Ooh hoe tof, vrouwlief is aan het kijken voor een meivakantie en noemde ook Lalalandiaquote:Op donderdag 28 november 2024 09:37 schreef exode het volgende:
Dat moet je maar net kunnen, 's nachts doorrijden, ik neem het risico niet (meer).
Wij gaan in de meivakantie naar Lalandia in Billund, dat is 8 uur rijden. Ik denk dat we een overnachting onderweg doen. Wij hebben wel ontdekt dat voor ons alle4 relaxt op vakantie gaan het beste werkt. Daarnaast vind ik het ook zonde om bij een week vakantie volledig brak na 8 uur rijden laat in de middag aan te komen.
Daar heb ik wel 1 a 2 dagen extra vakantie voor over. Onze kinderen zijn ook stuk relaxter op deze manier. Waarschijnlijk verdelen we het in 6 en 2 uur rijden. Dan is het ontbijten, 2 uur rijden, zwemmen!![]()
Vorig jaar in de Voorjaarsvakantie ook zo gedaan, dat is uitstekend bevallen, we mochten toen ons huisje ook meteen in. Dus hoefden niet te wachten tot de inchecktijd.
Iedereen in onze omgeving, rijdt wel snel naar de bestemming, dus we zijn uniek geloof ik. Terug rijden we wel vaak in 1 keer. Hop naar huis, zonder schermrestricties
Jij wij willen dan idd een week gaan, al zie ik een aanbieding voor 8 dagen die net zo duur is als normaliter 6 dagen. We zijn het in ieder geval weer serieus aan het overwegen haha, het lijkt mij zo leuk voor de kinderen om daar een keer heen te gaan en een gemiddeld vakantiepark in Nederland is tijdens de vakantieperiodes al bijna net zo duur....quote:Op maandag 2 december 2024 15:45 schreef exode het volgende:
Als je maar een week gaat, kan je ook aardig wat boodschappen meenemen natuurlijk. Maar ook daar hebben ze gewoon een LidlEn in Legoland nemen de Denen hele koelboxen mee naar binnen dus ze kijken je niet vreemd aan als je je eigen eten meeneemt.
Ik vond het eten in Legoland behoorlijk tegenvallen. In Lalandia zitten wel een paar prima restaurants.
Het is na onze bescheiden mening een stuk beter dan elk CP waar we geweest zijn. Zeker het zwembad.quote:Op maandag 2 december 2024 15:54 schreef Schanu het volgende:
[..]
Jij wij willen dan idd een week gaan, al zie ik een aanbieding voor 8 dagen die net zo duur is als normaliter 6 dagen. We zijn het in ieder geval weer serieus aan het overwegen haha, het lijkt mij zo leuk voor de kinderen om daar een keer heen te gaan en een gemiddeld vakantiepark in Nederland is tijdens de vakantieperiodes al bijna net zo duur....
Rabbit Hill of Coldenhove (allebei Landal) zijn ons heel goed bevallen.quote:Op maandag 2 december 2024 16:03 schreef Morgane89 het volgende:
Wij willen in april met onze peuter (dan bijna 4) een (mid)weekje weg en dachten aan de Veluwe, vanwege de mooie natuur en omdat we dan ook makkelijk naar bijv. de koningin Julianatoren of een dierentuin kunnen gaan. Weet iemand een leuk bungalowpark waar wat te doen is op het park zelf, zoals een zwembad met glijbanen o.i.d.?
Allebei precies wat ik zoek zo te zien, bedankt!quote:Op maandag 2 december 2024 16:19 schreef Tink89 het volgende:
[..]
Rabbit Hill of Coldenhove (allebei Landal) zijn ons heel goed bevallen.
Hoe ging dat voor jullie qua reizen? Extra stoelen en directe vluchten, of extra uitdagingen? Hoe houd je ze zo lang bezig op zo’n lange vlucht? Ze zullen vast veel kunnen slapen, maar ze zullen toch ook beweging nodig hebben en willen spelen.quote:Op maandag 11 november 2024 15:14 schreef papernote het volgende:
[..]
Ik ben een paar keer ver weg geweest met kleine kinderen. Wat wil je weten?
Tot nu toe:
- New York City + White Mountains met 2-jarige en 6-weekse
- Thailand, Phuket met 3-jarige en 1-jarige
- Thainland, Bangkok met 4-jarige en 2-jarige
Zelf ben ik nu aan het kijken voor zuid/oost VS, mocht iemand nog tips hebben?
Het ging perfect, wat natuurlijk al werd verraden doordat we meerdere keren verre reizen hebben gedaan. Komend seizoen gaan we naar Georgia, USA; net geboektquote:Op maandag 2 december 2024 20:06 schreef De_Pel het volgende:
[..]
Hoe ging dat voor jullie qua reizen? Extra stoelen en directe vluchten, of extra uitdagingen? Hoe houd je ze zo lang bezig op zo’n lange vlucht? Ze zullen vast veel kunnen slapen, maar ze zullen toch ook beweging nodig hebben en willen spelen.
Vond je het niet doodeng in Thailand, even gelet op veiligheid/gezondheid van de kleintjes? Of het nou gaat om een voedselvergiftiging, zonnesteek of vervelend insect, het lijkt me nogal een ding. Alleen al het eten/drinken zou ik a erg spannend vinden voor zulke kleintjes.
Nog andere tips, aandachtspunten etc. Waar jullie (al dan niet vooraf al) rekening mee hebben gehouden? Of dingen waar je toch ter plekke nog achter kwam?
Je hebt echt een heel verkeerd beeld van Thailand, het is inderdaad heel schoon en veilig. Vooral het eten op straat is vers bereid. Gewoon opletten dat het er niet te lang ligt (een kraampje met een rij is een goede indicatie dat het goed en veilig eten is). Ook bijvoorbeeld geen water uit de kraan drinken en geen ijsklontjes in je drankje. Het eten is er hemels en je hebt er heerlijk fruitsmoothiesquote:Op maandag 2 december 2024 20:06 schreef De_Pel het volgende:
[..]
Hoe ging dat voor jullie qua reizen? Extra stoelen en directe vluchten, of extra uitdagingen? Hoe houd je ze zo lang bezig op zo’n lange vlucht? Ze zullen vast veel kunnen slapen, maar ze zullen toch ook beweging nodig hebben en willen spelen.
Vond je het niet doodeng in Thailand, even gelet op veiligheid/gezondheid van de kleintjes? Of het nou gaat om een voedselvergiftiging, zonnesteek of vervelend insect, het lijkt me nogal een ding. Alleen al het eten/drinken zou ik a erg spannend vinden voor zulke kleintjes.
Nog andere tips, aandachtspunten etc. Waar jullie (al dan niet vooraf al) rekening mee hebben gehouden? Of dingen waar je toch ter plekke nog achter kwam?
Rune de Palestel https://www.campingdunlepalestel.fr/nl/omgeving-nlquote:Op dinsdag 14 januari 2025 22:21 schreef Mariposas het volgende:
Heeft iemand een tip voor een camping in Zuid-Frankrijk die rustig in de avond is? Dus geen muziek van animatie tot 23:00? Lijkt wel onmogelijk te zijn, zelfs bij Huttopia campings niet.
Ik ben eigenlijk al te laat met boeken want veel zit al vol.
Wij zijn eens bij Marveld Recreatie geweest. Niet echt de veluwe maar wel een leuk park met veel zwem plezier binnen en buiten. Soort centerparcs maar (toen in ieder geval) een stuk voordeligerquote:Op maandag 2 december 2024 16:03 schreef Morgane89 het volgende:
Wij willen in april met onze peuter (dan bijna 4) een (mid)weekje weg en dachten aan de Veluwe, vanwege de mooie natuur en omdat we dan ook makkelijk naar bijv. de koningin Julianatoren of een dierentuin kunnen gaan. Weet iemand een leuk bungalowpark waar wat te doen is op het park zelf, zoals een zwembad met glijbanen o.i.d.?
Ziet er heel leuk uit, jammer genoeg al helemaal volgeboekt! Ik vrees dat we toch moeten uitwijken naar een minder populaire regio zoals de Vendee.quote:Op dinsdag 14 januari 2025 22:27 schreef Poepz0r het volgende:
[..]
Rune de Palestel https://www.campingdunlepalestel.fr/nl/omgeving-nl
Ik kwam ergens deze organisatie tegen met goede recensies. Zelf geen ervaring mee.quote:Op dinsdag 21 januari 2025 10:46 schreef Amsel het volgende:
Ugh, ik kom er echt niet uit dit jaar. De honkvaste 10-jarige die altijd naar dezelfde camping wil, wil opeens iets nieuws :![]()
Dus ik zoek iets binnen 11 uur rijden, luxe stacaravan of appartement of aparthotel, met airco (want we smelten nogal snel), waar ze lekker kunnen zwemmen en vriendjes kunnen maken. Kleinschalig, maar een beetje animatie is leuk. En het moet een beetje betaalbaar zijn. Vooral dat laatste is lastig blijkbaar
Wij zaten afgelopen jaar op Bois de Reveuge, misschien vind je het te groot maar ik vond het goed te doen. In de omgeving wat minder te beleven maar er is op de camping zelf een heleboel te doen voor de kinderen.quote:Op dinsdag 21 januari 2025 10:46 schreef Amsel het volgende:
Ugh, ik kom er echt niet uit dit jaar. De honkvaste 10-jarige die altijd naar dezelfde camping wil, wil opeens iets nieuws :![]()
Dus ik zoek iets binnen 11 uur rijden, luxe stacaravan of appartement of aparthotel, met airco (want we smelten nogal snel), waar ze lekker kunnen zwemmen en vriendjes kunnen maken. Kleinschalig, maar een beetje animatie is leuk. En het moet een beetje betaalbaar zijn. Vooral dat laatste is lastig blijkbaar
Wat is jullie vaste stek?quote:Op dinsdag 21 januari 2025 10:46 schreef Amsel het volgende:
Landschaftspark Duisburg-Nordquote:Op zondag 26 januari 2025 18:12 schreef TolstoiFan het volgende:
Iemand ideeën/tips voor een lang weekend (max. 2 nachten) ivm gunstig vallende studiedagen? Ergens waar leuke activiteiten zijn voor een kind van 7,5 jaar (en zijn ouders uiteraard). Mag in Nederland, maar ook vlak over de grens in Duitsland of België. We willen max. 3 uurtjes rijden vanuit het midden van het land.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Een aantal van die hoogovens kun je ook beklimmen. Waanzinnig interessant terrein.
[ Bericht 5% gewijzigd door capricia op 26-01-2025 18:47:24 ]"People that use Fiat currency as a store of value.
There is a name for it:
We call them Poor"
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |