quote:
Euhm in Zuid Afrika is dat heel normaal.quote:Op woensdag 5 juni 2024 14:20 schreef Cat-astrophe het volgende:
snelwegwandelaar
. Hoe dom kun je zijn!?
Ik vond het al 112 waardig (en zij ook) toen ik een fietser op de vluchtstrook tegenkwam.
Die auto die jullie kregen in Italie als huurauto, ik heb die ook een keer gehad als huurauto. Echt Chinese rommel waar ik niks mee kon. Goed dat @golfer hem kapotgemaakt heeft.quote:
Ja, en daar gebruiken ze ook cd’s als reflectoren en rijden met paard en wagen op de snelweg, net als in Cuba. Ik ben in beide landen geweest.quote:Op woensdag 5 juni 2024 14:29 schreef Pinnenmutske het volgende:
[..]
Euhm in Zuid Afrika is dat heel normaal.
Maar toch vind ik het stupide.
quote:Op woensdag 5 juni 2024 14:46 schreef Jeroboam het volgende:
[..]
Die auto die jullie kregen in Italie als huurauto, ik heb die ook een keer gehad als huurauto. Echt Chinese rommel waar ik niks mee kon. Goed dat @:golfer hem kapotgemaakt heeft.
Langer vakantiequote:
Je weet toch wie dit zegt he…quote:
quote:
quote:
Globetrotter, op weg naar Doel?quote:Op woensdag 5 juni 2024 15:55 schreef derLudolf het volgende:
[..]vanaf de ring in Antwerpen. Eindelijk door de Kennedytunnel
Nee, naar een kameraad in Frankrijk, daar gaan we elk jaar een weekend heen met de vriendengroep.quote:
Wat fijn!quote:Op woensdag 5 juni 2024 18:15 schreef Kaatje1 het volgende:
Wat doet een nacht doorslapen en veel minder hoesten een mens goed. Op stofzuigen na (doe ik morgen wel) is het huis schoon en opgeruimd, bed verschoond (voor het eerst weer zelf gedaan sinds de slijmbeursontsteking. Zo even wat dingen anders neerzetten nu ik al een tijdje weer met rechts goed dingen kan pakken.
Volgende week komt de hulp nog een keer, dan vraag ik of ze de ramen wil doen, da’s nog een uitdaging
T was niet leuk nee. Merk wel dat m’n oren steeds verstoppen. Heb een soort vliegtuig gevoelquote:Op woensdag 5 juni 2024 20:10 schreef Lucky_Strike het volgende:
[..]
Wat fijn!
Ik heb gelukkig maar twee nachten slecht geslapen door de verkoudheid. Dat van jou klinkt echt heel zwaar
Ik zal het aan onze achterbuurvrouw vragen. Die doet altijd iets van facetime of Teamsmeetings in de tuin. Met haar familie in Zuid Amerika. Ze praat dan zo hard dat wij elkaar niet meer verstaan (en haar ook niet, en dat vinden we jammer, maar we spreken haar taal niet).quote:Op woensdag 5 juni 2024 11:04 schreef AnneX het volgende:
OK. Wat beweegt mensen om een telefoongesprek te voeren op speaker…?
In de tuin. 🙃
.
Dan vind ik de kippen een eind verderop, die luidkeels kakelen, beter te hebben.
Namaste 🙏 ook weer opgepakt.
Vanmorgen een herhalingslesje topografie gehad.quote:Op woensdag 5 juni 2024 21:45 schreef Kaatje1 het volgende:
[..]
T was niet leuk nee. Merk wel dat m’n oren steeds verstoppen. Heb een soort vliegtuig gevoel![]()
Net gehoord dat het verplaatsen van de boten nog niet morgenochtend is, dus we draaien nog gewoon spreekuur en dan zien we wel waar we maandag naar toe moeten.
Hoe gaat het met @:vlindertje89 en is @:tele6 aan het jongerenweekje begonnen
Duur papiertje?quote:Op woensdag 5 juni 2024 22:47 schreef Dr_Flash het volgende:
ooh jongens en meisjes er belooft morgen woord iets binnen te komen
Als het niet zo triest was, was het grappig.quote:Op donderdag 6 juni 2024 06:02 schreef Lucky_Strike het volgende:
https://www.nieuweoogst.n(...)rische-beroepsziekte
Kamermeerderheid voor onderzoek naar Parkinson als beroepsziekte voor boeren. 3 keer raden wie er tegen stemmen.
Je verwacht het niet![]()
Wat een schijnheilen. De tegenstemmers dus.quote:Op donderdag 6 juni 2024 06:02 schreef Lucky_Strike het volgende:
Kamermeerderheid voor onderzoek naar Parkinson als beroepsziekte voor boeren. 3 keer raden wie er tegen stemmen.
Ik ken haar sinds 2009. Ze is een goede wethouder in Beverwijk. Fijn mens waar je ook een biertje mee kan drinken ;-). En buiten haar werk zit ze in de creatieve hoek. Ze organiseerde mede het Young Art Festival. Een festival voor jonge kunstenaars op alle gebieden om hun werk te tonen.quote:Op donderdag 6 juni 2024 08:37 schreef AnneX het volgende:
@:borisz na stemwijzer met mijn beperkte kennis van veel onderwerpen waren er 2 opties. En dat werd ook de jouwe. Na goochelen op haar naam. (Totaal irrelevant: vaders is van IJmuiden en Velsen) . 😎
Zelfde gekozenquote:Op donderdag 6 juni 2024 07:27 schreef borisz het volgende:
Hartelijk verkiezingsdag
Lijst 5 nr 3. Brigitte vd Berg krijgt mijn stem.Stemadvies voor als je D66 wil gaan stemmen.
Ik hoef niet eens te klikken.quote:Op donderdag 6 juni 2024 06:02 schreef Lucky_Strike het volgende:
Al op vakantie! Ik heb morgenochtend een afspraak.quote:Op donderdag 6 juni 2024 11:35 schreef Lucky_Strike het volgende:
Lekker!
Al contact gehad met de huisarts?
Fijn dat je snel terecht kunt. En goed dat je het serieus neemt!quote:Op donderdag 6 juni 2024 11:45 schreef Blues het volgende:
[..]
Al op vakantie! Ik heb morgenochtend een afspraak.
Het liefst wil ik een ecg laten maken, maar omdat ik weet dat dat een momentopname is en mijn dinges daar dan niet op te zien zal zijn, wil ik bespreek ik de mogelijkheid van een 24u holter, dat is dan meer voor het zkh.
Ik heb uiteraard omdat het 'maar' 2x gebeurd is, de neiging om alles maar weer te laten zittenmaar het is best zwaar voor een hart om zo te 'doen' met kans op stolsels.
(Ik weet teveel vanuit mijn werk op de poli cardio denk ik)
Wie weet is het wel heul iets anders ookWe gaan het zien, ik ben er niet gerust op, ook omdat ik al jaren wel een hart heb dat kan 'bonken' en 'overslaan' waarbij ik heeeeel af en toe een miliseconde denk dat ik flauw val.
Alleen is dat veelvoorkomend en onschuldig.
Ik ook weinigquote:Op donderdag 6 juni 2024 12:32 schreef DancingPhoebe het volgende:
Oo je zit er weer LinzenSalade! Ik heb dit keer laten schieten omdat overstap tussen functies. Ik heb de hele dag nog niks gedaan![]()
Nou Ludolf, je hebt vast de stranden bezocht en minstens één museum als je daar vaker bent.quote:Op donderdag 6 juni 2024 12:48 schreef derLudolf het volgende:
Ik dacht dat ze 80 jaar terug zijn begonnen met de bevrijding, maar het lijkt wel bezet gebied
80% pvda/glquote:Op donderdag 6 juni 2024 17:23 schreef Lucky_Strike het volgende:
Ook maar even de stemwijzer gedaan. 97% overeenkomst met PVDA/GL. 80% met D66 en Volt, met daarbij meer onoverkomelijke verschillen met D66.
Sorry @:borisz, ook vandaag steun ik je club niet.
Gastritis. Maar omdat ik al maagbeschermers slikte, voelde ik dat niet in mijn maag maar in mijn slokdarm. Ook dat voelde niet brandend trouwens, maar dus wel alsof ik hartkloppingen had. Was wel bijzonderquote:
Als je nog moet stemmen: let even op of je op een pvda’er of gl stemt. Dat heeft invloed op de groepjes in het ep.quote:Op donderdag 6 juni 2024 17:23 schreef Lucky_Strike het volgende:
Ook maar even de stemwijzer gedaan. 97% overeenkomst met PVDA/GL. 80% met D66 en Volt, met daarbij meer onoverkomelijke verschillen met D66.
Sorry @:borisz, ook vandaag steun ik je club niet.
Komt goed! Ik moet straks nog stemmen voor ons beide en het worden twee verschillende dames van GroenLinks.quote:Op donderdag 6 juni 2024 18:59 schreef Tuindier het volgende:
[..]
Als je nog moet stemmen: let even op of je op een pvda’er of gl stemt. Dat heeft invloed op de groepjes in het ep.
Zie dit artikel van de correspondent
Ik las zojuist op BNR.nl dat dit dus niet klopt, maar de stemmen 50/50 verdeeld worden over de twee fracties in het parlement. (Dat vernam ik al eens eerder, maar ik kan niet goed ontdekken of deze informatie dan wel klopt)quote:Op donderdag 6 juni 2024 18:59 schreef Tuindier het volgende:
[..]
Als je nog moet stemmen: let even op of je op een pvda’er of gl stemt. Dat heeft invloed op de groepjes in het ep.
Zie dit artikel van de correspondent
Hmm.. dat zou wel meer dan slordig zijn. Hoe dan ook komt mijn stem dan ook op de goede plek terecht.quote:Op donderdag 6 juni 2024 19:11 schreef Candaasje het volgende:
[..]
Ik las zojuist op BNR.nl dat dit dus niet klopt, maar de stemmen 50/50 verdeeld worden over de twee fracties in het parlement. (Dat vernam ik al eens eerder, maar ik kan niet goed ontdekken of deze informatie dan wel klopt)
Ik ga even eten en dan zo ook eens stemmen.
Ik vind dat wel bijzonder. Raar ook eigenlijk.quote:Op donderdag 6 juni 2024 19:24 schreef Kaatje1 het volgende:
De GL’ ers gaan in de groep Groenen en PvdA’ers in S&D
Maar ze zijn wel 1 fractie
Ben benieuwd hoe dat gaat werken
Ben je alweer terug? Hoe was je vak?quote:Op donderdag 6 juni 2024 20:26 schreef Isabeau het volgende:
[..]
Ik vind dat wel bijzonder. Raar ook eigenlijk.
Ja en jaquote:
quote:Op donderdag 6 juni 2024 20:29 schreef Isabeau het volgende:
[..]
Ja en ja![]()
Het was geweldig. Heb enorm genoten.
Tukt ie vast goed vanquote:Op donderdag 6 juni 2024 21:18 schreef derLudolf het volgende:
Zoontje (6) van kameraad - vraagt voor hij gaat slapen "papa mag ik je laatste slokje cola"
Uhhh dat is Jägermeister
quote:Op vrijdag 7 juni 2024 00:41 schreef Lucky_Strike het volgende:
Ik ben blij dat de landelijke exitpoll flink afwijkt van onze uitslag
Wij zijn net terugquote:Op vrijdag 7 juni 2024 08:01 schreef Lonaa het volgende:
Goed, volgende agendapunt: Wie van jullie is er op vakantie geweest in Italie? Waar en wanneer? Do's and dont's? Tips? Go go go, ik wil boeken.
Florence en omgeving, Rome en omgeving, Amalfi kust, Puglia, Sicilie en nog een weekend Florence. In Florence wil ik wel wonen.quote:Op vrijdag 7 juni 2024 08:01 schreef Lonaa het volgende:
Goed, volgende agendapunt: Wie van jullie is er op vakantie geweest in Italie? Waar en wanneer? Do's and dont's? Tips? Go go go, ik wil boeken.
Wij waren een aantal malen op Sicilië.quote:Op vrijdag 7 juni 2024 08:01 schreef Lonaa het volgende:
Sunny cars is echt heel goed hebben we nu gemerkt!! Cliëntvriendelijk en nemen alle zorg uit handen bij schadequote:Op vrijdag 7 juni 2024 10:10 schreef AnneX het volgende:
[..]
Wij waren een aantal malen op Sicilië.
Oa. hier https://www.agriturismo.i(...)a-7290824/index.html
Dichtbij Syracuse met vele terrasjes, een strand en een groot zwembad. Goed biologisch basic eten als je een keer wilt mee eten. Veel ouwe dingen in de regio.
Sowieso is een agriturismo een aanrader, vind ik.
Scootertip van Blues is goed. Parkeren was een ramp ín Syracuse.
Vliegen op Catania, daar wegwezen en een auto via Sunny Cars.
Wij horen wel wat het geworden is…😇
Hoeveel tijd heb je, hoeveel wil je zien?quote:Op vrijdag 7 juni 2024 08:01 schreef Lonaa het volgende:
Hoe die hun rijbewijs halen, echtquote:Op vrijdag 7 juni 2024 10:39 schreef LeeHarveyOswald het volgende:
Italianen kunnen niet rijden, maar als je eenmaal in the middle of nowhere zit is het er grandioos mooi.
Snelweg, werkzaamheden in één rijrichting, dus het verkeer beide richtingen op aan één kant van de vangrail. Bordjes 40. De helft van het asfalt van de enige nog beschikbare rijstrook was gescheurd en lag zo'n 15 centimeter lager dan de andere helft. Op de motor he.quote:Op vrijdag 7 juni 2024 10:42 schreef Blues het volgende:
[..]
Hoe die hun rijbewijs halen, echt
Ze wachten ook niet als ze geen voorrang hebben... zonder te kijken rijden ze vast. Ja joh,gewoon doen!
Niet inhalen bord? Niet toeteren bord? Nooit van gehoord
En dan de scooters...![]()
![]()
![]()
Pfft.quote:Op vrijdag 7 juni 2024 10:47 schreef LeeHarveyOswald het volgende:
[..]
Snelweg, werkzaamheden in één rijrichting, dus het verkeer beide richtingen op aan één kant van de vangrail. Bordjes 40. De helft van het asfalt van de enige nog beschikbare rijstrook was gescheurd en lag zo'n 15 centimeter lager dan de andere helft. Op de motor he.
Ik reed 110, degene voor mij was verdwenen en achter mij zat op minder dan een meter te kleven.
Oh ja ga niet in augustus want bijna alles wat geen tourist trap is, is dicht. Ook garages, dus als je wegrijdt met het remschijf slot nog op je motor (puur theoretisch he) dan heb je een probleemquote:Op vrijdag 7 juni 2024 08:01 schreef Lonaa het volgende:
Gewoon aanpassen aan hun rijstijl.quote:Op vrijdag 7 juni 2024 10:39 schreef LeeHarveyOswald het volgende:
Italianen kunnen niet rijden, maar als je eenmaal in the middle of nowhere zit is het er grandioos mooi.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
Oh mooi kutquote:Op vrijdag 7 juni 2024 11:38 schreef Kaatje1 het volgende:
Gisteren bleek dat mijn oven het niet meer doet. Warmt nauwelijks op, ventilator stopt na 10 seconden. Gelukkig een combimagnetron en een airfryer in huis maar daar passen geen grote ovenschotels in.
Net maar even de witgoed monteur gebeld, hopelijk kan hij volgende week
Ja "when in Rome" etc, maar als de locals het verkeersequivalent zijn van lemmings dan matig ik mijn aanpassingen een beetjequote:Op vrijdag 7 juni 2024 13:37 schreef derLudolf het volgende:
[..]
Gewoon aanpassen aan hun rijstijl.
Hoewel op de brommert ben je zelf je kreukelzone dus is het wat gevaarlijker
Ja, ding is 10 jaar oud en veel gebruikt. Hoop dat het gemaakt kan worden, en anders maar een nieuwe. Geen grote oven is geen optiequote:
Groen daar!quote:Op vrijdag 7 juni 2024 15:07 schreef LeeHarveyOswald het volgende:
[ link | afbeelding ]
Groeten uit Somiedo. Mooi hier. Nog geen beren gezien.
Deze oven zit in een kast speciaal voor ovens, dus ik ga ervan uit dat een nieuwe oven ook past. T is gewoon een standaard 60 brede zonder toeters en bellen (zou zelfs simpeler mogen, veel functies gebruik ik toch nauwelijks)quote:Op vrijdag 7 juni 2024 15:28 schreef AnneX het volgende:
Na zoveel jaren ging de inbouw combi stuk. Ook nog in corona tijd.
Een ‘echte’ oven past niet in de kast.
Gelukkig vond mnX een andere - ternauwernood gebruikte - op marktplaats.
Van een keuken monteur, die ook keukens sloopt.
Altijd spijt gehouden, dat ik toen geen echte oven erbij had gekozen. 😢
Nu geen plek ervoor.
Sodomieters!quote:Op vrijdag 7 juni 2024 15:07 schreef LeeHarveyOswald het volgende:
[ link | afbeelding ]
Wat was er ongemakkelijk aan?quote:Op vrijdag 7 juni 2024 15:59 schreef Lucky_Strike het volgende:
Ik heb nog twee van de statushouders ontmoet. Het is wel een beetje ongemakkelijk eigenlijk. Ook leuk, en de intenties van iedereen zijn goed. Volgende week beginnen we met taalspellen. Ik moet alleen nog even uitzoeken wat daar de opties in zijn maar PimPamPet lijkt me een mooi begin.
En onbekende mannen?quote:Op vrijdag 7 juni 2024 15:07 schreef LeeHarveyOswald het volgende:
[ link | afbeelding ]
Ongemakkelijk omdat communiceren lastig is met mensen die nauwelijks Nederlands spreken. Zij weten nog niet wat ze aan mij kunnen vragen, ik weet niet heel veel aan hen te vragen. Zij kennen elkaar ook niet. Naar ik denk dat het wel goed gaat komen hoor.quote:Op vrijdag 7 juni 2024 16:15 schreef Kaatje1 het volgende:
[..]
Wat was er ongemakkelijk aan?
En doe je dat spel ook samen met de andere Nederlanders of 1 op 1? Dan, ook al doe je je best van niet, verval je al snel van “docent “ in spelletjes speler. Beter idee (ook al heb ik dat nooit gedaan) maar begreep ik van een nt2 docent, is met scrabble blokjes woorden maken.
Niet lullig bedoeld maar het zijn volwassen mannen die waarschijnlijk al jaren school hebben. Grootste deel van vluchtelingen zijn (min of meer) hoger opgeleid (anders kan je niet aan geld komen om te vluchten).
De boeken die ze zelf krijgen van taalscholen (er zijn veel methodes trouwens) staan vaak vol met losse woorden waar (na he leren van de vertaling en de uitspraak) zinnen mee gemaakt moeten worden
Say Hi is een fijne app. Er is er nog een maar daar weet ik de naam niet van, kan ik maandag wel even navragenquote:Op vrijdag 7 juni 2024 17:27 schreef Lucky_Strike het volgende:
[..]
Ongemakkelijk omdat communiceren lastig is met mensen die nauwelijks Nederlands spreken. Zij weten nog niet wat ze aan mij kunnen vragen, ik weet niet heel veel aan hen te vragen. Zij kennen elkaar ook niet. Naar ik denk dat het wel goed gaat komen hoor.
De drie die ik heb gesproken hebben inderdaad heel behoorlijke banen gehad.
Ik ga nog wel op zoek naar interessanter spellen of ander entertainment. En als zij met taallessen en inburgering beginnen, komen er vast nog andere dingen aan bod. Ik zal nog eens googlen. Ik heb nog twee contactpersonen van de mannen om suggesties gevraagd.
:|quote:
Ben benieuwd of je hier ooit nog achter gaat komen, klinkt intrigerend.quote:Op vrijdag 7 juni 2024 09:20 schreef Kaatje1 het volgende:
Mogge
Wat hier nou weer aan de hand is.
Op de straat waar onze parkeerplaatsen zijn) staan (al 45 minuten) aan de andere kant zo’n 30 auto’s, soms met een bestuurder soms zonder. Vanaf het kleine balkon gekeken, verderop is er een hele opstopping van auto’s en lopen mensen met rode en witte hartjes ballonnen, dacht eerst bruiloft maar niemand is feestelijk gekleed.
Zat later te denken dat het misschien wel een uitvaart was waarbij dan ballonnen worden opgelaten. De mensen keken niet vrolijk en de kleding was ook niet feestelijk. T was bij een flat verderop waar ik niemand ken.quote:Op vrijdag 7 juni 2024 19:13 schreef Isabeau het volgende:
[..]
Ben benieuwd of je hier ooit nog achter gaat komen, klinkt intrigerend.
@:Blues fijn dat je toch wat bent gerust gesteld. Mijn vader heeft het boezemfibrilleren met een fitbit 'gevangen'. Misschien kan je zo'n horloge lenen van iemand?
Ik word zo triest van het feit dat het nog steeds mag, ballonnen oplatenquote:Op vrijdag 7 juni 2024 19:25 schreef Kaatje1 het volgende:
[..]
Zat later te denken dat het misschien wel een uitvaart was waarbij dan ballonnen worden opgelaten. De mensen keken niet vrolijk en de kleding was ook niet feestelijk. T was bij een flat verderop waar ik niemand ken.
Ik zal eens rondvragen, goeie tip!quote:Op vrijdag 7 juni 2024 19:13 schreef Isabeau het volgende:
@:Blues fijn dat je toch wat bent gerust gesteld. Mijn vader heeft het boezemfibrilleren met een fitbit 'gevangen'. Misschien kan je zo'n horloge lenen van iemand?
Ik ook, waarom?quote:Op vrijdag 7 juni 2024 22:54 schreef Blues het volgende:
[..]
Ik word zo triest van het feit dat het nog steeds mag, ballonnen oplaten
Daar wilde ik ook naar toe maar de laatste kaartjes hadden zulk slecht zicht, zou ik een verrekijker hebben moeten meenemen. En gelukkig was dat zo, ander had ik vorige week de hele voorstelling door zitten hoesten. Niet leuk voor en en niet leuk voor mij.quote:Op vrijdag 7 juni 2024 22:57 schreef Blues het volgende:
We waren vanavond naar Zandweg 17. (Marcel v Roosmalen en Eva Hoeke).
Erg gelachen, lekker zogenaamd echtelijke twisten, wat columns die voorgelezen werden. Zat goed in elkaar.
Was wel heel koud! 3 lagen aan en samen onder een fleecedekentje gezeten![]()
Zondagavond naar Francis v Broekhuizen.
Wat was het voor vlees danquote:Op vrijdag 7 juni 2024 23:06 schreef Tele6 het volgende:
We hebben tot nu toe Russisch/Kazachs, Surinaams en Deens voor de kinders gekookt. Er is veeeel van gegeten. Alleen van de vleesgerechten niet -- er hadden er 4 van de 20 opgegeven dat ze vegetariër zijn, maar het lijkt eerder 10 om 10 te zijndus even schakelen wel.
Vanavond hebben we karaoke met ze gedaan. Nu denken ze al helemaal dat we gestoord en oud zijn
Vandaag was wel de meest intense dag qua vlees -- hertenbiefstuk, aardappelpuree met spek, soep met ballen, salade met hamquote:Op vrijdag 7 juni 2024 23:24 schreef Blues het volgende:
[..]
Wat was het voor vlees dan![]()
Klinkt weer leuk!
En ja weer heerlijk thuis
Nou heb je al het vlees (hopelijk) gehadquote:Op vrijdag 7 juni 2024 23:40 schreef Tele6 het volgende:
[..]
Vandaag was wel de meest intense dag qua vlees -- hertenbiefstuk, aardappelpuree met spek, soep met ballen, salade met ham![]()
Gemaakt door het kookcommissielid dat een tegenwicht denkt te moeten geven tegen mijn grotendeels-groente-menu's
quote:Op vrijdag 7 juni 2024 23:40 schreef Tele6 het volgende:
[..]
Vandaag was wel de meest intense dag qua vlees -- hertenbiefstuk, aardappelpuree met spek, soep met ballen, salade met ham![]()
Gemaakt door het kookcommissielid dat een tegenwicht denkt te moeten geven tegen mijn grotendeels-groente-menu's
Dat wel, het festival gisteren was echt druk.quote:Op zaterdag 8 juni 2024 08:50 schreef Kaatje1 het volgende:
Mogge!
Dan hadden jullie het vast nodig @:sarabi
Ze missen je in elk gevalquote:Op zaterdag 8 juni 2024 09:14 schreef Kaatje1 het volgende:
Ik ga straks weer wat plantjes halen voor op t balkon. Wat er was was zo triest uitgebloeid en ook al lijkt het er voorlopig niet op dat het buitenzit weer is, ik wil naar iets vrolijks kijken.
Morgenmiddag even naar vrienden. Door gedoe heb ik ze al weken niet gezien en ik werd “op t matje” geroepen
Oh zeker en ik hen ook. Maar met een pijnlijke schouder op bezoek bij een 1 jarige die graag op schoot zit vond ik niet zo’n goed planquote:
Vanavond rendang, maar dat is op 50 g vlees pp ingeschaaldquote:Op zaterdag 8 juni 2024 00:03 schreef Kaatje1 het volgende:
[..]
Nou heb je al het vlees (hopelijk) gehad
Goede plannenquote:Op zaterdag 8 juni 2024 09:14 schreef Kaatje1 het volgende:
Ik ga straks weer wat plantjes halen voor op t balkon. Wat er was was zo triest uitgebloeid en ook al lijkt het er voorlopig niet op dat het buitenzit weer is, ik wil naar iets vrolijks kijken.
Morgenmiddag even naar vrienden. Door gedoe heb ik ze al weken niet gezien en ik werd “op t matje” geroepen
Nee die is lastig danquote:Op zaterdag 8 juni 2024 09:45 schreef Kaatje1 het volgende:
[..]
Oh zeker en ik hen ook. Maar met een pijnlijke schouder op bezoek bij een 1 jarige die graag op schoot zit vond ik niet zo’n goed plan
Hoe gaat het intussen met de schouder?quote:Op zaterdag 8 juni 2024 09:45 schreef Kaatje1 het volgende:
[..]
Oh zeker en ik hen ook. Maar met een pijnlijke schouder op bezoek bij een 1 jarige die graag op schoot zit vond ik niet zo’n goed plan
Er zijn mensen die zo star zijn in dat ze vlees 'moeten' eten anders is het geen maaltijd.quote:Op vrijdag 7 juni 2024 23:40 schreef Tele6 het volgende:
Zijn humeur is niet zo best. En hij besloot dat hij geen medicijnen wilde want had niet zoveel last meer en vervolgens kon hij niet meer slapen van de pijn. Blijkbaar hielpen de pijnstillers toch wel. En hij moet zo nu en dan niezenquote:Op vrijdag 7 juni 2024 19:25 schreef Kaatje1 het volgende:
Zat later te denken dat het misschien wel een uitvaart was waarbij dan ballonnen worden opgelaten. De mensen keken niet vrolijk en de kleding was ook niet feestelijk. T was bij een flat verderop waar ik niemand ken.
Hoe gaat het met je vader en zijn verwondingen? Keek gisteren naar Spoed en daar was een meneer (leek wat ouder maar was dat geloof ik niet) van een trap gekukeld en moest aan je vader denken
Goed gelukkig, heb weer veel beweging erin, kan m’n bh weer op de normale manier aan en uit doen. Doe nog een paar keer per dag de katrol oefeningen en d’s vrijwel pijnloos. En gisteren voor het eerst de was niet in de droger maar buitenquote:
Daar ken ik er genoeg vanquote:Op zaterdag 8 juni 2024 11:52 schreef Blues het volgende:
Er zijn mensen die zo star zijn in dat ze vlees 'moeten' eten anders is het geen maaltijd.
Ai, eigenwijs dus. Oh en niezen is zo ellendig dan.quote:Op zaterdag 8 juni 2024 11:52 schreef Isabeau het volgende:
[..]
Zijn humeur is niet zo best. En hij besloot dat hij geen medicijnen wilde want had niet zoveel last meer en vervolgens kon hij niet meer slapen van de pijn. Blijkbaar hielpen de pijnstillers toch wel. En hij moet zo nu en dan niezen(mijn moeder is net jarig geweest en er staan een aantal mooie boeketten bloemen, maar die had ik echt allemaal weg gedaan)
quote:Op zaterdag 8 juni 2024 11:54 schreef Kaatje1 het volgende:
Goed gelukkig, heb weer veel beweging erin, kan m’n bh weer op de normale manier aan en uit doen. Doe nog een paar keer per dag de katrol oefeningen en d’s vrijwel pijnloos. En gisteren voor het eerst de was niet in de droger maar buiten
Ik geloof niet dat ik mijn vader's gezicht ooit eerder zo door pijn vertrokken heb gezien.quote:Op zaterdag 8 juni 2024 11:56 schreef Kaatje1 het volgende:
Ai, eigenwijs dus. Oh en niezen is zo ellendig dan.
Oh no, niezen/lachen is the hell dan.quote:Op zaterdag 8 juni 2024 11:52 schreef Isabeau het volgende:
[..]
Zijn humeur is niet zo best. En hij besloot dat hij geen medicijnen wilde want had niet zoveel last meer en vervolgens kon hij niet meer slapen van de pijn. Blijkbaar hielpen de pijnstillers toch wel. En hij moet zo nu en dan niezen(mijn moeder is net jarig geweest en er staan een aantal mooie boeketten bloemen, maar die had ik echt allemaal weg gedaan)
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
quote:Op zaterdag 8 juni 2024 11:58 schreef Blues het volgende:
[..]
Oh no, niezen/lachen is the hell dan.
En wat is dat toch met mensen die zichzelf geen voldoende pijnstilling 'gunnen'.Och wat een geklootSPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
We have far more in common than that which devides us..
quote:Op zaterdag 8 juni 2024 11:58 schreef Blues het volgende:
[..]
Oh no, niezen/lachen is the hell dan.
En wat is dat toch met mensen die zichzelf geen voldoende pijnstilling 'gunnen'.Generatie-ding? Medicijnen zijn slecht? Ik kan wel tegen pijn-stoerheid? Géén idee. Ik heb ook een beetje zitten foeteren dat de pijnstilling echt nog nodig is de komende weken en dat er niets mis is met paracetamol.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt."Dear life, When I said "can my day get any worse?" it was a rhetorical question, not a challenge."
quote:Op zaterdag 8 juni 2024 12:03 schreef Isabeau het volgende:
Generatie-ding? Medicijnen zijn slecht? Ik kan wel tegen pijn-stoerheid? Géén idee. Ik heb ook een beetje zitten foeteren dat de pijnstilling echt nog nodig is de komende weken en dat er niets mis is met paracetamol.Mss generatie ja.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Ik heb er totaaaaal geen moeite mee trouwens. En dat komt mss weer door die migraineSPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
[ Bericht 3% gewijzigd door Blues op 08-06-2024 13:01:22 ]
[..]
Generatie-ding? Medicijnen zijn slecht? Ik kan wel tegen pijn-stoerheid? Géén idee. Ik heb ook een beetje zitten foeteren dat de pijnstilling echt nog nodig is de komende weken en dat er niets mis is met paracetamol.Heeft daar zeker invloed op. Gebruik van olijfolie kunnen darmen ook enorm op reageren, melk producten en kraanwaterSPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
quote:Op zaterdag 8 juni 2024 12:47 schreef Blues het volgende:
[..]
Mss generatie ja.
Ik heb er totaaaaal geen moeite mee trouwens. En dat komt mss weer door die migraineDie ken ik en dan slik je soms wel te gemakkelijk...SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
[..]
Mss generatie ja.
Ik heb er totaaaaal geen moeite mee trouwens. En dat komt mss weer door die migraineEen week elders en anders eten en bewegen maakt ook dat mijn patroon van toiletteren verandert van substantie. Tijdstip, hoeveelheid, consistentie.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
*het staat er wel subtiel hè.
Verder heb ik nimmer hiervoor zó vaak 1 of 2 pcm genomen. Het was niet eens in huis. Nu eentje voor de zeldzame keren, dat in slaap vallen lastig is. Of twee als het een actieve dag is buitenshuis en buiten het dorp en het stramme bewegen tegen te
gaan.![]()
MnX doet rustig een wortelkanaalbehandeling zonder verdoving. Die is gek.
Wat sneu Isa van die eigenwijze stoere oude mannen. Met al de kneuzingen en dan pijnstilling weigeren.
Wel fijn, dat zij een oplossing hebben voor de maaltijden.![]()
Generatie-ding? Medicijnen zijn slecht? Ik kan wel tegen pijn-stoerheid? Géén idee. Ik heb ook een beetje zitten foeteren dat de pijnstilling echt nog nodig is de komende weken en dat er niets mis is met paracetamol.Ik denk gewoon een karakterding want ik ben een hele andere generatie en heb er ook altijd moeite mee.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.En dan bedoel ik 'karakterding' niet als, wat een goed sterk karakter als je geen/laat pijnstilling neemt. Meer in een 'waarom zijn we zo verdomde eigenwijs'.
[..]
Mss generatie ja.
Ik heb er totaaaaal geen moeite mee trouwens. En dat komt mss weer door die migraineMeh, wat een drama blijft het wel voor G zeg. En daardoor natuurlijk ook voor jou. Ik post hier niet meer zoveel, dus de kleine dramaatjes gaan een beetje langs me heen. Maar met deze grote dingen blijf ik toch op afstand nog meeleven en hopen op betere tijden.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Was een mooie etappequote:Op zaterdag 8 juni 2024 07:45 schreef borisz het volgende:
Morning. Vandaag deel 8 van de Camino van Oisterwijk naar Tilburg 😋. Via Koningshoeve waar La Trappe gebrouwen wordt.
Hé @Myraela Hoe is het met jullie baby N en in jullie huis.quote:Op zaterdag 8 juni 2024 13:39 schreef Myraela het volgende:
[..]
Ik denk gewoon een karakterding want ik ben een hele andere generatie en heb er ook altijd moeite mee.En dan bedoel ik 'karakterding' niet als, wat een goed sterk karakter als je geen/laat pijnstilling neemt. Meer in een 'waarom zijn we zo verdomde eigenwijs'.
Allemaal datquote:Op zaterdag 8 juni 2024 17:03 schreef AnneX het volgende:
[..]
Hé @:Myraela Hoe is het met jullie baby N en in jullie huis.
Heb je leuke buren?
Kon je al je creatieve meubels kwijt? Tafels, kastjes…
Zo maar wat vragen…
Olijfolie die diaree veroorzaakt is een mythe, een leugen in de wereld gebracht door reisorganisaties en reisleidsters in het begin van de op vakantie naar Spanje periode om daarmee de hygienische toestanden in de hotelkeukens te verhullen.quote:Op zaterdag 8 juni 2024 13:14 schreef Goitske het volgende:
[..]
Heeft daar zeker invloed op. Gebruik van olijfolie kunnen darmen ook enorm op reageren, melk producten en kraanwater
M doet het supergoed.quote:Op zaterdag 8 juni 2024 17:03 schreef AnneX het volgende:
Hé @:Myraela Hoe is het met jullie baby N en in jullie huis.
Heb je leuke buren?
Kon je al je creatieve meubels kwijt? Tafels, kastjes…
Zo maar wat vragen…
Wat een lekker balkon heb je zo.quote:Op zaterdag 8 juni 2024 18:03 schreef Kaatje1 het volgende:
Wanneer fleur en kleur niet van het weer komt, moet je het zelf maar verzorgen
[ afbeelding ]
Ziet er gezellig uitquote:Op zaterdag 8 juni 2024 18:03 schreef Kaatje1 het volgende:
Wanneer fleur en kleur niet van het weer komt, moet je het zelf maar verzorgen
[ afbeelding ]
Komt daar ook niet van idd.quote:Op zaterdag 8 juni 2024 18:13 schreef Jan_Onderwater het volgende:
[..]
Olijfolie die diaree veroorzaakt is een mythe, een leugen in de wereld gebracht door reisorganisaties en reisleidsters in het begin van de op vakantie naar Spanje periode om daarmee de hygienische toestanden in de hotelkeukens te verhullen.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Oops, sorry spekkie M.quote:Op zaterdag 8 juni 2024 18:17 schreef Myraela het volgende:
[..]
M doet het supergoed.Ze is een klein spekkie. Ik geniet enorm.
Van de lachjes, van de trotsheid om de kleinste prestaties en van m'n man als vader zien. En toch is het ook maar gewoon een baby, dus er zijn natuurlijk ook zat frustratiemomentjes. Al hebben we nu een paar dagen een baby-hangmat en dat maakt het leven wel een heel stuk makkelijker.
En in het huis rommelen gaat ook een heel stuk langzamer. Vandaag bijvoorbeeld even de deuren van een kast opgehangen, dat is normaal zo gedaan, vandaag was dat bijna dagvullend.Op dit moment is het huis een complete chaos omdat de keuken vrijdag is geleverd, die gaan ze maandag plaatsen.
Vraag het me een volgende keer nog eens, dan zal ik wat foto's maken.
Ha, ik was een tijdje bijna niet op FOK! en dat beviel eigenlijk wel, dus daarna heb ik me uit een paar topic gehaald. Maar vooruit, ik doe wel weer meequote:Op zaterdag 8 juni 2024 21:17 schreef AnneX het volgende:
Waar is @:z80? Istie op reis naar @:flipsen ?
Hoe kun je je na al die jaren ontfokken?quote:Op zaterdag 8 juni 2024 21:22 schreef flipsen het volgende:
[..]
Ha, ik was een tijdje bijna niet op FOK! en dat beviel eigenlijk wel, dus daarna heb ik me uit een paar topic gehaald. Maar vooruit, ik doe wel weer mee
Gezellig en ook @Myraelaquote:Op zaterdag 8 juni 2024 21:22 schreef flipsen het volgende:
[..]
Ha, ik was een tijdje bijna niet op FOK! en dat beviel eigenlijk wel, dus daarna heb ik me uit een paar topic gehaald. Maar vooruit, ik doe wel weer mee
Ja, zodra de zon scheen vandaag was met meteen lekker. Zie dat het maandag 14 gr gaat worden. Nog even en ik haal de elektrische deken weer tevoorschijnquote:Op zaterdag 8 juni 2024 21:42 schreef AnneX het volgende:
OK.
En verder heb ik het ook nóg koud.ondanks het “harde” werken vandaag.
Niet de beste tijd om naar Argentinie te gaan qua seizoen natuurlijk, hoewel het in het noorden wel lekker is. Maar hier ligt de electrieke deken al weken op bedquote:Op zaterdag 8 juni 2024 21:25 schreef AnneX het volgende:
[..]
Hoe kun je je na al die jaren ontfokken?
Het was eigenlijk ook een vraagje, omdat Zet nieuwsgierig was naar jouw land.
En alstie een tijdje hier wordt gemist, is Zet meestal op reis.
quote:Op zaterdag 8 juni 2024 21:19 schreef Blues het volgende:
Ik mis ook @:sigme en @:Clubsoda hier in de culsc
Is ie genoemd naar Johnny Knoxville?quote:Op zondag 9 juni 2024 11:08 schreef Isabeau het volgende:
Nox heeft wel geweldige survival skills, voor een konijnHoop dat hij toch nog een keer opknapt.
Hoe belangrijk is vooraf boeken voor je? Want als je dat niet doet zit je ook niet vast aan het weer in een bepaalde regio.quote:Op zondag 9 juni 2024 08:25 schreef Lonaa het volgende:
Ik heb al jullie Italie-tips gelezen! We zouden best graag richting het zuiden van Italie willen maar we zitten een beetje vast aan de tweede helft van juli en ik ben bang dat het dan TERINGHEET is daar.
Noorwegen…Zweden…Finland…😇quote:Op zondag 9 juni 2024 08:25 schreef Lonaa het volgende:
Ik heb al jullie Italie-tips gelezen! We zouden best graag richting het zuiden van Italie willen maar we zitten een beetje vast aan de tweede helft van juli en ik ben bang dat het dan TERINGHEET is daar.
Als brownies.quote:Op zondag 9 juni 2024 12:45 schreef Blues het volgende:
Ik had een brainwave!
Had meel vd molen voor 2 cakes gekocht... en dacht ineens ipv met 2 cake-blikken in de weer, gewoon onze grote rechthoekige bakblik te gebruiken voor die dubbele hoeveelheid.
Het past
Hé…en dat ging goed met de schouder! Hoera.quote:Op zondag 9 juni 2024 12:59 schreef Kaatje1 het volgende:
Pfff achterstallig strijkwerk weggewerkt.
Andere optie @:lonaa de Engelse riviera?
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Keuzestress anyone?
Qua zekerheid boeit me dat niet zo, qua planning met onze bedrijven en werk zitten we wel beetje vast aan die 3 weken #drukquote:Op zondag 9 juni 2024 11:47 schreef LeeHarveyOswald het volgende:
[..]
Hoe belangrijk is vooraf boeken voor je? Want als je dat niet doet zit je ook niet vast aan het weer in een bepaalde regio.
Zelfmalende molen ook? Genoeg molens die überhaupt geen granen gemaald hebben maar wel meel verkocht wordt nuquote:Op zondag 9 juni 2024 12:45 schreef Blues het volgende:
Ik had een brainwave!
Had meel vd molen voor 2 cakes gekocht... en dacht ineens ipv met 2 cake-blikken in de weer, gewoon onze grote rechthoekige bakblik te gebruiken voor die dubbele hoeveelheid.
Het past
Maar dan boek je daar toch niets? Ga er heen, zie hoe het is, is het te heet dan ga je naar Verona en Ravenna naar fancy plafonds kijken en is het goed te doen dan ga je richting Napels.quote:Op zondag 9 juni 2024 14:06 schreef Lonaa het volgende:
[..]
Qua zekerheid boeit me dat niet zo, qua planning met onze bedrijven en werk zitten we wel beetje vast aan die 3 weken #druk
quote:Op zondag 9 juni 2024 14:01 schreef AnneX het volgende:
@:Lonaa vanmorgen in mijn mailbox:Argentinie? Chili? Perú? Combi van die landen? Maar dan niet met Riksja natuurlijkSPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Keuzestress anyone?
Ik hou me bezig met het organiseren van reizen naar Argentinie, Chili en Peru voor Tipica Reizen.
Yups zelfmalend!quote:Op zondag 9 juni 2024 14:08 schreef LeeHarveyOswald het volgende:
[..]
Zelfmalende molen ook? Genoeg molens die überhaupt geen granen gemaald hebben maar wel meel verkocht wordt nu
Ah, die maalde mijn -door Bijlsma verbouwde- emmertarwe!quote:Op zondag 9 juni 2024 14:28 schreef Blues het volgende:
[..]
Yups zelfmalend!
https://molendezandhaas.nl/
Dat is waar! Met fraaie stranden ook en leuke stadjes. Vanaf Bilbao richting Santiago. Veel EU geld in de prachtige wegen. Deed ons denken aan Ierland.quote:Op zondag 9 juni 2024 14:12 schreef LeeHarveyOswald het volgende:
[..]
Noord Spanjeprachtig hier hoor.
Wegen zijn hier een stuk beter dan Italië ja. Al heb ik van een Italiaan de tip gekregen om een volgende motorroute te plannen daar waar de Giro recent geweest is, want dan kunnen ze de wegen wel fatsoenlijk krijgen.quote:Op zondag 9 juni 2024 14:42 schreef AnneX het volgende:
[..]
Dat is waar! Met fraaie stranden ook en leuke stadjes. Vanaf Bilbao richting Santiago. Veel EU geld in de prachtige wegen. Deed ons denken aan Ierland.
Van Lonaa weet ik alleen, dat zij graag naar Berlijn gaat. Geen idee behalve Italië wat zij en *insert letter 😉 willen doen zien ondernemen…
OK. Jij wordt de nieuwe reiscollega van flipsen.quote:Op zondag 9 juni 2024 14:49 schreef LeeHarveyOswald het volgende:
En niet alleen Bilbao maar vooral ookDonostia
de culinaire hemel.
W.quote:Op zondag 9 juni 2024 14:42 schreef AnneX het volgende:
[..]
Dat is waar! Met fraaie stranden ook en leuke stadjes. Vanaf Bilbao richting Santiago. Veel EU geld in de prachtige wegen. Deed ons denken aan Ierland.
Van Lonaa weet ik alleen, dat zij graag naar Berlijn gaat. Geen idee behalve Italië wat zij en *insert letter 😉 willen doen zien ondernemen…
Nadeel is dat half juli de opties wel beperkter zijn als je zonder reserveren op reis gaat. Is natuurlijk hoogseizoen.quote:Op zondag 9 juni 2024 14:11 schreef LeeHarveyOswald het volgende:
[..]
Maar dan boek je daar toch niets? Ga er heen, zie hoe het is, is het te heet dan ga je naar Verona en Ravenna naar fancy plafonds kijken en is het goed te doen dan ga je richting Napels.
Misschien nog wat chocolade ganache er over om smeuïg te makenquote:Op zondag 9 juni 2024 14:02 schreef Blues het volgende:
Mmmm beetje aan de droge kant de cake.
Doorspoelen met koffie dan maar![]()
![]()
[ link | afbeelding ]
Ik ben geloof ik op echt heel andere plekken geweest dan julliequote:Op zondag 9 juni 2024 14:47 schreef LeeHarveyOswald het volgende:
[..]
Wegen zijn hier een stuk beter dan Italië ja. Al heb ik van een Italiaan de tip gekregen om een volgende motorroute te plannen daar waar de Giro recent geweest is, want dan kunnen ze de wegen wel fatsoenlijk krijgen.
Wat ook een verschil is, is dat het hier schoon is. Want naast de afvalmaffia-issues is elk rustpunt/uitkijkpunt in .it volledig onder gepoept en gepist, met toiletpapier in de bomen, ligt het er overal vol met zooi, en zijn de meeste meren zwaar vervuild.
Geen tijd en/of energie meer voorquote:Op zondag 9 juni 2024 16:49 schreef Goitske het volgende:
[..]
Misschien nog wat chocolade ganache er over om smeuïg te maken
Hier staat een appelcake in de oven
Ach Candaasquote:Op zondag 9 juni 2024 16:52 schreef Candaasje het volgende:
Ik werd net gebeld met de vraag om toestemming om Nox te euthanaseren, ze was aan het lijden/sterven.
![]()
Dit is een slecht konijnenjaar.
quote:Op zondag 9 juni 2024 16:52 schreef Candaasje het volgende:
Ik werd net gebeld met de vraag om toestemming om Nox te euthanaseren, ze was aan het lijden/sterven.
![]()
Dit is een slecht konijnenjaar.
quote:Op zondag 9 juni 2024 16:53 schreef Candaasje het volgende:
[..]
Ik ben geloof ik op echt heel andere plekken geweest dan jullie
Laatste trip, merendeel van de routequote:Op zondag 9 juni 2024 16:53 schreef Candaasje het volgende:
[..]
Ik ben geloof ik op echt heel andere plekken geweest dan jullie
Paar dagen terug een homesteader die in mijn tijdlijn verscheen met een preek over hoe eenden superieur zijn aan kippen. Grotere eieren, laten je tuin met rust en vreten slakken op, en ze gaan niet continu spontaan dood.quote:Op zondag 9 juni 2024 16:38 schreef gcjoel het volgende:
[..]
Nee hoor, hier al 2 dode kippen door onverklaarbare ziekteverschijnselen![]()
Sterkte met Nox!
Met p haar opleiding tot meubelmaker de afgelopen drie zomers en deels ook de drukte / rust in de bakkerij maakt dat wij vooral ook in het hoogseizoen weg zijn geweest, en dit nooit als probleem ervaren. Maar het is een stukje onzekerheid ja, ik kan mij voorstellen dat niet iedereen daar gelukkig van wordt. Ik zou mijzelf vooral heel erg gebonden voelen met een geplande en geboekte trip. Met onze interrail reis zijn we veel langer dan vooraf gepland in Rome blijven hangen omdat we dat toen wilde. Met de motorreis zijn we juist heel weinig in de steden geweest, eigenlijk alleen in de buurt van steden om daar naar ostia Antica of herculaneum te gaan, en dan weer terug de drukte uit.quote:Op zondag 9 juni 2024 16:44 schreef gcjoel het volgende:
[..]
Nadeel is dat half juli de opties wel beperkter zijn als je zonder reserveren op reis gaat. Is natuurlijk hoogseizoen.
Wij hebben hier nabij Comillas gekampeerd. Toen was het nog niet zó toeristisch.quote:Op zondag 9 juni 2024 17:14 schreef Lonaa het volgende:
Candaas
(Noord) Spanje staat ook nog op de lijst. W (klopt dus, Blues) en ik zoeken rust, lekker weer, struinen, relaxen, dingen bekijken, keertje wat drukte maar niet de hele tijd.
Wat gaan jullie ook alweer doen?quote:Op zondag 9 juni 2024 19:44 schreef Cat-astrophe het volgende:
Een krat, twee big shoppers en een grote weekendtas later… ben ik ingepakt. Voor 12 dagen![]()
Maja, we gaan met de auto, ik neem de ‘huishoudelijke’ zaken mee en anderhalve big shopper is waterpret. Dan valt het best wel mee, toch![]()
Fijne vakantiequote:Op zondag 9 juni 2024 19:44 schreef Cat-astrophe het volgende:
Een krat, twee big shoppers en een grote weekendtas later… ben ik ingepakt. Voor 12 dagen![]()
Maja, we gaan met de auto, ik neem de ‘huishoudelijke’ zaken mee en anderhalve big shopper is waterpret. Dan valt het best wel mee, toch![]()
Wat knap dat je zelfs op zo'n moment nog puur in belang van Nox kan denkenquote:Op zondag 9 juni 2024 18:06 schreef Candaasje het volgende:
Dankjulliewelik zal de volgende keer eens een vrolijkere bijdrage delen
![]()
Ik heb nog geen afscheid genomen, ik ga haar nu ophalen. In haar belang heb ik toestemming gegeven direct te euthanaseren. In mijn ervaring is wanneer dat de vraag is, het diertje namelijk aan het afzien/ op sterven na dood. Dan is 25 minuten wachten totdat ik er bij ben, niet meer in het belang van Nox.
Ik vind het wel naar hoor, het zo uit handen moeten geven. Maar ik weet dat Nox er niet veel tot niks meer aan had gehad. Ik hoop vooral dat ze niet te erg geleden heeft (zover nog mogelijk) en dat ze toch een beetje rustig is gegaan.
Kramperenquote:Op zondag 9 juni 2024 19:59 schreef AnneX het volgende:
Fijne vakantie! @:Cat-astrophe
Met een auto neem je nog eens wat mee! Gaan jullie kamperen dan?
In 2 dagen naar Portugal alwaar wij ons nestelen in een huisje met eigen zwembad, middenin de natuur. Met hier en daar vast wel een uitstap. Na een dag of acht in drie dagen terug, met tussenstop bij wellness hotel aan het strand.quote:
Dankquote:
Tof! Waar in Portugal ga je heen?quote:Op zondag 9 juni 2024 21:11 schreef Cat-astrophe het volgende:
[..]
Kramperen![]()
Dan had ik nog iets van een excuus gehad voor al mijn zooi
[..]
In 2 dagen naar Portugal alwaar wij ons nestelen in een huisje met eigen zwembad, middenin de natuur. Met hier en daar vast wel een uitstap. Na een dag of acht in drie dagen terug, met tussenstop bij wellness hotel aan het strand.
[..]
Dank
Huisje in de buurt van Coimbra (midden) dus we kunnen letterlijk redelijk makkelijk alle kanten uit.quote:
Of tof, mooi gebied!quote:Op zondag 9 juni 2024 21:18 schreef Cat-astrophe het volgende:
[..]
Huisje in de buurt van Coimbra (midden) dus we kunnen letterlijk redelijk makkelijk alle kanten uit.
…en naar de poli Cardio !?quote:Op zondag 9 juni 2024 22:11 schreef Blues het volgende:
We zijn na een uur luisteren en kijken naar clown/opera zangeres Francis vB. (toen het 30 min pauze werd) weggegaan.
Genoeg gehoord en gezienWe kenden al heel veel van haar kolderieke vertelsels en zang.
En nu hebben we nog ff paar uurtjes thuis want IK MOET MORGEN WEER WERKEN![]()
Ja na 11 uur loop ik bij ze binnen.quote:
Senioren, dus 18+, weet niet precies hoe oud. Maar gewoon volwassen mannen die beter zouden moeten weten. Er werden meerdere keren opmerkingen gemaakt die allemaal op zich niet super schokkend waren (maar wel gewoon irritant en niet oke), maar zo bij elkaar opgeteld de emmer deden overlopen. Ook niet steeds dezelfde persoon. Ze schrokken er denk ik zelf ook wel van, want nadat zij het veld af liep waren ze poeslief, kwamen na de wedstrijd ook allemaal nog sorry tegen haar zeggen. Maar dat zoiets moet gebeuren voordat je normaal kan doen is natuurlijk te idioot voor woorden. Ze wisten niet dat ze 16 was overigens, maar al was ze 35, dan was het nog steeds niet oke. De bond neemt dit soort dingen wel serieus en legt het in eerste instantie bij de club vd tegenstander neer, die nemen het meestal ook serieus. En een van onze bestuursleden is hier ook heel fel op, als tegenstanderclub het niet serieus neemt dan trekt ze ze persoonlijk door de telefoon heen en/of gaat langs om ze een veeg uit de pan te geven. Dus daar heb ik alle vertrouwen in.quote:Op zondag 9 juni 2024 22:22 schreef Kaatje1 het volgende:
Nou ja zeg, wat waren dat voor hufters en hoe oud @:vlindertje89 Hopelijk doet de bond daar wat aan.
Hè shipsquote:Op zondag 9 juni 2024 22:16 schreef AnneX het volgende:
En weer een huizen probleem: verstopte riolering van de schuren.
Vraag: is het ‘ons’ probleem á ¤ 100,- / schuur of een gemeenteprobleem.
Dit riool staat niet op de gemeentekaart en ligt er al tientallen jaren.
Melding gemaakt en morgen bellen.
Fijn dat ze dan goed reageren. Maar echt wat een verzameling horken bij elkaarquote:Op zondag 9 juni 2024 22:30 schreef vlindertje89 het volgende:
[..]
Senioren, dus 18+, weet niet precies hoe oud. Maar gewoon volwassen mannen die beter zouden moeten weten. Er werden meerdere keren opmerkingen gemaakt die allemaal op zich niet super schokkend waren (maar wel gewoon irritant en niet oke), maar zo bij elkaar opgeteld de emmer deden overlopen. Ook niet steeds dezelfde persoon. Ze schrokken er denk ik zelf ook wel van, want nadat zij het veld af liep waren ze poeslief, kwamen na de wedstrijd ook allemaal nog sorry tegen haar zeggen. Maar dat zoiets moet gebeuren voordat je normaal kan doen is natuurlijk te idioot voor woorden. Ze wisten niet dat ze 16 was overigens, maar al was ze 35, dan was het nog steeds niet oke. De bond neemt dit soort dingen wel serieus en legt het in eerste instantie bij de club vd tegenstander neer, die nemen het meestal ook serieus. En een van onze bestuursleden is hier ook heel fel op, als tegenstanderclub het niet serieus neemt dan trekt ze ze persoonlijk door de telefoon heen en/of gaat langs om ze een veeg uit de pan te geven. Dus daar heb ik alle vertrouwen in.
Nou inderdaad.quote:Op zondag 9 juni 2024 22:39 schreef Kaatje1 het volgende:
[..]
Fijn dat ze dan goed reageren. Maar echt wat een verzameling horken bij elkaar
Hoera…hoera…hoeraquote:Op zondag 9 juni 2024 23:09 schreef borisz het volgende:
De Consultants in het kwadraat van Volt pakken toch een tweede zetel tov de PVV. Dat is positief
En ben blij dat we drie zetels hebben. Daarmee mag Brigitte vd Berg Europa in.
quote:Op zondag 9 juni 2024 23:09 schreef borisz het volgende:
De Consultants in het kwadraat van Volt pakken toch een tweede zetel tov de PVV. Dat is positief
En ben blij dat we drie zetels hebben. Daarmee mag Brigitte vd Berg Europa in.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Nu heb ik 2 shirts aan, een vest, een shawl om en de enige wárme zomerbroek aan.
In de theepot zit de smaak Herfstthee.![]()
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |