abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_213982239
quote:
0s.gif Op donderdag 20 juni 2024 10:58 schreef Jan_Onderwater het volgende:

[..]
Wat zijn argumenten over de misdragingen van Hamas en de reactie van Israel alleen maar meer rechtvaardigen
Nee. Hamas is een terreur groep, bestrijden van terreur door tienduizenden burgers te doden en honderduizenden dakloos te maken is niet gerechtvaardigd.
pi_213982243
quote:
0s.gif Op donderdag 20 juni 2024 10:59 schreef Hanca het volgende:

[..]
Het is niet oneigenlijk. Natuurlijk hebben ze niks getekend, maar ze kiezen wel bewust om het zo te doen. Dat zijn gewoon de feiten. Hamas kiest bewust voor zoveel mogelijk burgerslachtoffers.
Dat is omdraaien van de feiten, Israel is op geen enkele wijze verplicht onschuldige burgers te doden omdat er een Hamas strijder tussen kan lopen, dan zeg je letterlijk dat alle middelen inclusief genocide toegestaan zijn.
  donderdag 20 juni 2024 @ 11:02:11 #178
496005 Jan_Onderwater
Culinair tegen Corona
pi_213982264
quote:
0s.gif Op donderdag 20 juni 2024 10:59 schreef Tijger_m het volgende:

[..]
Nee. Hamas is een terreur groep, bestrijden van terreur door tienduizenden burgers te doden en honderduizenden dakloos te maken is niet gerechtvaardigd.
Hoe zou het dan moeten volgens jou?

Enig idee hoeveel slachtoffers de "War on Terror" gemaakt heeft?
  donderdag 20 juni 2024 @ 11:03:39 #179
496005 Jan_Onderwater
Culinair tegen Corona
pi_213982275
quote:
0s.gif Op donderdag 20 juni 2024 10:59 schreef Hanca het volgende:

[..]
Het is niet oneigenlijk. Natuurlijk hebben ze niks getekend, maar ze kiezen wel bewust om het zo te doen. Dat zijn gewoon de feiten. Hamas kiest bewust voor zoveel mogelijk burgerslachtoffers.
Jep, Hamas kiest voor de tactiek, uitlokken van reacties, om dan zoveel mogelijk van hun eigen burgers te laten omkomen om zo Israel te beschadigen.
pi_213982282
quote:
0s.gif Op donderdag 20 juni 2024 11:00 schreef Tijger_m het volgende:

[..]
Dat is omdraaien van de feiten, Israel is op geen enkele wijze verplicht onschuldige burgers te doden omdat er een Hamas strijder tussen kan lopen, dan zeg je letterlijk dat alle middelen inclusief genocide toegestaan zijn.
Ik geef ze ook beide schuld. Alleen Israël de schuld geven is net zo zeer een totaal omdraaien van de feiten. Zat Hamas niet in vluchtelingenkampen, dan zou Israël die burgerslachtoffers niet maken. Hamas verstopt daar gewoon hun gijzelaars, he? Voor Israël is het laten zitten van die gijzelaars met het risico dat ze in de tussentijd dood gaan, zoals al met meer gijzelaars is gebeurd, natuurlijk ook geen optie, niet uit te leggen aan de familie.

Nogmaals: Israël heeft ook 100% schuld, maar Hamas ook.

En Hamas pleegt intussen gewoon nog op dagelijkse basis aanslagen in Israël, he?
Misschien is er geen gevoel dat groter geluk geeft dan dat men voor andere mensen iets kan betekenen (Dietrich Bonhoeffer )
En ze zeggen me tel je zegeningen, maar als ik dat zou doen zou ik morgen nog bezig zijn (Damascus)
  donderdag 20 juni 2024 @ 11:05:28 #181
478082 VoMy
Seksloos kutventje
pi_213982287
quote:
0s.gif Op donderdag 20 juni 2024 10:46 schreef Hanca het volgende:

[..]
Maar Hamas is niet gestopt in oktober. Hamas verstopt gijzelaars in vluchtelingenkampen, heeft cellen in ziekenhuizen. Dat is wat ik er onder schreef. De, inderdaad verschrikkelijke, Palestijnsd burgerslachtoffers zijn gewoon minstens net zo veel op het conto van Hamas te schrijven als die van Israël.
Dat is niet zo. Je hebt helemaal geen beeld bij welke burgerslachtoffers er precies vallen en welke overwegingen Israel maakt. Je papegaait blind wat propaganda na over dat er achter elk uitgemoord Palestijns gezin misschien wel een Hamas-strijder verborgen zat (uiteraard bronloos want iets roepen over Hamas hoef je nooit met bronnen te onderbouwen!) waardoor Israel wel gedwongen was om toch weer een bom te gooien, alsof dat bewezen de hoofdreden is dat er überhaupt burgerslachtoffers vallen. Dat blijkt eigenlijk helemaal nergens uit tot dusver, en we mogen van geluk spreken dat er in dat opzicht nog enige informatie naar buiten komt want TOEVALLIG vermoord Israel ook alle journalisten en hun familieleden die verslag proberen te doen vanuit Gaza.
quote:
Als Hamas zich niet in burgerkleding zou verstoppen op de meest drukke plekken van Gaza, als Hamas niet de vluchtelingenkampen zou gebruiken als militaire locatie en zo alle verdragen zou overtreden, waren er veel minder slachtoffers.
Als Israel geen bommenregens zou laten neerdalen, de voedselvoorziening niet bewust zou afsnijden, ziekenhuizen niet zou vernietigen, medisch personeel niet zou executeren, hulpverleners niet als doelwit zou beschouwen, dan ook. Maar Israel doet dat wel, omdat Israel die burgerdoden wil en van velen hier in Europa en de VS mag veroorzaken. En ze weten dat hun apologeten toch wel weer met de vinger naar Hamas als het grote kwaad gaan wijzen als er begonnen wordt over de genocidale praktijken van het IDF en de Israëlische regering, dus ze komen er hoe dan ook mee weg.
quote:
Ontslaat Israël niet van de schuld, zeker niet. Maar de schuld is van allebei gewoon minstens even groot.
Nee hoor. De overwegingen die Israel maakt bij het al dan niet bombarderen van doelwitten, liggen op het bordje van Israel en alleen van Israel. Als Israel geen "oorlog" kan voeren zonder extreem veel burgerslachtoffers te maken, dan moet het de oorlog niet beginnen en dan hoeft het zeker niet gesteund te worden door onze regering bij het veroorzaken van al die burgerslachtoffers.

Israel is een volwassen staat met een regering die uitstekende controle en verantwoordelijkheid heeft over de acties van hun militairen in de Gazastrook en is daarmee dus ook zelf verantwoordelijk voor het aantal burgerslachtoffers dat daarbij valt. Incompetentie is daarmee nooit een goed argument om het maar te accepteren, sterker nog, het is een argument om er zo snel mogelijk mee op te houden.
Antifa
  donderdag 20 juni 2024 @ 11:07:52 #182
496005 Jan_Onderwater
Culinair tegen Corona
pi_213982316
quote:
0s.gif Op donderdag 20 juni 2024 11:05 schreef VoMy het volgende:

[..]
Dat is niet zo. Je hebt helemaal geen beeld bij welke burgerslachtoffers er precies vallen en welke overwegingen Israel maakt. Je papegaait blind wat propaganda na over dat er achter elk uitgemoord Palestijns gezin misschien wel een Hamas-strijder verborgen zat (uiteraard bronloos want iets roepen over Hamas hoef je nooit met bronnen te onderbouwen!) waardoor Israel wel gedwongen was om toch weer een bom te gooien, alsof dat bewezen de hoofdreden is dat er überhaupt burgerslachtoffers vallen. Dat blijkt eigenlijk helemaal nergens uit tot dusver, en we mogen van geluk spreken dat er in dat opzicht nog enige informatie naar buiten komt want TOEVALLIG vermoord Israel ook alle journalisten en hun familieleden die verslag proberen te doen vanuit Gaza.
[..]
Als Israel geen bommenregens zou laten neerdalen, de voedselvoorziening niet bewust zou afsnijden, ziekenhuizen niet zou vernietigen, medisch personeel niet zou executeren, hulpverleners niet als doelwit zou beschouwen, dan ook. Maar Israel doet dat wel, omdat Israel die burgerdoden wil en van velen hier in Europa en de VS mag veroorzaken. En ze weten dat hun apologeten toch wel weer met de vinger naar Hamas als het grote kwaad gaan wijzen als er begonnen wordt over de genocidale praktijken van het IDF en de Israëlische regering, dus ze komen er hoe dan ook mee weg.
[..]
Nee hoor. De overwegingen die Israel maakt bij het al dan niet bombarderen van doelwitten, liggen op het bordje van Israel en alleen van Israel. Als Israel geen "oorlog" kan voeren zonder extreem veel burgerslachtoffers te maken, dan moet het de oorlog niet beginnen en dan hoeft het zeker niet gesteund te worden door onze regering bij het veroorzaken van al die burgerslachtoffers.

Israel is een volwassen staat met een regering die uitstekende controle en verantwoordelijkheid heeft over de acties van hun militairen in de Gazastrook en is daarmee dus ook zelf verantwoordelijk voor het aantal burgerslachtoffers dat daarbij valt. Incompetentie is daarmee nooit een goed argument om het maar te accepteren, sterker nog, het is een argument om er zo snel mogelijk mee op te houden.
Hoe zou volgens jou dan wel Hamas moeten worden aangepakt?
pi_213982322
quote:
0s.gif Op donderdag 20 juni 2024 11:02 schreef Jan_Onderwater het volgende:

[..]
Hoe zou het dan moeten volgens jou?

Enig idee hoeveel slachtoffers de "War on Terror" gemaakt heeft?
Of de bevrijding van Europa in de Tweede Wereldoorlog, inclusief bombardementen op oorlogsindustrie die zeer veel burgerslachtoffers kostte (om van misdaden als het bombardement op Dresden of kernbommen op Japan niet te spreken).
Misschien is er geen gevoel dat groter geluk geeft dan dat men voor andere mensen iets kan betekenen (Dietrich Bonhoeffer )
En ze zeggen me tel je zegeningen, maar als ik dat zou doen zou ik morgen nog bezig zijn (Damascus)
pi_213982337
Laten we deze discussue over Israel vs Hamas in een topic waar daar over gaat houden en dit bij Nederlandse politiek want dit gaat weer aardig off topic en ja, ik ben daar mede schuldig aan.
  donderdag 20 juni 2024 @ 11:09:20 #185
75043 Hexagon
Vreemd Fenomeen
pi_213982346
Wat mij betreft pakken ze Hamas aan met een ouderwetse neoconservatieve regime change. Al is dat wat uit de mode.
  donderdag 20 juni 2024 @ 11:09:41 #186
75043 Hexagon
Vreemd Fenomeen
pi_213982354
quote:
0s.gif Op donderdag 20 juni 2024 11:08 schreef Tijger_m het volgende:
[modbreak]Laten we deze discussue over Israel vs Hamas in een topic waar daar over gaat houden en dit bij Nederlandse politiek want dit gaat weer aardig off topic en ja, ik ben daar mede schuldig aan.[/modbreak]
Zullen we gewoon een Israel POL topic openen?
  donderdag 20 juni 2024 @ 11:10:03 #187
496005 Jan_Onderwater
Culinair tegen Corona
pi_213982356
quote:
0s.gif Op donderdag 20 juni 2024 11:08 schreef Hanca het volgende:

[..]
Of de bevrijding van Europa in de Tweede Wereldoorlog, inclusief bombardementen op oorlogsindustrie die zeer veel burgerslachtoffers kostte (om van misdaden als het bombardement op Dresden of kernbommen op Japan niet te spreken).
Zo hoor je altijd weer over hoe vreselijk gemeen de Amerikanen waren met het Nuken van 2 steden in Japan, maar deze mensen nooit over wat Japan uitvrat in China
pi_213982359
quote:
0s.gif Op donderdag 20 juni 2024 11:09 schreef Hexagon het volgende:

[..]
Zullen we gewoon een Israel POL topic openen?
Graag zelfs.
  donderdag 20 juni 2024 @ 11:10:36 #189
221644 crew  timmmmm
sp3c lives matter
pi_213982361
quote:
0s.gif Op donderdag 20 juni 2024 11:00 schreef Tijger_m het volgende:

[..]
Ik vind dat je prima kan bepleiten dst Israël wél verplicht is Hamasstrijders op te sporen en gevangen te zetten of te doden.

De primaire verplichting van het Israëlische leger zou moeten zijn het beschermen van de eigen burgers. Vijandige strijders hebbem het op die burgers gemunt dus moeten zij tegengehouden worden. Dan heb je natuurlijk nog de morele verplichting dat met zo min mogelijk slachtoffers te doen, maar het is nog nooit gelukt om geen slachtoffers te maken om aan die primaire verplichting te voldoen.

Hoe de vijand zich opstelt heeft wel degelijk evenveel uitwerking op hoe je aan die morele verplichting kan voldoen. Want op vijandelijke doelen schieten met een hoge kans op burgerslachtoffers is moreel even fout als de andere kant die burgers als menselijk schild gebruikt.
Laffe huichelaar
  donderdag 20 juni 2024 @ 11:10:42 #190
496005 Jan_Onderwater
Culinair tegen Corona
pi_213982363
quote:
0s.gif Op donderdag 20 juni 2024 11:08 schreef Tijger_m het volgende:
[modbreak]Laten we deze discussue over Israel vs Hamas in een topic waar daar over gaat houden en dit bij Nederlandse politiek want dit gaat weer aardig off topic en ja, ik ben daar mede schuldig aan.[/modbreak]
Ga je daar mijn 2 vragen aan jou dan beantwoorden?
pi_213982368
quote:
0s.gif Op donderdag 20 juni 2024 11:10 schreef Jan_Onderwater het volgende:

[..]
Zo hoor je altijd weer over hoe vreselijk gemeen de Amerikanen waren met het Nuken van 2 steden in Japan, maar deze mensen nooit over wat Japan uitvrat in China
Nu is het wel klaar, he? Als je daarover wil discussieren is er OOR.
  donderdag 20 juni 2024 @ 11:12:37 #192
75043 Hexagon
Vreemd Fenomeen
pi_213982406
quote:
0s.gif Op donderdag 20 juni 2024 11:10 schreef Tijger_m het volgende:

[..]
Graag zelfs.
Bij deze
POL / De Israel-Palsetina kwestie

Graag even topictitel fixen :')
pi_213982440
Ik vind dit wel van toegevoegde waarde moet ik zeggen, zeker in wat kleinere setting. Toch wel wat lieden waar ik benieuwd naar ben.

Maar wat is die Ergin een hinderlijk ventje zeg :O
Alle Urkers het land uit! Deporteer de burgemeester! Hier werken wij aan uw afzinking!!
pi_213982441
Mooie uitspraak wel:

quote:
Ambtenaren kunnen PVV-beleid volgens Uitermark niet weigeren

Een deel van de rijksambtenaren maakt zich zorgen over het vooruitzicht dat de PVV gaat regeren. Maar ambtenaren kunnen niet weigeren om hun werk uit te voeren, zegt Uitermark. "Tenzij ze in een situatie van overmacht worden gebracht. Dus dat het beleid strijdig zou zijn met het recht."
Dus ze kunnen wel PVV beleid weigeren? Want ik kan het niet anders lezen dan dat er wel degelijk gronden zijn waarop ze dat wel mogen.
  donderdag 20 juni 2024 @ 11:17:27 #195
75043 Hexagon
Vreemd Fenomeen
pi_213982458
quote:
0s.gif Op donderdag 20 juni 2024 11:16 schreef Tijger_m het volgende:
Mooie uitspraak wel:
[..]
Dus ze kunnen wel PVV beleid weigeren? Want ik kan het niet anders lezen dan dat er wel degelijk gronden zijn waarop ze dat wel mogen.
Stel dat de PVV-minister ambtenaren zou vragen om ongrondwettelijke dingen te doen.
pi_213982473
quote:
0s.gif Op donderdag 20 juni 2024 11:17 schreef Hexagon het volgende:

[..]
Stel dat de PVV-minister ambtenaren zou vragen om ongrondwettelijke dingen te doen.
Dat stelt hij zelfs niet eens. Lijkt mij ook wel lastig, eigenlijk, mag een ambtenaar op eigen houtje uit maken wat de Grondwet wel of niet zegt?
  donderdag 20 juni 2024 @ 11:19:56 #197
478082 VoMy
Seksloos kutventje
pi_213982482
quote:
0s.gif Op donderdag 20 juni 2024 11:17 schreef Hexagon het volgende:

[..]
Volgens mij heeft Omtzigt juist heel vaak de ambtenaren gehekeld rond de toeslagenaffaire. Maar dat was dus allemaal toch wel prima eigenlijk, of lees ik deze uitspraken verkeerd?

Dit vond ik zo snel nog van wat hij destijds zei:

Omtzigt: "Zeker 24 (top)ambtenaren wisten er tijdig van en hadden grote schade voor ouders kunnen voorkomen. Dat roept grote vragen op waarom er niet eerder gehandeld is. Het feit dat er geen alomvattend antwoord komt waarom dit zo lang geheim bleef zegt iets over de zwijgcultuur bij Financiën tot op de dag van vandaag.
Antifa
  donderdag 20 juni 2024 @ 11:20:37 #198
280416 Whiskers2009
Maak dat de kat wijs!!
pi_213982487
quote:
0s.gif Op donderdag 20 juni 2024 11:19 schreef Tijger_m het volgende:

[..]
Dat stelt hij zelfs niet eens. Lijkt mij ook wel lastig, eigenlijk, mag een ambtenaar op eigen houtje uit maken wat de Grondwet wel of niet zegt?
Uitermark is een vrouw
"He who gives up freedom for safety deserves neither" Benjamin Franklin
pi_213982509
quote:
1s.gif Op donderdag 20 juni 2024 11:20 schreef Whiskers2009 het volgende:

[..]
Uitermark is een vrouw
My bad.
  donderdag 20 juni 2024 @ 11:24:38 #200
328924 Frozen-assassin
STAY STRONG APPIE
pi_213982516
quote:
0s.gif Op donderdag 20 juni 2024 11:16 schreef Tijger_m het volgende:
Mooie uitspraak wel:
[..]
Dat zal dan vooral over grondrechten en europese verdragen gaan lijkt me. In beginsel moeten de ambtenaren uiteraard gewoon hun werk doen en dat is uitvoeren van de plannen van het kabinet.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')