abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  dinsdag 11 juni 2024 @ 18:36:18 #241
438527 MissButterflyy
De beste dingen in het leven z
pi_213872301
quote:
0s.gif Op maandag 10 juni 2024 22:10 schreef Scorpie het volgende:

[..]
Jij oppert Hamas als tegenkandidaat?

Los van hoe lang deze oorlog duurt, Gaza zal de eerstkomende 20 jaar geen, of zeer beperkte, vorm van zelfbestuur gaan kennen. Hun militaire slagkracht zal nagenoeg nihil zijn, en alles zal onder zeer strenge moderatie van Israël danwel een coalitie van de willing zijn.
Natuurlijk niet, maar er zullen meer landen of partijen zijn die er neutraal in staan.
Wie dit leest is een lezer van dit
pi_213872327
quote:
1s.gif Op dinsdag 11 juni 2024 18:28 schreef opgebaarde het volgende:

[..]
Als een 'onafhankelijke' partij er iets van moet vinden, is het vrij essentieel dat die partij het bewijs ziet en de getuigen kent. Als het slachtoffer hier niet volledig aan mee wil werken, moet dat op het conto van die 'onafhankelijke' partij gelegd worden?
Want het “bewijs” van deze operatie is binnen 48 uur wel geverifieerd en als waar gevonden, wat een wereldrecord is en doet denken aan het ziekenhuis incident. Die 500 doden zijn ze nog steeds aan het zoeken, maar ook toen wist de VN al dat Israël de schuldige was:

https://press.un.org/en/2023/gashc4386.doc.htm

Kortom, die VN kan je allang niet meer serieus nemen, zo snel nemen ze Israël de maat.
pi_213872397
quote:
0s.gif Op dinsdag 11 juni 2024 18:38 schreef Scorpie het volgende:

[..]
Want het “bewijs” van deze operatie is binnen 48 uur wel geverifieerd en als waar gevonden, wat een wereldrecord is en doet denken aan het ziekenhuis incident. Die 500 doden zijn ze nog steeds aan het zoeken, maar ook toen wist de VN al dat Israël de schuldige was:

https://press.un.org/en/2023/gashc4386.doc.htm

Kortom, die VN kan je allang niet meer serieus nemen, zo snel nemen ze Israël de maat.
Je had het over die verkrachtingen. Een andere zaak erbij pakken is afleiding.

Als er vandaag iets in Gaza ontploft of een flatgebouw stort in. Dan ga jij er ook vanuit dat dit komt door een bom of raket van IDF. Jij bent niet veel beter dan die VN. Zelfs een persvoorlichter maakte de fout dat de explosie door zijn IDF kwam, uurtje later verwijderde hij zijn tweet.
pi_213872436
quote:
1s.gif Op dinsdag 11 juni 2024 18:33 schreef opgebaarde het volgende:

[..]
Ah dus jij weet het ook niet, je stelt een vraag en daarna beantwoord je in alinea twee je eigen vraag en komt direct met de conclusie 'is niet echt heel sterk argument'. Dan begrijp ik wel dat zo'n VN tekst enorme irritatie opwekt

Als dat zo is gebeurd, zoals jij denkt, is het toch prima om dar uit te zoeken? Dat het dossier bij voorbaat gesloten is, is gewoon niet zo'n best verhaal
Je kunt moeilijk gaan beweren dat Hamas niet probeerde de bevrijding te stoppen. Hadden ze dat niet gedaan waren ze alleen maar wat gijzelnemers kwijtgeraakt. En misschien waren er een paar pechvogels die zich op het verkeerde moment op de verkeerde plek bevonden omgekomen, maar dat was het dan wel. De IDF wilde die vier bevrijden en direct weer pleite maken. Dat was prioriteit één.
En dat Hamas zich dan toont een stel laffe mongolen die niets durven te doen als de IDF die mensen komt halen is hun probleem. Voor de interne PR niet zo goed. Maar goed, die lui slikken hun trots maar in en gaan maar uitleggen waarom de gewone burger acht maanden door de hel moest als ze zelf de gijzelaars laten lopen als het eng wordt.
pi_213872512
quote:
0s.gif Op dinsdag 11 juni 2024 18:49 schreef Ulx het volgende:

[..]
Je kunt moeilijk gaan beweren dat Hamas niet probeerde de bevrijding te stoppen. Hadden ze dat niet gedaan waren ze alleen maar wat gijzelnemers kwijtgeraakt. En misschien waren er een paar pechvogels die zich op het verkeerde moment op de verkeerde plek bevonden omgekomen, maar dat was het dan wel. De IDF wilde die vier bevrijden en direct weer pleite maken. Dat was prioriteit één.
En dat Hamas zich dan toont een stel laffe mongolen die niets durven te doen als de IDF die mensen komt halen is hun probleem. Voor de interne PR niet zo goed. Maar goed, die lui slikken hun trots maar in en gaan maar uitleggen waarom de gewone burger acht maanden door de hel moest als ze zelf de gijzelaars laten lopen als het eng wordt.
Wat kan je er dan op tegen hebben dat de VN wil weten wat er echt gebeurd is? De eerste berichten zijn schokkend, als ze kloppen. Als ze niet kloppen dan wil je het toch ook weten?

Misschien ben je van mening dat 270 gedode burgers sowieso geoorloofd is. Dan kan ik me voorstellen dat sommige een onderzoek als een belediging ervaren. En anders snap ik niks van de emotie
pi_213872567
quote:
1s.gif Op dinsdag 11 juni 2024 18:58 schreef opgebaarde het volgende:

[..]
Wat kan je er dan op tegen hebben dat de VN wil weten wat er echt gebeurd is? De eerste berichten zijn schokkend, als ze kloppen. Als ze niet kloppen dan wil je het toch ook weten?

Misschien ben je van mening dat 270 gedode burgers sowieso geoorloofd is. Dan kan ik me voorstellen dat een onderzoek als een belediging ervaren wordt. En anders snap ik niks van de emotie
Je vraag is dus of de IDF het recht heeft om gijzelaars te bevrijden ze tussen 270 burgers zijn geplaatst door Hamas? Kortom, is het gebruik van menselijke schilden toegestaan om een bevrijding te voorkomen?

Dat moet de VN nu maar eens gaan beantwoorden?
  dinsdag 11 juni 2024 @ 19:13:12 #247
168739 Red_85
'echt wel'
pi_213872664
quote:
0s.gif Op dinsdag 11 juni 2024 17:54 schreef Hatseflats22 het volgende:

[..]
Ik draai niets om, ik maak helder waar jij staat: Jij eist van mensen een religie af te zweren, anders verdienen ze geen land, dát zegt genoeg.
Zolang volgens die ideologie decrest onderworpen of vermoord moet worden, kan je dat volk totaal niet vertrouwen.
'Je gaat het pas zien als je het doorhebt'
'Ieder nadeel heb zijn voordeel'
We zullen je nooit, nooit vergeten
1947-2016
pi_213872847
quote:
0s.gif Op dinsdag 11 juni 2024 19:13 schreef Red_85 het volgende:

[..]
Zolang volgens die ideologie decrest onderworpen of vermoord moet worden, kan je dat volk totaal niet vertrouwen.
'dat volk'

Moslims willen niet allemaal per definitie de rest onderwerpen of doden hoor, alhoewel er uiteraard getikte stukken in de Koran te vinden zijn, is de praktijk gelukkig ingewikkelder dan dat.

Want ook in die religie speelt interpretatie een rol, godzijdank zou ik bijna zeggen, zoals ook in het Jodendom en Christendom.

Nu is Islam wat mij betreft niet de fraaiste, maar om als voorwaarde te eisen dat Palestijnen van hun geloof vallen, is gewoon fantasie en bovendien kwaadaardig.
pi_213872963
quote:
0s.gif Op dinsdag 11 juni 2024 19:02 schreef Ulx het volgende:

[..]
Je vraag is dus of de IDF het recht heeft om gijzelaars te bevrijden ze tussen 270 burgers zijn geplaatst door Hamas? Kortom, is het gebruik van menselijke schilden toegestaan om een bevrijding te voorkomen?

Dat moet de VN nu maar eens gaan beantwoorden?
Hoezo krijg jij het niet voor elkaar om gewoon in een paar woorden luid en duidelijk te zeggen dat 270 dode Palestijnse burgers in alle gevallen een dikke prima is? Waarom doe je zo moeilijk en heb je het nodig om een achterlijk sturende vraag te poneren
pi_213873004
quote:
1s.gif Op dinsdag 11 juni 2024 19:39 schreef opgebaarde het volgende:

[..]
Hoezo krijg jij het niet voor elkaar om gewoon in een paar woorden luid en duidelijk te zeggen dat 270 dode Palestijnse burgers in alle gevallen een dikke prima is? Waarom doe je zo moeilijk en heb je het nodig om een achterlijk sturende vraag te poneren
Omdat er nog helemaal niets bekend is over of Israel die 270 mensen standrechtelijk hebben ge-executeerd, of dat er bij die 270 "onschuldige" burgers 210 Hamas-leden met RPG's en machinegeweren zaten, of dat zoals in het geval van het ziekenhuis-incident Hamas wederom zwaar overdreven aantallen geponeerd heeft. Zou namelijk in alle gevallen niet de eerste keer zijn.

[ Bericht 0% gewijzigd door #ANONIEM op 11-06-2024 19:44:20 ]
  dinsdag 11 juni 2024 @ 19:44:41 #251
496707 HowardRoark
Tacticalized!
pi_213873016
quote:
2s.gif Op dinsdag 11 juni 2024 17:36 schreef Jippie het volgende:

[..]
Het is altijd hetzelfde riedeltje wat ik lees in jouw reacties. Op zich is het je goed recht om te posten wat je ergens van vindt, maar ik vroeg mij ineens af of er iets persoonlijk meespeelde en dacht ik vraag het gewoon. Of je zou antwoorden is een tweede, dat beslis jezelf.
Mwah, dat vind ik niet. Je haalde er in dit geval dus ook dingen bij waar ik het niet eens over had. Ik ben uitgesproken in mijn visie, maar onderbouw deze eigenlijk altijd behoorlijk goed. En ik durf ook wel te stellen dat ik een gedegen kennis heb van dit conflict en zeker de voorgeschiedenis. Je mag het natuurlijk alsnog totaal mee oneens zijn met hoe ik het zie, daar is het een forum voor. Maar een diversiteit van gedachtegoed is wel zo wenselijk.
quote:
0s.gif Op dinsdag 11 juni 2024 17:42 schreef Ulx het volgende:
Dafuq. De VN vond dat de gijzelaars maar gegijzeld hadden moeten blijven, want ja, als er doden vallen bij een bevrijdingsactie is het zo zielig.

[ x ]
De VN is een grap van een organisatie, waar men heult met een aantal van de meest verwerpelijke regimes ter wereld.
quote:
2s.gif Op dinsdag 11 juni 2024 17:48 schreef Jippie het volgende:

[..]
Ik denk dat daar een zwaar geïndoctrineerd en gehersenspoeld volk zit. Waarmee ik niet beweer dat ze weerloos of zielig zijn, het is gewoon erg gecompliceerd. Als kinderen opgroeien in een sfeer van dreiging en oorlog gaat er al een hoop mis waardoor het opgroeien tot stabiele volwassenen een unicum is.
Dat dit voor geen kind goed zal zijn staat buiten kijf. Het punt is dus alleen (zoals ik al vaker hier heb aangegeven) dat ook voordat er oorlog was, zelfs voordat Israël nog bestond, er vanuit Arabische kant deze haat jegens Joden al was. Met de komst van een Joodse staat is dit alleen maar erger geworden.
'I moved to Peru and shaved half my head and wrote for Teen Vogue. If I can come back from the depths of leftism, trust me, anyone can.' - Gina Florio
  dinsdag 11 juni 2024 @ 19:55:31 #252
323876 michaelmoore
begin ook een voedselbos
pi_213873143
Europa geeft vele miljarden via UNHCR aan GAZA voor welvaart ,
Iran geeft vele miljarden voor wapens om de joden uit te roeien
HAMAS is UNHCR de baas en heeft een zeer fraai leven op kosten van de EU

[ Bericht 26% gewijzigd door michaelmoore op 11-06-2024 20:18:41 ]
Er gaat niets boven lekker in de zon zitten in de achtertuin met een heel koud glas bier , als je al 72 jaar bent en nog gezond, laat ze maar lachen de sukkels
pi_213873149
quote:
7s.gif Op dinsdag 11 juni 2024 19:43 schreef Scorpie het volgende:

[..]
Omdat er nog helemaal niets bekend is over of Israel die 270 mensen standrechtelijk hebben ge-executeerd, of dat er bij die 270 "onschuldige" burgers 210 Hamas-leden met RPG's en machinegeweren zaten, of dat zoals in het geval van het ziekenhuis-incident Hamas wederom zwaar overdreven aantallen geponeerd heeft. Zou namelijk in alle gevallen niet de eerste keer zijn.
Dus het was dus totaal onnodig om te gaan tilten vanwege een uitspraak van de VN. Zijn we daar eindelijk over eens, moeilijk hoor
pi_213873159
quote:
1s.gif Op dinsdag 11 juni 2024 19:39 schreef opgebaarde het volgende:

[..]
Dat beweer ik niet.

Waar het om draait is: Zouden de gijzelaars gevangen moeten blijven als Hamas ze tussen onschuldige burgers gevangen houdt?

Ik vind dat je ze dan mag bevrijden. Het liefst zonder te schieten want dat is alleen maar extra risico. Maar wordt er geschoten dan schiet je terug. Komen er burgers om in het kruisvuur is het jammer.

Nou mijn vraag aan jou: Moeten die gijzelaars maar aan hun lot worden overgelaten omdat ze tussen burgers zitten?
  dinsdag 11 juni 2024 @ 19:58:38 #255
87106 Oud_student
Lux Aeterna
pi_213873168
Als we dan toch Israelische doden met Palestijnse doden willen vergelijken, dan kunnen we het volgende vasstellen:

1. Voor Hamas hebben Palestijnen (dood of levend) weinig waarde. Voor 1 onschuldige gijzelaar willen ze meer dan 100 criminele Palestijnen terug. Enige jaren geleden werd zelfs een dode Israelische soldaat geruild voor bijna 1000 gevangen genomen Palestijnen. Verder gebruikt Hamas zijn burgers als schild en voor propaganda doeleinden.

2. Volgens het joodse geloof is elk mens er een. Men hecht zelfs waarde aan dode burgers en soldaten en wil die
terug in eigen land. Het IDF heeft niet de intentie om Palestijnen te doden, maar als ze zich als schild opstellen of mede schuldig maken aan het vasthouden van gijzelaars dan mag daar gewapend tegen opgetreden worden.

Wat Hamas doet is het hanteren van westerse maatstaven op Israelisch handelen, maar voor hun eigen handelen hanteren ze hun eigen maatstaven 8)7
Exaudi orationem meam
Requiem aeternam dona eis, Domine.
Et lux perpetua luceat eis.
pi_213873264
quote:
0s.gif Op dinsdag 11 juni 2024 19:28 schreef Hatseflats22 het volgende:
Moslims willen niet allemaal per definitie de rest onderwerpen
Druk 'x' voor twijfel. Onderwerping is precies wat islam is.
pi_213874006
quote:
6s.gif Op dinsdag 11 juni 2024 16:27 schreef Kijkertje het volgende:

[..]
[ afbeelding ]
Ik ook, waarschijnlijk.
Intolerant voor intolerantie
pi_213874911
Lichtelijk offtopic en ook nogal hypothetisch:

Als ik met een Israëlische vlag buiten zou rondlopen en zou worden aangevallen, tot in welke graad mag ik me dan verdedigen zonder dat ik zelf straf krijg? Of gaat 'uitlokking' dan een rol spelen?
  Moderator dinsdag 11 juni 2024 @ 21:57:15 #259
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_213874965
Niet
Op zondag 8 december 2013 00:01 schreef Karina het volgende:
Dat gaat me te diep sp3c, daar is het te laat voor.
pi_213875040
quote:
0s.gif Op dinsdag 11 juni 2024 19:13 schreef Red_85 het volgende:

[..]
Ja?

pi_213875174

Wellicht kan ze nog wat Israëlische gijzelaars huisvesten.
pi_213875511
quote:
0s.gif Op dinsdag 11 juni 2024 21:54 schreef Beaurealis het volgende:
Lichtelijk offtopic en ook nogal hypothetisch:

Als ik met een Israëlische vlag buiten zou rondlopen en zou worden aangevallen, tot in welke graad mag ik me dan verdedigen zonder dat ik zelf straf krijg? Of gaat 'uitlokking' dan een rol spelen?
Dan zul je waarschijnlijk opgepakt worden voor opruiing tegen de 'Nederlandse' normen en waarden :7
´ Just remember, there's a thin line between being a hero and being a memory´
pi_213875971
quote:
2s.gif Op dinsdag 11 juni 2024 12:22 schreef Jippie het volgende:

[..]
Wat heeft een Palestijn/ Moslim jou ooit misdaan dat je zo in het framen van deze bevolkingsgroepen blijft hangen.
Serviër. Moeilijke geschiedenis met moslims enzo.
Incelfrikandel
  dinsdag 11 juni 2024 @ 23:44:43 #264
464998 Qarrad
Qarrad al-Rrabah
pi_213876217
quote:
7s.gif Op dinsdag 11 juni 2024 19:43 schreef Scorpie het volgende:

[..]
En: hoeveel van die slachtoffers zijn eigenlijk gemaakt door Hamas zelf, dat met RPGs begon te schieten vlakbij die drukke markt.

Ik bedoel, dat zijn geen proppenschieters hè, maar ik hoor bijster weinig geluiden over de andere kant van dit wapengeweld. Het is niet alsof de Israëlische troepen zomaar en eenzijdig stonden te knallen.
  dinsdag 11 juni 2024 @ 23:54:37 #265
401485 Molo
Völlig losgelöst
pi_213876242
quote:
1s.gif Op dinsdag 11 juni 2024 23:44 schreef Qarrad het volgende:

[..]
En: hoeveel van die slachtoffers zijn eigenlijk gemaakt door Hamas zelf, dat met RPGs begon te schieten vlakbij die drukke markt.

Ik bedoel, dat zijn geen proppenschieters hè, maar ik hoor bijster weinig geluiden over de andere kant van dit wapengeweld. Het is niet alsof de Israëlische troepen zomaar en eenzijdig stonden te knallen.
Achteraf roepen dat het teveel dooien waren en daarom de actie niet geoorloofd en proportioneel was

Ik kan niet eens bedenken waar te beginnen in hoe achterlijk die redenatie is
Oh how you'd have a happy life, if you did the things you like
pi_213876264
quote:
1s.gif Op dinsdag 11 juni 2024 23:54 schreef Molo het volgende:

[..]
Achteraf roepen dat het teveel dooien waren en daarom de actie niet geoorloofd en proportioneel was

Ik kan niet eens bedenken waar te beginnen in hoe achterlijk die redenatie is
Nog net niet zo achterlijk als de BBC die vraagt of Israël niet van te voren had kunnen waarschuwen :')
  woensdag 12 juni 2024 @ 00:02:23 #267
401485 Molo
Völlig losgelöst
pi_213876269
quote:
0s.gif Op woensdag 12 juni 2024 00:01 schreef Scorpie het volgende:

[..]
Nog net niet zo achterlijk als de BBC die vraagt of Israël niet van te voren had kunnen waarschuwen :')
Het geeft wel aan hoe ver heen sommige mensen zijn in hun 'ja maar jullie zijn zielig want....' redenatie, en dat overal in doorvoeren

Compleet de weg kwijt
Oh how you'd have a happy life, if you did the things you like
  woensdag 12 juni 2024 @ 00:23:49 #268
168739 Red_85
'echt wel'
pi_213876317
quote:
0s.gif Op dinsdag 11 juni 2024 22:06 schreef Cilantro het volgende:
[ afbeelding ]

Wellicht kan ze nog wat Israëlische gijzelaars huisvesten.
Oef.
:D
'Je gaat het pas zien als je het doorhebt'
'Ieder nadeel heb zijn voordeel'
We zullen je nooit, nooit vergeten
1947-2016
pi_213876337
quote:
1s.gif Op dinsdag 11 juni 2024 18:58 schreef opgebaarde het volgende:

[..]

Misschien ben je van mening dat 270 gedode burgers sowieso geoorloofd is. Dan kan ik me voorstellen dat sommige een onderzoek als een belediging ervaren. En anders snap ik niks van de emotie
Het zou goed zijn als de VN wil weten wat er echt is gebeurd. Maar de VN is meer geïnteresseerd ‘misdaden’ rondom de bevrijding dan in de aantoonbare misdaden rondom deze gijzelname.
  woensdag 12 juni 2024 @ 09:33:57 #270
464998 Qarrad
Qarrad al-Rrabah
pi_213877774
Iran/Hezbollah blijft tandjes bijzetten...
Wees gerust, als Israël terugslaat dan horen we er meer van!

twitter
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')