Wie zijn dan die mensen?quote:Op donderdag 6 juni 2024 18:38 schreef mascara-klodder het volgende:
[..]
Ook dat nog. Slecht hoor.
Mijn bubbel heeft het grootste gedeelte ook gewoon gestemd trouwens.
Wie zal daar het meeste van profiteren?quote:De stijgende lijn in het opkomstpercentage bij de Europese verkiezingen houdt aan. Om 17.45 uur had landelijk 29 procent van de kiesgerechtigden gestemd, blijkt uit een peiling van onderzoeksbureau Ipsos I&O in opdracht van de NOS.
Dat is nog steeds een stuk hoger dan bij de vorige verkiezingen. Vijf jaar geleden was de opkomst op dit tijdstip 24 procent.
Ach ja, dat denk ik wel vaker bij sommige dingen/situaties.quote:
De PVV profiteert het meest van een hogere opkomst. Omdat zijn achterban traditioneel wat minder naar de stembus gaat, al helemaal voor de EU.quote:Op donderdag 6 juni 2024 18:41 schreef voetbalmanager2 het volgende:
[..]
Wie zal daar het meeste van profiteren?
Ik denk het ook.quote:Op donderdag 6 juni 2024 18:44 schreef capricia het volgende:
[..]
De PVV profiteert het meest van een hogere opkomst. Omdat zijn achterban traditioneel wat minder naar de stembus gaat, al helemaal voor de EU.
Dit zijn ongetwijfeld Frensisken; die doen alles om de aankomende regering het leven moeilijk te maken.quote:Op donderdag 6 juni 2024 18:41 schreef voetbalmanager2 het volgende:
[..]
Ik gok zomaar een hoge correlatie tussen denkniveau en percentage stemmers. Met een opkomstplicht zou je waarschijnlijk een duidelijk andere uitslag krijgen.quote:Op donderdag 6 juni 2024 18:38 schreef mascara-klodder het volgende:
[..]
Ook dat nog. Slecht hoor.
Mijn bubbel heeft het grootste gedeelte ook gewoon gestemd trouwens.
PVV.quote:Op donderdag 6 juni 2024 18:41 schreef voetbalmanager2 het volgende:
[..]
Onder de PVV’ers heb je veel afgehaakte kiezers. Die haak je niet elke keer weer aan alsof er niets gebeurd is.quote:Op donderdag 6 juni 2024 22:32 schreef Zoddie het volgende:
Lijkt erop dat GLPVDA veel is gaan stemmen, van PVV'ers is er weinig opkomst.
Lekker China steunen...quote:Op vrijdag 7 juni 2024 01:15 schreef CofyFerkeert het volgende:
Ik heb op NL plan Eu gestemd omdat die er bij mij als winnende partij uitkwam bij de stemwijzer.
T.o.v. de tweede kamerverkiezingquote:Op vrijdag 7 juni 2024 04:34 schreef diginoob2 het volgende:
Nieuwsuur: GroenLinks/PvdA zetel eraf, PVV tig zetels erbij maar de grote winnaar is GL en rechts heeft verloren? Eh..
Als je het met iets zou moeten vergelijken, dan zijn dat toch de vorige Europese verkiezingen.quote:
https://www.kiesraad.nl/verkiezingen/europees-parlementquote:Nederland wordt op dit moment vertegenwoordigd door 29 Europarlementariërs. Bij de verkiezing van juni 2024 stijgt het aantal zetels in het Europees Parlement naar 720. Nederland wordt dan vertegenwoordigd door 31 leden.
https://nos.nl/nieuwsuur/(...)-niet-over-gesprokenquote:Voor het eerst slaan GroenLinks en de PvdA ook bij de Europese verkiezingen de handen ineen: met een gezamenlijke lijst en één verkiezingsprogramma. Maar na die verkiezingen splitsen de partijen zich weer op, in twee verschillende groepen in het Europarlement.
ANP: 'Uitslag klap in het gezicht van Wilders'quote:Op vrijdag 7 juni 2024 04:34 schreef diginoob2 het volgende:
Nieuwsuur: GroenLinks/PvdA zetel eraf, PVV tig zetels erbij maar de grote winnaar is GL en rechts heeft verloren? Eh..
