abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_213861543
Om weg te gaan van het persoonlijke (ben ik mede schuldig aan) en meer op de inhoud te focussen sla ik de rest over en ga ik alleen in op onderstaande:

quote:
0s.gif Op maandag 10 juni 2024 18:09 schreef Cuendillar het volgende:

[..]
Eindelijk... ik mag los. :)

Nou, Ronald-Koeman, waarin ben jij en alle andere islamitische mede-reageerders in dit topic hypocriet?

Ten eerste: je steunt de Palestijnen. Een volk dat hun buren in overweldigende meerderheid dood wil. Niet weg, dood. Je weet dit, omdat het in dit topic talloze malen voorbij is gekomen.
Deze mensen hebben de middelen niet, maar als ze die hadden gehad, dan waren ze net zo lang doorgegaan met moorden tot alle Israëliërs dood aan hun voeten lagen. Dit is een feit; de Arabische legers zwoeren dit toen ze hun oorlogen tegen Israël startten (zie de eerste link). Maar je klaagt, zucht en steunt wél over de hoeveelheid slachtoffers die er vallen onder dezelfde moordzuchtige Palestijnen en schildert ze af als onschuldige zielige mensen die zo onderdrukt worden door het boze Israël. ;(
Je bent nu alle Palestijnen over één kam aan het scheren op basis van uitspraken van individuën, organisaties en overheden. De meeste Palestijnen (en Arabieren, moslims etc.) zijn echter mensen zoals jij en ik. Geen macht, geen microfoon, leven hun leventje en zouden meteen tekenen als ze vrede en toekomstperspectief zouden kunnen krijgen zonder daarbij ook maar één iemand te vermoorden.

quote:
Ten tweede: Je steunt Hamas. Je gelooft wat zij zeggen. Dat is natuurlijk superdom; het is een terreurorganisatie die de dood wensen van hun buurland. Waarom zou je zo'n organisatie geloven, zeker in hun eigen doodsgereutel?
Tegelijkertijd negeer, bagatelliseer of ridiculiseer je wat een democratisch, vrij land meldt en noem je dat "propaganda" en ongeloofwaardig.
Ik ga uit van wat journalisten en ngo's zeggen. Niet eentje maar een heel palet aan bronnen. Dat zij de cijfers van Hamas niet factchecken is simpelweg niet waar. Misschien bij een eerste verslag dat ze de cijfers overnemen, want er is dan nog geen andere bron, maar vervolgens worden dingen geverifieerd door journalisten en ngo's. Hun cijfers blijken meestal niet ver van de waarheid te liggen dus er is geen reden om aan te nemen dat men massaal liegt zoals bijv. de Russische overheid wel doet. Uiteraard heb je altijd propaganda, fog of war en zelfs slechte of corrupte journalisten dus voorzichtigheid, factchecken en meerdere onafhankelijke bronnen blijven essentieel. Aan de andere zijde zie ik juist vaak dat informatie van de Israëlische overheid en pro-Israël ngo's klakkeloos worden aangenomen en enige factchecking of twijfel als anti-Israël of antisemitisme wordt afgeschilderd. Nog los van het feit dat Israël een hoop doet om het journalisten het werk lastig/onmogelijk te maken.

quote:
Ten derde: je projecteert de Arabisch/islamitische kwaadaardigheid op Israël. Typische islameigenschappen als apartheid, fascisme, religieuze intolerantie, agressie en een miskende verwaandheid schrijf jij de joden/het zionisme/de Israëliërs toe. :D
Oh ja, en de Palestijnen willen een eigen staat. :Y
(Nee - ze malen niet om een eigen staat, ze malen om het bestaan van die andere staat.)
Ten vierde: je probeert uit alle macht om de olifant in de kamer die jodenhaat heet, niet te benoemen. In geen van je reacties heb je het over antisemitisme als drijvende kracht van de Palestijnse...

,,, vrijheidsstrijd. :')

Moet ik nog doorgaan of zal ik je een pakje zakdoekjes sturen?
Apartheid, fascisme, religieuze intolerantie, agressie en een miskende verwaandheid toeschrijven aan één specifieke groep of volk is natuurlijk lachwekkend. Je weet ongetwijfeld waar apartheid en fascisme vandaan komen. Ook religieuze intolerantie, agressie en miskende verwaandheid begonnen niet bij de islam en eindigen ook niet bij de islam. Iedereen kan zich daar schuldig aan maken, ook Israël.

Ze malen om de staat Israël omdat die een eigen staat op diezelde plek onmogelijke maakt. Of wilde je zeggen dat als Israël en haar inwoners daar niet meer zouden zijn dat de Palestijnen niet op dat grondgebied zouden gaan wonen? Dat het puur te doen is om joden/Israël uit te roeien en daarna doei? Wat een fantasie.

Jodenhaat speelt een rol maar is slechts één factor. Niet de enige of de grootste factor of drijvende kracht. Dat er uberhaupt jodenhaat is bij een groep die al decennialang onderdruk wordt door Israël mag geen verrassing heten. Dit gebeurt altijd bij onderdrukten richting de onderdrukkers. Dat jodenhaat ook in de islam zit maakt het natuurlijk wel erger en dieper. Daar tegenover staan de superioriteitsgevoelens en minachting van Israëli's jegens Arabieren die alles behalve meehelpen.
Op woensdag 25 april 2018 20:45 schreef Ronald-Koeman het volgende:
7e minuut Robben eraf met spierblessure.
  maandag 10 juni 2024 @ 19:53:37 #102
496707 HowardRoark
Tacticalized!
pi_213861603
quote:
0s.gif Op maandag 10 juni 2024 19:47 schreef Ronald-Koeman het volgende:
Om weg te gaan van het persoonlijke (ben ik mede schuldig aan) en meer op de inhoud te focussen sla ik de rest over en ga ik alleen in op onderstaande:
[..]
Je bent nu alle Palestijnen over één kam aan het scheren op basis van uitspraken van individuën, organisaties en overheden. De meeste Palestijnen (en Arabieren, moslims etc.) zijn echter mensen zoals jij en ik. Geen macht, geen microfoon, leven hun leventje en zouden meteen tekenen als ze vrede en toekomstperspectief zouden kunnen krijgen zonder daarbij ook maar één iemand te vermoorden.
[..]
Ik ga uit van wat journalisten en ngo's zeggen. Niet eentje maar een heel palet aan bronnen. Dat zij de cijfers van Hamas niet factchecken is simpelweg niet waar. Misschien bij een eerste verslag dat ze de cijfers overnemen, want er is dan nog geen andere bron, maar vervolgens worden dingen geverifieerd door journalisten en ngo's. Hun cijfers blijken meestal niet ver van de waarheid te liggen dus er is geen reden om aan te nemen dat men massaal liegt zoals bijv. de Russische overheid wel doet. Uiteraard heb je altijd propaganda, fog of war en zelfs slechte of corrupte journalisten dus voorzichtigheid, factchecken en meerdere onafhankelijke bronnen blijven essentieel. Aan de andere zijde zie ik juist vaak dat informatie van de Israëlische overheid en pro-Israël ngo's klakkeloos worden aangenomen en enige factchecking of twijfel als anti-Israël of antisemitisme wordt afgeschilderd. Nog los van het feit dat Israël een hoop doet om het journalisten het werk lastig/onmogelijk te maken.
[..]
Apartheid, fascisme, religieuze intolerantie, agressie en een miskende verwaandheid toeschrijven aan één specifieke groep of volk is natuurlijk lachwekkend. Je weet ongetwijfeld waar apartheid en fascisme vandaan komen. Ook religieuze intolerantie, agressie en miskende verwaandheid begonnen niet bij de islam en eindigen ook niet bij de islam. Iedereen kan zich daar schuldig aan maken, ook Israël.

Ze malen om de staat Israël omdat die een eigen staat op diezelde plek onmogelijke maakt. Of wilde je zeggen dat als Israël en haar inwoners daar niet meer zouden zijn dat de Palestijnen niet op dat grondgebied zouden gaan wonen? Dat het puur te doen is om joden/Israël uit te roeien en daarna doei? Wat een fantasie.

Jodenhaat speelt een rol maar is slechts één factor. Niet de enige of de grootste factor of drijvende kracht. Dat er uberhaupt jodenhaat is bij een groep die al decennialang onderdruk wordt door Israël mag geen verrassing heten. Dit gebeurt altijd bij onderdrukten richting de onderdrukkers. Dat jodenhaat ook in de islam zit maakt het natuurlijk wel erger en dieper. Daar tegenover staan de superioriteitsgevoelens en minachting van Israëli's jegens Arabieren die alles behalve meehelpen.
En daar ga je weer. Dit is dus het quasi rechtvaardigen van antisemitisme aan de hand van een leugen.

Palestijnen worden niet onderdrukt en tevens vergeet je dat het antisemitisme ook al welig tierde alvorens Israël überhaupt bestond. Dit negeer je iedere keer opnieuw omdat je argument anders als een kaartenhuis in elkaar stort.
'I moved to Peru and shaved half my head and wrote for Teen Vogue. If I can come back from the depths of leftism, trust me, anyone can.' - Gina Florio
pi_213861705
quote:
14s.gif Op maandag 10 juni 2024 19:32 schreef HowardRoark het volgende:

[..]
Hmm. Wat bedoel je hier precies? Ik vind namelijk niet dat Israël oorlogsmisdaden pleegt en het enige waar ik toe heb opgeroepen is het uitschakelen van Hamas. Dit is toch juist een acceptabel streven zou ik zeggen.
[..]
Je hebt nota bene opgeroepen dat Israël maar concessies zou moeten doen na 7 oktober richting Hamas, wat hilarisch is.

Sinds het het uitbreken van deze oorlog ben je voornamelijk bezig geweest op te komen voor de Palestijnen. Nou, dat kan en mag natuurlijk, ik ben zelf immers ook uitgesproken pro-Israël. Maar ik kom daar ook openlijk voor uit, jij doet niets anders dan pro-Palestijnse standpunten innemen en als je dan wordt aangesproken op die positie trek je de keutel ineens in.
[..]
Je moet niet naar aantallen kijken, maar naar intentie. En dan zul je zien dat de intentie van de Palestijnen verwerpelijk is en die van Israël niet. Daarnaast kwam jij al op voor de Palestijnen vlak na 7 oktober, over een groot verschil in slachtoffers kon er toen nog niet gesproken worden dus dat argument gaat niet op.
Ik denk dat je naar intentie én naar aantallen moet kijken.

Bij grote aantallen burgerslachtoffers is het verstandig om eens na te gaan, is dit nog wel in de haak? Staat dit nog in verhouding tot een op zich rechtmatig doel (gijzelaars bevrijden, zelfverdediging). Moet Israël met open armen de slachtpartij onder burgers in stappen waar Hamas zo hard om smeekte?

Ik denk niet meer, ik vind het ondertussen te ver gaan. Het is een heilloze weg, die alleen maar tot meer bloedvergieten zal leiden.
pi_213861798
quote:
14s.gif Op maandag 10 juni 2024 19:32 schreef HowardRoark het volgende:

[..]
Hmm. Wat bedoel je hier precies? Ik vind namelijk niet dat Israël oorlogsmisdaden pleegt en het enige waar ik toe heb opgeroepen is het uitschakelen van Hamas. Dit is toch juist een acceptabel streven zou ik zeggen.
[..]
Je hebt nota bene opgeroepen dat Israël maar concessies zou moeten doen na 7 oktober richting Hamas, wat hilarisch is.
Je staat achter de manier waarop Israël dat doet, toch? Dat jij dat pico bello vindt en ik niet is onderhand wel duidelijk.

Concessies richting de Palestijnen, niet richting Hamas (behalve het uitruilen van gevangenen).

quote:
Sinds het het uitbreken van deze oorlog ben je voornamelijk bezig geweest op te komen voor de Palestijnen. Nou, dat kan en mag natuurlijk, ik ben zelf immers ook uitgesproken pro-Israël. Maar ik kom daar ook openlijk voor uit, jij doet niets anders dan pro-Palestijnse standpunten innemen en als je dan wordt aangesproken op die positie trek je de keutel ineens in.
Ik trek meestal geen keutels in. Heel soms, maar dat is gezond en normaal. Je denkt misschien dat ik vaak keutels intrek omdat mijn genuanceerde reacties niet stroken met het idee dat ik haast wel een soort extreemlinkse radicale moet zijn.

quote:
[..]
Je moet niet naar aantallen kijken, maar naar intentie. En dan zul je zien dat de intentie van de Palestijnen verwerpelijk is en die van Israël niet. Daarnaast kwam jij al op voor de Palestijnen vlak na 7 oktober, over een groot verschil in slachtoffers kon er toen nog niet gesproken worden dus dat argument gaat niet op.
De intenties van de Israëlische regering en Hamas verschillen niet veel van elkaar. Beide uiterst extreem zonder concessies te willen doen.

Ik kwam al snel op voor de Palestijnen omdat het al vrij snel duidelijk was met wat voor reactie Israël zou komen. Ik hoopte van niet want Israël had de sympathie aan hun zijde, maar dat hebben ze helaas helemaal weggegooid.
  maandag 10 juni 2024 @ 20:11:02 #105
496707 HowardRoark
Tacticalized!
pi_213861809
quote:
1s.gif Op maandag 10 juni 2024 20:01 schreef Hatseflats22 het volgende:

[..]
Ik denk dat je naar intentie én naar aantallen moet kijken.

Bij grote aantallen burgerslachtoffers is het verstandig om eens na te gaan, is dit nog wel in de haak? Staat dit nog in verhouding tot een op zich rechtmatig doel (gijzelaars bevrijden, zelfverdediging). Moet Israël met open armen de slachtpartij onder burgers in stappen waar Hamas zo hard om smeekte?

Ik denk niet meer, ik vind het ondertussen te ver gaan. Het is een heilloze weg, die alleen maar tot meer bloedvergieten zal leiden.
Oorlogen staan nooit in verhouding, oorlogen gaan simpelweg om winnen. Als men in vroegere tijden op deze manier naar de wereld had gekeken had bijvoorbeeld Duitsland nooit verslagen (met alle gevolgen van dien) kunnen worden vanwege 'te veel Duitse slachtoffers'.

Deze oorlog is ook alles behalve heilloos te noemen, kijk eens wat er al van Hamas is geneutraliseerd. Zowel qua strijders als qua terroristische infrastructuur. Israël doet wat dat betreft juist uitstekend werk.
'I moved to Peru and shaved half my head and wrote for Teen Vogue. If I can come back from the depths of leftism, trust me, anyone can.' - Gina Florio
pi_213861841
quote:
1s.gif Op zondag 9 juni 2024 21:52 schreef Cuendillar het volgende:

[..]
Het gehuil van de Arabisch-Islamistische wereld als ze billenkoek krijgen...

Ik denk niet dat ik er ooit genoeg van krijg. :D

Vergeet nooit dat ze er omgekeerd geen enkel probleem mee zouden hebben...
Aha, vandaar dat Israël wapens verkoopt aan de Arabisch Islamitische wereld.
pi_213861855
quote:
14s.gif Op maandag 10 juni 2024 20:11 schreef HowardRoark het volgende:

[..]
Oorlogen staan nooit in verhouding, oorlogen gaan simpelweg om winnen. Als men in vroegere tijden op deze manier naar de wereld had gekeken had bijvoorbeeld Duitsland nooit verslagen (met alle gevolgen van dien) kunnen worden vanwege 'te veel Duitse slachtoffers'.

Deze oorlog is ook alles behalve heilloos te noemen, kijk eens wat er al van Hamas is geneutraliseerd. Zowel qua strijders als qua terroristische infrastructuur. Israël doet wat dat betreft juist uitstekend werk.
Het eerste valt wat voor te zeggen, maar zelfs voor (West)Duitsers was er vrijwel direct na de oorlog ook perspectief. Ook daardoor zijn de verhoudingen nu goed.

Het op dergelijke wijze en hooguit gedeeltelijk uitschakelen van Hamas met zoveel burgerslachtoffers leidt volgens mij alleen maar tot meer wraakgevoelens, en ik zie het juist daarom ook somber in voor Israël zelf.
pi_213861908
quote:
14s.gif Op maandag 10 juni 2024 19:53 schreef HowardRoark het volgende:

[..]
Palestijnen worden niet onderdrukt
Verschillen de meningen over hè.

quote:
en tevens vergeet je dat het antisemitisme ook al welig tierde alvorens Israël überhaupt bestond. Dit negeer je iedere keer opnieuw omdat je argument anders als een kaartenhuis in elkaar stort.
Omdat het al bestond betekent het daardoor dat het ook de grootste en drijvende factor is in dit conflict? Sorry maar die logica slaat nergens op. Dit conflict gaat in de kern over een grondgebied dispuut... juist door jodenhaat daar zo bij de haren bij te slepen als voornaamste factor vertroebel en verdraai je de werkelijkheid alleen maar.
  maandag 10 juni 2024 @ 20:20:49 #109
496707 HowardRoark
Tacticalized!
pi_213861925
quote:
0s.gif Op maandag 10 juni 2024 20:09 schreef Ronald-Koeman het volgende:

[..]
Je staat achter de manier waarop Israël dat doet, toch? Dat jij dat pico bello vindt en ik niet is onderhand wel duidelijk.
Uiteraard, dit is hoe je oorlog voert. Maar dat heeft wederom niets te maken met oorlogsmisdaden.
quote:
Concessies richting de Palestijnen, niet richting Hamas (behalve het uitruilen van gevangenen).
[..]
Dit is ook weer een raar frame omdat je hiermee suggereert dat er hier een groot verschil tussen is. Wederom: Hamas bestaat uit Palestijnen, de Palestijnen steunen Hamas op grote schaal en Hamas verschuilt zich tussen en onder Palestijnen.
quote:
[..]
De intenties van de Israëlische regering en Hamas verschillen niet veel van elkaar. Beide uiterst extreem zonder concessies te willen doen.
Daar ga je alweer met een hele bizarre uitspraak. En dan nog zeggen hoe genuanceerd je bent, het is clownesk.

Natuurlijk verschillen deze twee partijen als dag en nacht van elkaar.
  maandag 10 juni 2024 @ 20:22:55 #110
496707 HowardRoark
Tacticalized!
pi_213861957
quote:
1s.gif Op maandag 10 juni 2024 20:14 schreef Hatseflats22 het volgende:

[..]
Het eerste valt wat voor te zeggen, maar zelfs voor (West)Duitsers was er vrijwel direct na de oorlog ook perspectief. Ook daardoor zijn de verhoudingen nu goed.

Het op dergelijke wijze en hooguit gedeeltelijk uitschakelen van Hamas met zoveel burgerslachtoffers leidt volgens mij alleen maar tot meer wraakgevoelens, en ik zie het juist daarom ook somber in voor Israël zelf.
Welke perspectief precies? Er waren miljoenen van hun landgenoten omgekomen. Als burgerslachtoffers bij de Palestijnen tot wraakgevoelens zou leiden, zou dit toch bij de Duitsers niet anders moeten zijn geweest?
pi_213861976
De koelbloedige nederzettingenpolitiek, waarmee ze zelf hun eigen burgers in de frontlinie zetten, vind ik niet veel afwijken van de Hamas methodiek.

Net als het feit dat men geen reet geeft om een stukje collateral damage.
pi_213861980
Het enige waar Israel zichzelf van verzekerd heeft is dat het voor de komende 50 jaar genoeg zelfmoordterroristen gerekruteerd heeft.
pi_213861988
quote:
14s.gif Op maandag 10 juni 2024 20:22 schreef HowardRoark het volgende:

[..]
Welke perspectief precies? Er waren miljoenen van hun landgenoten omgekomen. Als burgerslachtoffers bij de Palestijnen tot wraakgevoelens zou leiden, zou dit toch bij de Duitsers niet anders moeten zijn geweest?
De wraakgevoelens van de Duitsers is een aanleiding geweest voor WW2.
  maandag 10 juni 2024 @ 20:26:05 #114
496707 HowardRoark
Tacticalized!
pi_213861998
quote:
0s.gif Op maandag 10 juni 2024 20:24 schreef Mutant01 het volgende:
De koelbloedige nederzettingenpolitiek, waarmee ze zelf hun eigen burgers in de frontlinie zetten, vind ik niet veel afwijken van de Hamas methodiek.

Hmm.

Hamas wil nederzettingen bouwen in Israël?

Nee, Hamas wil Israël vernietigen inclusief diens bevolking. Sommige Israëliërs willen slechts op de Westelijke Jordaanoever wonnen, dat is dus een heel erg groot verschil.
  maandag 10 juni 2024 @ 20:26:28 #115
213134 Momo
WLR en ESF hooligan
pi_213862000
twitter

Was deze al gepost? Lijkt wel uit een film.
pi_213862007
quote:
14s.gif Op maandag 10 juni 2024 20:22 schreef HowardRoark het volgende:

[..]
Het verschil tussen de behandelingen door de overwinnaars van Duitsland na beide wereldoorlogen en de effecten daarvan spreken wat betreft voor zich:

Na de eerste wereldoorlog kwam vernedering, afbetalingen en hyperinflatie (gevolg, radicalisme en dus opkomst Hitler) na de tweede wereldoorlog kwam voor West Duitsland hulp (Marshallplan) en daarmee perspectief op economische vooruitgang.
pi_213862017
quote:
0s.gif Op maandag 10 juni 2024 20:24 schreef Mutant01 het volgende:
Wat was het collateral damage gedeelte op 7 oktober?
´ Just remember, there's a thin line between being a hero and being a memory´
pi_213862025
quote:
14s.gif Op maandag 10 juni 2024 20:26 schreef HowardRoark het volgende:

[..]
Hmm.

Hamas wil nederzettingen bouwen in Israël?

Nee, Hamas wil Israël vernietigen inclusief diens bevolking. Sommige Israëliërs willen slechts op de Westelijke Jordaanoever wonnen, dat is dus een heel erg groot verschil.
Hmm, Israël bouwt illegale nederzettingen en doet daarmee actief aan landjepik en het verjagen van het Palestijnse volk.

[ Bericht 0% gewijzigd door #ANONIEM op 10-06-2024 20:28:22 ]
pi_213862040
quote:
0s.gif Op maandag 10 juni 2024 20:27 schreef Sherlock_Holmes het volgende:

[..]
Wat was het collateral damage gedeelte op 7 oktober?
Volgens Hamas zullen al die doden collateral damage zijn in hun strijd tegen de Israelische bezetting.
pi_213862046
quote:
0s.gif Op maandag 10 juni 2024 20:24 schreef Albertooo het volgende:
Het enige waar Israel zichzelf van verzekerd heeft is dat het voor de komende 50 jaar genoeg zelfmoordterroristen gerekruteerd heeft.
Meest bizarre genocide ooit.
´ Just remember, there's a thin line between being a hero and being a memory´
  maandag 10 juni 2024 @ 20:29:33 #121
168804 Buitendam
Commissaris.
pi_213862049
De situatie in Gaza is het perfecte voorbeeld waarom de VN is opgericht en diezelfde VN geeft aan dat Israël al jarenlang op grote schaal mensenrechten schendt. Dat zou het uitgangspunt moeten zijn voor vrede. Ik denk dat een pressiemiddel vanuit de VS en Europa nodig zal zijn om hun extreemrechtse kabinet tot handelen te dwingen.
Dit, dus.
pi_213862084
Om nog maar te zwijgen over lui als Ben Gvir die openlijk voor vernietiging van landen als Libanon pleiten en streven naar een Groot Israel.

[ Bericht 1% gewijzigd door #ANONIEM op 10-06-2024 20:32:32 ]
  maandag 10 juni 2024 @ 20:38:57 #123
496707 HowardRoark
Tacticalized!
pi_213862171
quote:
0s.gif Op maandag 10 juni 2024 20:29 schreef Buitendam het volgende:
De situatie in Gaza is het perfecte voorbeeld waarom de VN is opgericht en diezelfde VN geeft aan dat Israël al jarenlang op grote schaal mensenrechten schendt. Dat zou het uitgangspunt moeten zijn voor vrede. Ik denk dat een pressiemiddel vanuit de VS en Europa nodig zal zijn om hun extreemrechtse kabinet tot handelen te dwingen.
De VN is compleet irrelevant, die zitten ook Iran aan het hoofd van hun mensenrechtencommissie. Laat ze bij de VN maar eens iets doen aan Hamas, Hezbollah, China, Rusland of Noord-Korea, maar dat doet men amper of zelfs helemaal niet.

En waarom zou de VS en Europa zich tegen Israël moeten keren? Het Westen moet Israël juist steunen.
pi_213862185
quote:
Goals of the Settlement Enterprise
In allowing and encouraging the establishment of Jewish communities in the West Bank, a disputed territory over which Israel does not exercise sovereignty, the Israeli government’s initial priority was security. By placing Israeli civilians in certain areas to solidify Israel’s control, Israel sought to ensure that the territory’s political future would be consistent with the country’s perceived security needs. A civilian settler population could also act as the first line of defense against an invasion. Under this approach, Israel designated certain strategic regions of the West Bank for Jewish settlement while initially forbidding the establishment of civilian communities in more heavily populated areas.

Over time, messianic Religious Zionist ideology developed as a significant driver of the settlement movement, based on the notion of a religious imperative for Jews to settle the entire Land of Israel. Settlements established as part of this religious movement were often placed in regions with a large Palestinian population in order to secure Jewish dominance over the territory, prevent a Palestinian state, and secure the entire West Bank for Israel.
Ja. Die lieve Israëlische kolonisten willen er alleen maar wonen vanwege het prachtige landschap. Wel raar dat ze dan tussen Jodenhaters gaan wonen, maar misschien vinden ze dat toch niet zo erg.

[ Bericht 3% gewijzigd door #ANONIEM op 10-06-2024 20:41:09 ]
pi_213862260
quote:
0s.gif Op maandag 10 juni 2024 20:26 schreef Momo het volgende:
[ x ]

Was deze al gepost? Lijkt wel uit een film.
Ik hoop dat er een verfilming komt.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')