abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_213898832
"Wedstrijden kun je altijd verliezen anders hoef je die wedstrijden ook niet te spelen"
Klaasweetalles 14-08-2018
  vrijdag 14 juni 2024 @ 02:48:39 #2
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_213898876
Ik mis alleen Rian van Rijbroek nog als minister van digitale zaken, past zo bij Faber en Klever, zowel qua competentie als qua bizarre uitspraken.
Wullie bin KOEL © Soneal
Why be difficult when, with a bit of effort, you could be impossible?
pi_213898944
Nog even en alle pvv ministers moeten beveiligd worden vanwege de extreme uitspraken.
Dat is pas winst! In euro’s en in ophef en voor de democratie.
  vrijdag 14 juni 2024 @ 06:48:09 #4
454292 Koffieplanter
Straight Cash Homie
pi_213899112
https://www.volkskrant.nl(...)oet-worden~b151b17f/

Mijn vermoeden is dat dit nieuws onder gaat sneeuwen tegenover de totale clusterfuck van een formatie, maar het is best wel groot. Deze jurisprudentie kan best een groot precedent zijn naar de toekomst. Anderzijds, een rechter die zelf even gaat bekijken wat wel of niet weggelakt mag worden lijkt me ook weer niet de bedoeling in een rechtsstaat. We maken er echt een wanboel van.
Put these foolish ambitions to rest.
pi_213899347
Goedemorgen :Y benieuwd hoeveel er vandaag weer gaan sneuvelen

Het is toch ook wel erg jammer trouwens dat we niet net middenin een seizoen van Even tot Hier of de Avondshow zitten. Dat was prachtige televisie geworden c_/

[ Bericht 46% gewijzigd door BlackLining op 14-06-2024 07:59:47 ]
Alle Urkers het land uit! Deporteer de burgemeester! Hier werken wij aan uw afzinking!!
  vrijdag 14 juni 2024 @ 08:11:46 #6
38496 Perrin
Toekomst. Made in Europe.
pi_213899522
Marc verwoordt het ook wel treffend.
twitter
And what rough beast, its hour come round at last,
Slouches towards Bethlehem to be born?
  vrijdag 14 juni 2024 @ 08:21:34 #7
478082 VoMy
Seksloos kutventje
pi_213899635
Wat betreft de Partij voor de Vrijheid moet het landelijke beleid als volgt zijn:
1. Een verslaafde krijgt éénmaal de kans om af te kicken met behulp van begeleiding en eventueel medicijnen op recept (methadonverstrekking), mislukt dit dan is er nog maar één optie:
2. De verslaafde wordt uitgesloten van het vrije verkeer van de samenleving en te werk gesteld in een Rijkswerkinrichting voor een lange periode – zonder medicijnenverstrekking – totdat deze bewezen heeft op eigen kracht clean te worden en te blijven en in een eigen inkomen voorziet.

Andere smaken zijn er niet. Dat moet het landelijke beleid zijn.

1x raden welke beoogd minister van VWS deze visie op verslavingszorg etaleerde als kamerlid van de PVV!
  vrijdag 14 juni 2024 @ 08:30:45 #8
458878 -XOR-
highbrow marxist
pi_213899766
quote:
0s.gif Op vrijdag 14 juni 2024 08:21 schreef VoMy het volgende:
Wat betreft de Partij voor de Vrijheid moet het landelijke beleid als volgt zijn:
1. Een verslaafde krijgt éénmaal de kans om af te kicken met behulp van begeleiding en eventueel medicijnen op recept (methadonverstrekking), mislukt dit dan is er nog maar één optie:
2. De verslaafde wordt uitgesloten van het vrije verkeer van de samenleving en te werk gesteld in een Rijkswerkinrichting voor een lange periode – zonder medicijnenverstrekking – totdat deze bewezen heeft op eigen kracht clean te worden en te blijven en in een eigen inkomen voorziet.

1x raden welke beoogd minister van VWS deze visie op verslavingszorg etaleerde als kamerlid van de PVV!
"jA mAaR fRaNs TiMmErMaNs"

~Dilan Y
Il mondo apre le porte
Pace totalitaria
Solo l'odore della morte.
pi_213899818
quote:
0s.gif Op vrijdag 14 juni 2024 08:11 schreef Perrin het volgende:
Marc verwoordt het ook wel treffend.
[ x ]
Het gaan inderdaad debatten vol gescheld en persoonlijke aanvallen naar de oppositie worden ben ik bang.
ph'nglui mglw'nafh Cthulhu R'lyeh wgah'nagl fhtagn
pi_213899829
quote:
0s.gif Op vrijdag 14 juni 2024 08:30 schreef -XOR- het volgende:

[..]

~Dilan Y
Ja, dat hebben we toch maar mooi weten te voorkomen. Stel je voor dat het hier een soort schimmige protofascistische semidictatuur zou worden |:)

Ik vraag me af hoe 'het volk' zou kiezen als je ze de directe keuze geeft tussen dit fijne gezelschap óf Timmermans.

Ik vrees een beetje voor het antwoord, maar ik vraag het me wel af :')
Alle Urkers het land uit! Deporteer de burgemeester! Hier werken wij aan uw afzinking!!
  vrijdag 14 juni 2024 @ 08:39:30 #11
328924 Frozen-assassin
STAY STRONG APPIE
pi_213899893
quote:

Strafkolonieen. User @TAmaru schrijft zich gelijk in.
pi_213899901
quote:
0s.gif Op vrijdag 14 juni 2024 08:30 schreef -XOR- het volgende:

[..]

~Dilan Y
Wat is dit voor een rancuneuze drek man. :r 8)7 Zo'n beetje de aller-allerzwakste groep in de samenleving lekker hard aan willen pakken om maar een punt denken te kunnen maken is wel echt bijzonder laag. :'):r
pi_213899933
quote:
15s.gif Op vrijdag 14 juni 2024 08:33 schreef xpompompomx het volgende:

[..]
Het gaan inderdaad debatten vol gescheld en persoonlijke aanvallen naar de oppositie worden ben ik bang.
Hebben ze ook wel een beetje gecreëerd door de mores in de Kamer zo te laten verslappen he.

Daar had gewoon al jaren een veel strengere voorzitter moeten zitten die elke persoonlijke aanval gewoon rücksichtsloss afkapt.
pi_213899970
quote:

Ai, moeten ze de rokers nu alwéér hebben?
“That's why they call it the American Dream, because you have to be asleep to believe it.”― George Carlin
pi_213899982
quote:
0s.gif Op vrijdag 14 juni 2024 08:52 schreef SnertMetChoco het volgende:

[..]
Ai, moeten ze de rokers nu alwéér hebben?
Dixit de rookster hè.
When government - in pursuit of good intentions - tries to rearrange the economy, legislate morality, or help special interests, the cost come in inefficiency, lack of motivation, and loss of freedom. Government should be a referee, not an active player.
Hey, my girl, why don't you just let it flow?
pi_213899986
quote:
0s.gif Op vrijdag 14 juni 2024 08:39 schreef Frozen-assassin het volgende:

[..]
Strafkolonieen. User @:TAmaru schrijft zich gelijk in.
Ik vind het top! Verslaafden zijn een grote aanslag op de maatschappij. Kosten ook erg veel. Het lijkt me uitstekend om ze te werk te stellen. Dat zou overigens met asielzoekers ook moeten gebeuren.
Mja
pi_213900000
quote:

Lekker kortzichtig weer ja, maar je kan er donder op zeggen dat zaken als verslavingszorg ('doe je toch echt zelf') en GGZ in den breedte ('je been breken is een ziekte, ga een rondje de duinen in') makkelijke slachtoffers zijn.

Overigens kom je pas aan de methadon als je opgegeven bent en is het een zeer goedkope en effectieve 'behandel'methode. Een Rijksinrichting en dan van daaruit een normale baan vinden, ja dat gaat werken. :')
When government - in pursuit of good intentions - tries to rearrange the economy, legislate morality, or help special interests, the cost come in inefficiency, lack of motivation, and loss of freedom. Government should be a referee, not an active player.
pi_213900001
quote:
0s.gif Op vrijdag 14 juni 2024 08:55 schreef TAmaru het volgende:

[..]
Ik vind het top! Verslaafden zijn een grote aanslag op de maatschappij. Kosten ook erg veel. Het lijkt me uitstekend om ze te werk te stellen. Dat zou overigens met asielzoekers ook moeten gebeuren.
Hoe groot precies?
pi_213900038
quote:
2s.gif Op vrijdag 14 juni 2024 08:58 schreef xpompompomx het volgende:

[..]
Hoe groot precies?
In cijfers ongeveer een miljard (2019). Dat is dan puur aan zorg, niet aan maatschappelijke schade (is ook niet te meten).

Overigens kan je daar prima in snijden op zich, het is natuurlijk wonderlijk dat een kliniek in Zuid-Afrika volledig vergoed wordt, wx je ticket (die dan wel weer aftrekbaar is).
pi_213900057
quote:
1s.gif Op vrijdag 14 juni 2024 09:02 schreef nostra het volgende:

[..]
In cijfers ongeveer een miljard (2019). Dat is dan puur aan zorg, niet aan maatschappelijke schade (is ook niet te meten).

Overigens kan je daar prima in snijden op zich, het is natuurlijk wonderlijk dat een kliniek in Zuid-Afrika volledig vergoed wordt, wx je ticket (die dan wel weer aftrekbaar is).
Da's aardig wat, maar valt wel weer in het niet vergeleken met de totale kosten van de zorg in NL.
Ben wel benieuwd wat onze fijne PVV-vrinden voor constructieve ideeën hebben om er voor te zorgen dat er minder verslaafden bij komen.
pi_213900063
quote:
1s.gif Op vrijdag 14 juni 2024 09:02 schreef nostra het volgende:

[..]

Daar zitten duidelijk geen alcohol- en rookverslaafden in dan dus. Dan was dat getal veel en veel meer geweest.
“That's why they call it the American Dream, because you have to be asleep to believe it.”― George Carlin
pi_213900069
quote:
2s.gif Op vrijdag 14 juni 2024 09:05 schreef xpompompomx het volgende:

[..]
Da's aardig wat, maar valt wel weer in het niet vergeleken met de totale kosten van de zorg in NL.
Ben wel benieuwd wat onze fijne PVV-vrinden voor constructieve ideeën hebben om er voor te zorgen dat er minder verslaafden bij komen.
Gewoon alle moslims weg. Doh.

Edit: Oh, sorry mevrouw Faber. Niet de moslims, alleen de mensen die de islam aanhangen. Wat racistisch van me ;(
pi_213900076
quote:
0s.gif Op vrijdag 14 juni 2024 09:07 schreef SnertMetChoco het volgende:

[..]
Daar zitten duidelijk geen alcohol- en rookverslaafden in dan dus. Dan was dat getal veel en veel meer geweest.
Nee, dat is alcohol en drugs. En dan dus puur de directe behandelzorg.
pi_213900090
quote:
1s.gif Op vrijdag 14 juni 2024 09:09 schreef nostra het volgende:

[..]
Nee, dat is alcohol en drugs. En dan dus puur de directe behandelzorg.
Ah, alcohol wel dus. Ergens lijkt het me sterk dat ze/tamaru daar op doelen, maar wie weet.
pi_213900097
quote:
2s.gif Op vrijdag 14 juni 2024 08:58 schreef xpompompomx het volgende:

[..]
Hoe groot precies?
Ik zou zeggen dat de maatschappelijke schade onmeetbaar is en vooral ligt in dak- en thuisloosheid, gebedel, diefstal, berovingen, onveiligheid/onveilig gevoel op straat, verloedering van buurten, etc.

Ik heb zelf in de binnenstad van een grote stad gewoond met een kliniek in de straat, nou dat was geen pretje. Ook rondom mijn nieuwe woning zit een plek waar daklozen en verslaafden koffie kunnen halen etc. en dat vind ik ook niet altijd prettig

Wat mij betreft worden ze keihard aangepakt. De overheid zou ook harder moeten optreden tegen drugsgebruik. Vroeger was ik altijd voor vrijheid-blijheid wat dat betreft. Zo van legaliseer maar lekker alles. Maar dat denk ik echt niet meer. Jongeren gebruiken ook veel te veel, zowel drugs als alcohol als tabak als slechte voeding. Ik vind wiet tot daaraantoe, dat mogen ze van mij wel legaliseren. Maar die andere dingen moeten keihard worden aangepast.
Mja
pi_213900100
quote:
0s.gif Op vrijdag 14 juni 2024 09:11 schreef SnertMetChoco het volgende:

[..]
Ah, alcohol wel dus. Ergens lijkt het me sterk dat ze/tamaru daar op doelen, maar wie weet.
Lekker alcoholverslaafden behandelen met methadon en daarna zoekt u het maar uit _O_

Lukt niet? Strafkamp onbepaalde tijd ~O>
pi_213900131
quote:

[..]
Half Nederland is low-key verslaafd aan alcohol. Dat is echt wel een probleem. Ik wil alcohol niet verbieden, maar ik zou wel deze dingen voorstellen:
1. Accijnzen verhogen
2. Alcohol alleen beschikbaar maken in speciaalzaken, zoals de systembolaget in Zweden, waar goed leeftijdstoezicht is
3. Alcoholreclame verbieden
4. Alcoholgebruik in de openbare ruimte verbieden
Mja
pi_213900144
quote:
0s.gif Op vrijdag 14 juni 2024 09:14 schreef TAmaru het volgende:

[..]
Half Nederland is low-key verslaafd aan alcohol. Dat is echt wel een probleem. Ik wil alcohol niet verbieden, maar ik zou wel deze dingen voorstellen:
1. Accijnzen verhogen
2. Alcohol alleen beschikbaar maken in speciaalzaken, zoals de systembolaget in Zweden, waar goed leeftijdstoezicht is
Eindelijk een relatief verstandige post van je ^O^

Mooi samenvoegen met de coffeeshops en daar tevens ook XTC verkopen. Dan valt alcohol wel een beetje buiten de boot als je ziet hoe gevaarlijk dat is, maar vooruit.
pi_213900145
quote:
0s.gif Op vrijdag 14 juni 2024 09:12 schreef TAmaru het volgende:

[..]
Ik zou zeggen dat de maatschappelijke schade onmeetbaar is en vooral ligt in dak- en thuisloosheid, gebedel, diefstal, berovingen, onveiligheid/onveilig gevoel op straat, verloedering van buurten, etc.

Ik heb zelf in de binnenstad van een grote stad gewoond met een kliniek in de straat, nou dat was geen pretje. Ook rondom mijn nieuwe woning zit een plek waar daklozen en verslaafden koffie kunnen halen etc. en dat vind ik ook niet altijd prettig

Wat mij betreft worden ze keihard aangepakt. De overheid zou ook harder moeten optreden tegen drugsgebruik. Vroeger was ik altijd voor vrijheid-blijheid wat dat betreft. Zo van legaliseer maar lekker alles. Maar dat denk ik echt niet meer. Jongeren gebruiken ook veel te veel, zowel drugs als alcohol als tabak als slechte voeding. Ik vind wiet tot daaraantoe, dat mogen ze van mij wel legaliseren. Maar die andere dingen moeten keihard worden aangepast.
Maar wat heb je aan "keihard aanpakken", anders dan dat je rancuneuze gevoelens wat bevredigd worden?
pi_213900154
quote:

[..]
Nou ja, alcohol zal de grootste post zijn, simpelweg door de aantallen (de behandeling is redelijk identiek). Waarbij je vaak ook nog met poly-/crossover verslaving zit, ook aan niet-middelen (gamen, seks, gokken).
pi_213900213
quote:
2s.gif Op vrijdag 14 juni 2024 09:16 schreef xpompompomx het volgende:

[..]
Maar wat heb je aan "keihard aanpakken", anders dan dat je rancuneuze gevoelens wat bevredigd worden?
Ze zitten alweer heel wat jaren te wachten op dat soort bevrediging. De maatschappelijke kosten zijn dan niet zo relevant.
pi_213900239
quote:
1s.gif Op vrijdag 14 juni 2024 09:16 schreef BlackLining het volgende:

[..]
Eindelijk een relatief verstandige post van je ^O^

Mooi samenvoegen met de coffeeshops en daar tevens ook XTC verkopen. Dan valt alcohol wel een beetje buiten de boot als je ziet hoe gevaarlijk dat is, maar vooruit.
Ik twijfel er ten zeerste aan of dat verstandig is, want dan moet je dus als je alcohol koopt altijd ook langs een balie lopen waar je softdrugs en/of xtc kunt halen. Lijkt me toch de drempel flink te verlagen om die te gaan gebruiken. Xtc mag wat mij betreft wel gelegaliseerd worden omdat het weinig overlast veroorzaakt en ook niet heel gevaarlijk is en mag ook wel samen worden gevoegd met de coffeeshop denk ik.

Ik vind alcoholgebruik in de openbare ruimte wel een probleem. Nu al zie je bij Nederlandse feestdagen dat het eigenlijk één groot alcoholfestival is; Koningsdag, Bevrijdingsdag, etc. Eigenlijk vind ik daardoor heel veel feestelijkheden in Nederland gewoon niet leuk meer. Ook zorgt het voor immens veel afval en troep en gewoon een nogal liederlijke sfeer.

Hetzelfde vind ik overigens van roken. Ik vind dat roken ook verboden zou moeten worden binnen de bebouwde kom. Mensen mogen dan alleen nog thuis roken als dat is toegestaan of in hun tuin. Wel zouden er rookshops kunnen komen (een beperkt aantal per gemeente) waar rokers kunnen roken.
Mja
pi_213900247
quote:
2s.gif Op vrijdag 14 juni 2024 09:16 schreef xpompompomx het volgende:

[..]
Nou misschien heeft het een afschrikwekkend effect, maar het liefst wil ik gewoon een manier vinden om verslaafden van onze straten te krijgen.
Mja
pi_213900248
quote:

[..]
1. Accijnzen verhogen
Ik ben het met je eens dat alcoholverslaving een maatschappelijk probleem is en het zou mooi zijn als dat vermindert met redelijke maatregelen. Wat ik niet zo inzie is waarom het behandeltraject heel anders zou moeten zijn en er ineens bijzondere dwang bij komt kijken bij andere verslavingen (afgezien van rookverslaving?!) waar mensen eerst per se verplicht moeten afkicken om daarna verplicht uit de maatschappij gehaald te moeten worden. Dat lijkt me naast overkill ook contraproductief.

En, zoals aangestipt is de maatschappelijke schade vanuit alcoholverslaving en zorgkosten vanuit alcohol- en rookverslaving natuurlijk vele malen hoger dan willekeurig welke andere verslaving.
  vrijdag 14 juni 2024 @ 09:27:21 #35
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_213900263
Wordt wel rustig op de Zuidas...
Wullie bin KOEL © Soneal
Why be difficult when, with a bit of effort, you could be impossible?
pi_213900280
quote:
0s.gif Op vrijdag 14 juni 2024 09:26 schreef SnertMetChoco het volgende:

[..]
Ik ben het met je eens dat alcoholverslaving een maatschappelijk probleem is en het zou mooi zijn als dat vermindert met redelijke maatregelen. Wat ik niet zo inzie is waarom het behandeltraject heel anders zou moeten zijn en er ineens bijzondere dwang bij komt kijken bij andere verslavingen (afgezien van rookverslaving?!) waar mensen uit de maatschappij gehaald worden. Dat lijkt me naast overkill ook contraproductief. En, zoals aangestipt is de maatschappelijke schade vanuit alcoholverslaving en zorgschade vanuit alcohol- en rookverslaving natuurlijk vele malen hoger dan willekeurig welke andere verslaving.
Nee dat ben ik wel met je eens. Ik denk dat vooral drugsverslaafden die overlast veroorzaken van de straat moeten worden gehaald, maar alcoholverslaafden geven volgens mij weinig directe overlast, behalve eventueel voor hun familie en directe omgeving. Hoewel dat ook niet uitgesloten is, als iemand al jaren verslaafd is en bijv. op straat leeft, maar daar komen vaak ook andere middelen bij kijken. Dus drugs- en alcoholverslaving zijn denk ik twee verschillende dingen die ook anders moeten worden aangepakt. Bij drugs past volgens mij een wat harder beleid, omdat er met die mensen vaak geen land meer te bezeilen is. Daarom moet je soms wat harder zijn in je aanpak denk ik.
Mja
  vrijdag 14 juni 2024 @ 09:32:19 #37
328924 Frozen-assassin
STAY STRONG APPIE
pi_213900292
Eigenlijk lees ik dat er gewoon veel meer geinvesteerd moet worden in oa GGZ en verslavingszorg

Toch mooi dat we er zelfde over denken ^O^
  vrijdag 14 juni 2024 @ 09:35:20 #38
319243 Caland
FREEJANCEES
pi_213900311
quote:
0s.gif Op vrijdag 14 juni 2024 09:31 schreef TAmaru het volgende:

[..]
Nee dat ben ik wel met je eens. Ik denk dat vooral drugsverslaafden die overlast veroorzaken van de straat moeten worden gehaald, maar alcoholverslaafden geven volgens mij weinig directe overlast, behalve eventueel voor hun familie en directe omgeving. Hoewel dat ook niet uitgesloten is, als iemand al jaren verslaafd is en bijv. op straat leeft, maar daar komen vaak ook andere middelen bij kijken. Dus drugs- en alcoholverslaving zijn denk ik twee verschillende dingen die ook anders moeten worden aangepakt. Bij drugs past volgens mij een wat harder beleid, omdat er met die mensen vaak geen land meer te bezeilen is. Daarom moet je soms wat harder zijn in je aanpak denk ik.
Best wel een lange post om aan te geven dat je er duidelijk geen kaas van gegeten hebt.
VBL SC influencer
Left, right, behind
  vrijdag 14 juni 2024 @ 09:35:51 #39
319243 Caland
FREEJANCEES
pi_213900318
quote:
0s.gif Op vrijdag 14 juni 2024 09:32 schreef Frozen-assassin het volgende:
Eigenlijk lees ik dat er gewoon veel meer geinvesteerd moet worden in oa GGZ en verslavingszorg

Toch mooi dat we er zelfde over denken ^O^
Nog niet eens een bijzinnetje daarover in het regeringsakkoord overigens.
VBL SC influencer
Left, right, behind
pi_213900409
quote:

En hoeveel plaatsen zijn er in de RIjkswerkinrichtingen? Oh, wacht, die bestaan helemaal niet meer? Nou, dan gaan we die toch opnieuw opzetten en bemannen, hoe moeilijk kan het zijn.
pi_213900451
quote:

[..]
1. Accijnzen verhogen
De PVV ziet anders helemaal niets in preventieve gezondheidszorg en voorlichting. De BBB gaat Kamervragen stellen waarom de accijnzen hier hoger zijn dan in buurlanden.
pi_213900468
quote:
1s.gif Op vrijdag 14 juni 2024 09:35 schreef Caland het volgende:

[..]
Nog niet eens een bijzinnetje daarover in het regeringsakkoord overigens.
Hoofdlijnenakkoord, het regeerakkoord komt pas begin september.

GGZ viel nu onder Van Ooijen, Verslavingszorg onder Kuipers. Houden ze die indeling aan, dan gaat Anema over verslavingszorg en Karremans over de GGZ. En aangezien er niks staat in het hoofdlijnenakkoord kunnen die dat redelijk vrij, wel binnen de financiële kaders, invullen.
Misschien is er geen gevoel dat groter geluk geeft dan dat men voor andere mensen iets kan betekenen (Dietrich Bonhoeffer )
pi_213900503
quote:
0s.gif Op vrijdag 14 juni 2024 09:43 schreef Tijger_m het volgende:

[..]
De PVV ziet anders helemaal niets in preventieve gezondheidszorg en voorlichting. De BBB gaat Kamervragen stellen waarom de accijnzen hier hoger zijn dan in buurlanden.
Ja, VVD, PVV en BBB zien absoluut geen problemen in de verslavingen aan alcohol en tabak. Of ze willen er in elk geval niks aan doen.
Misschien is er geen gevoel dat groter geluk geeft dan dat men voor andere mensen iets kan betekenen (Dietrich Bonhoeffer )
pi_213900525
quote:
0s.gif Op vrijdag 14 juni 2024 09:26 schreef TAmaru het volgende:

[..]
Nou misschien heeft het een afschrikwekkend effect, maar het liefst wil ik gewoon een manier vinden om verslaafden van onze straten te krijgen.
Ja, dat krijg je dus niet door ze niet (meer) te behandelen, dan krijg je ze juist óp straat.
  vrijdag 14 juni 2024 @ 09:49:37 #45
319243 Caland
FREEJANCEES
pi_213900527
quote:
1s.gif Op vrijdag 14 juni 2024 09:44 schreef Hanca het volgende:

[..]

GGZ viel nu onder Van Ooijen, Verslavingszorg onder Kuipers. Houden ze die indeling aan, dan gaat Anema over verslavingszorg en Karremans over de GGZ. En aangezien er niks staat in het hoofdlijnenakkoord kunnen die dat redelijk vrij, wel binnen de financiële kaders, invullen.
Dat laatste moet nog maar blijken over alle onderwerpen die ‘vrij staan’, al wordt dat nu wel geroepen natuurlijk.
VBL SC influencer
Left, right, behind
pi_213900539
quote:
0s.gif Op vrijdag 14 juni 2024 09:40 schreef Tijger_m het volgende:

[..]
En hoeveel plaatsen zijn er in de RIjkswerkinrichtingen? Oh, wacht, die bestaan helemaal niet meer? Nou, dan gaan we die toch opnieuw opzetten en bemannen, hoe moeilijk kan het zijn.
Paar extra Rijksambtenaren aantrekken…
pi_213900585
quote:
0s.gif Op vrijdag 14 juni 2024 09:26 schreef TAmaru het volgende:

[..]
En het is jou verder niet opgevallen dat dit overlast explosief is toegenomen nadat we de GGZ zo goed als afgeschaft hebben?
  vrijdag 14 juni 2024 @ 09:55:40 #48
275286 Bondsrepubliek
Weltmeister 2014
pi_213900606
quote:
1s.gif Op vrijdag 14 juni 2024 09:44 schreef Hanca het volgende:

[..]

Hopelijk doet Karremans het veel beter dan Van Ooijen. Wat een prutser is die laatste.
quote:
NOS Nieuws

Donderdag 30 mei, 06:00
Patiënten en zorgverleners dagen Staat en verzekeraars om lange wachtlijsten ggz

Psychiatrisch patiënten, naasten en zorgverleners in de geestelijke gezondheidszorg (ggz) bereiden een collectieve rechtszaak voor tegen de Staat en tegen zorgverzekeraars.

In de ogen van deze belanghebbenden, die zich hebben verenigd in de stichting 'Recht op GGZ', handelen de verzekeraars in strijd met hun wettelijke zorgplicht door onvoldoende ggz in te kopen. En de rijksoverheid stelt te weinig geld beschikbaar.

Hierdoor zijn de wachtlijsten onaanvaardbaar lang geworden en worden de mensenrechten van deze patiënten geschonden, is de klacht. Concreet gaat het om het recht op leven en het recht op toegang tot gezondheidszorg...
https://nos.nl/artikel/25(...)nge-wachtlijsten-ggz
pi_213900617
quote:

[..]
1. Accijnzen verhogen
Gewoon een alcoholverbod en rookverbod instellen

mensen die afkick verschijnselen krijgen moeten gewoon door de zure appel heen

dat zou ons over 20 jaar minimaal 100 miljard kunnen opleveren aan minder gerelateerde ziektevormen die met roken en zuipen te maken hebben,.
"Wedstrijden kun je altijd verliezen anders hoef je die wedstrijden ook niet te spelen"
Klaasweetalles 14-08-2018
pi_213900647
quote:
0s.gif Op vrijdag 14 juni 2024 09:55 schreef Bondsrepubliek het volgende:

[..]
Hopelijk doet Karremans het veel beter dan Van Ooijen. Wat een prutser is die laatste.
[..]
https://nos.nl/artikel/25(...)nge-wachtlijsten-ggz
Van Ooijen doet het heel goed, maar kan ook geen medewerkers GGZ uit de lucht plukken, bedoel je. Want dat is het feitelijke probleem.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')