Oh ja, die onschuldige Palestijnse vrouwen en kinderen die de gijzelaars vasthielden...quote:Op zaterdag 8 juni 2024 22:27 schreef Scorpie het volgende:
[..]
128 Hamas strijders en hoogstwaarschijnlijk de familie die de gijzelaars vast hielden.
Niet alleen dat, een aantal van die lui hebben nadat de vrouwen zijn gedood er nog sex mee gehad ook. Maar ja dat valt waarschijnlijk onder "gewapend verzet"quote:Op zaterdag 8 juni 2024 22:38 schreef Cuendillar het volgende:
[..]
Oh ja, die onschuldige Palestijnse vrouwen en kinderen die de gijzelaars vasthielden...![]()
En het blijft bijzonder hoe erg Hamas het vindt dat er vrouwen en kinderen omkomen. Daar hadden ze op 7 oktober namelijk geen problemen mee.
De zionistische vijand bestrijden met de paarsgepunte lansquote:Op zaterdag 8 juni 2024 22:39 schreef Scorpie het volgende:
[..]
Niet alleen dat, een aantal van die lui hebben nadat de vrouwen zijn gedood er nog sex mee gehad ook. Maar ja dat valt waarschijnlijk onder "gewapend verzet"
In zoverre kan die claim nu gedaan worden omdat het gezien wordt als internationaal erkend Palestijns grondgebied. Dan ga je met koloniseren al de mist in.quote:Op zaterdag 8 juni 2024 21:58 schreef Captain_Jack_Sparrow het volgende:
[..]
De controverse rondom de Westelijke Jordaanoever begon in 1950 met de annexatie door Jordanie. Die daar in weze niks te zoeken hadden. Dus net als voor de rest van dat hele gebied geldt: 'Who has claim?'.
En dan zijn we al weer een paar duizend jaar terug in de tijd.
Nou was 7 oktober weer een geweldige escalatie natuurlijk, maar om nou te doen of de kolonisten politiek van de extreem rechtse regering van Israël nou zo geweldloos was.quote:Op zaterdag 8 juni 2024 20:49 schreef HowardRoark het volgende:
[..]
Als één kant (de Palestijnen) iedere keer opnieuw begint, hebben natuurlijk niet beide kanten er schuld aan.
Hoeveel Palestijnen hebben ze afgeslacht? 1200 in één dag?quote:Op zaterdag 8 juni 2024 22:53 schreef Glazenmaker het volgende:
maar om nou te doen of de kolonisten politiek van de extreem rechtse regering van Israël nou zo geweldloos was.
Jarenlang een paar per maand telt aardig op hoor.quote:Op zaterdag 8 juni 2024 22:55 schreef Beaurealis het volgende:
[..]
Hoeveel Palestijnen hebben ze afgeslacht? 1200 in één dag?
quote:Hamas koos ervoor op 7 oktober om >200 onschuldige mensen te gijzelen.
Hamas koos ervoor om gijzelaars te verbergen tussen burgers, ook nadat Israël militair Gaza binnenviel.
Hamas koos ervoor gijzelaars 245 dagen gevangen te houden, ook na tienduizenden burgerslachtoffers in Gaza.
Hamas koos ervoor om tijdens de bevrijdingsactie in dichtbevolkt gebied het Israëlische leger voluit aan te vallen, met alle gevolgen van dien.
Hamas kiest ervoor ook nu geen nieuwe gijzelaars vrij te laten: dit zou de snelste weg zijn naar een staakt-het-vuren en veiligheid voor Gazanen.
Is het overdreven Hamas steeds zo expliciet te benoemen? Helaas niet! Het verbaast mij iedere dag opnieuw hoe vele media, ngo’s, demonstranten, politici en internationale organisaties dit nalaten. En stilzwijgend accepteren dat Hamas nu eenmaal zo handelt.
Kritiek op de Israëlische regering mag en is soms terecht, maar laten we de beschuldigende vinger altijd allereerst in de belangrijkste richting wijzen: naar de terroristen van #Hamas (en daarachter het Iraanse regime).
Zeker vandaag!
Allemaal barbaren he.quote:Op zaterdag 8 juni 2024 20:16 schreef HowardRoark het volgende:
[..]
Correct. En wat is je punt hier nu precies?
Nazi Duitsland veroverde heel Europa, Hamas stelt in vergelijking niks voor. Totaal andere omstandigheden en een andere tijd.quote:
Yep. Hamas staat natuurlijk 0.0 kritiek en persvrijheid toe. Beelden van Palestijnen die Hamas uitkafferen worden niet gefilmd, komen niet op tv/internet. Met als gevolg dat mensen alleen het leed van de bevolking zien en denken Israël bad.quote:
Neerknuppelen die handel. En hard.quote:Op zaterdag 8 juni 2024 18:23 schreef Scorpie het volgende:
[..]
Dit zijn wederom gewoon pro-Hamas demonstraties.
Ben zo blij voor hun dat ze weer vrij zijn! Was er bang voor dat ze het niet zou overleven. Ongelofelijk wat ze heeft meegemaakt.quote:Op zondag 9 juni 2024 00:09 schreef Mylene het volgende:
Bevrijde gijzelaars: 'Verplicht uit Koran lezen'
De eerste details van het leven van de gijzelaars in Gaza komen via Israëlische media naar buiten. Ze moesten onder meer verplicht de Koran lezen en de islam bestuderen. De bevrijde Almog, Noa, Andrey en Shlomi verklaarden na hun bevrijding zaterdag tegen medici dat ze 'gehersenspoeld' werden in gevangenschap, in verschillende woningen van Palestijnse families. De vier zeggen vaak van appartement te zijn gewisseld.
De 26-jarige Noa Argamani zegt ook dat ze zo nu en dan naar buiten mocht om een frisse neus te halen, maar dan wel in een islamitisch gewaad om niet herkend te kunnen worden door de Israëliërs die de strook vanaf een afstand continu in de gaten houden. Af en toe mocht ze een douche nemen, meldt Ynet. Ze lag naar eigen zeggen op een dun matras, in een kleine ruimte en werd permanent bewaakt door gewapende mannen.
Na zo'n acht maanden in een uitzichtloze situatie te hebben gezeten, waarbij een appartementengebouw waar ze werd vastgehouden ook een keer werd geraakt door een Israëlische raket, hoorde ze zaterdag plots geklop op de deur: "Hier is het Israëlische leger, wij zijn hier om u te redden."
Argamani praatte weinig en huilde veel in stilte, laat ze weten. Ze kreeg weinig te eten en zegt wat Arabisch te hebben geleerd, maar vond het 'heel fijn om weer Hebreeuws te horen', zo liet ze weten toen premier Benjamin Netanyahu haar opbelde na de operatie. "Welkom thuis", zei hij. "Je zult het misschien niet geloven, maar we zijn je nooit vergeten." Niet veel later werd de twintiger die tijdens het Nova-muziekfestival werd ontvoerd ter hereniging naar haar doodzieke moeder gebracht.
De 21-jarige Almog Meir was zaterdag op de Israëlische radiozender Kan te horen en 'bedankte iedereen'. "Het volk Israël leeft. Het gaat nu goed met mij, mijn familie steunt me. Bedankt voor alles."
https://www.telegraaf.nl/(...)t-uit-de-koran-lezen
Krijg de indruk dat ze enigszins geluk heeft gehad met waar ze vastgehouden is. Het komt op mij niet over als dat ze ernstig mishandelt is, maar misschien is dit nog niet het hele verhaal.quote:Op zondag 9 juni 2024 00:09 schreef Mylene het volgende:
Bevrijde gijzelaars: 'Verplicht uit Koran lezen'
De eerste details van het leven van de gijzelaars in Gaza komen via Israëlische media naar buiten. Ze moesten onder meer verplicht de Koran lezen en de islam bestuderen. De bevrijde Almog, Noa, Andrey en Shlomi verklaarden na hun bevrijding zaterdag tegen medici dat ze 'gehersenspoeld' werden in gevangenschap, in verschillende woningen van Palestijnse families. De vier zeggen vaak van appartement te zijn gewisseld.
De 26-jarige Noa Argamani zegt ook dat ze zo nu en dan naar buiten mocht om een frisse neus te halen, maar dan wel in een islamitisch gewaad om niet herkend te kunnen worden door de Israëliërs die de strook vanaf een afstand continu in de gaten houden. Af en toe mocht ze een douche nemen, meldt Ynet. Ze lag naar eigen zeggen op een dun matras, in een kleine ruimte en werd permanent bewaakt door gewapende mannen.
Na zo'n acht maanden in een uitzichtloze situatie te hebben gezeten, waarbij een appartementengebouw waar ze werd vastgehouden ook een keer werd geraakt door een Israëlische raket, hoorde ze zaterdag plots geklop op de deur: "Hier is het Israëlische leger, wij zijn hier om u te redden."
Argamani praatte weinig en huilde veel in stilte, laat ze weten. Ze kreeg weinig te eten en zegt wat Arabisch te hebben geleerd, maar vond het 'heel fijn om weer Hebreeuws te horen', zo liet ze weten toen premier Benjamin Netanyahu haar opbelde na de operatie. "Welkom thuis", zei hij. "Je zult het misschien niet geloven, maar we zijn je nooit vergeten." Niet veel later werd de twintiger die tijdens het Nova-muziekfestival werd ontvoerd ter hereniging naar haar doodzieke moeder gebracht.
De 21-jarige Almog Meir was zaterdag op de Israëlische radiozender Kan te horen en 'bedankte iedereen'. "Het volk Israël leeft. Het gaat nu goed met mij, mijn familie steunt me. Bedankt voor alles."
https://www.telegraaf.nl/(...)t-uit-de-koran-lezen
Geen idee hoe die mensen het echt hebben gehad, maar het verbaast mij vooral dat de mensen die net bevrijd zijn uit een maandenlange horror omwille van hun eigen welzijn niet volledig buiten de publiciteit worden gehouden. En tevens vind ik het vreemd dat Netanyahu gelijk aan de lijn hangt, nog meer druk, lijkt mij niet gezond.quote:Op zondag 9 juni 2024 00:26 schreef zalkc het volgende:
[..]
Krijg de indruk dat ze enigszins geluk heeft gehad met waar ze vastgehouden is. Het komt op mij niet over als dat ze ernstig mishandelt is, maar misschien is dit nog niet het hele verhaal.
Je weet ook dat er gijzelaars zijn, geweest, die het beroerder hebben of hadden.
Natuurlijk komt dit Netanyanu politiek gezien goed uit.quote:Op zondag 9 juni 2024 00:41 schreef Hatseflats22 het volgende:
[..]
Geen idee hoe die mensen het echt hebben gehad, maar het verbaast mij vooral dat de mensen die net bevrijd zijn uit een maandenlange horror omwille van hun eigen welzijn niet volledig buiten de publiciteit worden gehouden. En tevens vind ik het vreemd dat Netanyahu gelijk aan de lijn hangt, nog meer druk, lijkt mij niet gezond.
Maar goed, ik heb er ook niet voor geleerd.
Uiteraard, maar dan nóg, ik vind het vrij bizar.quote:Op zondag 9 juni 2024 00:42 schreef MissButterflyy het volgende:
[..]
Natuurlijk komt dit Netanyanu politiek gezien goed uit.
Een belletje is zo gemaakt, voor de broodnodige PR.quote:Op zondag 9 juni 2024 00:41 schreef Hatseflats22 het volgende:
[..]
Geen idee hoe die mensen het echt hebben gehad, maar het verbaast mij vooral dat de mensen die net bevrijd zijn uit een maandenlange horror omwille van hun eigen welzijn niet volledig buiten de publiciteit worden gehouden. En tevens vind ik het vreemd dat Netanyahu gelijk aan de lijn hangt, nog meer druk, lijkt mij niet gezond.
Maar goed, ik heb er ook niet voor geleerd.
Misschien willen ze ook wel hun verhaal doen. Ik denk dat we het ons niet kunnen voorstellen omdat we zoiets hier niet hebben meegemaakt.quote:Op zondag 9 juni 2024 00:43 schreef Hatseflats22 het volgende:
[..]
Uiteraard, maar dan nóg, ik vind het vrij bizar.
Ik oordeel niet over de gegijzelden, maar ik weet vrij zeker dat mensen die net een half jaar gegijzeld zijn in Nederland volledig afgeschermd zouden worden van de media.quote:Op zondag 9 juni 2024 00:45 schreef MissButterflyy het volgende:
[..]
Misschien willen ze ook wel hun verhaal doen. Ik denk dat we het ons niet kunnen voorstellen omdat we zoiets hier niet hebben meegemaakt.
Het zou hier anders ook een media spektakel zijn denk ik.
Was voor mij bedoeld denk ik.quote:
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |