NRCquote:Omroep Ongehoord Nederland beloofde de salarissen van bestuurders te beperken. Toen er tegenslag kwam, werd de beloning van onder anderen beoogd minister Klever verhoogd. Bestuursleden van omroep Ongehoord Nederland hebben in strijd met het eigen beleidsplan tienduizenden euro’s extra vergoeding ontvangen.
De hogere beloningen waren onder meer voor omroepdirecteur Arnold Karskens en beoogd PVV-minister Reinette Klever, zakelijk directeur
Volgens mij zijn we zover dat het niet meer uitmaakt. Wat Trump in Amerika voor elkaar kreeg, hebben de rechtse partijen hier geregeld. Ze kunnen liegen, racist zijn, in extreemrechtse complottheorieën geloven, opportunistisch omgaan met de werkelijkheid, hongersnoden ontkennen, hun vrouw prostitueren om beveiligers mee te 'betalen', bij schandalen betrokken zijn, geld verdienen in de kwakzalverij, rechtstreeks betaald worden door de veevoerindustrie, woordvoerder van de bouwlobby zijn in de Eerste Kamer, en noem het allemaal maar op, want het is inmiddels zoveel dat het er voor het gevoel nu eenmaal gewoon bij hoort. 'Ach, van hen weten we het tenminste.'quote:Op donderdag 20 juni 2024 00:41 schreef Bluesdude het volgende:
Er komt een zakkenvuller op het bordes te staan , extreemrechts lullen, normaal rechts de zakkenvullen
[..]
NRC
Met afwijzen bedoel je dan mensen buitensluiten? Is het niet beter om voorwaarden te scheppen om met elkaar een inclusieve dialoog aan te gaan?quote:Op donderdag 20 juni 2024 00:20 schreef Bluesdude het volgende:
[..]
Ik had het over meningsuiting Het is gezond terreur en symphatiserende meningen af te wijzen Niet dan?
"Er is geen sprake van polarisatie door links" was het toch?quote:Op donderdag 20 juni 2024 00:30 schreef Lord-Ronddraai het volgende:
Dus uni's kunnen zich beroepen op academische vrijheid als ze samenwerkingsverbanden met terreurstaat Israel willen. Maar docenten hebben geen academische vrijheid om te zeggen dat er geen plaats is voor studenten die genocide steunen? Lijkt mij beter om de zionistische studenten de deur te wijzen dan docenten met een geweten. De meeste universiteiten hebben toch ook gewoon een gedragscode voor studenten. Lijkt mij prima te verantwoorden dat er uitsluiting richting studenten die bijvoorbeeld de genocide in gaza steunen. Met dat type studenten is geen veilige leeromgeving mogelijk.
Lijkt mij weinig professioneel om het op de persoon te gaan spelen. Docenten kunnen prima uitten dat ze tegen genocide zijn, echter is het niet aan hun om als een rechter te oordelen wie dat dan zou steunen en op grond daarvan mensen uit te sluiten. Studenten met verschillende meningen dienen allemaal welkom te zijn op een universiteit. Slechts dan wanneer er sprake is van misdragingen, zoals fysiek geweld, zou er moeten gegrepen worden naar middelen als uitsluiting om de collectieve veiligheid te garanderen.quote:Op donderdag 20 juni 2024 00:30 schreef Lord-Ronddraai het volgende:
Dus uni's kunnen zich beroepen op academische vrijheid als ze samenwerkingsverbanden met terreurstaat Israel willen. Maar docenten hebben geen academische vrijheid om te zeggen dat er geen plaats is voor studenten die genocide steunen?
Man man, overdrijven is ook een vak. Strafrechterlijk verleden is toch gewoon getoetst, dus voor zover het er al is, irrelevant bevonden. De VS is verder totaal onvergelijkbaar met ons politiek stelsel en met de persona die daar deel vanuit maken.quote:Op donderdag 20 juni 2024 06:02 schreef Blastbeat het volgende:
[..]
Volgens mij zijn we zover dat het niet meer uitmaakt. Wat Trump in Amerika voor elkaar kreeg, hebben de rechtse partijen hier geregeld. Ze kunnen liegen, racist zijn, in extreemrechtse complottheorieën geloven, opportunistisch omgaan met de werkelijkheid, hongersnoden ontkennen, hun vrouw prostitueren om beveiligers mee te 'betalen', bij schandalen betrokken zijn, geld verdienen in de kwakzalverij, rechtstreeks betaald worden door de veevoerindustrie, woordvoerder van de bouwlobby zijn in de Eerste Kamer, en noem het allemaal maar op, want het is inmiddels zoveel dat het er voor het gevoel nu eenmaal gewoon bij hoort. 'Ach, van hen weten we het tenminste.'
Dus ja, als de Volkskrant straks bij wijze van spreken onthult dat een of andere PVV'er meermaals veroordeeld werd voor fraude, zich liet betalen door China om geheime stukken door te spelen en vorig jaar vastzat omdat hij zijn vrouw een gebroken kaak sloeg, dan is dat alleen maar een bewijs dat de linkse media zich nog steeds niet bij de verkiezingsuitslag kunnen neerleggen.
Je bent nu Markuszower, Plasterk en zelfs Gom van Strien al weer vergeten?quote:Op donderdag 20 juni 2024 06:02 schreef Blastbeat het volgende:
[..]
Volgens mij zijn we zover dat het niet meer uitmaakt. Wat Trump in Amerika voor elkaar kreeg, hebben de rechtse partijen hier geregeld. Ze kunnen liegen, racist zijn, in extreemrechtse complottheorieën geloven, opportunistisch omgaan met de werkelijkheid, hongersnoden ontkennen, hun vrouw prostitueren om beveiligers mee te 'betalen', bij schandalen betrokken zijn, geld verdienen in de kwakzalverij, rechtstreeks betaald worden door de veevoerindustrie, woordvoerder van de bouwlobby zijn in de Eerste Kamer, en noem het allemaal maar op, want het is inmiddels zoveel dat het er voor het gevoel nu eenmaal gewoon bij hoort. 'Ach, van hen weten we het tenminste.'
Dus ja, als de Volkskrant straks bij wijze van spreken onthult dat een of andere PVV'er meermaals veroordeeld werd voor fraude, zich liet betalen door China om geheime stukken door te spelen en vorig jaar vastzat omdat hij zijn vrouw een gebroken kaak sloeg, dan is dat alleen maar een bewijs dat de linkse media zich nog steeds niet bij de verkiezingsuitslag kunnen neerleggen.
En als je mening (ik zeg niet dat dit mijn mening is) nu is dat wat Hamas doet erger is?quote:Op donderdag 20 juni 2024 00:20 schreef Bluesdude het volgende:
[..]
Ik had het over meningsuiting Het is gezond terreur en symphatiserende meningen af te wijzen Niet dan?
Dit is die volgens Yesilgoz liberale VVD toch?quote:Op woensdag 19 juni 2024 21:41 schreef Frozen-assassin het volgende:
[..]
https://wnl.tv/2024/06/18(...)ek-naar-andere-baan/
We gaan tegenwoordig ook maar bepalen welke mening acceptabel is.
Totaal niet.quote:Op donderdag 20 juni 2024 07:25 schreef Hanca het volgende:
[..]
De stelling dat die mensen in de demonstratie zich hebben laten vangen door de strategie van de terroristische organisatie Hamas is zeer verdedigbaar.
waar doet hij dat?quote:Op donderdag 20 juni 2024 07:48 schreef VoMy het volgende:
Don Ceder die staat te juichen als er 200 Palestijnen omkomen bij afschrikkingsbombardementen, bijvoorbeeld.
Ik ga niet meer met je in discussie, maar wil wel even aangeven dat het jammer is dat je deze brok leugens blijft spuien. Er is niemand die juicht om doden. En ik heb net juist aangegeven dat Hamas minstens zo schuldig is voor de burgerdoden, dan kan Israël dus niet dodelijker zijn. Maar blijf jij vooral in de propaganda van Hamas geloven, prima.quote:Op donderdag 20 juni 2024 07:48 schreef VoMy het volgende:
[..]
Totaal niet.
Wat overigens wel overduidelijk is, is dat voor een groot deel van de poltici en mensen, Palestijnse levens minderwaardig zijn. Don Ceder die staat te juichen als er 200 Palestijnen omkomen bij afschrikkingsbombardementen, bijvoorbeeld. Het complete gebrek aan ophef over het uithongeren van een hele bevolkingsgroep binnen een coalitie waar ze de term voedselzekerheid aan een ministerie hebben toegevoegd, want het zijn toch maar Palestijnen.
En om alle discussie over waarom we in Nederland deze door christenen en conservatieven zo vurig gewenste genocide niet veroordelen dood te slaan, halen mensen er aan de lopende band Hamas bij om te projecteren op de demonstranten.
Israël is overigens vele vele vele vele malen dodelijker dan Hamas. Israël arresteert, ontvoert en executeert veel meer Palestijnen dan Hamas Israëliërs. Israël doet dat echter tegen Palestijnen, dus dan is het voor heel veel mensen niet erg.
Onveilig, dat is vervelend.quote:Op donderdag 20 juni 2024 07:25 schreef Hanca het volgende:
.
Nog even los van het feit dat Joodse studenten zich onveilig voelen: https://www.nu.nl/nujij/6(...)%2Fwww.google.com%2F
Wat mij betreft zou juist van de docenten de eerste zorg naar hen uit moeten gaan. Invloed op het wereldtoneel hebben we toch niet, invloed op wat er oo je eigen universiteit gebeurt wel.
Zit geen leugen tussen hoor. De dubbele standaard als het gaat om Palestijnse en Israëlische doden en hoe die besproken worden in de politiek kon niet verder uit elkaar liggen; daar is een hele eenvoudige reden voor: Palestijnse levens zijn voor veel mensen heel veel minder waard.quote:Op donderdag 20 juni 2024 07:54 schreef Hanca het volgende:
[..]
Ik ga niet meer met je in discussie, maar wil wel even aangeven dat het jammer is dat je deze brok leugens blijft spuien.
Israël is veel veel veel dodelijker dan Hamas. Kijk de statistieken er maar op na. Wie liegt er nou?quote:Er is niemand die juicht om doden.
En ik heb net juist aangegeven dat Hamas minstens zo schuldig is voor de burgerdoden, dan kan Israël dus niet dodelijker zijn.
Propaganda ja? Je gaat niet in discussie, want je kunt simpelweg niet discussiëren. Je komt niet verder dan bij alles roepen dat het Hamas is, zonder enige onderbouwing.quote:Maar blijf jij vooral in de propaganda van Hamas geloven, prima.
Ah, dat gaat genieten en ergeren worden!quote:Op donderdag 20 juni 2024 08:22 schreef Frozen-assassin het volgende:
Vandaag eerste ronde van de lachwekkende sollicitatiegesprekken waarbij je niet afgewezen kan worden.
9.30 trappen we af. NOS.nl en NPO Politiek is erbij. Gewoon omdat het moet, verder niet belangrijk genoeg.
Het gaat ook echt nergens over, Bontebal noemde het ook terecht spektakelpolitiek. Puur bedoeld om onwelgevallige aspirant bewindslieden lastige vragen te stellen. Als er een kabinet van een andere signatuur was aangetreden, was het volgens mij niet eens aan de orde geweest.quote:Op donderdag 20 juni 2024 08:22 schreef Frozen-assassin het volgende:
Vandaag eerste ronde van de lachwekkende sollicitatiegesprekken waarbij je niet afgewezen kan worden.
9.30 trappen we af. NOS.nl en NPO Politiek is erbij. Gewoon omdat het moet, verder niet belangrijk genoeg.
Hoezo was het dan niet aan de orde geweest? Het is niet alsof de oppositie de meerderheid heeft.quote:Op donderdag 20 juni 2024 08:53 schreef Sodeknetters het volgende:
[..]
Het gaat ook echt nergens over, Bontebal noemde het ook terecht spektakelpolitiek. Puur bedoeld om onwelgevallige aspirant bewindslieden lastige vragen te stellen. Als er een kabinet van een andere signatuur was aangetreden, was het volgens mij niet eens aan de orde geweest.
Maar deze motie is ingediend een maand voordat er überhaupt verkiezingen waren, grapjas.quote:Op donderdag 20 juni 2024 08:53 schreef Sodeknetters het volgende:
[..]
Het gaat ook echt nergens over, Bontebal noemde het ook terecht spektakelpolitiek. Puur bedoeld om onwelgevallige aspirant bewindslieden lastige vragen te stellen. Als er een kabinet van een andere signatuur was aangetreden, was het volgens mij niet eens aan de orde geweest.
Omdat alles een complot is tegen het nieuwe rechtse kabinet, snap dat dan. Joost Sneller zag de nieuwe zetelverdeling in zijn glazenbol en wist niet hoe gauw hij die motie moest opstellen, de vuile D66er.quote:Op donderdag 20 juni 2024 08:54 schreef SnertMetChoco het volgende:
[..]
Hoezo was het dan niet aan de orde geweest? Het is niet alsof de oppositie de meerderheid heeft.
Was dan ook gewoon aan orde geweest hoorquote:Op donderdag 20 juni 2024 08:53 schreef Sodeknetters het volgende:
[..]
Dankjewel voor deze achterlijke aanname die je overduidelijk mijn richting op doet. Ontneemt mij alweer de lust om in discussie te gaan.quote:Op donderdag 20 juni 2024 08:56 schreef Koffieplanter het volgende:
[..]
Omdat alles een complot is tegen het nieuwe rechtse kabinet, snap dat dan. Joost Sneller zag de nieuwe zetelverdeling in zijn glazenbol en wist niet hoe gauw hij die motie moest opstellen, de vuile D66er.
State of the Union Correspondents Dinner zijn ze ook mee gestopt. Designated Survivor is er wel nog. Dit gaat denk ik wel weer sneuvelen.quote:Op donderdag 20 juni 2024 09:22 schreef trein2000 het volgende:
Het is ook een achterlijke vertoning. Direct mee stoppen. Er is een vertrouwensregel.
Die designated survivor is ook circus. Als je dat dan al wil kun je beter een lid van de raad van state ontvoeren. Maar goed. Zoals gezegd: het is circus.quote:Op donderdag 20 juni 2024 09:23 schreef VoMy het volgende:
[..]
State of the Union Correspondents Dinner zijn ze ook mee gestopt. Designated Survivor is er wel nog. Dit gaat denk ik wel weer sneuvelen.
Eens. Gelukkig hebben SP, CDA, CU en SGP zich niet laten verleiden doordat er wel bewindspersonen tussen zitten waar je wel wat aan zou willen vragen, maar blijven ze weg. Dan zullen de 4 coalitiepartijen ook weinig vragen. Blijven alleen PvdAGL, D66, Volt, PvdD, JA21, Denk en FvD over. Dat lijkt me de snelste methode om dit weer te laten verdwijnen.quote:Op donderdag 20 juni 2024 09:22 schreef trein2000 het volgende:
Het is ook een achterlijke vertoning. Direct mee stoppen. Er is een vertrouwensregel.
Tot nu toe was er altijd gewoon een bewindspersoon in het buitenland voor verplichtingen (september is ook in de EU een volle maand), dus die designated survivor is eigenlijk nog nooit aangewezen.quote:Op donderdag 20 juni 2024 09:25 schreef trein2000 het volgende:
[..]
Die designated survivor is ook circus. Als je dat dan al wil kun je beter een lid van de raad van state ontvoeren. Maar goed. Zoals gezegd: het is circus.
Beter nog ik ben penningmeester geweest bij een politieke partij en werk bij een overheidsorgaanquote:Op woensdag 19 juni 2024 19:28 schreef Blastbeat het volgende:
[..]
Volg jij de politiek enigszins? Ik zie je vrij regelmatig dingen posten waarvan ik denk: die gokt maar wat.
De afstand tussen VVD en PVV is niet zo groot, buiten zijn CV om is Sander Dekker bijvoorbeeld niet echt competent te noemen. Zie zijn functioneren als minister voor rechtsbescherming in Rutte 3quote:Op woensdag 19 juni 2024 19:09 schreef Tijger_m het volgende:
[..]
Nee, hoor, in Rutte 4 zaten grotendeels competente ministers.
Amenquote:Op woensdag 19 juni 2024 19:36 schreef mcmlxiv het volgende:
[..]
VVD doet nog een poging verontwaardigd over te komen over de acties van het Israëlische leger.
En slecht uitvoerbaar voor de overheidquote:Op donderdag 20 juni 2024 10:06 schreef Frozen-assassin het volgende:
Uitermark bevalt me wel. Goede antwoorden ook over dat politiek matige wetten maakt (te ruim interpretabel voor de rechters)
Ik verwacht ook niet dat het opgelost gaat worden maar het is goed dat iemand het benoemt. Eerdmans zal dit antwoord niet hebben verwacht. Want nu kaatst ze de bal terug naar hem.quote:Op donderdag 20 juni 2024 10:09 schreef Origami94 het volgende:
[..]
En slecht uitvoerbaar voor de overheid
Maar bekend probleem, gaat niemand wat aan doen.
Maar juist als je wetten weer te specifiek maakt dan gaan mensen bewust er net naast zitten en ontspringen ze de dans als het gaat om vervolging. De geest van de wet is een net zo belangrijke component als de letter van de wet bij het hebben van een functionerende rechtsstaat.quote:Op donderdag 20 juni 2024 10:06 schreef Frozen-assassin het volgende:
Uitermark bevalt me wel. Goede antwoorden ook over dat politiek matige wetten maakt (te ruim interpretabel voor de rechters)
Daar zit zeker wat in. Wellicht dat op sommige domeinen het toch te ruim wordt geinterpreteerd.quote:Op donderdag 20 juni 2024 10:17 schreef VoMy het volgende:
[..]
Maar juist als je wetten weer te specifiek maakt dan gaan mensen bewust er net naast zitten en ontspringen ze de dans als het gaat om vervolging. De geest van de wet is een net zo belangrijke component als de letter van de wet bij het hebben van een functionerende rechtsstaat.
Het hangt misschien een beetje van het onderwerp af, maar heel veel misstanden in het sociale domein kunnen volgens mij niet goed worden aangepakt doordat wetten te specifiek zijn en daardoor slecht toepasbaar.
ON doet niets illegaals, ze presenteerden zich alleen als anders dan andere omroepen door in hun beleidsplan oo te nemen dat de kopstukken een bescheiden salaris van een ton per jaar zouden krijgen en daar zitten ze toch nu ruim boven?quote:Op donderdag 20 juni 2024 10:20 schreef TheVulture het volgende:
https://www.ad.nl/show/ve(...)eigen-norm~a1d4c505/
Je verwacht het niet, Karskens en Klever die lekker graaien boven hun eigen regels![]()
Tja, wie kan er nog rondkomen van een ton? Zeg nu zelf.quote:Op donderdag 20 juni 2024 10:24 schreef PippenScottie het volgende:
[..]
ON doet niets illegaals, ze presenteerden zich alleen als anders dan andere omroepen door in hun beleidsplan oo te nemen dat de kopstukken een bescheiden salaris van een ton per jaar zouden krijgen en daar zitten ze toch nu ruim boven?
Niets ongehoords aan toch?
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |