Wappie volk heeft er over het algemeen last van dat ze niet kunnen leven met dat shit happens.quote:Op maandag 10 juni 2024 11:44 schreef StateOfMind het volgende:
Als het de VS om de grondstoffen te doen was, dan hadden ze wel voorkomen dat de Ruzzen berhaupt die gebieden in hadden kunnen trekken.
Maar dat zal wel te logisch gedacht zijn voor die eencellige complotidioten...
Want waarom zou je immers voorkomen dat de Ruzzen de grens oversteken, zodat je er meteen bij kunt?
Blijkbaar is het voor die mafklappers logischer dat de Ruzzen eerst vele jaren dat gebied bezetten, en dan maar hopen dat ze ooit een keer vertrekken
Echt![]()
![]()
welke punten precies?quote:Op maandag 10 juni 2024 11:31 schreef NeeOfTochJA het volgende:
[..]
Niet verrassend dat je niet in gaat op mijn punten.
Is al sinds het begin van de grootschalige invasie bekend dat het Rusland te doen is om grondstoffen, ook niet voor niks dat ze precies alles claimen waar olie, gas, mineralen etc in de grond zit, zowel op land als in de zee.quote:
Welke invloedssfeer dan? Volgens mij stonden ze 40 jaar geleden nog tot in Berlijn. Nu zijn shitholes als Moldavi EU-kandidaat en nemen we helemaal niets meer af aan grond- en brandstoffen (op papier).quote:Op maandag 10 juni 2024 11:27 schreef spicymchaggis het volgende:
[..]
Ik denk dat er meer dan genoeg mensen hetzelfde in de wedstrijd staan als ik; ik ben bepaald geen voorstander van de opvang van "vluchtelingen" uit landen als Eritrea, Afghanistan enz. omdat je met die mensen vooral heel veel problemen importeert. Maar geen haar op mijn hoofd die er aan denkt om op landverraders en collaborateurs als AfD, FvD enz. te stemmen.
Ik snap eerlijk gezegd ook niet hoe je enerzijds (niet geheel onterecht) tegen immigratie door moslims kunt zijn, maar anderzijds geen problemen hebt met een Europa dat steeds meer binnen de invloedssfeer van een minderwaardig barbarenvolk als de Russen dreigt te komen.
Wat ook weer een belangrijke reden was voor Poetin om deze oorlog te starten.quote:Op maandag 10 juni 2024 12:47 schreef inslagenreuring het volgende:
[..]
Welke invloedssfeer dan? Volgens mij stonden ze 40 jaar geleden nog tot in Berlijn. Nu zijn shitholes als Moldavi EU-kandidaat en nemen we helemaal niets meer af aan grond- en brandstoffen (op papier).
Dat die zogenaamde russische invloedssfeer toeneemt staat haaks op de feiten.
Klopt, daarom dat er ook zoveel frames zijn dat er een coup was ipv een revolutie, Russischtalige onderdrukte worden enzovoort. Allemaal Russische propaganda om te duiden waarom Rusland zogenaamd binnen moest vallen. Wat gretig aftrek heeft binnen de groep kritische denkers die anders niet snappen waarom het zo vriendelijke Rusland hun buurlanden zo terroriseert.quote:Op maandag 10 juni 2024 12:48 schreef xpompompomx het volgende:
[..]
Wat ook weer een belangrijke reden was voor Poetin om deze oorlog te starten.
Maar dat gebeurt natuurlijk wel als we het aan bootlickers die niet te beroerd zijn om nog even wat kremlin talkingpoints te herhalen overlaten.quote:Op maandag 10 juni 2024 12:47 schreef inslagenreuring het volgende:
Dat die zogenaamde russische invloedssfeer toeneemt staat haaks op de feiten.
Deze oorlog heeft duidelijk gemaakt dat je Russische minderheden in je land onder de knoet moet houden of - beter nog - je land uit moet bonjouren naar hun geliefde moederland. De Russische diaspora vormt overduidelijk een vijfde colonne.quote:Op maandag 10 juni 2024 13:05 schreef ipa84 het volgende:
[..]
Klopt, daarom dat er ook zoveel frames zijn dat er een coup was ipv een revolutie, Russischtalige onderdrukte worden enzovoort. Allemaal Russische propaganda om te duiden waarom Rusland zogenaamd binnen moest vallen. Wat gretig aftrek heeft binnen de groep kritische denkers die anders niet snappen waarom het zo vriendelijke Rusland hun buurlanden zo terroriseert.
Alleen dit forum al is vergeven van dergelijke pro-Russische hielenlikkers.quote:Op maandag 10 juni 2024 13:18 schreef ExTec het volgende:
[..]
Maar dat gebeurt natuurlijk wel als we het aan bootlickers die niet te beroerd zijn om nog even wat kremlin talkingpoints te herhalen overlaten.
Je vergeet voor het gemak dat de VS ook miljarden verdient met oorlog voeren.quote:Op maandag 10 juni 2024 11:44 schreef StateOfMind het volgende:
Als het de VS om de grondstoffen te doen was, dan hadden ze wel voorkomen dat de Ruzzen berhaupt die gebieden in hadden kunnen trekken.
Maar dat zal wel te logisch gedacht zijn voor die eencellige complotidioten...
Want waarom zou je immers voorkomen dat de Ruzzen de grens oversteken, zodat je er meteen bij kunt?
Blijkbaar is het voor die mafklappers logischer dat de Ruzzen eerst vele jaren dat gebied bezetten, en dan maar hopen dat ze ooit een keer vertrekken
Echt![]()
![]()
Het probleem is dat Poetin ze juist niet terug wilt hebben en ze wilt gebruiken als usefull idiots in het buitenland. Dan wordt het al snel lastig om die mensen het land uit te gooien. Dat ze een probleem vormen zal niemand ontkennen. Jaren geleden volgens mij al voor de inval in de Krim heeft Poetin een wet aangenomen in Rusland dat het Russische leger een land mag binnen vallen als de etnische Russen worden onderdrukt. Wat natuurlijk makkelijk te framen is.quote:Op maandag 10 juni 2024 13:19 schreef spicymchaggis het volgende:
[..]
Deze oorlog heeft duidelijk gemaakt dat je Russische minderheden in je land onder de knoet moet houden of - beter nog - je land uit moet bonjouren naar hun geliefde moederland. De Russische diaspora vormt overduidelijk een vijfde colonne.
Lukt de baltische staten prima, hoor, ze gewoon de grens overduwen.quote:Op maandag 10 juni 2024 13:26 schreef ipa84 het volgende:
[..]
Het probleem is dat Poetin ze juist niet terug wilt hebben en ze wilt gebruiken als usefull idiots in het buitenland. Dan wordt het al snel lastig om die mensen het land uit te gooien. Dat ze een probleem vormen zal niemand ontkennen. Jaren geleden volgens mij al voor de inval in de Krim heeft Poetin een wet aangenomen in Rusland dat het Russische leger een land mag binnen vallen als de etnische Russen worden onderdrukt. Wat natuurlijk makkelijk te framen is.
Ja en? Geeft Rusland nog steeds niet het recht om zijn buurlanden binnen te vallen waar het hele probleem zit. Of vind jij het terecht wat Rusland doet? Dan heeft namelijk discussie totaal geen zin want dan ben je gewoon hopeloos verloren in de Russische propaganda die je dagelijks naar binnen slurpt.quote:Op maandag 10 juni 2024 13:22 schreef NeeOfTochJA het volgende:
[..]
Je vergeet voor het gemak dat de VS ook miljarden verdient met oorlog voeren.
Antwoord is eigenlijk dat dat wel meevalt.quote:
Dan moet je hen het leven z onmogelijk maken dat ze je land vrijwillig verlaten.quote:Op maandag 10 juni 2024 13:26 schreef ipa84 het volgende:
[..]
Het probleem is dat Poetin ze juist niet terug wilt hebben en ze wilt gebruiken als usefull idiots in het buitenland. Dan wordt het al snel lastig om die mensen het land uit te gooien. Dat ze een probleem vormen zal niemand ontkennen. Jaren geleden volgens mij al voor de inval in de Krim heeft Poetin een wet aangenomen in Rusland dat het Russische leger een land mag binnen vallen als de etnische Russen worden onderdrukt. Wat natuurlijk makkelijk te framen is.
Dat het allemaal wel meevalt ben ik met je eens. Maar je ziet in Frankrijk de wapenindustrie ook flink aan het groeien is. Ik zelf snap niet waarom het een probleem is. Het levert werkgelegenheid op, levert wat geld op ook al zijn het geen gouden bergen en het zorgt voor een betere defensie.quote:Op maandag 10 juni 2024 13:33 schreef ExTec het volgende:
[..]
Antwoord is eigenlijk dat dat wel meevalt.
Ja, leuke centen verdienen ze nu aan dat iedereen HIMARS wil kopen etc. Maar F-35s zaten bij werkelijk elk land al in de pijplijn.
Maar die miljarden die ze spenderen aan nieuw spul maken, als vervaning van spul geleverd aan oekraine, komt gewoon uit de VS schatkist.
Dan heb je het al met al over: de schoorsteen blijft roken. Leuk. Maar niet de gouden bergen die wappie zichzelf verteld.
Dat doen ze ook in de Baltische staten. Maar als nog blijft het een lastig onderwerp. Dit is wel een goed artikel over het hele probleem in Letland.quote:Op maandag 10 juni 2024 13:35 schreef spicymchaggis het volgende:
[..]
Dan moet je hen het leven z onmogelijk maken dat ze je land vrijwillig verlaten.
Lijkt mij niet meer dan logisch.quote:Op maandag 10 juni 2024 14:11 schreef Ulx het volgende:
[ x ]
M-m-m-m-maaaaaar dan zijn ze formeel niet echt geleverd en snifsnotterboehoehoehoe.
Zijn reactie was denk ik meer bedoeld richting een bepaalde userquote:Op maandag 10 juni 2024 14:33 schreef Hugo862 het volgende:
[..]
Lijkt mij niet meer dan logisch.
Het zijn dure speeltjes, die wil je zoveel mogelijk buiten het bereik van Russische rakketen en drones houden. Dus trainingstoestellen, toestellen in onderhoud en reserve toestellen buiten Oekraine stallen is in dat geval geen gek idee.
Dit is totaal irrelevant in dit topic.quote:Op maandag 10 juni 2024 13:22 schreef NeeOfTochJA het volgende:
[..]
Je vergeet voor het gemak dat de VS ook miljarden verdient met oorlog voeren.
En dan?quote:Op maandag 10 juni 2024 14:11 schreef Ulx het volgende:
[ x ]
M-m-m-m-maaaaaar dan zijn ze formeel niet echt geleverd en snifsnotterboehoehoehoe.
quote:Op maandag 10 juni 2024 15:05 schreef Discombobulate het volgende:
Lijkt me dat die F16's dan een beetje voor de show zijn. Zie het nog niet echt voor me.
Eerder "no show" dus.quote:
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |