Op welke basis? Ik ben geen jurist maar voor zover ik weet is dat niet mogelijk in vredestijd.quote:Op donderdag 20 juni 2024 13:09 schreef Origami94 het volgende:
[..]
Strafrechtelijk vervolgen
Of dit een pleasante weg is om te volgen voor Westerse landen om iets te doen tegen kamerleden die in bed liggen met buitenlandse mogenheden is een andere vraag
Afhankelijk van wat er precies gebeurd is kun je mogelijk wel een haakje vinden. Ambtelijke omkoping, schending ambtsgeheim, dat soort dingen.quote:Op donderdag 20 juni 2024 13:14 schreef Tijger_m het volgende:
[..]
Op welke basis? Ik ben geen jurist maar voor zover ik weet is dat niet mogelijk in vredestijd.
Je moet vooral eerst bewijs krijgen en uit de situatie Markuszower blijkt dat de instantie die dat bewijs het snelst heeft niet geneigd is dat bewijs te delen, ook niet met de Kamer of zelfs met de persoon zelf en zijn of haar partijleider.quote:Op donderdag 20 juni 2024 13:28 schreef trein2000 het volgende:
[..]
Afhankelijk van wat er precies gebeurd is kun je mogelijk wel een haakje vinden. Ambtelijke omkoping, schending ambtsgeheim, dat soort dingen.
Niet publiekelijk in ieder geval. Er kan natuurlijk best een ambtsbericht/inlichtingenbericht zijn uitgegaanquote:Op donderdag 20 juni 2024 13:31 schreef Hanca het volgende:
[..]
Je moet vooral eerst bewijs krijgen en uit de situatie Markuszower blijkt dat de instantie die dat bewijs het snelst heeft niet geneigd is dat bewijs te delen, ook niet met de Kamer of zelfs met de persoon zelf en zijn of haar partijleider.
Vallen Kamerleden onder de wettelijke regels voor ambtenaren?quote:Op donderdag 20 juni 2024 13:28 schreef trein2000 het volgende:
[..]
Afhankelijk van wat er precies gebeurd is kun je mogelijk wel een haakje vinden. Ambtelijke omkoping, schending ambtsgeheim, dat soort dingen.
Ten dele. Maar wel voor dit deel.quote:Op donderdag 20 juni 2024 13:33 schreef Tijger_m het volgende:
[..]
Vallen Kamerleden onder de wettelijke regels voor ambtenaren?
Jup, allemaal duidelijk geïnstrueerdquote:Op donderdag 20 juni 2024 14:36 schreef Gimmick het volgende:
'Ik ga niet uitspraken uit het verleden recenseren' is het afgesproken talking point lijkt het.
Nee, dat is prive, daar mag je niks over zeggenquote:Op donderdag 20 juni 2024 14:47 schreef BlackLining het volgende:
[..]
Jup, allemaal duidelijk geïnstrueerd
Maar goed, als ze straks echt beleid moeten gaan voeren lopen ze daar vanzelf weer tegenaan.
Vooral bij Keijzer ook. Zelf prive de bouw van een bejaardentehuis affakkelen vanwege stikstof en dan nu claimen dat stikstof geen enkel probleem vormt.Die kun je mooi doorverwijzen naar haar eigen zienswijze.
Misschien kan Caroline er even een venijnig tweetje uitgooienquote:Op donderdag 20 juni 2024 14:58 schreef Tijger_m het volgende:
[..]
Nee, dat is prive, daar mag je niks over zeggen
Of een tweet van soppige friet in vette jusquote:Op donderdag 20 juni 2024 15:02 schreef TheVulture het volgende:
[..]
Misschien kan Caroline er even een venijnig tweetje uitgooien
Ah net als bij Pechtold zeker.quote:Op donderdag 20 juni 2024 14:58 schreef Tijger_m het volgende:
[..]
Behalve dat een zaak bij de Raad van State openbaar isquote:Op donderdag 20 juni 2024 14:58 schreef Tijger_m het volgende:
[..]
Ja, maar de prive persoon Mona Keijzer heeft niets te maken met de politicus Mona Keijzer, zo moet je dat, geloof ik, zien.quote:Op donderdag 20 juni 2024 15:27 schreef Faraday01 het volgende:
[..]
Behalve dat een zaak bij de Raad van State openbaar isdus dat argument van Mona is zelfs op dit moment al kul.
Ah dus de politicus Mona vindt straks dat er best een AZC voor haar deur in Volendam mag komen om daar als privé persoon bij de RvS tegen te procederenquote:Op donderdag 20 juni 2024 15:30 schreef Tijger_m het volgende:
[..]
Ja, maar de prive persoon Mona Keijzer heeft niets te maken met de politicus Mona Keijzer, zo moet je dat, geloof ik, zien.
Ik vermoed van nietquote:Op donderdag 20 juni 2024 15:32 schreef Faraday01 het volgende:
[..]
Ah dus de politicus Mona vindt straks dat er best een AZC voor haar deur in Volendam mag komen om daar als privé persoon bij de RvS tegen te procederen
En je moet je ook beter verdiepen. Het ging haar niet om haar uitzicht, maar op het feit dat er daar, precies op die locatie tegenover haar huis, gebouwd ging worden.quote:Op donderdag 20 juni 2024 15:30 schreef Tijger_m het volgende:
[..]
Ja, maar de prive persoon Mona Keijzer heeft niets te maken met de politicus Mona Keijzer, zo moet je dat, geloof ik, zien.
Mwah, ik pik het er anders meteen uit dat ze gewoon keihard liegtquote:Op donderdag 20 juni 2024 15:49 schreef Hanca het volgende:
[..]
En je moet je ook beter verdiepen. Het ging haar niet om haar uitzicht, maar op het feit dat er daar, precies op die locatie tegenover haar huis, gebouwd ging worden.
Hier hoor je toch wel dat Keijzer een ervaren politicus (let op: geen goede) is, er omheen praten en jezelf binnen 1 zin tegenspreken waardoor niemand weet wat je nou eigenlijk gezegd hebt beheerst ze wel.
Het is toch ook gewoon treurig om op basis van eigenlijk helemaal niets tot aan de Raad van State door te procederen omdat je per se niet wil dat er een wooncomplex voor dementerende bejaarden in je omgeving wordt gebouwd. Gewoon intens onsympathiek. Ook als ze dat samen met haar buurvrouw van 83 heeft gedaan, die is dan eveneens intens onsympathiek. Verbaast me niets want ook die buurvrouw woont in Volendam.quote:Op donderdag 20 juni 2024 15:27 schreef Faraday01 het volgende:
[..]
Behalve dat een zaak bij de Raad van State openbaar isdus dat argument van Mona is zelfs op dit moment al kul.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |