abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_214734168
quote:
0s.gif Op vrijdag 16 augustus 2024 22:57 schreef V__L_N het volgende:

[..]
Daarvoor zouden we tegenwoordig dan weer mentoren moeten hebben. Maar volgens mij is dat een redelijk selectieve uitvinden, want hier heb ik ze nog nooit gezien.
Postbode-plus was wel op en top altijd. Praktisch, kon je ook bellen voor goeie tips. De eerste keer dat ik alleen de oudjaarperiode deed dropte die ook langs met tips over hoe om te gaan met jeugd en vuurwerk (regionaal probleempje). En ik weet nog dat ik de eerste keer iemand ging inwerken, toen ging hij mij leren iemand in te werken... Zie dat nu niet meer gebeuren.
[..]
Dat grapje met bepalen welke post niet relevant is doen ze al jaren. Dit zelfde is in mijn wijk gebeurd terwijl ik op vakantie was... Na mijn vakantie gezeur over verdwenen post. En vervolgens weken later weer gezeur omdat dus niet alle verdwenen post ook werd bezorgd. Echt ook dat pakken ze weer niet handig aan.

Ik heb op de wandelgangen opgepikt dat blijkbaar alle minuren voor deze zomer worden weggewoven. Ze hebben helemaal geen inzicht meer over wie plus en min heeft, dus kunnen ze niet goed meer schuiven. Wat betekend dat ze dat voor nu dus noodgedwongen moeten laten gaan.
Maar mag dat wettelijk wel? Er is toch gewoon betaald voor bezorging? Dus als de post alsnog gevonden is en leesbaar, lekker bezorgen. Of het nou een tv-gids of ansichtkaart is PostNL mag zelf niet bepalen wat nog relevant is om te bezorgen. Dat doen ze met 'normale' post toch ook niet?
pi_214739501
quote:
1. Waarom altijd postzakken bij je thuis opslaan?
2. Waarom moet PostNL altijd nadenken óf ze aangifte gaan doen? Achterhouden en niet bezorgen van post is niet oké.

Dat je tijdens een vakantiebaantje op kantoor de kantjes er vanaf loopt oké, maar waarom ga je bij de post werken als je geen post gaat bezorgen? Voor het geld hoef je het in ieder geval niet te doen..
pi_214741458
quote:
0s.gif Op zaterdag 17 augustus 2024 19:42 schreef IsItMeOrYou het volgende:

[..]
1. Waarom altijd postzakken bij je thuis opslaan?
2. Waarom moet PostNL altijd nadenken óf ze aangifte gaan doen? Achterhouden en niet bezorgen van post is niet oké.

Dat je tijdens een vakantiebaantje op kantoor de kantjes er vanaf loopt oké, maar waarom ga je bij de post werken als je geen post gaat bezorgen? Voor het geld hoef je het in ieder geval niet te doen..
1. Hoezo überhaupt postzakken en niet tassen?
2. Dat snap ik inderdaad ook niet. Gewoon aangifte doen. Het is niet alsof het duizend euro kost om aangifte te doen of zo, je kan gewoon het politiebureau binnenlopen en dat gratis doen, niet heel moeilijk…

Ja, ik snap die logica van die mensen ook niet…
pi_214755877
quote:
Ik vind de rolcontainer en dat karretje voor postzakken eigenlijk opvallender dan de kleding en lege zakken voor in de brievenbussen binnen.
pi_214757971
quote:
0s.gif Op zaterdag 17 augustus 2024 23:11 schreef wbwb het volgende:

[..]
1. Hoezo überhaupt postzakken en niet tassen?
De buitenwereld is vaak niet goed op de hoogte van postterminologie. Die weten niet dat wij die oranje (of grijze) dingen met rits "binnentassen" noemen, en geen postzakken. En vervolgens plukken ze een stockfoto van internet met de titel "postzakken" en die zetten ze er bij.

Net zoals de meeste mensen het verschil tussen postbode, postbezorger, pakketbezorger, voorbereider en sorteerder niet weten. Of een brievenbus een postbus noemen.

(Meest recente dieptepunt was een item bij het NOS Journaal over de tegenvallende resultaten bij Mail. En vervolgens ging zo'n verslaggever op pad met een pakketchauffeur en vroeg hij de beste man hoe vaak hij nog een brief bezorgde)
Newman: I'm a U.S. Postal worker.
George: Aren't those the guys that always go crazy and come back with a gun and shoot everybody?
Newman: Sometimes...
pi_214758540
quote:
0s.gif Op maandag 19 augustus 2024 23:07 schreef Kramerica-Industries het volgende:

[..]

(Meest recente dieptepunt was een item bij het NOS Journaal over de tegenvallende resultaten bij Mail. En vervolgens ging zo'n verslaggever op pad met een pakketchauffeur en vroeg hij de beste man hoe vaak hij nog een brief bezorgde)
Dat is wel heel triest… 8)7
  dinsdag 20 augustus 2024 @ 09:28:47 #184
289633 V__L_N
Voor altijd
pi_214759321
Dan doet de persvoorlichter van de postnl ook niet echt goed zijn werk. Als je benaderd wordt voor zo'n journaal vraag je toch even door.
Je hoeft geen wolf te zijn om te weten dat naast het pad de mooiste bloemen groeien
Loesje
pi_214762470
misschien heeft iemand het al eens gezien,leuk verhaal hoe het was.

https://archive.ph/V6fKU
  woensdag 21 augustus 2024 @ 10:46:42 #186
289633 V__L_N
Voor altijd
pi_214766680
Pc kwam gisteren langs. Er is blijkbaar besloten dat vanaf januari alle dalwijken Prio gaan worden en dat wijken weer opnieuw ingedeeld gaan worden. Voor ons dorp betekend dat dat we overbezet zijn (zijn we nu al). En dat er dus iemand verplaatst moet...
Je hoeft geen wolf te zijn om te weten dat naast het pad de mooiste bloemen groeien
Loesje
pi_214766706
quote:
0s.gif Op woensdag 21 augustus 2024 10:46 schreef V__L_N het volgende:
Pc kwam gisteren langs. Er is blijkbaar besloten dat vanaf januari alle dalwijken Prio gaan worden en dat wijken weer opnieuw ingedeeld gaan worden. Voor ons dorp betekend dat dat we overbezet zijn (zijn we nu al). En dat er dus iemand verplaatst moet...
Hoezo alle dalwijken prio? Dat slaat toch nergens op? Dan laat je toch altijd nog een hoop 24-uurspost gewoon liggen? Is dat ook meteen niks meer waard…
pi_214768331
quote:
0s.gif Op woensdag 21 augustus 2024 10:46 schreef V__L_N het volgende:
Misschien moet iemand dat eens aankaarten bij de OR. Want volgens mij zijn er afspraken met de OR gemaakt mbt de inzet van priowijken, en mag het alleen op depots waar onderbezetting is, en dan ook nog eens alleen bij wijken waar geen bezorger voor is. Dus iemands vaste dalwijken ineens tot priowijken maken is niet de bedoeling.

Want PostNL klaagt bij de politiek dat ze de bezorgnormen niet halen vanwege onderbezetting. Maar als ze simpelweg ELKE dalwijk tot priowijk maken, ook in gebieden waar geen onderbezetting is, dan loopt PostNL willens en wetens post te vertragen, en kunnen ze zich ook niet beroepen op personeelstekort, overmacht, of wat dan ook.

Misschien denkt PostNL dat omdat we de normen sowieso al niet haalden, dat we net zo goed kunnen ophouden met het proberen? Want of je nu minder dan 95% van de post op tijd bezorgt of minder dan bijv. 80%, dat maakt voor een evt ACM-boete niets uit. Dus kan je net zo goed met opzet nog wat extra post laten liggen, dan bespaar je weer wat uren uit, en kun je daar die boete weer deels van betalen.
George: Aren't those the guys that always go crazy and come back with a gun and shoot everybody?
pi_214768723
quote:
0s.gif Op woensdag 21 augustus 2024 14:39 schreef Kramerica-Industries het volgende:

[..]
Misschien moet iemand dat eens aankaarten bij de OR. Want volgens mij zijn er afspraken met de OR gemaakt mbt de inzet van priowijken, en mag het alleen op depots waar onderbezetting is, en dan ook nog eens alleen bij wijken waar geen bezorger voor is. Dus iemands vaste dalwijken ineens tot priowijken maken is niet de bedoeling.

Want PostNL klaagt bij de politiek dat ze de bezorgnormen niet halen vanwege onderbezetting. Maar als ze simpelweg ELKE dalwijk tot priowijk maken, ook in gebieden waar geen onderbezetting is, dan loopt PostNL willens en wetens post te vertragen, en kunnen ze zich ook niet beroepen op personeelstekort, overmacht, of wat dan ook.

Misschien denkt PostNL dat omdat we de normen sowieso al niet haalden, dat we net zo goed kunnen ophouden met het proberen? Want of je nu minder dan 95% van de post op tijd bezorgt of minder dan bijv. 80%, dat maakt voor een evt ACM-boete niets uit. Dus kan je net zo goed met opzet nog wat extra post laten liggen, dan bespaar je weer wat uren uit, en kun je daar die boete weer deels van betalen.
Bij veel oranje brievenbussen die ik tegenkom is de laatste tijd het blokje van de ophaaldag kapot of verkeerd dus voor consumenten post is het toch al onbekend wanneer je post geleegd is. Maar voor partijenpost zijn gewoon afspraken gemaakt en als je nu al soms ziet dat ze van donderdag naar zaterdag doorschuiven en als daar (sorteer) problemen zijn zit je zo op de dinsdag.. zelfs de meest betrouwbare bezorger lijkt zo onbetrouwbaar te worden. PostNL zegt nu zelfs dat de foto in de app het 'aanlevermoment' is, dus ja dan kan je zo 2 dagen sprokkelen.
  woensdag 21 augustus 2024 @ 15:44:59 #190
289633 V__L_N
Voor altijd
pi_214768798
Ik begreep een beetje uit het verhaal dat het een landelijke nieuwe optimalisatie ronde is. Dus dat het overal waar lb en olk al ingevoerd is dit de volgende stap is. Heb niet het idee dat het bedrijf op dit moment nog maalt om overkomstduur. Ze vinden dat gewoon niet interessant. De boete is te laag en de winst die het oplevert om het niet te doen is te hoog.
Loesje
pi_214769470
quote:
0s.gif Op woensdag 21 augustus 2024 15:44 schreef V__L_N het volgende:
Ik begreep een beetje uit het verhaal dat het een landelijke nieuwe optimalisatie ronde is. Dus dat het overal waar lb en olk al ingevoerd is dit de volgende stap is. Heb niet het idee dat het bedrijf op dit moment nog maalt om overkomstduur. Ze vinden dat gewoon niet interessant. De boete is te laag en de winst die het oplevert om het niet te doen is te hoog.
Ik vind het heel apart. Als het echt een nieuwe landelijke optimalisatie-ronde is, waarom wordt dit dan niet gecommuniceerd? Ik weet dat de interne communicatie bij PostNL niet goed is, maar grote landelijke optimalisatierondes worden ALTIJD uitgebreid gecommuniceerd. Dit klinkt meer als een ideetje van een lokale manager die iets probeert door te voeren en lastige vragen wil ontwijken door zich achter (niet bestaand) landelijk beleid te verschuilen.

Los daarvan vraag ik me af wat ze willen bereiken hier mee. In mijn gebied is de bezetting momenteel prima op orde, dus door van alle dalwijken priowijken te maken bouwen mensen alleen maar minuren op. En omdat er verder nauwelijks wijken open liggen zijn de mogelijkheden om die minuren te compenseren ook zeer beperkt, zodat aan het eind van de maand die minuren kwijtgescholden moeten worden.

En vervolgens ontstaat er dus de situatie dat PostNL opzettelijk post laat liggen, zich daarbij verschuilt achter onderbezetting, terwijl er in feite juist door het laten liggen van werk overbezetting ontstaan is.
pi_214774299
Ze hebben hier vorige maand al een heel depot met overbezetting om gezet naar alles wordt Prio. En ik zie het meer gebeuren. Ook een depot met uitbesteding waar ze een deel van de uitbesteding hebben terug gehaald omdat de wijken Prio moesten worden. Het lijkt er meer mee te maken te hebben dat het kostenbesparend moet zijn (de winst moet op pijl blijven) dan om te zorgen dat de kwaliteit of de bezetting op orde te houden.

Ik vermoed dat de beslissing er dus al een tijdje ligt en dat ze het gewoon rustig uitrollen her en der om te kijken wat de effecten zijn.
Loesje
pi_214774887
Wij zijn ook het bedrijf, en ik wil wel graag mijn werk goed doen. Dus flink aan de bel hangen bij de OR in dit soort gevallen. Gewoon illegaal als de bezetting enigszins op orde is. Aan al die tc's of hoe die nu heten heb je echt niks. Mompelen gepasseerd station en hobbelen braaf mee met welke maatregel dan ook.
pi_214777356
quote:
0s.gif Op donderdag 22 augustus 2024 11:50 schreef Bezorgertje het volgende:
Wij zijn ook het bedrijf, en ik wil wel graag mijn werk goed doen. Dus flink aan de bel hangen bij de OR in dit soort gevallen. Gewoon illegaal als de bezetting enigszins op orde is. Aan al die tc's of hoe die nu heten heb je echt niks. Mompelen gepasseerd station en hobbelen braaf mee met welke maatregel dan ook.
ja iedere keer denken ze boven de wet te staan.
pi_214777361
https://www.telstar-onlin(...)men-dagenlang-liggen

https://www.nhnieuws.nl/n(...)brievenbus-te-zoeken

in het laatste stuk staat de post is met 70% teruggelopen,ja in gehuchten e.d.als ik vandaag weer zie wat het was,dan zou ik met 20min klaar zijn,uiteindelijk was het 4:20 (1 wijk,lopende) de andere was iets minder)
pi_214782851
Hier hoorde ik ook dat alle dalwijken PRIO wijken worden ook al is er geen onderbezetting..
Zoveel mogelijk meldingen maken bij de OR lijkt mij een goed idee.
pi_214784051
quote:
0s.gif Op donderdag 22 augustus 2024 17:53 schreef ophaling10 het volgende:
https://www.telstar-onlin(...)men-dagenlang-liggen

https://www.nhnieuws.nl/n(...)brievenbus-te-zoeken

in het laatste stuk staat de post is met 70% teruggelopen,ja in gehuchten e.d.als ik vandaag weer zie wat het was,dan zou ik met 20min klaar zijn,uiteindelijk was het 4:20 (1 wijk,lopende) de andere was iets minder)
Ik werk hier al meer dan 25 jaar, en geloof maar gerust dat de volumes flink gedaald zijn. Of het echt 70% is durf ik niet te zeggen, wellicht als je meetelt dat we gestopt zijn met hah bezorgen, maar de daling is enorm. Het grote verschil met 20 jaar geleden is echter dat tegenwoordig het grootste deel van de post in 2 dagen wordt gepropt, terwijl het vroeger gelijkmatig over de week verdeeld was. Bovendien waren 20 jaar geleden de wijken een stuk kleiner (meestal liep je 's ochtends een wijk waar 2 tot 2,5 uur voor stond en 's middags eentje van rond de 1 uur). En je had de wijk zelf voorbereid, en het zat gewoon in 1 overzichtelijke bundel, zodat het veel makkelijker en sneller wegliep. En je was dus ook met veel meer mensen.

Dus hoewel tegenwoordig de totale hoeveelheid werk landelijk gezien minder is, is de belasting per bezorger tegenwoordig veel groter omdat de post onevenredig over de week verdeeld is, de wijken veel groter zijn gemaakt, je de post met minder mensen moet weglopen, en het driebundelsysteem omslachtiger en zwaarder is dan het oude 1-bundelsysteem.

En vergeet niet dat uitgerekend de grootste volumedaling zit in de makkelijkst te bezorgen post, de briefpost. Dat is licht, makkelijk machinaal sorteerbaar, en je kunt er veel van meenemen. De daling in de hoeveelheid grote en zware post is stukken kleiner, en pakjes zijn juist gestegen tov vroeger, ook omdat we een deel van de pakjes van de pakketservice er bij hebben gekregen. Maar als PostNL spreekt over volumedaling kijken ze niet naar dit onderscheid, ze kijken puur naar aantallen stuks, en niet naar bewerkelijkheid of gewicht. Een denkfout van heb ik jou daar.

Dus als je het landelijk bekijkt en puur getalmatig dan kan die - 70% best kloppen, maar dat is dan wel maar een zeer klein deel van het verhaal, en ook nog zeer kort door de bocht.
pi_214784335
quote:
0s.gif Op vrijdag 23 augustus 2024 13:41 schreef Kramerica-Industries het volgende:

[..]
Ik werk hier al meer dan 25 jaar, en geloof maar gerust dat de volumes flink gedaald zijn. Of het echt 70% is durf ik niet te zeggen, wellicht als je meetelt dat we gestopt zijn met hah bezorgen, maar de daling is enorm. Het grote verschil met 20 jaar geleden is echter dat tegenwoordig het grootste deel van de post in 2 dagen wordt gepropt, terwijl het vroeger gelijkmatig over de week verdeeld was. Bovendien waren 20 jaar geleden de wijken een stuk kleiner (meestal liep je 's ochtends een wijk waar 2 tot 2,5 uur voor stond en 's middags eentje van rond de 1 uur). En je had de wijk zelf voorbereid, en het zat gewoon in 1 overzichtelijke bundel, zodat het veel makkelijker en sneller wegliep. En je was dus ook met veel meer mensen.

Dus hoewel tegenwoordig de totale hoeveelheid werk landelijk gezien minder is, is de belasting per bezorger tegenwoordig veel groter omdat de post onevenredig over de week verdeeld is, de wijken veel groter zijn gemaakt, je de post met minder mensen moet weglopen, en het driebundelsysteem omslachtiger en zwaarder is dan het oude 1-bundelsysteem.

En vergeet niet dat uitgerekend de grootste volumedaling zit in de makkelijkst te bezorgen post, de briefpost. Dat is licht, makkelijk machinaal sorteerbaar, en je kunt er veel van meenemen. De daling in de hoeveelheid grote en zware post is stukken kleiner, en pakjes zijn juist gestegen tov vroeger, ook omdat we een deel van de pakjes van de pakketservice er bij hebben gekregen. Maar als PostNL spreekt over volumedaling kijken ze niet naar dit onderscheid, ze kijken puur naar aantallen stuks, en niet naar bewerkelijkheid of gewicht. Een denkfout van heb ik jou daar.

Dus als je het landelijk bekijkt en puur getalmatig dan kan die - 70% best kloppen, maar dat is dan wel maar een zeer klein deel van het verhaal, en ook nog zeer kort door de bocht.
Inderdaad de meeste brieven als afspraakbevestigingen etc. gaan nu gewoon via de mail. Het is wachten tot de Belastingdienst ooit 100% digitaal gaat, maar zal altijd wel een klein deel via de post gaan. Ook zaken als wijzigingen doorgeven wat vroeger via een antwoordnummer ging gaat nu digitaal via DigiD bij veel bedrijven. Dat is de grootste daler ja. Een tijdschrift als Kampioen verschijnt ook minder vaak dus ook flinke daling. Vroeger waren de H&M gidsen echt een gruwel. Veel te zwaar en bijna elk adres kreeg ze dubbel, dat was nog eens binnenlopen voor PostNL.
pi_214787418
quote:
0s.gif Op vrijdag 23 augustus 2024 13:41 schreef Kramerica-Industries het volgende:

[..]

ja ze hebben het veel zwaarder dan vroeger gemaakt,en het zelf ingooien,voorbereiden etc.. dat werkte veel beter,bijna nihil fouten(dat moest je wel eerst leren)die magazine's zijn echte killers,zelf vermoed ik dat bijv. in Noordoost Groningen minder post is als in de Randstad en toch pakken ze bij beide de getallen,hier klopt echt niets van.Deze week geen weggooiers gezien ook dat is een drama voor ons,ze gooien iedereen over een boeg(buitenwereld).
pi_214787423
quote:
0s.gif Op vrijdag 23 augustus 2024 14:22 schreef IsItMeOrYou het volgende:

[..]
Inderdaad de meeste brieven als afspraakbevestigingen etc. gaan nu gewoon via de mail. Het is wachten tot de Belastingdienst ooit 100% digitaal gaat, maar zal altijd wel een klein deel via de post gaan. Ook zaken als wijzigingen doorgeven wat vroeger via een antwoordnummer ging gaat nu digitaal via DigiD bij veel bedrijven. Dat is de grootste daler ja. Een tijdschrift als Kampioen verschijnt ook minder vaak dus ook flinke daling. Vroeger waren de H&M gidsen echt een gruwel. Veel te zwaar en bijna elk adres kreeg ze dubbel, dat was nog eens binnenlopen voor PostNL.
wat te denken van de Gouden en Telefoongids mega was dat
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')