abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_213893176
quote:
0s.gif Op donderdag 13 juni 2024 15:56 schreef GereDathan het volgende:

[..]
Maar wees eens eerlijk. Stel dat jij vannacht een meisje vindt wat verteld verkracht te zijn door meneer X (waarbij meneer X dan dus een bekend persoon is), dan doe je verder niks dan dat meisje naar het station brengen en aan haar lot overlaten? Dat is echt serieus alles wat je doet? Je wisselt geen contactgegevens uit, je brengt haar niet naar de politie, je begeleidt haar niet naar huis? Je slingert niet je internet aan om te kijken wie die meneer X dan is? Nadat je er door mensen op gewezen bent na 1,5 jaar doe je nog niks. En dan ineens heb je een paar dagen voor de rechtszaak wel ineens televisie en ziet John van de Heuvel en wordt daarna óók nog getriggered door verhalen in de media die je jaren niet volgde?

Sorry, ik vind het allemaal totaal ongeloofwaardig. Waarmee ik niet zeg of gezegd heb dat het niet waar is. Want die aanname lijkt iedereen hier vervolgens te doen. Ik heb zelfs bewust gezegd dat dit een onderzoek en eventuele andere stappen verdiend. Elke situatie als deze moet serieus genomen worden.

Maar ik vind het absurd dat je er een lopende rechtszaak voor neer gaat leggen. Er is geen enkele reden waarom dit niet later op het juiste moment serieus behandeld kan worden.
Ze kennen elkaar toch niet, ik denk dat je nogal overrompelt bent door het verhaal als je dat zo hoort.

Bij je vrienden/familie zou je inderdaad iemand helpen naar de politie te gaan oid, maar als je zo een verhaal hoort dan weet je denk ik even niet wat je er mee moet.
  donderdag 13 juni 2024 @ 16:00:53 #227
280416 Whiskers2009
Maak dat de kat wijs!!
pi_213893187
quote:
0s.gif Op donderdag 13 juni 2024 15:56 schreef GereDathan het volgende:

[..]
Maar wees eens eerlijk. Stel dat jij vannacht een meisje vindt wat verteld verkracht te zijn door meneer X (waarbij meneer X dan dus een bekend persoon is), dan doe je verder niks dan dat meisje naar het station brengen en aan haar lot overlaten? Dat is echt serieus alles wat je doet? Je wisselt geen contactgegevens uit, je brengt haar niet naar de politie, je begeleidt haar niet naar huis? Je slingert niet je internet aan om te kijken wie die meneer X dan is? Nadat je er door mensen op gewezen bent na 1,5 jaar doe je nog niks. En dan ineens heb je een paar dagen voor de rechtszaak wel ineens televisie en ziet John van de Heuvel en wordt daarna óók nog getriggered door verhalen in de media die je jaren niet volgde?

Sorry, ik vind het allemaal totaal ongeloofwaardig. Waarmee ik niet zeg of gezegd heb dat het niet waar is. Want die aanname lijkt iedereen hier vervolgens te doen. Ik heb zelfs bewust gezegd dat dit een onderzoek en eventuele andere stappen verdiend. Elke situatie als deze moet serieus genomen worden.

Maar ik vind het absurd dat je er een lopende rechtszaak voor neer gaat leggen. Er is geen enkele reden waarom dit niet later op het juiste moment serieus behandeld kan worden.

Welk juiste moment? De strafzaak waar dit over gaat (met o.a. Naomi als slachtoffer,) is NU. Ne bis in idem. Dit kan niet later nóg een keer berecht worden.
"He who gives up freedom for safety deserves neither" Benjamin Franklin
  donderdag 13 juni 2024 @ 16:01:49 #228
63594 Lienekien
Sunshower kisses...
pi_213893195
Ik snap niet waarom een getuige zo in diskrediet gebracht moet worden.

Morgen zullen we meemaken hoe de OvJ en de advocaat van Ali dit in hun verhaal meenemen.
The love you take is equal to the love you make.
pi_213893197
quote:
1s.gif Op donderdag 13 juni 2024 15:58 schreef Lienekien het volgende:

[..]
Die getuigenis is toch NU relevant, in deze strafzaak?
Nee. Want deze zaak heeft een begin en een eind, de tijd van onderzoek en getuigen zoeken en horen is voorbij. We zijn nu op het punt dat de zaak kant en klaar wordt voorgelegd aan de rechtbank (door aanklager en verdediging). Beide kanten hebben zich daar tot in de puntjes in voorbereid met de bekende informatie.

Het zou wat worden als zich elke dag een getuige zou melden met een verhaal, dan loopt deze rechtszaak over 25 jaar nog steeds. Soort Soldaat van Oranje.
  donderdag 13 juni 2024 @ 16:03:25 #230
63594 Lienekien
Sunshower kisses...
pi_213893203
quote:
0s.gif Op donderdag 13 juni 2024 16:01 schreef GereDathan het volgende:

[..]
Nee. Want deze zaak heeft een begin en een eind, de tijd van onderzoek en getuigen zoeken en horen is voorbij. We zijn nu op het punt dat de zaak kant en klaar wordt voorgelegd aan de rechtbank (door aanklager en verdediging). Beide kanten hebben zich daar tot in de puntjes in voorbereid met de bekende informatie.

Het zou wat worden als zich elke dag een getuige zou melden met een verhaal, dan loopt deze rechtszaak over 25 jaar nog steeds. Soort Soldaat van Oranje.
Daar hebben de rechters zich vanochtend over gebogen en die hebben in deze zaak beslist dat ze deze getuige vandaag nog wilden horen en aldus is geschied. Dus het kan en het is gebeurd.
pi_213893218
quote:
1s.gif Op donderdag 13 juni 2024 16:00 schreef Whiskers2009 het volgende:

[..]
Welk juiste moment? De strafzaak waar dit over gaat (met o.a. Naomi als slachtoffer,) is NU. Ne bis in idem. Dit kan niet later nóg een keer berecht worden.
Het juiste moment is na deze rechtszaak. De politie moet nu een onderzoek starten en dat voorleggen aan de officier van justitie. Die bepaald besluit vervolgens wat er gaat gebeuren.

De getuige getuigd niet over een bekend slachtoffer zover ik heb begrepen. Ze kan zich de haarkleur niet herinneren en niet bevestigen dat het bijvoorbeeld Naomi is. Naomi heb je ook niet gehoord met een bevestiging.

Het kan dus goed zijn dat er nóg een verkrachting of aanranding heeft plaatsgevonden met een andere vrouw.

Het is niet zo dat na deze rechtszaak alles voor 14-06-2024 ineens als niet meer relevant wordt weggezet. Het is niet dat het boek dichtgaat en nooit meer geopend kan worden.
pi_213893224
quote:
1s.gif Op donderdag 13 juni 2024 16:03 schreef Lienekien het volgende:

[..]
Daar hebben de rechters zich vanochtend over gebogen en die hebben in deze zaak beslist dat ze deze getuige vandaag nog wilden horen en aldus is geschied. Dus het kan en het is gebeurd.
Natuurlijk kan het en gebeurt het. Maar dat maakt dat ik het daarmee eens moet zijn?
  donderdag 13 juni 2024 @ 16:08:48 #233
63594 Lienekien
Sunshower kisses...
pi_213893233
quote:
0s.gif Op donderdag 13 juni 2024 16:06 schreef GereDathan het volgende:

[..]
Natuurlijk kan het en gebeurt het. Maar dat maakt dat ik het daarmee eens moet zijn?
Het geeft wel aan dat je verontwaardiging niet per se strookt met de gang van zaken.
  donderdag 13 juni 2024 @ 16:09:28 #234
505678 MisterFox
declare(strict_types=1);
pi_213893237
Alsof die meisjes niet moe zijn. Haha!

Lekker voor je, kleine psychopaat. w/
MNy paws caiuse aaS ;lotr of typo'zx 🦊
pi_213893241
quote:
0s.gif Op donderdag 13 juni 2024 15:59 schreef FvanS het volgende:

[..]
Ze kennen elkaar toch niet, ik denk dat je nogal overrompelt bent door het verhaal als je dat zo hoort.

Bij je vrienden/familie zou je inderdaad iemand helpen naar de politie te gaan oid, maar als je zo een verhaal hoort dan weet je denk ik even niet wat je er mee moet.
Zorgwekkend dat je dat niet zou doen. Als het verhaal van de vrouw geloofwaardig was voor de getuige dan is het dermate schokkend dat je zo iemand toch niet zomaar laat gaan en even wegbrengt op je fiets?

Kan mij moeilijk voorstellen dat ik de enige zou zijn hier die op dat moment de politie op zijn minst zou bellen met het verhaal.
pi_213893246
- Okee, ik haal het wel weer weg. -

[ Bericht 87% gewijzigd door ToT op 13-06-2024 16:18:18 ]
  donderdag 13 juni 2024 @ 16:12:18 #237
280416 Whiskers2009
Maak dat de kat wijs!!
pi_213893265
quote:
0s.gif Op donderdag 13 juni 2024 16:05 schreef GereDathan het volgende:

[..]
Het juiste moment is na deze rechtszaak. De politie moet nu een onderzoek starten en dat voorleggen aan de officier van justitie. Die bepaald besluit vervolgens wat er gaat gebeuren.

De getuige getuigd niet over een bekend slachtoffer zover ik heb begrepen. Ze kan zich de haarkleur niet herinneren en niet bevestigen dat het bijvoorbeeld Naomi is. Naomi heb je ook niet gehoord met een bevestiging.

Het kan dus goed zijn dat er nóg een verkrachting of aanranding heeft plaatsgevonden met een andere vrouw.

Het is niet zo dat na deze rechtszaak alles voor 14-06-2024 ineens als niet meer relevant wordt weggezet. Het is niet dat het boek dichtgaat en nooit meer geopend kan worden.
Nee, dat is niet het juiste moment. Het is ook niet voor niets dat de getuige vandaag gehoord is.
"He who gives up freedom for safety deserves neither" Benjamin Franklin
pi_213893267
-Niet meer relevant-

[ Bericht 97% gewijzigd door GereDathan op 13-06-2024 17:03:40 ]
pi_213893277
quote:
0s.gif Op donderdag 13 juni 2024 16:09 schreef ToT het volgende:

Ik haal mijn reactie dan ook weg. Heeft geen relevantie meer.

[ Bericht 21% gewijzigd door GereDathan op 13-06-2024 16:30:11 ]
pi_213893292
quote:
0s.gif Op donderdag 13 juni 2024 16:12 schreef GereDathan het volgende:

[..]
[..]
Maar je hebt gelijk hoor, we moeten vooral lekker normaal doen tegen "de crew" hier.
pfffft er is net een half topic weggeveegd, er hebben 4 zuigers een ban gekregen... rust eindelijk wedergekeerd. Ga jij nog even verder :{
pi_213893302
quote:
1s.gif Op donderdag 13 juni 2024 16:01 schreef Lienekien het volgende:
Ik snap niet waarom een getuige zo in diskrediet gebracht moet worden.
En ik snap niet zo goed waarom een verdachte zo in diskrediet gebracht moet worden. Aan de lopende band. Alsof dat geen victim blaming is.

Ali B. is onschuldig totdat het tegendeel bewezen is. Maar wordt hier volledig afgebrand en veroordeeld. Maar als het om een getuige gaat dan is het ineens een groot probleem.

Hypocriet.
pi_213893306
quote:
15s.gif Op donderdag 13 juni 2024 16:15 schreef mascara-klodder het volgende:

[..]
pfffft er is net een half topic weggeveegd, er hebben 4 zuigers een ban gekregen... rust eindelijk wedergekeerd. Ga jij nog even verder :{
Volgens mij ben ik niet degene die hier een offtopic en beschamend plaatje plaatst om daarmee iemand in diskrediet te brengen. Ik denk dat je daarvoor bij de poster moet zijn.
  donderdag 13 juni 2024 @ 16:17:18 #243
63594 Lienekien
Sunshower kisses...
pi_213893310
quote:
0s.gif Op donderdag 13 juni 2024 16:16 schreef GereDathan het volgende:

[..]
En ik snap niet zo goed waarom een verdachte zo in diskrediet gebracht moet worden. Aan de lopende band. Alsof dat geen victim blaming is.

Ali B. is onschuldig totdat het tegendeel bewezen is. Maar wordt hier volledig afgebrand en veroordeeld. Maar als het om een getuige gaat dan is het ineens een groot probleem.

Hypocriet.
Nou, je kunt moeilijk mij aanspreken op het in diskrediet brengen van Ali B.
pi_213893314
quote:

[..]

Hypocriet.
Ik kan me goed voorstellen dat je dat hypocriet vindt. Ik vind het op mijn beurt weer hypocriet dat je anderen hierover de maat neemt terwijl je zelf een getuige in diskrediet brengt. Wees dan consequent.
I make it a thing, to glance in window panes and look pleased with myself.
pi_213893317
quote:
1s.gif Op donderdag 13 juni 2024 16:17 schreef Lienekien het volgende:

[..]
Nou, je kunt moeilijk mij aanspreken op het in diskrediet brengen van Ali B.
Dat doe ik toch ook niet? Ik plaats een algemene reactie op een terechte opmerking die je maakt.
  donderdag 13 juni 2024 @ 16:19:31 #246
11091 SEMTEX
Mevr. Hoe-die-nie
pi_213893329
quote:

[..]
En ik snap niet zo goed waarom een verdachte zo in diskrediet gebracht moet worden.
Dat doet hij zelf :') door zijn fantastische media strategie.
Kierkegaard: Life Can Only Be Understood Backwards, But It Must Be Lived Forwards
  donderdag 13 juni 2024 @ 16:19:53 #247
63594 Lienekien
Sunshower kisses...
pi_213893335
quote:
0s.gif Op donderdag 13 juni 2024 16:17 schreef GereDathan het volgende:

[..]
Dat doe ik toch ook niet? Ik plaats een algemene reactie op een terechte opmerking die je maakt.
Ah, je vond mijn opmerking over het in diskrediet brengen van de getuige een terechte opmerking?

Dat had ik daar niet uitgehaald.
pi_213893343
quote:
0s.gif Op donderdag 13 juni 2024 16:17 schreef Claudia_x het volgende:

[..]
Ik kan me goed voorstellen dat je dat hypocriet vindt. Ik vind het op mijn beurt weer hypocriet dat je anderen hierover de maat neemt terwijl je zelf een getuige in diskrediet brengt. Wees dan consequent.
Dat is ook hypocriet. Het enige wat voor mij pleit is dat ik mij zonder weerstand neergelegd heb bij het feit dat de crew en ik verschillen van mening over of dat hetzelfde is.

Maar goed, als ik niet aan vermeend victim blaming mag doen dan mogen anderen dat ook niet. Iets met monniken en kappen.
pi_213893345
quote:
13s.gif Op donderdag 13 juni 2024 16:19 schreef SEMTEX het volgende:

[..]
Dat doet hij zelf :') door zijn fantastische media strategie.
Als hij in de sloot springt, doe jij dat dan ook?

Of wat er nu gebeurd een bewuste strategie is weet ik niet. Ik ken hem niet en kan bijvoorbeeld niet beoordelen of zijn emoties oprecht of gespeeld zijn. Maar gelukkig hoef ik dat ook niet te doen en ik neem aan dat de rechtbank er ook enkel kennis van neemt en naar de feiten kijkt.
pi_213893358
quote:
0s.gif Op donderdag 13 juni 2024 16:20 schreef GereDathan het volgende:

[..]
Dat is ook hypocriet. Het enige wat voor mij pleit is dat ik mij zonder weerstand neergelegd heb bij het feit dat de crew en ik verschillen van mening over of dat hetzelfde is.

Maar goed, als ik niet aan vermeend victim blaming mag doen dan mogen anderen dat ook niet. Iets met monniken en kappen.
Een verschil tussen Ali B., de vermeende slachtoffers en de getuigen is dat alleen Ali B. terechtstaat.
I make it a thing, to glance in window panes and look pleased with myself.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')