Als de trend zich doorzet, zal de Jan Modaal in het VK ook het minder goed hebben dan Jan Modaliwiecz uit Polen.quote:Op dinsdag 11 juni 2024 09:49 schreef Hexagon het volgende:
[..]
"Teloorgang van onze cultuur", "In de uitverkoop gedaan" man man man wat een lege containerbegrippen.![]()
Nederland is een sterk land, maar dat is wel zeer afhankelijk van onze samenwerking met andere landen. Als we daar ineens schijt aan gaan hebben, dan glijden we af naar een niveautje eerste divisie van landen.
Je ziet bij het VK al qua welvaart al onder Slovenie gezakt is. En dat alleen maar vanwege angst voor buitenlanders, die er na de Brexit ook alleen maar meer naartoe komen.
Dat jij dat soort grote begrippen nou niet kunt bevatten, is niet mijn schuld.quote:Op dinsdag 11 juni 2024 09:49 schreef Hexagon het volgende:
[..]
"Teloorgang van onze cultuur", "In de uitverkoop gedaan" man man man wat een lege containerbegrippen.![]()
Nederland is een sterk land, maar dat is wel zeer afhankelijk van onze samenwerking met andere landen. Als we daar ineens schijt aan gaan hebben, dan glijden we af naar een niveautje eerste divisie van landen.
Je ziet bij het VK al qua welvaart al onder Slovenie gezakt is. En dat alleen maar vanwege angst voor buitenlanders, die er na de Brexit ook alleen maar meer naartoe komen.
Ze zijn gewoon volledig hol en niet onderbouwd met ook maar iets.quote:Op dinsdag 11 juni 2024 10:34 schreef TAmaru het volgende:
[..]
Dat jij dat soort grote begrippen nou niet kunt bevatten, is niet mijn schuld.
Nee, we zitten dan in een zwakkere positie omdat we in allerlei hogere tarieven komen. Sowieso zijn de EU en de landen om ons heen dan niet weg. Alleen zijn die verenigd en wij dus alleen.quote:Ik heb ook niets tegen samenwerking met andere landen. Dat kan prima doorgaan na een Nexit, sterker nog, we bevinden ons dan in een sterkere positie zou ik zeggen.
Welke "Nederlandse cultuur" wordt nou precies onderdrukt door de EU? Het is weer volledig holle retoriek.quote:En welvaart is maar één ding. Ik zou best een deel van mijn welvaart inleveren als de Nederlandse cultuur dan weer zou opleven en de Nederlander voor de overheid weer op nummer 1 zou komen.
In het VK kunnen veel mensen ook geen woning vinden. Heeft de Brexit vooral erger gemaakt.quote:En wat is nou welvaart in een land waar je geen woning kunt vinden?
Da's wel grappig omdat de EU juist veel geld steekt in nationale en regionale cultuur. Maar dat wist je vast wel.quote:Op dinsdag 11 juni 2024 10:34 schreef TAmaru het volgende:
[..]
Dat jij dat soort grote begrippen nou niet kunt bevatten, is niet mijn schuld.
Ik heb ook niets tegen samenwerking met andere landen. Dat kan prima doorgaan na een Nexit, sterker nog, we bevinden ons dan in een sterkere positie zou ik zeggen.
En welvaart is maar één ding. Ik zou best een deel van mijn welvaart inleveren als de Nederlandse cultuur dan weer zou opleven en de Nederlander voor de overheid weer op nummer 1 zou komen.
En wat is nou welvaart in een land waar je geen woning kunt vinden?
Het lijkt mij duidelijk dat de Nederlandse cultuur heel snel aan het verdwijnen is omdat we ons land hebben opengezet voor Jan Ali en alleman allemali en deze mensen een huis, uitkering etc. geven en genoeg ruimte om hun eigen cultuur te behouden. Dat noem ik uitverkoop van de eigen cultuur en ons eigen land.quote:Op dinsdag 11 juni 2024 10:45 schreef Hexagon het volgende:
[..]
Ze zijn gewoon volledig hol en niet onderbouwd met ook maar iets.
We zijn ook netto-betaler aan de EU, dus dat geld kunnen we beter in NL ambtenaren investeren dan in luitjes in Brussel.quote:[..]
Nee, we zitten dan in een zwakkere positie omdat we in allerlei hogere tarieven komen. Sowieso zijn de EU en de landen om ons heen dan niet weg. Alleen zijn die verenigd en wij dus alleen.
Verder moeten we tigduizend ambtenaren gaan aannemen om alle taken die de EU nu voor ons doet weer zelf te doen.
Nederlandse cultuur komt onderdrukt te staan door grootschalige immigratie. Misschien is Zwarte Piet een goed voorbeeld.quote:[..]
Welke "Nederlandse cultuur" wordt nou precies onderdrukt door de EU? Het is weer volledig holle retoriek.
[..]
In het VK kunnen veel mensen ook geen woning vinden. Heeft de Brexit vooral erger gemaakt.
https://www.securinvest.n(...)id%20in%20het%20land.
Nou die huizen zijn er inderdaad niet ineens. Maar we kunnen wel zorgen dat er de komende 20 jaar gewoon 0 asielzoekers naar Nederland komen. Dat draagt echt wel bij aan de versnelde oplossing van het woningtekort. Uiteraard zul je ook criminelen met een ander paspoort moeten deporteren, mensen overhalen tot remigratie, EU-burgers uitzetten als ze geen baan hebben etc. Dan kun je al die dronken Oost-Europeanen die hier op straat leven en dievenbendes uit die omstreken ook meteen uitzetten. En met een goede grensbewaking komen ze er dan echt niet meer in.quote:Op dinsdag 11 juni 2024 11:05 schreef Tijger_m het volgende:
[..]
Da's wel grappig omdat de EU juist veel geld steekt in nationale en regionale cultuur. Maar dat wist je vast wel.
Maar waarom zouden er wel huizen zijn ineens als we uit de EU gaan? Die snap ik dan even niet, verwacht je dan dat iedereen zonder Nederlands paspoort gedeporteerd word of zo? En waarvan ga je die huizen dan betalen eigenlijk want lege huizen die je niet kan betalen omdat je geen baan hebt is ook niet echt handig, of wel?
Verder is het aperte onzin dat de Nederlander niet op een staat.
Uit de EU gaan helpt niet voor 0 asielzoekers, dat weet je?quote:Op dinsdag 11 juni 2024 12:04 schreef TAmaru het volgende:
[..]
Nou die huizen zijn er inderdaad niet ineens. Maar we kunnen wel zorgen dat er de komende 20 jaar gewoon 0 asielzoekers naar Nederland komen. Dat draagt echt wel bij aan de versnelde oplossing van het woningtekort. Uiteraard zul je ook criminelen met een ander paspoort moeten deporteren, mensen overhalen tot remigratie, EU-burgers uitzetten als ze geen baan hebben etc. Dan kun je al die dronken Oost-Europeanen die hier op straat leven en dievenbendes uit die omstreken ook meteen uitzetten. En met een goede grensbewaking komen ze er dan echt niet meer in.
De enige manier daarvoor is een gigantisch, actief bewaakt grenshek met controleposten die alles en iedereen wat daar doorheen moet ondersteboven haalt. Alle vrachtwagens, personenauto's. containerschepen en treinwagons.quote:Op dinsdag 11 juni 2024 12:04 schreef TAmaru het volgende:
[..]
Nou die huizen zijn er inderdaad niet ineens. Maar we kunnen wel zorgen dat er de komende 20 jaar gewoon 0 asielzoekers naar Nederland komen. Dat draagt echt wel bij aan de versnelde oplossing van het woningtekort. Uiteraard zul je ook criminelen met een ander paspoort moeten deporteren, mensen overhalen tot remigratie, EU-burgers uitzetten als ze geen baan hebben etc. Dan kun je al die dronken Oost-Europeanen die hier op straat leven en dievenbendes uit die omstreken ook meteen uitzetten. En met een goede grensbewaking komen ze er dan echt niet meer in.
En waarom zou het niet helpen? In het VK heeft het niet geholpen, maar blijkbaar komen er ook veel met een bootje uit Frankrijk. Nederland is vast niet zo populair als de grenzen dicht zijn.quote:Op dinsdag 11 juni 2024 12:09 schreef Tijger_m het volgende:
[..]
Uit de EU gaan helpt niet voor 0 asielzoekers, dat weet je?
Oh, en we praten niet over een beetje minder welvaart, he? Dat snap je toch hopelijk wel, je praat over een zeer significant afname van welvaart en waar wil jij al die grensbewaking eigenlijk van betalen en mee bemannen?
Hoe verdwijnt nou precies jouw cultuur dan? Krijg jij ambtenaren aan de deur die jou verplichten de gewoonten uit een ander land over te nemen?quote:Op dinsdag 11 juni 2024 11:59 schreef TAmaru het volgende:
[..]
Het lijkt mij duidelijk dat de Nederlandse cultuur heel snel aan het verdwijnen is omdat we ons land hebben opengezet voor Jan Ali en alleman allemali en deze mensen een huis, uitkering etc. geven en genoeg ruimte om hun eigen cultuur te behouden. Dat noem ik uitverkoop van de eigen cultuur en ons eigen land.
Gezien de kosten aan een Nexit gaat dat een hele dure grap worden.quote:We zijn ook netto-betaler aan de EU, dus dat geld kunnen we beter in NL ambtenaren investeren dan in luitjes in Brussel.
Nee, Zwarte Piet verdwijnt vooral door Nederlanders zelf die blijkbaar andere keuzes maken dan jij. Omdat ze het aanpassen van de kleur van een fantasiefiguur bij een feestje blijkbaar wel een redelijk verzoek vinden en er niet helemaal van over de flos raken.quote:Nederlandse cultuur komt onderdrukt te staan door grootschalige immigratie. Misschien is Zwarte Piet een goed voorbeeld.
Maar het aantal migranten neemt daar niet af, dus wat is nou precies de vooruitgang?quote:Ik geloof best dat er in het VK een woningtekort is, maar uiteindelijk kan de afname van het aantal immigranten alleen maar bijdragen aan de oplossing.
Het aantal migranten en asielzoekers is buiten de EU enorm toegenomen en komen ook nog eens uit een andere cultuur, andere religie en met een andere huidskleur terwijl Europeanen het land verlaten. De droom van de PVV, lijkt mij.quote:Op dinsdag 11 juni 2024 12:42 schreef Hexagon het volgende:
[..]
Hoe verdwijnt nou precies jouw cultuur dan? Krijg jij ambtenaren aan de deur die jou verplichten de gewoonten uit een ander land over te nemen?
[..]
Gezien de kosten aan een Nexit gaat dat een hele dure grap worden.
https://www.bnr.nl/nieuws(...)jks-114-miljard-euro
[..]
Nee, Zwarte Piet verdwijnt vooral door Nederlanders zelf die blijkbaar andere keuzes maken dan jij. Omdat ze het aanpassen van de kleur van een fantasiefiguur bij een feestje blijkbaar wel een redelijk verzoek vinden en er niet helemaal van over de flos raken.
Verder mag je gewoon nog steeds je sinterklaasfeestje met Zwarte Pieten vieren als je dat wilt. Geen ambtenaar die je tegen komt houden.
[..]
Maar het aantal migranten neemt daar niet af, dus wat is nou precies de vooruitgang?
Dat gaat langzaam en ongemerkt.quote:Op dinsdag 11 juni 2024 12:42 schreef Hexagon het volgende:
[..]
Hoe verdwijnt nou precies jouw cultuur dan? Krijg jij ambtenaren aan de deur die jou verplichten de gewoonten uit een ander land over te nemen?
Ach, kosten van de Brexit ... dat is een beetje alsof je zegt "ik heb geen lot in de loterij gekocht en dat kost me nu 100 miljoen want dat is de hoofdprijs" of iets realistischer "ik heb vorig jaar geen ETF's gekocht en nu ben ik 20% winst misgelopen".quote:[..]
Gezien de kosten aan een Nexit gaat dat een hele dure grap worden.
https://www.bnr.nl/nieuws(...)jks-114-miljard-euro
[..]
Tuurlijk, maar Zwarte Piet wordt wel zwaar gedemoniseerd. En de officiële vieringen hebben bijna allemaal geen Zwarte Piet meer. En zo zijn er nog wel voorbeelden. Maar de echte islamitische golf moet nog komen natuurlijk de komende 20 jaar.quote:Nee, Zwarte Piet verdwijnt vooral door Nederlanders zelf die blijkbaar andere keuzes maken dan jij. Omdat ze het aanpassen van de kleur van een fantasiefiguur bij een feestje blijkbaar wel een redelijk verzoek vinden en er niet helemaal van over de flos raken.
Verder mag je gewoon nog steeds je sinterklaasfeestje met Zwarte Pieten vieren als je dat wilt. Geen ambtenaar die je tegen komt houden.
[..]
Maar het aantal migranten neemt daar niet af, dus wat is nou precies de vooruitgang?
Eerst veel geld uitgeven en dan maar hopen op, misschienepiene dat we er winst uit halen, nee lekker vooruitzichtquote:Op dinsdag 11 juni 2024 12:48 schreef TAmaru het volgende:
[..]
Dat gaat langzaam en ongemerkt.
[..]
Ach, kosten van de Brexit ... dat is een beetje alsof je zegt "ik heb geen lot in de loterij gekocht en dat kost me nu 100 miljoen want dat is de hoofdprijs" of iets realistischer "ik heb vorig jaar geen ETF's gekocht en nu ben ik 20% winst misgelopen".
Natuurlijk kost een Nexit eerst geld. Veel geld. Maar na 10 of 15 jaar slaat de balans waarschijnlijk om.
[..]
Tuurlijk, maar Zwarte Piet wordt wel zwaar gedemoniseerd. En de officiële vieringen hebben bijna allemaal geen Zwarte Piet meer. En zo zijn er nog wel voorbeelden. Maar de echte islamitische golf moet nog komen natuurlijk de komende 20 jaar.
En dat het VK niet in staat is migranten buiten te houden is gewoon het falen van hun politici, dat is niet dankzij maar ondanks de Brexit.
Nu echt eindelijk ja? Want dat gezever horen we al sinds 9/11, maar steeds worden de doelpalen weer verzet.quote:Op dinsdag 11 juni 2024 12:48 schreef TAmaru het volgende:
[..]
Dat gaat langzaam en ongemerkt.
[..]
Ach, kosten van de Brexit ... dat is een beetje alsof je zegt "ik heb geen lot in de loterij gekocht en dat kost me nu 100 miljoen want dat is de hoofdprijs" of iets realistischer "ik heb vorig jaar geen ETF's gekocht en nu ben ik 20% winst misgelopen".
Natuurlijk kost een Nexit eerst geld. Veel geld. Maar na 10 of 15 jaar slaat de balans waarschijnlijk om.
[..]
Tuurlijk, maar Zwarte Piet wordt wel zwaar gedemoniseerd. En de officiële vieringen hebben bijna allemaal geen Zwarte Piet meer. En zo zijn er nog wel voorbeelden. Maar de echte islamitische golf moet nog komen natuurlijk de komende 20 jaar.
En dat het VK niet in staat is migranten buiten te houden is gewoon het falen van hun politici, dat is niet dankzij maar ondanks de Brexit.
Je merkt er dus niets van maar je doet het wel? Een beetje raar nietwaar? Word jij gestuurd door een geheimzinnige kracht?quote:
Nee die balans slaat niet om. Er is geen enkele aanwijzing dat dat gaat gebeuren. Het is een steeds wanhopigere poging van believers om maar te kunnen blijven goedpraten dat het land zichzelf zware schade heeft aangedaan.quote:Ach, kosten van de Brexit ... dat is een beetje alsof je zegt "ik heb geen lot in de loterij gekocht en dat kost me nu 100 miljoen want dat is de hoofdprijs" of iets realistischer "ik heb vorig jaar geen ETF's gekocht en nu ben ik 20% winst misgelopen".
Wat heeft Zwarte Piet nou weer met de islam te maken? Islamitische immigranten boeit dat echt geen ene fuck.quote:Tuurlijk, maar Zwarte Piet wordt wel zwaar gedemoniseerd. En de officiële vieringen hebben bijna allemaal geen Zwarte Piet meer. En zo zijn er nog wel voorbeelden. Maar de echte islamitische golf moet nog komen natuurlijk de komende 20 jaar.
De Brexit is nou juist exemplarisch voor het falen van hun politici.quote:En dat het VK niet in staat is migranten buiten te houden is gewoon het falen van hun politici, dat is niet dankzij maar ondanks de Brexit.
wordquote:Op dinsdag 11 juni 2024 12:59 schreef Hexagon het volgende:
[..]
Je merkt er dus niets van maar je doet het wel? Een beetje raar nietwaar? Wordt jij gestuurd door een geheimzinnige kracht?
[..]
Nee die balans slaat niet om. Er is geen enkele aanwijzing dat dat gaat gebeuren. Het is een steeds wanhopigere poging van believers om maar te kunnen blijven goedpraten dat het land zichzelf zware schade heeft aangedaan.
"Ja, als we maar lang genoeg wachten komen ooit die voordelen wel."Het lijkt wel een soort sekte.
Intussen spreken de feiten het enkel tegen.
[..]
Wat heeft Zwarte Piet nou weer met de islam te maken? Islamitische immigranten boeit dat echt geen ene fuck.
[..]
De Brexit is nou juist exemplarisch voor het falen van hun politici.
Dit is een beetje roepen alsof het communisme een goed idee is als je het maar goed uitvoert. Wat in de praktijk nooit lukt.
My bad, verkeerde topique.quote:
|
|
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |