abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  zaterdag 1 juni 2024 @ 13:14:28 #1
38496 Perrin
Toekomst. Made in Europe.
pi_213753460
And what rough beast, its hour come round at last,
Slouches towards Bethlehem to be born?
pi_213753467
@Perrin Topickaap! :P
  zaterdag 1 juni 2024 @ 13:15:50 #3
38496 Perrin
Toekomst. Made in Europe.
pi_213753470
quote:
0s.gif Op zaterdag 1 juni 2024 13:15 schreef Tijger_m het volgende:
@:Perrin Topickaap! :P
Ah ik dacht dat je weer was ingedut
And what rough beast, its hour come round at last,
Slouches towards Bethlehem to be born?
  zaterdag 1 juni 2024 @ 13:16:01 #4
280416 Whiskers2009
Maak dat de kat wijs!!
pi_213753473
quote:
0s.gif Op zaterdag 1 juni 2024 13:12 schreef Tijger_m het volgende:

[..]
Dezelfde partij die wil dat de burger eenvoudig contact kan krijgen met een ambtenaar, overigens.

Mischien bedoelen ze daarmee eenvoudig contact met een werkeloze ambtenaar?
Ja, persoonlijk geholpen worden ad balie enzo toch? Dus meer balie's etc.
"He who gives up freedom for safety deserves neither" Benjamin Franklin
pi_213753489
quote:
1s.gif Op zaterdag 1 juni 2024 13:16 schreef Whiskers2009 het volgende:

[..]
Ja, persoonlijk geholpen worden ad balie enzo toch? Dus meer balie's etc.
Mooi verhaal als je tegelijkertijd 22% minder ambtenaren wil, toch?
pi_213753498
quote:
11s.gif Op zaterdag 1 juni 2024 13:15 schreef Perrin het volgende:

[..]
Ah ik dacht dat je weer was ingedut
Ageism. :P
pi_213753597
quote:
0s.gif Op zaterdag 1 juni 2024 10:31 schreef trein2000 het volgende: [..] Beetje cynisch om nou juist Oekraïne politiek te maken. PvdAGL, de tegenpartij.
We steunen Oekraïne niet omdat Geert een andere mening heeft dan Caroline. Soms heeft Frans best goede punten, en soms slaat hij de plank echt totaal mis.
pi_213753662
quote:
0s.gif Op zaterdag 1 juni 2024 13:31 schreef Kickinalfa het volgende:

[..]
We steunen Oekraïne niet omdat Geert een andere mening heeft dan Caroline. Soms heeft Frans best goede punten, en soms slaat hij de plank echt totaal mis.
Ze steunen wel, maar dan is een nieuwe verkiezing het wisselgeld.
“That's why they call it the American Dream, because you have to be asleep to believe it.”― George Carlin
pi_213753709
quote:
0s.gif Op zaterdag 1 juni 2024 13:42 schreef SnertMetChoco het volgende:

[..]
Ze steunen wel, maar dan is een nieuwe verkiezing het wisselgeld.
En dus maken ze Oekraïne door en door politiek.

Overigens ben ik heel benieuwd hoe Frans vervolgens nieuwe verkiezingen gaat afdwingen. Gaat hij dan toch niet steunen?
zie email 27 oktober
  zaterdag 1 juni 2024 @ 13:51:24 #10
458878 -XOR-
highbrow marxist
pi_213753730
quote:
0s.gif Op zaterdag 1 juni 2024 13:49 schreef trein2000 het volgende:

[..]

Overigens ben ik heel benieuwd hoe Frans vervolgens nieuwe verkiezingen gaat afdwingen. Gaat hij dan toch niet steunen?
De coalitie zorgt maar dat ze op een lijn zitten wat betreft Oekraine.
Il mondo apre le porte
Pace totalitaria
Solo l'odore della morte.
pi_213753739
quote:
0s.gif Op zaterdag 1 juni 2024 13:49 schreef trein2000 het volgende:

[..]

Zoals hij het zegt gaan ze dan niet steunen, hoewel ik me afvraag of ze dat echt zouden doen... Maar goed, het is geen issue toch, want de PVV doet mee en misschien genoeg van de oppositie anders? Het lijkt me nochtans vrij normaal dat als een coalitiepartij zich niet aan de afspraken houdt er nieuwe verkiezingen komen...

Hoe hij dat zou 'afdwingen' is door een afspraak te maken met VVD en NSC. Dat kunnen ze negeren, maar dan is elke toekomstige deal ook onmogelijk gemaakt.

[ Bericht 5% gewijzigd door SnertMetChoco op 01-06-2024 13:59:37 ]
“That's why they call it the American Dream, because you have to be asleep to believe it.”― George Carlin
  zaterdag 1 juni 2024 @ 13:53:22 #12
280416 Whiskers2009
Maak dat de kat wijs!!
pi_213753744
quote:
0s.gif Op zaterdag 1 juni 2024 13:18 schreef Tijger_m het volgende:

[..]
Mooi verhaal als je tegelijkertijd 22% minder ambtenaren wil, toch?
Inderdaad. Én minder inhuur :Y
"He who gives up freedom for safety deserves neither" Benjamin Franklin
pi_213753788
quote:
1s.gif Op zaterdag 1 juni 2024 12:26 schreef J.B. het volgende:

[..]
Ik wil niks insinueren, maar het lijkt me eerlijk gezegd dat vooral de VVD niet staat te springen om de aanpak van witteboordencriminaliteit :P Het doet me een beetje denken aan de Inspectie VZW en NVWA die na de eerste twee kabinetten Rutte ook op apegapen lagen.
Mwah, dat is wel erg kort door de bocht: "VVD = bedrijfs- c.q. rijkenbelangen -> fiscaal knijpen we ook snel een oogje dicht". Het vrij grote grijze gebied van fiscale optimalisatie grenst natuurlijk wel tussen moreel juist handelen en ronduit strafbaar handelen, nog even los van al het geld dat met andere strafbare feiten wordt verkregen.

De uitdaging om dat aan te pakken zit hem vooral ook in het Learn the rules like a pro, so you can break them like an artist.: de jongens en meisjes die op de Zuidas al-dan-niet legale constructies bedenken zijn zó getalenteerd dat je getalendeerder personeel moet hebben om überhaupt te doorgronden wat ze doen, laat staan daarop te handhaven. En dat talent trek je niet aan met een ambtenarensalaris, wat zo ongeveer eindigt bij 10k in de maand.

Het is veel makkelijker om met een sjekkie buiten iemands woning te posten om te zien of iemand samenwoont of de bijklussende hovenier te pakken die zo dom is om van zijn zwarte geld een registergoed te kopen.

En nu gaat het specifiek om witteboordencriminaliteit, maar die toename in complexiteit van de hele samenleving en het botsen daarvan met een overheid die steeds verder achterloopt zie je op allerlei vlakken terug: juridische kaders waarbinnen of -buiten gehandeld moet worden met stikstof, bouwen en boeren, IT waar de AS/400's nog brommen of zaken op papier gaan tot iets vrij triviaals als alcoholcontroles die in de oude fuikvorm nauwelijks meer nut hebben omdat ze binnen een minuut bij iedereen bekend zijn.

Eigenlijk leent de huidige vorm van een regeerperiode van vier jaar zich daar ook niet meer voor en zou je een politiek-overschrijdende organisatie moeten hebben die de grote problemen aanpakt zonder daarbij direct gehinderd te worden door richtinggevende of taakstellende opdrachten vanuit de politiek, maar goed, dan schuur je wel richting het ondemocratische aan.
When government - in pursuit of good intentions - tries to rearrange the economy, legislate morality, or help special interests, the cost come in inefficiency, lack of motivation, and loss of freedom. Government should be a referee, not an active player.
Hey, my girl, why don't you just let it flow?
  zaterdag 1 juni 2024 @ 14:24:20 #14
75043 Hexagon
Vreemd Fenomeen
pi_213753989
quote:
0s.gif Op zaterdag 1 juni 2024 13:31 schreef Kickinalfa het volgende:

[..]
Ja ik vind dat ook niet heel sterk. Ik begrijp waar het vandaan komt. Frans wil niet zoals Job Cohen de gedoogpoedel worden genoemd.

Maar hiermee heb je de kans op net zulk vertragend gedoe als in de VS.
pi_213754007
quote:
0s.gif Op zaterdag 1 juni 2024 13:52 schreef SnertMetChoco het volgende:

[..]
Zoals hij het zegt gaan ze dan niet steunen, hoewel ik me afvraag of ze dat echt zouden doen... Maar goed, het is geen issue toch, want de PVV doet mee en misschien genoeg van de oppositie anders? Het lijkt me nochtans vrij normaal dat als een coalitiepartij zich niet aan de afspraken houdt er nieuwe verkiezingen komen...

Hoe hij dat zou 'afdwingen' is door een afspraak te maken met VVD en NSC. Dat kunnen ze negeren, maar dan is elke toekomstige deal ook onmogelijk gemaakt.
En dat moet hij dan net op dit punt gaan verkondigen terwijl een dergelijke onenigheid helemaal niet aan de orde is? Wetende dat elke twijfel over de Nederlandse positie tbv Oekraïne door Poetin met gejuich begroet wordt?
Natuurlijk mag hij het doen. Maar ik vind het cynisch, onverantwoordelijk en zelfs grenzend aan Baudet-gedrag.
zie email 27 oktober
  zaterdag 1 juni 2024 @ 14:29:21 #16
458878 -XOR-
highbrow marxist
pi_213754039
Misschien moet de coalitie niet beginnen voordat
quote:
0s.gif Op zaterdag 1 juni 2024 14:26 schreef trein2000 het volgende:

[..]
En dat moet hij dan net op dit punt gaan verkondigen terwijl een dergelijke onenigheid helemaal niet aan de orde is? Wetende dat elke twijfel over de Nederlandse positie tbv Oekraïne door Poetin met gejuich begroet wordt?
Natuurlijk mag hij het doen. Maar ik vind het cynisch, onverantwoordelijk en zelfs grenzend aan Baudet-gedrag.
Juist sterk. Dwing de PVV hierover maar stelling te nemen. Nergens voor nodig om dit soort onderwerpen vrije stemkeuze te laten dus hierover maakt de coalitie maar afspraken en als ze elkaar daarin niet kunnen vinden of vertrouwen, begin er dan niet aan.

Blijkbaar is bij de VVD de negerangst groter dan de afkeer van de Russische invasie.

[ Bericht 6% gewijzigd door -XOR- op 01-06-2024 14:34:30 ]
Il mondo apre le porte
Pace totalitaria
pi_213754097
quote:
0s.gif Op zaterdag 1 juni 2024 14:29 schreef -XOR- het volgende:
Misschien moet de coalitie niet beginnen voordat
[..]
Juist sterk. Dwing de PVV hierover maar stelling te nemen. Nergens voor nodig om dit soort onderwerpen vrije stemkeuze te laten dus hierover maakt de coalitie maar afspraken en als ze elkaar daarin niet kunnen vinden of vertrouwen, begin er dan niet aan.

Blijkbaar is bij de VVD de negerangst groter dan de afkeer van de Russische invasie.
Tja dus laten we Oekraïne maar vallen en stellen we de Europese veiligheid in de waagschaal. Het grenst echt aan Baudet-gedrag dit. Heel onverantwoordelijk
zie email 27 oktober
pi_213754117
quote:
0s.gif Op zaterdag 1 juni 2024 14:35 schreef trein2000 het volgende:

[..]
Tja dus laten we Oekraïne maar vallen en stellen we de Europese veiligheid in de waagschaal. Het grenst echt aan Baudet-gedrag dit. Heel onverantwoordelijk
Oekraine wordt niet afgevallen. Als de PVV zich niet aan de afspraken houdt heb je -zoals je zou verwachten?!- een regeringscrisis en verkiezingen (of een nieuwe coalitie op basis van de huidige samenstelling, maar dat klinkt wel erg onwaarschijnlijk) en zullen ze steunen.
pi_213754146
quote:
0s.gif Op zaterdag 1 juni 2024 14:38 schreef SnertMetChoco het volgende:

[..]
Oekraine wordt niet afgevallen. Als de PVV zich niet aan de afspraken houdt heb je -zoals je zou verwachten?!- een regeringscrisis en verkiezingen (of een nieuwe coalitie op basis van de huidige samenstelling, maar dat klinkt wel erg onwaarschijnlijk) en zullen ze steunen.
Waarmee hij dit onderwerp politiek maakt en zijn steun conditioneel. Dat is al Poetin in de kaart spelen.
Hij kan elk onderwerp uitkiezen en hij kiest deze. Ik vind dat bizar.
zie email 27 oktober
  zaterdag 1 juni 2024 @ 14:44:25 #20
458878 -XOR-
highbrow marxist
pi_213754179
quote:
0s.gif Op zaterdag 1 juni 2024 14:35 schreef trein2000 het volgende:

[..]
Niemand laat Oekraine vallen? De PvdA heeft gewoon steun toegezegd. Het is dan aan de VVD de keuze om deze aan te nemen.
Il mondo apre le porte
Pace totalitaria
pi_213754197
quote:
0s.gif Op zaterdag 1 juni 2024 14:42 schreef trein2000 het volgende:

[..]
Waarmee hij dit onderwerp politiek maakt en zijn steun conditioneel. Dat is al Poetin in de kaart spelen.
Ja, steun aan Oekraïne moet gewoon onvoorwaardelijk zijn. Niet 'als jullie er niet uit komen steunen we Oekraïne alleen als het kabinet valt". Dat is voorwaardes stellen en dat vind ik op dit onderwerp echt not done.
Misschien is er geen gevoel dat groter geluk geeft dan dat men voor andere mensen iets kan betekenen (Dietrich Bonhoeffer )
pi_213754198
quote:
0s.gif Op zaterdag 1 juni 2024 14:42 schreef trein2000 het volgende:

[..]
Hij speelt Putin juist niet in de kaart. Eerder omgekeerd. Hierdoor heb je een meer eensgezinde uitstraling. Stel je voor dat een van de regeringspartijen tegen steun stemt, wat zegt dat over de coalitie?! Wel met je eens dat het politiek en cynisch is, maar goed, dat had ik al eerder geschreven.
  zaterdag 1 juni 2024 @ 14:47:11 #23
458878 -XOR-
highbrow marxist
pi_213754209
quote:
0s.gif Op zaterdag 1 juni 2024 14:46 schreef Hanca het volgende:

[..]
Ja, steun aan Oekraïne moet gewoon onvoorwaardelijk zijn. Niet 'als jullie er niet uit komen steunen we Oekraïne alleen als het kabinet valt". Dat is voorwaardes stellen en dat vind ik op dit onderwerp echt not done.
Ik vind het not done om een coalitie aan te gaan met een partij die je op zo'n belangrijk onderwerp niet vertrouwt.
Il mondo apre le porte
Pace totalitaria
pi_213754229
quote:
0s.gif Op zaterdag 1 juni 2024 14:47 schreef -XOR- het volgende:

[..]
Ik vind het not done om een coalitie aan te gaan met een partij die je op zo'n belangrijk onderwerp niet vertrouwt.
Dat is een afweging van een andere partij. Als mijn partij voorwaardes gaat stellen voor de steun aan Oekraïne krijgen ze van mij eerst een brief en als er dan niks verandert gaat echt de opzegging van mijn lidmaatschap de deur uit. De steun voor Oekraïne voorwaardelijk maken kan echt niet, nooit.
Misschien is er geen gevoel dat groter geluk geeft dan dat men voor andere mensen iets kan betekenen (Dietrich Bonhoeffer )
pi_213754254
quote:
0s.gif Op zaterdag 1 juni 2024 14:46 schreef SnertMetChoco het volgende:

[..]
Hij speelt Putin juist niet in de kaart. Eerder omgekeerd. Hierdoor heb je een meer eensgezinde uitstraling. Stel je voor dat een van de regeringspartijen tegen steun stemt, wat zegt dat over de coalitie?! Wel met je eens dat het politiek en cynisch is, maar goed, dat had ik al eerder geschreven.
Maar als die regeringspartij tegen blijft en ze het kabinet niet laten vallen? Timmermans zegt dat hij dan Oekraïne niet meer steunt. Dat kan gewoon echt niet.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')