Klopt. Landenvoetbal wordt normaal gesproken als minder tactisch beschouwd dan clubvoetbal. Beetje people managen en de poppetjes logisch neerzetten.quote:Op dinsdag 11 juni 2024 16:24 schreef WheeledWarrior het volgende:
[..]
In die periode werkte dat kunstje nog bij oa Korea, Australie en Rusland. Aantal jaar later niet meer bij Oranje.
No Robben no glory, zo'n speler die wel of niet meedoet maakt een groot verschil.quote:Op dinsdag 11 juni 2024 17:21 schreef PietjePuk2000 het volgende:
[..]
Klopt. Landenvoetbal wordt normaal gesproken als minder tactisch beschouwd dan clubvoetbal. Beetje people managen en de poppetjes logisch neerzetten.
Marco deed beiden bijzonder slecht tegen Rusland. Guus deed beide dingen bizar slecht in zijn tweede Oranje-periode.
Genoeg topspelers voorin die veel beter waren dan de Russische. Nistelrooy, Sneijder, Van Persie, Rafael en zelfs Appelvlaai.quote:Op dinsdag 11 juni 2024 17:27 schreef Tarado het volgende:
[..]
No Robben no glory, zo'n speler die wel of niet meedoet maakt een groot verschil.
Maar geen enkele met zoveel impact als Robben met ook nog eens diepgang, dat heeft geen van die spelers die jij noemt en dan had je ook nog dat miskraam gedoe.quote:Op dinsdag 11 juni 2024 17:30 schreef PietjePuk2000 het volgende:
[..]
Genoeg topspelers voorin die veel beter waren dan de Russische. Nistelrooy, Sneijder, Van Persie, Rafael en zelfs Appelvlaai.
Vooral een paar gouden pik wedstrijden in de poulefase waardoor de verwachtingen opeens heel hoog werdenquote:Op dinsdag 11 juni 2024 17:55 schreef Starflyer het volgende:
Was dat toen ook niet met Bouhlarouz, toen zijn dochtertje overleed? Kan me voorstellen dat dat ook wel impact had op het team.
Klopt. Daarom zijn er wel eens nationale elftallen geweest met spelers van één club. Anderlecht, Ajax en Dynamo Kiew bijvoorbeeld.quote:Op dinsdag 11 juni 2024 17:21 schreef PietjePuk2000 het volgende:
[..]
Klopt. Landenvoetbal wordt normaal gesproken als minder tactisch beschouwd dan clubvoetbal.
De uitzonderlijke spelers idd. Nu hebben we een erg brede selectie met kwaliteiten. Kun je ook ver mee komen. Maar over het algemeen zijn Messi, Pelé, van Basten....quote:Op dinsdag 11 juni 2024 17:27 schreef Tarado het volgende:
[..]
No Robben no glory, zo'n speler die wel of niet meedoet maakt een groot verschil.
Als Guus Til de overgebleven optie is valt de keuze van Koeman niemand op te roepen prima te begrijpen.quote:Op dinsdag 11 juni 2024 18:09 schreef Slobeend het volgende:
[..]
Wat is daar lachwekkend aan? Wie had jij als vervanger opgeroepen?
Speelde wel wat mee maar Van Basten deed dat ook niet handig. Hele team erbij betrekken enzo.quote:Op dinsdag 11 juni 2024 17:55 schreef Starflyer het volgende:
Was dat toen ook niet met Bouhlarouz, toen zijn dochtertje overleed? Kan me voorstellen dat dat ook wel impact had op het team.
Het is je teamgenoot en vriend. Die kun je op zo'n moment niet laten vallen.quote:Op dinsdag 11 juni 2024 18:15 schreef PietjePuk2000 het volgende:
[..]
Speelde wel wat mee maar Van Basten deed dat ook niet handig. Hele team erbij betrekken enzo.
Tja. Ik vond het nogal opgeblazen destijds.quote:Op dinsdag 11 juni 2024 18:16 schreef Kaneelstokje het volgende:
[..]
Het is je teamgenoot en vriend. Die kun je op zo'n moment niet laten vallen.
Barcelona ook wel in 2008-2010. Het scheelt vaak veel als spelers elkaar al goed kennen inderdaad.quote:Op dinsdag 11 juni 2024 18:00 schreef tong80 het volgende:
[..]
Klopt. Daarom zijn er wel eens nationale elftallen geweest met spelers van één club. Anderlecht, Ajax en Dynamo Kiew bijvoorbeeld.
Ik ook hoor maar dat is wat makkelijker van een afstand, het had ook goed uit kunnen pakken en dan was het weer een geweldige menselijke move geweest van Van Basten.quote:Op dinsdag 11 juni 2024 18:19 schreef PietjePuk2000 het volgende:
[..]
Tja. Ik vond het nogal opgeblazen destijds.
Ja kan me nog wel herinneren dat Rusland de betere was en dacht dat de situatie met Boulahrouz wel meespeelde ondanks dat ie zelf "gewoon" meedeedquote:Op dinsdag 11 juni 2024 16:10 schreef PietjePuk2000 het volgende:
[..]
Nederland speelde wel echt een mokerslechte eerste 90 minuten, waren duidelijk de mindere van Rusland.
Klopt wel. Uiteindelijk was het inderdaad een combi van geen Robben/geen geluk/geen rode kaart voor Rusland/Boulahrouz.quote:Op dinsdag 11 juni 2024 18:31 schreef Tarado het volgende:
[..]
Ik ook hoor maar dat is wat makkelijker van een afstand, het had ook goed uit kunnen pakken en dan was het weer een geweldige menselijke move geweest van Van Basten.
Klopt ook wel, de focus was weg.quote:Op dinsdag 11 juni 2024 18:41 schreef NLGooner het volgende:
[..]
Ja kan me nog wel herinneren dat Rusland de betere was en dacht dat de situatie met Boulahrouz wel meespeelde ondanks dat ie zelf "gewoon" meedeed
Bij nader inzien zat het toch wel in de buurt van slopenquote:Op dinsdag 11 juni 2024 14:46 schreef michiel_merk het volgende:
[..]
Jup, Frankrijk slopen Italie slopen, Roemenie beetje slopen en vervolgens gesloopt door Rusland
Ze hadden ook rouwbanden om.quote:Op dinsdag 11 juni 2024 18:41 schreef NLGooner het volgende:
[..]
Ja kan me nog wel herinneren dat Rusland de betere was en dacht dat de situatie met Boulahrouz wel meespeelde ondanks dat ie zelf "gewoon" meedeed
Hij is wel zelf begonnen met dat lobbyen voor grotere selecties op het EK en dan maakt die er uiteindelijk niet volledig gebruik van. Dat is dan best wel vreemd.quote:Op dinsdag 11 juni 2024 18:13 schreef Da_Sandman het volgende:
[..]
Als Guus Til de overgebleven optie is valt de keuze van Koeman niemand op te roepen prima te begrijpen.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |