abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_214517307
De handdoek is allang in de ring gegooid. "Logisch bezorgen" ( grotere en nog slechter gezette wijken met te weinig looptijd) hebben voor bezorgers het laatste druppeltje arbeidsplezier afgepakt. Doorschuiven van daldagen is bijna standaard en levert geldwinst op en binnenkort zal het wel om de dag bezorgen worden in de wijken. Bedelen bij de overheid of de talloze fantasiebaantjes opgeven. Het zal het eerste worden.
pi_214517567
quote:
0s.gif Op donderdag 1 augustus 2024 22:27 schreef IsItMeOrYou het volgende:
Ik zie dat er in de app onder poststukken geen datum meer staat, lekker (on)betrouwbaar.
Beter geen datum dan een datum die niet klopt.
pi_214517679
quote:
0s.gif Op vrijdag 2 augustus 2024 07:36 schreef blijevis het volgende:

[..]
Beter geen datum dan een datum die niet klopt.
Binnen 3 werkdagen halen ze amper meer. Er wordt gewoon zoveel verschoven. Snap niet waarom ze überhaupt foto's maken, dan is het inzichtelijk welke post je mogelijk mist maar vervolgens doen ze niks want post is ongetraceerd.
  vrijdag 2 augustus 2024 @ 14:05:04 #129
277985 tanteklara
fly farfaraway
pi_214523405
quote:
0s.gif Op donderdag 1 augustus 2024 22:27 schreef IsItMeOrYou het volgende:
Hoe is de bezetting deze zomer bij jullie? Ik zie dat er in de app onder poststukken geen datum meer staat, lekker (on)betrouwbaar.. kunnen ze beter niet de handdoek in de ring gooien? Ik zie de postbezorging er over een jaar of 5 echt niet beter op worden, eerder (nog) slechter.
Bij brieven staat nu in de app:
i Deze post ligt binnenkort in je brievenbus.

Lekker duidelijk.
pi_214524290
quote:
0s.gif Op vrijdag 2 augustus 2024 14:05 schreef tanteklara het volgende:

[..]
Bij brieven staat nu in de app:
i Deze post ligt binnenkort in je brievenbus.

Lekker duidelijk.
Wel zo eerlijk. Voor ons ook fijn, minder klagers die NU hun post willen hebben.
pi_214571521
https://www.telegraaf.nl/(...)ds-verder-onder-druk

uit het stuk:PostNL vraagt nu onder meer een financiële bijdrage van het Rijk.

ze zullen wel gek zijn(Overheid),met die te dure managers etc, zou eerst daar even gaan saneren.
pi_214572569
quote:
0s.gif Op maandag 5 augustus 2024 07:44 schreef ophaling10 het volgende:
https://www.telegraaf.nl/(...)ds-verder-onder-druk

uit het stuk:PostNL vraagt nu onder meer een financiële bijdrage van het Rijk.

ze zullen wel gek zijn(Overheid),met die te dure managers etc, zou eerst daar even gaan saneren.
¤1 miljoen winst maken en dan zeggen dat dat de urgentie van die situatie onderschrijft en de overheid een financiële bijdrage moet maken… :')
  maandag 5 augustus 2024 @ 10:14:27 #133
289633 V__L_N
Voor altijd
pi_214573148
Als ik de overheid was nam ik de postnl terug. Schopte ik iedereen er uit die meer verdiend dan de balkenende norm. Na 1 ronde zuiveren heb je een goed functionerend bedrijf.

Maar goed, hier vragen we ons allemaal af wanneer er bezorgers ontslagen gaan worden. De meeste depots hier hebben alleen nog maar prio en piek en iedereen staat zwaar in de min.
Je hoeft geen wolf te zijn om te weten dat naast het pad de mooiste bloemen groeien
Loesje
pi_214573192
quote:
0s.gif Op maandag 5 augustus 2024 10:14 schreef V__L_N het volgende:
Als ik de overheid was nam ik de postnl terug. Schopte ik iedereen er uit die meer verdiend dan de balkenende norm. Na 1 ronde zuiveren heb je een goed functionerend bedrijf.

Maar goed, hier vragen we ons allemaal af wanneer er bezorgers ontslagen gaan worden. De meeste depots hier hebben alleen nog maar prio en piek en iedereen staat zwaar in de min.
Prio en in de min staan? 8)7
pi_214573961
quote:

Zo simpel is het niet. Grootste probleem bij de bezorging is dat het geen aantrekkelijke baan is voor die paar uurtjes per dag/week. Daar trek je alleen maar mensen mee die meerdere banen moeten hebben voor een leefbaar salaris. Tegenwoordig ga je je baan niet om je leven heen plannen. En als ze ergens een betere baan/omstandigheden vinden zijn ze begrijpelijk weg. Overal roepen dat het slecht gaat helpt ook niet mee voor de instroom.

Als ik kijk naar bezorging in mijn wijk de laatste maanden: de ene dag om 9 uur in de ochtend al post, de volgende dag om 18:30 uur en de dag erna gewoon helemaal niet en doorgeschoven naar de volgende dag. Spoedeisend is de post niet meer zoals vroeger, wat haast heeft komt via de e-mail. Elke dag een andere bezorger die de wijk doet.

Vroeger toen ik nog bij de post werkte had je gewoon elke dag dezelfde 2 wijken, altijd rond dezelfde tijd klaar. Nu mag je zelf bepalen wanneer je je post loopt zolang het maar voor 23u59 in de bus ligt. Geen personeel? Geen probleem, de wijk schuift een dagje op.

Ik ontvang zelf nog redelijk wat post en tijdschriften dus bijna dagelijks zou er bezorging moeten zijn, mijn ouders krijgen misschien 1x per week post. De krant gaat hier ook al jaren goed, alles valt of staat gewoon met gemotiveerd personeel. Zoals laatst ook al uitgelegd: de hele post en pakketmarkt heeft een slecht imago dat niemand het wat kan schelen zolang de cijfers en bezorgstatussen maar kloppen. Het is geen dankbare baan meer geworden.

Ik vrees dat overname door een partij als GLS (investeerder Royal Mail) nog slechter gaat worden en belanden we weer in de PTT/TPG/TNT tijd.. wat een verspillende jaren waren dat.
pi_214574690
quote:
0s.gif Op maandag 5 augustus 2024 09:32 schreef wbwb het volgende:

[..]
¤1 miljoen winst maken en dan zeggen dat dat de urgentie van die situatie onderschrijft en de overheid een financiële bijdrage moet maken… :')
En dat is dan de winst van alleen de briefpost. De winst van het bedrijf als geheel is nog steeds iets van 15 miljoen over Q2

Bovendien was de feitelijke volumedaling van de briefpost slechts 1,3% wat volgens mij historisch laag is. Die 5,9% die ook genoemd werd is gecorrigeerd voor de verkiezingspost. Waarom dat niet meegeteld wordt begrijp ik niet helemaal, verkiezingen zijn niet iets eenmaligs, en bovendien zijn er zo veel soorten verkiezingen dat er bijna elk jaar wel eentje is. (2023 2e Kamer. 2024 Europees Parlement, 2025 even niks tenzij huidige regering voortijdig valt, 2026 gemeenteraad, 2027 weer prov. staten en waterschappen, 2028 tweede kamer, 2029 Europees parlement, etc).
Newman: I'm a U.S. Postal worker.
George: Aren't those the guys that always go crazy and come back with a gun and shoot everybody?
Newman: Sometimes...
pi_214574743
quote:

Met die priowijken wordt enorm de hand gelicht. De afspraak was dat alleen dalwijken waar structureel geen bezorger voor is een priowijk worden, maar bij ons worden geregeld zelfs vaste wijken van bezorgers als priowijk aangeleverd. En volgende week zijn zelfs ALLE dalwijken op ons depot een priowijk, ook mijn eigen! Kunnen ze nog meer tijd van de mensen af pakken door alle wijken gewoon op 20 minuten te zetten.
George: Aren't those the guys that always go crazy and come back with a gun and shoot everybody?
pi_214580737
quote:
0s.gif Op maandag 5 augustus 2024 11:52 schreef Kramerica-Industries het volgende:

[..]
Met die priowijken wordt enorm de hand gelicht. De afspraak was dat alleen dalwijken waar structureel geen bezorger voor is een priowijk worden, maar bij ons worden geregeld zelfs vaste wijken van bezorgers als priowijk aangeleverd. En volgende week zijn zelfs ALLE dalwijken op ons depot een priowijk, ook mijn eigen! Kunnen ze nog meer tijd van de mensen af pakken door alle wijken gewoon op 20 minuten te zetten.
2k reactie's. https://www.nu.nl/economi(...)g-om-hulp.html#nujij
pi_214607534
quote:
Gezien hier in Nederland alles altijd efficiënt en 'zelfservice' moet wacht ik vol spanning op de eerste berichten voor een pilot waar je zelf je post kan/moet ophalen bij een PostNL punt/wijkautomaat. Gewoon lekker in elke wijk een automaat zetten, zoals nu zeg maar al iedereen een brievenbus heeft ;) iets met wiel opnieuw uitvinden zijn ze wel goed in bij PostNL :')
  woensdag 7 augustus 2024 @ 11:28:46 #141
289633 V__L_N
Voor altijd
pi_214608805
quote:
0s.gif Op maandag 5 augustus 2024 11:52 schreef Kramerica-Industries het volgende:

[..]
In de 2 omliggende steden hier zijn alle dal wijken omgezet naar priowijken. Al een paar weken. Zogenaamd hadden die depots onderbezetting. Maar dat viel nog wel mee. Maar nu loopt iedereen daar dus willekeurig wijken, en zijn er dus mensen met 6 priowijken per dag. Maar iedereen gaat dus in de min.

En nu is dat nog vol te houden, want zomerdal en het feit dat we zo weinig gidsen hebben scheelt enorm in de belading. Maar 1 September is iedereen terug van vakantie, uitgerust en wel en dan barsten je tassen al snel uit mekaar en gilt iedereen dat de piekdagen al veel te zwaar zijn. Beter zouden ze die lichter maken.
Je hoeft geen wolf te zijn om te weten dat naast het pad de mooiste bloemen groeien
Loesje
pi_214616357
quote:
0s.gif Op woensdag 7 augustus 2024 11:28 schreef V__L_N het volgende:

[..]
In de 2 omliggende steden hier zijn alle dal wijken omgezet naar priowijken. Al een paar weken. Zogenaamd hadden die depots onderbezetting. Maar dat viel nog wel mee. Maar nu loopt iedereen daar dus willekeurig wijken, en zijn er dus mensen met 6 priowijken per dag. Maar iedereen gaat dus in de min.

En nu is dat nog vol te houden, want zomerdal en het feit dat we zo weinig gidsen hebben scheelt enorm in de belading. Maar 1 September is iedereen terug van vakantie, uitgerust en wel en dan barsten je tassen al snel uit mekaar en gilt iedereen dat de piekdagen al veel te zwaar zijn. Beter zouden ze die lichter maken.
ja met alle "misere " op financieel gebied ,leggen ze de bal steeds weer onderin,onderin valt niets meer te halen,ze moeten het echt bovenin zoeken,en daar hoef je echt niet voor op Stanford te hebben gezeten.
pi_214619873
quote:
0s.gif Op woensdag 7 augustus 2024 20:14 schreef ophaling10 het volgende:

[..]
ja met alle "misere " op financieel gebied ,leggen ze de bal steeds weer onderin,onderin valt niets meer te halen,ze moeten het echt bovenin zoeken,en daar hoef je echt niet voor op Stanford te hebben gezeten.
Nou, ik denk dat er, zoals bij veel bedrijven, ook een hoop kantoorpersoneel met een bullshitbaan rondloopt.

Maar uhh… zit er bijvoorbeeld ook maar iemand te wachten op dat Studio PostNL?
pi_214627302
quote:
0s.gif Op donderdag 8 augustus 2024 00:03 schreef wbwb het volgende:

[..]
Nou, ik denk dat er, zoals bij veel bedrijven, ook een hoop kantoorpersoneel met een bullshitbaan rondloopt.

Maar uhh… zit er bijvoorbeeld ook maar iemand te wachten op dat Studio PostNL?
Of wat dacht je van Tradler? Als je dan toch nog verder wil bezuinigen op postbezorgers, gooi dan dat infantiele Tradler er uit. De meeste postbezorgers gebruiken het niet, en het kost jaarlijks toch aardig wat geld.
pi_214628037
quote:
0s.gif Op donderdag 8 augustus 2024 16:35 schreef Kramerica-Industries het volgende:

[..]
Of wat dacht je van Tradler? Als je dan toch nog verder wil bezuinigen op postbezorgers, gooi dan dat infantiele Tradler er uit. De meeste postbezorgers gebruiken het niet, en het kost jaarlijks toch aardig wat geld.
Had je de nieuwsbrief van de OR al ontvangen/gelezen? weer leggen ze de bal bij de bezorgers,met die looptijden en iemand meelopen,leren ze het nooit een keer.
pi_214628540
quote:
0s.gif Op donderdag 8 augustus 2024 17:38 schreef ophaling10 het volgende:

[..]
Had je de nieuwsbrief van de OR al ontvangen/gelezen? weer leggen ze de bal bij de bezorgers,met die looptijden en iemand meelopen,leren ze het nooit een keer.
Ja zeker, en ik heb met stijgende verbazing kennis genomen van de inhoud.

quote:
In onze vorige nieuwsbrief lieten we al doorschemeren dat er wat aan de hand is. Toen leek het nog heel klein en vooral een probleem in de binnensteden. Inmiddels zien we dat alle tot nu toe gemeten BG’en (acht van de tien) de bandbreedteregel overschrijden.

Dit bevestigt eindelijk wat de medewerkers al ruim een jaar aangeven: we krijgen te weinig basistijd voor onze wijk!
Hier laat de OR tussen de regels doorschemeren dat zij zelf de bezorgers ook niet helemaal geloofden. Wij roepen al sinds het begin van LB dat de wijken veel te krap staan, maar kennelijk heeft de OR al die tijd gedacht dat het een klein lokaal probleem betrof, en is pas na een jaar het kwartje gevallen. Dat bewijst maar weer hoe ver de OR van de werkvloer af staat.

Met deze kennis in het achterhoofd is de volgende passage redelijk absurd te noemen:

quote:
De OR heeft het afgelopen jaar veel signalen van bezorgers gekregen dat hun basistijd te krap staat. We zijn daarom zeer verbaasd dat maar heel weinig medewerkers een afspraak hebben gemaakt met de Logistiek Coach (LC) om mee te lopen op een wijk. De LC maakt dan gebruik van een checklist om de loop te beoordelen. Deze mogelijkheid is er nu in álle bezorggebieden. Het is de snelste manier om er tijd bij te krijgen als blijkt dat dat nodig is.
Dus hoewel het inmiddels als een paal boven water staat dat in elk geval de piekwijken veel te krap staan, en het dus een collectief probleem betreft, wordt er toch nog verwacht dat elke bezorger individueel met de LC in conclaaf gaat om de looptijd op te hogen. Wat is het volgende? De CAO afschaffen en elke bezorger zelf zijn eigen salarisonderhandelingen laten voeren? Wat zijn dit voor verdeel en heers-taktieken?

En het wordt nog mooier:

quote:
Het is de bedoeling dat de LC’s ook uit zichzelf gaan meelopen in wijken waar veel op geplust wordt. Dus ook wijken waar géén vaste bezorger werkt. Dit om te kijken of er meer tijd bij moet.
Een beetje bestelgebied van een LC telt al gauw minstens 300 wijken. Die staan vrijwel allemaal te krap, en daar wordt dan ook veel op geplust. En dan zou die man of vrouw in al die wijken moeten gaan mee lopen? Dat is toch een onmogelijke opgave?

Knettergek zijn ze :(
pi_214628699
@.Die staan vrijwel allemaal te krap, en daar wordt dan ook veel op geplust. En dan zou die man of vrouw in al die wijken moeten gaan mee lopen? Dat is toch een onmogelijke opgave?

Buitendat,dat is sowieso verspilde werktijd,die ze beter bij de bezorgers/sters kunnen onderbrengen(betaald).
Ze zitten redelijk klem,niet alleen met medewerkers,maar ook met de " lastige " mensen,en dat alles tesamen
met de fraaie nieuwsberichten de laatste tijd,gaan ze het zwaar krijgen,eigenlijk is het een soort van figuurlijke revanche van de uitkleding de afgelopen 20jr.
Zelf zou ik never zo'n nieuwsbrief in deze hoedanigheid aan postmensen toe durven te sturen.
Stelletje emoe's.
  donderdag 8 augustus 2024 @ 23:14:37 #148
289633 V__L_N
Voor altijd
pi_214636077
Ik vraag me af wat de oplossing straks is. Laten we wel zijn de meetstaaf is 6 minuten op een uur. Kent iemand een piekwijk waar dat niet bij gehaald wordt? Dus 2,5 uur op papier geeft 15 minuten plussen. Denk dat dat 99% van de wijken is. Dan zullen ze toch wel ergens iets er bij moeten gooien.

Natuurlijk komen ze daar achter na een zwaar verneukte zomerdal die echt alles en iedereen gestoord maakt. Maar goed, misschien komen ze er uit voordat we weer een gestoorde kerst in gaan waar mensen 2 keer hun wijktijd gaan plussen.

Wat betreft dat vragen om extra tijd. Ik heb dat ook niet gedaan. Zit daar in het zomerdal ook helemaal niet op te wachten. Dat is meer leuk voor september/oktober. En dan ben ik al weer aan mijn derde lc toe sinds maart, dus waarom zou je je druk maken.
Loesje
pi_214636222
Die 10% plussen op minstens 20% van de piekwijken is een lachertje. Dat moesten wij al doen nog voor de komst van LB. Toen kregen we LB, en moesten we nog meer plussen. Na een half jaar zouden de looptijden geëvalueerd worden, was ons verteld. En wat gebeurde er toen? Toen ging er vrolijk nog 15 tot 20% af bij iedereen. 8)7
Dus nu moet je op een gemiddelde piekwijk al snel 20-40% bij plussen. En op dalwijken ook, want die zijn nu op papier ineens allemaal priowijken geworden, dus daar is de looptijd ook zo'n beetje van gehalveerd. Terwijl je gewoon de zelfde post hebt als altijd, dus hoezo priowijk?

Vandaar dat ik er helemaal geen behoefte aan heb dat een LC met een checklist met mij gaat meelopen. Want ze zijn in staat om er dan gewoon vrolijk nog meer tijd af te halen. 8)7 8)7 8)7
pi_214636303
Is die checklist ook nog ergens te vinden dan?
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')