Nee zelfs jij nietquote:
Dikke maatjes geloof ik niet en dat ze samenspannen tegen ons ook niet.quote:Op zondag 16 juni 2024 14:24 schreef Wantie het volgende:
Het is wel een bekende complottheorie dat alle wereldleiders achter de schermen dikke maatjes zijn en met elkaar samenspannen tegen ons.
Dat gebeurt altijd.quote:Op zondag 16 juni 2024 15:05 schreef Candymannetje het volgende:
[..]
Dikke maatjes geloof ik niet en dat ze samenspannen tegen ons ook niet.
Wel dat ze op bepaalde vlakken samenwerken om hun doelen te bereiken.
The enemy of my enemy is my friend.
En als er geld of macht te vergaren valt doen ze ook niet moeilijk over ideologieën of religieus.
Genoeg voorbeelden daar van in WO2
Volgens mij stroomt er nog steeds Russisch gas door Oekraïne heen naar de EU.quote:Op zondag 16 juni 2024 15:07 schreef Wantie het volgende:
[..]
Dat gebeurt altijd.
Er doen op veel vlakken nog steeds zaken met Rusland bijvoorbeeld.
Maar ik betwijfel dat Oekraïne en Rusland op dit moment ergens op samenwerken.
Ik hoor daar verschillende berichten over.quote:Op zondag 16 juni 2024 15:13 schreef Candymannetje het volgende:
[..]
Volgens mij stroomt er nog steeds Russisch gas door Oekraïne heen naar de EU.
https://www.businessinsid(...)-jaren-flink-stoken/quote:Op zondag 16 juni 2024 15:48 schreef Wantie het volgende:
[..]
Ik hoor daar verschillende berichten over.
Opwerpingen waarom Rusland dat niet meer zou doen zijn onder andere dat Oekraïne dat zou kunnen aftappen voor eigen gebruik, en dat transport via Oekraïne is niet gratis. Rusland financiert dan indirect de verdediging van Oekraïne.
Andere kant is een van de motieven van Oekraïne om Nord Stream te saboteren, het feit dat Rusland met beide Nord Streams de EU van gas kan voorzien zonder de pijpleidingen door Oekraïne.
In hoeverre dat nog relevant is nu de EU nog maar een fractie van het gas afneemt is ook de vraag.
Uit dit artikel blijkt dat Oekraïne gas uit Rusland toelaat vanwege contractuele verplichtingen, en dat de afnemende landen anders in de problemen komen.
Maar dat verandert mogelijk in 2025.
https://www.nu.nl/economi(...)-meer-doorlaten.html
O je had je post al aangevuld....quote:Door de oorlog in Oekraïne heeft Europa de import van gas uit Rusland al sterk verlaagd. Maar nog steeds voorziet Rusland in ongeveer 14 procent van de Europese gasvraag, aldus de onderzoekers. Vooral landen als Oostenrijk en Hongarije zijn nog erg afhankelijk van Russisch gas.
Rusland stuurt nog steeds gas naar Europa door pijpleidingen die lopen door Oekraïne, ondanks de oorlog tussen beide landen. Dat gas gaat met name naar Oostenrijk, Hongarije en Servië. Zo kwam 93 procent van het gas in Oostenrijk in maart uit Rusland.
quote:Op zondag 16 juni 2024 15:53 schreef Candymannetje het volgende:
[..]
https://www.businessinsid(...)-jaren-flink-stoken/
[..]
O je had je post al aangevuld....
quote:Nieuwe sancties tegen Rusland: verbod op doorvoer LNG
De EU-landen zijn het eens over nieuwe strafmaatregelen die onder meer de lucratieve Russische handel in vloeibaar gemaakt aardgas (LNG) moeten raken. Het is het veertiende sanctiepakket sinds de Russische inval in Oekraïne, ruim twee jaar geleden.
Tot dusver waren strafmaatregelen tegen de Russische handel in LNG voor de EU een brug te ver.
https://www.rtl.nl/nieuws(...)ropa-sancties-oorlog
Dat wil niet zeggen dat ze maar gewoon moeten opgeven.quote:Op donderdag 20 juni 2024 19:08 schreef Candymannetje het volgende:
Nu is Putin verwelkomd in Vietnam.
Op sterk afraden van de USA maar de Vietnamezen hebben besloot de USA te negeren.
Ben benieuwd wanneer de politici hier gaan inzien dat ze de dit niet gaan winnen.
Zet je aluhoedje eens af.quote:Op vrijdag 21 juni 2024 10:13 schreef Glazenmaker het volgende:
Dit topic is een beetje doodgebloed. Toevallig net wanneer Russische banken onvrijwillig gestopt zijn met dollars.
Zal wel toeval zijn.
Zie anders veel filmpjes van Ruzzen die drones tegenhouden met hun lichamen om zo de welvaart van Poetin c.s. te kunnen bewaken.quote:
En wat heeft dat met BNW te maken?quote:Op vrijdag 21 juni 2024 11:48 schreef xpompompomx het volgende:
[..]
Zie anders veel filmpjes van Ruzzen die drones tegenhouden met hun lichamen om zo de welvaart van Poetin c.s. te kunnen bewaken.
ik zei anders niet dat de hele oorlog voorbij is atmquote:Op vrijdag 21 juni 2024 11:48 schreef xpompompomx het volgende:
[..]
Zie anders veel filmpjes van Ruzzen die drones tegenhouden met hun lichamen om zo de welvaart van Poetin c.s. te kunnen bewaken.
Ik moest hier wel om lachen eigenlijk.quote:Op vrijdag 21 juni 2024 10:13 schreef Glazenmaker het volgende:
Dit topic is een beetje doodgebloed. Toevallig net wanneer Russische banken onvrijwillig gestopt zijn met dollars.
Zal wel toeval zijn.
Ben blij dat hier nog iemand kan lachen. Sinds corona is het hier een zure bende.quote:Op vrijdag 21 juni 2024 11:57 schreef Candymannetje het volgende:
[..]
Ik moest hier wel om lachen eigenlijk.
En gewonnenquote:Op vrijdag 21 juni 2024 16:53 schreef QAnonn het volgende:
Oekraïne heeft blijkbaar tijd om te voetballen.
De reacties op de frontpage vallen me niks tegen.quote:Op vrijdag 21 juni 2024 17:03 schreef voetbalmanager2 het volgende:
[..]
En gewonnen![]()
De volgende stap is gezet:
Toetredingsonderhandelingen EU met Oekraïne en Moldavië starten dinsdag
Er word op de frontpage inderdaad anders gereageerd dan we in NWS gewend zijn. Opmerkelijk.quote:Op vrijdag 21 juni 2024 17:31 schreef Candymannetje het volgende:
[..]
De reacties op de frontpage vallen me niks tegen.
Zat mensen die het snappen.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |