Doen wij nog steeds, 3 ploegen en na de laatste nachtdienst (eens in de 3 weken) een vrijdagochtendborrel.quote:Op vrijdag 14 juni 2024 17:00 schreef flipsen het volgende:
NU vindt niemand het meer kunnen, maar 20-30 jaar geleden was het vrij normaal, de vrijdagmiddagborrel. Maar we kunnen vast wel weer On Topic?
Klinkt als iemand die het niet breed heeft. En waar HR misschien een gesprekje mee zou moeten voeren.quote:Op maandag 17 juni 2024 05:17 schreef hollandia02 het volgende:
Rare collega’s op dit moment wel eentje trouwens, loopt blikjes uit de vuilnisbak bij het rokershok te rapen om ze dan in te leveren voor t statiegeld. Dat vinden de meesten wel apart.
Hadden vergelijkbaar iets met een oproepkracht die af toe bijsprong, voor hem bij de deur gewoon een doos neergezet waar we alle statiegeldflesjes en blikjes in pleuren. In plaats van het hem uit de container laten trekken kan je ook zo iets doen.quote:Op maandag 17 juni 2024 05:17 schreef hollandia02 het volgende:
Rare collega’s op dit moment wel eentje trouwens, loopt blikjes uit de vuilnisbak bij het rokershok te rapen om ze dan in te leveren voor t statiegeld. Dat vinden de meesten wel apart.
Ja, denk ook dat hij het niet breed heeft. Wel sneu vind ik dit soort dingen altijd.quote:Op maandag 17 juni 2024 07:11 schreef PaarsBeestje het volgende:
[..]
Klinkt als iemand die het niet breed heeft. En waar HR misschien een gesprekje mee zou moeten voeren.
Voor hetzelfde geld zet hij in vergelijkbaar topic wel 'ik heb allemaal collega's die te lui zijn om geld te verdienen door even hun blikjes in te leveren, heel apart'. Want in feite is wat hij doet natuurlijk heel makkelijk geld verdienen.quote:Op maandag 17 juni 2024 05:17 schreef hollandia02 het volgende:
Ja de ranzigheid en tijd is echt die paar stuivers waard (lol)quote:Op maandag 17 juni 2024 20:45 schreef Hanca het volgende:
[..]
Voor hetzelfde geld zet hij in vergelijkbaar topic wel 'ik heb allemaal collega's die te lui zijn om geld te verdienen door even hun blikjes in te leveren, heel apart'. Want in feite is wat hij doet natuurlijk heel makkelijk geld verdienen.
Veel mensen kunnen geen blikjes zien liggen door een vorm van knieperigheid cq geen geld weggooien opvoeding.quote:Op maandag 17 juni 2024 19:07 schreef Yasmin__x het volgende:
[..]
Ja, denk ook dat hij het niet breed heeft. Wel sneu vind ik dit soort dingen altijd.
Dat vind ik zielig. 🥲quote:Op maandag 17 juni 2024 22:03 schreef Discombobulate het volgende:
Ook wel eens het idee gehad dat een collega 's nachts gewoon op de wc sliep omdat ie of even geen thuis had, ruzie met de buren, whatever. Collega's kwamen 'm tegen op een feestdag of wanneer hij niet hoefde te werken en op de vraag "Wat doe je hier?" kregen ze zo'n incoherent antwoord.
Daar wordt je niet voor afgevoerd…quote:Op maandag 17 juni 2024 22:11 schreef Rijstebuiltje het volgende:
Een collega die in een vol restaurant werd afgevoerd door de politie, omdat hij nog wat openstaande boetes had...
Vast contract dus. Lekker hoor.quote:Op maandag 17 juni 2024 22:06 schreef prunus het volgende:
[..]
Dat vind ik zielig. 🥲
Bij mij toch wel 2 wat oudere collega’s die er al jaaaaaren werken (dus al in dienst op het moment dat ik nog geboren moest worden😅), maar dat eigenlijk niemand weet wat deze mensen nog uitvoeren. Behalve dat ze er zijn.
Behalve als het om de Belastingdienst gaatquote:Op maandag 17 juni 2024 22:18 schreef Lospedrosa het volgende:
[..]
Daar wordt je niet voor afgevoerd…
Zelfs hun manager niet?quote:Op maandag 17 juni 2024 22:06 schreef prunus het volgende:
[..]
Dat vind ik zielig. 🥲
Bij mij toch wel 2 wat oudere collega’s die er al jaaaaaren werken (dus al in dienst op het moment dat ik nog geboren moest worden😅), maar dat eigenlijk niemand weet wat deze mensen nog uitvoeren. Behalve dat ze er zijn.
Hey zo'n autistisch iemand hadden wij ook. Bestuur kwam vertellen dat zij de directeur op non actief hadden gesteld en management team een zwijgplicht had. Heel gespannen sfeer. Tijdens toespraak tikte collega gewoon verder, keek niet op of om terwijl anderen amechtig luisterden, huilden, vragen stelde, dicht sloeg enzovoort.quote:Op maandag 3 juni 2024 10:40 schreef DjVero het volgende:
Collega met Aperger die altijd stipt om 17:00 wegging, ook als de vergadering nog niet klaar was, omdat hij de aardappelen moest schillen en koken.
Collega - uit Italië - die op tafels ging staan en opera ging zingen voor de klas. Heeft hier niet lang gewerkt.
Ik ben er echt vreselijk goed in om als eerste weer naar huis te gaan trouwens. Als ik naar huis kan dan ben ik letterlijk binnen twee seconden de deur uit.quote:Op dinsdag 18 juni 2024 16:50 schreef marcel.de het volgende:
[..]
Hey zo'n autistisch iemand hadden wij ook. Bestuur kwam vertellen dat zij de directeur op non actief hadden gesteld en management team een zwijgplicht had. Heel gespannen sfeer. Tijdens toespraak tikte collega gewoon verder, keek niet op of om terwijl anderen amechtig luisterden, huilden, vragen stelde, dicht sloeg enzovoort.
Op gegeven moment zette hij stipt op tijd de pc uit, pakte zijn katoenen tasje met broodtrommeltje en liep dwars door de kring, op naar huis.
Ja dat zijn van die mensen die na de vakantie zeggen: Blij dat ik weer aan de slag kan, was er echt weer aan toequote:Op dinsdag 18 juni 2024 18:03 schreef Discombobulate het volgende:
[..]
Ik ben er echt vreselijk goed in om als eerste weer naar huis te gaan trouwens. Als ik naar huis kan dan ben ik letterlijk binnen twee seconden de deur uit.![]()
Sommige mensen blijven echt plakken. Vreselijk.
Ik zeg ook niet eens doei meer, hooguit even snel fijn weekend op vrijdag. Dat is de instelling die ik al bereikt heb.quote:Op dinsdag 18 juni 2024 18:11 schreef marcel.de het volgende:
[..]
Ja dat zijn van die mensen die na de vakantie zeggen: Blij dat ik weer aan de slag kan, was er echt weer aan toe
(bovenstaande gaat over alcohol nuttigen en daarna met de auto de weg op)quote:Op vrijdag 14 juni 2024 17:00 schreef flipsen het volgende:
NU vindt niemand het meer kunnen, maar 20-30 jaar geleden was het vrij normaal, de vrijdagmiddagborrel. Maar we kunnen vast wel weer On Topic?
quote:Op dinsdag 18 juni 2024 18:38 schreef Puala het volgende:
Vorige werk was in de buurt van een middelbare school. En die vonden ons fietsenhok wel een goede plek voor een vluggertje. Daarna heette het het viese-hok![]()
Als je je werk niet met plezier doet, doe je toch wat verkeerd hoor.quote:Op dinsdag 18 juni 2024 18:11 schreef marcel.de het volgende:
[..]
Ja dat zijn van die mensen die na de vakantie zeggen: Blij dat ik weer aan de slag kan, was er echt weer aan toe
ik denk dat een goede balans tussen werk prive gezond isquote:Op dinsdag 18 juni 2024 18:42 schreef nostra het volgende:
[..]
Als je je werk niet met plezier doet, doe je toch wat verkeerd hoor.
god wat een heldquote:Op dinsdag 18 juni 2024 16:50 schreef marcel.de het volgende:
[..]
Hey zo'n autistisch iemand hadden wij ook. Bestuur kwam vertellen dat zij de directeur op non actief hadden gesteld en management team een zwijgplicht had. Heel gespannen sfeer. Tijdens toespraak tikte collega gewoon verder, keek niet op of om terwijl anderen amechtig luisterden, huilden, vragen stelde, dicht sloeg enzovoort.
Op gegeven moment zette hij stipt op tijd de pc uit, pakte zijn katoenen tasje met broodtrommeltje en liep dwars door de kring, op naar huis.
Dat is echt maar bij een klein percentage van mensen zo. Mensen moeten toch vaste lasten betalen en de wereld bestaat nou eenmaal veel uit onzinbaantjes.quote:Op dinsdag 18 juni 2024 18:42 schreef nostra het volgende:
[..]
Als je je werk niet met plezier doet, doe je toch wat verkeerd hoor.
Waar ik eerder werkte en nog wel eens langskom voor de gezelligheid wordt gerookt en gezopen en er is bruin fruit. Anno 2024. Het kan nog.quote:Op dinsdag 18 juni 2024 18:35 schreef marcel.de het volgende:
[..]
(bovenstaande gaat over alcohol nuttigen en daarna met de auto de weg op)
Eens en er werd ook gerookt tijdens die borrels (tot 2006 ofzo)![]()
![]()
Hoe weet ik dat nog zo goed? Nou ik had astma en verdroeg die rook niet
Dus hoefde ik niet deel te nemen aan de borrels, als ik maar wel doorwerkte. Kwam een collega hapjes en sateetjes bij mij brengen.
in 2006 kwam men tot het inzicht dat de rokers ook op het balkon naast de kantine konden roken, mocht ik toch weer bij de maandelijkse vrijdagmiddagborrel
Hij is de hoofdpersoon.quote:Op dinsdag 18 juni 2024 21:49 schreef Document1 het volgende:
Ik krijg een beetje het idee dat Marcel zelf een rare collega is als je zoveel roddels hebt.
Slapende ICT collega's heb ik ook meegemaakt bij twee werkgevers, maar dan gewoon achter het bureau, dus niet eens in een speciaal hok.quote:Op dinsdag 18 juni 2024 18:10 schreef marcel.de het volgende:
ICT'er die gewoon sliep in zijn systeembeheer ruimte
hahaquote:Op dinsdag 18 juni 2024 21:49 schreef Document1 het volgende:
Ik krijg een beetje het idee dat Marcel zelf een rare collega is als je zoveel roddels hebt.
Hoog Jiskefet gehalte wel. Van die verhalen zonder enig plot of bijzonderheid.quote:Op woensdag 19 juni 2024 13:29 schreef marcel.de het volgende:
[..]
haha
Gewoon goed je ogen open houden en oor te luister leggen
Zijn geen roddels, zijn gewoon waargebeurde verhalen
Namen bij redactie bekend
Ik had een keer een guest lecture op vrijdag van 4 tot 5. Viel toen ook in slaap.quote:Op woensdag 19 juni 2024 11:36 schreef Ronald het volgende:
[..]
Slapende ICT collega's heb ik ook meegemaakt bij twee werkgevers, maar dan gewoon achter het bureau, dus niet eens in een speciaal hok.
Wekker zetten om 16.59 voor de vrijmibo.quote:Op woensdag 19 juni 2024 18:14 schreef Discombobulate het volgende:
[..]
Ik had een keer een guest lecture op vrijdag van 4 tot 5. Viel toen ook in slaap.
Ga daar nooit heen, heb wel wat beters te doen met m'n leven.quote:Op woensdag 19 juni 2024 18:19 schreef PotjeSambal het volgende:
[..]
Wekker zetten om 16.59 voor de vrijmibo.
Ik ook, we noemde dat na een tijdje een Fritsje doen, na de lunch zag je langzaam zijn ogen dichtvallen.quote:Op woensdag 19 juni 2024 11:36 schreef Ronald het volgende:
[..]
Slapende ICT collega's heb ik ook meegemaakt bij twee werkgevers, maar dan gewoon achter het bureau, dus niet eens in een speciaal hok.
Maat van me die werkte bij de lodge waar wij ook ons kamp hadden was in het regenseizoen workshop manager. Hadden een avond doorgezakt, en hij had een enorme kater, maar wilde zich niet laten kennen naar de rest van het personeel, dus was gewoon gaan werken 's ochtends. Ik moest hem wat vragen, dus vroeg aan iemand waar die was. "Oh, he working on that landcruiser". Dus ik daar naar toe, zag wat benen onderuit een cruiser uitsteken, maar geen reactie toen ik hem riep. Pas na een paar tikjes tegen zijn benen kwam er beweging in. Was die onder die auto gaan liggen, had zijn handen opgebonden aan een stang en gaan slapen, maar wel zo dat men dacht dat hij aan het werk wasquote:Op woensdag 19 juni 2024 11:36 schreef Ronald het volgende:
[..]
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |