt, maar die miljarden betalen we toch a. Dan is er wat meer zeggenschap over hebben wel handig.
[..]
Dat moet dus strategisch aangepakt worden. Er is geen enkele goede reden de Hamas maar aan de macht te laten. Wanneer je Hamas buiten de macht plaatst ontneem je ook Israel zijn schaamdoekje voor zijn opstelling. Dus dan heb je meer draagvlak om hen de duimschroeven aan te draaien.
Tja, ik zie weinig andere oplossingen die de zaak de-escaleren en draagvlak hebben naast dat Hamas gewoon het veld moet ruimen. In geen enkele wereld is de aanwezigheid van die organisatie wenselijk. In tegenstelling tot wat ze denken te willen bereiken bestaat Israel en gaan ze niet weg.quote:Op donderdag 20 juni 2024 13:03 schreef VoMy het volgende:
Het is toch heel vreemd om voor een oplossing in een door het westen gesteunde massamoord, als eerste te gaan kijken naar de groep die het slachtoffer is van een soort etnische zuivering na tientallen jaren van stelselmatige terreur door een racistisch schijtland dat we blijkbaar koste wat kost de hand boven het hoofd houden.
Begin eerst maar eens met Israël daadwerkelijk onder druk zetten om de genocide - en al hun andere voortdurende misdaden tegen de menselijkheid (en ja, Palestijnen zijn ook mensen) te staken voor naar het bestuur van die Palestijnen gekeken hoeft te worden. Het Westen bevindt zich misschien in een machtspositie (want we zijn rijk en Amerika levert megaveel bommen en bommenwerpers) maar moreel is het op dit onderwerp compleet maar dan ook echt compleet failliet, en elk toekomstplan dat dat niet onderkent zal er een zijn waarin de al bestaande stelselmatige onderdrukking blijft bestaan.
Het centrale probleem lijkt me dat bij beide partijen de machtshebbers en een groot deel van de publieke opinie geen zin hebben in vrede. Dus dan denk ik bijvoorbeeld aan de manier waarop de Balkanoorlogen zijn opgelost, waar de strijdende partijen ook niet zaten te wachten op een akkoord. Dat is opgelost door zware druk van buitenaf. Nou zag je de laatste jaren dat Arabische landen dat min of meer al deden door banden met Israël aan te gaan. Maar het probleem blijft hier Iran, dat succesvol blijft stoken. Een oplossing daarvoor verzinnen is zo makkelijk niet. Daarnaast zie je dat de onvoorwaardelijke steun aan Israël in de westerse wereld ook wat aan het draaien is, maar de tijd van keiharde diplomatieke druk lijkt me nog ver weg.quote:At the end of October 2023, the two-state solution had the support of 71.9% of Israeli Arabs and 28.6% of Israeli Jews.[88] In that same month, according to Gallup, just 24% of Palestinians supported a two-state solution, a drop from 59% in 2012.[89]
Sterker nog, die hebben er al miljoenen.quote:Op donderdag 20 juni 2024 11:50 schreef Jan_Onderwater het volgende:
[..]
Die willen de Palestijnen helemaal niet hebben
En die zijn ze liever kwijt dan rijkquote:Op donderdag 20 juni 2024 15:16 schreef Tijger_m het volgende:
[..]
Sterker nog, die hebben er al miljoenen.
3.2 miljoen in Jordanie
300.000 in Libanon
100.000 in Egypte
Ja, hallo, wij janken al een rivier bij elkaar als er tienduizend vluchtelingen binnenkomen, daar moeten ze er miljoenen onderbrengen met 12 miljoen inwoners.. Libanon heeft nu meer dan 2 miljoen vluchtelingen op een bevolking van 5.5 miljoen.quote:Op donderdag 20 juni 2024 15:19 schreef Jan_Onderwater het volgende:
[..]
En die zijn ze liever kwijt dan rijk
In Koeweit waren er ook een boel, na de invasie kozen ze massaal de kant van Saddam. Dat is men niet vergeten.
Wat heeft dat er mee te maken dat de Arabische landen ze liever helemaal niet hebben?quote:Op donderdag 20 juni 2024 15:29 schreef Tijger_m het volgende:
[..]
Ja, hallo, wij janken al een rivier bij elkaar als er tienduizend vluchtelingen binnenkomen, daar moeten ze er miljoenen onderbrengen met 12 miljoen inwoners.. Libanon heeft nu meer dan 2 miljoen vluchtelingen op een bevolking van 5.5 miljoen.
Wat hebben redenen zoals hoeveel vluchtelingen ze hebben ermee te maken dat ze niet meer vluchtelingen willen hebben?quote:Op donderdag 20 juni 2024 15:40 schreef Jan_Onderwater het volgende:
[..]
Wat heeft dat er mee te maken dat de Arabische landen ze liever helemaal niet hebben?
Waarom zouden er nog meer vluchtelingen moeten zijn? Palestijnen wonen al in een land, waarom zouden ze moeten vluchten?quote:Op donderdag 20 juni 2024 15:40 schreef Jan_Onderwater het volgende:
[..]
Wat heeft dat er mee te maken dat de Arabische landen ze liever helemaal niet hebben?
Als je anders de draad ff terug leest waar ik op reageerdequote:Op donderdag 20 juni 2024 15:48 schreef VoMy het volgende:
[..]
Waarom zouden er nog meer vluchtelingen moeten zijn? Palestijnen wonen al in een land, waarom zouden ze moeten vluchten?
Geweldsfantasie.quote:Op donderdag 20 juni 2024 11:42 schreef VoMy het volgende:
[..]
Wat is er goed aan een pro-westers regime? Pro-westers betekent in dit conflict openlijk racistisch en uit op massamoorden.
Het Westen staat in de steun voor deze genocide niet aan de goede kant van het gelijk. Als er ergens dringend verandering nodig is, dan is het wel in Israël waar de meest bloeddorstige figuren momenteel aan de macht zijn en ook de macht hebben om hun geweldsfantasie uit te voeren.
Vertel eens: wat zou Israel eigenlijk wel moeten doen?quote:Op donderdag 20 juni 2024 11:56 schreef VoMy het volgende:
[..]
En Israel ook niet. Minder nog. Terwijl het pro-Westenkamp Israel maar blijft steunen in hun moordzucht. Laat dat eerst maar eens eindigen voordat wij in het Westen ons met de oplossing in dit conflict gaan bemoeien.
En wie precies heeft zin in een proxy van het Westen in die regio?quote:Op donderdag 20 juni 2024 11:19 schreef Hexagon het volgende:
Maargoed
Mijn oplossing zou nogal ouderwets neoconservatief zijn. Een regime change in de Gazastrook waar het Hamas regime wordt vervangen door een stel pro-westerse figuren die onder curatele staan en die daar de boel eens moeten uitschrobben. En die ook middelen hebben om de plek weer leefbaar te maken.
Niemand. Maar aan die Arabische landen heb je in deze kwestie echter ook niks.quote:Op donderdag 20 juni 2024 22:26 schreef Mutant01 het volgende:
[..]
En wie precies heeft zin in een proxy van het Westen in die regio?
Die Arabische landen. Ik vind dit een denigrerende, generaliserende en ongepaste opmerking. Wij weten het wel beter, die kut-arabieren moeten hun muil houden, wij regelen het wel even.quote:Op donderdag 20 juni 2024 22:30 schreef Hexagon het volgende:
[..]
Niemand. Maar aan die Arabische landen heb je in deze kwestie echter ook niks.
Dus, hoe omstreden ook, het is de enige oplossingsrichting die ik zie. Het Hamas regime verwijderen en vervangen door een regime dat een grondhouding heeft om er met Israel uit te komen.
De nederzettingenpolitiek is wel wat groter dan een Netanyahu. En het is nu ook niet zo dat het teruggedraaid wordt.quote:Op donderdag 20 juni 2024 22:40 schreef Janneke141 het volgende:
Netanyahu valt zodra de oorlog is afgelopen. Die verdwijnt vanzelf van het toneel.
Tja wat is precies de oplossing van Arabische landen dan?quote:Op donderdag 20 juni 2024 22:33 schreef Mutant01 het volgende:
[..]
Die Arabische landen. Ik vind dit een denigrerende, generaliserende en ongepaste opmerking. Wij weten het wel beter, die kut-arabieren moeten hun muil houden, wij regelen het wel even.
Net zoals het Westen de oprichting van Israel wel even goed had geregeld.
Je zwijgt bovendien over een Israelische regimechange, of ga je beweren dat Israel de juiste grondhouding heeft om vrede te stichten.
De gebeurtenissen op de West Bank tonen voldoende aan wat er mis gaat.
Geen racistisch gedreven genocide uitvoeren op de Palestijnen bijvoorbeeld?quote:Op donderdag 20 juni 2024 22:49 schreef Hexagon het volgende:
[..]
Tja wat is precies de oplossing van Arabische landen dan?
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |