Nee, dat zou ook raar zijn. Ik verwijs ook niet naar moslims. Als je aan de ene kant Palestijnen hebt, heb je aan de andere kant Israëliërs. En daar zit een kern van waarheid in als je ziet hoeveel Israëliërs er in het leger zitten of hebben gezeten.quote:Op zondag 23 juni 2024 18:38 schreef trein2000 het volgende:
[..]
Israël is een staat. Ik zeg toch ook niet dat “de joden” in oorlog zijn.
Als je bedoelt dat de Palestijnse staat in oorlog is moet je dat zeggen.
Wat is dan de reden? Ze vergeten het?quote:Op zaterdag 22 juni 2024 17:15 schreef opgebaarde het volgende:
[..]
Waar haal je het idee vandaan dat UNRWA expres voedsel en noodhulp niet ophaalt?
omdater feitelijk niets aan de hand is. Het is oorlog, er gebeuren wel eens dingen die niet helemaal volgens de regels zijn. In dit geval wordt er mijns inziens geprobeerd om van een mug een olifant te maken, terwijl de palestijnen zelf een blokhut in hun oog hebben op dit gebiedquote:Op zondag 23 juni 2024 18:02 schreef theunderdog het volgende:
Israel stelt zelf dat de regels zijn overtreden, door de gewonde op deze manier te vervoeren. Dus begrijp niet helemaal waarom sommige hier doen alsof er niets aan de hand is.
dat het niet volgens protocol is wil niet automatisch zeggen dat het tegen de regels isquote:Op zondag 23 juni 2024 18:02 schreef theunderdog het volgende:
Israel stelt zelf dat de regels zijn overtreden, door de gewonde op deze manier te vervoeren. Dus begrijp niet helemaal waarom sommige hier doen alsof er niets aan de hand is.
Wat zou jij willen als je de gewonde was? Zo naar het ziekenhuis of wachten tot er een ambulance beschikbaar is?quote:Op zondag 23 juni 2024 15:14 schreef theunderdog het volgende:
[..]
Dat is toch niet zo moeilijk? dit is lachen.
Nogmaals.quote:
Yep, en dat werkt zo aan twee kanten.quote:Op zondag 23 juni 2024 18:01 schreef trein2000 het volgende:
[..]
Het feit dat jij hier “de Palestijnen” ipv “Hamas” schrijft zegt alles en is precies de kern van het probleem.
Gevangenen kun je ruilenquote:Op zondag 23 juni 2024 19:43 schreef MissButterflyy het volgende:
Vraag me af waarom ze zoveel moeite doen om een gewonde Palestijn dan zo te vervoeren, als ze perse zijn leven wilden redden (als dat zo is).
Normaal gesproken wordt elke Hamas lid toch wel gedood in een vuurgevecht, er wordt niet meer gepraat, Israël wil Hamas uitroeien. En deze Palestijn was met ze in een vuurgevecht, dus moeten we die rekenen tot Hamas?
Nee, goed. Maar het is ook niet voor niets tegen het protocol...quote:Op zondag 23 juni 2024 19:01 schreef sp3c het volgende:
[..]
dat het niet volgens protocol is wil niet automatisch zeggen dat het tegen de regels is
Ja het ziet er niet geweldig uit en een ambulance zal veiliger zijnquote:Op zondag 23 juni 2024 20:02 schreef theunderdog het volgende:
[..]
Nee, goed. Maar het is ook niet voor niets tegen het protocol...
De chauffeur is gevangen gezet. Dus?quote:Op zondag 23 juni 2024 20:44 schreef moby_jones het volgende:
[ afbeelding ]
Ter vergelijking: NRC, 3 mei 1989
Ik wil alleen die arme miskende ambulancebroeders in spe op de Westelijke Jordaanoever in het zonnetje te zettenquote:
Waarom alleen deze? In Oktober werden ze gewoon achterop een motor gegooid of in de laadbak van een pick-up en zo naar het ziekenhuis gebracht.quote:Op zondag 23 juni 2024 22:16 schreef moby_jones het volgende:
[..]
Ik wil alleen die arme miskende ambulancebroeders in spe op de Westelijke Jordaanoever in het zonnetje te zetten
Weet je trouwens waar ik beelden kan vinden van Hamas die achter Palestijnse burgers schuillen zodat ik het verschil goed weet en in de toekomst niet meer zo in de fout ga? Er staan nu hier drie foto's van de IDF verspreid over 35 jaar en dat is toch vrij oneerlijk tegenover de most moral armyquote:Op zondag 23 juni 2024 22:18 schreef Ulx het volgende:
[..]
Waarom alleen deze? In Oktober werden ze gewoon achterop een motor gegooid of in de laadbak van een pick-up en zo naar het ziekenhuis gebracht.
Die beschrijf ik. Ze gebruikten Israëli's als levend schild. Want dat is een gijzelaar meestal per definitie. Dus een paar honderd voorbeelden moet je wel kunnen vinden.quote:Op zondag 23 juni 2024 22:27 schreef moby_jones het volgende:
[..]
Weet je trouwens waar ik beelden kan vinden van Hamas die achter Palestijnse burgers schuillen zodat ik het verschil goed weet en in de toekomst niet meer zo in de fout ga? Er staan nu hier drie foto's van de IDF verspreid over 35 jaar en dat is toch vrij oneerlijk tegenover de most moral army
Ik heb het nadrukkelijk over Palestijnen en de "Hamas gebruikt Palestijnen als menselijk schild" deflectie frame om burgerdoden goed te pratenquote:Op zondag 23 juni 2024 23:00 schreef Ulx het volgende:
[..]
Die beschrijf ik. Ze gebruikten Israëli's als levend schild. Want dat is een gijzelaar meestal per definitie. Dus een paar honderd voorbeelden moet je wel kunnen vinden.
Geef gewoon eens antwoord. Het is geen moeilijke vraag. Is het onmogelijk dat het iets anders is dan wat jij denkt?quote:Op zondag 23 juni 2024 16:40 schreef moby_jones het volgende:
[..]
Is het onmogelijk dat je geheime tweelingbroer achter het stuur zat? Ik voeg alleen maar wat nuance toe aan het debat hoor bedoel er verder niks mee
Geef dan eerst maar aan wanneer Israeli's Israeli's als levend schild hebben gebruikt.quote:Op zondag 23 juni 2024 23:04 schreef moby_jones het volgende:
[..]
Ik heb het nadrukkelijk over Palestijnen en de "Hamas gebruikt Palestijnen als menselijk schild" deflectie frame om burgerdoden goed te praten
Waarom maak je niet gebruik van de kans om de balans weer te herstellen met wat beeldmateriaal van iets waarover je al maanden van weet? In plaats daarvan vraag jij mij nou juist om de IDF in een kwaad daglicht te zetten met een claim die hier nog niet rondging, je hebt toch geen sympathieën met Hamas?quote:Op zondag 23 juni 2024 23:47 schreef Ulx het volgende:
[..]
Geef dan eerst maar aan wanneer Israeli's Israeli's als levend schild hebben gebruikt.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |