Ah, dat gaat genieten en ergeren worden!quote:Op donderdag 20 juni 2024 08:22 schreef Frozen-assassin het volgende:
Vandaag eerste ronde van de lachwekkende sollicitatiegesprekken waarbij je niet afgewezen kan worden.
9.30 trappen we af. NOS.nl en NPO Politiek is erbij. Gewoon omdat het moet, verder niet belangrijk genoeg.
Het gaat ook echt nergens over, Bontebal noemde het ook terecht spektakelpolitiek. Puur bedoeld om onwelgevallige aspirant bewindslieden lastige vragen te stellen. Als er een kabinet van een andere signatuur was aangetreden, was het volgens mij niet eens aan de orde geweest.quote:Op donderdag 20 juni 2024 08:22 schreef Frozen-assassin het volgende:
Vandaag eerste ronde van de lachwekkende sollicitatiegesprekken waarbij je niet afgewezen kan worden.
9.30 trappen we af. NOS.nl en NPO Politiek is erbij. Gewoon omdat het moet, verder niet belangrijk genoeg.
Hoezo was het dan niet aan de orde geweest? Het is niet alsof de oppositie de meerderheid heeft.quote:Op donderdag 20 juni 2024 08:53 schreef Sodeknetters het volgende:
[..]
Het gaat ook echt nergens over, Bontebal noemde het ook terecht spektakelpolitiek. Puur bedoeld om onwelgevallige aspirant bewindslieden lastige vragen te stellen. Als er een kabinet van een andere signatuur was aangetreden, was het volgens mij niet eens aan de orde geweest.
Maar deze motie is ingediend een maand voordat er überhaupt verkiezingen waren, grapjas.quote:Op donderdag 20 juni 2024 08:53 schreef Sodeknetters het volgende:
[..]
Het gaat ook echt nergens over, Bontebal noemde het ook terecht spektakelpolitiek. Puur bedoeld om onwelgevallige aspirant bewindslieden lastige vragen te stellen. Als er een kabinet van een andere signatuur was aangetreden, was het volgens mij niet eens aan de orde geweest.
Omdat alles een complot is tegen het nieuwe rechtse kabinet, snap dat dan. Joost Sneller zag de nieuwe zetelverdeling in zijn glazenbol en wist niet hoe gauw hij die motie moest opstellen, de vuile D66er.quote:Op donderdag 20 juni 2024 08:54 schreef SnertMetChoco het volgende:
[..]
Hoezo was het dan niet aan de orde geweest? Het is niet alsof de oppositie de meerderheid heeft.
Was dan ook gewoon aan orde geweest hoorquote:Op donderdag 20 juni 2024 08:53 schreef Sodeknetters het volgende:
[..]
Dankjewel voor deze achterlijke aanname die je overduidelijk mijn richting op doet. Ontneemt mij alweer de lust om in discussie te gaan.quote:Op donderdag 20 juni 2024 08:56 schreef Koffieplanter het volgende:
[..]
Omdat alles een complot is tegen het nieuwe rechtse kabinet, snap dat dan. Joost Sneller zag de nieuwe zetelverdeling in zijn glazenbol en wist niet hoe gauw hij die motie moest opstellen, de vuile D66er.
State of the Union Correspondents Dinner zijn ze ook mee gestopt. Designated Survivor is er wel nog. Dit gaat denk ik wel weer sneuvelen.quote:Op donderdag 20 juni 2024 09:22 schreef trein2000 het volgende:
Het is ook een achterlijke vertoning. Direct mee stoppen. Er is een vertrouwensregel.
Die designated survivor is ook circus. Als je dat dan al wil kun je beter een lid van de raad van state ontvoeren. Maar goed. Zoals gezegd: het is circus.quote:Op donderdag 20 juni 2024 09:23 schreef VoMy het volgende:
[..]
State of the Union Correspondents Dinner zijn ze ook mee gestopt. Designated Survivor is er wel nog. Dit gaat denk ik wel weer sneuvelen.
Eens. Gelukkig hebben SP, CDA, CU en SGP zich niet laten verleiden doordat er wel bewindspersonen tussen zitten waar je wel wat aan zou willen vragen, maar blijven ze weg. Dan zullen de 4 coalitiepartijen ook weinig vragen. Blijven alleen PvdAGL, D66, Volt, PvdD, JA21, Denk en FvD over. Dat lijkt me de snelste methode om dit weer te laten verdwijnen.quote:Op donderdag 20 juni 2024 09:22 schreef trein2000 het volgende:
Het is ook een achterlijke vertoning. Direct mee stoppen. Er is een vertrouwensregel.
Tot nu toe was er altijd gewoon een bewindspersoon in het buitenland voor verplichtingen (september is ook in de EU een volle maand), dus die designated survivor is eigenlijk nog nooit aangewezen.quote:Op donderdag 20 juni 2024 09:25 schreef trein2000 het volgende:
[..]
Die designated survivor is ook circus. Als je dat dan al wil kun je beter een lid van de raad van state ontvoeren. Maar goed. Zoals gezegd: het is circus.
Beter nog ik ben penningmeester geweest bij een politieke partij en werk bij een overheidsorgaanquote:Op woensdag 19 juni 2024 19:28 schreef Blastbeat het volgende:
[..]
Volg jij de politiek enigszins? Ik zie je vrij regelmatig dingen posten waarvan ik denk: die gokt maar wat.
De afstand tussen VVD en PVV is niet zo groot, buiten zijn CV om is Sander Dekker bijvoorbeeld niet echt competent te noemen. Zie zijn functioneren als minister voor rechtsbescherming in Rutte 3quote:Op woensdag 19 juni 2024 19:09 schreef Tijger_m het volgende:
[..]
Nee, hoor, in Rutte 4 zaten grotendeels competente ministers.
Amenquote:Op woensdag 19 juni 2024 19:36 schreef mcmlxiv het volgende:
[..]
VVD doet nog een poging verontwaardigd over te komen over de acties van het Israëlische leger.
En slecht uitvoerbaar voor de overheidquote:Op donderdag 20 juni 2024 10:06 schreef Frozen-assassin het volgende:
Uitermark bevalt me wel. Goede antwoorden ook over dat politiek matige wetten maakt (te ruim interpretabel voor de rechters)
Ik verwacht ook niet dat het opgelost gaat worden maar het is goed dat iemand het benoemt. Eerdmans zal dit antwoord niet hebben verwacht. Want nu kaatst ze de bal terug naar hem.quote:Op donderdag 20 juni 2024 10:09 schreef Origami94 het volgende:
[..]
En slecht uitvoerbaar voor de overheid
Maar bekend probleem, gaat niemand wat aan doen.
Maar juist als je wetten weer te specifiek maakt dan gaan mensen bewust er net naast zitten en ontspringen ze de dans als het gaat om vervolging. De geest van de wet is een net zo belangrijke component als de letter van de wet bij het hebben van een functionerende rechtsstaat.quote:Op donderdag 20 juni 2024 10:06 schreef Frozen-assassin het volgende:
Uitermark bevalt me wel. Goede antwoorden ook over dat politiek matige wetten maakt (te ruim interpretabel voor de rechters)
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |