abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_213984989
quote:
0s.gif Op donderdag 20 juni 2024 14:58 schreef Tijger_m het volgende:

[..]
Nee, dat is prive, daar mag je niks over zeggen :')
Behalve dat een zaak bij de Raad van State openbaar is ;) dus dat argument van Mona is zelfs op dit moment al kul.
pi_213985012
quote:
1s.gif Op donderdag 20 juni 2024 15:27 schreef Faraday01 het volgende:

[..]
Behalve dat een zaak bij de Raad van State openbaar is ;) dus dat argument van Mona is zelfs op dit moment al kul.
Ja, maar de prive persoon Mona Keijzer heeft niets te maken met de politicus Mona Keijzer, zo moet je dat, geloof ik, zien.
pi_213985039
quote:
0s.gif Op donderdag 20 juni 2024 15:30 schreef Tijger_m het volgende:

[..]
Ja, maar de prive persoon Mona Keijzer heeft niets te maken met de politicus Mona Keijzer, zo moet je dat, geloof ik, zien.
Ah dus de politicus Mona vindt straks dat er best een AZC voor haar deur in Volendam mag komen om daar als privé persoon bij de RvS tegen te procederen :9
pi_213985099
quote:
1s.gif Op donderdag 20 juni 2024 15:32 schreef Faraday01 het volgende:

[..]
Ah dus de politicus Mona vindt straks dat er best een AZC voor haar deur in Volendam mag komen om daar als privé persoon bij de RvS tegen te procederen :9
Ik vermoed van niet :D
pi_213985163
Jaja. Do as I say, not as I do :z
Alle Urkers het land uit! Deporteer de burgemeester! Hier werken wij aan uw afzinking!!
pi_213985187
quote:
1s.gif Op donderdag 20 juni 2024 15:45 schreef BlackLining het volgende:
Jaja. Do as I say, not as I do :z
Het is de BBB, he, de partij van "Het was maar verkiezingstaal, we meenden het niet"
pi_213985213
quote:
0s.gif Op donderdag 20 juni 2024 15:30 schreef Tijger_m het volgende:

[..]
En je moet je ook beter verdiepen. Het ging haar niet om haar uitzicht, maar op het feit dat er daar, precies op die locatie tegenover haar huis, gebouwd ging worden.

Hier hoor je toch wel dat Keijzer een ervaren politicus (let op: geen goede) is, er omheen praten en jezelf binnen 1 zin tegenspreken waardoor niemand weet wat je nou eigenlijk gezegd hebt beheerst ze wel.
Misschien is er geen gevoel dat groter geluk geeft dan dat men voor andere mensen iets kan betekenen (Dietrich Bonhoeffer )
En ze zeggen me tel je zegeningen, maar als ik dat zou doen zou ik morgen nog bezig zijn (Damascus)
pi_213985230
quote:
0s.gif Op donderdag 20 juni 2024 15:49 schreef Hanca het volgende:

[..]
En je moet je ook beter verdiepen. Het ging haar niet om haar uitzicht, maar op het feit dat er daar, precies op die locatie tegenover haar huis, gebouwd ging worden.

Hier hoor je toch wel dat Keijzer een ervaren politicus (let op: geen goede) is, er omheen praten en jezelf binnen 1 zin tegenspreken waardoor niemand weet wat je nou eigenlijk gezegd hebt beheerst ze wel.
Mwah, ik pik het er anders meteen uit dat ze gewoon keihard liegt :D

Zal mijn cynische inborst wel zijn.
  donderdag 20 juni 2024 @ 15:50:56 #249
478082 VoMy
Seksloos kutventje
pi_213985234
quote:
1s.gif Op donderdag 20 juni 2024 15:27 schreef Faraday01 het volgende:

[..]
Het is toch ook gewoon treurig om op basis van eigenlijk helemaal niets tot aan de Raad van State door te procederen omdat je per se niet wil dat er een wooncomplex voor dementerende bejaarden in je omgeving wordt gebouwd. Gewoon intens onsympathiek. Ook als ze dat samen met haar buurvrouw van 83 heeft gedaan, die is dan eveneens intens onsympathiek. Verbaast me niets want ook die buurvrouw woont in Volendam.
Antifa
  donderdag 20 juni 2024 @ 16:13:39 #250
478082 VoMy
Seksloos kutventje
pi_213985449
De zaak Kemperman verdient eigenlijk meer aandacht dan ik aanvankelijk dacht omdat het allemaal zo intens sneu is en daarom vooral extra in het zonnetje moet staan.

Kemperman is dus die man die bijna rechtstreeks 65 (!!) pagina's aan vragen van VastgoedBelang doorschoof richting het ministerie. Alsof het niets is.

“In totaal heeft Kemperman eind mei en begin juni ongeveer vijftig vragen ingediend over de Wet betaalbare huur. Zo’n 65 pagina’s aan tekst die grotendeels van Vastgoed Belang komen, wat er niet bijstaat. Uit de metadata blijkt dat de vragensets oorspronkelijk zijn gemaakt door Bart Rijgwart, senior beleidsadviseur van Vastgoed Belang.”

Let op: Kemperman zit samen met 15 andere BBB'ers in de kamer en er is dus geen partij met meer ondersteuning per onderwerp (want ondersteuning schaalt met partijgrootte) dan de BBB. Van alle partijen, hebben zij dus het meeste ondersteuning voor het stellen van goede vragen.

Mona Keijzer zegt er vervolgens dit over:

De Hoop: hoe kijkt Keijzer aan tegen integraal doorsturen vragen geschreven door lobbygroep door Kemperman (BBB) in Eerste Kamer?
Keijzer: Kamerleden hebben weinig ondersteuning, moet kunnen

:')

Maar wat is Kemperman dan, waarom zit hij op deze portefeuille als hij er geen tijd voor heeft? Naar eigen zeggen:
Overigens ben ik die woningen nu aan het leegmaken en zal ik de huur niet verlengen, omdat deze wet en de stapeling van wetten mij nopen om een andere belegging voor mijn pensioen als mkb-ondernemer te kiezen. Dat is exact waar ik het over heb.

Hij is een verhuurder. Hij speelt niet alleen klakkeloos vragen door van VastgoedBelang, hij heeft er ook persoonlijk belang bij dat hij zoveel mogelijk winst kan blijven maken met zijn huurwoningen en dat die wet, waar hij geen tijd voor had, wordt tegen gehouden want hij maakt zich wel alvast enorm zorgen om de gevolgen. Kan allemaal, duBBBele petten zijn geen BBBezwaar.

Is het dan niet ongelukkig dat Kemperman nu net op het huurdossier zit? Nou, naar eigen zeggen niet:

Ondanks dat er dus, volgens Mona Keijzer, te weinig ondersteuning is voor Kemperman om zelf goede vragen te stellen, suggereert Kemperman vlak voor de verkiezingen in november nog dat juist bij de BBB alle kennis aanwezig is als het gaat om de woningmarkt. Spreekt dit elkaar tegen? Ja, dit spreekt elkaar tegen. Gaat iemand hier iets mee doen? Nee, natuurlijk niet, want uitspraken van populisten zijn enkel geldig tot ze zijn uitgesproken.
Antifa
  donderdag 20 juni 2024 @ 16:39:40 #251
121125 Gimmick
I am vomit vomiting
pi_213985751
quote:
Vragen over passage over seksuele voorlichting uit coalitieakkoord
In het akkoord van PVV, VVD, NSC en BBB staat dat "doelen over relationele en seksuele voorlichting neutraal zijn", maar wat betekent dat nu in de praktijk, vroeg Kamerlid Paternotte (D66) zich af. Beoogd staatssecretaris Paul liet daarop weten dat ze niks anders gaat doen op dat gebied dan op dit moment als (demissionair) minister.

"Ik ga naast de docenten en leraren staan die hun werk doen uit de beste intenties", zei Paul. "En leerlingen moeten in vrijheid zichzelf kunnen zijn", voegde ze daar nog aan toe. Voor de rest vindt de VVD'er dat er "zo veel mogelijk" gebruikt gemaakt moet worden van bewezen effectieve methodes. "Maar dat gebeurt al."

https://nos.nl/liveblog/2(...)eksuele-voorlichting
Zowel Paul als Bruins gaven op de principle punten prima antwoorden. Voor de onderwijsvrijheid en goede intenties van de docenten.

Benieuwd wanneer dat gaat botsen met de PVV in de kamer.
I am a black hole shitting into the void
pi_213985838
quote:
0s.gif Op donderdag 20 juni 2024 16:39 schreef Gimmick het volgende:

[..]
Zowel Paul als Bruins gaven op de principle punten prima antwoorden. Voor de onderwijsvrijheid en goede intenties van de docenten.

Zij klinken goed met antwoorden op allerlei terreinen.
En de pvv’ers? zitten die in de kamer? om (zinnig)te discussiëren?
pi_213986015
quote:
0s.gif Op donderdag 20 juni 2024 16:39 schreef Gimmick het volgende:

[..]

Onderwijs en defensie hebben het wat mij betreft het meest getroffen deze periode qua bewindspersonen. Ook mooi, want beide ministeries hebben heel hard goede bewindspersonen nodig.
Misschien is er geen gevoel dat groter geluk geeft dan dat men voor andere mensen iets kan betekenen (Dietrich Bonhoeffer )
En ze zeggen me tel je zegeningen, maar als ik dat zou doen zou ik morgen nog bezig zijn (Damascus)
pi_213986204
quote:
0s.gif Op donderdag 20 juni 2024 16:13 schreef VoMy het volgende:
De zaak Kemperman verdient eigenlijk meer aandacht dan ik aanvankelijk dacht omdat het allemaal zo intens sneu is en daarom vooral extra in het zonnetje moet staan.

Kemperman is dus die man die bijna rechtstreeks 65 (!!) pagina's aan vragen van VastgoedBelang doorschoof richting het ministerie. Alsof het niets is.

“In totaal heeft Kemperman eind mei en begin juni ongeveer vijftig vragen ingediend over de Wet betaalbare huur. Zo’n 65 pagina’s aan tekst die grotendeels van Vastgoed Belang komen, wat er niet bijstaat. Uit de metadata blijkt dat de vragensets oorspronkelijk zijn gemaakt door Bart Rijgwart, senior beleidsadviseur van Vastgoed Belang.”

Let op: Kemperman zit samen met 15 andere BBB'ers in de kamer en er is dus geen partij met meer ondersteuning per onderwerp (want ondersteuning schaalt met partijgrootte) dan de BBB. Van alle partijen, hebben zij dus het meeste ondersteuning voor het stellen van goede vragen.

Mona Keijzer zegt er vervolgens dit over:

De Hoop: hoe kijkt Keijzer aan tegen integraal doorsturen vragen geschreven door lobbygroep door Kemperman (BBB) in Eerste Kamer?
Keijzer: Kamerleden hebben weinig ondersteuning, moet kunnen

:')

Maar wat is Kemperman dan, waarom zit hij op deze portefeuille als hij er geen tijd voor heeft? Naar eigen zeggen:
Overigens ben ik die woningen nu aan het leegmaken en zal ik de huur niet verlengen, omdat deze wet en de stapeling van wetten mij nopen om een andere belegging voor mijn pensioen als mkb-ondernemer te kiezen. Dat is exact waar ik het over heb.

Hij is een verhuurder. Hij speelt niet alleen klakkeloos vragen door van VastgoedBelang, hij heeft er ook persoonlijk belang bij dat hij zoveel mogelijk winst kan blijven maken met zijn huurwoningen en dat die wet, waar hij geen tijd voor had, wordt tegen gehouden want hij maakt zich wel alvast enorm zorgen om de gevolgen. Kan allemaal, duBBBele petten zijn geen BBBezwaar.

Is het dan niet ongelukkig dat Kemperman nu net op het huurdossier zit? Nou, naar eigen zeggen niet:
[ afbeelding ]

Ondanks dat er dus, volgens Mona Keijzer, te weinig ondersteuning is voor Kemperman om zelf goede vragen te stellen, suggereert Kemperman vlak voor de verkiezingen in november nog dat juist bij de BBB alle kennis aanwezig is als het gaat om de woningmarkt. Spreekt dit elkaar tegen? Ja, dit spreekt elkaar tegen. Gaat iemand hier iets mee doen? Nee, natuurlijk niet, want uitspraken van populisten zijn enkel geldig tot ze zijn uitgesproken.
Ik vond het in eerste instantie ook geen punt, vragen waar je het mee eens bent doorsturen moet kunnen. Maar 65 pagina's, dat slaat nergens op.

En dan hebben er dus mensen op dat ministerie 65 pagina's door moeten spitten, er na over moeten denken en de vragen moeten beantwoorden. Dat was ook het doel: tijdrekken, net zo lang tot Keijzer deze wet niet in zou dienen in de Eerste Kamer. Helaas voor hen en alle andere pandjesbazen zijn ze te laat, gaat de wet 1 juli in. Eén dag voordat Keijzer op het bordes staat.
  donderdag 20 juni 2024 @ 17:11:31 #255
121125 Gimmick
I am vomit vomiting
pi_213986328
quote:
1s.gif Op donderdag 20 juni 2024 16:46 schreef AnneX het volgende:

[..]
Zij klinken goed met antwoorden op allerlei terreinen.
En de pvv’ers? zitten die in de kamer? om (zinnig)te discussiëren?
Ze deden het prima, maar als ik het beleid niet goed vind (bijvoorbeeld de BTW) dan is het antwoord naar mijn mening natuurlijk ook niet goed.
I am a black hole shitting into the void
pi_213986837
Schouten geeft in haar laatste weken Omtzigt nog even een laatste waarschuwing wat betreft het pensioenstelsel: https://www.businessinsid(...)uten-kabinet-schoof/

Pensioenstelsel is een vrije kwestie, maar de afspraak is wel dat vrije kwesties geen budgettaire tegenvallers mogen opleveren. Dus als Omtzigt wat wil, mag hij een dekking van 5,4 miljard zoeken.
pi_213987112
quote:
0s.gif Op donderdag 20 juni 2024 18:00 schreef Hanca het volgende:
Schouten geeft in haar laatste weken Omtzigt nog even een laatste waarschuwing wat betreft het pensioenstelsel: https://www.businessinsid(...)uten-kabinet-schoof/

Pensioenstelsel is een vrije kwestie, maar de afspraak is wel dat vrije kwesties geen budgettaire tegenvallers mogen opleveren. Dus als Omtzigt wat wil, mag hij een dekking van 5,4 miljard zoeken.
Geen probleem, kan je makkelijk weghalen bij Onderwijs, dat zijn toch alleen maar jonge mensen die niet op hem stemmen.
pi_213987328
quote:
0s.gif Op donderdag 20 juni 2024 18:18 schreef Tijger_m het volgende:

[..]
Geen probleem, kan je makkelijk weghalen bij Onderwijs, dat zijn toch alleen maar jonge mensen die niet op hem stemmen.
Of gewoon nog wat meer buitenlanders wegsturen.
Alle Urkers het land uit! Deporteer de burgemeester! Hier werken wij aan uw afzinking!!
pi_213987513
quote:
0s.gif Op donderdag 20 juni 2024 18:18 schreef Tijger_m het volgende:

[..]
Ontwikkelingssamenwerking volledig saneren.
pi_213987519
Gewoon alle woordvoerders in Den Haag ontslaan!!
  donderdag 20 juni 2024 @ 18:44:07 #261
500822 Niels0Kurovski
Extreem linkshandig
pi_213987566
We worden steeds cynischer hier. :D
Alles blijft. Alles gaat voorbij. Alles blijft voorbijgaan. JD.
  donderdag 20 juni 2024 @ 18:44:35 #262
38496 Perrin
Toekomst. Made in Europe.
pi_213987572
quote:
0s.gif Op donderdag 20 juni 2024 18:44 schreef Niels0Kurovski het volgende:
Het beste coping-mechanisme.
And what rough beast, its hour come round at last,
Slouches towards Bethlehem to be born?
pi_213987744
quote:
0s.gif Op donderdag 20 juni 2024 18:40 schreef Kickinalfa het volgende:

[..]
Ontwikkelingssamenwerking volledig saneren.
Hoe los de gaten in allerlei begrotingen op die dat dan weer oplevert?
  donderdag 20 juni 2024 @ 19:06:12 #264
66444 Lord_Vetinari
Si non confectus non reficiat
pi_213987867
quote:
10s.gif Op donderdag 20 juni 2024 18:57 schreef KareldeStoute het volgende:

[..]
BTW verhoging, accijnsverhoging op benzine, wegenbelasting omhoog, en zo nog het een en ander.
De pessimist ziet het duister in de tunnel
De optimist ziet het licht aan het eind van de tunnel
De realist ziet de trein komen
De machinist ziet drie idioten in het spoor staan....
pi_213987883
15 miljard voor de boeren afpakken :D
pi_213987917
quote:
10s.gif Op donderdag 20 juni 2024 18:57 schreef KareldeStoute het volgende:

[..]
Nota bene, het gratis bier kabinet pakt hier al 2.5 miljard vanaf op basis van "gerichte keuzes", dus dan blijft er zo'n 1.5 miljard over als ik me niet vergis...

pi_213988058
quote:
0s.gif Op donderdag 20 juni 2024 19:09 schreef SnertMetChoco het volgende:

[..]
Nota bene, het gratis bier kabinet pakt hier al 2.5 miljard vanaf op basis van "gerichte keuzes", dus dan blijft er zo'n 1.5 miljard over als ik me niet vergis...

[ afbeelding ]
Dit gaat dan ook ten kosten van opvang in eigen regio. Die vluchtelingen komen vast niet hierheen :')
pi_213988139
quote:
0s.gif Op donderdag 20 juni 2024 19:09 schreef SnertMetChoco het volgende:

[..]

[ afbeelding ]
Dit is volgens mij hun inschatting van eerste jaar asiel, dat ze daar 2,5 miljard op bezuinigen. Eerste jaar asiel komt uit het ontwikkelingshulp budget, gek genoeg.
pi_213988184
Ondertussen staat Yesilgöz weer eens de boel aan elkaar te liegen, maar dat is oké, want daar bestaat een Kamermeerderheid voor.
"Wenn ein Nazi am Tisch sitzt, und daneben 10 andere, die dasitzen und mit ihm diskutieren, dann hast du einen Tisch mit 11 Nazis."
pi_213988187
quote:
0s.gif Op donderdag 20 juni 2024 18:44 schreef Niels0Kurovski het volgende:
Ja, verrassend, ik weet het.

En ze hebben er nog een gat van 1.6 miljard bij, verkoop van Tennet Duitsland gaat niet door maar is wel al opgenomen in de begroting.

[ Bericht 11% gewijzigd door #ANONIEM op 20-06-2024 19:27:55 ]
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')