abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_213917144
OP van @tong80

quote:
De langverwachte rechtszaak van Ali B, die twee dagen duurt, begint woensdag in Haarlem. De rapper en voormalig coach van the Voice of Holland wordt verdacht van twee verkrachtingen en twee aanrandingen van in totaal drie vrouwen. Wat kunnen we verwachten en wat hangt hem boven het hoofd als de rechter hem veroordeelt?

Alexander van Eenennaam, Raymond Boere 11-06-24, 20:30

Waar wordt Ali B precies van verdacht?
De aanklacht tegen Ali B is grofweg in drie delen te splitsen. De ‘oudste’ zaak is die van zangeres Ellen ten Damme. In het voorjaar van 2014 was zij met Ali in Marokko voor het tv-programma Ali B en de muziekkaravaan. Daar zou de rapper ’s nachts haar kamer zijn binnengedrongen en Ten Damme tot seks hebben gedwongen. De zangeres heeft daarover wel verklaard bij de politie, maar deed geen aangifte. Desondanks ging het Openbaar Ministerie over tot vervolging.

De tweede aanklacht in chronologische volgorde is de aanranding, op 29 mei 2018, van zangeres Jill Helena. In 2013 haalde zij in the Voice of Holland als pupil van Ali de finale. De rapper zou haar in 2018 in een auto hebben meegenomen naar een afgelegen bospad en haar daar hebben gedwongen tot ‘ontuchtige handelingen’.

Bij de derde vrouw, een destijds 20-jarige muzikante die aanwezig was bij een schrijverskamp, gaat het om zowel een aanranding als een verkrachting. Zij vertelde daar in januari 2020 over in de uitzending van het onlineprogramma Boos van Tim Hofman. Zij had orale seks met een andere artiest op het moment dat Ali B zonder toestemming zijn vingers in haar stak. Later had ze ook orale seks met Ali B. Dat gebeurde volgens haar nadat hij maar bleef aandringen, ze wilde ‘er vanaf zijn’.

Wat mogen we verwachten van de rechtszaak?
Op de eerste dag komen de feiten op tafel. De rechters bespreken met Ali B minutieus de aangiftes en zullen hem aan de tand voelen over wat er allemaal is gebeurd. Ook de slachtoffers krijgen de gelegenheid iets te zeggen. Naar verwachting maakt het Openbaar Ministerie aan het einde van de dag bekent welke straf ze tegen B. eisen. Donderdag, de tweede procesdag, voert advocaat Bart Swier van Ali B zijn verdediging en krijgt Ali B aan het einde van de zitting het laatste woord.

Bart Swier, advocaat
De rapper zal zowel woensdag als donderdag ingaan op vragen van de rechtbank. Tot nu toe heeft hij de aantijgingen ontkend, maar in de rechtbank zal hij voor het eerst in detail treden. Ook zal hij volgens zijn advocaat Swier journalisten te woord staan. ,,Ali B ontkent nog steeds alle beschuldigingen en zal daarover ook uitgebreid verklaren tijdens de zitting en ingaan op alle vragen van de rechters. Ali B wil graag zijn verhaal doen. Zijn stem en beelden mogen worden opgenomen en uitgezonden. Ook loopt hij voor geen enkele journalist weg.”

Niet alleen het verhaal van Ali B komt aan bod, ook het vermeende slachtoffer Jill Helena zal haar kant van het verhaal vertellen. Volgens slachtofferadvocaat Sébas Diekstra heeft ze het zwaar in de aanloop naar het proces. ,,Jill is ontzettend gespannen en ziet enorm op tegen de rechtszaak. Ondanks haar inspanningen om rustig te blijven, heeft ze al weken last van hevige hartkloppingen”, aldus Diekstra. ,,Toch is ze vastbesloten om door te zetten. Ze beseft hoe belangrijk het is om haar verhaal te doen. Ze hoopt dat dit voor haar eindelijk de afsluiting zal zijn van iets waar zij al jaren mee worstelt.”

Ellen ten Damme is niet aanwezig bij de rechtszaak. Zij hield het bij een verklaring bij de politie. Daarmee steunt zij andere slachtoffers, maar mengt ze zich niet actief in het proces.

Wat hangt Ali B boven het hoofd als de rechter hem veroordeelt?
Wanneer de rechters hem schuldig bevinden aan verkrachting, dan wordt het sowieso een gevangenisstraf. De wet schrijft voor dat een taakstraf bij zo’n ernstig vergrijp niet opgelegd mag worden. Al zijn er rechters die deze regel in het verleden hebben omzeild, door één dag cel op te leggen in combinatie met een taakstraf. De maximumstraf voor verkrachting is twaalf jaar, maar dan gaat het om de zwaarste omstandigheden. Mocht Ali B worden veroordeeld, dan zal het er voor wat betreft de zwaarte van de straf ook van afhangen hoeveel van de aanklachten wettelijk en overtuigend worden bewezen. De uitspraak is vooralsnog voorzien voor 27 juni.

https://www.ad.nl/show/al(...)verwachten~a408d025/

'Later had ze ook orale seks met Ali B. Dat gebeurde volgens haar nadat hij maar bleef aandringen, ze wilde ‘er vanaf zijn’.' :? Nou voorhuid dan. Omdat jij het bent. :{

Update 12-6, eerste zittingsdag

quote:
Ali B is iemand "die meteen zijn tong in je bek steekt en denkt dat je dat leuk vindt", zo luidde de verklaring van zangeres Ellen ten Damme die vandaag in de rechtbank werd voorgelezen. De artiest wordt er door meerdere vrouwen van beschuldigd dat hij hen ongevraagd zoende en betastte en niet luisterde als ze vroegen om daarmee te stoppen.

B erkende "een flirt" te zijn, maar zei dat hij "nooit iets zou doen tegen iemands zin". Volgens de rapper ontstond rondom de BOOS-uitzending over seksuele misstanden bij The Voice "een onzichtbare schandpaal" in de samenleving, waarbij iedereen "iets wilde doen".

Daarmee verklaart hij de melding van Ten Damme. "Ik wil niet Ali Herhali zijn, maar tot die BOOS-uitzending heb ik nog nooit zoiets gehoord en ik heb met duizenden vrouwen gewerkt."
Twee aangiftes, één melding

Ali Bouali stond vandaag terecht voor twee aanrandingen en twee verkrachtingen. Van zangeres Ellen ten Damme ligt er een melding van een verkrachting in 2014 in Marokko. Jill van Leeuwen (artiestennaam Jill Helena), oud-kandidaat van The Voice of Holland, heeft aangifte gedaan van een aanranding in 2018 in Amsterdam. Daarnaast draait de zaak, die morgen verder gaat, om een aangifte van aanranding en verkrachting in Heiloo in 2018.

Over Jill van Leeuwen zei Ali B dat hij met haar "een stiekeme affaire" en "een liefdevolle band" had sinds haar deelname aan The Voice in 2013. De zangeres verklaarde echter dat de rapper haar in 2018 in het Amsterdamse Bos aanrandde in een auto. Ze zou meerdere keren hebben gezegd: "Ali, dit gaan we niet doen", maar uiteindelijk aan zijn druk hebben toegegeven.

'Jij duldt geen nee'

Van Leeuwen kwam aan het einde van de dag zelf aan het woord in de rechtbank. "Jij duldt geen nee", sprak ze. Hierbij refereerde ze ook aan de verzoeken van B om een mediationgesprek. "Je hebt me daar meerdere keren om gevraagd. Ik heb het overwogen, maar ik twijfelde aan de oprechtheid van je intenties. Ook de 'nee' die ik tegen de mediation heb gezegd, accepteerde je niet. Je wilde er een 'ja' van maken."

"Jill, ik weet echt niet hoe dit kan", reageerde de rapper. "Ik ben nooit agressief tegen jou geweest." Hij vroeg haar opnieuw om mee te doen aan mediation. "Open die deur voor het gesprek, geef het een kans."
'Surrealistisch'

Ten Damme was vandaag zelf niet aanwezig in de rechtbank. Haar verklaringen werden voorgelezen door de rechter. Ze zei dat ze op haar hotelkamer in Marokko was overvallen door de rapper, rondom de opnames voor Ali B en de Muziekkaravaan. "Binnen twee tellen was zijn broek uit, hij had een stijve lul en probeerde binnen te dringen." De zangeres kon B naar eigen zeggen van zich afduwen.

"Dit is niet alleen niet gebeurd, dit is onwerkelijk", zei B over het verhaal van Ten Damme. "Ik vind het surrealistisch."

Van een derde vrouw werd een verklaring voorgelezen naar aanleiding van haar aangifte over een aanranding en verkrachting op een schrijverskamp in Heiloo in 2018. Volgens de rapper, die dit ontkent, is de vrouw "mentaal kwetsbaar". Ook haar heeft hij gevraagd een mediationtraject aan te gaan. "Niet om vervolging te voorkomen, maar omdat het ook niet goed is voor haar wat er is gebeurd."
Lachen om tranen

Ali B werd tijdens de zitting regelmatig emotioneel. Hij zei dat hij het zwaar vond om tweeënhalf jaar niets te zeggen over de zaak, terwijl er van alles over hem werd gezegd en geschreven. Hij zegt in de media onterecht te zijn neergezet als "een seksueel roofdier". Dat vrat aan hem. "Ik kreeg angstaanvallen, had slapeloze nachten. Voor het eerst voelde de dood warmer dan leven."

'Nooit is tegen mij gezegd dat ik een vrouw iets heb aangedaan'

Wel zei hij strijdlustig te blijven, voor zijn kinderen. "Soms heb je tranen van het lachen, en soms moet je lachen om je tranen, zo ga ik erdoorheen."

Morgen is de tweede en laatste dag van zaak tegen Ali B. Dan komt het Openbaar Ministerie met een strafeis en houdt de advocaat van B zijn pleidooi. De artiest heeft daarna het laatste woord.

zaterdag 15 juni 2024 @ 13:16:19 #2
213134 Momo
WLR en ESF hooligan
pi_213917180
Zelfs als het niet tot een veroordeling komt, met dit soort opmerkingen kan hij toch niet gewoon terug keren het gewone BN-er wereldje in?
twitter
  Moderator zaterdag 15 juni 2024 @ 13:17:21 #3
236264 crew  capricia
pi_213917189
quote:
0s.gif Op zaterdag 15 juni 2024 13:16 schreef Momo het volgende:
Zelfs als het niet tot een veroordeling komt, met dit soort opmerkingen kan hij toch niet gewoon terug keren het gewone BN-er wereldje in?
[ x ]
Ik denk dat Ali zijn toekomst niet meer in Nederland ligt. Ongeacht wel of geen veroordeling, iedereen kotst hem uit.
"People that use Fiat currency as a store of value.
There is a name for it:
We call them Poor"
pi_213917211
quote:
1s.gif Op zaterdag 15 juni 2024 13:17 schreef capricia het volgende:

[..]
Ik denk dat Ali zijn toekomst niet meer in Nederland ligt. Ongeacht wel of geen veroordeling, iedereen kotst hem uit.
Iedereen, behalve een paar broeders _O-
Om aan te geven hoe hoog Erdogan het moederschap acht, gaf hij een voorbeeld uit de praktijk. ''Ik kuste wel eens de voeten van mijn moeder omdat ze naar het paradijs roken. Zij wierp me dan een zedige blik toe en huilde soms.''
  zaterdag 15 juni 2024 @ 13:19:08 #5
498210 KoningWouter
BE THE BEST&FUCK THE REST
pi_213917212
quote:
[ x ]
Ik vind dit toch zo'n rare stelling. Dus hij is 20 jaar getrouwd en probeert elke dag vrouwen te zoenen. Nouja het zal dan wel een heel populair figuur zijn. Maar er is mijns inziens echt wel iets mis met zijn moraal. Dat je in 20 jaar huwelijk een keer de fout in gaat zou ook al fout zijn, maar elke dag?

En dit wordt ook nog aangedragen door de verdediging...
pi_213917216
quote:
99s.gif Op zaterdag 15 juni 2024 13:19 schreef bijdehand het volgende:

[..]
Iedereen, behalve een paar broeders _O-
Die waren dan waarschijnlijk ook (financieel) afhankelijk van hem.
U MAD?
  Moderator zaterdag 15 juni 2024 @ 13:19:44 #7
5428 crew  miss_sly
pi_213917217
quote:
[ x ]
Swier legde gisteren bij Renze uit dat dit niet per se over AliB ging, maar dat het in het algemeen iedere dag gebeurt dat iemand een ander kust en er dan pas achter komt of het wel of niet gewenst is. Niet dat AliB dat iedere dag doet.
And the young, they can lose hope cause they can't see beyond today,. ..
The wisdom that the old can't give away
  zaterdag 15 juni 2024 @ 13:20:12 #8
13462 BansheeBoy
Assimilatie = Laxatie = Stront
pi_213917222
quote:

[..]
Ik denk het ook. Al moeten we eerlijk zijn, hij heeft met zijn rauwe en pure optreden ook vele harten weten te inspireren.

:{²
Misgun niemand zijn profijt, laat elk op hoope bouwe. Ofschoon wie mij ook benijdt, fortuin moet zijn loop behouden.
Bansheeboy: Fok!ker van de week!
[Without heart we would be mere machines]
Bergkamp, Zlatan, Van Persie, Ziyech, Quaresma
  zaterdag 15 juni 2024 @ 13:23:27 #9
213134 Momo
WLR en ESF hooligan
pi_213917252
quote:
7s.gif Op zaterdag 15 juni 2024 13:19 schreef miss_sly het volgende:

[..]
Swier legde gisteren bij Renze uit dat dit niet per se over AliB ging, maar dat het in het algemeen iedere dag gebeurt dat iemand een ander kust en er dan pas achter komt of het wel of niet gewenst is. Niet dat AliB dat iedere dag doet.
Nog steeds raar toch om dat als verdediging te gebruiken. Soms vinden ze het leuk, en soms vinden ze dat niet leuk. Een vreemde kus je toch niet bam op de mond. Zelfs al wil je dat doen, dan doe je dat voorzichtig en kan iemand zich terugtrekken of nee zeggen. En hoezo is dat de vraag of dat dan grensoverschrijdend is.
  zaterdag 15 juni 2024 @ 13:24:52 #10
28167 matthijst
In a New York State of Mind
pi_213917274
quote:
[ x ]
Dit stond er een beetje knullig. Hij bedoelde in het algemeen: het gebeurt elke dag wel dat iemand een blauwtje loopt.
Ik las het bericht iig zo dat Ali elke dag wel een poging deed.
Haters everywhere but I don't really care.
  zaterdag 15 juni 2024 @ 13:25:41 #11
498210 KoningWouter
BE THE BEST&FUCK THE REST
pi_213917291
quote:
1s.gif Op zaterdag 15 juni 2024 13:24 schreef matthijst het volgende:

[..]
Dit stond er een beetje knullig. Hij bedoelde in het algemeen: het gebeurt elke dag wel dat iemand een blauwtje loopt.
Haha ik ook :@
  zaterdag 15 juni 2024 @ 13:26:28 #12
13462 BansheeBoy
pi_213917304
quote:
0s.gif Op zaterdag 15 juni 2024 13:23 schreef Momo het volgende:

[..]
Nog steeds raar toch om dat als verdediging te gebruiken. Soms vinden ze het leuk, en soms vinden ze dat niet leuk. Een vreemde kus je toch niet bam op de mond. Zelfs al wil je dat doen, dan doe je dat voorzichtig en kan iemand zich terugtrekken of nee zeggen. En hoezo is dat de vraag of dat dan grensoverschrijdend is.
En toch denk ik dat je dat vaak pas achteraf weet. Dus de mate waarin het ook strafrechtelijk wordt ben je overgeleverd aan de genade van de (meestal) dame in kwestie.

Misgun niemand zijn profijt, laat elk op hoope bouwe. Ofschoon wie mij ook benijdt, fortuin moet zijn loop behouden.
  zaterdag 15 juni 2024 @ 13:28:08 #13
280416 Whiskers2009
Maak dat de kat wijs!!
pi_213917325
quote:
0s.gif Op zaterdag 15 juni 2024 13:23 schreef Momo het volgende:

[..]
Op de mond? In de mond..
Hij ramde gewoon zijn tong naar binnen :r
"He who gives up freedom for safety deserves neither" Benjamin Franklin
  zaterdag 15 juni 2024 @ 13:32:44 #14
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_213917361
De advocaat van Ali B. kwam gewoon met het "geen sperma van een andere man willen vinden in de ruimte waar hij bidt"
twitter
En je mag aannemen dat zijn advocaat dat namens hem zegt.
Wullie bin KOEL © Soneal
Why be difficult when, with a bit of effort, you could be impossible?
  zaterdag 15 juni 2024 @ 13:34:41 #15
28167 matthijst
pi_213917372
quote:
1s.gif Op zaterdag 15 juni 2024 13:32 schreef Leandra het volgende:
De advocaat van Ali B. kwam gewoon met het "geen sperma van een andere man willen vinden in de ruimte waar hij bidt"
[ x ] En je mag aannemen dat zijn advocaat dat namens hem zegt.
Yep, gisteren vroeg Renze er ook naar, waarom hij dat bidden erbij had gehaald. Dat had Ali zo gezegd, zei z'n advocaat.
  zaterdag 15 juni 2024 @ 13:34:59 #16
213134 Momo
WLR en ESF hooligan
pi_213917375
quote:
1s.gif Op zaterdag 15 juni 2024 13:32 schreef Leandra het volgende:
[ x ] En je mag aannemen dat zijn advocaat dat namens hem zegt.
Allerlei vrouwen neuken, constant vreemdgaan. Maar nee niet bidden in een ruimte waar de sperma van een andere man te vinden is dat zou Allah pas niet leuk vinden :D

Wel bijzonder dat gelovigen dan weer hun eigen selectieve regels maken voor hun geloof :)
  zaterdag 15 juni 2024 @ 13:35:27 #17
13462 BansheeBoy
pi_213917381
quote:
0s.gif Op zaterdag 15 juni 2024 13:28 schreef Questular het volgende:

[..]
Nu weet ik zeker dat je gewoon de zoveelste trol bent.
Hij heeft zich kwetsbaar opgesteld. Voor mij hoeft dat allemaal niet. Maar het verbindt en inspireert.

Moderator zaterdag 15 juni 2024 @ 13:35:53 #18
249559 crew  Lavenderr
pi_213917382
Soms denk ik weleens dat Ali best geniet van alle aandacht die hem ten deel valt. Het is DE Ali show geworden.
  roze zaterdag 15 juni 2024 @ 13:35:54 #19
393783 Ama
Hypa Hypa
pi_213917383
quote:
0s.gif Op zaterdag 15 juni 2024 13:34 schreef Momo het volgende:
Allerlei vrouwen neuken, constant vreemdgaan. Maar nee niet bidden in een ruimte waar de sperma van een andere man te vinden is dat zou Allah pas niet leuk vinden
_O-
Your beauty never ever scared me.
pi_213917385
Ik vind het allemaal wel duidelijk wat er is gebeurd en ook hoeveel er fout is aan al die dwaze acties van Ali.

Toch zit ik nog met dit punt.

quote:
De redactie van het BOOS heeft de vermeende slachtoffers van Ali B er naar eigen zeggen niet toe aangezet aangifte te doen. De advocaat van de rapper beweerde dat vrijdag in de rechtbank, maar het YouTube-programma ontkent dat op Instagram.
Als dit wel gebeurd zou zijn, zou het een aparte wending krijgen. Vind ik.
Op woensdag 22 januari 2025 19:50 schreef Bugno3 het volgende:
Stukje Pelle, stukje Cannavaro, stukje Totti.
  zaterdag 15 juni 2024 @ 13:36:10 #21
213134 Momo
WLR en ESF hooligan
pi_213917387
quote:
15s.gif Op zaterdag 15 juni 2024 13:35 schreef BansheeBoy het volgende:

[..]
Hij heeft zich kwetsbaar opgesteld. Voor mij hoeft dat allemaal niet. Maar het verbindt en inspireert.

Zo inspirerend die Ali B. O+
pi_213917396
quote:

[..]
Dat vraag ik me af, Lil Kleine weet toch weer brood op de plank te brengen en dat is ook een eng ventje.
pi_213917399
quote:
1s.gif Op zaterdag 15 juni 2024 13:35 schreef Lavenderr het volgende:
Soms denk ik weleens dat Ali best geniet van alle aandacht die hem ten deel valt. Het is DE Ali show geworden.
Ik denk dat hij geen spijt heeft van alles laten filmen. Er is een kleine groep die nu toch medelijden heeft. Zonder stem en beeld en enkel op papier had het minder indruk gemaakt.
  zaterdag 15 juni 2024 @ 13:37:19 #24
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_213917400
quote:
1s.gif Op zaterdag 15 juni 2024 13:24 schreef matthijst het volgende:

[..]
Dat hele "een blauwtje lopen" is natuurlijk wel een omfloerste manier om te zeggen dat hij zich regelmatig (dagelijks) bezighoudt met ongewenste intimiteiten.

Als je "een blauwtje loopt" terwijl er al fysiek contact is geweest ben je gewoon te ver gegaan.
Wullie bin KOEL © Soneal
  roze zaterdag 15 juni 2024 @ 13:37:30 #25
393783 Ama
Hypa Hypa
pi_213917401
quote:
0s.gif Op zaterdag 15 juni 2024 13:36 schreef Rianne84 het volgende:

[..]
Dat vraag ik me af, Lil Kleine weet toch weer brood op de plank te brengen en dat is ook een eng ventje.
Dat ligt denk ik net wat anders. Ik kan het niet uitleggen zonder dat het misschien verkeerd overkomt. :')
pi_213917407
quote:
1s.gif Op zaterdag 15 juni 2024 13:35 schreef Lavenderr het volgende:
Mwah, het schaadt zijn imago wel enorm, en hij wordt geboycot tot en met. Financieel schaadt het hem dus ook.

Hij is gewoon gewend om z'n besneden paarsgepunte lans overal in te kunnen steken waar hij maar wil, maar tijden veranderen en naarmate hij ouder wordt, worden de dames ook wel minder gewillig tegenover hem.
pi_213917409
quote:
0s.gif Op zaterdag 15 juni 2024 13:36 schreef Pisces29 het volgende:
Ik vind het allemaal wel duidelijk wat er is gebeurd en ook hoeveel er fout is aan al die dwaze acties van Ali.

Toch zit ik nog met dit punt.
[..]
Als dit wel gebeurd zou zijn, zou het een aparte wending krijgen. Vind ik.
Zo raar zou het niet zijn om tegen een vrouw die jouw vertelt dat ze verkracht is te adviseren om daarvoor aangifte te doen. Maar dat was dus een beschuldiging van Ali die gelogen blijkt te zijn.
Steun het Kiva Fok! team!
http://www.kiva.org/team/fok
  roze zaterdag 15 juni 2024 @ 13:39:21 #28
393783 Ama
Hypa Hypa
pi_213917413
Sowieso is Ali B zelf toch al wel al een tijdje klaar? Net als Marco Borsato. Hoor en lees je ook niks meer van verder behalve dat die dik is geworden schijnbaar. Bij Lil Kleine had ik dat gevoel toch wel minder na een paar maanden.
  zaterdag 15 juni 2024 @ 13:39:21 #29
13462 BansheeBoy
pi_213917414
quote:
0s.gif Op zaterdag 15 juni 2024 13:37 schreef Leandra het volgende:

Als je "een blauwtje loopt" terwijl er al fysiek contact is geweest ben je gewoon te ver gegaan.
Dat hele te ver gaan weet je in veel gevallen pas als het kwaad al geschiedt is. M.a.w.: hoe groot maakt ze er een probleem van.

pi_213917419
quote:
15s.gif Op zaterdag 15 juni 2024 13:39 schreef BansheeBoy het volgende:

[..]
Dat hele te ver gaan weet je in veel gevallen pas als het kwaad al geschiedt is. M.a.w.: hoe groot maakt ze er een probleem van.

Gewoon niet gelijk je tong tegen d'r huig rammen en dat soort dingen.
  zaterdag 15 juni 2024 @ 13:40:01 #31
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_213917420
quote:
0s.gif Op zaterdag 15 juni 2024 13:34 schreef Momo het volgende:

[..]
Allerlei vrouwen neuken, constant vreemdgaan. Maar nee niet bidden in een ruimte waar de sperma van een andere man te vinden is dat zou Allah pas niet leuk vinden :D

Wel bijzonder dat gelovigen dan weer hun eigen selectieve regels maken voor hun geloof :)
Hij kan maar beter geen hotel of airbnb boeken dan.
Wullie bin KOEL © Soneal
  Moderator zaterdag 15 juni 2024 @ 13:40:04 #32
249559 crew  Lavenderr
pi_213917421
quote:
0s.gif Op zaterdag 15 juni 2024 13:38 schreef ToT het volgende:

[..]
Mwah, het schaadt zijn imago wel enorm, en hij wordt geboycot tot en met. Financieel schaadt het hem dus ook.

Hij is gewoon gewend om z'n besneden paarsgepunte lans overal in te kunnen steken waar hij maar wil, maar tijden veranderen en naarmate hij ouder wordt, worden de dames ook wel minder gewillig tegenover hem.
Na dit gebeuren kan hij idd wel vergeten dat er nog dames voor hem vallen.
  zaterdag 15 juni 2024 @ 13:40:09 #33
213134 Momo
WLR en ESF hooligan
pi_213917422
quote:
0s.gif Op zaterdag 15 juni 2024 13:37 schreef Ama het volgende:

[..]
Dat ligt denk ik net wat anders. Ik kan het niet uitleggen zonder dat het misschien verkeerd overkomt. :')
Fysieke mishandeling van een vrouw is ook niet niks.
pi_213917426
quote:
0s.gif Op zaterdag 15 juni 2024 13:40 schreef Lavenderr het volgende:

[..]
Na dit gebeuren kan hij idd wel vergeten dat er nog dames voor hem vallen.
Sommige meiden vallen juist op bad boys.
Hoeveel huwelijksaanzoeken bijvoorbeeld Joran van der Sloot in zijn gevangenis gekregen heeft.....
pi_213917429
quote:
0s.gif Op zaterdag 15 juni 2024 13:39 schreef Ama het volgende:
Sowieso is Ali B zelf toch al wel al een tijdje klaar? Net als Marco Borsato. Hoor en lees je ook niks meer van verder behalve dat die dik is geworden schijnbaar. Bij Lil Kleine had ik dat gevoel toch wel minder na een paar maanden.
Nederlandse omroepen en de gemiddelde Nederlander willen niks meer met hem te maken hebben. Waarschijnlijk word hij in Marokko nog wel met open armen ontvangen.

Maar goed, eerst maar eens een aantal jaren de bak in.
  roze zaterdag 15 juni 2024 @ 13:41:22 #36
393783 Ama
Hypa Hypa
pi_213917431
quote:
0s.gif Op zaterdag 15 juni 2024 13:40 schreef Momo het volgende:

[..]
Fysieke mishandeling van een vrouw is ook niet niks.
Daarom zeg ik ook dat ik het niet goed kan uitleggen want ik keur wat hij heeft gedaan ook absoluut niet goed. Ging meer over waarom hij niet gecanceld is en Ali B waarschijnlijk wel (straks).
pi_213917434
quote:
0s.gif Op zaterdag 15 juni 2024 13:39 schreef Ama het volgende:
Marco en Ali rommelen met anderen. Jorrik alleen met z’n snuivende ex.
  zaterdag 15 juni 2024 @ 13:42:15 #38
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_213917436
quote:
15s.gif Op zaterdag 15 juni 2024 13:39 schreef BansheeBoy het volgende:

[..]

Bullshit, je kunt prima de grenzen aftasten zonder fysiek contact.
Eerst uitvogelen of fysiek contact wenselijk is voor je het probeert, dan weet je het ook niet pas achteraf.

En nee, het feit dat iemand schaars gekleed of zelfs ongekleed is betekent niet dat die persoon het wel prima vindt dat hij/zij aangeraakt wordt.
Wullie bin KOEL © Soneal
  zaterdag 15 juni 2024 @ 13:42:16 #39
13462 BansheeBoy
pi_213917437
quote:
0s.gif Op zaterdag 15 juni 2024 13:40 schreef ToT het volgende:

[..]
Gewoon niet gelijk je tong tegen d'r huig rammen en dat soort dingen.
Zou ik niet doen nee. Maar weet jij veel wat "normaal" is in dat wereldje? Overigens kan ze van een simpele kus ook een probleem maken.

pi_213917444
quote:
1s.gif Op zaterdag 15 juni 2024 10:32 schreef -Spring het volgende:
@:Claudia_x, ik ben erg benieuwd naar je samenvatting van Renze, maar ik zie 'm niet terug via de link die je post. Zou je 'm hier nog een keer willen plaatsen?
Sorry, ik linkte naar dit topic. 8)7 Ik zat mobiel en het ging allemaal niet zo handig. Deze link dus: TV / [RTL4] Renze #2 Dit ipv Op1. Dank @maily .
I make it a thing, to glance in window panes and look pleased with myself.
  zaterdag 15 juni 2024 @ 13:43:12 #41
13462 BansheeBoy
pi_213917446
quote:
0s.gif Op zaterdag 15 juni 2024 13:42 schreef Leandra het volgende:

[..]
Bullshit, je kunt prima de grenzen aftasten zonder fysiek contact.
Zeker! Helemaal mee eens. Maar het is niet waterdicht. En je hebt maar 1 persoon nodig om strafrechtelijk vervolgd te worden.

zaterdag 15 juni 2024 @ 13:44:11 #42
28167 matthijst
pi_213917452
quote:

[..]
Dat hele "een blauwtje lopen" is natuurlijk wel een omfloerste manier om te zeggen dat hij zich regelmatig (dagelijks) bezighoudt met ongewenste intimiteiten.

Dat ging dus niet om Ali, maar om "iedereen" die weleens een situatie verkeerd inschatte. En ook meer om bv Birgit Schuurmans situatie die opeens een tong binnen kreeg, dan om Ellen ten Damme, die twee keer een stukje penis binnen kreeg.
pi_213917454
quote:
15s.gif Op zaterdag 15 juni 2024 13:42 schreef BansheeBoy het volgende:

[..]
Zou ik niet doen nee. Maar weet jij veel wat "normaal" is in dat wereldje? Overigens kan ze van een simpele kus ook een probleem maken.

Klopt, in dat wereldje ligt het blijkbaar wel wat anders, maar dan nog moet je er niet zomaar van uit gaan dat iedereen zomaar alles met je wil en dan je zin door gaan drukken.
Dat verhaal van die dame die hem "hoofd moest geven" bijvoorbeeld.
Ja ze zou het uiteindelijk maar gedaan hebben om van zijn gezeur af te komen, maar dat was wel duidelijk grensoverschrijdend.
  zaterdag 15 juni 2024 @ 13:47:40 #44
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_213917465
quote:
15s.gif Op zaterdag 15 juni 2024 13:42 schreef BansheeBoy het volgende:

[..]

Nou, "in dat wereldje" vinden de meesten het dus ook niet zo normaal, maar kwamen de overtreders er gewoon heel lang mee weg.
Door hun macht, door het feit dat slachtoffers sowieso vaak niet geloofd worden, en ze verteld wordt dat ze zich niet zo moeten aanstellen, ze het er zelf wel naar gemaakt zullen hebben, enz.

Alles om de grote artiest maar vrij te pleiten.
Wullie bin KOEL © Soneal
  zaterdag 15 juni 2024 @ 13:51:19 #45
13462 BansheeBoy
pi_213917484
quote:
0s.gif Op zaterdag 15 juni 2024 13:47 schreef Leandra het volgende:

[..]
Nou, "in dat wereldje" vinden de meesten het dus ook niet zo normaal, maar kwamen de overtreders er gewoon heel lang mee weg.
Er heerst een extreem vrije seksuele moraal in dat soort wereldjes. Om het in perspectief te plaatsen. Als je in een klooster alleen al knipoogt naar een non heb je een aangifte aan je broek.

In de muziek scene profileren veel dames zich zelf als vrij toegankelijke b*tches. Een liefhebber stapt dan gewoon over een mijnenveld.

pi_213917498
quote:
15s.gif Op zaterdag 15 juni 2024 13:51 schreef BansheeBoy het volgende:

[..]
Er heerst een extreem vrije seksuele moraal in dat soort wereldjes. Om het in perspectief te plaatsen. Als je in een klooster alleen al knipoogt naar een non heb je een aangifte aan je broek.

In de muziek scene profileren veel dames zich zelf al vrij toegankelijke b*tches.

:[²
Is ook zo, maar dat houdt niet automatisch in dat je je lala in elk sma'tje kunt roeren en maar moet geloven dat ze het prima vindt.
pi_213917519
quote:

[..]

Belleman gaf dan ook tegengas in de uitzending:

quote:
0s.gif Op vrijdag 14 juni 2024 23:20 schreef Claudia_x het volgende:

[..]
Ter aanvulling, dat ging over dit bericht:

[ x ]

De reactie van Swier vind ik toch niet sterk. Swier zegt inderdaad dat het niet direct seksueel grensoverschrijdend gedrag is als je een blauwtje loopt, in z'n algemeenheid. Belleman zegt: ik kan me hier iets bij voorstellen als je een spel van verleiding hebt, maar het verhaal van deze vrouwen is nu juist dat hij er meteen bovenop sprong. Swier: dat is zeker een grens verder, maar ik had het hierover in z'n algemeenheid. Hij hapert tijdens z'n verhaal.
pi_213917576
quote:
0s.gif Op zaterdag 15 juni 2024 13:53 schreef ToT het volgende:

[..]
Is ook zo, maar dat houdt niet automatisch in dat je je lala in elk sma'tje kunt roeren en maar moet geloven dat ze het prima vindt.
Er is een groot verschil tussen zo'n rappers feestje aan de ene kant en een prive ontmoeting met een TVOH kandidate die je begeleid in je auto. En ook bij de tv opnames voor dat NPO programma in Marokko zal er niet zo'n losbandige sfeer zijn geweest.

Voor Ali maakte dat allemaal geen verschil. Die sprong er gewoon altijd gelijk op als hij daar behoefte aan had.
pi_213917596
quote:
0s.gif Op zaterdag 15 juni 2024 13:59 schreef voetbalmanager2 het volgende:

[..]
Er is een groot verschil tussen zo'n rappers feestje aan de ene kant en een prive ontmoeting met een TVOH kandidate die je begeleid in je auto. En ook bij de tv opnames voor dat NPO programma in Marokko zal er niet zo'n losbandige sfeer zijn geweest.

Voor Ali maakte dat allemaal geen verschil. Die sprong er gewoon altijd gelijk op als hij daar behoefte aan had.
Ook absoluut waar; bij TVOH had hij een enorme machtspositie.
  zaterdag 15 juni 2024 @ 14:02:27 #50
13462 BansheeBoy
pi_213917612
quote:
0s.gif Op zaterdag 15 juni 2024 13:59 schreef voetbalmanager2 het volgende:

Dat is wat de dames zeggen. Als je het zo stellig brengt kan het niet anders of je was er bij. Anders snap ik die stelligheid niet.

pi_213917636
quote:
15s.gif Op zaterdag 15 juni 2024 14:02 schreef BansheeBoy het volgende:

[..]
Dat is wat de dames zeggen. Als je het zo stellig brengt kan het niet anders of je was er bij. Anders snap ik die stelligheid niet.

Nee, dat is wat er in de aangiftes is opgenomen. Dus niet zozeer zeggen, maar vastgelegd en door een team zedendelicten onderzocht.

En er waren niet 3 slachtoffers maar meer. Het mocht niet eens benoemd worden.
Roses are red, violets are blue. Invalid character '}' at line 32
pi_213917646
quote:
0s.gif Op zaterdag 15 juni 2024 14:00 schreef ToT het volgende:

[..]
Ook absoluut waar; bij TVOH had hij een enorme machtspositie.
Zijn argument is: als je naar zo'n feestje komt om het gezellig te maken, dan weet je dat er geneukt gaat worden. Naomi beweert dat ze zich daar niet van bewust was, en al helemaal niet dat ze onder druk gezet zou worden om met meerdere mannen seks te hebben.

Ik ben het niet met @voetbalmanager2 eens dat het verschil in context relevant is. Ik vind het plausibel dat Naomi niet wist wat voor soort feestje het zou worden. En zelfs als ze dat wel wist, had ze op elk moment het recht om 'nee' te zeggen en om met rust gelaten te worden.
pi_213917659
quote:

[..]

Klopt. Dat zeggen Ellen, Naomi, Jill en ook Iris, Birgit en drie andere dames die zijn gehoord.
  FrontpagER /Mod / Grootste Vredestichter zaterdag 15 juni 2024 @ 14:09:29 #54
485843 crew  Jippie
pi_213917671
quote:
0s.gif Op zaterdag 15 juni 2024 13:43 schreef Claudia_x het volgende:

[..]
Sorry, ik linkte naar dit topic. 8)7 Ik zat mobiel en het ging allemaal niet zo handig. Deze link dus: TV / [RTL4] Renze #2 Dit ipv Op1. Dank @:maily .
Zal ik je posts daar (verslag uitzending Renze) naar hier toe quoten ? Dan staat alles op een plek.
  Spellchecker zaterdag 15 juni 2024 @ 14:10:11 #55
197773 crew  maily
Mevrouwtje oeps/B.U.2022 :P
pi_213917676
quote:
0s.gif Op zaterdag 15 juni 2024 13:43 schreef Claudia_x het volgende:

[..]
Sorry, ik linkte naar dit topic. 8)7 Ik zat mobiel en het ging allemaal niet zo handig. Deze link dus: TV / [RTL4] Renze #2 Dit ipv Op1. Dank @:maily .
Graag gedaan. ^O^
pi_213917683
quote:

[..]

Voorbeeld: Jill had met Ali afgesproken dat hij naar haar muziek zou luisteren. Daarom ging ze bij hem in de auto zitten. Ali reed vervolgens weg met een smoes, waarop Jill aangaf dat ze dat niet wilde. Tijdens de rit werd Ali al handtastelijk en Jill gaf aan dat niet te willen. Ali reed tenslotte naar een afgelegen bospad waar de aanranding begon.

Hoe wil je zoiets dan anders interpreteren, Banshee? Hoe kan je nu beweren dat hier een losbandige sfeer was?
We hebben het over een net 20 jarige kandidaat van een spelshow die met leugens en manipulatie naar een afgelegen bospad werd gereden door het veel oudere jurylid van die spelshow terwijl Jill de hele tijd aangaf hier niet van gediend te zijn en zelf nooit losbandig was of signalen afgaf dat ze wel van zijn gedrag gediend was.

Ik weet niet waarom jij Ali wel blijft verdedigen anders dan dat hij hetzelfde geloof en/of Marokkaanse achtergrond heeft als jezelf, want je bent echt blind voor de meest duidelijke signalen dat het foute boel is met hem.
  FrontpagER /Mod / Grootste Vredestichter zaterdag 15 juni 2024 @ 14:13:19 #57
485843 crew  Jippie
pi_213917702
quote:

[..]

Doe jij niet hetzelfde door te beweren dat het 'nou eenmaal zo aan toegaat in dat wereldje', we doen hier allemaal aannames. Zelfs als de rechter uitspraak heeft gedaan zullen we ook geen 100% zekerheid hebben over wat er 'daadwerkelijk heeft plaatsgevonden tussen Ali en diverse dames.
pi_213917723
quote:
0s.gif Op zaterdag 15 juni 2024 14:06 schreef Claudia_x het volgende:
Ik ben het niet met @voetbalmanager2 eens dat het verschil in context relevant is.
Dat beweer ik nergens.

Banshee beweert dat dat verschil er is en dat die slachtoffers gedeeltelijk of geheel schuld hebben omdat ze zich in kringen bevinden waar het normaal is dat men zich losbandig gedragen.
Ik vind dat je je ten alle tijden niet zo mag gedragen als Ali, maar ik geef verder aan dat die bewering ook feitelijk onjuist is. De meeste misdrijven van Ali vonden helemaal niet plaats in losbandige omgeving.
pi_213917729
Apart dat er hier een user het idee heeft dat er zoveel valse aangiftes en valse verklaringen zijn afgegeven. Alsof je zomaar een aangifte doet. Een valse aangifte is strafbaar en dat krijgen ze als eerste te horen.
Er is 10 maanden onderzoek aan vooraf gegaan.
pi_213917730
quote:

[..]
Zijn argument is: als je naar zo'n feestje komt om het gezellig te maken, dan weet je dat er geneukt gaat worden. Naomi beweert dat ze zich daar niet van bewust was, en al helemaal niet dat ze onder druk gezet zou worden om met meerdere mannen seks te hebben.

Ik ben het niet met @:voetbalmanager2 eens dat het verschil in context relevant is. Ik vind het plausibel dat Naomi niet wist wat voor soort feestje het zou worden. En zelfs als ze dat wel wist, had ze op elk moment het recht om 'nee' te zeggen en om met rust gelaten te worden.
Naomi is die dame van dat "hoofd geven" verhaal?
Of is dat weer een andere?
pi_213917750
quote:
0s.gif Op zaterdag 15 juni 2024 14:16 schreef spectrumanalyser het volgende:
Apart dat er hier een user het idee heeft dat er zoveel valse aangiftes en valse verklaringen zijn afgegeven. Alsof je zomaar een aangifte doet. Een valse aangifte is strafbaar en dat krijgen ze als eerste te horen.
Ja ach, bekend verhaal met die user in dit soort topics. :)
  zaterdag 15 juni 2024 @ 14:19:07 #62
165264 Puzzie
#freepalestine
pi_213917756
quote:

[..]

Doe normaal man :')
My age is very
Inappropriate
for my behavior
pi_213917769
quote:
0s.gif Op zaterdag 15 juni 2024 14:16 schreef ToT het volgende:

[..]
Ja, Naomi is van dat rappersfeestje met Ali, Ronnie en die andere rapper, Jill de kandidate van TVOH die naar het afgelegen bospad werd gereden door Ali en Ellen ten Damme van het NPO programma in Marokko.
En dat was pas een deel van de beschuldigingen aan hem.
pi_213917770
quote:
0s.gif Op zaterdag 15 juni 2024 14:15 schreef voetbalmanager2 het volgende:

[..]
Dat beweer ik nergens.

Banshee beweert dat dat verschil er is en dat die slachtoffers gedeeltelijk of geheel schuld hebben omdat ze zich in kringen bevinden waar het normaal is dat men zich losbandig gedragen.
Ik vind dat je je ten alle tijden niet zo mag gedragen als Ali, maar ik geef verder aan dat die bewering ook feitelijk onjuist is. De meeste misdrijven van Ali vonden helemaal niet plaats in losbandige omgeving.
^O^
pi_213917783
quote:

[..]
Dat beweer ik nergens.

Ik wil heus wel geloven dat het op dat soort feestjes er losbandig aan toe gaat, maar ook daar moet gelden dat nee gewoon nee is.
En als het merendeel van de aangiftes voor situaties buiten dat soort feestjes gaan, dan mag het duidelijk zijn dat hij chronisch geil is en geen nee accepteert.
Hij is, als dit inderdaad klopt, gewoon gewend om altijd zijn zin te krijgen op dit gebied.
pi_213917787
quote:
0s.gif Op zaterdag 15 juni 2024 14:16 schreef ToT het volgende:

[..]
Ja, zij was Ronnie Flex aan het pijpen.
pi_213917807
quote:
0s.gif Op zaterdag 15 juni 2024 14:20 schreef ToT het volgende:

[..]
Ik wil heus wel geloven dat het op dat soort feestjes er losbandig aan toe gaat, maar ook daar moet gelden dat nee gewoon nee is.
En als het merendeel van de aangiftes voor situaties buiten dat soort feestjes gaan, dan mag het duidelijk zijn dat hij chronisch geil is en geen nee accepteert.
Hij is, als dit inderdaad klopt, gewoon gewend om altijd zijn zin te krijgen op dit gebied.
Daar zijn we het allemaal over eens behalve Banshee en abdullah
pi_213917829
quote:
0s.gif Op zaterdag 15 juni 2024 14:16 schreef spectrumanalyser het volgende:
De verdediging van Ali B. beweert dat ze zijn beïnvloed door de BOOS-uitzending en het zich niet meer goed herinneren. En Naomi's geheugen zou niet goed zijn door haar psychische problemen en drugsgebruik. En dan is er nog één dame uit de BOOS-uitzending die zei dat ze was verkracht, maar uit het politieonderzoek is gebleken dat er geen sprake was van een strafbaar feit.

Dat laatste kun je natuurlijk ook interpreteren als: klaarblijkelijk heeft het OM de verklaringen kritisch onderzocht. En er zijn meer redenen waarom deze uitleg van de verdediging niet plausibel is. Er is bijv. steunbewijs dat Naomi al net na het schrijverskramp heeft verklaard dat ze was verkracht door Ali B.
  zaterdag 15 juni 2024 @ 14:26:20 #69
464998 Qarrad
Qarrad al-Rrabah
pi_213917874
quote:

[..]

Ik ben het niet met @:voetbalmanager2 eens dat het verschil in context relevant is. Ik vind het plausibel dat Naomi niet wist wat voor soort feestje het zou worden. En zelfs als ze dat wel wist, had ze op elk moment het recht om 'nee' te zeggen en om met rust gelaten te worden.
Dat laatste lijkt echt niet door te dringen tot een hoop mensen.
  Admin zaterdag 15 juni 2024 @ 14:27:12 #70
1 crew  Danny
always and nevermore
pi_213917885
quote:

[..]
Dat beweer ik nergens.

ALS het inderdaad verkrachting was is het niemand's schuld dan die van de verkrachter natuurlijk. Of het verstandig is om je als kwetsbaar meisje in zulke kringen te begeven kun je je natuurlijk wél afvragen. Misschien dat een voorlichtingscampgne daarover geen kwaad zou kunnen. Die zijn er bv ook voor het voorkomen van verspreiden van naaktfoto's e.d. Dat je beter geen naaktfoto's zou versturen omdat je niet weet wat de ander doet.
Dat geldt ook voor omgang met dit soort figuren (en muzikanten in het algemeen, want iedereen kent de backstageverhalen wel neem ik aan). Je kunt daar beter niet 's nachts heen gaan omdat je niet weet wat ze dan gaan doen.
Dat betekent niet dat ze dan zelf schuldig is, maar niemand kan ontkennen dat het onverstandig is om zulke situaties op te zoeken.
Zie wat ik kijk: trakt.tv
pi_213917900
quote:
0s.gif Op zaterdag 15 juni 2024 14:27 schreef Danny het volgende:

[..]
ALS het inderdaad verkrachting was is het niemand's schuld dan die van de verkrachter natuurlijk. Of het verstandig is om je als kwetsbaar meisje in zulke kringen te begeven kun je je natuurlijk wél afvragen. Misschien dat een voorlichtingscampgne daarover geen kwaad zou kunnen. Die zijn er bv ook voor het voorkomen van verspreiden van naaktfoto's e.d. Dat je beter geen naaktfoto's zou versturen omdat je niet weet wat de ander doet.
Dat geldt ook voor omgang met dit soort figuren (en muzikanten in het algemeen, want iedereen kent de backstageverhalen wel neem ik aan). Je kunt daar beter niet 's nachts heen gaan omdat je niet weet wat ze dan gaan doen.
Dat betekent niet dat ze dan zelf schuldig is, maar niemand kan ontkennen dat het onverstandig is om zulke situaties op te zoeken.
Precies.

Dit is geen victim blaming, dit is een oproep om je gezonde verstand te gebruiken.
Maar dan nog blijft Nee uiteraard nog steeds gewoon Nee.
pi_213917944
quote:
0s.gif Op zaterdag 15 juni 2024 14:27 schreef Danny het volgende:

[..]
Zeker, lijkt me een goed algemeen advies.

Maar bijvoorbeeld die Jill was kandidate voor een tv-show en Ali moest haar begeleidden dus ze moesten wel contact hebben. Ze hadden een afspraak zodat hij naar nieuwe muziek van haar kon luisteren en daar advies op kon geven. Vervolgens is hij weggereden met een smoes en leugens en naar een afgelegen bospad gereden terwijl Jill meerdere keren aangaf dat niet te willen en niet te weten waar ze waren. Terwijl ze zo kwetsbaar was als maar kon en compleet weerloos tegen zijn gedrag begon het misbruik.

Daar helpt geen enkele voorlichtingscampagne of weerbaarheidstraining tegen.
pi_213917971
quote:
0s.gif Op zaterdag 15 juni 2024 14:32 schreef voetbalmanager2 het volgende:

[..]

Maar bijvoorbeeld die Jill was kandidate voor een tv-show en Ali moest haar begeleidden dus ze moesten wel contact hebben. Ze hadden een afspraak zodat hij naar nieuwe muziek van haar kon luisteren en daar advies op kon geven. Vervolgens is hij weggereden met een smoes en leugens en naar een afgelegen bospad gereden terwijl Jill meerdere keren aangaf dat niet te willen en niet te weten waar ze waren. Terwijl ze zo kwetsbaar was als maar kon en compleet weerloos tegen zijn gedrag begon het misbruik.

Tussen die tv-show en nieuwe muziek zat toch een affaire en flink wat jaren?
pi_213917978
quote:
0s.gif Op zaterdag 15 juni 2024 14:35 schreef Pisces29 het volgende:

[..]
Tussen die tv-show en nieuwe muziek zat toch een affaire en flink wat jaren?
Daar weet ik het fijne niet van.
pi_213917985
quote:
0s.gif Op zaterdag 15 juni 2024 14:23 schreef Claudia_x het volgende:

[..]
De verdediging van Ali B. beweert dat ze zijn beïnvloed door de BOOS-uitzending en het zich niet meer goed herinneren. En Naomi's geheugen zou niet goed zijn door haar psychische problemen en drugsgebruik. En dan is er nog één dame uit de BOOS-uitzending die zei dat ze was verkracht, maar uit het politieonderzoek is gebleken dat er geen sprake was van een strafbaar feit.

Dat laatste kun je natuurlijk ook interpreteren als: klaarblijkelijk heeft het OM de verklaringen kritisch onderzocht. En er zijn meer redenen waarom deze uitleg van de verdediging niet plausibel is. Er is bijv. steunbewijs dat Naomi al net na het schrijverskramp heeft verklaard dat ze was verkracht door Ali B.
De verdediging van Ali was zwak. Het onderzoek was al 10 maanden aan de gang voordat de uitzending was.
Er was ook al aangifte gedaan voor de uitzending.

Het beste bewijs is nog het tapgesprek met zijn vrouw (of ex-vrouw?), waarbij hij zo'n beetje alles opbiegt.
Hulde voor het OM om zijn telefoon te tappen ten tijde van de boos-uitzending.
pi_213917998
quote:

[..]

En Ellen ten Damme was met hem op reis om een televisieprogramma op te nemen. Ook niet echt een kwetsbaar jong meisje te noemen die zich in verkeerde kringen bevond.
pi_213918097
quote:
0s.gif Op zaterdag 15 juni 2024 14:36 schreef voetbalmanager2 het volgende:

[..]
Daar weet ik het fijne niet van.
Jill heeft een affaire gehad en omschreef hem als dwingend oid (als ik het goed onthouden heb). Waarom dan contact zoeken om muziek te laten horen? Alles voor een muziekcarrière?

(Staat los van het feit dat hij niks moet doen, als zij niks wil.)
  Admin zaterdag 15 juni 2024 @ 14:49:58 #78
1 crew  Danny
always and nevermore
pi_213918099
quote:

[..]

Klopt. Aangenomen dat dat verhaal waar is is er in zo'n geval niets dat je kunt doen, hoewel je tegenwoordig natuurlijk muziek ook gewoon ter plekke kunt beluisteren. Je hoeft niet privé in iemand's auto te stappen. De meeste auto's zullen hun kinderen wel aanleren niet bij vreemden in de auto te stappen. In principe is Ali B natuurlijk bekend, maar voor vrijwel iedereen een vreemde.
Wie hier zou zomaar bij 'm ingestapt zijn?

Nogmaals; als dat verhaal klopt is hij een schoft eerste klas, maar dat maakt het niet verstandig om zomaar bij 'm in te stappen. Ook niet als je denkt dat daarmee je carrière gebaat is.

Ik vind 't wel apart dat veel mensen vinden dat zoiets niet gezegd mag worden.

quote:
0s.gif Op zaterdag 15 juni 2024 14:38 schreef Ed1234 het volgende:

[..]
En Ellen ten Damme was met hem op reis om een televisieprogramma op te nemen. Ook niet echt een kwetsbaar jong meisje te noemen die zich in verkeerde kringen bevond.
Mja, Ellen ten Damme lijkt me wel iemand die haar mannetje kan staan. Ik weet niet hoe haar verhaal precies in elkaar steekt, maar volgens mij kan zij 'm zo'n beetje dubbel vouwen.
Zie wat ik kijk: trakt.tv
  zaterdag 15 juni 2024 @ 14:50:57 #79
13462 BansheeBoy
pi_213918109
quote:
2s.gif Op zaterdag 15 juni 2024 14:13 schreef Jippie het volgende:

[..]
Doe jij niet hetzelfde door te beweren dat het 'nou eenmaal zo aan toegaat in dat wereldje', we doen hier allemaal aannames. Zelfs als de rechter uitspraak heeft gedaan zullen we ook geen 100% zekerheid hebben over wat er 'daadwerkelijk heeft plaatsgevonden tussen Ali en diverse dames.
Dat de muziekwereld drugs, sex and rock and roll is hoef je geen NASA engineer voor te zijn.

pi_213918116
quote:
0s.gif Op zaterdag 15 juni 2024 14:49 schreef Danny het volgende:

[..]
Klopt. Aangenomen dat dat verhaal waar is is er in zo'n geval niets dat je kunt doen, hoewel je tegenwoordig natuurlijk muziek ook gewoon ter plekke kunt beluisteren. Je hoeft niet privé in iemand's auto te stappen. De meeste auto's zullen hun kinderen wel aanleren niet bij vreemden in de auto te stappen. In principe is Ali B natuurlijk bekend, maar voor vrijwel iedereen een vreemde.
Wie hier zou zomaar bij 'm ingestapt zijn?

Nogmaals; als dat verhaal klopt is hij een schoft eerste klas, maar dat maakt het niet verstandig om zomaar bij 'm in te stappen. Ook niet als je denkt dat daarmee je carrière gebaat is.

Ik vind 't wel apart dat veel mensen vinden dat zoiets niet gezegd mag worden.
[..]
Mja, Ellen ten Damme lijkt me wel iemand die haar mannetje kan staan. Ik weet niet hoe haar verhaal precies in elkaar steekt, maar volgens mij kan zij 'm zo'n beetje dubbel vouwen.
Ouders, niet auto's. ;)

En verder werd dit, toen het schandaal net aan het daglicht kwam, direct gezien als victim blaming.
pi_213918128
quote:
0s.gif Op zaterdag 15 juni 2024 14:38 schreef Ed1234 het volgende:

[..]
Dat maakt allemaal niet uit, want men bedenkt wel weer een reden om deze vrouwen de schuld te geven. Naomi had niet naar een rappersfeest moeten gaan. Jill had geen relatie met hem moeten beginnen - of niet met hem af moeten spreken na die relatie. En Ellen had niet met Ali moeten flirten.
pi_213918129
En Ali had natuurlijk altijd het door Nederland gecreëerde imago van knuffelmarokkaan die eerder de ideale schoonzoon was dan een seksueel roofdier.
Gelukkig is dat imago nu voor altijd verdwenen.
pi_213918135
quote:
0s.gif Op zaterdag 15 juni 2024 14:51 schreef ToT het volgende:

[..]
Ouders, niet auto's. ;)

En verder werd dit, toen het schandaal net aan het daglicht kwam, direct gezien als victim blaming.
Dat is het dan ook.
  zaterdag 15 juni 2024 @ 14:56:21 #84
13462 BansheeBoy
pi_213918153
Sommigen gooien hier de woorden schuld en verantwoordelijkheid door elkaar. Laten we aub helder stellen dat bij een (sexueel) misdrijf maar 1 persoon schuld heeft en draagt: de dader.

pi_213918157
quote:
15s.gif Op zaterdag 15 juni 2024 14:54 schreef Claudia_x het volgende:

[..]
Dat is het dan ook.
Niet mee eens.
Het is erg onverstandig om je aan dat soort situaties bloot te stellen, ook al hebben ze natuurlijk gewoon hun poten van je af te houden als je daar niet van gediend bent.
pi_213918160
quote:
0s.gif Op zaterdag 15 juni 2024 14:49 schreef Pisces29 het volgende:

[..]
Jill heeft een affaire gehad en omschreef hem als dwingend oid (als ik het goed onthouden heb). Waarom dan contact zoeken om muziek te laten horen? Alles voor een muziekcarrière?

(Staat los van het feit dat hij niks moet doen, als zij niks wil.)
Waarom stel je die vraag?
pi_213918182
quote:
0s.gif Op zaterdag 15 juni 2024 14:57 schreef Claudia_x het volgende:

[..]
Waarom stel je die vraag?
Mensen stellen vragen omdat ze kennelijk het antwoord willen weten. :)

Het is hier wel erg zwart-wit telkens. Jammer.
  zaterdag 15 juni 2024 @ 15:01:10 #88
13462 BansheeBoy
pi_213918193
quote:
0s.gif Op zaterdag 15 juni 2024 14:29 schreef ToT het volgende:

[..]
Precies.

Dit is geen victim blaming, dit is een oproep om je gezonde verstand te gebruiken.
Maar dan nog blijft Nee uiteraard nog steeds gewoon Nee.
Helemaal mee eens! En daar wil ik nog aan toevoegen dat de ene nee de andere niet is. Wees zo duidelijk mogelijk in je (non-verbale) communicatie.

pi_213918206
quote:
0s.gif Op zaterdag 15 juni 2024 14:56 schreef ToT het volgende:

[..]
Niet mee eens.
Het is erg onverstandig om je aan dat soort situaties bloot te stellen, ook al hebben ze natuurlijk gewoon hun poten van je af te houden als je daar niet van gediend bent.
Soort van 'gelegenheid maakt de dief'?
pi_213918211
quote:
0s.gif Op zaterdag 15 juni 2024 14:53 schreef voetbalmanager2 het volgende:
En Ali had natuurlijk altijd het door Nederland gecreëerde imago van knuffelmarokkaan die eerder de ideale schoonzoon was dan een seksueel roofdier.
Gelukkig is dat imago nu voor altijd verdwenen.
Ja, telkens wanneer er Marokkanen negatief in het nieuws kwamen, dan werd er gezegd:
"maar er zijn ook goeie Marokkanen, kijk maar naar Ali B"
Wie moet nu de rol overnemen van de ideale marokkaan?
Worden Marokkanen nu meer gediscrimineerd dan voorheen?
Exaudi orationem meam
Requiem aeternam dona eis, Domine.
Et lux perpetua luceat eis.
pi_213918214
quote:
1s.gif Op zaterdag 15 juni 2024 15:03 schreef TearsoftheKingdom het volgende:

[..]
Soort van 'gelegenheid maakt de dief'?
Niet helemaal, als wat er over Ali gezegd wordt echt klopt, is hij al vele jaren een "gelegenheidsgebruiker" en dan gaat het dus veel verder dan dat.
pi_213918228
quote:
15s.gif Op zaterdag 15 juni 2024 15:01 schreef BansheeBoy het volgende:

[..]
Helemaal mee eens! En daar wil ik nog aan toevoegen dat de ene nee de andere niet is. Wees zo duidelijk mogelijk in je (non-verbale) communicatie.

Maar die Naomi had vaak zat aangegeven dat ze niks met Ali wilde doen, en toch bleef hij maar aandringen.
pi_213918231
quote:
0s.gif Op zaterdag 15 juni 2024 14:56 schreef ToT het volgende:

[..]
Niet mee eens.
Het is wel degelijk victim blaming. Dat betekent niet dat de mensen die het doen nare mensen zijn of kwade opzet hebben. Je kunt bijvoorbeeld door de vragen die je stelt de aandacht verleggen naar het gedrag van een slachtoffer en daarmee suggereren dat het slachtoffer seksueel misbruik had kunnen voorkomen. Dat is schadelijk. Op Slachtofferwijzer wordt daar expliciet aandacht aan besteed:

quote:
Victim blaming gebeurt lang niet altijd expres. Maar sommige reacties kunnen onbedoeld het gevoel geven dat het slachtoffer de heftige gebeurtenis(sen) zelf had kunnen voorkomen. En op die manier zelf schuldig is aan wat hem of haar is aangedaan.

(...)

Maar mensen die een nare opmerking maken, bedoelen het niet altijd verkeerd. Soms gebeurt het vanuit de wens om iemand te beschermen, of vanuit frustratie omdat dit niet is gelukt. Andere keren floept zo'n opmerking eruit vanuit ongeloof over hoe zoiets heeft kunnen gebeuren. En soms proberen mensen een beter beeld te krijgen van wat er precies gebeurd is.

Hoe dan ook is het nooit de schuld van het slachtoffer zelf. En victim blaming is het laatste dat hij of zij nodig heeft. Behalve dat hij of zij een trauma te verwerken heeft, kan dit namelijk ook nog eens leiden tot secundaire victimisatie. Dit betekent: het gevoel krijgen opnieuw slachtoffer te worden.

Voor iemand die iets heftigs meemaakt(e) is het heel belangrijk om deze gebeurtenis(sen) goed te kunnen verwerken. Zodat hij of zij kan herstellen en het normale leven weer zoveel mogelijk kan oppakken. Hiervoor is het besef dat het niet zijn of haar eigen schuld is heel belangrijk.

(...)

Door victim blaming kan iemand helemaal vastlopen in het herstel en de verwerking. Hij of zij kan hierdoor niets meer met anderen durven delen, terwijl dit juist heel belangrijk is. Of bijvoorbeeld niet meer naar school of werk willen, uit schaamte en/of angst voor meer nare opmerkingen.
En wat hier niet staat maar wat ook het geval is, is dat je de aandacht ermee niet of onvoldoende vestigt op de oorzaken van onveiligheid. Waarom een campagne om meiden te waarschuwen voor rappers? Kun je jongens niet beter waarschuwen tegen het worden van een hufter?
pi_213918251
quote:
0s.gif Op zaterdag 15 juni 2024 15:06 schreef Claudia_x het volgende:

[..]
Het is wel degelijk victim blaming. Dat betekent niet dat de mensen die het doen nare mensen zijn of kwade opzet hebben. Je kunt bijvoorbeeld door de vragen die je stelt de aandacht verleggen naar het gedrag van een slachtoffer en daarmee suggereren dat het slachtoffer seksueel misbruik had kunnen voorkomen. Dat is schadelijk. Op Slachtofferwijzer wordt daar expliciet aandacht aan besteed:
[..]
En wat hier niet staat maar wat ook het geval is, is dat je de aandacht ermee niet of onvoldoende vestigt op de oorzaken van onveiligheid. Waarom een campagne om meiden te waarschuwen voor rappers? Kun je jongens niet beter waarschuwen tegen het worden van een hufter?
Dat. :)

Die reclame, vrij recent, over het doorsturen van foto's, vond ik ook al een goeie. Maakt het voor ouders ook bespreekbaar.
pi_213918256
quote:

[..]
[..]
Dus Danny doet aan victim blaming als hij zegt dat het onverstandig is om je willens en wetens in dit soort situaties te gaan begeven?
pi_213918292
quote:
0s.gif Op zaterdag 15 juni 2024 15:09 schreef ToT het volgende:

[..]
Dus Danny doet aan victim blaming als hij zegt dat het onverstandig is om je willens en wetens in dit soort situaties te gaan begeven?
Ja, inderdaad. En ook als hij zou zeggen dat het onverstandig is als een meid er in het donker alleen op uitgaat. Of dat het onverstandig is om je wel erg promiscue te kleden. Et cetera.

En nogmaals: de meeste mensen die dit doen, bedoelen het niet verkeerd. Het is niet het kwaadaardige victim blaming dat je hier regelmatig ziet gebeuren. Maar dat maakt het nog niet onschadelijk.
pi_213918303
Vind het een beetje onzinnig om als man zijnde te bepalen hoe vrouwen horen te reageren in dit soort situaties.

Sorry maar als je eigen advocaat dit zegt ben je af als mens in mijn ogen;

quote:
Dat Ali B soms vrouwen kust omdat hij denkt dat ze hem ook leuk vinden, gebeurt elke dag, zegt Swier. "Soms vindt een vrouw het leuk, soms niet, dat merk je dan wel. Als dat al seksueel grensoverschrijdend gedrag is?" #AliB
pi_213918328
Dat mannen geen verkrachters moeten worden is natuurlijk logisch, maar "dat moeten ze dan maar niet doen" betekent niet je gewoon maar kunt doen en laten wat je wil omdat de ander maar geen misdadiger moet worden.
Verstandig omgaan met je eigen veiligheid blijft wel een dingetje in deze wereld.
Het is uiteraard niet je schuld dat je zoiets overkomt, je hebt het ook zeer zeker niet verdiend, maar als je je eigen veiligheid een beetje in het oog houdt, loop je in het algemeen wel wat minder risico.

En nu ga ik vast gecanceleld worden! _O-
pi_213918337
quote:

[..]
[..]
Ik vond dit wel een dunne lijn. Ik zal iig mijn best doen om mijn kinderen op te voeden om niet in zulke situaties terecht te komen. Ik weet ook zeker wel dat je dat nooit helemaal hand hebt. Daders zijn vaak geslepen en slachtoffers misschien wel naïef. Daarmee is het nooit de schuld van slachtoffers, maar waarschuwing of voorlichting daarin kan geen kwaad. Natuurlijk moet je er alles aan doen dat jongens( of meisjes) geen hufters worden, maar het is ook een illusie om te denken dat er dan geen daders meer zijn.

Neemt niet weg dat het idd heel makkelijk is om achteraf te roepen 'waarom stapt ze dan ook bij hem in de auto..' oid.
pi_213918338
quote:
15s.gif Op zaterdag 15 juni 2024 15:01 schreef BansheeBoy het volgende:

[..]

Vlogger Ace heeft een goede reactie video gemaakt. Hij legt uit als een vrouw nee zegt en jij gaat proberen haar nee in een ja te veranderen,ZE WIL NIET!!!!!!!
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')