Onzin, heb er net nog 1 in een woning uit 1972 laten plaatsen en dat werkt prima.quote:Op woensdag 12 juni 2024 22:21 schreef Cockwhale het volgende:
Verzin eerst maar iets beters dan die tyfes dure, lawaaierige warmtepompen die amper functioneren bij huizen van voor de jaren 80.
warmtepomp is een prima alternatiefquote:Op woensdag 12 juni 2024 20:46 schreef MatthijsDJ het volgende:
[..]
Dan moeten we wel een alternatief hebben, dat hebben we nu nog niet echt, aangezien de huidige vervangers of rete duur zijn of nog flink wat kinderziektes hebben.
Windkracht 10 bedoel je dan zeker?quote:Op woensdag 12 juni 2024 21:02 schreef TheFreshPrince het volgende:
[..]
Er zijn wel lawaaierige exemplaren. M'n Mitsubishi komt niet boven het ruizen van de bladeren uit als het waait.
Nee, serieus niet.quote:
Niet overdrijven, dat is als je met je oor er tegenaan gaat liggen.quote:Zelfs een 4kW Mitsubishi SUZ-SWM40 gaat al naar 57dB en daarmee zijn ze nogal luid. Als buur wordt je daar echt niet vrolijk van. Zo'n ding krijg je bij een tussenwoning (daar is dit type voor bedoeld) zonder geluiddempende maatregelen niet eens geplaatst.
Daarnaast zijn er nog geluiddempende omkastingen te krijgen voor warmtepompen, als je toch moeite hebt om ze ergens te plaatsen.quote:SUZ-SWM40 VA
Geluidsdrukniveau buitenunit volgens EN 12102 bij 0/35 °C op 1 m. afstand 44 dB
Ik ben hartstikke blij met mijn warmtepomp in mijn jaren 30 woning. Een enkele keer hoor ik inderdaad een beetje lawaai, maar dat is niet meer dan de ouderwetse CV-ketel die aansloeg vroeger.quote:Op woensdag 12 juni 2024 22:21 schreef Cockwhale het volgende:
Verzin eerst maar iets beters dan die tyfes dure, lawaaierige warmtepompen die amper functioneren bij huizen van voor de jaren 80.
Nou ja, dat is dus wat ze nu in Overvecht-Noord proberen (https://www.rtvutrecht.nl(...)d-beroep-op-het-rijk). Voorlopig nog niet met al te veel succes helaas.quote:Op woensdag 12 juni 2024 20:42 schreef Straatcommando. het volgende:
Ik heb echt weinig verstand van dit soort zaken, maar is het niet verstandiger om dit met een natuurlijk verloop te benaderen? Gasleidingen hebben ook niet het eeuwige leven.
Totaal niet te vergelijken ook.quote:Op woensdag 12 juni 2024 19:03 schreef Ulx het volgende:
Het was al zo traumatisch voor de oude mensen toen ze verplicht van de kolen af moesten. Och, wat was dat erg.
Ofwel: zorg dat mensen er voordeel aan hebben.quote:Op woensdag 12 juni 2024 20:27 schreef ACT-F het volgende:
[..]
Er was helemaal geen verplichting nodig omdat men zelf maar al te graag gas wilde vanwege lagere kosten, roetuitstoot en minder vieze handen.
Gasstoken is putinlover!!quote:Op woensdag 12 juni 2024 21:15 schreef Hexagon het volgende:
De enigen die beweren dat we niet zonder gas kunnen zijn zaakwaarnemers van Poetin die willen dat wij denken dat we zijn gas moeten kopen.
Purmerend is ook zo'n proeftuin. Daar willen ze het doen met stadsverwarming.quote:Op woensdag 12 juni 2024 23:57 schreef Tocadisco het volgende:
[..]
Nou ja, dat is dus wat ze nu in Overvecht-Noord proberen (https://www.rtvutrecht.nl(...)d-beroep-op-het-rijk). Voorlopig nog niet met al te veel succes helaas.
Nooit meer stil.quote:Op woensdag 12 juni 2024 22:21 schreef Cockwhale het volgende:
Tja, wij hadden de mazzel bovenop een grote gasbel te zitten. De meeste andere landen zijn al sinds de industriële revolutie afhankelijk van schurkenstaten voor hun fossiele brandstoffen.quote:Op woensdag 12 juni 2024 20:48 schreef Glazenmaker het volgende:
Het eigen gas is bijna op en in de rest van Europa is er ook niet genoeg te vinden. We waren daarom afhankelijk geworden van schurkenstaat Rusland en worden dat met LNG van prachtige landen zoals Qatar. Ja deze switch gaat pijn doen, maar hij is noodzakelijk. Het is bovendien pas echt keiduur om infrastructuur dubbel uit te voeren en blijven onderhouden.
Maar goed ik ben benieuwd hoe partijen als de PVV een anti islam beleid willen combineren met economisch en daardoor politiek afhankelijk zijn van moslim landen.
Godallejezus, anders roep je nog een keer "Poetin!!!"quote:Op woensdag 12 juni 2024 21:15 schreef Hexagon het volgende:
De enigen die beweren dat we niet zonder gas kunnen zijn zaakwaarnemers van Poetin die willen dat wij denken dat we zijn gas moeten kopen.
True, ik bedoel meer dat de kosten nu nog een probleem voor veel mensen is.quote:Op woensdag 12 juni 2024 22:29 schreef Abrikozentaart het volgende:
[..]
warmtepomp is een prima alternatief
Kijk nou eens naar jezelf doorgedraaide idioot.quote:Op woensdag 12 juni 2024 20:14 schreef MatthijsDJ het volgende:
[..]
Bedankt voor het opnieuw bevestigen, van het feit dat de wappies vooral tering egoïsten zijn.
Jij laat alle ratio vallen voor je politieke ideologie, jij bent dus de populist.quote:Op woensdag 12 juni 2024 20:33 schreef Hexagon het volgende:
[..]
Maar als we het nou uit Groningen halen, en het is over 15 jaar op, dan moeten we alsnog prison bitch worden van Rusland of van het gas af.
Kun je het beter nu doen, waarbij je de ruimte hebt om tegenslag op te vangen.
Maar helaas hebben populisten een vooruitziende blik van iemand met een bril van -15.
Niks mis met een transitie maar daar 15 jaar voor uittrekken leidt allicht tot minder huizen in de kou dan binnen 0 jaar.quote:Op woensdag 12 juni 2024 20:42 schreef Hexagon het volgende:
[..]
Het veld is al voor 4/5 leeg. Kun je leegpersen, en dan heb je ineens geen alternatief als het op is en dan is het janken.
Kerncentrales worden al heel lang politiek tegengewerkt en de huidige minister van klimaat begrijpt de werking van de warmtepomp niet eens. "geen idee hoe je met een kerncentrale huizen verwarmt" Jetten.quote:Op woensdag 12 juni 2024 20:48 schreef Glazenmaker het volgende:
Het eigen gas is bijna op en in de rest van Europa is er ook niet genoeg te vinden. We waren daarom afhankelijk geworden van schurkenstaat Rusland en worden dat met LNG van prachtige landen zoals Qatar. Ja deze switch gaat pijn doen, maar hij is noodzakelijk. Het is bovendien pas echt keiduur om infrastructuur dubbel uit te voeren en blijven onderhouden.
Maar goed ik ben benieuwd hoe partijen als de PVV een anti islam beleid willen combineren met economisch en daardoor politiek afhankelijk zijn van moslim landen.
De snelwegen produceren meer lawaai dan mijn eigen warmtepomp. Moeten we die dan ook dicht gaan gooien?quote:Op donderdag 13 juni 2024 01:01 schreef Red_85 het volgende:
[..]
Nooit meer stil.
Leuk, 'het is net zo stil als de wind door blaadjes'
Yeah right, het is geluid.
Altijd maar weer de warmtepomp propaganda van prince...
Dit soort tenenkrommende D66 opmerkingenquote:Op woensdag 12 juni 2024 19:07 schreef Hexagon het volgende:
Oh zijn die lui liever prison bitch van Poetin.
Je praat tegen iemand met weinig zelfreflectie.quote:Op donderdag 13 juni 2024 06:52 schreef zatoichi het volgende:
[..]
De snelwegen produceren meer lawaai dan mijn eigen warmtepomp. Moeten we die dan ook dicht gaan gooien?
Trouwens je moet niet doen alsof een cv-ketel geen geluid maakt.
quote:Op donderdag 13 juni 2024 00:53 schreef Red_85 het volgende:
Man, wat een kortzichtige idioten zijn er toch hier.
quote:Op donderdag 13 juni 2024 02:08 schreef Luckyseven het volgende:
[..]
Godallejezus, anders roep je nog een keer "Poetin!!!"
De inhoudelijke kritiek dat er te weinig vakmensen zijn en de kosten een stuk hoger liggen dan begroot zijn gewoon serieuze problemen die moeten worden opgelost om deze transitie volgens de huidige deadline te laten verlopen. Je handen voor je ogen houden en "Poetin, Poetin, Poetin" bléren is erg weinig constructief bij het oplossen van de problemen die we tegenkomen.
Ja ik wil ook collectief van het gas af, sterker nog mijn woning is het al (Flevoland is dan wel lelijk, maar de nieuwbouw heeft wel voordelen.) Maar ik zie op dit moment met de terecht benoemde uitdagingen gewoon niet in hoe we de doelstelling gaan halen. Niet alles wordt vloeibaar als je maar harder blijft pushen.
Mijn kritiek gaat dan ook uit naar degenen die helemaal niks willen veranderen en enkel hun hakken in het zand zetten. Want dat is de strekking. Alles moet hetzelfde blijven. Met dus als logisch gevolg dat we het bij dubieuze regimes moeten gaat kopen.quote:Op donderdag 13 juni 2024 06:38 schreef ludovico het volgende:
[..]
Niks mis met een transitie maar daar 15 jaar voor uittrekken leidt allicht tot minder huizen in de kou dan binnen 0 jaar.
Ja de vraag hoe je kernenergie door de gasleiding huizen binnen krijgt is nooit beantwoord. Kun jij dat eens doen?quote:Op donderdag 13 juni 2024 06:40 schreef ludovico het volgende:
[..]
Kerncentrales worden al heel lang politiek tegengewerkt en de huidige minister van klimaat begrijpt de werking van de warmtepomp niet eens. "geen idee hoe je met een kerncentrale huizen verwarmt" Jetten.
Man, wat een niveau.
|
|
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |