abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_214256685
quote:
0s.gif Op donderdag 11 juli 2024 20:20 schreef ophaling10 het volgende:
https://archive.ph/RTCkt

kwalijke zaak dat dit weer helemaal fout gaat,het is immers een heilige dienstverlening van de post.
Natuurlijk ontkennen ze het ook weer:

quote:
PostNL vindt het ’heel vervelend’ dat de rouwpost van Rebel Uitvaart in Huizen niet op tijd is bezorgd, meldt PostNL-woordvoerder Annemieke Herberigs. ’Bij PostNL zijn weinig klachten binnengekomen in 2024 over de bezorging van rouwpost’. Ze bevestigt dat in bepaalde regio’s - waaronder het Gooi - een tekort is aan bezorgers, maar dit mag geen gevolgen hebben voor de bezorging. ’Als er problemen zijn, wordt dit altijd intern opgelost door bijvoorbeeld tijdelijk een externe partij in te schakelen. De afspraak is dat de post binnen 24 uur na verzending wordt bezorgd. Hiervoor is een speciaal proces ingericht. Belangrijk is om klachten te melden, zodat we actie kunnen ondernemen’.
We weten allemaal uit de praktijk dat dat echt niet waar is…
pi_214259146
Ik snap nooit zo dat we niet mogen staken, omdat dan de rouw- en medische post niet op tijd bezorgd wordt. Niet dat dat anders wel gebeurt, maar goed. Die rouwpost en zo wordt apart aangeleverd, dus dan kunnen we toch die ff snel sorteren en bezorgen en verder gewoon staken?
pi_214311132
https://archive.ph/JxXIX

zeer recent bericht,als dat gebeurd moet je wegwezen,US bedrijven zijn er niet voor ons.
pi_214311938
quote:
0s.gif Op dinsdag 16 juli 2024 19:33 schreef ophaling10 het volgende:
https://archive.ph/JxXIX

zeer recent bericht,als dat gebeurd moet je wegwezen,US bedrijven zijn er niet voor ons.
Tja eerst zien, dan geloven. Ze zullen wel alleen intresse hebben in de pakkettak en geen idee of PostNL die los verkoopt want dan blijven ze alleen nog zitten met de verlieslatende postbezorging waar ze nooit vanaf komen. UPS wil waarschijnlijk voorkomen dat GLS hier PostNL gaat overnemen, maar het kan net zo goed alleen wat 'interessant doen' van de hotemetoot zijn om UPS weer even onder de aandacht te brengen. Als ik bijvoorbeeld zie dat de DHL bezorger hier al maanden alle pakjes in de hal dumpt, ze soms worden gestolen door open inloop, en daar vanuit DHL ondanks klachten blijkbaar niet over wordt aangesproken, moeten er vooral geen overnames komen tbv de kwaliteit. Ik denk dat thuisbezorging steeds meer premium/duurder gaat worden en ze nog meer aandringen op zelf afhalen, mochten er nog pakketpunten over zijn..
pi_214312320
quote:
0s.gif Op dinsdag 16 juli 2024 20:38 schreef IsItMeOrYou het volgende:

[..]
Tja eerst zien, dan geloven. Ze zullen wel alleen intresse hebben in de pakkettak en geen idee of PostNL die los verkoopt want dan blijven ze alleen nog zitten met de verlieslatende postbezorging waar ze nooit vanaf komen. UPS wil waarschijnlijk voorkomen dat GLS hier PostNL gaat overnemen, maar het kan net zo goed alleen wat 'interessant doen' van de hotemetoot zijn om UPS weer even onder de aandacht te brengen. Als ik bijvoorbeeld zie dat de DHL bezorger hier al maanden alle pakjes in de hal dumpt, ze soms worden gestolen door open inloop, en daar vanuit DHL ondanks klachten blijkbaar niet over wordt aangesproken, moeten er vooral geen overnames komen tbv de kwaliteit. Ik denk dat thuisbezorging steeds meer premium/duurder gaat worden en ze nog meer aandringen op zelf afhalen, mochten er nog pakketpunten over zijn..
In de Us zijn ze al groot,zoniet de grootste ter wereld,ze willen alleen maar meer meer mer en nog meer,ten koste van.Ken een paar mensen die daar gewerkt hebben,als je dat hoort en weet ben je gezegend om bij de Nl post te zitten.
pi_214313246
UPS is inderdaad een kutbedrijf en ik mag hopen dat ze PostNL niet over gaan/mogen nemen…
pi_214329525
Ik had een condoleancekaartje gestuurd, (gewone postzegel, geen rouwzegel). Deze zou normaal gesproken de volgende dag aankomen.. hij is pas exact een week (!) later bezorgd. Laat staan dat het rouwkaarten waren. Ik had al rekening gehouden met 1-2 dagen vertraging maar een week is wel extreem.

Ik zag trouwens dat er nu bij de foto's van poststukken in de app staat 'deze post ligt binnenkort in je brievenbus'. Lekker verwarrend, waarom nu dan al een foto? Sowieso accepteert PostNL geen verantwoordelijkheid over ongetraceerde post dus waarom überhaupt foto's tonen.
pi_214332394
quote:
0s.gif Op donderdag 18 juli 2024 17:22 schreef IsItMeOrYou het volgende:
Ik had een condoleancekaartje gestuurd, (gewone postzegel, geen rouwzegel). Deze zou normaal gesproken de volgende dag aankomen.. hij is pas exact een week (!) later bezorgd. Laat staan dat het rouwkaarten waren. Ik had al rekening gehouden met 1-2 dagen vertraging maar een week is wel extreem.

Ik zag trouwens dat er nu bij de foto's van poststukken in de app staat 'deze post ligt binnenkort in je brievenbus'. Lekker verwarrend, waarom nu dan al een foto? Sowieso accepteert PostNL geen verantwoordelijkheid over ongetraceerde post dus waarom überhaupt foto's tonen.
hebben jullie nog iets te doen(hoeveelheid ivm zomer) ? hier zie ik tijd zakken met een toename van zeer veel pakketten en de rest.stelletje oplichters
pi_214334637
Het was hier zelfs een drukke week: mailingen van alle loterijen, prijzen, veel pakjes en huis aan huis van iets uit wamel. Jammer genoeg zit ik nu in de "we gaan je wegpesten" tijd. Teveel bezorgers,nul overleg en de nieuwe krijgen vaste wijken en ikzelf zit zwaar onder mijn roosteruren. Baal ervan, maar heb ondertussen na 10 jaar wel zoiets van zoek het maar uit met je dagelijkse berg slecht gesorteerde ergenis.
pi_214355549
Van de week kreeg ik post met 3 postzegels. Mensen snappen de nieuwe tarieven en postzegels van PostNL nog steeds niet…
pi_214412777
quote:
Waarom zou je in Rotterdam nou weer een busje gebruiken om post te bezorgen? In zo'n dichtbevolkt gebied is een fiets toch veel handiger?
pi_214418267
Gelukkig is na een kleine pauze weer een nieuwe editie uit:

https://www.rodemorgen.nl/PiB/2024/240726%20PiB%20juli-mail.pdf
pi_214418794
quote:
0s.gif Op vrijdag 26 juli 2024 19:31 schreef ophaling10 het volgende:
Gelukkig is na een kleine pauze weer een nieuwe editie uit:

https://www.rodemorgen.nl/PiB/2024/240726%20PiB%20juli-mail.pdf
Ja, echt triest die voorstellen van PostNL…
pi_214419728
quote:
0s.gif Op vrijdag 26 juli 2024 19:50 schreef wbwb het volgende:

[..]
Ja, echt triest die voorstellen van PostNL…
ja ze zijn ziek,bij de pbz kunnen ze niet veel meer pakken nu is de rest aan de beurt,waar is de overheid in dit geval.
pi_214437490
https://radar.avrotros.nl(...)-lost-niets-op-60738

onder de bijbehorende youtube film weer fraaie reactie's
  zaterdag 27 juli 2024 @ 21:12:11 #119
109199 Kramerica-Industries
Bijdehand mannetje
pi_214439706
quote:
0s.gif Op zaterdag 27 juli 2024 18:56 schreef ophaling10 het volgende:
https://radar.avrotros.nl(...)-lost-niets-op-60738

onder de bijbehorende youtube film weer fraaie reactie's
Ja, we zijn allemaal luie dieven, en als er maar concurrentie was geweest, dan waren deze problemen nooit ontstaan :') . Wel vreemd dan dat naast klachten over de postbezorging, er ook veel klachten over de pakketservice zijn, terwijl er op pakketgebied meer dan genoeg concurrentie is. Bovendien is de achteruitgang van de kwaliteit en service van PostNL niet iets van de laatste paar jaar, het speelt al veel langer. Ook toen we nog concurrentie hadden van Sandd, Selektmail en van Straaten.

Ik durf te beweren dat wanneer er meer concurrentie was geweest, dat onze kwaliteit waarschijnlijk niet hoger was geweest, maar juist lager! Want die concurrentie leidde in het verleden juist tot een hevige prijzenslag, waardoor er nog minder marge op de producten zat, wat vervolgens leidde tot nog slechtere arbeidsvoorwaarden. In dat geval had PostNL nu waarschijnlijk een NOG groter personeelstekort gehad, en waren er nog meer wijken blijven staan.

Wat veel mensen die roepen om concurrentie zich kennelijk niet afvragen is WAAROM er geen concurrentie is op brievenbuspostgebied. Waarom is er geen enkel bezorgbedrijf in het gat van Sandd gesprongen? PostNL heeft immers al lang geen wettelijk monopolie meer: iedereen die wil kan een postbedrijf opzetten en ons gaan beconcurreren. En dan is die concurrent nog niet eens gebonden aan de strenge regels die de postwet alleen aan PostNL stelt, omdat wij de concessiehouder zijn.

Ik denk toch dat de echte reden is dat er met briefpost amper nog wat te verdienen valt. De markt is simpelweg te klein voor meerdere partijen. Niet voor niets is in de afgelopen jaren de een na de ander er mee gestopt.
Newman: I'm a U.S. Postal worker.
George: Aren't those the guys that always go crazy and come back with a gun and shoot everybody?
Newman: Sometimes...
pi_214451640
PostNL heeft toch nog steeds concurrentie van zowel stapelaars als Intrapost, SkyNet/Falk Post, RM Netherlands, De Vos diensten, etc als regionale postbezorgingsbedrijven als FRL, depostBode, SBPost, Cycloon, MSG, Beson, Probezorgt, SMN, etc.

Het marktaandeel van PostNL sinds de overname van Sandd is (anno 2020) echter wel meer dan 95% op basis van volume of meer dan 90% op basis van omzet, dus de concurrentie stelt relatief weinig voor.
pi_214463360
quote:
0s.gif Op zondag 28 juli 2024 16:59 schreef wbwb het volgende:
PostNL heeft toch nog steeds concurrentie van zowel stapelaars als Intrapost, SkyNet/Falk Post, RM Netherlands, De Vos diensten, etc als regionale postbezorgingsbedrijven als FRL, depostBode, SBPost, Cycloon, MSG, Beson, Probezorgt, SMN, etc.

Het marktaandeel van PostNL sinds de overname van Sandd is (anno 2020) echter wel meer dan 95% op basis van volume of meer dan 90% op basis van omzet, dus de concurrentie stelt relatief weinig voor.
https://nos.nl/artikel/25(...)-steeds-meer-plekken
pi_214481580
quote:
Het is ook een keuze. Ik was laatst in België, daar bestaan de eigen postkantoren van Bpost nog volop! In Nederland is alles afgeschoven op PostNL punten en is personeel niet meer in dienst bij PostNL. Gevolg: niemand voelt zich echt verantwoordelijk en niemand zit er echt op te wachten om vrijwillig PostNL punt te zijn en is het meer een afvoerputje van service geworden. Rode brievenbussen vind je in België nog overal, alleen is de lichting daar niet om 17:00 uur maar kan het per locatie en regio verschillen en wordt de post veelal geleegd tijdens de bezorgronde mee. Ook bezorgen ze daar nog gewoon op maandag. In Nederland kan brievenbussen leegmaken niet want hier wordt de post veelal bezorgd door postbezorgers die enkel een fiets hebben (en het verloop torenhoog is) en je wilt niet dagenlang post hebben staan op een verlaten depot die niet wordt opgehaald. Allemaal keuzes dus. Hier is elke klacht een aparte case en denkt niemand verder bij klachten van 'slechts klanten', alleen als de media aandacht besteed gaat PostNL wat doen. Er valt zeker nog wat te optimaliseren in Nederland, als je het maar weer serieus neemt en personeel niet tot 2 uurtjes per dag degradeert zonder invloed op het verdere proces en geen betrokkenheid. Zelfde bij de pakketten: tegenwoordig is een pakketje een last geworden in plaats van doel. Zo snel mogelijk je pakketje kwijt raken, maakt niet uit waar en hoe, zolang de track and trace status maar op bezorgd staat en je met een lege bus eindigt. Toevallig goed bezorgd is mooi meegenomen en anders dump je 'm toch bij een PostNL punt of ongevraagd ergens rondom je woning.
pi_214484553
quote:
0s.gif Op dinsdag 30 juli 2024 20:12 schreef IsItMeOrYou het volgende:

[..]
Het is ook een keuze. Ik was laatst in België, daar bestaan de eigen postkantoren van Bpost nog volop! In Nederland is alles afgeschoven op PostNL punten en is personeel niet meer in dienst bij PostNL. Gevolg: niemand voelt zich echt verantwoordelijk en niemand zit er echt op te wachten om vrijwillig PostNL punt te zijn en is het meer een afvoerputje van service geworden. Rode brievenbussen vind je in België nog overal, alleen is de lichting daar niet om 17:00 uur maar kan het per locatie en regio verschillen en wordt de post veelal geleegd tijdens de bezorgronde mee. Ook bezorgen ze daar nog gewoon op maandag. In Nederland kan brievenbussen leegmaken niet want hier wordt de post veelal bezorgd door postbezorgers die enkel een fiets hebben (en het verloop torenhoog is) en je wilt niet dagenlang post hebben staan op een verlaten depot die niet wordt opgehaald. Allemaal keuzes dus. Hier is elke klacht een aparte case en denkt niemand verder bij klachten van 'slechts klanten', alleen als de media aandacht besteed gaat PostNL wat doen. Er valt zeker nog wat te optimaliseren in Nederland, als je het maar weer serieus neemt en personeel niet tot 2 uurtjes per dag degradeert zonder invloed op het verdere proces en geen betrokkenheid. Zelfde bij de pakketten: tegenwoordig is een pakketje een last geworden in plaats van doel. Zo snel mogelijk je pakketje kwijt raken, maakt niet uit waar en hoe, zolang de track and trace status maar op bezorgd staat en je met een lege bus eindigt. Toevallig goed bezorgd is mooi meegenomen en anders dump je 'm toch bij een PostNL punt of ongevraagd ergens rondom je woning.
Misschien was het dan toch beter als destijds bpost PostNL had overgenomen…
pi_214515629
Hoe is de bezetting deze zomer bij jullie? Ik zie dat er in de app onder poststukken geen datum meer staat, lekker (on)betrouwbaar.. kunnen ze beter niet de handdoek in de ring gooien? Ik zie de postbezorging er over een jaar of 5 echt niet beter op worden, eerder (nog) slechter.
pi_214517307
De handdoek is allang in de ring gegooid. "Logisch bezorgen" ( grotere en nog slechter gezette wijken met te weinig looptijd) hebben voor bezorgers het laatste druppeltje arbeidsplezier afgepakt. Doorschuiven van daldagen is bijna standaard en levert geldwinst op en binnenkort zal het wel om de dag bezorgen worden in de wijken. Bedelen bij de overheid of de talloze fantasiebaantjes opgeven. Het zal het eerste worden.
pi_214517567
quote:
0s.gif Op donderdag 1 augustus 2024 22:27 schreef IsItMeOrYou het volgende:
Ik zie dat er in de app onder poststukken geen datum meer staat, lekker (on)betrouwbaar.
Beter geen datum dan een datum die niet klopt.
pi_214517679
quote:
0s.gif Op vrijdag 2 augustus 2024 07:36 schreef blijevis het volgende:

[..]
Beter geen datum dan een datum die niet klopt.
Binnen 3 werkdagen halen ze amper meer. Er wordt gewoon zoveel verschoven. Snap niet waarom ze überhaupt foto's maken, dan is het inzichtelijk welke post je mogelijk mist maar vervolgens doen ze niks want post is ongetraceerd.
  vrijdag 2 augustus 2024 @ 14:05:04 #129
277985 tanteklara
fly farfaraway
pi_214523405
quote:
0s.gif Op donderdag 1 augustus 2024 22:27 schreef IsItMeOrYou het volgende:
Hoe is de bezetting deze zomer bij jullie? Ik zie dat er in de app onder poststukken geen datum meer staat, lekker (on)betrouwbaar.. kunnen ze beter niet de handdoek in de ring gooien? Ik zie de postbezorging er over een jaar of 5 echt niet beter op worden, eerder (nog) slechter.
Bij brieven staat nu in de app:
i Deze post ligt binnenkort in je brievenbus.

Lekker duidelijk.
pi_214524290
quote:
0s.gif Op vrijdag 2 augustus 2024 14:05 schreef tanteklara het volgende:

[..]
Bij brieven staat nu in de app:
i Deze post ligt binnenkort in je brievenbus.

Lekker duidelijk.
Wel zo eerlijk. Voor ons ook fijn, minder klagers die NU hun post willen hebben.
pi_214571521
https://www.telegraaf.nl/(...)ds-verder-onder-druk

uit het stuk:PostNL vraagt nu onder meer een financiële bijdrage van het Rijk.

ze zullen wel gek zijn(Overheid),met die te dure managers etc, zou eerst daar even gaan saneren.
pi_214572569
quote:
0s.gif Op maandag 5 augustus 2024 07:44 schreef ophaling10 het volgende:
https://www.telegraaf.nl/(...)ds-verder-onder-druk

uit het stuk:PostNL vraagt nu onder meer een financiële bijdrage van het Rijk.

ze zullen wel gek zijn(Overheid),met die te dure managers etc, zou eerst daar even gaan saneren.
¤1 miljoen winst maken en dan zeggen dat dat de urgentie van die situatie onderschrijft en de overheid een financiële bijdrage moet maken… :')
  maandag 5 augustus 2024 @ 10:14:27 #133
289633 V__L_N
Voor altijd
pi_214573148
Als ik de overheid was nam ik de postnl terug. Schopte ik iedereen er uit die meer verdiend dan de balkenende norm. Na 1 ronde zuiveren heb je een goed functionerend bedrijf.

Maar goed, hier vragen we ons allemaal af wanneer er bezorgers ontslagen gaan worden. De meeste depots hier hebben alleen nog maar prio en piek en iedereen staat zwaar in de min.
Je hoeft geen wolf te zijn om te weten dat naast het pad de mooiste bloemen groeien
Loesje
pi_214573192
quote:
0s.gif Op maandag 5 augustus 2024 10:14 schreef V__L_N het volgende:
Als ik de overheid was nam ik de postnl terug. Schopte ik iedereen er uit die meer verdiend dan de balkenende norm. Na 1 ronde zuiveren heb je een goed functionerend bedrijf.

Maar goed, hier vragen we ons allemaal af wanneer er bezorgers ontslagen gaan worden. De meeste depots hier hebben alleen nog maar prio en piek en iedereen staat zwaar in de min.
Prio en in de min staan? 8)7
pi_214573961
quote:

Zo simpel is het niet. Grootste probleem bij de bezorging is dat het geen aantrekkelijke baan is voor die paar uurtjes per dag/week. Daar trek je alleen maar mensen mee die meerdere banen moeten hebben voor een leefbaar salaris. Tegenwoordig ga je je baan niet om je leven heen plannen. En als ze ergens een betere baan/omstandigheden vinden zijn ze begrijpelijk weg. Overal roepen dat het slecht gaat helpt ook niet mee voor de instroom.

Als ik kijk naar bezorging in mijn wijk de laatste maanden: de ene dag om 9 uur in de ochtend al post, de volgende dag om 18:30 uur en de dag erna gewoon helemaal niet en doorgeschoven naar de volgende dag. Spoedeisend is de post niet meer zoals vroeger, wat haast heeft komt via de e-mail. Elke dag een andere bezorger die de wijk doet.

Vroeger toen ik nog bij de post werkte had je gewoon elke dag dezelfde 2 wijken, altijd rond dezelfde tijd klaar. Nu mag je zelf bepalen wanneer je je post loopt zolang het maar voor 23u59 in de bus ligt. Geen personeel? Geen probleem, de wijk schuift een dagje op.

Ik ontvang zelf nog redelijk wat post en tijdschriften dus bijna dagelijks zou er bezorging moeten zijn, mijn ouders krijgen misschien 1x per week post. De krant gaat hier ook al jaren goed, alles valt of staat gewoon met gemotiveerd personeel. Zoals laatst ook al uitgelegd: de hele post en pakketmarkt heeft een slecht imago dat niemand het wat kan schelen zolang de cijfers en bezorgstatussen maar kloppen. Het is geen dankbare baan meer geworden.

Ik vrees dat overname door een partij als GLS (investeerder Royal Mail) nog slechter gaat worden en belanden we weer in de PTT/TPG/TNT tijd.. wat een verspillende jaren waren dat.
pi_214574690
quote:
0s.gif Op maandag 5 augustus 2024 09:32 schreef wbwb het volgende:

[..]
¤1 miljoen winst maken en dan zeggen dat dat de urgentie van die situatie onderschrijft en de overheid een financiële bijdrage moet maken… :')
En dat is dan de winst van alleen de briefpost. De winst van het bedrijf als geheel is nog steeds iets van 15 miljoen over Q2

Bovendien was de feitelijke volumedaling van de briefpost slechts 1,3% wat volgens mij historisch laag is. Die 5,9% die ook genoemd werd is gecorrigeerd voor de verkiezingspost. Waarom dat niet meegeteld wordt begrijp ik niet helemaal, verkiezingen zijn niet iets eenmaligs, en bovendien zijn er zo veel soorten verkiezingen dat er bijna elk jaar wel eentje is. (2023 2e Kamer. 2024 Europees Parlement, 2025 even niks tenzij huidige regering voortijdig valt, 2026 gemeenteraad, 2027 weer prov. staten en waterschappen, 2028 tweede kamer, 2029 Europees parlement, etc).
George: Aren't those the guys that always go crazy and come back with a gun and shoot everybody?
pi_214574743
quote:

Met die priowijken wordt enorm de hand gelicht. De afspraak was dat alleen dalwijken waar structureel geen bezorger voor is een priowijk worden, maar bij ons worden geregeld zelfs vaste wijken van bezorgers als priowijk aangeleverd. En volgende week zijn zelfs ALLE dalwijken op ons depot een priowijk, ook mijn eigen! Kunnen ze nog meer tijd van de mensen af pakken door alle wijken gewoon op 20 minuten te zetten.
pi_214580737
quote:
0s.gif Op maandag 5 augustus 2024 11:52 schreef Kramerica-Industries het volgende:

[..]
Met die priowijken wordt enorm de hand gelicht. De afspraak was dat alleen dalwijken waar structureel geen bezorger voor is een priowijk worden, maar bij ons worden geregeld zelfs vaste wijken van bezorgers als priowijk aangeleverd. En volgende week zijn zelfs ALLE dalwijken op ons depot een priowijk, ook mijn eigen! Kunnen ze nog meer tijd van de mensen af pakken door alle wijken gewoon op 20 minuten te zetten.
2k reactie's. https://www.nu.nl/economi(...)g-om-hulp.html#nujij
pi_214607534
quote:
Gezien hier in Nederland alles altijd efficiënt en 'zelfservice' moet wacht ik vol spanning op de eerste berichten voor een pilot waar je zelf je post kan/moet ophalen bij een PostNL punt/wijkautomaat. Gewoon lekker in elke wijk een automaat zetten, zoals nu zeg maar al iedereen een brievenbus heeft ;) iets met wiel opnieuw uitvinden zijn ze wel goed in bij PostNL :')
  woensdag 7 augustus 2024 @ 11:28:46 #141
289633 V__L_N
Voor altijd
pi_214608805
quote:
0s.gif Op maandag 5 augustus 2024 11:52 schreef Kramerica-Industries het volgende:

[..]
In de 2 omliggende steden hier zijn alle dal wijken omgezet naar priowijken. Al een paar weken. Zogenaamd hadden die depots onderbezetting. Maar dat viel nog wel mee. Maar nu loopt iedereen daar dus willekeurig wijken, en zijn er dus mensen met 6 priowijken per dag. Maar iedereen gaat dus in de min.

En nu is dat nog vol te houden, want zomerdal en het feit dat we zo weinig gidsen hebben scheelt enorm in de belading. Maar 1 September is iedereen terug van vakantie, uitgerust en wel en dan barsten je tassen al snel uit mekaar en gilt iedereen dat de piekdagen al veel te zwaar zijn. Beter zouden ze die lichter maken.
Je hoeft geen wolf te zijn om te weten dat naast het pad de mooiste bloemen groeien
Loesje
pi_214616357
quote:
0s.gif Op woensdag 7 augustus 2024 11:28 schreef V__L_N het volgende:

[..]
In de 2 omliggende steden hier zijn alle dal wijken omgezet naar priowijken. Al een paar weken. Zogenaamd hadden die depots onderbezetting. Maar dat viel nog wel mee. Maar nu loopt iedereen daar dus willekeurig wijken, en zijn er dus mensen met 6 priowijken per dag. Maar iedereen gaat dus in de min.

En nu is dat nog vol te houden, want zomerdal en het feit dat we zo weinig gidsen hebben scheelt enorm in de belading. Maar 1 September is iedereen terug van vakantie, uitgerust en wel en dan barsten je tassen al snel uit mekaar en gilt iedereen dat de piekdagen al veel te zwaar zijn. Beter zouden ze die lichter maken.
ja met alle "misere " op financieel gebied ,leggen ze de bal steeds weer onderin,onderin valt niets meer te halen,ze moeten het echt bovenin zoeken,en daar hoef je echt niet voor op Stanford te hebben gezeten.
pi_214619873
quote:
0s.gif Op woensdag 7 augustus 2024 20:14 schreef ophaling10 het volgende:

[..]
ja met alle "misere " op financieel gebied ,leggen ze de bal steeds weer onderin,onderin valt niets meer te halen,ze moeten het echt bovenin zoeken,en daar hoef je echt niet voor op Stanford te hebben gezeten.
Nou, ik denk dat er, zoals bij veel bedrijven, ook een hoop kantoorpersoneel met een bullshitbaan rondloopt.

Maar uhh… zit er bijvoorbeeld ook maar iemand te wachten op dat Studio PostNL?
pi_214627302
quote:
0s.gif Op donderdag 8 augustus 2024 00:03 schreef wbwb het volgende:

[..]
Nou, ik denk dat er, zoals bij veel bedrijven, ook een hoop kantoorpersoneel met een bullshitbaan rondloopt.

Maar uhh… zit er bijvoorbeeld ook maar iemand te wachten op dat Studio PostNL?
Of wat dacht je van Tradler? Als je dan toch nog verder wil bezuinigen op postbezorgers, gooi dan dat infantiele Tradler er uit. De meeste postbezorgers gebruiken het niet, en het kost jaarlijks toch aardig wat geld.
pi_214628037
quote:
0s.gif Op donderdag 8 augustus 2024 16:35 schreef Kramerica-Industries het volgende:

[..]
Of wat dacht je van Tradler? Als je dan toch nog verder wil bezuinigen op postbezorgers, gooi dan dat infantiele Tradler er uit. De meeste postbezorgers gebruiken het niet, en het kost jaarlijks toch aardig wat geld.
Had je de nieuwsbrief van de OR al ontvangen/gelezen? weer leggen ze de bal bij de bezorgers,met die looptijden en iemand meelopen,leren ze het nooit een keer.
pi_214628540
quote:
0s.gif Op donderdag 8 augustus 2024 17:38 schreef ophaling10 het volgende:

[..]
Had je de nieuwsbrief van de OR al ontvangen/gelezen? weer leggen ze de bal bij de bezorgers,met die looptijden en iemand meelopen,leren ze het nooit een keer.
Ja zeker, en ik heb met stijgende verbazing kennis genomen van de inhoud.

quote:
In onze vorige nieuwsbrief lieten we al doorschemeren dat er wat aan de hand is. Toen leek het nog heel klein en vooral een probleem in de binnensteden. Inmiddels zien we dat alle tot nu toe gemeten BG’en (acht van de tien) de bandbreedteregel overschrijden.

Dit bevestigt eindelijk wat de medewerkers al ruim een jaar aangeven: we krijgen te weinig basistijd voor onze wijk!
Hier laat de OR tussen de regels doorschemeren dat zij zelf de bezorgers ook niet helemaal geloofden. Wij roepen al sinds het begin van LB dat de wijken veel te krap staan, maar kennelijk heeft de OR al die tijd gedacht dat het een klein lokaal probleem betrof, en is pas na een jaar het kwartje gevallen. Dat bewijst maar weer hoe ver de OR van de werkvloer af staat.

Met deze kennis in het achterhoofd is de volgende passage redelijk absurd te noemen:

quote:
De OR heeft het afgelopen jaar veel signalen van bezorgers gekregen dat hun basistijd te krap staat. We zijn daarom zeer verbaasd dat maar heel weinig medewerkers een afspraak hebben gemaakt met de Logistiek Coach (LC) om mee te lopen op een wijk. De LC maakt dan gebruik van een checklist om de loop te beoordelen. Deze mogelijkheid is er nu in álle bezorggebieden. Het is de snelste manier om er tijd bij te krijgen als blijkt dat dat nodig is.
Dus hoewel het inmiddels als een paal boven water staat dat in elk geval de piekwijken veel te krap staan, en het dus een collectief probleem betreft, wordt er toch nog verwacht dat elke bezorger individueel met de LC in conclaaf gaat om de looptijd op te hogen. Wat is het volgende? De CAO afschaffen en elke bezorger zelf zijn eigen salarisonderhandelingen laten voeren? Wat zijn dit voor verdeel en heers-taktieken?

En het wordt nog mooier:

quote:
Het is de bedoeling dat de LC’s ook uit zichzelf gaan meelopen in wijken waar veel op geplust wordt. Dus ook wijken waar géén vaste bezorger werkt. Dit om te kijken of er meer tijd bij moet.
Een beetje bestelgebied van een LC telt al gauw minstens 300 wijken. Die staan vrijwel allemaal te krap, en daar wordt dan ook veel op geplust. En dan zou die man of vrouw in al die wijken moeten gaan mee lopen? Dat is toch een onmogelijke opgave?

Knettergek zijn ze :(
pi_214628699
@.Die staan vrijwel allemaal te krap, en daar wordt dan ook veel op geplust. En dan zou die man of vrouw in al die wijken moeten gaan mee lopen? Dat is toch een onmogelijke opgave?

Buitendat,dat is sowieso verspilde werktijd,die ze beter bij de bezorgers/sters kunnen onderbrengen(betaald).
Ze zitten redelijk klem,niet alleen met medewerkers,maar ook met de " lastige " mensen,en dat alles tesamen
met de fraaie nieuwsberichten de laatste tijd,gaan ze het zwaar krijgen,eigenlijk is het een soort van figuurlijke revanche van de uitkleding de afgelopen 20jr.
Zelf zou ik never zo'n nieuwsbrief in deze hoedanigheid aan postmensen toe durven te sturen.
Stelletje emoe's.
  donderdag 8 augustus 2024 @ 23:14:37 #148
289633 V__L_N
Voor altijd
pi_214636077
Ik vraag me af wat de oplossing straks is. Laten we wel zijn de meetstaaf is 6 minuten op een uur. Kent iemand een piekwijk waar dat niet bij gehaald wordt? Dus 2,5 uur op papier geeft 15 minuten plussen. Denk dat dat 99% van de wijken is. Dan zullen ze toch wel ergens iets er bij moeten gooien.

Natuurlijk komen ze daar achter na een zwaar verneukte zomerdal die echt alles en iedereen gestoord maakt. Maar goed, misschien komen ze er uit voordat we weer een gestoorde kerst in gaan waar mensen 2 keer hun wijktijd gaan plussen.

Wat betreft dat vragen om extra tijd. Ik heb dat ook niet gedaan. Zit daar in het zomerdal ook helemaal niet op te wachten. Dat is meer leuk voor september/oktober. En dan ben ik al weer aan mijn derde lc toe sinds maart, dus waarom zou je je druk maken.
Loesje
pi_214636222
Die 10% plussen op minstens 20% van de piekwijken is een lachertje. Dat moesten wij al doen nog voor de komst van LB. Toen kregen we LB, en moesten we nog meer plussen. Na een half jaar zouden de looptijden geëvalueerd worden, was ons verteld. En wat gebeurde er toen? Toen ging er vrolijk nog 15 tot 20% af bij iedereen. 8)7
Dus nu moet je op een gemiddelde piekwijk al snel 20-40% bij plussen. En op dalwijken ook, want die zijn nu op papier ineens allemaal priowijken geworden, dus daar is de looptijd ook zo'n beetje van gehalveerd. Terwijl je gewoon de zelfde post hebt als altijd, dus hoezo priowijk?

Vandaar dat ik er helemaal geen behoefte aan heb dat een LC met een checklist met mij gaat meelopen. Want ze zijn in staat om er dan gewoon vrolijk nog meer tijd af te halen. 8)7 8)7 8)7
pi_214636303
Is die checklist ook nog ergens te vinden dan?
pi_214637864
Mijn advies: voel je zo min mogelijk betrokken en kijk nergens meer naar. Doet het management ook namelijk. Zo ga ik mijn vaste wijk niet meer goed zetten, hij stond vroeger al goed en ik heb niks veranderd. Spreek de veroorzakers maar aan.

[ Bericht 0% gewijzigd door Bezorgertje op 09-08-2024 13:02:40 ]
pi_214638610
quote:
0s.gif Op vrijdag 9 augustus 2024 09:03 schreef Bezorgertje het volgende:
Mijn advies: voel je zo min mogelijk betrokken en kijk nergens meer na. Doet het management ook namelijk. Zo ga ik mijn vaste wijk niet meer goed zetten, hij stond vroeger al goed en ik heb niks veranderd. Spreek de veroorzakers maar aan.
Ik vind het oprecht knap dat er nog zoveel bezorgers zijn die elke dag gaan werken. Met de huidige economie is bijna elke andere baan beter dus het verloop zou gigantisch moeten zijn als ze steeds de regels en het werk aanpassen en je werkt door weer en wind.. ik vrees dat de meeste het salaris nodig hebben want bij zo'n bedrijf zou ik niet willen werken.
pi_214643496
quote:
0s.gif Op vrijdag 9 augustus 2024 10:09 schreef IsItMeOrYou het volgende:

[..]
Ik vind het oprecht knap dat er nog zoveel bezorgers zijn die elke dag gaan werken. Met de huidige economie is bijna elke andere baan beter dus het verloop zou gigantisch moeten zijn als ze steeds de regels en het werk aanpassen en je werkt door weer en wind.. ik vrees dat de meeste het salaris nodig hebben want bij zo'n bedrijf zou ik niet willen werken.
Het verloop IS ook gigantisch! Onze mentoren hebben het maar wat druk met het steeds weer nieuwe bezorgers opleiden, en aangezien nieuwe bezorgers steeds vaker geen Nederlands spreken en soms zelfs het Engels nauwelijks machtig zijn, is dat bepaald geen sinecure. En de meeste zijn binnen enkele maanden toch weer vertrokken.
pi_214646009
quote:
0s.gif Op vrijdag 9 augustus 2024 10:09 schreef IsItMeOrYou het volgende:

[..]
ik zat er vanmiddag ook aan te denken,bijna overal krijg je al gauw 30/35 vrije dagen en betere voorzieningen.
pi_214646027
quote:
0s.gif Op vrijdag 9 augustus 2024 16:04 schreef Kramerica-Industries het volgende:

[..]
Het verloop IS ook gigantisch! Onze mentoren hebben het maar wat druk met het steeds weer nieuwe bezorgers opleiden, en aangezien nieuwe bezorgers steeds vaker geen Nederlands spreken en soms zelfs het Engels nauwelijks machtig zijn, is dat bepaald geen sinecure. En de meeste zijn binnen enkele maanden toch weer vertrokken.
idd een bericht vanuit het bedrijf dat er op de kosten gelet moet worden ,dikke doei daar. :)
  vrijdag 9 augustus 2024 @ 19:18:44 #157
289633 V__L_N
Voor altijd
pi_214647319
Het verloop is niet alleen gigantisch. Het ziekteverzuim is ook mega. Bezorgers die overspannen zijn... Kun je het je serieus voorstellen, bezorgen is eigenlijk een heel ontspannen baan. En dan krijg je het voor elkaar om mensen overspannen te maken.
En dan alle gezondheidsproblemen nog door de driebundel en olk.
Loesje
pi_214675584
https://nos.nl/artikel/25(...)er-regels-in-arbowet

ben benieuwd wat ze voor de postmensen gaan betekenen
pi_214676995
quote:
0s.gif Op zondag 11 augustus 2024 13:43 schreef ophaling10 het volgende:
https://nos.nl/artikel/25(...)er-regels-in-arbowet

ben benieuwd wat ze voor de postmensen gaan betekenen
Je mag de post tussen 00:00 en 23:59u bezorgen, op een moment dat voor jou goed werkbaar voelt ;). Bij post misschien makkelijker als pakketten. Al zijn er volgens de post toch nog veel minder afgiftepunten deze weken ;)
pi_214677039
quote:
0s.gif Op zondag 11 augustus 2024 15:00 schreef IsItMeOrYou het volgende:
Je mag de post tussen 00:00 en 23:59u bezorgen, op een moment dat voor jou goed werkbaar voelt
ja vanuit de aircoroom is dat een sterke story,we gaan lekker om 13uur naar huis,laat die "te duur' betaalde bezorgers maar in de hitte lopen,
pi_214689443
quote:
0s.gif Op zondag 11 augustus 2024 15:04 schreef ophaling10 het volgende:

[..]
ja vanuit de aircoroom is dat een sterke story,we gaan lekker om 13uur naar huis,laat die "te duur' betaalde bezorgers maar in de hitte lopen,
En gelukkig is het vandaag maandag dus alle bezorgers lekker vrij ;)
  maandag 12 augustus 2024 @ 22:47:03 #162
289633 V__L_N
Voor altijd
pi_214696641
Morgen is het ook nog warm. Gelukkig mogen we standaard al tot 8 uur. Want natuurlijk ga je van het bedrijf niks horen.

Maaar goed nieuws. Voor wie nog geen waterfles heeft, we krijgen nu een officiele wielerbidon...
Staat prachtig in de kast naast mijn 4 postnl doppers en dag van de bezorger bidon.
Loesje
pi_214699407
Succes vandaag! Wat minder warm dan gisteren gelukkig, maar na zo'n warme nacht had ik overdag ook altijd meer last van de warmte -O-
pi_214706343
quote:
quote:
PostNL laat aan Oost Nieuws weten het probleem te onderzoeken en serieus te nemen. Omdat het vakantieperiode is, en veel medewerkers van de postdienst op maandag een vrije dag hebben, is het de woordvoerster van het postbedrijf nog niet gelukt om te achterhalen hoe dit heeft kunnen gebeuren.
:') de redenen worden steeds ongeloofwaardiger. En wat ik eerder zei: je kan dit bericht elke week opnieuw plaatsen met een andere plaatsnaam..
pi_214708276
quote:
Lol, ook aangetekende post erbij halen, terwijl wij dat niet eens bezorgen…

Of klagen over dat de "wettelijk inruiltermijn" van 2 weken van sommige pakjes al voorbij is, terwijl dat gewoon bedenktijd heet en ook pas ingaat wanneer je het ontvangen hebt…
pi_214722576
quote:
Ja ik las het net,en gelijk heb je,er moet nu toch een licht gaan branden of zit er nog steeds een dikke plaat voor.
Voor de klanten natuurlijk een drama,3 weken dat zijn toch redelijk wat zakken.
Als 1e moeten ze de screening ook anders aan gaan pakken,zoiets als vroeger,de lat ligt veel te laag en nog veel meer zaken.

[ Bericht 0% gewijzigd door ophaling10 op 15-08-2024 20:50:01 ]
pi_214727328
Ik snap ook niet dat een teamleider bij nieuwe bezorgers dan niet aan wijkbewoners vraagt wat ze dan van die bezorging vinden of zo.
pi_214731273
quote:
0s.gif Op vrijdag 16 augustus 2024 00:13 schreef wbwb het volgende:
Ik snap ook niet dat een teamleider bij nieuwe bezorgers dan niet aan wijkbewoners vraagt wat ze dan van die bezorging vinden of zo.
Vroeger had je nog een postbode-plus die zeker bij nieuwe mensen zeer regelmatig straatcontroles uitvoerde, en dan ook bij bewoners ging aanbellen om te vragen of ze de post en het hah hadden ontvangen. Tegenwoordig is daar geen tijd meer voor, en geen budget. Zelfs het werven en selecteren van sollicitanten voor de functie van postbezorger gaat grotendeels via een chatbot.
pi_214732436
quote:
0s.gif Op vrijdag 16 augustus 2024 16:23 schreef Kramerica-Industries het volgende:

[..]
Vroeger had je nog een postbode-plus die zeker bij nieuwe mensen zeer regelmatig straatcontroles uitvoerde, en dan ook bij bewoners ging aanbellen om te vragen of ze de post en het hah hadden ontvangen. Tegenwoordig is daar geen tijd meer voor, en geen budget. Zelfs het werven en selecteren van sollicitanten voor de functie van postbezorger gaat grotendeels via een chatbot.
Ik vond het bericht van laatst dat toch gevonden oude post zoals tv-gidsen en tijdschriften niet meer werden bezorgd omdat mensen daar toch niks meer aan hadden, ook erg. Sinds wanneer mag PostNL beslissen wat ze wel of niet (meer) bezorgen? Alles wat is aangeleverd moeten ze gewoon bezorgen. De ontvanger bepaalt wel wat deze met de post doet. Als je al deze verhalen leest de laatste tijd mag je blij zijn dat je post ontvangt. En PostNL ondertussen maar in elk bericht roepen dat ze het liefst om de 2 of 3 dagen gaan bezorgen.. terwijl het nu al een onbetrouwbare puinhoop is :') nog even en je krijgt net als in de horeca dat het restaurant dicht blijft bij te weinig personeel, op sommige wijken helemaal geen post meer ontvangen omdat er geen bezorgers meer zijn.
pi_214733599
quote:
1s.gif Op vrijdag 16 augustus 2024 19:25 schreef IsItMeOrYou het volgende:

[..]
Ik vond het bericht van laatst dat toch gevonden oude post zoals tv-gidsen en tijdschriften niet meer werden bezorgd omdat mensen daar toch niks meer aan hadden, ook erg. Sinds wanneer mag PostNL beslissen wat ze wel of niet (meer) bezorgen? Alles wat is aangeleverd moeten ze gewoon bezorgen. De ontvanger bepaalt wel wat deze met de post doet. Als je al deze verhalen leest de laatste tijd mag je blij zijn dat je post ontvangt. En PostNL ondertussen maar in elk bericht roepen dat ze het liefst om de 2 of 3 dagen gaan bezorgen.. terwijl het nu al een onbetrouwbare puinhoop is :') nog even en je krijgt net als in de horeca dat het restaurant dicht blijft bij te weinig personeel, op sommige wijken helemaal geen post meer ontvangen omdat er geen bezorgers meer zijn.
ze tonen inderdaad geen enkele verantwoordelijkheid,het blijkt uit niets,je ziet alleen veel berichten over een wielrenner(dat lijkt me nu het laatste waar de klanten op zitten te wachten).Ieder ander bedrijf,in welke branche ook,was al failliet gegaan,met zulke fratsen.(hoe komt het dat ze er steeds mee weg komen?)
  vrijdag 16 augustus 2024 @ 22:57:58 #175
289633 V__L_N
Voor altijd
pi_214734103
quote:
0s.gif Op vrijdag 16 augustus 2024 16:23 schreef Kramerica-Industries het volgende:

[..]
Daarvoor zouden we tegenwoordig dan weer mentoren moeten hebben. Maar volgens mij is dat een redelijk selectieve uitvinden, want hier heb ik ze nog nooit gezien.
Postbode-plus was wel op en top altijd. Praktisch, kon je ook bellen voor goeie tips. De eerste keer dat ik alleen de oudjaarperiode deed dropte die ook langs met tips over hoe om te gaan met jeugd en vuurwerk (regionaal probleempje). En ik weet nog dat ik de eerste keer iemand ging inwerken, toen ging hij mij leren iemand in te werken... Zie dat nu niet meer gebeuren.

quote:
1s.gif Op vrijdag 16 augustus 2024 19:25 schreef IsItMeOrYou het volgende:

[..]
Dat grapje met bepalen welke post niet relevant is doen ze al jaren. Dit zelfde is in mijn wijk gebeurd terwijl ik op vakantie was... Na mijn vakantie gezeur over verdwenen post. En vervolgens weken later weer gezeur omdat dus niet alle verdwenen post ook werd bezorgd. Echt ook dat pakken ze weer niet handig aan.

Ik heb op de wandelgangen opgepikt dat blijkbaar alle minuren voor deze zomer worden weggewoven. Ze hebben helemaal geen inzicht meer over wie plus en min heeft, dus kunnen ze niet goed meer schuiven. Wat betekend dat ze dat voor nu dus noodgedwongen moeten laten gaan.
Loesje
pi_214734168
quote:
0s.gif Op vrijdag 16 augustus 2024 22:57 schreef V__L_N het volgende:

[..]
Daarvoor zouden we tegenwoordig dan weer mentoren moeten hebben. Maar volgens mij is dat een redelijk selectieve uitvinden, want hier heb ik ze nog nooit gezien.
Postbode-plus was wel op en top altijd. Praktisch, kon je ook bellen voor goeie tips. De eerste keer dat ik alleen de oudjaarperiode deed dropte die ook langs met tips over hoe om te gaan met jeugd en vuurwerk (regionaal probleempje). En ik weet nog dat ik de eerste keer iemand ging inwerken, toen ging hij mij leren iemand in te werken... Zie dat nu niet meer gebeuren.
[..]
Dat grapje met bepalen welke post niet relevant is doen ze al jaren. Dit zelfde is in mijn wijk gebeurd terwijl ik op vakantie was... Na mijn vakantie gezeur over verdwenen post. En vervolgens weken later weer gezeur omdat dus niet alle verdwenen post ook werd bezorgd. Echt ook dat pakken ze weer niet handig aan.

Ik heb op de wandelgangen opgepikt dat blijkbaar alle minuren voor deze zomer worden weggewoven. Ze hebben helemaal geen inzicht meer over wie plus en min heeft, dus kunnen ze niet goed meer schuiven. Wat betekend dat ze dat voor nu dus noodgedwongen moeten laten gaan.
Maar mag dat wettelijk wel? Er is toch gewoon betaald voor bezorging? Dus als de post alsnog gevonden is en leesbaar, lekker bezorgen. Of het nou een tv-gids of ansichtkaart is PostNL mag zelf niet bepalen wat nog relevant is om te bezorgen. Dat doen ze met 'normale' post toch ook niet?
pi_214739501
quote:
1. Waarom altijd postzakken bij je thuis opslaan?
2. Waarom moet PostNL altijd nadenken óf ze aangifte gaan doen? Achterhouden en niet bezorgen van post is niet oké.

Dat je tijdens een vakantiebaantje op kantoor de kantjes er vanaf loopt oké, maar waarom ga je bij de post werken als je geen post gaat bezorgen? Voor het geld hoef je het in ieder geval niet te doen..
pi_214741458
quote:
0s.gif Op zaterdag 17 augustus 2024 19:42 schreef IsItMeOrYou het volgende:

[..]
1. Waarom altijd postzakken bij je thuis opslaan?
2. Waarom moet PostNL altijd nadenken óf ze aangifte gaan doen? Achterhouden en niet bezorgen van post is niet oké.

Dat je tijdens een vakantiebaantje op kantoor de kantjes er vanaf loopt oké, maar waarom ga je bij de post werken als je geen post gaat bezorgen? Voor het geld hoef je het in ieder geval niet te doen..
1. Hoezo überhaupt postzakken en niet tassen?
2. Dat snap ik inderdaad ook niet. Gewoon aangifte doen. Het is niet alsof het duizend euro kost om aangifte te doen of zo, je kan gewoon het politiebureau binnenlopen en dat gratis doen, niet heel moeilijk…

Ja, ik snap die logica van die mensen ook niet…
pi_214755877
quote:
Ik vind de rolcontainer en dat karretje voor postzakken eigenlijk opvallender dan de kleding en lege zakken voor in de brievenbussen binnen.
pi_214757971
quote:
0s.gif Op zaterdag 17 augustus 2024 23:11 schreef wbwb het volgende:

[..]
1. Hoezo überhaupt postzakken en niet tassen?
De buitenwereld is vaak niet goed op de hoogte van postterminologie. Die weten niet dat wij die oranje (of grijze) dingen met rits "binnentassen" noemen, en geen postzakken. En vervolgens plukken ze een stockfoto van internet met de titel "postzakken" en die zetten ze er bij.

Net zoals de meeste mensen het verschil tussen postbode, postbezorger, pakketbezorger, voorbereider en sorteerder niet weten. Of een brievenbus een postbus noemen.

(Meest recente dieptepunt was een item bij het NOS Journaal over de tegenvallende resultaten bij Mail. En vervolgens ging zo'n verslaggever op pad met een pakketchauffeur en vroeg hij de beste man hoe vaak hij nog een brief bezorgde)
pi_214758540
quote:
0s.gif Op maandag 19 augustus 2024 23:07 schreef Kramerica-Industries het volgende:

[..]

(Meest recente dieptepunt was een item bij het NOS Journaal over de tegenvallende resultaten bij Mail. En vervolgens ging zo'n verslaggever op pad met een pakketchauffeur en vroeg hij de beste man hoe vaak hij nog een brief bezorgde)
Dat is wel heel triest… 8)7
  dinsdag 20 augustus 2024 @ 09:28:47 #184
289633 V__L_N
Voor altijd
pi_214759321
Dan doet de persvoorlichter van de postnl ook niet echt goed zijn werk. Als je benaderd wordt voor zo'n journaal vraag je toch even door.
Loesje
pi_214762470
misschien heeft iemand het al eens gezien,leuk verhaal hoe het was.

https://archive.ph/V6fKU
  woensdag 21 augustus 2024 @ 10:46:42 #186
289633 V__L_N
Voor altijd
pi_214766680
Pc kwam gisteren langs. Er is blijkbaar besloten dat vanaf januari alle dalwijken Prio gaan worden en dat wijken weer opnieuw ingedeeld gaan worden. Voor ons dorp betekend dat dat we overbezet zijn (zijn we nu al). En dat er dus iemand verplaatst moet...
Loesje
pi_214766706
quote:
0s.gif Op woensdag 21 augustus 2024 10:46 schreef V__L_N het volgende:
Pc kwam gisteren langs. Er is blijkbaar besloten dat vanaf januari alle dalwijken Prio gaan worden en dat wijken weer opnieuw ingedeeld gaan worden. Voor ons dorp betekend dat dat we overbezet zijn (zijn we nu al). En dat er dus iemand verplaatst moet...
Hoezo alle dalwijken prio? Dat slaat toch nergens op? Dan laat je toch altijd nog een hoop 24-uurspost gewoon liggen? Is dat ook meteen niks meer waard…
pi_214768331
quote:
0s.gif Op woensdag 21 augustus 2024 10:46 schreef V__L_N het volgende:
Misschien moet iemand dat eens aankaarten bij de OR. Want volgens mij zijn er afspraken met de OR gemaakt mbt de inzet van priowijken, en mag het alleen op depots waar onderbezetting is, en dan ook nog eens alleen bij wijken waar geen bezorger voor is. Dus iemands vaste dalwijken ineens tot priowijken maken is niet de bedoeling.

Want PostNL klaagt bij de politiek dat ze de bezorgnormen niet halen vanwege onderbezetting. Maar als ze simpelweg ELKE dalwijk tot priowijk maken, ook in gebieden waar geen onderbezetting is, dan loopt PostNL willens en wetens post te vertragen, en kunnen ze zich ook niet beroepen op personeelstekort, overmacht, of wat dan ook.

Misschien denkt PostNL dat omdat we de normen sowieso al niet haalden, dat we net zo goed kunnen ophouden met het proberen? Want of je nu minder dan 95% van de post op tijd bezorgt of minder dan bijv. 80%, dat maakt voor een evt ACM-boete niets uit. Dus kan je net zo goed met opzet nog wat extra post laten liggen, dan bespaar je weer wat uren uit, en kun je daar die boete weer deels van betalen.
pi_214768723
quote:
0s.gif Op woensdag 21 augustus 2024 14:39 schreef Kramerica-Industries het volgende:

[..]
Misschien moet iemand dat eens aankaarten bij de OR. Want volgens mij zijn er afspraken met de OR gemaakt mbt de inzet van priowijken, en mag het alleen op depots waar onderbezetting is, en dan ook nog eens alleen bij wijken waar geen bezorger voor is. Dus iemands vaste dalwijken ineens tot priowijken maken is niet de bedoeling.

Want PostNL klaagt bij de politiek dat ze de bezorgnormen niet halen vanwege onderbezetting. Maar als ze simpelweg ELKE dalwijk tot priowijk maken, ook in gebieden waar geen onderbezetting is, dan loopt PostNL willens en wetens post te vertragen, en kunnen ze zich ook niet beroepen op personeelstekort, overmacht, of wat dan ook.

Misschien denkt PostNL dat omdat we de normen sowieso al niet haalden, dat we net zo goed kunnen ophouden met het proberen? Want of je nu minder dan 95% van de post op tijd bezorgt of minder dan bijv. 80%, dat maakt voor een evt ACM-boete niets uit. Dus kan je net zo goed met opzet nog wat extra post laten liggen, dan bespaar je weer wat uren uit, en kun je daar die boete weer deels van betalen.
Bij veel oranje brievenbussen die ik tegenkom is de laatste tijd het blokje van de ophaaldag kapot of verkeerd dus voor consumenten post is het toch al onbekend wanneer je post geleegd is. Maar voor partijenpost zijn gewoon afspraken gemaakt en als je nu al soms ziet dat ze van donderdag naar zaterdag doorschuiven en als daar (sorteer) problemen zijn zit je zo op de dinsdag.. zelfs de meest betrouwbare bezorger lijkt zo onbetrouwbaar te worden. PostNL zegt nu zelfs dat de foto in de app het 'aanlevermoment' is, dus ja dan kan je zo 2 dagen sprokkelen.
  woensdag 21 augustus 2024 @ 15:44:59 #190
289633 V__L_N
Voor altijd
pi_214768798
Ik begreep een beetje uit het verhaal dat het een landelijke nieuwe optimalisatie ronde is. Dus dat het overal waar lb en olk al ingevoerd is dit de volgende stap is. Heb niet het idee dat het bedrijf op dit moment nog maalt om overkomstduur. Ze vinden dat gewoon niet interessant. De boete is te laag en de winst die het oplevert om het niet te doen is te hoog.
Loesje
pi_214769470
quote:
0s.gif Op woensdag 21 augustus 2024 15:44 schreef V__L_N het volgende:
Ik begreep een beetje uit het verhaal dat het een landelijke nieuwe optimalisatie ronde is. Dus dat het overal waar lb en olk al ingevoerd is dit de volgende stap is. Heb niet het idee dat het bedrijf op dit moment nog maalt om overkomstduur. Ze vinden dat gewoon niet interessant. De boete is te laag en de winst die het oplevert om het niet te doen is te hoog.
Ik vind het heel apart. Als het echt een nieuwe landelijke optimalisatie-ronde is, waarom wordt dit dan niet gecommuniceerd? Ik weet dat de interne communicatie bij PostNL niet goed is, maar grote landelijke optimalisatierondes worden ALTIJD uitgebreid gecommuniceerd. Dit klinkt meer als een ideetje van een lokale manager die iets probeert door te voeren en lastige vragen wil ontwijken door zich achter (niet bestaand) landelijk beleid te verschuilen.

Los daarvan vraag ik me af wat ze willen bereiken hier mee. In mijn gebied is de bezetting momenteel prima op orde, dus door van alle dalwijken priowijken te maken bouwen mensen alleen maar minuren op. En omdat er verder nauwelijks wijken open liggen zijn de mogelijkheden om die minuren te compenseren ook zeer beperkt, zodat aan het eind van de maand die minuren kwijtgescholden moeten worden.

En vervolgens ontstaat er dus de situatie dat PostNL opzettelijk post laat liggen, zich daarbij verschuilt achter onderbezetting, terwijl er in feite juist door het laten liggen van werk overbezetting ontstaan is.
pi_214774299
Ze hebben hier vorige maand al een heel depot met overbezetting om gezet naar alles wordt Prio. En ik zie het meer gebeuren. Ook een depot met uitbesteding waar ze een deel van de uitbesteding hebben terug gehaald omdat de wijken Prio moesten worden. Het lijkt er meer mee te maken te hebben dat het kostenbesparend moet zijn (de winst moet op pijl blijven) dan om te zorgen dat de kwaliteit of de bezetting op orde te houden.

Ik vermoed dat de beslissing er dus al een tijdje ligt en dat ze het gewoon rustig uitrollen her en der om te kijken wat de effecten zijn.
Loesje
pi_214774887
Wij zijn ook het bedrijf, en ik wil wel graag mijn werk goed doen. Dus flink aan de bel hangen bij de OR in dit soort gevallen. Gewoon illegaal als de bezetting enigszins op orde is. Aan al die tc's of hoe die nu heten heb je echt niks. Mompelen gepasseerd station en hobbelen braaf mee met welke maatregel dan ook.
pi_214777356
quote:
0s.gif Op donderdag 22 augustus 2024 11:50 schreef Bezorgertje het volgende:
Wij zijn ook het bedrijf, en ik wil wel graag mijn werk goed doen. Dus flink aan de bel hangen bij de OR in dit soort gevallen. Gewoon illegaal als de bezetting enigszins op orde is. Aan al die tc's of hoe die nu heten heb je echt niks. Mompelen gepasseerd station en hobbelen braaf mee met welke maatregel dan ook.
ja iedere keer denken ze boven de wet te staan.
pi_214777361
https://www.telstar-onlin(...)men-dagenlang-liggen

https://www.nhnieuws.nl/n(...)brievenbus-te-zoeken

in het laatste stuk staat de post is met 70% teruggelopen,ja in gehuchten e.d.als ik vandaag weer zie wat het was,dan zou ik met 20min klaar zijn,uiteindelijk was het 4:20 (1 wijk,lopende) de andere was iets minder)
pi_214782851
Hier hoorde ik ook dat alle dalwijken PRIO wijken worden ook al is er geen onderbezetting..
Zoveel mogelijk meldingen maken bij de OR lijkt mij een goed idee.
pi_214784051
quote:
0s.gif Op donderdag 22 augustus 2024 17:53 schreef ophaling10 het volgende:
https://www.telstar-onlin(...)men-dagenlang-liggen

https://www.nhnieuws.nl/n(...)brievenbus-te-zoeken

in het laatste stuk staat de post is met 70% teruggelopen,ja in gehuchten e.d.als ik vandaag weer zie wat het was,dan zou ik met 20min klaar zijn,uiteindelijk was het 4:20 (1 wijk,lopende) de andere was iets minder)
Ik werk hier al meer dan 25 jaar, en geloof maar gerust dat de volumes flink gedaald zijn. Of het echt 70% is durf ik niet te zeggen, wellicht als je meetelt dat we gestopt zijn met hah bezorgen, maar de daling is enorm. Het grote verschil met 20 jaar geleden is echter dat tegenwoordig het grootste deel van de post in 2 dagen wordt gepropt, terwijl het vroeger gelijkmatig over de week verdeeld was. Bovendien waren 20 jaar geleden de wijken een stuk kleiner (meestal liep je 's ochtends een wijk waar 2 tot 2,5 uur voor stond en 's middags eentje van rond de 1 uur). En je had de wijk zelf voorbereid, en het zat gewoon in 1 overzichtelijke bundel, zodat het veel makkelijker en sneller wegliep. En je was dus ook met veel meer mensen.

Dus hoewel tegenwoordig de totale hoeveelheid werk landelijk gezien minder is, is de belasting per bezorger tegenwoordig veel groter omdat de post onevenredig over de week verdeeld is, de wijken veel groter zijn gemaakt, je de post met minder mensen moet weglopen, en het driebundelsysteem omslachtiger en zwaarder is dan het oude 1-bundelsysteem.

En vergeet niet dat uitgerekend de grootste volumedaling zit in de makkelijkst te bezorgen post, de briefpost. Dat is licht, makkelijk machinaal sorteerbaar, en je kunt er veel van meenemen. De daling in de hoeveelheid grote en zware post is stukken kleiner, en pakjes zijn juist gestegen tov vroeger, ook omdat we een deel van de pakjes van de pakketservice er bij hebben gekregen. Maar als PostNL spreekt over volumedaling kijken ze niet naar dit onderscheid, ze kijken puur naar aantallen stuks, en niet naar bewerkelijkheid of gewicht. Een denkfout van heb ik jou daar.

Dus als je het landelijk bekijkt en puur getalmatig dan kan die - 70% best kloppen, maar dat is dan wel maar een zeer klein deel van het verhaal, en ook nog zeer kort door de bocht.
pi_214784335
quote:
0s.gif Op vrijdag 23 augustus 2024 13:41 schreef Kramerica-Industries het volgende:

[..]
Ik werk hier al meer dan 25 jaar, en geloof maar gerust dat de volumes flink gedaald zijn. Of het echt 70% is durf ik niet te zeggen, wellicht als je meetelt dat we gestopt zijn met hah bezorgen, maar de daling is enorm. Het grote verschil met 20 jaar geleden is echter dat tegenwoordig het grootste deel van de post in 2 dagen wordt gepropt, terwijl het vroeger gelijkmatig over de week verdeeld was. Bovendien waren 20 jaar geleden de wijken een stuk kleiner (meestal liep je 's ochtends een wijk waar 2 tot 2,5 uur voor stond en 's middags eentje van rond de 1 uur). En je had de wijk zelf voorbereid, en het zat gewoon in 1 overzichtelijke bundel, zodat het veel makkelijker en sneller wegliep. En je was dus ook met veel meer mensen.

Dus hoewel tegenwoordig de totale hoeveelheid werk landelijk gezien minder is, is de belasting per bezorger tegenwoordig veel groter omdat de post onevenredig over de week verdeeld is, de wijken veel groter zijn gemaakt, je de post met minder mensen moet weglopen, en het driebundelsysteem omslachtiger en zwaarder is dan het oude 1-bundelsysteem.

En vergeet niet dat uitgerekend de grootste volumedaling zit in de makkelijkst te bezorgen post, de briefpost. Dat is licht, makkelijk machinaal sorteerbaar, en je kunt er veel van meenemen. De daling in de hoeveelheid grote en zware post is stukken kleiner, en pakjes zijn juist gestegen tov vroeger, ook omdat we een deel van de pakjes van de pakketservice er bij hebben gekregen. Maar als PostNL spreekt over volumedaling kijken ze niet naar dit onderscheid, ze kijken puur naar aantallen stuks, en niet naar bewerkelijkheid of gewicht. Een denkfout van heb ik jou daar.

Dus als je het landelijk bekijkt en puur getalmatig dan kan die - 70% best kloppen, maar dat is dan wel maar een zeer klein deel van het verhaal, en ook nog zeer kort door de bocht.
Inderdaad de meeste brieven als afspraakbevestigingen etc. gaan nu gewoon via de mail. Het is wachten tot de Belastingdienst ooit 100% digitaal gaat, maar zal altijd wel een klein deel via de post gaan. Ook zaken als wijzigingen doorgeven wat vroeger via een antwoordnummer ging gaat nu digitaal via DigiD bij veel bedrijven. Dat is de grootste daler ja. Een tijdschrift als Kampioen verschijnt ook minder vaak dus ook flinke daling. Vroeger waren de H&M gidsen echt een gruwel. Veel te zwaar en bijna elk adres kreeg ze dubbel, dat was nog eens binnenlopen voor PostNL.
pi_214787418
quote:
0s.gif Op vrijdag 23 augustus 2024 13:41 schreef Kramerica-Industries het volgende:

[..]

ja ze hebben het veel zwaarder dan vroeger gemaakt,en het zelf ingooien,voorbereiden etc.. dat werkte veel beter,bijna nihil fouten(dat moest je wel eerst leren)die magazine's zijn echte killers,zelf vermoed ik dat bijv. in Noordoost Groningen minder post is als in de Randstad en toch pakken ze bij beide de getallen,hier klopt echt niets van.Deze week geen weggooiers gezien ook dat is een drama voor ons,ze gooien iedereen over een boeg(buitenwereld).
pi_214787423
quote:
0s.gif Op vrijdag 23 augustus 2024 14:22 schreef IsItMeOrYou het volgende:

[..]
Inderdaad de meeste brieven als afspraakbevestigingen etc. gaan nu gewoon via de mail. Het is wachten tot de Belastingdienst ooit 100% digitaal gaat, maar zal altijd wel een klein deel via de post gaan. Ook zaken als wijzigingen doorgeven wat vroeger via een antwoordnummer ging gaat nu digitaal via DigiD bij veel bedrijven. Dat is de grootste daler ja. Een tijdschrift als Kampioen verschijnt ook minder vaak dus ook flinke daling. Vroeger waren de H&M gidsen echt een gruwel. Veel te zwaar en bijna elk adres kreeg ze dubbel, dat was nog eens binnenlopen voor PostNL.
wat te denken van de Gouden en Telefoongids mega was dat
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')