abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  donderdag 20 juni 2024 @ 12:00:06 #26
75043 Hexagon
Vreemd Fenomeen
pi_213982886
quote:
0s.gif Op donderdag 20 juni 2024 11:58 schreef Nober het volgende:

[..]
Of naar Spanje (lol)
[..]
Ja, leuk. Aangezien ze voor hamas hebben gekozen en de hamas leider in Qatar zit kunnen ze daar wel naartoe. Moslims onder mekaar gaat vast goedkomen.
Zullen we alle FvD-kiezers dan ook maar terug naar Rusland sturen?
  donderdag 20 juni 2024 @ 12:00:39 #27
496005 Jan_Onderwater
Culinair tegen Corona
pi_213982889
quote:
0s.gif Op donderdag 20 juni 2024 11:57 schreef Bluesdude het volgende:

[..]
svp ontopic blijven.... onderwerp was dat een of meer docenten waren die gezegd zouden hebben dat studenten die met Israelische terreur sympathiseren geen plaats kunnen hebben in het universitair onderwijs
Jij schreef
quote:
0s.gif Op donderdag 20 juni 2024 10:46 schreef Bluesdude het volgende:

[..]
Vraag het aan iemand die Hamasaanhanger is. Dat ben ik niet.
Ik kan wel zeggen dat de Israelische regering op dit moment de grootste smeerlappen , Dus logisch dat die internationaal het meest veroordeeld worden. Maar westerse landen moeten stoppen met militaire en moreel die terroristen te steunen
Waarop ik je vraag
Goh, laat ik nu denken, Putin of Bashar al-Assad
Leg eens uit waarom Israel erger is dan Putin of Bashar al-Assad
pi_213982919
quote:
0s.gif Op donderdag 20 juni 2024 11:59 schreef Hexagon het volgende:

[..]
Klopt, maar die miljarden betalen we toch a. Dan is er wat meer zeggenschap over hebben wel handig.
[..]
Dat moet dus strategisch aangepakt worden. Er is geen enkele goede reden de Hamas maar aan de macht te laten. Wanneer je Hamas buiten de macht plaatst ontneem je ook Israel zijn schaamdoekje voor zijn opstelling. Dus dan heb je meer draagvlak om hen de duimschroeven aan te draaien.
Een westers gezinde matig-religieuze moslim als leider zou het beste zijn. En die ook voorzien van heel veel geld om het volk blij te houden zodat het volk niet gaat morren, hem afzet en een Hamas weer in het zadel helpt. Want dat zijn de krachten waarmee ie moet dealen.

In het begin moet dat volk 'm vast niet, maar zoals altijd, een volle maag en rust dempt prima. Maar goed, een Netanayu zou het slecht uitkomen om een rustig Palestina als buur te hebben, dus Israel zal blijven stoken om het wespennest te laten blijven. Iran ook.
beter een knipoog dan een blauw oog
pi_213983351
Waarom zou Palestina voor een westersgezinde leider gaan? Het westen laat ze toch compleet in de steek daar. We blijven wapens leveren aan Israel. Stellen geen duidelijke grenzen voor Israel, de rode lijn is volledig fluide. Dan heb je nog lui als van de PVV die ook willen stoppen met hulp richting Gaza sturen.
Lijkt me niet verkeerd hoor mochten ze het doen, maar dat lijkt me nogal wensdenken. Het maakt sowieso natuurlijk geen fluit uit wat de Palestijnen doen of kiezen als Israel niet veranderd.
  donderdag 20 juni 2024 @ 13:03:24 #30
478082 VoMy
Seksloos kutventje
pi_213983419
Het is toch heel vreemd om voor een oplossing in een door het westen gesteunde massamoord, als eerste te gaan kijken naar de groep die het slachtoffer is van een soort etnische zuivering na tientallen jaren van stelselmatige terreur door een racistisch schijtland dat we blijkbaar koste wat kost de hand boven het hoofd houden.

Begin eerst maar eens met Israël daadwerkelijk onder druk zetten om de genocide - en al hun andere voortdurende misdaden tegen de menselijkheid (en ja, Palestijnen zijn ook mensen) te staken voor naar het bestuur van die Palestijnen gekeken hoeft te worden. Het Westen bevindt zich misschien in een machtspositie (want we zijn rijk en Amerika levert megaveel bommen en bommenwerpers) maar moreel is het op dit onderwerp compleet maar dan ook echt compleet failliet, en elk toekomstplan dat dat niet onderkent zal er een zijn waarin de al bestaande stelselmatige onderdrukking blijft bestaan.
pi_213983436
Ik zou radicaal anders aanpakken.

Er ligt al ander kant stukje land Palenstina. Daar moeten Israel en de westerse landen samen berg huizen bouwen voor 4 a 5 miljoen Gazanen. Zodat zij daar veilig kunnen wonen en leven onder premier Abbas. (volksverhuizingen.. niet populair onderwerp, maar ja.)

Hamas wordt internationaal verboden. Iran moet wegblijven. (Geen makkelijk klus)

De stukje grond Gaza wordt 1 grote natuur gebied. Niemand mag daar komen wonen.

Jeruzalem wordt een neutraal stad/zone onder vlag van VN. Een stad voor alle gelovigen op hele wereld.
Al die ontdekkingsreizen door mensen, ze hebben nooit tegenhouden door domheid van mensen
  donderdag 20 juni 2024 @ 13:36:17 #32
75043 Hexagon
Vreemd Fenomeen
pi_213983769
quote:
1s.gif Op donderdag 20 juni 2024 13:03 schreef VoMy het volgende:
Het is toch heel vreemd om voor een oplossing in een door het westen gesteunde massamoord, als eerste te gaan kijken naar de groep die het slachtoffer is van een soort etnische zuivering na tientallen jaren van stelselmatige terreur door een racistisch schijtland dat we blijkbaar koste wat kost de hand boven het hoofd houden.

Begin eerst maar eens met Israël daadwerkelijk onder druk zetten om de genocide - en al hun andere voortdurende misdaden tegen de menselijkheid (en ja, Palestijnen zijn ook mensen) te staken voor naar het bestuur van die Palestijnen gekeken hoeft te worden. Het Westen bevindt zich misschien in een machtspositie (want we zijn rijk en Amerika levert megaveel bommen en bommenwerpers) maar moreel is het op dit onderwerp compleet maar dan ook echt compleet failliet, en elk toekomstplan dat dat niet onderkent zal er een zijn waarin de al bestaande stelselmatige onderdrukking blijft bestaan.
Tja, ik zie weinig andere oplossingen die de zaak de-escaleren en draagvlak hebben naast dat Hamas gewoon het veld moet ruimen. In geen enkele wereld is de aanwezigheid van die organisatie wenselijk. In tegenstelling tot wat ze denken te willen bereiken bestaat Israel en gaan ze niet weg.

Dus hen vervangen door een macht die zich erbij neerlegt dat Israel bestaat, en die een ontspannen relatie tussen Israel-Palestina wil, lijkt me wel essentieel.
pi_213984588
quote:
At the end of October 2023, the two-state solution had the support of 71.9% of Israeli Arabs and 28.6% of Israeli Jews.[88] In that same month, according to Gallup, just 24% of Palestinians supported a two-state solution, a drop from 59% in 2012.[89]
Het centrale probleem lijkt me dat bij beide partijen de machtshebbers en een groot deel van de publieke opinie geen zin hebben in vrede. Dus dan denk ik bijvoorbeeld aan de manier waarop de Balkanoorlogen zijn opgelost, waar de strijdende partijen ook niet zaten te wachten op een akkoord. Dat is opgelost door zware druk van buitenaf. Nou zag je de laatste jaren dat Arabische landen dat min of meer al deden door banden met Israël aan te gaan. Maar het probleem blijft hier Iran, dat succesvol blijft stoken. Een oplossing daarvoor verzinnen is zo makkelijk niet. Daarnaast zie je dat de onvoorwaardelijke steun aan Israël in de westerse wereld ook wat aan het draaien is, maar de tijd van keiharde diplomatieke druk lijkt me nog ver weg.
Incelfrikandel
pi_213984842
quote:
0s.gif Op donderdag 20 juni 2024 11:50 schreef Jan_Onderwater het volgende:

[..]
Die willen de Palestijnen helemaal niet hebben
Sterker nog, die hebben er al miljoenen.

3.2 miljoen in Jordanie
300.000 in Libanon
100.000 in Egypte
  donderdag 20 juni 2024 @ 15:19:50 #35
496005 Jan_Onderwater
Culinair tegen Corona
pi_213984880
quote:
0s.gif Op donderdag 20 juni 2024 15:16 schreef Tijger_m het volgende:

[..]
Sterker nog, die hebben er al miljoenen.

3.2 miljoen in Jordanie
300.000 in Libanon
100.000 in Egypte
En die zijn ze liever kwijt dan rijk
In Koeweit waren er ook een boel, na de invasie kozen ze massaal de kant van Saddam. Dat is men niet vergeten.
pi_213985004
quote:
0s.gif Op donderdag 20 juni 2024 15:19 schreef Jan_Onderwater het volgende:

[..]
En die zijn ze liever kwijt dan rijk
In Koeweit waren er ook een boel, na de invasie kozen ze massaal de kant van Saddam. Dat is men niet vergeten.
Ja, hallo, wij janken al een rivier bij elkaar als er tienduizend vluchtelingen binnenkomen, daar moeten ze er miljoenen onderbrengen met 12 miljoen inwoners.. Libanon heeft nu meer dan 2 miljoen vluchtelingen op een bevolking van 5.5 miljoen.

Het massaal de kant van Saddam kiezen lijkt mij een verzinsel, wat er gebeurde was dat de PLO wel een afkeuring wilde steunen van de invasie maar geen militaire oplossing wilde steunen. Dat was Arafat, niet de Palestijnen in Koeweit.
  donderdag 20 juni 2024 @ 15:40:05 #37
496005 Jan_Onderwater
Culinair tegen Corona
pi_213985102
quote:
0s.gif Op donderdag 20 juni 2024 15:29 schreef Tijger_m het volgende:

[..]
Ja, hallo, wij janken al een rivier bij elkaar als er tienduizend vluchtelingen binnenkomen, daar moeten ze er miljoenen onderbrengen met 12 miljoen inwoners.. Libanon heeft nu meer dan 2 miljoen vluchtelingen op een bevolking van 5.5 miljoen.

Wat heeft dat er mee te maken dat de Arabische landen ze liever helemaal niet hebben?
pi_213985134
quote:
0s.gif Op donderdag 20 juni 2024 15:40 schreef Jan_Onderwater het volgende:

[..]
Wat heeft dat er mee te maken dat de Arabische landen ze liever helemaal niet hebben?
Wat hebben redenen zoals hoeveel vluchtelingen ze hebben ermee te maken dat ze niet meer vluchtelingen willen hebben?
  donderdag 20 juni 2024 @ 15:48:14 #39
478082 VoMy
Seksloos kutventje
pi_213985201
quote:
0s.gif Op donderdag 20 juni 2024 15:40 schreef Jan_Onderwater het volgende:

[..]
Waarom zouden er nog meer vluchtelingen moeten zijn? Palestijnen wonen al in een land, waarom zouden ze moeten vluchten?
  donderdag 20 juni 2024 @ 15:54:04 #40
75043 Hexagon
Vreemd Fenomeen
pi_213985252
Sowieso een raar idee.

Alsof we de Baltische staten weggeven aan Rusland en de inwoners maar in willekeurige Europese landen moeten worden opgenomen omdat het ook christenen zijn.
  donderdag 20 juni 2024 @ 17:24:33 #41
496005 Jan_Onderwater
Culinair tegen Corona
pi_213986466
quote:
0s.gif Op donderdag 20 juni 2024 15:48 schreef VoMy het volgende:

[..]
Waarom zouden er nog meer vluchtelingen moeten zijn? Palestijnen wonen al in een land, waarom zouden ze moeten vluchten?
Als je anders de draad ff terug leest waar ik op reageerde
  donderdag 20 juni 2024 @ 20:30:42 #42
396730 EttovanBelgie
Alles komt goed.
pi_213989251
quote:
0s.gif Op donderdag 20 juni 2024 11:42 schreef VoMy het volgende:

[..]
Wat is er goed aan een pro-westers regime? Pro-westers betekent in dit conflict openlijk racistisch en uit op massamoorden.

Het Westen staat in de steun voor deze genocide niet aan de goede kant van het gelijk. Als er ergens dringend verandering nodig is, dan is het wel in Israël waar de meest bloeddorstige figuren momenteel aan de macht zijn en ook de macht hebben om hun geweldsfantasie uit te voeren.
Geweldsfantasie.

Opmerkelijk altijd hoe snel de radicalen 7 oktober vergeten; kennelijk de rauwe beelden niet gezien.
Omnibus in omnibus.
Ad Maiorem Dei Gloriam
  donderdag 20 juni 2024 @ 20:37:11 #43
396730 EttovanBelgie
Alles komt goed.
pi_213989326
quote:
0s.gif Op donderdag 20 juni 2024 11:56 schreef VoMy het volgende:

[..]
En Israel ook niet. Minder nog. Terwijl het pro-Westenkamp Israel maar blijft steunen in hun moordzucht. Laat dat eerst maar eens eindigen voordat wij in het Westen ons met de oplossing in dit conflict gaan bemoeien.
Vertel eens: wat zou Israel eigenlijk wel moeten doen?
Omnibus in omnibus.
Ad Maiorem Dei Gloriam
pi_213991606
quote:
0s.gif Op donderdag 20 juni 2024 11:19 schreef Hexagon het volgende:
Maargoed

Mijn oplossing zou nogal ouderwets neoconservatief zijn. Een regime change in de Gazastrook waar het Hamas regime wordt vervangen door een stel pro-westerse figuren die onder curatele staan en die daar de boel eens moeten uitschrobben. En die ook middelen hebben om de plek weer leefbaar te maken.
En wie precies heeft zin in een proxy van het Westen in die regio?
Allah Al Watan Al Malik
  donderdag 20 juni 2024 @ 22:30:36 #45
75043 Hexagon
Vreemd Fenomeen
pi_213991677
quote:
0s.gif Op donderdag 20 juni 2024 22:26 schreef Mutant01 het volgende:

[..]
En wie precies heeft zin in een proxy van het Westen in die regio?
Niemand. Maar aan die Arabische landen heb je in deze kwestie echter ook niks.

Dus, hoe omstreden ook, het is de enige oplossingsrichting die ik zie. Het Hamas regime verwijderen en vervangen door een regime dat een grondhouding heeft om er met Israel uit te komen.
pi_213991741
quote:
0s.gif Op donderdag 20 juni 2024 22:30 schreef Hexagon het volgende:

[..]
Niemand. Maar aan die Arabische landen heb je in deze kwestie echter ook niks.

Dus, hoe omstreden ook, het is de enige oplossingsrichting die ik zie. Het Hamas regime verwijderen en vervangen door een regime dat een grondhouding heeft om er met Israel uit te komen.
Die Arabische landen. Ik vind dit een denigrerende, generaliserende en ongepaste opmerking. Wij weten het wel beter, die kut-arabieren moeten hun muil houden, wij regelen het wel even.

Net zoals het Westen de oprichting van Israel wel even goed had geregeld.

Je zwijgt bovendien over een Israelische regimechange, of ga je beweren dat Israel de juiste grondhouding heeft om vrede te stichten.

De gebeurtenissen op de West Bank tonen voldoende aan wat er mis gaat.
Allah Al Watan Al Malik
  donderdag 20 juni 2024 @ 22:40:04 #47
346939 Janneke141
Green, green grass of home
pi_213991834
Netanyahu valt zodra de oorlog is afgelopen. Die verdwijnt vanzelf van het toneel.
Opinion is the medium between knowledge and ignorance (Plato)
pi_213991867
quote:
0s.gif Op donderdag 20 juni 2024 22:40 schreef Janneke141 het volgende:
Netanyahu valt zodra de oorlog is afgelopen. Die verdwijnt vanzelf van het toneel.
De nederzettingenpolitiek is wel wat groter dan een Netanyahu. En het is nu ook niet zo dat het teruggedraaid wordt.
Allah Al Watan Al Malik
  donderdag 20 juni 2024 @ 22:49:56 #49
75043 Hexagon
Vreemd Fenomeen
pi_213991990
quote:
1s.gif Op donderdag 20 juni 2024 22:33 schreef Mutant01 het volgende:

[..]
Die Arabische landen. Ik vind dit een denigrerende, generaliserende en ongepaste opmerking. Wij weten het wel beter, die kut-arabieren moeten hun muil houden, wij regelen het wel even.

Net zoals het Westen de oprichting van Israel wel even goed had geregeld.

Je zwijgt bovendien over een Israelische regimechange, of ga je beweren dat Israel de juiste grondhouding heeft om vrede te stichten.

De gebeurtenissen op de West Bank tonen voldoende aan wat er mis gaat.
Tja wat is precies de oplossing van Arabische landen dan?

Verder is een ander regime in Gaza een goede aanleiding om daarna Israel meer de duimschroeven aan te draaien om ook tot een grondhouding te komen om eruit te komen. Maar ik denk dat beginnen bij Gaza de juiste volgorde is die ook draagvlak heeft.
  donderdag 20 juni 2024 @ 23:02:14 #50
478082 VoMy
Seksloos kutventje
pi_213992160
quote:
0s.gif Op donderdag 20 juni 2024 22:49 schreef Hexagon het volgende:

[..]
Tja wat is precies de oplossing van Arabische landen dan?
Geen racistisch gedreven genocide uitvoeren op de Palestijnen bijvoorbeeld?

Er is een partij die het conflict in stand houdt en dat is het Westen, door terreurstaat Israel onbeperkt en ongeremd te blijven steunen in hun uitmoordpolitiek. Daardoor hoeven ze in Israel nergens rekening mee te houden, en doen ze dat ook niet - al tientallen jaren niet. Als je wil kijken naar een oplossing, dan moet de steun van Israel eerst drastisch worden teruggebracht zodat ook in Israel het besef doordringt dat je niet onbeperkt Palestijnen mag afknallen omdat je jezelf superieur vindt aan Palestijnen.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')