Ga je eerst een groot deel van Limburg onder water zetten dan? Die dingen hebben enorm veel koelwater nodig, in Frankrijk stond in 2022 ook de helft van die dingen stil omdat het water in de rivieren te laag was. Je bent echt vrij onverstandig als je een kerncentrale niet aan zee of een enorm meer zet.quote:Op donderdag 6 juni 2024 07:45 schreef KareldeStoute het volgende:
Uit dank voor Wilders en Timmermans zou ik het Limburg gunnen.
Misschien dat we in Rusland wat drijvende kerncentrales kunnen kopen.quote:Op donderdag 6 juni 2024 09:19 schreef Hexagon het volgende:
Kunnen ze ze niet ergens in de Noordzee zetten tussen de winmolens?
Er loopt best wel een grote rivier door Limburg, de Maas volgens mij en een groot deel van Limburg onder water zetten zorgt de natuur al voor, dacht ikquote:Op donderdag 6 juni 2024 07:51 schreef Hanca het volgende:
[..]
Ga je eerst een groot deel van Limburg onder water zetten dan? Die dingen hebben enorm veel koelwater nodig, in Frankrijk stond in 2022 ook de helft van die dingen stil omdat het water in de rivieren te laag was. Je bent echt vrij onverstandig als je een kerncentrale niet aan zee of een enorm meer zet.
Ja, maar ook best grote rivieren in Frankrijk bleken niet voldoende. En je moet even in Japan vragen hoe enthousiast ze werden van kerncentrales die onder water komen te staan, dat is ook nog wel een dingetje.quote:Op donderdag 6 juni 2024 11:16 schreef Tijger_m het volgende:
[..]
Er loopt best wel een grote rivier door Limburg, de Maas volgens mij en een groot deel van Limburg onder water zetten zorgt de natuur al voor, dacht ik
En de Maasvlakte niet?quote:Op donderdag 6 juni 2024 11:31 schreef Hexagon het volgende:
Het Maasplassengebied zou theoretisch wel kunnen denk ik. Daar staat ook al de Clauscentrale met die grote koeltorens. Je zou zelfs het gasgedeelte kunnen slopen en er een kerncentrale voor in de plaats bouwen.
Maar Limburg en het gebied over de Duitse grens daar is denk ik iets te dicht bevolkt voor zoiets.
Ok, dus, Groningen wil ze niet, Limburg te moeilijk, Maasvlakte ook niet. Blijft over 4 kerncentrales in Zeeland.quote:Op donderdag 6 juni 2024 11:49 schreef Hexagon het volgende:
[..]
Daar ben ik ook al geen voorstander van.
Petten zou ook nog wel kunnen want daar staat al een flinke nucleaire installatie, dus de omgeving is er op ingericht.quote:Op donderdag 6 juni 2024 11:50 schreef Tijger_m het volgende:
[..]
Ok, dus, Groningen wil ze niet, Limburg te moeilijk, Maasvlakte ook niet. Blijft over 4 kerncentrales in Zeeland.
En dan zijn we nog niet eens bij het officieele bezwaren traject.
Dan weet je zeker dat het honderd keer zo duur wordt en op z'n vroegst in 2124 klaar isquote:Op donderdag 6 juni 2024 11:54 schreef Hexagon het volgende:
[..]
Petten zou ook nog wel kunnen want daar staat al een flinke nucleaire installatie, dus de omgeving is er op ingericht.
Maar ik zou serieus onderzoeken of je die dingen niet offshore kunt bouwen waarbij je ze in de windmolen-infrastructuur integreert. Dat is mogelijk ook interessant als alternatief van de wegvallende fossiele offshore activiteiten.
Eerst maar eens bekijken welke technologie we gaan gebruiken in die nieuwe centrales. Kan me niet voorstellen dat dat oldschool PWR/BWR reactors moeten gaan worden. Die technologie gaat ook vooruit.quote:Op donderdag 6 juni 2024 11:19 schreef Hanca het volgende:
[..]
Ja, maar ook best grote rivieren in Frankrijk bleken niet voldoende. En je moet even in Japan vragen hoe enthousiast ze werden van kerncentrales die onder water komen te staan, dat is ook nog wel een dingetje.
Wellicht wat oude mijngangen reanimeren in het kader van circulaire economie.quote:Op donderdag 6 juni 2024 07:51 schreef Hanca het volgende:
[..]
Ga je eerst een groot deel van Limburg onder water zetten dan? Die dingen hebben enorm veel koelwater nodig, in Frankrijk stond in 2022 ook de helft van die dingen stil omdat het water in de rivieren te laag was. Je bent echt vrij onverstandig als je een kerncentrale niet aan zee of een enorm meer zet.
PWR van de derde generatie is zo'n gek idee nog niet, volgens mij. Westinghouse heeft een succesvol ontwerp daarvoor met de AP1000 die ook nog eens modulair is.quote:Op donderdag 6 juni 2024 11:58 schreef BlackLining het volgende:
Eerst maar eens bekijken welke technologie we gaan gebruiken in die nieuwe centrales. Kan me niet voorstellen dat dat oldschool PWR/BWR reactors moeten gaan worden. Die technologie gaat ook vooruit.
Ik weet niet waarom maar lijkt alsof dat van LEGO gemaakt is.quote:Op donderdag 6 juni 2024 09:29 schreef xpompompomx het volgende:
[..]
Misschien dat we in Rusland wat drijvende kerncentrales kunnen kopen.
[ afbeelding ]
Eh...premium artikel, kun je aangeven wat er in staat?quote:Op zondag 11 augustus 2024 22:19 schreef Hexagon het volgende:
Dit blijft toch voortslepen
https://www.ad.nl/politie(...)ouden-moed~ae85bded/
Komt lekker eensgezind over ja. Leiden en Haarlem, direct de twee meest verstandige steden, willen geen gezamenlijke lijst, Amsterdam ook niet. Europees was er al helemaal niets van te volgen. En het publiek "ligt aan Timmermans' voeten", dan leef je ook wel on la-la-land.quote:Op zondag 11 augustus 2024 22:19 schreef Hexagon het volgende:
Dit blijft toch voortslepen
https://www.ad.nl/politie(...)ouden-moed~ae85bded/
In meerdere belangrijke gemeenten willen de lokale afdelingen toch niet samen de verkiezingen in.quote:Op maandag 12 augustus 2024 00:41 schreef Tijger_m het volgende:
[..]
Eh...premium artikel, kun je aangeven wat er in staat?
In Haarlem zijn het ook twee andere bloedgroepen.quote:Op maandag 12 augustus 2024 01:00 schreef nostra het volgende:
[..]
Komt lekker eensgezind over ja. Leiden en Haarlem, direct de twee meest verstandige steden, willen geen gezamenlijke lijst, Amsterdam ook niet. Europees was er al helemaal niets van te volgen. En het publiek "ligt aan Timmermans' voeten", dan leef je ook wel on la-la-land.
Prima verwoorde repliek van Leijnse.quote:Op zondag 13 oktober 2024 18:19 schreef Hexagon het volgende:
Rob Oudkerk uit de mottenballen getrokken omdat hij tegen de fusie is.
https://wnl.tv/2024/10/13(...)t-einde-van-de-pvda/
Samen met wat anderen tegen
Frans Leijnse heeft er een goede reactie op
https://www.volkskrant.nl(...)j-verleden~b60c340f/
Sowieso, een Oudkerk maakt zich erg druk om een handvol randfiguren bij Groenlinks die pro-Hamas zijn. Misschien kan hij zich ook een druk gaan maken om PvdA leden die een extreemrechtse regeringsdeelname mogelijk maken.quote:
Maar wel achter de betaalmuur van het GL huiskrantjequote:
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |