Dat is wel top.quote:Op zondag 9 juni 2024 09:38 schreef vipergts het volgende:
Een vriend van me werd ooit door een klant compleet verrot gescholden met zijn baas erbij. Die pakte de telefoon over en zei zo doe ik geen zaken meer met je dat was een klant die goed was voor een behoorlijke omzet.
HR vraagt manager of pietje mag blijven -> manager vraagt input van collega van pietje -> collega is op vakantie -> bij terugkomst leest collega mail niet -> manager is het alweer vergeten -> pietje vraagt naar status bij HR -> HR vraagt aan manager -> manager vraagt aan collega -> collega geeft goede feedback -> manager is op vakantie -> manager is het vergeten zodra hij terug is van vakantie -> pietje vraag nogmaals aan HR wat de status is -> HR vraagt manager -> manager geeft ok tot verlenging -> HR mist het maitje -> pietje heeft inmiddels een nieuwe baan gevonden en is vertrokken.quote:Op zaterdag 8 juni 2024 16:46 schreef PietjePuk2000 het volgende:
[..]
Een van de grootste raadsels van deze tijd is hoe organisaties van een fucking paar 100 man er niet in slagen om medewerkers even mee te delen dat hun contract verlengd wordt.![]()
Echt, een excelsheetje om even de startdatums in te zetten is genoeg. Bij mijn werk ook constant collega's die nooit iets horen en daarom in onzekerheid zitten terwijl het contract uiteindelijk altijd verlengd wordt. Hoe moeilijk is het?
En als HR even 5 minuten samen gaat zitten met manager, dan was dit voorkomen.quote:Op zondag 9 juni 2024 14:10 schreef ETA het volgende:
[..]
HR vraagt manager of pietje mag blijven -> manager vraagt input van collega van pietje -> collega is op vakantie -> bij terugkomst leest collega mail niet -> manager is het alweer vergeten -> pietje vraagt naar status bij HR -> HR vraagt aan manager -> manager vraagt aan collega -> collega geeft goede feedback -> manager is op vakantie -> manager is het vergeten zodra hij terug is van vakantie -> pietje vraag nogmaals aan HR wat de status is -> HR vraagt manager -> manager geeft ok tot verlenging -> HR mist het maitje -> pietje heeft inmiddels een nieuwe baan gevonden en is vertrokken.
Zoiets.
Dat.quote:Op zondag 9 juni 2024 14:13 schreef Immerdebestebob het volgende:
[..]
En als HR even 5 minuten samen gaat zitten met manager, dan was dit voorkomen.
Das toch triest, dat je dan gewoon blijft zitten te niksen.quote:Op zondag 9 juni 2024 14:37 schreef sigme het volgende:
Salsa Bert van @:madmaster doet me denken aan die ene manager die we bij (een dochteronderneming van de) KPN hadden. Prima vent, al jaren manager, ergens in de 60. Toen werd de boel weer eens anders georganiseerd, zijn afdeling verdween en toen bestonden ze het om hem te ontslaan. Zonder economische noodzaak en zonder dossier wat aanleiding gaf. Dus dat was appeltje eitje voor de vakbond, hij hield z'n baan.
Maar dan zonder afdeling
Hij claimde ergens een eigen hok en zat daar meestal te snurken. Letterlijk.
Ja, vooral van de werkgever. Ze gaven 'm niks te doen maar wel opkomstplicht. Voor een man die nog een jaartje of drie moest tot z'n pensioen.quote:Op zondag 9 juni 2024 14:46 schreef Lospedrosa het volgende:
[..]
Das toch triest, dat je dan gewoon blijft zitten te niksen.
Was hij zo ‘slecht’ in zijn werk dat ze hem nergens meer bij wilden hebben of zoiets?quote:Op zondag 9 juni 2024 14:47 schreef sigme het volgende:
[..]
Ja, vooral van de werkgever. Ze gaven 'm niks te doen maar wel opkomstplicht. Voor een man die nog een jaartje of drie moest tot z'n pensioen.
Waarschijnlijk gewoon powerplay van de werkgever, in de hoop dat werknemer weg gaat.quote:Op zondag 9 juni 2024 14:50 schreef prunus het volgende:
[..]
Was hij zo ‘slecht’ in zijn werk dat ze hem nergens meer bij wilden hebben of zoiets?
Als hij zo slecht was in zijn werk dan was er wél een valide reden geweest om hem te ontslaan.quote:Op zondag 9 juni 2024 14:50 schreef prunus het volgende:
[..]
Was hij zo ‘slecht’ in zijn werk dat ze hem nergens meer bij wilden hebben of zoiets?
Je kunt niet iemand ontslaan omdat die gewoon zijn werk doet maar middelmatig is.quote:Op zondag 9 juni 2024 14:58 schreef Whiskers2009 het volgende:
[..]
Als hij zo slecht was in zijn werk dan was er wél een valide reden geweest om hem te ontslaan.
Des te knapper dat vrouwen dat al die tijd met zo weinig testosteron kunnen doen zegquote:Op zondag 9 juni 2024 15:13 schreef Lospedrosa het volgende:
[..]
Je kunt niet iemand ontslaan omdat die gewoon zijn werk doet maar middelmatig is.
Wat zal zo’n vent dan met een zinloos gevoel zijn pensioen in gaan.
Na je 60ste verliezen veel mannen testosteron (uitzonderingen daar) en zijn geen glimp meer van hun jonge zelf. Daardoor kunnen ze geen zware taak als een groot team leiden meer aan maar hebben wel het loon.
Dat heb ik al zovaak gezien. De laatste 5 jaar van het werkende leven zouden ze een soort van senior adviesfunctie moeten krijgen. Iets met waardering maar niet de continue druk.
Die doen dat op oestrogeen, dat heet bitchynessquote:Op zondag 9 juni 2024 15:23 schreef Molo het volgende:
[..]
Des te knapper dat vrouwen dat al die tijd met zo weinig testosteron kunnen doen zeg
En hoe werkt dat ook alweer met oestrogeen als vrouwen ouder worden?quote:Op zondag 9 juni 2024 15:28 schreef Lospedrosa het volgende:
[..]
Die doen dat op oestrogeen, dat heet bitchyness
Een vent zonder testo is niks meer, vrouwen zijn veel weerbaarder als ze ouder zijn. Na de dood van 1 partner, leeft 70% van de vrouwen nog lang gelukkig en 30% van de mannen.
Jullie zijn gewoon taaie motherfokkers als je ouder wordt.
Voor vrouwen boven de 60 geldt dan ook precies hetzelfde bedoelde het niet alleen voor de man.quote:Op zondag 9 juni 2024 15:36 schreef Molo het volgende:
[..]
En hoe werkt dat ook alweer met oestrogeen als vrouwen ouder worden?
Gelukkig maar pikquote:Op zondag 9 juni 2024 15:37 schreef Lospedrosa het volgende:
[..]
Voor vrouwen boven de 60 geldt dan ook precies hetzelfde bedoelde het niet alleen voor de man.
Of mee te delen dat je contract niet verlengd word, had ik dus ooit bij een bedrijf, die 5 dagen voor het einde van contract wisten mee te delen dat ze het heel anders gingen doen in het bedrijf, en mijn afdeling grotendeels ging stoppen. Die mochten dus mooi nog even een maand loon doorbetalen zonder dat ik er voor hoefde te werken.quote:Op zaterdag 8 juni 2024 16:46 schreef PietjePuk2000 het volgende:
[..]
Een van de grootste raadsels van deze tijd is hoe organisaties van een fucking paar 100 man er niet in slagen om medewerkers even mee te delen dat hun contract verlengd wordt.![]()
Bij mijn moeder op het werk hadden ze ook geregeld reorganisaties (bedrijf ging uiteindelijk op in NN). Ze werkte nauw samen met een vrouw van gelijke leeftijd, maar daar had men eigenlijk niet veel. Op een gegeven moment zaten ze beide nog maar een paar jaar voor hun pensioen, en was er weer een reorganisatie. Toen werd die andere vrouw afgekocht, en kon met pensioen, omdat ze er dus niet veel aan hadden. Mijn moeder mocht nog een paar jaar blijven, tot haar pensioen. Dat zat mijn moeder wel een poosje dwars.quote:Op zondag 9 juni 2024 14:37 schreef sigme het volgende:
Salsa Bert van @:madmaster doet me denken aan die ene manager die we bij (een dochteronderneming van de) KPN hadden. Prima vent, al jaren manager, ergens in de 60. Toen werd de boel weer eens anders georganiseerd, zijn afdeling verdween en toen bestonden ze het om hem te ontslaan. Zonder economische noodzaak en zonder dossier wat aanleiding gaf. Dus dat was appeltje eitje voor de vakbond, hij hield z'n baan.
Maar dan zonder afdeling
Hij claimde ergens een eigen hok en zat daar meestal te snurken. Letterlijk.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |