Blijkbaar heeft hij een grotere hekel aan Klaver dan Timmermans?quote:
Die angstige frame over radicaal-rechts zag je echt constant in de media de afgelopen dagen. Altijd weer die onderschatting van de kiezer, om gek van te worden.quote:Op donderdag 6 juni 2024 21:44 schreef Jedi_Pimp het volgende:
[..]
De storyline die ik aanhaal, is dat Eurosceptische partijen baat zouden hebben bij een hoge opkomst. Dat is overduidelijk niet gelukt - ja, PVV heeft vergeleken met 2019 flink gewonnen, maar er is geen sprake van een ruk naar rechts die wel voorspeld was bij dit opkomstpercentage. Ergo, met deze hoge opkomst, is het geen eenduidige mobilisatie geworden van vooral radicaal-rechts, de pro-Europese opkomers zijn niet weggecijferd door lui die normaliter niet eens stemmen voor het EP.
Wss wel ja. Plus dat GL veel verder van de PVV staat dan de PvdA.quote:Op donderdag 6 juni 2024 21:48 schreef ESF1Gamer het volgende:
[..]
Blijkbaar heeft hij een grotere hekel aan Klaver dan Timmermans?
Niet echt. Al het hele programma laten ze zien dat de landelijke politiek heel beperkt invloed heeftquote:Op donderdag 6 juni 2024 21:49 schreef capricia het volgende:
En de huidige coalitie haalt geen meerderheid. Ook opmerkelijk.
Die zullen zo wel het EP gaan bestormen.quote:Op donderdag 6 juni 2024 21:50 schreef sinterklaaskapoentje het volgende:
Geen FVD verslag zo te zien
Nee, het is zelfs een enorme nederlaag vergeleken met de 2e Kamer. Speelt opkomst een rol bij maar toch.quote:Op donderdag 6 juni 2024 21:49 schreef capricia het volgende:
En de huidige coalitie haalt geen meerderheid. Bij lange na niet. Ook opmerkelijk.
17,7% vertaalt tot net geen 5,5 zetel. Effect van de kiesdrempel is enormquote:Op donderdag 6 juni 2024 21:45 schreef VoMy het volgende:
[..]
Gat tussen PVV en GL-PvdA is gigantisch. BBB een hele krappe 2 zetels. NSC kleiner dan PvdD hahaha.
Ja. Dit is echt een nederlaag.quote:Op donderdag 6 juni 2024 21:51 schreef Tijger_m het volgende:
[..]
Nee, het is zelfs een enorme nederlaag vergeleken met de 2e Kamer. Speelt opkomst een rol bij maar toch.
Zie post #134 voor percentages.
PVV zelfs flinks gezakt tov de TK.quote:Op donderdag 6 juni 2024 21:48 schreef Scorpie het volgende:
[..]
+6, grootste stijger by far, verpulverd alle andere partijen behoudens de PvdA, ik zou toch maar je blijheid temperen
PVV wint zetels maar verliest ten opzichte van 2e Kamer, de rest van de coalitie, op de BBB na, gaat zwaar in de min. Niet dat ik het ze niet gun maar het is wel interessant.quote:
Zo klonk het wel ja.quote:Op donderdag 6 juni 2024 21:53 schreef sinterklaaskapoentje het volgende:
Draaien ze nou drum 'n bass bij GL PVDA?
Nou, samen zijn ze even groot & door de media zijn die 2 nogal "geframet" dat het vooral CDA stemmers waren die op deze 2 gestemd zouden hebben.quote:Op donderdag 6 juni 2024 21:52 schreef KoosVogels het volgende:
Wat ik vooral verrassend vind is dat het CDA op 3 zetels af lijkt te stevenen, groter dan NSC en BBB, de belangrijke tegenstrevers van het CDA.
Zien we hier de eerste voorzichtige tekenen van een Bontenbal-effect?
Ik hoop daar stiekem op, want ik ben groot fan van Bontenbal.
DOen ze bij sommige partijen welquote:Op donderdag 6 juni 2024 21:53 schreef QWARQTAARTJE het volgende:
waarom interviewen ze niet de lijsttrekkers van de partijen van EU?
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |