Laat ik daar nog even wat polariserends over zeggen, want dat is goed voor rechtse woede: ik geloof wel dat iedereen die vasthoudt aan zwarte piet racist is, het vertikt om zich enigszins in te lezen, of dom is.quote:Op zondag 16 juni 2024 18:05 schreef Hanca het volgende:
Laat ik voorop stellen: ik geloof echt niet dat iedereen die vast houdt aan zwarte piet een racist is.
Ja, het duurde wel heel lang.quote:
Bij velen zou dat kunnen, maar velen houden zich ook vast aan nostalgie. Ze zijn gaan houden van dat racistisch feest dus worden ze boos als men nu probeert daar voor hun kinderen verandering in te brengen.quote:Op zondag 16 juni 2024 18:14 schreef Blastbeat het volgende:
[..]
Laat ik daar nog even wat polariserends over zeggen, want dat is goed voor rechtse woede: ik geloof wel dat iedereen die vasthoudt aan zwarte piet racist is, het vertikt om zich enigszins in te lezen, of dom is.
Of je nu gelijk hebt of niet, wat is nu precies het nut van een dergelijke reactie. Waarom zou je mensen zo weg willen zetten om het wegzetten van hen te veroordelen?quote:Op zondag 16 juni 2024 18:14 schreef Blastbeat het volgende:
[..]
Laat ik daar nog even wat polariserends over zeggen, want dat is goed voor rechtse woede: ik geloof wel dat iedereen die vasthoudt aan zwarte piet racist is, het vertikt om zich enigszins in te lezen, of dom is.
Even advocaat van de duivel spelen; Maakt het uit hoe je het vraagt of zegt? Ik hoor alleen maar bij de voorstanders dat ze iets afgepakt word (dat gebeurt overigens niet maar soit), ik zie bij de voorstanders weinig tot geen empathie of bereidheid naar argumenten te luisteren, ik zie wel een bereidheid om geweld te gebruiken en het gebruik daarvan goed te praten.quote:Op zondag 16 juni 2024 18:49 schreef KaheemSaid het volgende:
[..]
Of je nu gelijk hebt of niet, wat is nu precies het nut van een dergelijke reactie. Waarom zou je mensen zo weg willen zetten om het wegzetten van hen te veroordelen?
Wat bedoel je met wegzetten?quote:Op zondag 16 juni 2024 18:49 schreef KaheemSaid het volgende:
[..]
Of je nu gelijk hebt of niet, wat is nu precies het nut van een dergelijke reactie. Waarom zou je mensen zo weg willen zetten om het wegzetten van hen te veroordelen?
Die is er aan de andere kant ook niet.quote:Op zondag 16 juni 2024 18:52 schreef Tijger_m het volgende:
[..]
Even advocaat van de duivel spelen; Maakt het uit hoe je het vraagt of zegt? Ik hoor alleen maar bij de voorstanders dat ze iets afgepakt word (dat gebeurt overigens niet maar soit), ik zie bij de voorstanders weinig tot geen empathie of bereidheid naar argumenten te luisteren, ik zie wel een bereidheid om geweld te gebruiken en het gebruik daarvan goed te praten.
Maakt het dan nog verschil als je niet langer bereid bent om het goed te praten en aardig te doen tegen de voorstanders van Zwarte Piet?
Wat zijn eigenlijk de argumenten om Zwarte Piet als karikatuur te laten bestaan?quote:Op zondag 16 juni 2024 18:55 schreef EttovanBelgie het volgende:
[..]
Die is er aan de andere kant ook niet.
Voor degenen die daar zich uberhaupt mee bezig houden: dat het geen negroïde figuur uitbeeldt.quote:Op zondag 16 juni 2024 18:57 schreef KareldeStoute het volgende:
[..]
Wat zijn eigenlijk de argumenten om Zwarte Piet als karikatuur te laten bestaan?
Je mag tegenwoordig ook niks meer zeggenquote:Op zondag 16 juni 2024 19:00 schreef Blastbeat het volgende:
Mijn vriendin is een zwarte moslima. Zij krijgt al die haat direct te verduren. Niet alleen de extreemrechtse en anderszins racistische, maar ook de seksistische én de conservatief-religieuze. En dan is het de bedoeling dat we al die haat zien als waardevolle meningen van 'andersdenkenden'?
Als er dan gezanikt wordt over 'woke', 'deugen' of 'wegzetten'... Echt flikker een eind op. Je hebt geen idee.
Is dat een reden om een groot deel van de bevolking te kwetsen of in elk geval te zorgen dat ze er last van hebben? Nee, toch? Zeker niet omdat het heel simpel kan worden aangepast.quote:Op zondag 16 juni 2024 18:59 schreef EttovanBelgie het volgende:
[..]
Voor degenen die daar zich uberhaupt mee bezig houden: dat het geen negroïde figuur uitbeeldt.
Oh zeker wel, ik heb namelijk hetzelfde met een aangetrouwde Marokkaanse; alleen wordt die door zowel de PVV'er (want 'Marokkaan' en dus bij voorbaat ongewenst) als het gros van haar eigen familie uitgekotst (want afvallig en getrouwd met een 'Hollander').quote:Op zondag 16 juni 2024 19:00 schreef Blastbeat het volgende:
Mijn vriendin is een zwarte moslima. Zij krijgt al die haat direct te verduren. Niet alleen de extreemrechtse en anderszins racistische, maar ook de seksistische én de conservatief-religieuze. En dan is het de bedoeling dat we al die haat zien als waardevolle meningen van 'andersdenkenden'?
Als er dan gezanikt wordt over 'woke', 'deugen' of 'wegzetten'... Echt flikker een eind op. Je hebt geen idee.
Dat was dus mijn overweging om niet langer voorstander van Zwarte Piet te zijn. Toen de discussie begon had ik ook zoiets van "Ach, het is niet racistisch bedoeld", als je dan van zwarte mensen hoort dat ze dat wel zo ervaren dan kun je of accepteren dat het verstandig en sociaal is om het dan los te laten of stijf vol te houden en er een probleem van te maken terwijl kinderen er geen fuck om geven of Piet zwart, groen of roet is.quote:Op zondag 16 juni 2024 19:02 schreef Hanca het volgende:
[..]
Is dat een reden om een groot deel van de bevolking te kwetsen of in elk geval te zorgen dat ze er last van hebben? Nee, toch? Zeker niet omdat het heel simpel kan worden aangepast.
Het wordt al aangepast.quote:Op zondag 16 juni 2024 19:02 schreef Hanca het volgende:
[..]
Is dat een reden om een groot deel van de bevolking te kwetsen of in elk geval te zorgen dat ze er last van hebben? Nee, toch? Zeker niet omdat het heel simpel kan worden aangepast.
Precies wat ik zeg: alle empathie is weg uit de samenleving. Het is geen samen meer, nadenken over hoe je de ander kan helpen is verdwenen.
En exact dat is het. Luister nou gewoon even naar mensen. Dan blijkt het meestal allemaal gewoon best redelijk.quote:Op zondag 16 juni 2024 19:06 schreef Tijger_m het volgende:
[..]
Dat was dus mijn overweging om niet langer voorstander van Zwarte Piet te zijn. Toen de discussie begon had ik ook zoiets van "Ach, het is niet racistisch bedoeld", als je dan van zwarte mensen hoort dat ze dat wel zo ervaren dan kun je of accepteren dat het verstandig en sociaal is om het dan los te laten of stijf vol te houden en er een probleem van te maken terwijl kinderen er geen fuck om geven of Piet zwart, groen of roet is.
Heel Nederland eens een weekje op change management cursus sturen. Is mischien een gedachte.quote:Op zondag 16 juni 2024 19:08 schreef Blastbeat het volgende:
[..]
En exact dat is het. Luister nou gewoon even naar mensen. Dan blijkt het meestal allemaal gewoon best redelijk.
Zullen we dat als stelregel voor meerdere kanten aanhouden aleer allerlei grove termen over en weer vallen?quote:Op zondag 16 juni 2024 19:08 schreef Blastbeat het volgende:
[..]
En exact dat is het. Luister nou gewoon even naar mensen. Dan blijkt het meestal allemaal gewoon best redelijk.
Alsjeblieft niet, druk zat.quote:Op zondag 16 juni 2024 19:08 schreef Tijger_m het volgende:
[..]
Heel Nederland eens een weekje op change management cursus sturen. Is mischien een gedachte.
Hoe combineer je dat met zwart kroeshaar, geaccentueerde dikke lippen, en donkere schmink?quote:Op zondag 16 juni 2024 18:59 schreef EttovanBelgie het volgende:
[..]
Voor degenen die daar zich uberhaupt mee bezig houden: dat het geen negroïde figuur uitbeeldt.
Geen idee, vraag het aan degenen die zich bezighouden met Zwarte Piet.quote:Op zondag 16 juni 2024 19:10 schreef KareldeStoute het volgende:
[..]
Hoe combineer je dat met zwart kroeshaar, geaccentueerde dikke lippen, en donkere schmink?
Laffe uitvlucht dus weer zoals gebruikelijk?quote:Op zondag 16 juni 2024 19:11 schreef EttovanBelgie het volgende:
[..]
Geen idee, vraag het aan degenen die zich bezighouden met Zwarte Piet.
Mij zal het worst wezen.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |