abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_215747474
quote:
0s.gif Op donderdag 28 november 2024 09:37 schreef exode het volgende:
Dat moet je maar net kunnen, 's nachts doorrijden, ik neem het risico niet (meer).

Wij gaan in de meivakantie naar Lalandia in Billund, dat is 8 uur rijden. Ik denk dat we een overnachting onderweg doen. Wij hebben wel ontdekt dat voor ons alle4 relaxt op vakantie gaan het beste werkt. Daarnaast vind ik het ook zonde om bij een week vakantie volledig brak na 8 uur rijden laat in de middag aan te komen.
Daar heb ik wel 1 a 2 dagen extra vakantie voor over. Onze kinderen zijn ook stuk relaxter op deze manier. Waarschijnlijk verdelen we het in 6 en 2 uur rijden. Dan is het ontbijten, 2 uur rijden, zwemmen! 8-)
Vorig jaar in de Voorjaarsvakantie ook zo gedaan, dat is uitstekend bevallen, we mochten toen ons huisje ook meteen in. Dus hoefden niet te wachten tot de inchecktijd.

Iedereen in onze omgeving, rijdt wel snel naar de bestemming, dus we zijn uniek geloof ik. Terug rijden we wel vaak in 1 keer. Hop naar huis, zonder schermrestricties ;)
Ooh hoe tof, vrouwlief is aan het kijken voor een meivakantie en noemde ook Lalalandia O+ Ik ben echter bang dat je uiteindelijk megaduur uit bent omdat het leven daar zelf zo vreselijk duur is, en ik vrees er een beetje voor dat het weer daar misschien nog wel slechter is dan hier. Heb jij hier al ervaring mee?

Qua rijden, wij gaan zo'n beetje jaarlijks naar Zuid Frankrijk en rijden dan zo'n 12 tot 14 uur (gerekend zonder stops) in één keer door (met tussenstops natuurlijk). Wij rijden dan 's nachts zodat de kinderen kunnen slapen. De afgelopen 2 keer waren echter echt heel slecht te doen, met de enalaatste keer zodanig slecht weer en veel wegwerkzaamheden dat ik de auto bijna jankend aan de kant van de weg wilde parkeren omdat het gewoon echt niet meer lukte. Uiteindelijk komen we dan zo geradbraakt aan met een ritme dat pas na enkele dagen weer bijtrekt (wij worden ook een dagje ouder ;)) dat we voor komende zomer voor de eerste keer hebben besloten de reis op te splitsen in 2 delen. We rijden eerst naar een kneuterige B&B (boerderij met diertjes) net voorbij Parijs zodat we het drukste punt achter ons hebben en de volgende dag (op zwarte zaterdag) rijden we verder naar het eindpunt. Nog nooit eerder gedaan dus ik hoop dat het ons bevalt, maar we komen in ieder geval een stuk uitgeruster op de eindbestemming aan dan voorgaande jaren (ga ik van uit althans) :D
pi_215747745
Ik vond het vorig jaar dus meevallen in Denemarken, Nederland is inmiddels bijna net zo duur. Voor ons waren veel producten juist goedkoper omdat lactosevrij daar veel normaler is.

Het weer, tja, dat is afwachten maar het centrumgebouw zit bomvol overdekt vermaak. Wel kochten wij parkeertickets om bij het hoofdgebouw te mogen parkeren. Je kan behoorlijk ver van het gebouw afzetten met je huisje. En van deze centrale parkeerplaatsen loop je zo naar Legoland.

Let wel op, de Denen hebben zelf tm 22 april vakantie en 1 mei zijn ze ook vrij.
Wij gaan dus 23 tm 30 april :)
  maandag 2 december 2024 @ 15:31:41 #253
74065 Burdie
Cogito ergo Fok!
pi_215747951
Wij zijn in Scandinavië na een tijdje maar opgehouden met alles omrekenen naar euro's (en dan huilen), wat dat betreft was Frankrijk leuker :').
KuikenGuppy
pi_215748083
Als je maar een week gaat, kan je ook aardig wat boodschappen meenemen natuurlijk. Maar ook daar hebben ze gewoon een Lidl :) En in Legoland nemen de Denen hele koelboxen mee naar binnen dus ze kijken je niet vreemd aan als je je eigen eten meeneemt.

Ik vond het eten in Legoland behoorlijk tegenvallen. In Lalandia zitten wel een paar prima restaurants.
  maandag 2 december 2024 @ 15:50:49 #255
319308 Tink89
To live is to dance
pi_215748132
Als je het niet al te warm wilt hebben en het tof vindt om een deel van je reis met de boot te doen, is Ierland ook echt een mooie bestemming. Veel te zien en te doen (zowel heel ruige natuur als toffe stadjes/musea/heel veel muziek). Je kunt met de boot van Frankrijk naar Cork of via de UK twee keer met de boot.

https://www.ireland.com/n(...)AvD_BwE&gclsrc=aw.ds
K&W / Tink's droomhuis deel 3: Vur goan beginne! Ofzoiets....
maandag 30 september 2013 07:58 schreef Brighteyes het volgende:
En over de chocola... Tink is van een andere planeet. ;) Die heeft dat niet nodig. ;)
pi_215748170
quote:
0s.gif Op maandag 2 december 2024 15:45 schreef exode het volgende:
Als je maar een week gaat, kan je ook aardig wat boodschappen meenemen natuurlijk. Maar ook daar hebben ze gewoon een Lidl :) En in Legoland nemen de Denen hele koelboxen mee naar binnen dus ze kijken je niet vreemd aan als je je eigen eten meeneemt.

Ik vond het eten in Legoland behoorlijk tegenvallen. In Lalandia zitten wel een paar prima restaurants.
Jij wij willen dan idd een week gaan, al zie ik een aanbieding voor 8 dagen die net zo duur is als normaliter 6 dagen. We zijn het in ieder geval weer serieus aan het overwegen haha, het lijkt mij zo leuk voor de kinderen om daar een keer heen te gaan en een gemiddeld vakantiepark in Nederland is tijdens de vakantieperiodes al bijna net zo duur....
  maandag 2 december 2024 @ 16:03:38 #257
500473 Morgane89
Omnomnomnivoor
pi_215748268
Wij willen in april met onze peuter (dan bijna 4) een (mid)weekje weg en dachten aan de Veluwe, vanwege de mooie natuur en omdat we dan ook makkelijk naar bijv. de koningin Julianatoren of een dierentuin kunnen gaan. Weet iemand een leuk bungalowpark waar wat te doen is op het park zelf, zoals een zwembad met glijbanen o.i.d.?
pi_215748274
quote:
0s.gif Op maandag 2 december 2024 15:54 schreef Schanu het volgende:

[..]
Jij wij willen dan idd een week gaan, al zie ik een aanbieding voor 8 dagen die net zo duur is als normaliter 6 dagen. We zijn het in ieder geval weer serieus aan het overwegen haha, het lijkt mij zo leuk voor de kinderen om daar een keer heen te gaan en een gemiddeld vakantiepark in Nederland is tijdens de vakantieperiodes al bijna net zo duur....
Het is na onze bescheiden mening een stuk beter dan elk CP waar we geweest zijn. Zeker het zwembad.

Je kan voor ¤30 annuleren afsluiten. Dan kan je zonder opgaaf van reden annuleren. Heb je het iig vastliggen.
Wij gaan voor de derde keer in een Classic 6+. Je kan ook nog bij Tui kijken die zijn soms goedkoper dan rechtstreeks.
  maandag 2 december 2024 @ 16:19:53 #259
319308 Tink89
To live is to dance
pi_215748380
quote:
0s.gif Op maandag 2 december 2024 16:03 schreef Morgane89 het volgende:
Wij willen in april met onze peuter (dan bijna 4) een (mid)weekje weg en dachten aan de Veluwe, vanwege de mooie natuur en omdat we dan ook makkelijk naar bijv. de koningin Julianatoren of een dierentuin kunnen gaan. Weet iemand een leuk bungalowpark waar wat te doen is op het park zelf, zoals een zwembad met glijbanen o.i.d.?
Rabbit Hill of Coldenhove (allebei Landal) zijn ons heel goed bevallen.
En over de chocola... Tink is van een andere planeet. ;) Die heeft dat niet nodig. ;)
  maandag 2 december 2024 @ 16:28:34 #260
500473 Morgane89
Omnomnomnivoor
pi_215748477
quote:
0s.gif Op maandag 2 december 2024 16:19 schreef Tink89 het volgende:

[..]
Rabbit Hill of Coldenhove (allebei Landal) zijn ons heel goed bevallen.
Allebei precies wat ik zoek zo te zien, bedankt!
pi_215750890
quote:
2s.gif Op maandag 11 november 2024 15:14 schreef papernote het volgende:

[..]
Ik ben een paar keer ver weg geweest met kleine kinderen. Wat wil je weten?

Tot nu toe:
- New York City + White Mountains met 2-jarige en 6-weekse
- Thailand, Phuket met 3-jarige en 1-jarige
- Thainland, Bangkok met 4-jarige en 2-jarige

Zelf ben ik nu aan het kijken voor zuid/oost VS, mocht iemand nog tips hebben :) ?
Hoe ging dat voor jullie qua reizen? Extra stoelen en directe vluchten, of extra uitdagingen? Hoe houd je ze zo lang bezig op zo’n lange vlucht? Ze zullen vast veel kunnen slapen, maar ze zullen toch ook beweging nodig hebben en willen spelen.

Vond je het niet doodeng in Thailand, even gelet op veiligheid/gezondheid van de kleintjes? Of het nou gaat om een voedselvergiftiging, zonnesteek of vervelend insect, het lijkt me nogal een ding. Alleen al het eten/drinken zou ik a erg spannend vinden voor zulke kleintjes.

Nog andere tips, aandachtspunten etc. Waar jullie (al dan niet vooraf al) rekening mee hebben gehouden? Of dingen waar je toch ter plekke nog achter kwam?
Bestuur tegen de muur. Met de groeten van Ron Vlaar :W
pi_215767058
quote:
1s.gif Op maandag 2 december 2024 20:06 schreef De_Pel het volgende:

[..]
Hoe ging dat voor jullie qua reizen? Extra stoelen en directe vluchten, of extra uitdagingen? Hoe houd je ze zo lang bezig op zo’n lange vlucht? Ze zullen vast veel kunnen slapen, maar ze zullen toch ook beweging nodig hebben en willen spelen.

Vond je het niet doodeng in Thailand, even gelet op veiligheid/gezondheid van de kleintjes? Of het nou gaat om een voedselvergiftiging, zonnesteek of vervelend insect, het lijkt me nogal een ding. Alleen al het eten/drinken zou ik a erg spannend vinden voor zulke kleintjes.

Nog andere tips, aandachtspunten etc. Waar jullie (al dan niet vooraf al) rekening mee hebben gehouden? Of dingen waar je toch ter plekke nog achter kwam?
Het ging perfect, wat natuurlijk al werd verraden doordat we meerdere keren verre reizen hebben gedaan. Komend seizoen gaan we naar Georgia, USA; net geboekt :) .

Toen de jongste 6-weken was lag ze in een reiswiegje van de vliegtuigmaatschappij (op tijd reserveren bij de gate). Met 1-jaar zat ze op schoot. Daarna een eigen stoel en dat is toch wel het meest prettig. Bezig houden gaat vrij goed, de oudste slaapt of kijkt filmpjes (toen hij 2 en 3 en 4 was). De jongste is wat beweeglijker en wil af-en-toe een rondje lopen. New York is ongeveer acht uur vliegen, Phuket is twee vluchten van zeven uur, Bangkok is twaalf uur vliegen; het is een lange zit maar je komt er vanzelf.

Thailand is een prachtig land en alles is goed, schoon, veilig, etc ; we zijn er niet voor niets een tweede keer naar toe gegaan. Dit jaar werd de jongste ziek in Thailand (rota-virus, had ook thuis kunnen gebeuren) en zijn we een ochtend in het ziekenhuis geweest met haar. Ging perfect, vriendelijk Engelssprekend personeel (en we zaten nog wel in een klein gehucht) en ze was er zo weer bovenop. We reizen met een eigen auto, een gehuurde Toyota Fortuner SUV zevenzitter; dat is makkelijk qua bagage. De wegen zijn perfect en netjes; en met zo'n grote auto kom je overal wel.

Het eten is er echt heerlijk. Sinds de eerste keer Thailand is rijst nu het favoriete eten van de jongste. Toen ze 1 jaar oud was, kon ze vooral wijzen en "die" zeggen. Dan ging ze aan tafel staan in het restaurant en was het "die, die, die" naar de kipsate, loempia's, gebakken rijst, groentes, etc die op tafel stonden. De oudste at ook goed Thais, maar wilde af-en-toe ook eens een kipnugget. Overal zijn kinderstoelen, het is echt wel op families gericht. Uiteindelijk eten ze gewoon mee met wat je besteld.

Het is een vrij normaal land en er wonen daar ook mensen met kinderen hè ;). Je kunt er gewoon luiers en zwemluiers kopen*, babyvoeding, potjes met fruit/groente als je wilt, zonnebrand factor 50, noem het maar op. En het eten voor kinderen (en toeristen) is heel erg mild, daar worden geen pepers in gebruikt.

Tips: huur een grote (de grootste) auto, deryan slaaptentjes mee, maxi-cosi nomad mee, wat luiers voor de eerste paar dagen, Thule Sapling mee, Joolz mee, download de app Grab (vervoer, boodschappen, thuisbezorgd, etc); en dan is er nog een beetje plek voor je eigen zwembroek. En zoek een relaxt plekje uit. Wij bleven meestal vier tot zes dagen op één locatie, dus in drie weken tijd ongeveer vier hotels. Maak ook tijdig een planning voor de (reis)vaccinaties.

Jonge kinderen zijn niet zo moeilijk, die gaan overal met je mee naar toe en slapen gewoon op onze kamer. Specifiek dit hotel had wel hele leuke faciliteiten voor kinderen: https://www.thesandskhaolak.com/ .

*voorbeeld, elk stadje heeft wel een Lotus en daar is vanalles: https://www.lotuss.com/th/search/baby?sort=relevance:DESC . Baby Love is een merk luiers daar, die ze ook bij de 7/11 (zit echt overal) en tankstations verkopen.

[ Bericht 3% gewijzigd door papernote op 04-12-2024 15:08:47 ]
Schuimpje... mijn liefste. Verlaat mij nimmer weer...
  Moderator dinsdag 17 december 2024 @ 20:28:24 #263
7566 crew  MaJo
Mama van aapie
pi_215901544
quote:
1s.gif Op maandag 2 december 2024 20:06 schreef De_Pel het volgende:

[..]

Je hebt echt een heel verkeerd beeld van Thailand, het is inderdaad heel schoon en veilig. Vooral het eten op straat is vers bereid. Gewoon opletten dat het er niet te lang ligt (een kraampje met een rij is een goede indicatie dat het goed en veilig eten is). Ook bijvoorbeeld geen water uit de kraan drinken en geen ijsklontjes in je drankje. Het eten is er hemels en je hebt er heerlijk fruitsmoothies :9

Onze zoon was 3 en dat ging ook prima. De Thai zijn gek op kinderen dus hij werd als een koning behandeld. Op een gegeven moment kreeg hij zijn eigen massage in een massagesalon _O-

Over 6 weken gaan we naar Hong Kong en Vietnam, ik ben erg benieuwd hoe dat gaat zijn!
26 oktober - 2 november Frankrijk | 3 feb - 6 feb Hong Kong/6 feb - 26 feb Vietnam
  dinsdag 14 januari 2025 @ 22:21:51 #264
327807 Mariposas
יה&#14
pi_216301153
Heeft iemand een tip voor een camping in Zuid-Frankrijk die rustig in de avond is? Dus geen muziek van animatie tot 23:00? Lijkt wel onmogelijk te zijn, zelfs bij Huttopia campings niet.
Ik ben eigenlijk al te laat met boeken want veel zit al vol. :{
No hay mal que dure cien años ni cuerpo que lo aguante
pi_216301291
quote:
0s.gif Op dinsdag 14 januari 2025 22:21 schreef Mariposas het volgende:
Heeft iemand een tip voor een camping in Zuid-Frankrijk die rustig in de avond is? Dus geen muziek van animatie tot 23:00? Lijkt wel onmogelijk te zijn, zelfs bij Huttopia campings niet.
Ik ben eigenlijk al te laat met boeken want veel zit al vol. :{
Rune de Palestel https://www.campingdunlepalestel.fr/nl/omgeving-nl
pi_216304240
quote:
0s.gif Op maandag 2 december 2024 16:03 schreef Morgane89 het volgende:
Wij zijn eens bij Marveld Recreatie geweest. Niet echt de veluwe maar wel een leuk park met veel zwem plezier binnen en buiten. Soort centerparcs maar (toen in ieder geval) een stuk voordeliger
  woensdag 15 januari 2025 @ 13:29:01 #267
327807 Mariposas
יה&#14
pi_216307556
quote:
Ziet er heel leuk uit, jammer genoeg al helemaal volgeboekt! Ik vrees dat we toch moeten uitwijken naar een minder populaire regio zoals de Vendee.
No hay mal que dure cien años ni cuerpo que lo aguante
pi_216376573
Ugh, ik kom er echt niet uit dit jaar. De honkvaste 10-jarige die altijd naar dezelfde camping wil, wil opeens iets nieuws : :D

Dus ik zoek iets binnen 11 uur rijden, luxe stacaravan of appartement of aparthotel, met airco (want we smelten nogal snel), waar ze lekker kunnen zwemmen en vriendjes kunnen maken. Kleinschalig, maar een beetje animatie is leuk. En het moet een beetje betaalbaar zijn. Vooral dat laatste is lastig blijkbaar :o
  dinsdag 21 januari 2025 @ 11:32:47 #269
244125 laziness
In het verleden nogal duizelig
pi_216377079
quote:
1s.gif Op dinsdag 21 januari 2025 10:46 schreef Amsel het volgende:
Ugh, ik kom er echt niet uit dit jaar. De honkvaste 10-jarige die altijd naar dezelfde camping wil, wil opeens iets nieuws : :D

Dus ik zoek iets binnen 11 uur rijden, luxe stacaravan of appartement of aparthotel, met airco (want we smelten nogal snel), waar ze lekker kunnen zwemmen en vriendjes kunnen maken. Kleinschalig, maar een beetje animatie is leuk. En het moet een beetje betaalbaar zijn. Vooral dat laatste is lastig blijkbaar :o
Ik kwam ergens deze organisatie tegen met goede recensies. Zelf geen ervaring mee.

https://reka.ch/en/rekaholidays/reka-holiday-villages
Ik heb je lief mijn hele leven
  woensdag 22 januari 2025 @ 08:41:06 #270
74065 Burdie
Cogito ergo Fok!
pi_216386955
quote:

Wij zaten afgelopen jaar op Bois de Reveuge, misschien vind je het te groot maar ik vond het goed te doen. In de omgeving wat minder te beleven maar er is op de camping zelf een heleboel te doen voor de kinderen.
KuikenGuppy
  donderdag 23 januari 2025 @ 15:50:46 #271
319308 Tink89
To live is to dance
pi_216403039
Wil er iemand een vakantie naar Rabbit Hill overnemen in de carnavalsvakantie? Midweek van 3-7 maart in een zespersoons bungalow 6b. Nu geboekt voor 4 personen voor ¤ 323. We zijn net een dag te laat met annuleren en gaan door omstandigheden toch liever niet. Er is een prima zwembad, leuke binnenspeeltuin en het park ligt op de Veluwe.
  donderdag 23 januari 2025 @ 22:09:19 #272
74065 Burdie
Cogito ergo Fok!
pi_216408128
quote:

Wat is jullie vaste stek?
KuikenGuppy
pi_216419809
quote:
1s.gif Op donderdag 23 januari 2025 22:09 schreef Burdie het volgende:

[..]
Wat is jullie vaste stek?
Camping Les Charmes in de Dordogne. Was destijds ook een tip via hier :)
pi_216440300
Iemand ideeën/tips voor een lang weekend (max. 2 nachten) ivm gunstig vallende studiedagen? Ergens waar leuke activiteiten zijn voor een kind van 7,5 jaar (en zijn ouders uiteraard :+ ). Mag in Nederland, maar ook vlak over de grens in Duitsland of België. We willen max. 3 uurtjes rijden vanuit het midden van het land.
  Moderator zondag 26 januari 2025 @ 18:41:41 #275
236264 crew  capricia
pi_216440583
quote:
0s.gif Op zondag 26 januari 2025 18:12 schreef TolstoiFan het volgende:
Iemand ideeën/tips voor een lang weekend (max. 2 nachten) ivm gunstig vallende studiedagen? Ergens waar leuke activiteiten zijn voor een kind van 7,5 jaar (en zijn ouders uiteraard :+ ). Mag in Nederland, maar ook vlak over de grens in Duitsland of België. We willen max. 3 uurtjes rijden vanuit het midden van het land.
Landschaftspark Duisburg-Nord
+49 203 4291919

https://g.co/kgs/zQcH2gr

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Een aantal van die hoogovens kun je ook beklimmen. Waanzinnig interessant terrein.

[ Bericht 5% gewijzigd door capricia op 26-01-2025 18:47:24 ]
"People that use Fiat currency as a store of value.
There is a name for it:
We call them Poor"
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')