na een verbod op alcoholquote:Op dinsdag 13 augustus 2024 14:04 schreef kurk_droog het volgende:
Droevige rokers haha. Laat ze lekker stikken. Hopelijk snel een verbod op terrassen ook.
Ik stel een vraag. Jij geeft geen antwoord. Dat is geen debat. Misschien moeten die uitkeringen inderdaad maar stop gezet worden. En dan eerst eens kijken of de fantasie groot genoeg is om aan eten te komen. Ik vermoed dat dat wel gaat lukken. Geen gereedschap nodig hoor. Gewoon handjes en voetjes.quote:Op dinsdag 13 augustus 2024 21:25 schreef torentje het volgende:
[..]
Als jij niet zelf kan bedenken welke gereedschappen nodig zijn om de noodzakelijke arbeid te doen, dan kunnen we beter stoppen met dit debat. Want ik het geen zin om fantasieloze mensen verder te helpen.
Jij bent gewoon aan het zuigen met vragen die iedereen met een beetje fantasie zelf kan beantwoorden.quote:Op woensdag 14 augustus 2024 07:58 schreef Morri2 het volgende:
[..]
Ik stel een vraag. Jij geeft geen antwoord. Dat is geen debat. Misschien moeten die uitkeringen inderdaad maar stop gezet worden. En dan eerst eens kijken of de fantasie groot genoeg is om aan eten te komen. Ik vermoed dat dat wel gaat lukken. Geen gereedschap nodig hoor. Gewoon handjes en voetjes.
Maar inderdaad. Dit is zinloos.
Ach ja, het is torentje he.quote:Op woensdag 14 augustus 2024 07:58 schreef Morri2 het volgende:
[..]
Ik stel een vraag. Jij geeft geen antwoord. Dat is geen debat. Misschien moeten die uitkeringen inderdaad maar stop gezet worden. En dan eerst eens kijken of de fantasie groot genoeg is om aan eten te komen. Ik vermoed dat dat wel gaat lukken. Geen gereedschap nodig hoor. Gewoon handjes en voetjes.
Maar inderdaad. Dit is zinloos.
quote:Op woensdag 7 februari 2024 14:09 schreef torentje het volgende:
[..]
We willen ons iedere dag betaalbaar laveloos kunnen drinken, maar dat vinden de altijd nuchtere mensen niet goed..
Ah, het gereedschap is alcoholquote:Op woensdag 14 augustus 2024 13:37 schreef voetbalmanager2 het volgende:
[..]
Ach ja, het is torentje he.
[..]
Dit word een lastig dilemma voor sommige rechtse users. Grenscontroles om ongewenste migratie te stoppen is natuurlijk fantastisch, maar nu je daardoor straks niet meer voor duizenden euro's aan goedkope drank en shag kan halen is dat misschien toch iets minder mooi.quote:
Hun oplossing voor bij de grens:quote:Op zondag 15 september 2024 11:48 schreef voetbalmanager2 het volgende:
[..]
Dit word een lastig dilemma voor sommige rechtse users. Grenscontroles om ongewenste migratie te stoppen is natuurlijk fantastisch, maar nu je daardoor straks niet meer voor duizenden euro's aan goedkope drank en shag kan halen is dat misschien toch iets minder mooi.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Op woensdag 25 april 2018 20:45 schreef Ronald-Koeman het volgende:
7e minuut Robben eraf met spierblessure.
Ik ben rechtshandig maar ik zie het probleem niet?quote:Op zondag 15 september 2024 11:48 schreef voetbalmanager2 het volgende:
Dit word een lastig dilemma voor sommige rechtse users. Grenscontroles om ongewenste migratie te stoppen is natuurlijk fantastisch, maar nu je daardoor straks niet meer voor duizenden euro's aan goedkope drank en shag kan halen is dat misschien toch iets minder mooi.
Op dezelfde manier als de goedkope drank en shag tot nu toe doet: met nauwelijks kans op controles via illegale wijze met gewone personenauto's.quote:Op zondag 15 september 2024 11:59 schreef ACT-F het volgende:
Hoe denk je dat het Duitse knalvuurwerk het land binnenkomt?
Het Duitse knalvuurwerk kwam al binnen voordat het Schengenverdrag bestond. Er wordt al jaren steekproefsgewijs gecontroleerd aan de grens. De douane is volop en zichtbaar aanwezig.quote:Op zondag 15 september 2024 12:08 schreef voetbalmanager2 het volgende:
[..]
Op dezelfde manier als de goedkope drank en shag tot nu toe doet: met nauwelijks kans op controles via illegale wijze met gewone personenauto's.
Nu er structureel gecontroleerd gaat worden tussen onze grenzen is die methode ineens enorm risicovol geworden.
Als je gepakt wordt met je auto vol tabak, dan mag je bijna alles inleveren en krijg je er een flinke boete bij cadeau.
Heb jij je eigen link wel gelezen voordat je hem plaatste?
Wat een onzin. Als je als Nederlander niet zo dom bent om in de laatste 2 weken je vuurwerk over de grens te halen, dan had je niks te vrezen. Nu er straks permanent op de grens gecontroleerd word is dat risico ineens een stuk groter.quote:Op zondag 15 september 2024 12:20 schreef ACT-F het volgende:
Het Duitse knalvuurwerk kwam al binnen voordat het Schengenverdrag bestond. Er wordt al jaren steekproefsgewijs gecontroleerd aan de grens. De douane is volop en zichtbaar aanwezig.
Tja en volgens mijn vader die de bus vanuit Maastricht naar Aken pakt een maal per maand iets meer dan 10 euro per 50 gram pakje Drum. Iets meer dan 100 euro per slof. Als dat in NL schijnbaar 27 euro kost is dat 270 euro per slof. Dat is natuurlijk een giga verschil.quote:Op zondag 15 september 2024 12:13 schreef summer2bird het volgende:
Wow een pakje shag is tegenwoordig 27 euro
Ik blijf erbij, ze kunnen wel elke keer vrolijk de accijns verhogen maar de mensen die nog verslaafd blijven krijg je er niet gestopt mee.
Om mij heen zie ik dat de groep rokers zich concentreert tot een groep die zeer veel moeite heeft met stoppen, al meerdere pogingen heeft gedaan en ook bijkomende problematieken heeft zoals chronische ziektes (nee, niet allemaal long gerelateerd), psychiatrische ziektes en veel stress.
Die hebben hulp nodig bij het stoppen, niet een financiële stok die ze slaat
Toen ik afgelopen 29 december in Duitsland mijn maandelijkse inkopen deed had ik op de heen- en terugweg geen controle terwijl ik in elke winkel waar ik kwam bestookt werd met vuurwerk, zelfs in het Nederlands aangeprijsd. Ik had mijn bus vol kunnen gooien.quote:Op zondag 15 september 2024 12:24 schreef voetbalmanager2 het volgende:
[..]
Wat een onzin. Als je als Nederlander niet zo dom bent om in de laatste 2 weken je vuurwerk over de grens te halen, dan had je niks te vrezen. Nu er straks permanent op de grens gecontroleerd word is dat risico ineens een stuk groter.
Staat trouwens ook gewoon in jouw bericht dat je plaatste.
Zin en onzin bepalen voor de hele grens op basis van jouw ene bezoekje op jouw locatie is ook vrij willekeurigquote:Op zondag 15 september 2024 12:33 schreef ACT-F het volgende:
[..]
Toen ik afgelopen 29 december in Duitsland mijn maandelijkse inkopen deed had ik op de heen- en terugweg geen controle terwijl ik in elke winkel waar ik kwam bestookt werd met vuurwerk, zelfs in het Nederlands aangeprijsd. Ik had mijn bus vol kunnen gooien.
Ik weet niet hoe jij zin en onzin bepaalt maar ik doe dat op basis van waarneming en niet op basis van een artikel. Die controles gaan enorm meevallen om de economie niet te schaden.
quote:Op zondag 15 september 2024 12:41 schreef timmmmm het volgende:
Zin en onzin bepalen voor de hele grens op basis van jouw ene bezoekje op jouw locatie is ook vrij willekeurig
Moeilijk hè, lezen.quote:
Je mag gewoon enkele sloffen legaal meebrengen hoor.quote:Op zondag 15 september 2024 11:48 schreef voetbalmanager2 het volgende:
[..]
Ja, maar niet tientallen kilo's.quote:Op zondag 15 september 2024 13:22 schreef Hathor het volgende:
[..]
Je mag gewoon enkele sloffen legaal meebrengen hoor.
Ja, dat was ook een beetje overdreven, alsof hij een bestelling voor de hele straat met zich meezeulde. Ik heb gewoon twee sloffen mee laten brengen, en daar doen ze niet moeilijk over.quote:Op zondag 15 september 2024 13:30 schreef voetbalmanager2 het volgende:
[..]
Ja, maar niet tientallen kilo's.
Je hebt het over vuurwerkcontrole op 29 december halve zool. Leuk dat je daar elke maand boodschappen doet, maar dat bezoek in juni vind ik niet zo relevant.quote:
quote:Op zondag 15 september 2024 11:48 schreef voetbalmanager2 het volgende:
[..]
En, en, en, en. Dus niet of.quote:Vanuit een EU-land mag u 800 sigaretten (4 sloffen) belastingvrij meenemen, én 200 sigaren, én 1 kilo tabak, én 400 cigarillo's (kleine sigaartjes van maximaal 3 gram).
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |