Dat slaat totaal nergens opquote:Op zondag 23 juni 2024 15:42 schreef theunderdog het volgende:
[..]
Uh? ik bedoel niet dat IK het lachen vind. Maar de daders. Het is de dehumanisering van Palestijnen.
Het lijkt jou dehumanisering. Je hebt helemaal niet alle feiten en de wijsheid van de context om te kunnen interpreterenquote:Op zondag 23 juni 2024 15:42 schreef theunderdog het volgende:
[..]
Uh? ik bedoel niet dat IK het lachen vind. Maar de daders. Het is de dehumanisering van Palestijnen.
Ik zie iemand die vastzit in zijn mening en geen ruimte heeft voor nuance.quote:Op zondag 23 juni 2024 15:41 schreef moby_jones het volgende:
[..]
Ik zie iemand iets recht proberen te lullen wat zelfs r/israel niet doet
Als dat het verhaal is, is het inderdaad niet achterlijk maar pragmatisch. Echter blijkt uit de rest van het verhaal dat ze ambulances hebben gepasseerd dus ik neig voorlopig nog naar dom gedrag.quote:Op zondag 23 juni 2024 15:27 schreef sp3c het volgende:
[..]
Maar dit is niet achterlijk
Als de patiënt met spoed weg moet en plat moet liggen dan heb je drie opties
Dak, motorkap, wachten op de ambu en hopen dat hij niet dood gaat
Letterlijk de hele wereld doet dit waar nodig
Is het onmogelijk dat je geheime tweelingbroer achter het stuur zat? Ik voeg alleen maar wat nuance toe aan het debat hoor bedoel er verder niks meequote:Op zondag 23 juni 2024 16:09 schreef Cuendillar het volgende:
[..]
Ik zie iemand die vastzit in zijn mening en geen ruimte heeft voor nuance.
Is het onmogelijk dat dit iets anders zou kunnen zijn als wat jij denkt?
Maar menselijke schilden gebruiken dat is toch wat ze Hamas steeds verwijten? Het wordt steeds duidelijker dat er geen goede kant is in dit conflict.quote:Op zondag 23 juni 2024 09:00 schreef Mr.Silencer het volgende:
Israëlische leger vervoert gewonde arrestant vastgebonden op motorkap
Met zulke beelden zal de situatie in de Westbank er ook niet beter op worden.
Dat hebben wij met geen enkel conflict. Toch heb jij ook al paar keer gezegd dat je beide partijen in deze onbehoorlijk vindt.quote:Op zondag 23 juni 2024 15:48 schreef Molo het volgende:
[..]
Het lijkt jou dehumanisering. Je hebt helemaal niet alle feiten en de wijsheid van de context om te kunnen interpreteren
Nee, waar beweer ik dat?quote:Op zondag 23 juni 2024 15:10 schreef Qarrad het volgende:
[..]
Gemiddeld gezien wel ja, omdat dit de idioten die dit soort acties uithalen daar in het algemeen vervolgd worden en zeker niet als helden onthaald worden terwijl dat lichaam op de motorkap nog eens bespuugd en belaagd wordt.
Of dacht je dat zo'n achterlijke actie alles gelijk trok qua barbarij?
wat is er dom aan?quote:Op zondag 23 juni 2024 16:27 schreef Qarrad het volgende:
[..]
Als dat het verhaal is, is het inderdaad niet achterlijk maar pragmatisch. Echter blijkt uit de rest van het verhaal dat ze ambulances hebben gepasseerd dus ik neig voorlopig nog naar dom gedrag.
Prima hulpverlening wanneer je weet dat je in die trucks niet gestrekt vervoerd kan worden.quote:Op zondag 23 juni 2024 09:00 schreef Mr.Silencer het volgende:
Israëlische leger vervoert gewonde arrestant vastgebonden op motorkap
Met zulke beelden zal de situatie in de Westbank er ook niet beter op worden.
Eensch waarbij ik zelf ook wel iets heb met waarom bepaalde (bepalende) mensen wat selectief omgaan met wie wel en niet voldoende zielig zijn om voor te strijden.quote:
Ok fair, niet aan gedacht en deze mogelijkheid klinkt wel logisch.quote:Op zondag 23 juni 2024 17:11 schreef sp3c het volgende:
[..]
wat is er dom aan?
ze hadden in min of meer vijandig gebied die gozer op de weg moeten overladen naar de ambulances denk je?
de man had al vervoer, gewoon doorrijden naar het ziekenhuis
onderzoek duurt altijd langer dan een uur zelfs als het overduidelijk isquote:Op zondag 23 juni 2024 17:28 schreef opgebaarde het volgende:
[..]
Ok fair, niet aan gedacht en deze mogelijkheid klinkt wel logisch.
Zou IDF langer dan meen uur' (gechargeerd) de tijd nodig hebben om te onderzoeken wat er is gebeurd?
Logisch ook. Wat er gebeurd is is namelijk maar een bestandsdeel van onderzoek. Waarom, wanneer en door wie zijn minstens zo relevant. En dan zul je toch mensen moeten spreken e.d.quote:Op zondag 23 juni 2024 17:29 schreef sp3c het volgende:
[..]
onderzoek duurt altijd langer dan een uur zelfs als het overduidelijk is
vraag maar aan Eric O. (gecharcheerde andere uiterste)
Hmm, nee hoor.quote:Op zondag 23 juni 2024 17:02 schreef trein2000 het volgende:
[..]
Maar menselijke schilden gebruiken dat is toch wat ze Hamas steeds verwijten? Het wordt steeds duidelijker dat er geen goede kant is in dit conflict.
Het feit dat jij hier “de Palestijnen” ipv “Hamas” schrijft zegt alles en is precies de kern van het probleem.quote:Op zondag 23 juni 2024 18:00 schreef HowardRoark het volgende:
[..]
Hmm, nee hoor.
Een iemand gebruiken versus een hele bevolking gebruiken inclusief gegijzelden is geen vergelijking. Israël is de goede kant, de Palestijnen zijn de slechte kant. En één Israëlische militair die zonder twijfel bestraft gaat worden, doet daar niets aan af.
En ik denk dat dit ook heel goed snapt. In ongeveer elke oorlog is er aan beide kanten oorlogsgeweld en toch wil dat niet zeggen dat er dan dus geen goede kanten zijn.
En wat is die kern van het probleem dan? Ik spreek over Israël en de Palestijnen, dat zijn de twee partijen die strijden. Israël doet dit aan de hand van hun leger, de Palestijnen via hun beleidsbepalers, namelijk Hamas. Dit betreft toch echt de feitelijke situatie van dit conflict.quote:Op zondag 23 juni 2024 18:01 schreef trein2000 het volgende:
[..]
Het feit dat jij hier “de Palestijnen” ipv “Hamas” schrijft zegt alles en is precies de kern van het probleem.
Hamas is een terroristische organisatie, dat is niet hetzelfde als dat een hele bevolking in oorlog zou zijn. Je maakt daarmee een hele bevolking tot minderwaardig. Als ik heel cynisch zou zijn zou ik zeggen dat het precies hetzelfde is als wat Adolf deed.quote:Op zondag 23 juni 2024 18:04 schreef HowardRoark het volgende:
[..]
En wat is die kern van het probleem dan? Ik spreek over Israël en de Palestijnen, dat zijn de twee partijen die strijden. Israël doet dit aan de hand van hun leger, de Palestijnen via hun beleidsbepalers, namelijk Hamas. Dit betreft toch echt de feitelijke situatie van dit conflict.
Wat opvallend dat je dit zo selectief toepast. We kunnen dus wel zeggen 'Israël is in oorlog', maar niet 'de Palestijnen zijn in oorlog'. Dan moeten we ineens pretenderen alsof er een groot verschil bestaat tussen de bevolking en de beleidsbepalers.quote:Op zondag 23 juni 2024 18:06 schreef trein2000 het volgende:
[..]
Hamas is een terroristische organisatie, dat is niet hetzelfde als dat een hele bevolking in oorlog zou zijn. Je maakt daarmee een hele bevolking tot minderwaardig. Als ik heel cynisch zou zijn zou ik zeggen dat het precies hetzelfde is als wat Adolf deed.
Israël heeft het zelf over Hamas en niet de Palestijnen. Het zou ook vreemd zijn om naar een groep mensen te verwijzen i.p.v. een staat of, in dit geval, een terroristische organisatie.quote:Op zondag 23 juni 2024 18:11 schreef HowardRoark het volgende:
[..]
Wat opvallend dat je dit zo selectief toepast. We kunnen dus wel zeggen 'Israël is in oorlog', maar niet 'de Palestijnen zijn in oorlog'. Dan moeten we ineens pretenderen alsof er een groot verschil bestaat tussen de bevolking en de beleidsbepalers.
Aangezien de Palestijnen geen staat hebben, kan daar niet naar verwezen worden. En we weten allemaal dat de steun voor Hamas onder de Palestijnen groot is, driekwart steunde de aanslagen van 7 oktober. Het idee dat er dus een groot verschil is tussen Hamas en de Palestijnen, is niet waar.quote:Op zondag 23 juni 2024 18:20 schreef Aether het volgende:
[..]
Israël heeft het zelf over Hamas en niet de Palestijnen. Het zou ook vreemd zijn om naar een groep mensen te verwijzen i.p.v. een staat of, in dit geval, een terroristische organisatie.
Israël is een staat. Ik zeg toch ook niet dat “de joden” in oorlog zijn.quote:Op zondag 23 juni 2024 18:11 schreef HowardRoark het volgende:
[..]
Wat opvallend dat je dit zo selectief toepast. We kunnen dus wel zeggen 'Israël is in oorlog', maar niet 'de Palestijnen zijn in oorlog'. Dan moeten we ineens pretenderen alsof er een groot verschil bestaat tussen de bevolking en de beleidsbepalers.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |