abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_213871009
quote:
0s.gif Op dinsdag 11 juni 2024 16:23 schreef Perox het volgende:

[..]
Dat is een rebellion, geen revolution, young padawan. :+

Serieus: Ook daar zijn er grenzen, maar geen idee of daar wordt opgeroepen door dat gore linkse tuig om op te trekken naar Den Haag en de regering omver te werpen? :?
Er zijn mensen veroordeeld voor het oproepen tot snelwegbezetting. Ook belachelijk, wat mij betreft.
pi_213871020
quote:
0s.gif Op dinsdag 11 juni 2024 16:23 schreef Perox het volgende:

[..]
Oh dan is het niet erg joh! ;(
Je kunt wel leuk proberen te doen, maar dat is de kern van de zaak. Als je het niet mag hebben over wanneer geweld uit zelfverdediging tegen een (hypothetische!) vijandige overheid geoorloofd is dan zijn we niet meer dan een bananenrepubliek.
pi_213871025
quote:
0s.gif Op dinsdag 11 juni 2024 16:07 schreef MoreDakka het volgende:

[..]
Opruiing is de oproep daartoe, de rechter neemt expliciet de context mee dus daar moet je het over hebben. De context is dat er nul kans was op geweld. Naast het feit dat er dus een scenario geschetst werd die niet aan de orde was.
Nee.

Artikel 131 Wetboek van Strafrecht

quote:
Lid 1.
Hij die in het openbaar, mondeling of bij geschrift of afbeelding, tot enig strafbaar feit of tot gewelddadig optreden tegen het openbaar gezag opruit, wordt gestraft met gevangenisstraf van ten hoogste vijf jaren of geldboete van de vierde categorie.
Het is voldoende dat er opzet in het spel is. Volgens de rechter is dat zo omdat van Meijeren tenminste het risico dat iemand strafbare feiten zou plegen op de koop toe heeft genomen. Het is niet nodig dat die strafbare feiten ook echt worden gepleegd.

[ Bericht 17% gewijzigd door #ANONIEM op 11-06-2024 16:25:57 ]
pi_213871030
Titel I. Misdrijven tegen de veiligheid van de staat
Artikel 97a
Hij die met een in het buitenland gevestigd persoon of lichaam in verbinding treedt met het oogmerk om een zodanig persoon of lichaam tot het verschaffen van steun aan het voorbereiden, bevorderen of teweegbrengen van omwenteling te bewegen, om een zodanig persoon of lichaam in het daartoe opgevatte voornemen te versterken of aan een zodanig persoon of lichaam daarbij hulp toe te zeggen of te verlenen, of om omwenteling voor te bereiden, te bevorderen of teweeg te brengen, wordt gestraft met levenslange gevangenisstraf of tijdelijke van ten hoogste dertig jaren of geldboete van de vijfde categorie.

Bescherming tegen machtsmisbruik:
https://prodemos.nl/kenni(...)-is-een-rechtsstaat/
God was in Christ, reconciling the world unto himself, not imputing their trespasses unto them;
  dinsdag 11 juni 2024 @ 16:27:34 #30
385501 Starhopper
Nova is mijn prinses
pi_213871037
quote:
1s.gif Op dinsdag 11 juni 2024 16:25 schreef recursief het volgende:

[..]
Nee.

[..]
Het is voldoende dat er opzet in het spel is. Volgens de rechter is dat zo omdat van Meijeren tenminste het risico dat iemand strafbare feiten zou plegen op de koop toe heeft genomen. Het is niet nodig dat die strafbare feiten ook echt worden gepleegd.
Die 5 jaar cel had ik hem ook wel gegund.
Op maandag 9 oktober 2023 13:31 schreef Nova het volgende:[/b]
Oh schatje, wat lief van je om dat te zeggen! Jij bent echt een prins op het witte paard voor mij. Met jou voel ik me zo geliefd en speciaal. Laten we nog lang samen genieten van sprookjesachtige avonturen en elkaar verwennen met veel knuffels en kusjes. O+ naar jou, mijn lieve prins! :*
pi_213871040
quote:

[..]
Nee.

[..]
Dat is exact hetzelfde als wat ik zeg. De rechter claimt een risico, maar dat risico was niet-bestaand. Het feit dat er geen geweld gepleegd is, is een factor in die afweging.

Het risico op geweld was ook nul omdat hij een situatie schetste die niet aan de orde was en waar ook nul kans op is.
  dinsdag 11 juni 2024 @ 16:27:58 #32
75043 Hexagon
Vreemd Fenomeen
pi_213871043
quote:
0s.gif Op dinsdag 11 juni 2024 16:22 schreef MoreDakka het volgende:

Daar is nooit sprake van geweest.
Jawel, dat stond gewoon in de plannen van het vorige kabinet. Dus in de context van dat protest was dat iets wat eraan zat te komen.
pi_213871052
quote:

[..]

Dan zal Timmermans met dezelfde redenatie ook vervolgd moeten worden met zijn 'we zullen niets nalaten om te voorkomen dat Wilders aan de macht komt.
The further a society drifts from the truth, the more it will hate those that speak it
  dinsdag 11 juni 2024 @ 16:30:12 #34
75043 Hexagon
Vreemd Fenomeen
pi_213871059
quote:
0s.gif Op dinsdag 11 juni 2024 16:29 schreef CryptoPunk het volgende:

[..]
Dan zal Timmermans met dezelfde redenatie ook vervolgd moeten worden met zijn 'we zullen niets nalaten om te voorkomen dat Wilders aan de macht komt.
Nou klaag hem maar aan.
  dinsdag 11 juni 2024 @ 16:31:43 #35
385501 Starhopper
Nova is mijn prinses
pi_213871065
quote:

[..]
Jamaar D66 rechters. Dan weet je het wel he.

:') :') :')
Oh schatje, wat lief van je om dat te zeggen! Jij bent echt een prins op het witte paard voor mij. Met jou voel ik me zo geliefd en speciaal. Laten we nog lang samen genieten van sprookjesachtige avonturen en elkaar verwennen met veel knuffels en kusjes. O+ naar jou, mijn lieve prins! :*
pi_213871075
quote:
0s.gif Op dinsdag 11 juni 2024 16:27 schreef Hexagon het volgende:

[..]
Jawel, dat stond gewoon in de plannen van het vorige kabinet. Dus in de context van dat protest was dat iets wat eraan zat te komen.
Alleen in het uiterste geval, de plannen waren vrijwel exclusief gericht op vrijwillige uitkoop. Verplichte onteigening was geen realistisch scenario.
pi_213871079
quote:
0s.gif Op dinsdag 11 juni 2024 16:30 schreef Hexagon het volgende:

[..]
Nou klaag hem maar aan.
Als iemand dat doet, moet hij dan ook 200 uur schoffelen?
pi_213871081
quote:
84s.gif Op dinsdag 11 juni 2024 16:31 schreef Starhopper het volgende:

[..]
Jamaar D66 rechters. Dan weet je het wel he.

:') :') :')
Een rechter besluit niet over te gaan tot vervolging, dat doet het OM slimmerik.
The further a society drifts from the truth, the more it will hate those that speak it
pi_213871090
quote:
0s.gif Op dinsdag 11 juni 2024 16:27 schreef MoreDakka het volgende:

[..]
Dat is exact hetzelfde als wat ik zeg. De rechter claimt een risico, maar dat risico was niet-bestaand. Het feit dat er geen geweld gepleegd is, is een factor in die afweging.

Het risico op geweld was ook nul omdat hij een situatie schetste die niet aan de orde was en waar ook nul kans op is.
Alweer niet waar. Behalve dat van Meijeren gedwongen onteigening ter sprake bracht noemde hij ook het actuele stikstofbeleid dat volgens hem van een tirannieke overheid kwam.

Bovendien deed hij dat in de context van boerenprotesten die al gekenmerkt werden door strafbare feiten (brandstichting, dumpen van afval, etc.). Zie daar ook een deel van de context die je zelf al eerder noemde en die de rechter ook heeft meegewogen.

[ Bericht 0% gewijzigd door #ANONIEM op 11-06-2024 16:39:28 ]
  dinsdag 11 juni 2024 @ 16:35:56 #40
307622 Perox
(niet de echte)
pi_213871093
quote:
0s.gif Op dinsdag 11 juni 2024 16:27 schreef MoreDakka het volgende:

[..]

Waarom is meneer Meijer er dan eigenlijk over begonnen? Wat was zijn doel met zijn betoog? Want ik kan maar 1 doel bedenken eigenlijk. Wellicht heb jij daar een ander antwoord op? Het is niet dat dit in zijn hoofd opkwam tijdens de speech denk ik, zoiets wordt voorbereid, daar wordt over nagedacht. Nogmaals het is geen filosofisch avondje of zo.
  dinsdag 11 juni 2024 @ 16:38:29 #41
385501 Starhopper
Nova is mijn prinses
pi_213871120
quote:
0s.gif Op dinsdag 11 juni 2024 16:34 schreef CryptoPunk het volgende:

[..]
Een rechter besluit niet over te gaan tot vervolging, dat doet het OM slimmerik.
Die zijn ook D66. Dat snap je wel toch?

:')
pi_213871126
quote:
1s.gif Op dinsdag 11 juni 2024 16:35 schreef recursief het volgende:

[..]
Alweer niet waar. Behalve dat van Meijeren gedwongen onteigening ter sprake bracht noemde hij ook het actuele stikstofbeleid dat volgens hem van een tirannieke overheid kwam.
Daar is hij niet voor veroordeeld. De overheid tiranniek noemen is geen oproep tot geweld.

quote:
Bovendien deed hij dat in de context van boerenprotesten die al gekenmerkt werden door strafbare feiten (brandstichting, dumpen van afval, etc.). Zie daar ook een deel van de context die klje zelf al eerder noemde en die de rechter ook heeft meegewogen.
Dat zal, maar hij deed de uitspraak zelf in de context van verplichte onteigening, daar was geen sprake van. Er is geen enkele connectie tussen de context die jij noemt, de hypothetische situatie die geschetst wordt en het risico op geweld tijdens die manifestatie. Als je vindt dat die er wel is, dan moet je de daadwerkelijke woorden die gezegd zijn negeren, evenals de daadwerkelijke situatie tijdens de manifestatie. De context wordt hier zo ver opgetrokken alleen maar om tot een veroordeling te komen, dat zou iedereen angstig moeten maken.
pi_213871131
quote:

[..]
Het staat je vrij om aangifte te doen.
pi_213871139
quote:
0s.gif Op dinsdag 11 juni 2024 16:35 schreef Perox het volgende:

[..]
Waarom is meneer Meijer er dan eigenlijk over begonnen? Wat was zijn doel met zijn betoog? Want ik kan maar 1 doel bedenken eigenlijk.
Wat was zijn doel dan?

Nogmaals, hij schetst een hypothetische situatie. Die niet voorgekomen was. Die ook niet gaat voorkomen.
pi_213871144
quote:
1s.gif Op dinsdag 11 juni 2024 16:40 schreef recursief het volgende:

[..]
Het staat je vrij om aangifte te doen.
Vind je dat Timmermans dan ook vervolgd en veroordeeld moet worden?
  dinsdag 11 juni 2024 @ 16:42:41 #46
75043 Hexagon
Vreemd Fenomeen
pi_213871173
quote:
0s.gif Op dinsdag 11 juni 2024 16:33 schreef MoreDakka het volgende:

[..]
Alleen in het uiterste geval, de plannen waren vrijwel exclusief gericht op vrijwillige uitkoop. Verplichte onteigening was geen realistisch scenario.
In het uiterste geval betekent dat het dus kan gebeuren. Dus is het een realistisch scenario.

quote:
0s.gif Op dinsdag 11 juni 2024 16:34 schreef MoreDakka het volgende:

[..]
Als iemand dat doet, moet hij dan ook 200 uur schoffelen?
Geen idee, ik ben geen rechter.
pi_213871186
quote:
0s.gif Op dinsdag 11 juni 2024 16:39 schreef MoreDakka het volgende:

[..]
Daar is hij niet voor veroordeeld. De overheid tiranniek noemen is geen oproep tot geweld.
[..]
Dat zal, maar hij deed de uitspraak zelf in de context van verplichte onteigening
Lees het vonnis nou maar.
pi_213871196
quote:
0s.gif Op dinsdag 11 juni 2024 16:42 schreef Hexagon het volgende:

[..]
In het uiterste geval betekent dat het dus kan gebeuren. Dus is het een realistisch scenario.

Je weet niet wat het woord realistisch betekent.
pi_213871201
quote:
1s.gif Op dinsdag 11 juni 2024 16:43 schreef recursief het volgende:

[..]
Lees het vonnis nou maar.
Heb ik gedaan. Lees mij post nou maar:
quote:
0s.gif Op dinsdag 11 juni 2024 16:39 schreef MoreDakka het volgende:
Dat zal, maar hij deed de uitspraak zelf in de context van verplichte onteigening, daar was geen sprake van. Er is geen enkele connectie tussen de context die jij noemt, de hypothetische situatie die geschetst wordt en het risico op geweld tijdens die manifestatie. Als je vindt dat die er wel is, dan moet je de daadwerkelijke woorden die gezegd zijn negeren, evenals de daadwerkelijke situatie tijdens de manifestatie. De context wordt hier zo ver opgetrokken alleen maar om tot een veroordeling te komen, dat zou iedereen angstig moeten maken.
  dinsdag 11 juni 2024 @ 16:45:44 #50
75043 Hexagon
Vreemd Fenomeen
pi_213871211
quote:
0s.gif Op dinsdag 11 juni 2024 16:44 schreef MoreDakka het volgende:

[..]
Je weet niet wat het woord realistisch betekent.
Jawel, dat is iets waarvan het niet ondenkbaar is dat het gebeurt.

En als het vorige kabinet zijn eerste plannen had doorgezet, dan had de situatie kunnen voorkomen dat er gedwongen uitgekocht moest worden.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')