Fysieke mishandeling van een vrouw is ook niet niks.quote:Op zaterdag 15 juni 2024 13:37 schreef Ama het volgende:
[..]
Dat ligt denk ik net wat anders. Ik kan het niet uitleggen zonder dat het misschien verkeerd overkomt.
Sommige meiden vallen juist op bad boys.quote:Op zaterdag 15 juni 2024 13:40 schreef Lavenderr het volgende:
[..]
Na dit gebeuren kan hij idd wel vergeten dat er nog dames voor hem vallen.
Nederlandse omroepen en de gemiddelde Nederlander willen niks meer met hem te maken hebben. Waarschijnlijk word hij in Marokko nog wel met open armen ontvangen.quote:Op zaterdag 15 juni 2024 13:39 schreef Ama het volgende:
Sowieso is Ali B zelf toch al wel al een tijdje klaar? Net als Marco Borsato. Hoor en lees je ook niks meer van verder behalve dat die dik is geworden schijnbaar. Bij Lil Kleine had ik dat gevoel toch wel minder na een paar maanden.
Daarom zeg ik ook dat ik het niet goed kan uitleggen want ik keur wat hij heeft gedaan ook absoluut niet goed. Ging meer over waarom hij niet gecanceld is en Ali B waarschijnlijk wel (straks).quote:Op zaterdag 15 juni 2024 13:40 schreef Momo het volgende:
[..]
Fysieke mishandeling van een vrouw is ook niet niks.
Marco en Ali rommelen met anderen. Jorrik alleen met z’n snuivende ex.quote:Op zaterdag 15 juni 2024 13:39 schreef Ama het volgende:
Sowieso is Ali B zelf toch al wel al een tijdje klaar? Net als Marco Borsato. Hoor en lees je ook niks meer van verder behalve dat die dik is geworden schijnbaar. Bij Lil Kleine had ik dat gevoel toch wel minder na een paar maanden.
Bullshit, je kunt prima de grenzen aftasten zonder fysiek contact.quote:Op zaterdag 15 juni 2024 13:39 schreef BansheeBoy het volgende:
[..]
Dat hele te ver gaan weet je in veel gevallen pas als het kwaad al geschiedt is. M.a.w.: hoe groot maakt ze er een probleem van.²
Zou ik niet doen nee. Maar weet jij veel wat "normaal" is in dat wereldje? Overigens kan ze van een simpele kus ook een probleem maken.quote:Op zaterdag 15 juni 2024 13:40 schreef ToT het volgende:
[..]
Gewoon niet gelijk je tong tegen d'r huig rammen en dat soort dingen.
Sorry, ik linkte naar dit topic.quote:Op zaterdag 15 juni 2024 10:32 schreef -Spring het volgende:
@:Claudia_x, ik ben erg benieuwd naar je samenvatting van Renze, maar ik zie 'm niet terug via de link die je post. Zou je 'm hier nog een keer willen plaatsen?
Zeker! Helemaal mee eens. Maar het is niet waterdicht. En je hebt maar 1 persoon nodig om strafrechtelijk vervolgd te worden.quote:Op zaterdag 15 juni 2024 13:42 schreef Leandra het volgende:
[..]
Bullshit, je kunt prima de grenzen aftasten zonder fysiek contact.
Dat ging dus niet om Ali, maar om "iedereen" die weleens een situatie verkeerd inschatte. En ook meer om bv Birgit Schuurmans situatie die opeens een tong binnen kreeg, dan om Ellen ten Damme, die twee keer een stukje penis binnen kreeg.quote:Op zaterdag 15 juni 2024 13:37 schreef Leandra het volgende:
[..]
Dat hele "een blauwtje lopen" is natuurlijk wel een omfloerste manier om te zeggen dat hij zich regelmatig (dagelijks) bezighoudt met ongewenste intimiteiten.
Als je "een blauwtje loopt" terwijl er al fysiek contact is geweest ben je gewoon te ver gegaan.
Klopt, in dat wereldje ligt het blijkbaar wel wat anders, maar dan nog moet je er niet zomaar van uit gaan dat iedereen zomaar alles met je wil en dan je zin door gaan drukken.quote:Op zaterdag 15 juni 2024 13:42 schreef BansheeBoy het volgende:
[..]
Zou ik niet doen nee. Maar weet jij veel wat "normaal" is in dat wereldje? Overigens kan ze van een simpele kus ook een probleem maken.²
Nou, "in dat wereldje" vinden de meesten het dus ook niet zo normaal, maar kwamen de overtreders er gewoon heel lang mee weg.quote:Op zaterdag 15 juni 2024 13:42 schreef BansheeBoy het volgende:
[..]
Zou ik niet doen nee. Maar weet jij veel wat "normaal" is in dat wereldje? Overigens kan ze van een simpele kus ook een probleem maken.²
Er heerst een extreem vrije seksuele moraal in dat soort wereldjes. Om het in perspectief te plaatsen. Als je in een klooster alleen al knipoogt naar een non heb je een aangifte aan je broek.quote:Op zaterdag 15 juni 2024 13:47 schreef Leandra het volgende:
[..]
Nou, "in dat wereldje" vinden de meesten het dus ook niet zo normaal, maar kwamen de overtreders er gewoon heel lang mee weg.
Is ook zo, maar dat houdt niet automatisch in dat je je lala in elk sma'tje kunt roeren en maar moet geloven dat ze het prima vindt.quote:Op zaterdag 15 juni 2024 13:51 schreef BansheeBoy het volgende:
[..]
Er heerst een extreem vrije seksuele moraal in dat soort wereldjes. Om het in perspectief te plaatsen. Als je in een klooster alleen al knipoogt naar een non heb je een aangifte aan je broek.
In de muziek scene profileren veel dames zich zelf al vrij toegankelijke b*tches.
:[²
Belleman gaf dan ook tegengas in de uitzending:quote:Op zaterdag 15 juni 2024 13:37 schreef Leandra het volgende:
[..]
Dat hele "een blauwtje lopen" is natuurlijk wel een omfloerste manier om te zeggen dat hij zich regelmatig (dagelijks) bezighoudt met ongewenste intimiteiten.
Als je "een blauwtje loopt" terwijl er al fysiek contact is geweest ben je gewoon te ver gegaan.
quote:Op vrijdag 14 juni 2024 23:20 schreef Claudia_x het volgende:
[..]
Ter aanvulling, dat ging over dit bericht:
[ x ]
De reactie van Swier vind ik toch niet sterk. Swier zegt inderdaad dat het niet direct seksueel grensoverschrijdend gedrag is als je een blauwtje loopt, in z'n algemeenheid. Belleman zegt: ik kan me hier iets bij voorstellen als je een spel van verleiding hebt, maar het verhaal van deze vrouwen is nu juist dat hij er meteen bovenop sprong. Swier: dat is zeker een grens verder, maar ik had het hierover in z'n algemeenheid. Hij hapert tijdens z'n verhaal.
Er is een groot verschil tussen zo'n rappers feestje aan de ene kant en een prive ontmoeting met een TVOH kandidate die je begeleid in je auto. En ook bij de tv opnames voor dat NPO programma in Marokko zal er niet zo'n losbandige sfeer zijn geweest.quote:Op zaterdag 15 juni 2024 13:53 schreef ToT het volgende:
[..]
Is ook zo, maar dat houdt niet automatisch in dat je je lala in elk sma'tje kunt roeren en maar moet geloven dat ze het prima vindt.
Ook absoluut waar; bij TVOH had hij een enorme machtspositie.quote:Op zaterdag 15 juni 2024 13:59 schreef voetbalmanager2 het volgende:
[..]
Er is een groot verschil tussen zo'n rappers feestje aan de ene kant en een prive ontmoeting met een TVOH kandidate die je begeleid in je auto. En ook bij de tv opnames voor dat NPO programma in Marokko zal er niet zo'n losbandige sfeer zijn geweest.
Voor Ali maakte dat allemaal geen verschil. Die sprong er gewoon altijd gelijk op als hij daar behoefte aan had.
Dat is wat de dames zeggen. Als je het zo stellig brengt kan het niet anders of je was er bij. Anders snap ik die stelligheid niet.quote:Op zaterdag 15 juni 2024 13:59 schreef voetbalmanager2 het volgende:
Voor Ali maakte dat allemaal geen verschil. Die sprong er gewoon altijd gelijk op als hij daar behoefte aan had.
Nee, dat is wat er in de aangiftes is opgenomen. Dus niet zozeer zeggen, maar vastgelegd en door een team zedendelicten onderzocht.quote:Op zaterdag 15 juni 2024 14:02 schreef BansheeBoy het volgende:
[..]
Dat is wat de dames zeggen. Als je het zo stellig brengt kan het niet anders of je was er bij. Anders snap ik die stelligheid niet.²
Zijn argument is: als je naar zo'n feestje komt om het gezellig te maken, dan weet je dat er geneukt gaat worden. Naomi beweert dat ze zich daar niet van bewust was, en al helemaal niet dat ze onder druk gezet zou worden om met meerdere mannen seks te hebben.quote:Op zaterdag 15 juni 2024 14:00 schreef ToT het volgende:
[..]
Ook absoluut waar; bij TVOH had hij een enorme machtspositie.
Klopt. Dat zeggen Ellen, Naomi, Jill en ook Iris, Birgit en drie andere dames die zijn gehoord.quote:Op zaterdag 15 juni 2024 14:02 schreef BansheeBoy het volgende:
[..]
Dat is wat de dames zeggen. Als je het zo stellig brengt kan het niet anders of je was er bij. Anders snap ik die stelligheid niet.²
Zal ik je posts daar (verslag uitzending Renze) naar hier toe quoten ? Dan staat alles op een plek.quote:Op zaterdag 15 juni 2024 13:43 schreef Claudia_x het volgende:
[..]
Sorry, ik linkte naar dit topic.Ik zat mobiel en het ging allemaal niet zo handig. Deze link dus: TV / [RTL4] Renze #2 Dit ipv Op1. Dank @:maily .
Graag gedaan.quote:Op zaterdag 15 juni 2024 13:43 schreef Claudia_x het volgende:
[..]
Sorry, ik linkte naar dit topic.Ik zat mobiel en het ging allemaal niet zo handig. Deze link dus: TV / [RTL4] Renze #2 Dit ipv Op1. Dank @:maily .
Voorbeeld: Jill had met Ali afgesproken dat hij naar haar muziek zou luisteren. Daarom ging ze bij hem in de auto zitten. Ali reed vervolgens weg met een smoes, waarop Jill aangaf dat ze dat niet wilde. Tijdens de rit werd Ali al handtastelijk en Jill gaf aan dat niet te willen. Ali reed tenslotte naar een afgelegen bospad waar de aanranding begon.quote:Op zaterdag 15 juni 2024 14:02 schreef BansheeBoy het volgende:
[..]
Doe jij niet hetzelfde door te beweren dat het 'nou eenmaal zo aan toegaat in dat wereldje', we doen hier allemaal aannames. Zelfs als de rechter uitspraak heeft gedaan zullen we ook geen 100% zekerheid hebben over wat er 'daadwerkelijk heeft plaatsgevonden tussen Ali en diverse dames.quote:Op zaterdag 15 juni 2024 14:02 schreef BansheeBoy het volgende:
[..]
Dat beweer ik nergens.quote:Op zaterdag 15 juni 2024 14:06 schreef Claudia_x het volgende:
Ik ben het niet met @voetbalmanager2 eens dat het verschil in context relevant is.
Naomi is die dame van dat "hoofd geven" verhaal?quote:Op zaterdag 15 juni 2024 14:06 schreef Claudia_x het volgende:
[..]
Zijn argument is: als je naar zo'n feestje komt om het gezellig te maken, dan weet je dat er geneukt gaat worden. Naomi beweert dat ze zich daar niet van bewust was, en al helemaal niet dat ze onder druk gezet zou worden om met meerdere mannen seks te hebben.
Ik ben het niet met @:voetbalmanager2 eens dat het verschil in context relevant is. Ik vind het plausibel dat Naomi niet wist wat voor soort feestje het zou worden. En zelfs als ze dat wel wist, had ze op elk moment het recht om 'nee' te zeggen en om met rust gelaten te worden.
Ja ach, bekend verhaal met die user in dit soort topics.quote:Op zaterdag 15 juni 2024 14:16 schreef spectrumanalyser het volgende:
Apart dat er hier een user het idee heeft dat er zoveel valse aangiftes en valse verklaringen zijn afgegeven. Alsof je zomaar een aangifte doet. Een valse aangifte is strafbaar en dat krijgen ze als eerste te horen.
Er is 10 maanden onderzoek aan vooraf gegaan.
Doe normaal manquote:Op zaterdag 15 juni 2024 14:02 schreef BansheeBoy het volgende:
[..]
Ja, Naomi is van dat rappersfeestje met Ali, Ronnie en die andere rapper, Jill de kandidate van TVOH die naar het afgelegen bospad werd gereden door Ali en Ellen ten Damme van het NPO programma in Marokko.quote:Op zaterdag 15 juni 2024 14:16 schreef ToT het volgende:
[..]
Naomi is die dame van dat "hoofd geven" verhaal?
Of is dat weer een andere?
quote:Op zaterdag 15 juni 2024 14:15 schreef voetbalmanager2 het volgende:
[..]
Dat beweer ik nergens.
Banshee beweert dat dat verschil er is en dat die slachtoffers gedeeltelijk of geheel schuld hebben omdat ze zich in kringen bevinden waar het normaal is dat men zich losbandig gedragen.
Ik vind dat je je ten alle tijden niet zo mag gedragen als Ali, maar ik geef verder aan dat die bewering ook feitelijk onjuist is. De meeste misdrijven van Ali vonden helemaal niet plaats in losbandige omgeving.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |