Daar geeft ze gewoon antwoord op: ze heeft de zaak niet echt gevolgd en heeft niet de link gelegd met wat ze heeft meegemaakt. Opeens zag ze dat verband wel doordat ze John v/d Heuvel specifieke informatie hoorde delen. Daarna is ze meteen in actie gekomen.quote:Op donderdag 13 juni 2024 15:40 schreef GereDathan het volgende:
[..]
Ik baseer mij puur op de inhoud, en bij mij komt het alles behalve oprecht over eigenlijk. Met als belangrijkste punt, hoe kan je nog 2,5 jaar wachten met je verhaal? Ali ligt al 2,5 jaar onder een vergrootglas en is regelmatig nieuws geweest. Er is geen enkele reden te bedenken om je verhaal dan pas op de dag van de zitting te vertellen
Dit, ongelooflijk dat ze het hebben gevraagd.quote:Op donderdag 13 juni 2024 15:42 schreef GereDathan het volgende:
[..]
Absurde situatie. Ik zou er al verdediging echt lak aan hebben. Iedereen heeft recht op de voldoende tijd om het verhaal te doen, zowel de aanklager als de verdediging. Lekker belangrijk dat het tijd en geld kost. Als dat een criterium zou zijn dan zouden we iedereen die moet voorkomen voor iets wel direct richting de galg kunnen rijden, dat scheelt nog veel meer geld en tijd tenslotte.
Misschien was ze wel toevallig een paar jaar op vakantie in het ISS, dan heb je ook geen kans inderdaad. Kan beur'n.quote:Op donderdag 13 juni 2024 15:43 schreef Lienekien het volgende:
[..]
Ze heeft mogelijk/waarschijnlijk niet eerder het verband gelegd. Dat kan toch? Dat maakt iemand toch nog niet tot een aandachttekortkomende weirdo met kutsmoezen?
was een reactie op een post die verwijderd is.quote:Op donderdag 13 juni 2024 15:44 schreef GereDathan het volgende:
Zit er nu een geestelijk beperkte mod mijn posts te verwijderen omdat hij het er niet mee eens is? Wat een kneuzen lopen er hier toch rond tegenwoordig. Moet zich schamen.
Waarom is de ''voordat je reageert'' weg eigenlijk? Was wel duidelijk toch.quote:Op donderdag 13 juni 2024 15:46 schreef Danny het volgende:
[..]
was een reactie op een post die verwijderd is.
commentaar op de moderatie mag je voor je houden. En ZEKER het gescheld op crew, want dat levert heel rap lange bans op. Doe maar gewoon normaal tegenover crew.
De verdediging wil dat requisitoir en pleidooi op één dag plaatsvinden. Ali B. is bang dat de talkshows het vanavond anders alleen maar over de strafeis hebben en het weerwoord van zijn advocaten niet meenemen. Ook wil de verdediging dat er morgen een einde aan het proces komt. Er moet dus worden gekozen: requisitoir vandaag en pleidooi morgen - morgen wordt afgerond. Requisitoir en pleidooi morgen - het is onzeker of het morgen kan worden afgerond. Het is klaarblijk noodzakelijk om het pleidooi in 3 uur te doen, anders redden ze het niet.quote:Op donderdag 13 juni 2024 15:42 schreef GereDathan het volgende:
[..]
Absurde situatie. Ik zou er al verdediging echt lak aan hebben. Iedereen heeft recht op de voldoende tijd om het verhaal te doen, zowel de aanklager als de verdediging. Lekker belangrijk dat het tijd en geld kost. Als dat een criterium zou zijn dan zouden we iedereen die moet voorkomen voor iets wel direct richting de galg kunnen rijden, dat scheelt nog veel meer geld en tijd tenslotte.
de watte?quote:Op donderdag 13 juni 2024 15:46 schreef FvanS het volgende:
[..]
Waarom is de ''voordat je reageert'' weg eigenlijk? Was wel duidelijk toch.
Doe normaal.quote:Op donderdag 13 juni 2024 15:45 schreef GereDathan het volgende:
[..]
Misschien was ze wel toevallig een paar jaar op vakantie in het ISS, dan heb je ook geen kans inderdaad. Kan beur'n.
Er stond een duidelijke waarschuwing in een rood vlak met wat niet is toegestaan ''voordat je reageert''quote:
Dat is toch volkomen ongeloofwaardig? Ik ken wel meer mensen die "de zaak" niet gevolgd hebben, maar ik ken niemand die niet weet dat Ali B. voor moet komen voor deze zaak.quote:Op donderdag 13 juni 2024 15:44 schreef Claudia_x het volgende:
[..]
Daar geeft ze gewoon antwoord op: ze heeft de zaak niet echt gevolgd en heeft niet de link gelegd met wat ze heeft meegemaakt. Opeens zag ze dat verband wel doordat ze John v/d Heuvel specifieke informatie hoorde delen. Daarna is ze meteen in actie gekomen.
Als je dan geen link legt met Ali B. Of geen link legt met Ali B. die voor moeten komen voor verkrachtingen en aanrandingen, dan ben je echt niet geloofwaardig. Zeker omdat het haar "zo bezig hield".quote:Het meisje vertelde dat ze in een huis was waar ook Ali B was, en dat ze door hem aangerand of verkracht was. De getuige zegt dat ze niet goed heeft opgelet hoe het meisje eruit zag. Ze was meer met wat het meisje vertelde bezig.
Zie mijn uitleg: dat vragen ze om de wensen van de verdediging in te kunnen willigen.quote:Op donderdag 13 juni 2024 15:44 schreef potjecreme het volgende:
[..]
Dit, ongelooflijk dat ze het hebben gevraagd.
Topicpointer die yvonne na het vegen had geplaatstquote:
wat wel en niet is toegestaan staat toch al in de policy?quote:Op donderdag 13 juni 2024 15:48 schreef FvanS het volgende:
[..]
Er stond een duidelijke waarschuwing in een rood vlak met wat niet is toegestaan ''voordat je reageert''
Nee, dat vind ik volkomen geloofwaardig.quote:Op donderdag 13 juni 2024 15:48 schreef GereDathan het volgende:
[..]
Dat is toch volkomen ongeloofwaardig?
Ging meer om victim blaming ed, maargoed, is hier ook offtopic.quote:Op donderdag 13 juni 2024 15:49 schreef Danny het volgende:
[..]
wat wel en niet is toegestaan staat toch al in de policy?
elkaar niet persoonlijk aanvallen, ontopic blijven, niet pseudo-modden enz.
Als ik niet op FOK! zat dan had ik hier ook niks van geweten hoor.quote:Op donderdag 13 juni 2024 15:45 schreef GereDathan het volgende:
[..]
Misschien was ze wel toevallig een paar jaar op vakantie in het ISS, dan heb je ook geen kans inderdaad. Kan beur'n.
Zo heb ik het niet begrepen uit de tweet, bedankt voor de toelichting. Met dat in gedachten is het een logische opmerking van de rechtbank.quote:Op donderdag 13 juni 2024 15:46 schreef Claudia_x het volgende:
[..]
De verdediging wil dat requisitoir en pleidooi op één dag plaatsvinden. Ali B. is bang dat de talkshows het vanavond anders alleen maar over de strafeis hebben en het weerwoord van zijn advocaten niet meenemen. Ook wil de verdediging dat er morgen een einde aan het proces komt. Er moet dus worden gekozen: requisitoir vandaag en pleidooi morgen - morgen wordt afgerond. Requisitoir en pleidooi morgen - het is onzeker of het morgen kan worden afgerond. Het is klaarblijk noodzakelijk om het pleidooi in 3 uur te doen, anders redden ze het niet.
Nee, dat is een verzoek van de ene user aan de andere user.quote:
Dat was door de ene tweet niet duidelijk.quote:Op donderdag 13 juni 2024 15:46 schreef Claudia_x het volgende:
[..]
De verdediging wil dat requisitoir en pleidooi op één dag plaatsvinden. Ali B. is bang dat de talkshows het vanavond anders alleen maar over de strafeis hebben en het weerwoord van zijn advocaten niet meenemen. Ook wil de verdediging dat er morgen een einde aan het proces komt. Er moet dus worden gekozen: requisitoir vandaag en pleidooi morgen - morgen wordt afgerond. Requisitoir en pleidooi morgen - het is onzeker of het morgen kan worden afgerond. Het is klaarblijk noodzakelijk om het pleidooi in 3 uur te doen, anders redden ze het niet.
Maar wees eens eerlijk. Stel dat jij vannacht een meisje vindt wat verteld verkracht te zijn door meneer X (waarbij meneer X dan dus een bekend persoon is), dan doe je verder niks dan dat meisje naar het station brengen en aan haar lot overlaten? Dat is echt serieus alles wat je doet? Je wisselt geen contactgegevens uit, je brengt haar niet naar de politie, je begeleidt haar niet naar huis? Je slingert niet je internet aan om te kijken wie die meneer X dan is? Nadat je er door mensen op gewezen bent na 1,5 jaar doe je nog niks. En dan ineens heb je een paar dagen voor de rechtszaak wel ineens televisie en ziet John van de Heuvel en wordt daarna óók nog getriggered door verhalen in de media die je jaren niet volgde?quote:Op donderdag 13 juni 2024 15:51 schreef mascara-klodder het volgende:
[..]
Als ik niet op FOK! zat dan had ik hier ook niks van geweten hoor.
Heb al in geen jaren tv gekeken, lees geen bladen en ook geen nieuwssites (tenzij artikelen) gelinkt vanaf hier.
Die getuigenis is toch NU relevant, in deze strafzaak?quote:Op donderdag 13 juni 2024 15:56 schreef GereDathan het volgende:
[..]
Maar wees eens eerlijk. Stel dat jij vannacht een meisje vindt wat verteld verkracht te zijn door meneer X (waarbij meneer X dan dus een bekend persoon is), dan doe je verder niks dan dat meisje naar het station brengen en aan haar lot overlaten? Dat is echt serieus alles wat je doet? Je wisselt geen contactgegevens uit, je brengt haar niet naar de politie, je begeleidt haar niet naar huis? Je slingert niet je internet aan om te kijken wie die meneer X dan is? Nadat je er door mensen op gewezen bent na 1,5 jaar doe je nog niks. En dan ineens heb je een paar dagen voor de rechtszaak wel ineens televisie en ziet John van de Heuvel en wordt daarna óók nog getriggered door verhalen in de media die je jaren niet volgde?
Sorry, ik vind het allemaal totaal ongeloofwaardig. Waarmee ik niet zeg of gezegd heb dat het niet waar is. Want die aanname lijkt iedereen hier vervolgens te doen. Ik heb zelfs bewust gezegd dat dit een onderzoek en eventuele andere stappen verdiend. Elke situatie als deze moet serieus genomen worden.
Maar ik vind het absurd dat je er een lopende rechtszaak voor neer gaat leggen. Er is geen enkele reden waarom dit niet later op het juiste moment serieus behandeld kan worden.
Een inhoudelijke post van mij is verwijderd omdat een mod er anders over denkt.quote:Op donderdag 13 juni 2024 15:46 schreef Danny het volgende:
[..]
was een reactie op een post die verwijderd is.
Jammer dat mijn edit bewust negeert. Maar ik ben in een goede bui vandaag, dus ik zal het naast mij neerleggen.quote:commentaar op de moderatie mag je voor je houden. En ZEKER het gescheld op crew, want dat levert heel rap lange bans op. Doe maar gewoon normaal tegenover crew.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |