abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  donderdag 13 juni 2024 @ 16:23:28 #251
11091 SEMTEX
Mevr. Hoe-die-nie
pi_213893363
quote:
0s.gif Op donderdag 13 juni 2024 16:20 schreef GereDathan het volgende:

[..]
Als hij in de sloot springt, doe jij dat dan ook?

Of wat er nu gebeurd een bewuste strategie is weet ik niet. Ik ken hem niet en kan bijvoorbeeld niet beoordelen of zijn emoties oprecht of gespeeld zijn. Maar gelukkig hoef ik dat ook niet te doen en ik neem aan dat de rechtbank er ook enkel kennis van neemt en naar de feiten kijkt.
Dat hij geen enkele manier van medeleven toont en het vooral enorm erg voor zichzelf vindt, zal ongetwijfeld gaan meetellen bij zijn veroordeling. Zie ook de zaak van Thijs Romer.
Kierkegaard: Life Can Only Be Understood Backwards, But It Must Be Lived Forwards
pi_213893368
quote:
0s.gif Op donderdag 13 juni 2024 16:20 schreef GereDathan het volgende:

[..]
Als hij in de sloot springt, doe jij dat dan ook?
Dat lijkt me meer een vraag voor zijn fans?
´ Just remember, there's a thin line between being a hero and being a memory´
pi_213893385
quote:
0s.gif Op donderdag 13 juni 2024 16:23 schreef Claudia_x het volgende:

[..]
Een verschil tussen Ali B., de vermeende slachtoffers en de getuigen is dat alleen Ali B. terechtstaat.
Oh, en als je terecht staat dan ben je per definitie schuldig en mag je alle bagger over zo iemand uitstorten waar je zin in hebt?

Niet te hopen dan dat je ooit moet voorkomen voor een feit waar je niet schuldig aan bent :{
pi_213893392
quote:
0s.gif Op donderdag 13 juni 2024 16:16 schreef GereDathan het volgende:

[..]
En ik snap niet zo goed waarom een verdachte zo in diskrediet gebracht moet worden. Aan de lopende band. Alsof dat geen victim blaming is.

Ali B. is onschuldig totdat het tegendeel bewezen is. Maar wordt hier volledig afgebrand en veroordeeld. Maar als het om een getuige gaat dan is het ineens een groot probleem.

Hypocriet.
pi_213893410
quote:
2s.gif Op donderdag 13 juni 2024 16:23 schreef SEMTEX het volgende:

[..]
Dat hij geen enkele manier van medeleven toont en het vooral enorm erg voor zichzelf vindt, zal ongetwijfeld gaan meetellen bij zijn veroordeling. Zie ook de zaak van Thijs Romer.
Ik moet eerlijk zeggen dat ik beide zaken niet "live" gezien heb en mij enkel kan baseren op teksten die ik achteraf lees. Dus ik vind het lastig om te beoordelen of er wel of geen medeleven is en in welke mate dat zou zijn. Nog los van dat niet iedereen even empathisch is natuurlijk.

Maar stel dat de uitkomst is dat Ali B. volledig onschuldig is, dan zou het wel gek zijn als hij tijdens de zaak medeleven zou tonen voor iets waar hij niet schuldig aan is?
  Admin donderdag 13 juni 2024 @ 16:28:29 #256
2589 crew  yvonne
On(t)deugend
pi_213893412
quote:
0s.gif Op donderdag 13 juni 2024 16:12 schreef GereDathan het volgende:

[..]
[..]
Maar je hebt gelijk hoor, we moeten vooral lekker normaal doen tegen "de crew" hier.
Zeg doe eens lief, ik ben hier vandaag nou ff niet voor m'n lol bezig.
Yvonne riep ergens: Static is gewoon Static, je leeft met hem of niet.
Geen verborgen agenda's, trouw, grote muil, lief hartje, bang voor bloed, scheld FA's graag uit voor lul.

Op dinsdag 26 oktober 2021 16:46 schreef Elan het volgende:
Hier sta ik dan weer niet van te kijken Zelfs het virus is bang voor jou.
pi_213893414
quote:
0s.gif Op donderdag 13 juni 2024 16:23 schreef Sherlock_Holmes het volgende:

[..]
Dat lijkt me meer een vraag voor zijn fans?
Geen idee, ik moet eerlijk toegeven dat ik die niet ken :)
pi_213893420
quote:
17s.gif Op donderdag 13 juni 2024 16:28 schreef yvonne het volgende:

[..]
Zeg doe eens lief, ik ben hier vandaag nou ff niet voor m'n lol bezig.
Het spijt mij yvonne :*
  donderdag 13 juni 2024 @ 16:31:18 #259
40566 Ericr
Livewrong
pi_213893429
quote:
0s.gif Op donderdag 13 juni 2024 15:25 schreef GereDathan het volgende:

[..]
Jij was er allemaal bij denk ik?

Zoals veel reacties hier, oerdom. Je zou je moeten schamen met dit soort uitlatingen.
Voor wat en waar was ik bij? Kan hier geen chocola van maken eigenlijk. Of mag ik het geen narcistische lul vinden.

Verder geen uitspraak over schuldig of niet, dat is aan de rechter. Verwacht wel onschuldig wegens dunne bewijs maar dat zegt niks over wat er gebeurt is of niet.
pi_213893454
quote:
0s.gif Op donderdag 13 juni 2024 16:31 schreef Ericr het volgende:

[..]
Voor wat en waar was ik bij? Kan hier geen chocola van maken eigenlijk. Of mag ik het geen narcistische lul vinden.
Volgens mij is het toch duidelijk dat er hier niet op prijs wordt gesteld dat er aan victim blaming wordt gedaan? Tenzij je Ali persoonlijk kent zijn het nogal uitspraken die je doet namelijk.

quote:
Verder geen uitspraak over schuldig of niet, dat is aan de rechter. Verwacht wel onschuldig wegens dunne bewijs maar dat zegt niks over wat er gebeurt is of niet.
Ik heb geen idee waar het gaat eindigen. Ik ben blij dat ik die afweging niet hoef te maken. Maar ik zie wel uit naar het moment dat het achter de rug is voor alle betrokkenen. Ongeacht de uitspraak kunnen deze mensen dan de situatie achter zich laten.
pi_213893504
quote:
0s.gif Op donderdag 13 juni 2024 15:25 schreef GereDathan het volgende:

[..]
Jij was er allemaal bij denk ik?

Zoals veel reacties hier, oerdom. Je zou je moeten schamen met dit soort uitlatingen.
Ik heb gevolgd wat hij in de rechtbank allemaal zegt en op basis daarvan vind ik hem inderdaad een narcistische lul zonder zelfreflectie.

Ben jij van de gedachtepolitie of zo? Moet ik per se fysiek in de rechtbank aanwezig zijn voor ik dat mag vinden? :')

Edit: Oh van de gedachtepolitie moet ik eerst iemand persoonlijk kennen voor ik die mening erop na mag houden schijnbaar. Helder.

[ Bericht 4% gewijzigd door Stepperoller op 13-06-2024 16:48:11 ]
  donderdag 13 juni 2024 @ 16:39:23 #262
40566 Ericr
Livewrong
pi_213893511
quote:
0s.gif Op donderdag 13 juni 2024 16:33 schreef GereDathan het volgende:

[..]
Volgens mij is het toch duidelijk dat er hier niet op prijs wordt gesteld dat er aan victim blaming wordt gedaan? Tenzij je Ali persoonlijk kent zijn het nogal uitspraken die je doet namelijk.
Victim blaming? Wat bazel je allemaal. Ik mag dus niet zeggen dat Ali nogal zelfvoldaan overkomt en weinig zelfreflectie uitstraalt? Ik ken hem verder niet, gelukkig niet. Zelfde lul die meende dat het een goed idee was om support te leveren voor een dode tasjesdief omdat hij hem al lang kende.
  Admin donderdag 13 juni 2024 @ 16:41:14 #263
1 crew  Danny
always and nevermore
pi_213893517
quote:
0s.gif Op donderdag 13 juni 2024 16:12 schreef GereDathan het volgende:

[..]
[..]
Maar je hebt gelijk hoor, we moeten vooral lekker normaal doen tegen "de crew" hier.
Wat is je probleem gast, serieus?
Niet iedereen zal vriendjes willen zijn met Ali B. Al dan niet om waar hij van beschuldid wordt. Net zoals niet iedereen vriendjes zal willen zijn met de dames in kwestie, al dan niet omdat hun verhaal meer of minder geloofwaardig is.

Meningen verschillen en in een publiek proces kun je ook verwachten dat het publiek een mening zal hebben en ventileren.
Zie wat ik kijk: trakt.tv
pi_213893591
quote:
0s.gif Op donderdag 13 juni 2024 16:41 schreef Danny het volgende:

[..]
Wat is je probleem gast, serieus?
Niet iedereen zal vriendjes willen zijn met Ali B. Al dan niet om waar hij van beschuldid wordt. Net zoals niet iedereen vriendjes zal willen zijn met de dames in kwestie, al dan niet omdat hun verhaal meer of minder geloofwaardig is.

Meningen verschillen en in een publiek proces kun je ook verwachten dat het publiek een mening zal hebben en ventileren.
Het probleem is dat als iemand iets post over 1 van de vrouwen in kwestie (bijvoorbeeld 1 waarin ik uiteenzet waarom ik haar verhaal ongeloofwaardig vind) deze posts dan worden weggesmeten onder het mom van victim blaming. Maar posts over de dader die precies hetzelfde bevatten qua inhoud worden zonder problemen toegelaten. Dat heeft niets met meningen die verschillen te maken, dat heeft te maken met het meten met 2 maten.

Dus of modereer beide situaties of modereer niet. Dan is er geen enkele discussie verder. Beide situaties zijn mij om het even en zal ik mij, uiteraard, naar schikken.
  Admin donderdag 13 juni 2024 @ 16:49:59 #265
1 crew  Danny
always and nevermore
pi_213893595
quote:
1s.gif Op donderdag 13 juni 2024 16:39 schreef Ericr het volgende:

[..]
Victim blaming? Wat bazel je allemaal. Ik mag dus niet zeggen dat Ali nogal zelfvoldaan overkomt en weinig zelfreflectie uitstraalt? Ik ken hem verder niet, gelukkig niet. Zelfde lul die meende dat het een goed idee was om support te leveren voor een dode tasjesdief omdat hij hem al lang kende.
De vraag is wie het slachtoffer is.
Is het slachtoffer de vrouw in kwestie die een beschuldiging uit, of is het slachtoffer Ali B omdat de beschuldiging onterecht/ongegrond/vals is.
Daarover kun je van mening verschillen. Als victim blaming niet mag zullen we eerst moeten afwachten wie 'the victim' is. Dus wachten op een uitspraak van de rechter. Iedereen is immers onschuldig tot het tegendeel bewezen is. Oók Ali B.

Maar victim blaming is meer dat als een vrouw verkracht is je dan zegt 'eigen schuld, kan die verkrachter niks aan doen' Dat is natuurlijk altijd onzin. Wel kan het zo zijn dat het slachtoffer zelf beter na had kunnen denken. Je gaat immers ook niet op straat met geld lopen zwaaien in een slechte buurt.

Hoe en wat hier van toepassing is is iets waar de rechter zich over buigt.
We weten in ieder geval dat andere beschuldigingen die recentelijk zijn gedaan (ook bij The Voice, maar ook Danny De Munk bv) en dat valse beschuldigingen voor komen. Dus zullen we moeten afwachten.

Persoonlijk vind ik het niet slim dat ze naar z'n kamer is gegaan 's nachts en uit het interview in het programma BOOS destijds vertelde ze ook nog dat ze dacht dat alles oké was, tot haar vriendin oid zei dat het niet oké was en ze aangifte moest doen. Dat kwam op mij nogal vreemd over. Waarom zou je jezelf laten aanpraten dat iets niet oké zou zijn? Dat bepaal je toch zelf?

Maar goed, tot er een definitieve uitspraak is ga ik geen van beiden als dader of slachtoffer zien. Dat kan later nog lang genoeg.
  Admin donderdag 13 juni 2024 @ 16:51:07 #266
1 crew  Danny
always and nevermore
pi_213893603
quote:
0s.gif Op donderdag 13 juni 2024 16:49 schreef GereDathan het volgende:

[..]
Het probleem is dat als ik iets post over 1 van de vrouwen in kwestie waarin ik uiteenzet waarom ik haar verhaal ongeloofwaardig vind deze post dan wordt weggesmeten onder het mom van victim blaming. Maar posts over de dader die precies hetzelfde bevatten worden zonder problemen toegelaten. Dat heeft niets met meningen die verschillen te maken, dat heeft te maken met het meten met 2 maten.

Dus of modereer beide situaties of modereer niet. Dan is er geen enkele discussie verder.
Dergelijke posts, als ze normaal geformuleerd zijn, hoeven natuurlijk niet weg. Dan blijft er geen discussie meer over en wordt 't een circle jerk van mensen met dezelfde mening. We zijn en blijven wel een discussieplatform.
pi_213893628
quote:

[..]
Victim blaming? Wat bazel je allemaal. Ik mag dus niet zeggen dat Ali nogal zelfvoldaan overkomt en weinig zelfreflectie uitstraalt?
Jawel. Maar dat is iets anders dan hem een 'narcistische lul' noemen.
pi_213893641
quote:

[..]
Dit dus!
pi_213893701
quote:
0s.gif Op donderdag 13 juni 2024 16:49 schreef Danny het volgende:

[..]

Persoonlijk vind ik het niet slim dat ze naar z'n kamer is gegaan 's nachts en uit het interview in het programma BOOS destijds vertelde ze ook nog dat ze dacht dat alles oké was, tot haar vriendin oid zei dat het niet oké was en ze aangifte moest doen. Dat kwam op mij nogal vreemd over. Waarom zou je jezelf laten aanpraten dat iets niet oké zou zijn? Dat bepaal je toch zelf?

Maar goed, tot er een definitieve uitspraak is ga ik geen van beiden als dader of slachtoffer zien. Dat kan later nog lang genoeg.
Hebben we het dan over die Naomi? Als dat zo is, is het verhaal van de nieuwe getuige ook best vreemd... want je suggereert dat ze pas later door 3en inzag dat ze was aangerand/verkracht.
pi_213893716
quote:
0s.gif Op donderdag 13 juni 2024 16:51 schreef Danny het volgende:

[..]
Dergelijke posts, als ze normaal geformuleerd zijn, hoeven natuurlijk niet weg. Dan blijft er geen discussie meer over en wordt 't een circle jerk van mensen met dezelfde mening. We zijn en blijven wel een discussieplatform.
Edit
Ik ben ingehaald door de werkelijkheid, de post is teruggekeerd uit de krochten der verwijdering *O*

:* voor de crew!

[ Bericht 29% gewijzigd door GereDathan op 13-06-2024 17:05:11 ]
pi_213893769
quote:
0s.gif Op donderdag 13 juni 2024 16:49 schreef Danny het volgende:
Uiteindelijk hebben we enkel te maken met slachtoffers of verliezers. Er is helemaal niemand die beter wordt dan deze hele situatie. Wat de uitspraak ook zal zijn. Helaas.
  Admin donderdag 13 juni 2024 @ 17:02:30 #272
2589 crew  yvonne
On(t)deugend
pi_213893773
quote:
0s.gif Op donderdag 13 juni 2024 16:59 schreef GereDathan het volgende:

[..]
Het is jammer dat ik moet constateren dat de werkelijkheid hier van afwijkt. Mijn post bijvoorbeeld was, in mijn ogen, alles behalve victim blaming. Ik beschreef hoe ik vond dat deze getuige overkwam, net als dat hier al vele malen gedaan is over Ali B., waaronder net nog op de post van Ericr waar je op reageerde.

Maar ik stel voor om deze discussie op een andere plek voort te zetten dan in dit topic.
GereDathan in NWS / Ali B wegens verkrachting en aanranding woensdag voor de rechter #5 deze?
Geen verborgen agenda's, trouw, grote muil, lief hartje, bang voor bloed, scheld FA's graag uit voor lul.

donderdag 13 juni 2024 @ 17:04:57 #274
63594 Lienekien
Sunshower kisses...
pi_213893801
quote:
0s.gif Op donderdag 13 juni 2024 17:02 schreef GereDathan het volgende:

[..]
Uiteindelijk hebben we enkel te maken met slachtoffers of verliezers. Er is helemaal niemand die beter wordt dan deze hele situatie. Wat de uitspraak ook zal zijn. Helaas.
Daar ben ik het niet mee eens. Er is voor de vier vermeende slachtoffers echt wel iets te halen. Gehoord worden, wat deels al is gebeurd met de slachtofferverklaringen van gisteren. En dat het OM überhaupt al genoeg reden heeft gezien om dit tot een strafzaak te laten komen, is ook een erkenning.
The love you take is equal to the love you make.
  Admin donderdag 13 juni 2024 @ 17:05:15 #275
2589 crew  yvonne
On(t)deugend
pi_213893804
quote:
0s.gif Op donderdag 13 juni 2024 17:04 schreef GereDathan het volgende:

[..]
Jazeker, hij is teruggekeerd! *O*
Dan kunnen we weer ontopic ;)

abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')