Zeg maar gerust 50 jaar. Waarom zou je daar niet nog 50 jaar van profiteren?quote:Op woensdag 12 juni 2024 20:33 schreef Hexagon het volgende:
[..]
Maar als we het nou uit Groningen halen, en het is over 15 jaar op, dan moeten we alsnog prison bitch worden van Rusland of van het gas af.
Kun je het beter nu doen, waarbij je de ruimte hebt om tegenslag op te vangen.
Maar helaas hebben populisten een vooruitziende blik van iemand met een bril van -15.
Dit roep ik al sinds 2016 toen de vraag naar installatietechnici zijn grenzen bereikte. Het moment om dit soort deltaplannen uit te voeren is tijdens laagconjunctuur. Waar was de overheid met subsidies om de vakmensen aan het werk te houden toen in 2008 de kredietcrisis uitbrak? Het geld ging naar Griekenlandquote:Op woensdag 12 juni 2024 19:01 schreef suijkerbuijk het volgende:
zijn er ook veel te weinig vakmensen om het te realiseren. Honderdduizend man te weinig. En die hebben ook nog eens meer te doen dan alleen maar huizen van het gas af halen.’
Check even de post historie van de betreffende wappie... alles uit pure egoïsme..quote:Op woensdag 12 juni 2024 20:31 schreef Akkerdjie het volgende:
[..]
Het is nou eenmaal de taak van de overheid om betaalbare energie te verzorgen, evenals beschikbare energie (leveringszekerheid) te bieden die betrouwbaar is in het kader van bestaanszekerheid. Het is nogal raar om mensen die de overheid hierop aanspreken wappies te noemen. Tegenwoordig ben je dan klaarblijkelijk ook nog egoïstisch.
quote:Op woensdag 12 juni 2024 20:28 schreef QAnonn het volgende:
[..]
Leuk die social justice warrior act maar er vallen sowieso slachtoffers of je nou gas uit Groningen haalt of niet.
Hoi Thierry.quote:Op woensdag 12 juni 2024 20:36 schreef QAnonn het volgende:
[..]
Zeg maar gerust 50 jaar. Waarom zou je daar niet nog 50 jaar van profiteren?
Het veld is al voor 4/5 leeg. Kun je leegpersen, en dan heb je ineens geen alternatief als het op is en dan is het janken.quote:Op woensdag 12 juni 2024 20:36 schreef QAnonn het volgende:
[..]
Zeg maar gerust 50 jaar. Waarom zou je daar niet nog 50 jaar van profiteren?
Dan moeten we wel een alternatief hebben, dat hebben we nu nog niet echt, aangezien de huidige vervangers of rete duur zijn of nog flink wat kinderziektes hebben.quote:Op woensdag 12 juni 2024 20:42 schreef Straatcommando. het volgende:
Ik heb echt weinig verstand van dit soort zaken, maar is het niet verstandiger om dit met een natuurlijk verloop te benaderen? Gasleidingen hebben ook niet het eeuwige leven.
Grootste probleem is dat wij als samenleving enorm neerkijken op VMBO'ers en MBO'ers. En iedereen maar pushen om verder te leren..quote:Op woensdag 12 juni 2024 20:36 schreef ACT-F het volgende:
[..]
Dit roep ik al sinds 2016 toen de vraag naar installatietechnici zijn grenzen bereikte. Het moment om dit soort deltaplannen uit te voeren is tijdens laagconjunctuur. Waar was de overheid met subsidies om de vakmensen aan het werk te houden toen in 2008 de kredietcrisis uitbrak? Het geld ging naar GriekenlandDe generatie die nog de handen uit de mouwen stak gaat nu massaal met pensioen en de nieuwe generatie is vooral bezig met zo min mogelijk doen voor zoveel mogelijk geld. 2050 komt sneller dan je denkt. En nee AI gaat dat niet voor ons oplossen.
Dus jij wilt geen gas meer uit Groningen terwijl je weet dat we geen alternatief hebben, je wilt terug naar het stenentijdperk?quote:Op woensdag 12 juni 2024 20:46 schreef MatthijsDJ het volgende:
[..]
Dan moeten we wel een alternatief hebben, dat hebben we nu nog niet echt, aangezien de huidige vervangers of rete duur zijn of nog flink wat kinderziektes hebben.
Niet meer afhankelijk zijn van gas uit Qatar is wel erg islamofobisch he.quote:Op woensdag 12 juni 2024 20:48 schreef Glazenmaker het volgende:
Het eigen gas is bijna op en in de rest van Europa is er ook niet genoeg te vinden. We waren daarom afhankelijk geworden van schurkenstaat Rusland en worden dat met LNG van prachtige landen zoals Qatar. Ja deze switch gaat pijn doen, maar hij is noodzakelijk. Het is bovendien pas echt keiduur om infrastructuur dubbel uit te voeren en blijven onderhouden.
Maar goed ik ben benieuwd hoe partijen als de PVV een anti islam beleid willen combineren met economisch en daardoor politiek afhankelijk zijn van moslim landen.
De voorraad aardgas die er nu nog in Groningen zit, is genoeg om Europa 1 jaar van aardgas te voorzien.quote:Op woensdag 12 juni 2024 20:49 schreef QAnonn het volgende:
[..]
Dus jij wilt geen gas meer uit Groningen terwijl je weet dat we geen alternatief hebben, je wilt terug naar het stenentijdperk?
Inclusief de beloning. Want de manager staat niet toe dat zij meer verdienen dan hij.quote:Op woensdag 12 juni 2024 20:48 schreef MatthijsDJ het volgende:
Grootste probleem is dat wij als samenleving enorm neerkijken op VMBO'ers en MBO'ers. En iedereen maar pushen om verder te leren..
Er zijn wel degelijk alternatieven.. Alleen vind jij van niet omdat het duurder is..quote:Op woensdag 12 juni 2024 20:49 schreef QAnonn het volgende:
[..]
Dus jij wilt geen gas meer uit Groningen terwijl je weet dat we geen alternatief hebben, je wilt terug naar het stenentijdperk?
Het huis van mijn ouders ook. Functioneert degelijk, maar wat een pokkeherrie maakt dat ding.quote:Op woensdag 12 juni 2024 20:53 schreef TheFreshPrince het volgende:
[..]
De voorraad aardgas die er nu nog in Groningen zit, is genoeg om Europa 1 jaar van aardgas te voorzien.
Zoveel zit er niet meer.
Alternatieven zijn er wel, m'n woning is al 8 jaar gasloos. M'n 2e woning (in de verhuur) sinds kort ook.
Mijn ouders hebben ook geen gas en toch videobel ik wel eens met ze. Zal dus wel meevallen met die steentijd.quote:Op woensdag 12 juni 2024 20:49 schreef QAnonn het volgende:
[..]
Er zijn wel lawaaierige exemplaren. M'n Mitsubishi komt niet boven het ruizen van de bladeren uit als het waait.quote:Op woensdag 12 juni 2024 21:01 schreef Frikandelbroodje het volgende:
[..]
Het huis van mijn ouders ook. Functioneert degelijk, maar wat een pokkeherrie maakt dat ding.
Vanwege die prachtige religie krijg ik de doodstraf in 13 landen en dan ben ik nog niet eens homo. Ik geloof daarom niet zo dat enige weerstand tegen die religie irrationele angst is.quote:Op woensdag 12 juni 2024 20:51 schreef HSG het volgende:
[..]
Niet meer afhankelijk zijn van gas uit Qatar is wel erg islamofobisch he.
Hadden ze wat beter over na moeten denken dusquote:Op woensdag 12 juni 2024 21:02 schreef TheFreshPrince het volgende:
[..]
Er zijn wel lawaaierige exemplaren. M'n Mitsubishi komt niet boven het ruizen van de bladeren uit als het waait.
Het kan te maken hebben met plaatsing, soms galmt het een beetje rond.quote:Op woensdag 12 juni 2024 21:04 schreef Frikandelbroodje het volgende:
[..]
Hadden ze wat beter over na moeten denken dus
Ze zijn niet westers en wit dus is dat geen probleem.quote:Op woensdag 12 juni 2024 21:02 schreef Glazenmaker het volgende:
[..]
Vanwege die prachtige religie krijg ik de doodstraf in 13 landen en dan ben ik nog niet eens homo. Ik geloof daarom niet zo dat enige weerstand tegen die religie irrationele angst is.
Zet eens 300 warmtepompen vlakbij elkaar en kijk hoeveel lawaai dat geeft.quote:Op woensdag 12 juni 2024 21:07 schreef TheFreshPrince het volgende:
[..]
Het kan te maken hebben met plaatsing, soms galmt het een beetje rond.
Of de aanvoertemperatuur staat wat te hoog ingesteld zodat het ding altijd op z'n tenen moet lopen.
Mijn warmtepomp bromde in het begin ook. Het bleek dat de muur van de garage als een soort speaker werkte, hij gaf die trillingen 1 op 1 over.
Toen de warmtepomp op z'n eigen fundering met rubber voeten gezet en je hoort bijna niets meer.
Ik ga binnenkort eens kijken hoe de warmtepomp is geplaatst. Dit is wellicht een idee.quote:Op woensdag 12 juni 2024 21:07 schreef TheFreshPrince het volgende:
[..]
Mijn warmtepomp bromde in het begin ook. Het bleek dat de muur van de garage als een soort speaker werkte, hij gaf die trillingen 1 op 1 over.
Toen de warmtepomp op z'n eigen fundering met rubber voeten gezet en je hoort bijna niets meer.
Ja klopt, dat zou ook tijd kopen om zulke zaken te laten uitontwikkelen.quote:Op woensdag 12 juni 2024 20:46 schreef MatthijsDJ het volgende:
[..]
Dan moeten we wel een alternatief hebben, dat hebben we nu nog niet echt, aangezien de huidige vervangers of rete duur zijn of nog flink wat kinderziektes hebben.
Ik woon in Groningen en van mijn part trekken ze het leeg, mits er nieuwe woningen komen.quote:Op woensdag 12 juni 2024 19:21 schreef sp3c het volgende:
[..]
Ze moeten sowieso eens normaal gecompenseerd worden en ze vinden het prettiger leven als we de rest van dat gas gewoon in de grond laten zitten
|
|
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |