Ik betaal klauwen vol belasting, heb al 15 jaar geen gebruik gemaakt van mijn zorgverzekering (naast de tandarts), ondanks fanatiek sporten.quote:
Dit betwijfel ik toch wel zeer hoor. Roken zal altijd iets populairder blijven onder de jeugd en jongvolwassenen maar ik kan me niet voorstellen dat er nog net zoveel gerookt wordt als in een tijd waar het gangbaar was dat er een glas sigaretten op tafel stond bij verjaardagen en waarbij er in de treinen volop gepaft werd.quote:Op donderdag 6 juni 2024 12:23 schreef CryptoPunk het volgende:
[..]
Die maatregelen helpen gewoon geen reet, er wordt sinds mensenheugenis gerookt en dat zal altijd zo blijven. Het enige wat de overheid kan doen is fors investeren in voorlichting en prefentie en daar houdt het wel op.
Ik vind het vermakelijk dat ze de afgelopen decennia alleen maar zinloze maatregelen hebben genomen om roken te ontmoedigen met de meest kinderachtige maatregelen; grijze pakjes, vieze plaatjes, capslock teksten op pakjes dat je er dood van gaat, constante prijsverhogingen, verkooppunten beperken, tabak niet meer zichtbaar in winkel en ga zo maar door. En het resultaat is dat er nauwelijks minder wordt gerookt, het enige wat ze hebben bereikt is dat de verkoop is verplaatst naar het illegale circuit en het buitenland en ze veel minder accijnzen innen.
Dat wordt nu al verkocht via Facebook.quote:Op donderdag 6 juni 2024 11:38 schreef Stoney3K het volgende:
[..]
Dat is ook het grote risico als we tabak helemaal zouden verbieden in Nederland: Dat er dan nektasjes op straat gewoon peuken staan te verkopen vanuit de fietstas van hun fatbike.
Wat mij betreft ook. Als ik niet in je walm hoef te staan, doe vooral je ding.quote:Op donderdag 6 juni 2024 12:35 schreef tesssssssss het volgende:
Maar van mij mag verder iedereen ook zlef weten wat-ie rookt, spuit, slikt of drinkt.
Door het vapen is de jeugd ook weer gaan roken. Los van dat wordt er echt veel minder gerookt. In 1995 rookte de helft van mijn v collega’s nog. Nu is dat een enkeling. Ideeën voor vrienden en familie.quote:Op donderdag 6 juni 2024 12:23 schreef CryptoPunk het volgende:
[..]
Die maatregelen helpen gewoon geen reet, er wordt sinds mensenheugenis gerookt en dat zal altijd zo blijven. Het enige wat de overheid kan doen is fors investeren in voorlichting en prefentie en daar houdt het wel op.
Ik vind het vermakelijk dat ze de afgelopen decennia alleen maar zinloze maatregelen hebben genomen om roken te ontmoedigen met de meest kinderachtige maatregelen; grijze pakjes, vieze plaatjes, capslock teksten op pakjes dat je er dood van gaat, constante prijsverhogingen, verkooppunten beperken, tabak niet meer zichtbaar in winkel en ga zo maar door. En het resultaat is dat er nauwelijks minder wordt gerookt, het enige wat ze hebben bereikt is dat de verkoop is verplaatst naar het illegale circuit en het buitenland en ze veel minder accijnzen innen.
Wat mij betreft gaan ze gewoon door met al die prijsverhogingen en pesterijen, rokers vinden toch wel andere manieren om aan tabak te komen.
Waarom worden deze onschadelijke kettingrooksigaretten niet meer verkocht?quote:Op donderdag 6 juni 2024 12:28 schreef Caland het volgende:
[..]
Dit betwijfel ik toch wel zeer hoor. Roken zal altijd iets populairder blijven onder de jeugd en jongvolwassenen maar ik kan me niet voorstellen dat er nog net zoveel gerookt wordt als in een tijd waar het gangbaar was dat er een glas sigaretten op tafel stond bij verjaardagen en waarbij er in de treinen volop gepaft werd.
Of nog eerder:
[ afbeelding ]
Hoezo is er eigenlijk weinig mis met mensen op deze wijze te ontmoedigen? Waar bemoeien ze zich eigenlijk mee? Kinderen beschermen tegen de manipulaties van het grootbedrijf zodat ze niet verslaafd raken is een legitiem doel, maar volwassenen die je als overheid zelf hebt helpen verslaafd te worden en daardoor gemiddeld enorm op zorgkosten, AOW en pensioen gaan besparen omdat ze eerder dood gaan?quote:Op donderdag 6 juni 2024 10:31 schreef Twiitch het volgende:
Hoe zit het eigenlijk met het percentage rokers in Duitsland? De vele hogere prijzen in NL worden doorgaans verkocht als ontmoedigingsbeleid. Ok prima, met mensen ontmoedigen om te roken is weinig mis. Maar dan zouden er in Duitsland dus veel meer mensen moeten paffen dan hiero. Het is daar immers veel goedkoper. Is dat dus ook zo?
Dat is best zo lang de mensen die niet roken maar wel meeroken daar niet ook de dupe van worden.quote:Op donderdag 6 juni 2024 12:59 schreef Weltschmerz het volgende:
[..]maar volwassenen die je als overheid zelf hebt helpen verslaafd te worden en daardoor gemiddeld enorm op zorgkosten, AOW en pensioen gaan besparen omdat ze eerder dood gaan?
Daaruit zou dan blijken dat de motivatie van de overheid oprecht is. Als mensen echt stoppen kost ze dat dus veel geld!quote:Op donderdag 6 juni 2024 12:59 schreef Weltschmerz het volgende:
[..]
Hoezo is er eigenlijk weinig mis met mensen op deze wijze te ontmoedigen? Waar bemoeien ze zich eigenlijk mee? Kinderen beschermen tegen de manipulaties van het grootbedrijf zodat ze niet verslaafd raken is een legitiem doel, maar volwassenen die je als overheid zelf hebt helpen verslaafd te worden en daardoor gemiddeld enorm op zorgkosten, AOW en pensioen gaan besparen omdat ze eerder dood gaan?
Wel bijzonder dat Luxemburg heel laag staat terwijl ze spotgoedkope sigaretten hebben voor een land met een hoog inkomen. Wat is hun geheim?quote:Op donderdag 6 juni 2024 11:01 schreef Zoddie het volgende:
[..]
Heb het even opgezocht
Ze roken inderdaad veel meer dan in Nederland.
[ afbeelding ]
Bron: https://www.vzinfo.nl/roken/internationaal
edit: Wat oudere data maar neem aan dat het nog aardig hetzelf is qua verhoudingen.
Gelukkige mensen die daardoor minder roken?quote:Op donderdag 6 juni 2024 13:34 schreef ACT-F het volgende:
[..]
Wel bijzonder dat Luxemburg heel laag staat terwijl ze spotgoedkope sigaretten hebben voor een land met een hoog inkomen. Wat is hun geheim?
Je hoeft nergens mee te roken en om er de dupe van te worden moet je 40 jaar met 20 rokers in een slecht geventileerde ruimte doorbrengen en dan nog is het niet meetbaar.quote:Op donderdag 6 juni 2024 13:08 schreef Stoney3K het volgende:
[..]
Dat is best zo lang de mensen die niet roken maar wel meeroken daar niet ook de dupe van worden.
De reden is dat mensen zo hoog op het paard zitten dat ze denken dat de beslissing die zij voor hun eigen leven maken ook voor andermans leven gemaakt moet worden. Als hun levensverwachtingsstatistiekje er maar beter uit komt te zien. Volksgezondheidsbeleid, volksgezondheid, individuele gezondheid, het is allemaal hetzelfde en iedereen moet alles laten voor hoogbejaardheid, niet toevallig ook de kip met de gouden eieren van de medische industrie. Tabakswinkels moeten eraan kapot, een school bij mij om de hoek is een rookvrije generatie aan het wensdenken zodat een peukenvrije stoep een droom is geworden.quote:Op donderdag 6 juni 2024 13:25 schreef LXIV het volgende:
[..]
Daaruit zou dan blijken dat de motivatie van de overheid oprecht is. Als mensen echt stoppen kost ze dat dus veel geld!
Ik vind het juist vreemd dat de milieu normen zo bizar streng zijn vwb stoffen in het milieu en dat roken nog steeds mag.
De enige reden het niet te verbieden is dat je anders een illegaal circuit krijgt. Verder niks.
Juist door die veel kleinere onderlaag wellicht? De meeste rokers zitten (gok ik) in een lagere sociale klasse. Luxemburg is zoals je stelt gemiddeld genomen een zeer vermogende staat. Een snelle google leert mij dat ze wel veeeeeel meer alcohol drinken dan hier (wel maar één bron bekeken), blijkbaar zuipen welgestelde mensen meer dan dat ze roken? Past op zich wel in het beeld van de vermogende en gepensioneerde boomer die 7 dagen in de week teut is en het eerste wijntje bij de lunch drinkt.quote:Op donderdag 6 juni 2024 13:34 schreef ACT-F het volgende:
[..]
Wel bijzonder dat Luxemburg heel laag staat terwijl ze spotgoedkope sigaretten hebben voor een land met een hoog inkomen. Wat is hun geheim?
Dat hoge inkomen.quote:Op donderdag 6 juni 2024 13:34 schreef ACT-F het volgende:
[..]
Beter onderwijs?quote:Op donderdag 6 juni 2024 13:34 schreef ACT-F het volgende:
[..]
Ik woon in het midden van het land en ken letterlijk niemand die met enige regelmaat de grens over gaat voor sigaretten, drank en/of andere boodschappen, of om te tanken.quote:Op donderdag 6 juni 2024 14:49 schreef Hathor het volgende:
Dit is al jaren bekend en ik ken inmiddels al veel mensen die een keer in de twee maanden of zo even de grens overschieten. Letterlijk alles is daar stukken goedkoper, afhankelijk van welke tabak je rookt scheelt je dat 15 euro of meer per pakje van 50 gram. Boodschappen 40 tot 60% goedkoper dan bij ons, sterke drank en bier scheelt ook bijna de helft, en als je daar dan toch bent, ook maar gelijk even je tank vol gooien want ook dat is daar nog betaalbaar.
De overheid hier wringt de mensen helemaal uit, dus zoeken de mensen hun heil elders, en dat zijn echt niet alleen mensen die in de grensstreek wonen.
De geldklopperij is misdadig hier. En maar lullen over lastenverlichting maar de accijnzen en belastingen stijgen over de hele linie, structureel.quote:Op donderdag 6 juni 2024 14:49 schreef Hathor het volgende:
Dit is al jaren bekend en ik ken inmiddels al veel mensen die een keer in de twee maanden of zo even de grens overschieten. Letterlijk alles is daar stukken goedkoper, afhankelijk van welke tabak je rookt scheelt je dat 15 euro of meer per pakje van 50 gram. Boodschappen 40 tot 60% goedkoper dan bij ons, sterke drank en bier scheelt ook bijna de helft, en als je daar dan toch bent, ook maar gelijk even je tank vol gooien want ook dat is daar nog betaalbaar.
De overheid hier wringt de mensen helemaal uit, dus zoeken de mensen hun heil elders, en dat zijn echt niet alleen mensen die in de grensstreek wonen.
quote:Op donderdag 6 juni 2024 15:02 schreef inslagenreuring het volgende:
[..]
De geldklopperij is misdadig hier. En maar lullen over lastenverlichting maar de accijnzen en belastingen stijgen over de hele linie, structureel.
De enige 'compensatie' die we hier kennen is aan de borst bij moeder staat als je al geen stuiver hebt.
Ik hoop dan ook dat de schatkist beste klappen krijgt door dit wanbeleid. Je jaagt mensen letterlijk weg.
Hoezo? Je houdt zo te lezen genoeg geld over voor een mooie vakantie.quote:Op donderdag 6 juni 2024 07:11 schreef Toine51 het volgende:
Rook niet, drink geen fris, ben vegetarisch en rijdt elektrisch...
Dus ik blijf deze zomer thuis...
Van straling krijg je ook kanker. Ik hoor je niet kankeren op Vodafonequote:Op donderdag 6 juni 2024 02:51 schreef Raw85 het volgende:
[..]
Mensen kanker bezorgenwat een ondernemer
Als ze mij vragen wanneer ik gestopt ben met roken is het antwoord: "20 kilo geleden".quote:Op donderdag 6 juni 2024 09:09 schreef deedeetee het volgende:
Luxemburg is nog goedkoper. Slof camel yellow grote pakjes 52 ¤ en de gewone maat 56 ¤ per slof. Shag 96 ¤ per slof.
Ik ben gelukkig al ruim 30 jr geleden gestopt maar denk ook dat de huidige prijzen pure diefstal is.
En de volksgezondheid gaat er echt niet op vooruit. In plaats van rokers zijn dezelfde mensen nu vreters geworden. Ze steken geen sigaret meer op maar stoppen eten in hun mond. Is dat nu echt gezonder ?
quote:Op donderdag 6 juni 2024 15:17 schreef OxygeneFRL het volgende:
[..]
Van straling krijg je ook kanker. Ik hoor je niet kankeren op Vodafone
Ik heb er juist heel erg veel positiefs van gemerkt, nadat ik gestopt was met roken. Niet meer rochelend wakker worden, zo goed als nooit meer een verstopte neus of verkouden, beter reukvermogen en smaak, meer energie, betere conditie. Echt een wereld van verschil. Beste beslissing ever. De geldbesparing merkte ik niet echt, maar dat kwam ook wel omdat een pakje shag max een euro of 5-6 kostte toen ik nog rookte. Maar ik was vooral blij dat ik van die "monkey on my back" af ben.quote:Op donderdag 6 juni 2024 15:40 schreef quo_ het volgende:
[..]
Als ze mij vragen wanneer ik gestopt ben met roken is het antwoord: "20 kilo geleden".
Ik heb ook geen idee waar al dat bespaarde geld is gebleven en qua gezondheid merk ik er ook niks van.
Maar ik ben zooooooo allemachtig blij dat al dat vreselijke gezeik en dat getreiter helemaal aan mij voorbij gaat. Aleen al om die redenkan ik iedereen aanraden om te stoppen met roken.
Lol toen ik stopte heb ik me voorgenomen om niet al voor mn 30ste een afzichtelijke skinnyfat buik te krijgen dus ben erg streng geweest. Schade is beperkt gebleven tot 5 kg maar vraag me oprecht af waardoor want ik zat echt alleen maar wortels en andere snackgroente te vreten te hele dag. Verschrikkelijke tijdquote:Op donderdag 6 juni 2024 15:40 schreef quo_ het volgende:
[..]
Als ze mij vragen wanneer ik gestopt ben met roken is het antwoord: "20 kilo geleden".
Ik heb ook geen idee waar al dat bespaarde geld is gebleven en qua gezondheid merk ik er ook niks van.
Maar ik ben zooooooo allemachtig blij dat al dat vreselijke gezeik en dat getreiter helemaal aan mij voorbij gaat. Aleen al om die redenkan ik iedereen aanraden om te stoppen met roken.
quote:
quote:
Interessante suggesties, ik heb even de territoriale verschillen qua rokerspercentages in Nederland opgezochtquote:Op donderdag 6 juni 2024 14:21 schreef Twiitch het volgende:
[..]
Juist door die veel kleinere onderlaag wellicht? De meeste rokers zitten (gok ik) in een lagere sociale klasse. Luxemburg is zoals je stelt gemiddeld genomen een zeer vermogende staat. Een snelle google leert mij dat ze wel veeeeeel meer alcohol drinken dan hier (wel maar één bron bekeken), blijkbaar zuipen welgestelde mensen meer dan dat ze roken? Past op zich wel in het beeld van de vermogende en gepensioneerde boomer die 7 dagen in de week teut is en het eerste wijntje bij de lunch drinkt.
Ben zo blij met onze groothandelspas. Zonde van je geld wat er zelfs bij de slagerij ligt.quote:Op donderdag 6 juni 2024 10:34 schreef probeer het volgende:
[..]
Verschrikkelijk, die zo mager mogelijke Nederlandse biefstukjes.
Leeft Piet nog?
Vertel? IK WIL DE RODDELS!quote:Op donderdag 6 juni 2024 16:06 schreef Red_85 het volgende:
[..]
Ben zo blij met onze groothandelspas. Zonde van je geld wat er zelfs bij de slagerij ligt.
Piet leeft ongetwijfeld nog. Alleen post niet meer op fok! na het verwijt dat hij kreeg van de mods in CUL en de ruzie die daar op volgde.
Zonde. Hij heeft in die periode half fok! leren koken en CUL levend gehouden.
Nu delen mensen weekmenu's en laten ze zien waar ze gegeten hebben. Piet was tips'ntricks en leerde t je zelf maken met de juiste tools.
K9n ook mooi posten in POL trouwens meen ik.
Iig mooie vent en de legende van CUL.
Tbh.... i dont knowquote:Op donderdag 6 juni 2024 16:12 schreef Leandra het volgende:
Piet post gewoon hoor, en wie regelmatig in CUL leest/post weet ook prima met welk account.
Drama queen much?quote:Op donderdag 6 juni 2024 10:16 schreef Lt.Bookman het volgende:
[..]
Je vergeet voor het gemak even dat rokers godsgruwelijk stinken en het voor hun hele omgeving verpesten. Als ik met een emmer koeienmest op een terras ga zitten wordt ik ook weggejaagd, waarom worden die gore sigaretten dan wel geaccepteerd?
Stinkerds haten maakt je een drama queen?quote:Op donderdag 6 juni 2024 21:11 schreef spicymchaggis het volgende:
[..]
Drama queen much?
Disclaimer: ik rook zelf niet eens.
Iquote:Op donderdag 6 juni 2024 14:55 schreef Leandra het volgende:
[..]
Ik woon in het midden van het land en ken letterlijk niemand die met enige regelmaat de grens over gaat voor sigaretten, drank en/of andere boodschappen, of om te tanken.
Ik ken alleen 3 jongens die ieder jaar eind december een dagje over de grens doen om vuurwerk te halen, en dan gaan ze ook nog met 1 auto dus dat beperkt de hoeveelheid die ze mee kunnen nemen.
Als ik zelf in Duitsland ben met de auto (zeer sporadisch) tank ik daar idd meestal wel, maar als ik de afgelopen 10 jaar 3 keer in Duitsland getankt heb dan hebben we het wel gehad.
Komend zomer ben ik idd met de auto in Duitsland dus dan zal er wel getankt worden, al was het alleen al omdat ik ergens in die periode wel zal moeten tanken.
Doe es effe normaal joh.quote:
Ik rook al een jaar of 45 maar ben nog nooit rochelend wakker geworden.quote:Op donderdag 6 juni 2024 15:51 schreef Farenji het volgende:
[..]
Ik heb er juist heel erg veel positiefs van gemerkt, nadat ik gestopt was met roken. Niet meer rochelend wakker worden, zo goed als nooit meer een verstopte neus of verkouden, beter reukvermogen en smaak, meer energie, betere conditie. Echt een wereld van verschil. Beste beslissing ever. De geldbesparing merkte ik niet echt, maar dat kwam ook wel omdat een pakje shag max een euro of 5-6 kostte toen ik nog rookte. Maar ik was vooral blij dat ik van die "monkey on my back" af ben.
Piet post gewoon nog op Fok! hoor. En in CUL. Alleen onder een andere username. Die ik niet zal onthullen, dat doet hij zelf maar als hij daar behoefte aan heeft.quote:Op donderdag 6 juni 2024 16:06 schreef Red_85 het volgende:
[..]
Ben zo blij met onze groothandelspas. Zonde van je geld wat er zelfs bij de slagerij ligt.
Piet leeft ongetwijfeld nog. Alleen post niet meer op fok! na het verwijt dat hij kreeg van de mods in CUL en de ruzie die daar op volgde.
Zonde. Hij heeft in die periode half fok! leren koken en CUL levend gehouden.
Nu delen mensen weekmenu's en laten ze zien waar ze gegeten hebben. Piet was tips'ntricks en leerde t je zelf maken met de juiste tools.
K9n ook mooi posten in POL trouwens meen ik.
Iig mooie vent en de legende van CUL.
Wat ik doe is niet meer roken en gewoon een leuk uitje hebben van dat geld! Inderdaad, EU-goden!quote:Op donderdag 6 juni 2024 09:27 schreef Caland het volgende:
Het is nu zelfs goedkoper om naar het Oostblok te vliegen, daar een nachtje in een hotel, zuipen, sloffen mee en alsnog minder kwijt zijn dan dat je in Nederland koopt![]()
EUGoden
Malta zit al in de EU, dacht ikquote:Op vrijdag 7 juni 2024 01:04 schreef SnertMetChoco het volgende:
[..]
Wat ik doe is niet meer roken en gewoon een leuk uitje hebben van dat geld! Inderdaad, EU-goden!
Kunnen we trouwens niet ergens waar het altijd zonnig en droog-warm is in de EU toelaten? Zou wel fijn zijn.
Dat is zeker in de winter niet zo warm dat je denkt dat je op vakantie bent. Misschien iets als Frans Guyana of Suriname ofzo? Hoewel liever iets meer dichtbij. Marokko? Ook leuk om even onze PVV-vrienden wat te laten schrikken.quote:
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |