abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_213918898
Deel hier tips, trucs en ervaringen over op vakantie gaan met kinderen :)

Hier weer verder. Ik sloot af met, als je wil komkommer heb ik een peuter deryan te leen met slaapzak.
pi_213919556
@Komkommerschijfje
Het eerste jaar zindelijk kreeg L met vakantie en logeren nog een luierbroekje aan voor de zekerheid. Thuis is een ongelukje is al sneu maar op vakantie helemaal en voor jezelf ook nog eens heel onhandig want zie die slaapspullen maar weer schoon&droog te krijgen voor de nacht.
pi_213920128
quote:
0s.gif Op zaterdag 15 juni 2024 16:24 schreef Elleska het volgende:
@:Komkommerschijfje
Het eerste jaar zindelijk kreeg L met vakantie en logeren nog een luierbroekje aan voor de zekerheid. Thuis is een ongelukje is al sneu maar op vakantie helemaal en voor jezelf ook nog eens heel onhandig want zie die slaapspullen maar weer schoon&droog te krijgen voor de nacht.
Nou ja, ook dat dus. Ik zal tegen die tijd ook de matjes van Huggies meenemen, die zijn wel heel fijn. Maar idd, we gaan niet zonder luier / matje op zo’n luchtbed, wat een gedoe om dat dan weer op te frissen.
@LL: ik denk er even over na, anders app ik je even!
pi_213921831
quote:
0s.gif Op zaterdag 15 juni 2024 16:59 schreef Komkommerschijfje het volgende:

[..]
Nou ja, ook dat dus. Ik zal tegen die tijd ook de matjes van Huggies meenemen, die zijn wel heel fijn. Maar idd, we gaan niet zonder luier / matje op zo’n luchtbed, wat een gedoe om dat dan weer op te frissen.
@:LL: ik denk er even over na, anders app ik je even!
Prima, ik hoor het wel.
  zaterdag 15 juni 2024 @ 19:56:47 #5
319308 Tink89
To live is to dance
pi_213922460
Wij hebben wel voor beide kinderen (5 en 3) een speciale kinderslaapzak (vinted of marktplaats). Een grote mensen vonden we te groot en ze passen hier in tot ze 1,45 ofzo zijn. Dat duurt nog jaaaaren en we kamperen veel.
K&W / Tink's droomhuis deel 3: Vur goan beginne! Ofzoiets....
maandag 30 september 2013 07:58 schreef Brighteyes het volgende:
En over de chocola... Tink is van een andere planeet. ;) Die heeft dat niet nodig. ;)
  FOK!fotograaf zondag 16 juni 2024 @ 08:09:59 #6
148247 taxibabe
pi_213928313
Wij zijn gisteren thuisgekomen van vakantie in de Belgische Ardennen. Het was heerlijk, prachtige natuur en heerlijk rustige camping. Het was alleen jammer dat het best fris was, vooral 's nachts. Het was onze eerste keer tentkamperen. Wat we vooral geleerd hebben is dat luchtbedden, (hele) koude nachten en dekbedden inderdaad niet samengaan. :X Wat zijn die luchtbedden dan koud (ondanks isolatiemat onder het luchtbed). Gelukkig hadden we nog fleecedekens mee, dus die hebben we op de luchtbedden gelegd. Voor de volgende keer gaan we toch op zoek naar slaapzakken, wat ook weer scheelt in bagageruimte.
  FOK!Fotograaf / Beeldredactie zondag 16 juni 2024 @ 08:14:18 #7
68600 crew  Ynske
Bedankt voor de zon...
pi_213928336
quote:
0s.gif Op zondag 16 juni 2024 08:09 schreef taxibabe het volgende:
Wij zijn gisteren thuisgekomen van vakantie in de Belgische Ardennen. Het was heerlijk, prachtige natuur en heerlijk rustige camping. Het was alleen jammer dat het best fris was, vooral 's nachts. Het was onze eerste keer tentkamperen. Wat we vooral geleerd hebben is dat luchtbedden, (hele) koude nachten en dekbedden inderdaad niet samengaan. :X Wat zijn die luchtbedden dan koud (ondanks isolatiemat onder het luchtbed). Gelukkig hadden we nog fleecedekens mee, dus die hebben we op de luchtbedden gelegd. Voor de volgende keer gaan we toch op zoek naar slaapzakken, wat ook weer scheelt in bagageruimte.
Tip voor koude nachten slaapzak en daarin extra dekbed
Today is life -
the only life you are sure of. Make the most of today.

Dale Carnegie
  FOK!fotograaf zondag 16 juni 2024 @ 08:29:43 #8
148247 taxibabe
pi_213928424
Dat is ook nog een idee. Het was vooral de optrekkende kou vanaf het luchtbed wat vervelend was. Het gedeelte van mijn lichaam wat het luchtbed raakte was helemaal verkrampt, het gedeelte wat tegen het dekbed lag niet.

Maar dat mocht de pret niet drukken, we hadden gelukkig ook nog een elektrisch kacheltje mee.

En we hadden een bever als buurman, die kwam bijna elke morgen ff buurten:
pi_213958585
Vanuit de sc:
quote:
0s.gif Op dinsdag 18 juni 2024 07:25 schreef Hupje het volgende:
Iemand nog een suggestie voor glamping of een vakantiewoning in Normandië, op een niet te massale plek, zonder geluidsoverlast en met fatsoenlijke parkeerplek? :+
pi_214130663
Ik zoek tips voor uitjes omgeving Hardenberg / overijssel waar we binnenkort een weekje verblijven.
Wat moeten we zeker gedaan hebben als gezin met jonge kinderen (tot 7 jaar)?
  dinsdag 2 juli 2024 @ 19:20:27 #11
244125 laziness
In het verleden nogal duizelig
pi_214132715
quote:
0s.gif Op dinsdag 2 juli 2024 17:56 schreef Nolita het volgende:
Ik zoek tips voor uitjes omgeving Hardenberg / overijssel waar we binnenkort een weekje verblijven.
Speelbos Lemeberg.

Waterspeeltuin in Dalfsen.

Hoeve Bosman in de Krim met een klompenpad en het verkennen van de boerderij.

In Fleringen heb je het Groot Twents Maisdoolhoof maar die gaat pas 21 juli open. Daar hebben ze ook een bloemenpluktuin.

De Manderveense aardbei kan je aardbeien plukken.
Daar niet zo ver vandaan watermolen Bels waar je heerlijk op het terras kan zitten terwijl kinderen in de speeltuin spelen.

De dierentuin in Nordhorn is erg leuk.

Speelnatuurpad in Balkbrug. Op avontuur met Bas de Das.
Sprookjespad in Bentelo. https://sprookjespad.nl/
Kabouterpad Zandstuvebos bij Den Ham. https://kabouterpadzandstuvebos.nl/

Ik weet niet wanneer je precies gaat maar Twente kent veel zomerfeesten met braderieën, springkussens etc in juli en augustus.
Ik heb je lief mijn hele leven
pi_214132986
Slagharen natuurlijk! Mijn kinderen vinden dat altijd erg leuk. Het is wel een verouderd park, maar dat zien zij niet. Volgens mij heeft de AH een 1+ 1 gratis actie nu.
  dinsdag 2 juli 2024 @ 21:02:01 #13
215495 Knutknuttsson
Rood-Wit-Rood
pi_214135463
Tierpark Nordhorn was hier in die leeftijd (en eigenlijk nog steeds) een absolute favoriet. En spotgoedkoop als je met Nederlandse dierentuinen vergelijkt. En helemaal leuk is dat ze zelf de dieren mogen voeren. Even zakjes kopen bij de ingang.

Plus een hele grote speeltuin, ook leuk.

[ Bericht 9% gewijzigd door Knutknuttsson op 02-07-2024 21:13:30 ]
And the man in the back said Everyone attack and it turned into a ballroomblitz
pi_214208474
quote:
1s.gif Op dinsdag 2 juli 2024 19:20 schreef laziness het volgende:

[..]

Waterspeeltuin in Dalfsen.
Alhoewel heel erg leuk (ik woon in Dalfsen ;)), zou ik er niet speciaal voor naar Dalfsen komen. Hoewel je het wel mooi kan combineren met een leuke fietstocht (het stuwmeer met vistrap over de dijk bijvoorbeeld, en/of via het pontje, vinden mijn kinderen altijd erg leuk). Of het Bellingerweer in Dalfsen, daar kan je heerlijk wandelen en fietsen, is een klein strandje waar je kan poedelen in het water en in het midden staan wat kleine speeltoestellen (o.a. een waterpomp en een vlot waarmee je over het water kan).

Heerderstrand is hier altijd een succes met mooi weer, je kan er zwemmen en spelen. Heidepark Lemelerveld ook, daarnaast zit nog een kabouterpad die ook wel leuk is.

Bij Ommen hebben ze een mooie natuurspeeltuin bij het water die wij ook wel eens combineren met een fietstocht (die vind ik persoonlijk een stuk leuker en groter dan de speeltuin in Dalfsen). De zandverstuiving in Ommen kan ook leuk zijn.
pi_214208564
En dit ligt waarschijnlijk wat uit de richting, vanaf Dalfsen prima te rijden maar als je bij Hardenberg zit dan zit je net aan de verkeerde kant ;) Maar Hans en Grietje in Zeewolde is ook erg leuk. Het is een pannenkoekenrestaurant met een speeltuin er omheen, maar dat restaurant is heel speciaal met veel bewegende elementen, speelruimte, etc.

Koperen Ezel is ook erg leuk, wel wat verouderd, maar het is een grote speeltuin met kinderboerderij. Ook met ezels die je kan aaien, borstelen, waar je op kan rijden, ook met een huifkartocht. Wij hebben er vorige maand het kinderfeestje van mijn 6 jarige gevierd, alle kinderen waren enthousiast O+
  maandag 8 juli 2024 @ 11:34:43 #16
35189 Troel
scherp en bot
pi_214208853
quote:
0s.gif Op maandag 8 juli 2024 11:08 schreef Schanu het volgende:
En dit ligt waarschijnlijk wat uit de richting, vanaf Dalfsen prima te rijden maar als je bij Hardenberg zit dan zit je net aan de verkeerde kant ;) Maar Hans en Grietje in Zeewolde is ook erg leuk. Het is een pannenkoekenrestaurant met een speeltuin er omheen, maar dat restaurant is heel speciaal met veel bewegende elementen, speelruimte, etc.

Koperen Ezel is ook erg leuk, wel wat verouderd, maar het is een grote speeltuin met kinderboerderij. Ook met ezels die je kan aaien, borstelen, waar je op kan rijden, ook met een huifkartocht. Wij hebben er vorige maand het kinderfeestje van mijn 6 jarige gevierd, alle kinderen waren enthousiast O+
Vooral Jopie is een erg leuke, maar wel eigenwijze ezel O+
troel (de ~ (v.), ~en)
1 [inf.] vrouw of meisje
2 trut
  maandag 8 juli 2024 @ 13:05:30 #17
215495 Knutknuttsson
Rood-Wit-Rood
pi_214209981
quote:
0s.gif Op dinsdag 2 juli 2024 17:56 schreef Nolita het volgende:
Attractiepark Drouwerzand is ook nog te doen. Verkozen tot beste uitje met jonge kinderen.
pi_214247687
quote:
2s.gif Op maandag 8 juli 2024 11:34 schreef Troel het volgende:

[..]
Vooral Jopie is een erg leuke, maar wel eigenwijze ezel O+
Wij hadden Arie, die was ook erg gezellig O+
  donderdag 11 juli 2024 @ 09:34:47 #19
35189 Troel
scherp en bot
pi_214248261
quote:
0s.gif Op maandag 8 juli 2024 13:05 schreef Knutknuttsson het volgende:

[..]
Attractiepark Drouwerzand is ook nog te doen. Verkozen tot beste uitje met jonge kinderen.
Dat hebben wij vorig jaar gedaan met drie grote pubers en dat werd nog steeds enorm gewaardeerd!
troel (de ~ (v.), ~en)
1 [inf.] vrouw of meisje
2 trut
pi_214248425
Je hebt ook de Waarbeek, is volgens mij een soortgelijk attractiepark? Als je zou moeten kiezen tussen Drouwerzand en de Waarbeek, waar zou je met kinderen van 6 en 7 jaar dan voor kiezen?

#zoekooknoginspiratievoordevakantie
pi_214250855
quote:
0s.gif Op donderdag 11 juli 2024 09:47 schreef Schanu het volgende:
Je hebt ook de Waarbeek, is volgens mij een soortgelijk attractiepark? Als je zou moeten kiezen tussen Drouwerzand en de Waarbeek, waar zou je met kinderen van 6 en 7 jaar dan voor kiezen?

Drouwenerzand is all -inn zonder dat het gelijk een schransfestijn wordt. Uitzonderingen daargelaten natuurlijk.
Overzichtelijk park, niet te moeilijke attracties en vriendelijk personeel.
pi_214251041
Drouwenerzand is hartstikke leuk :)
pi_214252430
quote:
2s.gif Op donderdag 11 juli 2024 09:34 schreef Troel het volgende:

[..]
Dat hebben wij vorig jaar gedaan met drie grote pubers en dat werd nog steeds enorm gewaardeerd!
Het schoolreisje van mijn klas (2e klas vmbo) ging vorige week op het laatste moment onverwacht niet door. Als last minute alternatief zijn we toen ook naar Drouwenerzand gegaan en leerlingen hebben een geweldige dag gehad. Dus mee eens, ook pubers kunnen zich er best een paar uur vermaken.
  donderdag 11 juli 2024 @ 18:43:10 #24
35189 Troel
scherp en bot
pi_214253804
quote:
0s.gif Op donderdag 11 juli 2024 09:47 schreef Schanu het volgende:

Drouwenerzand, maar dat komt omdat de waarbeek in de achtertuin ligt. Maar ook meer attracties in Drouwenerzand en wat minder oud.
troel (de ~ (v.), ~en)
1 [inf.] vrouw of meisje
2 trut
  vrijdag 19 juli 2024 @ 12:43:30 #25
4756 Kyara
1 + 1 = 3
pi_214337488
Begin augustus ga ik met mijn zoon van 12 een paar dagen naar Berlijn en Stockholm. Vooral Stockholm ken ik eigenlijk helemaal niet en natuurlijk kom ik met googlen ook een heel eind maar misschien zijn hier nog mensen met tips. Leuke eettentjes, must-sees, do's en don'ts etc.

Is de Stockholm card de moeite waard?
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')