En ze roepen bij Groenlinks/PVDA ook dat Nederland nog steeds een diverse pro-Europese koers wilquote:Op vrijdag 7 juni 2024 07:35 schreef thedeedster het volgende:
[..]
Als je het met iets zou moeten vergelijken, dan zijn dat toch de vorige Europese verkiezingen.
Saillant detail;
[..]
https://www.kiesraad.nl/verkiezingen/europees-parlement
Ergo; het aantal Nederlandse zetels is toegenomen en dan nóg is PvdA-GL gekrompen.
En;
[..]
https://nos.nl/nieuwsuur/(...)-niet-over-gesproken
Zoveel reden om te juichen is er dus ook weer niet voor Frenske & Co.
Even de link van Nebelwerfer er bij gepakt.quote:Op vrijdag 7 juni 2024 07:45 schreef RamboDirk het volgende:
[..]
En ze roepen bij Groenlinks/PVDA ook dat Nederland nog steeds een diverse pro-Europese koers wilTerwijl er een extreem lage opkomst is en anti-europa partijen enorm gewonnen hebben
In welke wereld leeft die partij?
De pro-Europa partijen hebben ook gewonnen door de winst van D66 en Volt.quote:Op vrijdag 7 juni 2024 07:45 schreef RamboDirk het volgende:
[..]
En ze roepen bij Groenlinks/PVDA ook dat Nederland nog steeds een diverse pro-Europese koers wilTerwijl er een extreem lage opkomst is en anti-europa partijen enorm gewonnen hebben
Van PvdD naar PVV, of zo.quote:Op vrijdag 7 juni 2024 07:37 schreef Nebelwerfer het volgende:
https://app.nos.nl/nieuws/ep2024/
Blijf het apart vinden wat voor een switch sommige mensen maken.
Naast het hameren op het überhaupt gaan stemmen zou men ook moeten hameren in het verdiepen in hetgeen waarop je stemt.
Als je naar de pro Europa partijen kijkt dan zie je 1x -1 en 2x +1. Dat is meer consolidatie dan echt winst.quote:Op vrijdag 7 juni 2024 07:55 schreef Hexagon het volgende:
[..]
De pro-Europa partijen hebben ook gewonnen door de winst van D66 en Volt.
Als de Eurokritische kiezer blijkbaar liever in hun bed blijven liggen stinken dan dat ze even een kwartiertje uittrekken om hun Eurokritische geluid te laten horen, dan zal het allemaal wel niet zo belangrijk zijn.quote:Op vrijdag 7 juni 2024 08:24 schreef VEM2012 het volgende:
[..]
Als je naar de pro Europa partijen kijkt dan zie je 1x -1 en 2x +1. Dat is meer consolidatie dan echt winst.
Tel daarbij op dat juist deze partijen bij de vorige verkiezingen teleurgesteld waren, waardoor de motivatie bij hun kiezers hoger is. In die zin is er erg weinig om tevreden te zijn bij die partijen.
Temeer daar eurokritische stemmers sowieso vaker thuis plegen te blijven. Het is dus een vertekend beeld. Bij verkiezingen 2e kamer zou GL/PvdA minder goed scoren tov PVV dan nu.
Het overgrote deel heeft pro-Europa gestemd. In die wereld leven ze.quote:Op vrijdag 7 juni 2024 07:45 schreef RamboDirk het volgende:
[..]
De opkomst was juist het hoogste in jaren. Vooral bij de formatiepartijen zijn mensen thuisgebleven wat eigenlijk heel raar is aangezien die veel van Europa willen. Een anti-europa geluid hoor je al helemaal niet terug.quote:Op vrijdag 7 juni 2024 07:45 schreef RamboDirk het volgende:
[..]
Die staat bij “waar komen de kiezers vandaan” bij d66quote:Op vrijdag 7 juni 2024 08:39 schreef Eightyone het volgende:
[..]
Die zag ik er dan weer niet tussen staan (had het al gecheckt).
Ik denk eerder dat het ondemocratische gehalte van de EU maakt dat mensen het gevoel hebben dat het helemaal geen reet meer uitmaakt wat je stemt.quote:Op vrijdag 7 juni 2024 08:27 schreef Hexagon het volgende:
[..]
Als de Eurokritische kiezer blijkbaar liever in hun bed blijven liggen stinken dan dat ze even een kwartiertje uittrekken om hun Eurokritische geluid te laten horen, dan zal het allemaal wel niet zo belangrijk zijn.
Wat is pro-Europa in dezen eigenlijk?quote:Op vrijdag 7 juni 2024 08:30 schreef Buitendam het volgende:
[..]
Het overgrote deel heeft pro-Europa gestemd. In die wereld leven ze.
Tja dit was het moment om even te laten horen hoe kut het allemaal wel niet is in Europa, met een partij die dat wil uithollen of zelfs een Nexit wilt.quote:Op vrijdag 7 juni 2024 09:17 schreef VEM2012 het volgende:
[..]
Ik denk eerder dat het ondemocratische gehalte van de EU maakt dat mensen het gevoel hebben dat het helemaal geen reet meer uitmaakt wat je stemt.
En natuurlijk staan mensen uit de politiek zoals jij dan weer graag klaar om met de vinger te wijzen, in plaats van te beseffen dat er iets heel erg fout aan het gaan is. Dat wil niet meteen zeggen dat het alleen maar aan de politiek ligt. Maar zo'n signaal wegredeneren als 'liever in hun bed blijven stinken' is een andere manier van 'deplorables' zeggen.
Uiteindelijk komt dat als een boemerang in de nek terug.
Ondemocratischquote:Op vrijdag 7 juni 2024 09:17 schreef VEM2012 het volgende:
[..]
Ik denk eerder dat het ondemocratische gehalte van de EU maakt dat mensen het gevoel hebben dat het helemaal geen reet meer uitmaakt wat je stemt.
En natuurlijk staan mensen uit de politiek zoals jij dan weer graag klaar om met de vinger te wijzen, in plaats van te beseffen dat er iets heel erg fout aan het gaan is. Dat wil niet meteen zeggen dat het alleen maar aan de politiek ligt. Maar zo'n signaal wegredeneren als 'liever in hun bed blijven stinken' is een andere manier van 'deplorables' zeggen.
Uiteindelijk komt dat als een boemerang in de nek terug.
De echte macht ligt natuurlijk bij de regeringsleiders. In de Raad.quote:Op vrijdag 7 juni 2024 09:23 schreef Starhopper het volgende:
[..]
OndemocratischJe bent gisteren naar de stembus geweest
Uh nee.quote:Op vrijdag 7 juni 2024 08:30 schreef Buitendam het volgende:
[..]
Het overgrote deel heeft pro-Europa gestemd. In die wereld leven ze.
Dat zal zo zijn. Maar 54% komt nog altijd niet. Europa leeft niet.quote:Op vrijdag 7 juni 2024 08:37 schreef Nebelwerfer het volgende:
[..]
De opkomst was juist het hoogste in jaren. Vooral bij de formatiepartijen zijn mensen thuisgebleven wat eigenlijk heel raar is aangezien die veel van Europa willen. Een anti-europa geluid hoor je al helemaal niet terug.
Ik denk dat je daar de spijker mee op haar kop slaat.quote:Op vrijdag 7 juni 2024 09:54 schreef capricia het volgende:
Mijn conclusie is dat Nederland Pro-EU stemde, maar wel graag met een stuk minder asiel.
Tja, in mijn ogen zegt dat veel over de afstand die de politiek heeft ten opzichte van de bevolking.quote:Op vrijdag 7 juni 2024 09:41 schreef RamboDirk het volgende:
[..]
Uh nee.
[..]
Dat zal zo zijn. Maar 54% komt nog altijd niet. Europa leeft niet.
Europa is toch ook gewoon een ver van je bed show. Wat mij betreft houdt het wel een beetje op bij economische samenwerking, veiligheid (defensie) en asiel.quote:Op vrijdag 7 juni 2024 10:02 schreef Nebelwerfer het volgende:
[..]
Tja, in mijn ogen zegt dat veel over de afstand die de politiek heeft ten opzichte van de bevolking.
Op zich is dat niet zo erg, het is eigenlijk nooit echt anders geweest. Mensen leven hun leven en zijn niet zo bezig met het bestuur.
In roerige tijden, of in tijden van crisis verandert dit wel, maar je ziet nog steeds dat mensen zich niet echt verdiepen in de kwestie. Het is eigenlijk heel raar dat de grootste pijnpunten van de verkiezingen uit europa wegkomen, maar dat de opkomst voor deze verkiezingen vervolgens zo laag is.
Tel de zetels.quote:
Maar dat maakt niet uit hè. Doet niks af aan de invloed. Het is vooral heel erg dom van de anti-Europa stemmers om niet op te komen dagen.quote:Dat zal zo zijn. Maar 54% komt nog altijd niet. Europa leeft niet.
Brussel wil macht en het enige waar ze wat over te zeggen krijgen is dat we zuinig op natuur en slootwater moeten zijn en lief voor wolven, meer hebben ze niet te vertellen , en meer doen ze ook niet voor hun giga salarisquote:Op vrijdag 7 juni 2024 10:17 schreef RamboDirk het volgende:
[..]
Europa is toch ook gewoon een ver van je bed show. Wat mij betreft houdt het wel een beetje op bij economische samenwerking, veiligheid (defensie) en asiel.
Op lokaal niveau kun je veel meer betekenen en acteren dan hoogoven vanuit Brussel.
nederland heeft heel veel voordeel van de euro , ik denk wel het meest van alle landenquote:Op vrijdag 7 juni 2024 10:19 schreef Buitendam het volgende:
[..]
Tel de zetels.
[..]
Maar dat maakt niet uit hè. Doet niks af aan de invloed. Het is vooral heel erg dom van de anti-Europa stemmers om niet op te komen dagen.
Ik (niet standaard op de lijsttrekker stemmend) moet ook al die mensen even Googelen, om erachter te komen wat nou precies hun ideeën waren. Want je hoort en leest maar weinig over ze. De gevoelsmatig meest matchende is aangekruist.quote:Op vrijdag 7 juni 2024 10:17 schreef RamboDirk het volgende:
[..]
Europa is toch ook gewoon een ver van je bed show. Wat mij betreft houdt het wel een beetje op bij economische samenwerking, veiligheid (defensie) en asiel.
Mijn conclusie is meer dat de meerderheid de EU geen lor interesseert en thuis blijft. Het leeft nog steeds niet.quote:Op vrijdag 7 juni 2024 09:54 schreef capricia het volgende:
Mijn conclusie is dat Nederland Pro-EU stemde, maar wel graag met een stuk minder asiel.
Perfect. Laat ze maar thuisblijven. Daarmee staan de pro-Europa partijen alleen maar sterker.quote:Op vrijdag 7 juni 2024 10:25 schreef Dutchguy het volgende:
[..]
Mijn conclusie is meer dat de meerderheid de EU geen lor interesseert en thuis blijft. Het leeft nog steeds niet.
Ik denk dat het beeld in de rest van Europa anders zal zijn.quote:Op vrijdag 7 juni 2024 10:30 schreef Buitendam het volgende:
[..]
Perfect. Laat ze maar thuisblijven. Daarmee staan de pro-Europa partijen alleen maar sterker.
Als ik de uitgesproken eurofiele partijen bij elkaar op tel; GL-PvdA, D66 en Volt. Dan zie ik 12 zetels op 31. Nou, niet echt cijfers om over naar huis te schrijven.quote:Op vrijdag 7 juni 2024 10:19 schreef Buitendam het volgende:
[..]
Tel de zetels.
[..]
Maar dat maakt niet uit hè. Doet niks af aan de invloed. Het is vooral heel erg dom van de anti-Europa stemmers om niet op te komen dagen.
We gaan het zien, maar ik zou er niet te veel geld op zetten.quote:Op vrijdag 7 juni 2024 10:33 schreef Dutchguy het volgende:
[..]
Ik denk dat het beeld in de rest van Europa anders zal zijn.
PvdA-Groenlinks combinatie van 29,9% in 2019 naar 21,6% nu. Ik snap ook niet goed welk feestje gisteren precies gevierd werd.quote:Op vrijdag 7 juni 2024 10:36 schreef RamboDirk het volgende:
[..]
Als ik de uitgesproken eurofiele partijen bij elkaar op tel; GL-PvdA, D66 en Volt. Dan zie ik 12 zetels op 31. Nou, niet echt cijfers om over naar huis te schrijven.
Opkomst rond de 50% is zo slecht nog niet. De EU is by design minder gepolitiseerd. De macht ligt bij de regeringsleiders, de Raad, bij de natiestaten dus. Dus minder spannend voor velen. Niet stemmen is ook een keuze. Kennelijk vinden deze mensen het wel best zo.quote:Op vrijdag 7 juni 2024 10:25 schreef Dutchguy het volgende:
[..]
Mijn conclusie is meer dat de meerderheid de EU geen lor interesseert en thuis blijft. Het leeft nog steeds niet.
Dat komt omdat je geen rekening houdt met de centrumpartijen die godzijdank gewoon pro-Europa meestemmen. Dat eilandje waar die conservatieven zichzelf op hebben geplaatst doet zichzelf de das om.quote:Op vrijdag 7 juni 2024 10:36 schreef RamboDirk het volgende:
[..]
Als ik de uitgesproken eurofiele partijen bij elkaar op tel; GL-PvdA, D66 en Volt. Dan zie ik 12 zetels op 31. Nou, niet echt cijfers om over naar huis te schrijven.
Tja velen cherry picken de argumenten er uit die ze op dat moment goed uitkomen. Dat gebeurt aan zowel linker als rechter zijde.quote:Op vrijdag 7 juni 2024 10:41 schreef capricia het volgende:
[..]
Opkomst rond de 50% is zo slecht nog niet. De EU is by design minder gepolitiseerd. Dus minder spannend voor velen. Niet stemmen is ook een keuze. Kennelijk vinden deze mensen het wel best zo.
Ik moet ook steeds denken aan dat Oekraïne referendum. Met een nog veel lagere opkomst. En hoe hard sommigen (ik bedoel niet jou persoonlijk) schreeuwden dat de uitkomst per direct opgevolgd moest worden.
Sowieso behelst europa meer dan dat. De europese regels, afspraken en ook voordelen werken in veel meer zaken door.quote:Op vrijdag 7 juni 2024 10:17 schreef RamboDirk het volgende:
[..]
Op lokaal niveau kun je veel meer betekenen en acteren dan hoogoven vanuit Brussel. Geen idee waarom een politicus uit Roemenie nou van bepaalde zaken in Nederland moet vinden en vice versa.
Centrumpartijen zijn lang niet meer zo pro-europa als decennia terug, de rem zit er duidelijk op. Ik zie ook vooral winst van de PVV en BBB. Wat besluitvorming en daadkracht binnen de EU alleen maar moeilijker gaat maken.quote:Op vrijdag 7 juni 2024 10:42 schreef Buitendam het volgende:
[..]
Dat komt omdat je geen rekening houdt met de centrumpartijen die godzijdank gewoon pro-Europa meestemmen. Dat eilandje waar die conservatieven zichzelf op hebben geplaatst doet zichzelf de das om.
Je kunt op lokaal niveau heel snel & direct de aanzuigende werking van asiel aanpakken. Als je op het logge apparaat in Brussel moet wachten.... zijn die plannen dat je een asielzoeker voor 20k kan afkopen er al door? Zou een koopje zijn voor Nederland namelijk. 8 jaar zijn ze al bezigquote:Op vrijdag 7 juni 2024 10:48 schreef Nebelwerfer het volgende:
[..]
Sowieso behelst europa meer dan dat. De europese regels, afspraken en ook voordelen werken in veel meer zaken door.
Maar al houden we het alleen bij jou 3 punten. Migratie was zo’n beetje het meest hete hangijzer van de afgelopen 2e kamer verkiezingen. Onbegrijpelijk dat mensen thuisblijven bij de verkiezingen voor het bestuur waar men de grootste stappen kan zetten wat migratie betreft. Nouja, het is dus begrijpelijk, maar het zegt dus wel wat over een groot gedeelte van de bevolking.
In Rusland gaan ze ook stemmen. Democratisch bolwerk begrijp ik…quote:Op vrijdag 7 juni 2024 09:23 schreef Starhopper het volgende:
[..]
OndemocratischJe bent gisteren naar de stembus geweest
De uitkomst moest direct geadresseerd worden. De referendumwet schreef voor dat de regering zo spoedig mogelijk moest beslissen of het de uitslag volgde of niet. Rutte weigerde weer eens de wet te respecteren en weigerde een besluit te nemen maar ging met zijn inlegvelletje leuren. Antirechtsstatelijk.quote:Op vrijdag 7 juni 2024 10:41 schreef capricia het volgende:
[..]
Opkomst rond de 50% is zo slecht nog niet. De EU is by design minder gepolitiseerd. De macht ligt bij de regeringsleiders, de Raad, bij de natiestaten dus. Dus minder spannend voor velen. Niet stemmen is ook een keuze. Kennelijk vinden deze mensen het wel best zo.
Ik moet ook steeds denken aan dat Oekraïne referendum. Met een nog veel lagere opkomst. En hoe hard sommigen (ik bedoel niet jou persoonlijk) schreeuwden dat de uitkomst per direct opgevolgd moest worden.
Welja, de pvv is flink gegroeid. Dus de mensen die dat belangrijk vinden hebben wel de moeite genomen te gaan stemmen.quote:Op vrijdag 7 juni 2024 10:48 schreef Nebelwerfer het volgende:
[..]
Sowieso behelst europa meer dan dat. De europese regels, afspraken en ook voordelen werken in veel meer zaken door.
Maar al houden we het alleen bij jou 3 punten. Migratie was zo’n beetje het meest hete hangijzer van de afgelopen 2e kamer verkiezingen. Onbegrijpelijk dat mensen thuisblijven bij de verkiezingen voor het bestuur waar men de grootste stappen kan zetten wat migratie betreft. Nouja, het is dus begrijpelijk, maar het zegt dus wel wat over een groot gedeelte van de bevolking.
De rem zit er duidelijk op? Alleen al de Greendeal zegt alles over de huidige stand van zaken over de macht in het centrum binnen Europa.quote:Op vrijdag 7 juni 2024 10:55 schreef RamboDirk het volgende:
[..]
Centrumpartijen zijn lang niet meer zo pro-europa als decennia terug, de rem zit er duidelijk op. Ik zie ook vooral winst van de PVV en BBB. Wat besluitvorming en daadkracht binnen de EU alleen maar moeilijker gaat maken.
Maar goed jij ziet het blijkbaar allemaal anders, dat kan, dat mag.
Ik merk dat mensen echt moe beginnen te worden van rechtse partijen en vooral rechtse politici. Het is een beetje domrechts populistisch schreeuwen, domme non-issue gigantisch uit hun verband trekken en daar onevenredig veel aandacht aan besteden; ik noem even al die klimaatmaatregelen zijn zinloos en Nexit onzin en dat heulen met pro Russische en andere dubieuze figuren.quote:Op vrijdag 7 juni 2024 11:13 schreef Cruzinats het volgende:
Flinke afgang voor PvdA/GL en een mooie winst voor de PVV.
Ik merk dat mensen echt moe beginnen te worden van linkse partijen en vooral linkse politici. Het is een beetje domlinks populistisch schreeuwen, domme non-issue gigantisch uit hun verband trekken en daar onevenredig veel aandacht aan besteden; ik noem even al die woke onzin en dat heulen met antisemieten en islamitische nazis in gaza als voornaamste redenen.
Het begint langzamerhand een heel klein, zielig en boos clubje te worden van losers.
Rechts staat overal in de peilingen op gigantische winst.quote:Op vrijdag 7 juni 2024 11:20 schreef Joppiez het volgende:
[..]
Ik merk dat mensen echt moe beginnen te worden van rechtse partijen en vooral rechtse politici. Het is een beetje domrechts populistisch schreeuwen, domme non-issue gigantisch uit hun verband trekken en daar onevenredig veel aandacht aan besteden; ik noem even al die klimaatmaatregelen zijn zinloos en Nexit onzin en dat heulen met pro Russische en andere dubieuze figuren.
Het begint langzamerhand een heel klein, zielig en boos clubje te worden van losers.
Welke fractie(s) bedoel je?quote:Op vrijdag 7 juni 2024 11:23 schreef Cruzinats het volgende:
[..]
Rechts staat overal in de peilingen op gigantische winst.
Klopt ja maar de PVV heeft vooral gesnoept van de FvD en andere rechts populistische partijen.quote:Op vrijdag 7 juni 2024 11:23 schreef Cruzinats het volgende:
[..]
Rechts staat overal in de peilingen op gigantische winst.
Ja echt moe jaquote:Op vrijdag 7 juni 2024 11:20 schreef Joppiez het volgende:
[..]
Ik merk dat mensen echt moe beginnen te worden van rechtse partijen en vooral rechtse politici. Het is een beetje domrechts populistisch schreeuwen, domme non-issue gigantisch uit hun verband trekken en daar onevenredig veel aandacht aan besteden; ik noem even al die klimaatmaatregelen zijn zinloos en Nexit onzin en dat heulen met pro Russische en andere dubieuze figuren.
De grootste worden een afgang noemenquote:Op vrijdag 7 juni 2024 11:13 schreef Cruzinats het volgende:
Ik merk dat mensen echt moe beginnen te worden van linkse partijen en vooral linkse politici. Het is een beetje domlinks populistisch schreeuwen, domme non-issue gigantisch uit hun verband trekken en daar onevenredig veel aandacht aan besteden; ik noem even al die woke onzin en dat heulen met antisemieten en islamitische nazis in gaza als voornaamste redenen.
Nouja als PVV was gefuseerd met VVD waren ze ook de grootste...quote:Op vrijdag 7 juni 2024 11:42 schreef Glazenmaker het volgende:
[..]
De grootste worden een afgang noemen
Je kunt in plaats van naar de winst/verlies van zetels beter kijken naar de grootte van de fracties waar de partijen straks in plaatsnemen en wat ze in die hoedanigheid kunnen uitrichten.quote:Op vrijdag 7 juni 2024 11:43 schreef KoningWouter het volgende:
[..]
Nouja als PVV was gefuseerd met VVD waren ze ook de grootste...
Ik denk niet dat het blindstaren op de grootste worden in deze casus het verstandigste is. We kunnen beter kijken naar de winst/verlies zetels.
Dan heeft PVV de grootste winst geboekt of je het er nou mee eens bent of niet.
Ik snap dat de PVV blij is, maar het gaat in Europa geen zak boeien of een partij kleiner of groter is geworden: de zetels tellen. En ik geef je nu al op een blaadje dat bij een volgende landelijke verkiezing waar de pvv een zetel verliest, maar nog steeds de grootste is jij gaat roepen dat ze gewonnen hebben.quote:Op vrijdag 7 juni 2024 11:43 schreef KoningWouter het volgende:
[..]
Nouja als PVV was gefuseerd met VVD waren ze ook de grootste...
Ik denk niet dat het blindstaren op de grootste worden in deze casus het verstandigste is. We kunnen beter kijken naar de winst/verlies zetels.
Dan heeft PVV de grootste winst geboekt of je het er nou mee eens bent of niet.
Dat zullen we zondag zien.quote:Op vrijdag 7 juni 2024 11:50 schreef Buitendam het volgende:
[..]
Je kunt in plaats van naar de winst/verlies van zetels beter kijken naar de grootte van de fracties waar de partijen straks in plaatsnemen en wat ze in die hoedanigheid kunnen uitrichten.
Interessant. Dus GL/PvdA is domlinks en populistisch. En wat is de PVV dan? Domrechts en populistisch?quote:Op vrijdag 7 juni 2024 11:13 schreef Cruzinats het volgende:
De grootste gebleven, niet geworden.quote:Op vrijdag 7 juni 2024 11:42 schreef Glazenmaker het volgende:
[..]
De grootste worden een afgang noemen
Nouja dat ligt eraan hoeveel meer zetels de PVV dan zou hebben ten opzichte van haar concurrent. 1 zetel meer of minder is dan gerommel in de marge. Maar ik gun PvdA/GL het feestje wel hoor. Prima resultaat, gefeliciteerd!quote:Op vrijdag 7 juni 2024 11:51 schreef Glazenmaker het volgende:
[..]
Ik snap dat de PVV blij is, maar het gaat in Europa geen zak boeien of een partij kleiner of groter is geworden: de zetels tellen. En ik geef je nu al op een blaadje dat bij een volgende landelijke verkiezing waar de pvv een zetel verliest, maar nog steeds de grootste is jij gaat roepen dat ze gewonnen hebben.
Ze worden niet opgesplitst omdat ze exact hetzelfde stemprogramma hebben. Beetje hetzelfde zoals de PVV en Forum met ID en ECR. Bij Forum vliegen er 4 zetels weg en die komen er bij Wilders bij.quote:Op vrijdag 7 juni 2024 11:55 schreef KoningWouter het volgende:
[..]
Dat zullen we zondag zien.
Wat dat betreft wordt PvdA/GL weer opgesplitst over twee fracties.
Ik ben heel benieuwd wat Duitsland en Frankrijk gaan doen.
In geval van FvD en pvv denk ik eerlijk gezegd niet dat dat door hun programma an sich komt.quote:Op vrijdag 7 juni 2024 11:58 schreef Buitendam het volgende:
[..]
Ze worden niet opgesplitst omdat ze exact hetzelfde stemprogramma hebben. Beetje hetzelfde zoals de PVV en Forum met ID en ECR. Bij Forum vliegen er 4 zetels weg en die komen er bij Wilders bij.
Moet je wel de 4 eurosceptische zetels die bij Forum wegvliegen meenemen. Van de ene anti-Europa partij naar de andere. Als ze nou allebei +7 hadden had je gelijk.quote:Op vrijdag 7 juni 2024 11:57 schreef Mubassie het volgende:
[..]
De grootste gebleven, niet geworden.
De PVV boekt 7 zetels winst.
Dat zegt iets over het stemgedrag.
Maakt het uit bij welke anti-Europa fractie straks de tegenstemmen vandaan komen?quote:Op vrijdag 7 juni 2024 11:59 schreef Straatcommando. het volgende:
[..]
In geval van FvD en pvv denk ik eerlijk gezegd niet dat dat door hun programma an sich komt.
Wat dat betreft heeft heel het land gewonnen. Er is niks over van de meest fanatieke Poetin vriendjes.quote:Op vrijdag 7 juni 2024 11:58 schreef Buitendam het volgende:
[..]
Ze worden niet opgesplitst omdat ze exact hetzelfde stemprogramma hebben. Beetje hetzelfde zoals de PVV en Forum met ID en ECR. Bij Forum vliegen er 4 zetels weg en die komen er bij Wilders bij.
Ah oke. Nouja echt iets zinnigs kunnen we er pas zondag over zeggen dan. Dan zullen we weten hoe de verhoudingen tussen de fracties liggen.quote:Op vrijdag 7 juni 2024 11:58 schreef Buitendam het volgende:
[..]
Dat is sowieso waar.quote:Op vrijdag 7 juni 2024 12:01 schreef KoningWouter het volgende:
[..]
Ah oke. Nouja echt iets zinnigs kunnen we er pas zondag over zeggen dan. Dan zullen we weten hoe de verhoudingen tussen de fracties liggen.
Hmmmm kiezen tussen twee kwaden, liever pvv dan FvD in dat gevalquote:Op vrijdag 7 juni 2024 11:59 schreef Buitendam het volgende:
[..]
Maakt het uit bij welke anti-Europa fractie straks de tegenstemmen vandaan komen?
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |