abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  zaterdag 10 augustus 2024 @ 07:11:46 #226
507279 Bassie48
Onmenselijk rationeel
pi_214654417
quote:
0s.gif Op vrijdag 9 augustus 2024 18:46 schreef Libertarisch het volgende:

[..]
De hersenen zijn een beperking. Ongemanifesteerd bewustzijn heeft de potentie om een heel universum te manifesteren.
Alles is wetenschap, zelfs het bewustzijn.
Science matters
pi_214654950
quote:
1s.gif Op zaterdag 10 augustus 2024 06:37 schreef dop het volgende:

[..]
Dat noemen we fantaseren, dat is niet het zelfde als bewustzijn, jij fantaseert er een heleboel bij wat er niet is, maar zelfs dat kun je niet zonder hersenen/lichaam.

Jij creeërt een dualiteit die niet bestaat. Jij gebruikt dit model: er is een lichaam en een geest. Die twee zijn verschillend. Het lichaam bestaat onafhankelijk van de geest en de geest is afhankelijk van het lichaam. De geest komt uit het lichaam.

Maar er zijn geen twee verschillende substanties. Alles is geest, het lichaam is een manifestatie van de geest.

De creatie is top - down gemanifesteerd: God (bewustzijn) schept de wereld. De hersenen zijn een uitkomst van bewustzijn, geen voorwaarde voor bewustzijn.

Maar nu we in een gemanifesteerde wereld leven zeg je: ''Zie je wel, je hebt hersenen! Hersenen zijn noodzakelijk voor bewustzijn!''

Hersenen zijn niet noodzakelijk voor bewustzijn, bewustzijn is noodzakelijk voor hersenen. Hersenen zijn alleen aanwezig bij geïncarneerde wezens.
  zaterdag 10 augustus 2024 @ 08:55:32 #228
507279 Bassie48
Onmenselijk rationeel
pi_214654970
quote:
0s.gif Op zaterdag 10 augustus 2024 08:50 schreef Libertarisch het volgende:

[..]
Jij creeërt een dualiteit die niet bestaat. Jij gebruikt dit model: er is een lichaam en een geest. Die twee zijn verschillend. Het lichaam bestaat onafhankelijk van de geest en de geest is afhankelijk van het lichaam. De geest komt uit het lichaam.

Maar er zijn geen twee verschillende substanties. Alles is geest, het lichaam is een manifestatie van de geest.

De creatie is top - down gemanifesteerd: God (bewustzijn) schept de wereld. De hersenen zijn een uitkomst van bewustzijn, geen voorwaarde voor bewustzijn.

Maar nu we in een gemanifesteerde wereld leven zeg je: ''Zie je wel, je hebt hersenen! Hersenen zijn noodzakelijk voor bewustzijn!''

Hersenen zijn niet noodzakelijk voor bewustzijn, bewustzijn is noodzakelijk voor hersenen. Hersenen zijn alleen aanwezig bij geïncarneerde wezens.
Wie heeft God geschapen? Een hogere God?
Science matters
pi_214655001
quote:
0s.gif Op zaterdag 10 augustus 2024 08:55 schreef Bassie48 het volgende:

[..]
Wie heeft God geschapen? Een hogere God?
Nee, God is zelf-existent. God staat buiten de tijd, het is een tijdloos wezen. God is niet gebonden aan oorzaak en gevolg.

Oorzaak en gevolg zijn van toepassing op de creatie, niet op de creator.
  zaterdag 10 augustus 2024 @ 09:12:38 #230
507279 Bassie48
Onmenselijk rationeel
pi_214655100
quote:
0s.gif Op zaterdag 10 augustus 2024 09:00 schreef Libertarisch het volgende:

[..]
Nee, God is zelf-existent. God staat buiten de tijd, het is een tijdloos wezen. God is niet gebonden aan oorzaak en gevolg.

Oorzaak en gevolg zijn van toepassing op de creatie, niet op de creator.
==> God is zelf-existent. God staat buiten de tijd, het is een tijdloos wezen.
Hoe verhoudt deze veronderstelling zich tot de kosmische oneindigheid van tijd en ruimte? Waaruit bestaat tijd eigenlijk? Wat zijn de atomen van de tijd? Waarom bestaat tijd en ruimte? Wat maakt dat we ons het verleden (deels) herinneren en de toekomst niet? En wat is de oorsprong van de krachtige energie van de tijd, die vele miljarden jaren van kosmische en biologische evolutie drijft? Wie of wat heeft destijds de klok opgewonden?

Geef eens een coherent antwoord op deze prangende vragen die de natuurkunde al eeuwenlang bezig houden? En alsjeblieft, sla de discussie niet onmiddellijk dood door te antwoorden met "God".
Science matters
pi_214655141
quote:
0s.gif Op zaterdag 10 augustus 2024 09:12 schreef Bassie48 het volgende:

[..]
==> God is zelf-existent. God staat buiten de tijd, het is een tijdloos wezen.
Hoe verhoudt deze veronderstelling zich tot de kosmische oneindigheid van tijd en ruimte? Waaruit bestaat tijd eigenlijk? Wat zijn de atomen van de tijd? Waarom bestaat tijd en ruimte? Wat maakt dat we ons het verleden (deels) herinneren en de toekomst niet? En wat is de oorsprong van de krachtige energie van de tijd, die vele miljarden jaren van kosmische en biologische evolutie drijft? Wie of wat heeft destijds de klok opgewonden?

Tijd en ruimte zijn een manifestatie van bewustzijn, en bewustzijn is non-lokaal en tijdloos.
De wereld van ruimtetijd is dus een illusie.
  zaterdag 10 augustus 2024 @ 09:21:08 #232
507279 Bassie48
Onmenselijk rationeel
pi_214655183
quote:
0s.gif Op zaterdag 10 augustus 2024 09:17 schreef Libertarisch het volgende:

[..]
Tijd en ruimte zijn een manifestatie van bewustzijn, en bewustzijn is non-lokaal en tijdloos.
De wereld van ruimtetijd is dus een illusie.
Dat is een bewering. Niet meer dan dat. Ik kan ook beweren dat het Bewustzijn niets anders is dan het brein van Het Vliegende Spaghettimonster maar dat doe ik dus niet.

Science matters
pi_214655230
quote:
0s.gif Op zaterdag 10 augustus 2024 09:21 schreef Bassie48 het volgende:

[..]
Dat is een bewering. Niet meer dan dat. Ik kan ook beweren dat het Bewustzijn niets anders is dan het brein van Het Vliegende Spaghettimonster maar dat doe ik dus niet.

Je kunt het in ieder geval ervaren, en de meest geavanceerde wetenschap is hier ook mee bezig.

Ruimtetijd is zeker een illusie.
  zaterdag 10 augustus 2024 @ 09:59:24 #234
545 dop
:copyright: dop
pi_214655746
quote:
0s.gif Op zaterdag 10 augustus 2024 08:50 schreef Libertarisch het volgende:

[..]

Jij creëert net zo gemakkelijk een dualiteit, maar dat vind je geen probleem. Terwijl je het bij mij wel een probleem vind.
Sterker nog jij vind dat het leven en de wereld niet kan bestaan zonder de door jouw bedachte dualiteit.
Ik stel enkel de je bewustzijn afhankelijk is van wat je kunt waarnemen. Ik koppel daar niet ook nog eens aan vast dat het universum is ontstaan door bewustzijn. Dat is nu juist een dualiteit die je niet kunt aantonen, en die gefantaseerd is.

Het leven/universum is een oneindig complexe puzzel met oneindig veel puzzelstukjes. Jij doet even gemakkelijk als of je het ultieme en absolute puzzelstukje kunt vinden wat elke puzzel oplost, terwijl en nog oneindig veel puzzelstukjes om je heen liggen die je nog niet kunt leggen.

Ik geef op heel veel vragen het antwoord, we weten het niet precies.
Jij zegt overal op bewustzijn, omdat je niet kunt accepteren dat je het niet precies weet, en ook nooit precies zult weten.

[ Bericht 20% gewijzigd door dop op 10-08-2024 10:07:11 ]
Ik schrijf soms wat rottig, zelf noem ik het dyslexie , sommige zeggen dat ik lui ben.
get over it , het wordt niet beter
pi_214656104
quote:
1s.gif Op zaterdag 10 augustus 2024 09:59 schreef dop het volgende:

[..]

Ik stel enkel de je bewustzijn afhankelijk is van wat je kunt waarnemen.

Dat is onzin. Als ik mijn ogen sluit verdwijnt de hele wereld, en toch ben ik even bewust. Oordopjes in mijn oren en ik ben nog steeds even bewust. Het is onafhankelijk van de zintuigen.

quote:
1s.gif Op zaterdag 10 augustus 2024 09:59 schreef dop het volgende:

[..]
Jij zegt overal op bewustzijn, omdat je niet kunt accepteren dat je het niet precies weet, en ook nooit precies zult weten.

Ik zeg het omdat het zo is.
  zaterdag 10 augustus 2024 @ 10:46:42 #236
545 dop
pi_214656536
quote:
0s.gif Op zaterdag 10 augustus 2024 10:17 schreef Libertarisch het volgende:

[..]
Dat is onzin. Als ik mijn ogen sluit verdwijnt de hele wereld, en toch ben ik even bewust. Oordopjes in mijn oren en ik ben nog steeds even bewust. Het is onafhankelijk van de zintuigen.
[..]
Je zintuigen je lichaam, je hersenen zijn daar mee niet verdwenen, je speelt verstoppert als een klein kind die denkt dat als het zijn ogen sluit, dat wij het dan ook niet kunnen zien.
quote:
Ik zeg het omdat het zo is.
Je denkt dat het zo is!

Je hebt iets bedacht om het voor jouw gemoedsrust allemaal sluitend te maken.
Ik schrijf soms wat rottig, zelf noem ik het dyslexie , sommige zeggen dat ik lui ben.
pi_214656566
quote:
1s.gif Op zaterdag 10 augustus 2024 10:46 schreef dop het volgende:

[..]
Je denkt dat het zo is!

Je hebt iets bedacht om het voor jouw gemoedsrust allemaal sluitend te maken.
Dat is wat jij doet. Je bouwt een gevangenis met gedachtes en logica en gaat lekker veilig zitten.
pi_214656591
Jullie mogen zich er ook wel van bewust zijn dat jullie een meningsverschil hebben.
You have to stop the Q-tip when there's resistance!
  zaterdag 10 augustus 2024 @ 10:51:17 #239
545 dop
pi_214656601
quote:
0s.gif Op zaterdag 10 augustus 2024 10:48 schreef Libertarisch het volgende:

[..]
Dat is wat jij doet. Je bouwt een gevangenis met gedachtes en logica en gaat lekker veilig zitten.
Ik bouw geen gevangenis, ik laat het juist open door geen antwoorden te verzinnen. Ik zeg soms gewoon we weten het niet precies.
Ik accepteer dat we niet op elke vraag een sluitend antwoord zullen vinden.
Ik laat het begin en het einde juist open, jij maakt de gevangenis door het een sluitend verhaal te willen maken.
pi_214656639
quote:
1s.gif Op zaterdag 10 augustus 2024 10:51 schreef dop het volgende:

[..]
Ik bouw geen gevangenis, ik laat het juist open door geen antwoorden te verzinnen. Ik zeg soms gewoon we weten het niet precies.
Ik accepteer dat we niet op elke vraag een sluitend antwoord zullen vinden.
Ik laat het begin en het einde juist open, jij maakt de gevangenis door het een sluitend verhaal te willen maken.
Dat doe je wel, je legt beperkingen op aan bewustzijn terwijl het subjectief is.
pi_214656673
quote:
0s.gif Op zaterdag 10 augustus 2024 10:53 schreef Libertarisch het volgende:

[..]
Dat doe je wel, je legt beperkingen op aan bewustzijn terwijl het subjectief is.
Jij staat je eigen webustzijn in de weg door zelf in hokjes en kaders te denken die aards zijn.

Het los laten van dat alles en het toegeven aan het onbekende lijkt mij veel meer tot het punt komen dan in de specifieke hokjes en kaders te denken.
  zaterdag 10 augustus 2024 @ 10:59:35 #242
545 dop
pi_214656712
quote:

[..]
Ik maak een onderscheid tussen fantasie en werkelijkheid.
De grenzen van wat ik kan waarnemen en snappen heb ik niet zelf verzonnen daar dealen wij allemaal dagelijks mee in het leven.
pi_214656879
quote:
1s.gif Op zaterdag 10 augustus 2024 10:59 schreef dop het volgende:

[..]
Ik maak een onderscheid tussen fantasie en werkelijkheid.
De grenzen van wat ik kan waarnemen en snappen heb ik niet zelf verzonnen daar dealen wij allemaal dagelijks mee in het leven.
De werkelijkheid is dat het bewustzijn een mysterie is.
  zaterdag 10 augustus 2024 @ 11:09:57 #244
507279 Bassie48
Onmenselijk rationeel
pi_214656884
quote:

[..]
De enige die beperkingen oplegt, ben jij. Jij poneert het dogma dat Bewustzijn overal aanwezig is en er altijd is geweest.

Tijd-Ruimte perspektieven daarentegn wijs je weer af. Er is werkelijk geen touw aan vast te knopen aan je wankele beweringen.
Science matters
pi_214656896
quote:
0s.gif Op zaterdag 10 augustus 2024 10:57 schreef schommelstoel het volgende:

[..]
Jij staat je eigen webustzijn in de weg door zelf in hokjes en kaders te denken die aards zijn.

Het los laten van dat alles en het toegeven aan het onbekende lijkt mij veel meer tot het punt komen dan in de specifieke hokjes en kaders te denken.
Er zijn dingen die ik weet en dingen die ik niet weet.
  zaterdag 10 augustus 2024 @ 11:11:23 #246
545 dop
pi_214656909
quote:
0s.gif Op zaterdag 10 augustus 2024 11:09 schreef Libertarisch het volgende:

[..]
Prima, die er dan ook geen harde uitspraken over.
pi_214656915
quote:
0s.gif Op zaterdag 10 augustus 2024 11:09 schreef Bassie48 het volgende:

[..]
De enige die beperkingen oplegt, ben jij. Jij poneert het dogma dat Bewustzijn overal aanwezig is en er altijd is geweest.

Tijd-Ruimte perspektieven daarentegn wijs je weer af. Er is werkelijk geen touw aan vast te knopen aan je wankele beweringen.
Het enige dogma dat ik poneer is dat de realiteit bewustzijn is, en dat er alleen bewustzijn is. Omdat het zo is.
  zaterdag 10 augustus 2024 @ 11:13:24 #248
507279 Bassie48
Onmenselijk rationeel
pi_214656943
quote:
0s.gif Op zaterdag 10 augustus 2024 11:09 schreef Libertarisch het volgende:

[..]
Als Bewustzijn een mysterie is, dan weet je ook niet wat het is.
Science matters
pi_214656944
quote:
0s.gif Op zaterdag 10 augustus 2024 11:10 schreef Libertarisch het volgende:

[..]
Er zijn dingen die ik weet en dingen die ik niet weet.
Knap van je.
Maar ik zie je vooral hier posten als of jij de enige bent die het allemaal weet.

Waarschijnlijk ook meteen je grootste valkuil.
pi_214656966
quote:
0s.gif Op zaterdag 10 augustus 2024 11:13 schreef Bassie48 het volgende:

[..]
Als Bewustzijn een mysterie is, dan weet je ook niet wat het is.
Ik weet intellectueel niet wat het is, je kunt het alleen ervaren.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')