Vervelend voor jequote:Op zaterdag 1 juni 2024 07:35 schreef MatthijsDJ het volgende:
[..]
Rationeel is het vrij makkelijk, alleen geloven vertroebeld je denkwijze. Helaas is geloof in de meeste gevallen een aangeleerd iets. Waarbij je leert dat het verliezen van je geloof hele nadelige gevolgen heeft voor zowel je leven nu als na je dood.
Als je dan net zoals ik daar gevoelig voor bent kan het je echt flink dwarszitten en moeilijk los te laten.
Al heb je een oplossing, dan nog klopt je realiteitsbeeld niet aangezien je zeker weten denkt dat 'materie' de fundamentele realiteit is terwijl het bewustzijn is.quote:
Dat het automatisch ging verbaasde me wel, natuurlijk ging er veel twijfel aan vooraf, maar dat het in één klap over zou zijn was echt raar.quote:Op zaterdag 1 juni 2024 10:02 schreef hoatzin het volgende:
[..]
wat is daar knap aan? TS geeft zelf aan dat het min of meer automatisch ging.
Naar buiten ermee komen is wat anders.
Bij mij heeft dat proces wel langer geduurd. Met periodes van meer en minder twijfel. Maar bij mij heerste er ook een gevoel van vrijheid en opluchting toen de kogel door de kerk was. Weg waren ineens alle prangende vragen en cognitieve dissonantie.quote:Op zaterdag 1 juni 2024 11:19 schreef MatthijsDJ het volgende:
[..]
Dat het automatisch ging verbaasde me wel, natuurlijk ging er veel twijfel aan vooraf, maar dat het in één klap over zou zijn was echt raar.
Evolutie is een toevalsproces, waarbij de outsiders doorstromen naar het volgende selectieproces.quote:Op zaterdag 1 juni 2024 10:32 schreef Libertarisch het volgende:
Door BEWUSTE evolutie.
Dus niet door willekeurige mutaties.
Nee, evolutie is geen toeval. Evolutie wordt en werd gedreven door bewustzijn.quote:Op zaterdag 1 juni 2024 12:13 schreef blomke het volgende:
[..]
Evolutie is een toevalsproces, waarbij de outsiders doorstromen naar het volgende selectieproces.
Van kwallen bijvoorbeeld?quote:Op zaterdag 1 juni 2024 12:14 schreef Libertarisch het volgende:
Evolutie wordt en werd gedreven door bewustzijn.
Het is natuurlijk ook iets wat lang onderdeel van je was. Ik ben net 40 nu...quote:Op zaterdag 1 juni 2024 11:44 schreef hoatzin het volgende:
[..]
Bij mij heeft dat proces wel langer geduurd. Met periodes van meer en minder twijfel. Maar bij mij heerste er ook een gevoel van vrijheid en opluchting toen de kogel door de kerk was. Weg waren ineens alle prangende vragen en cognitieve dissonantie.
Kan je ze gelijk tekst en uitleg geven, vooropgesteld dat je dat überhaupt wilt uiteraard.quote:Op zaterdag 1 juni 2024 15:00 schreef MatthijsDJ het volgende:
Tevens kan ik er natuurlijk gif op innemen dat ze aan de deur gaan komen als ik me uitschrijft bij de kerk.
Volgens mij in theorie niets. Al heb je natuurlijk de collecte gedurende de diensten, de jaarlijkse Kerkbalans actie, en hier het verjaardag fonds waar je op je verjaardag een kaart met envelopje voor een donatie krijgt.quote:Op zaterdag 1 juni 2024 15:05 schreef blomke het volgende:
[..]
Kan je ze gelijk tekst en uitleg geven, vooropgesteld dat je dat überhaupt wilt uiteraard.
Hoeveel betaal je tegenwoordig trouwens nog voor het lidmaatschap van een kerk?
Emotie is terug te voeren op chemische en elektrische hersenactiviteit. Dus prima logisch en elektrisch te verklaren.quote:Op vrijdag 31 mei 2024 21:01 schreef Libertarisch het volgende:
Het moet een emotioneel gedreven conclusie zijn.
Je kunt geen emoties zien, zoals je geen gedachtes kunt lezen met een fMRI. Emoties en gedachtes zijn subjectief, hersenactiviteit is objectief.quote:Op zondag 2 juni 2024 14:41 schreef blomke het volgende:
[..]
Met f(unctional)-MRI zijn emoties in de elektrische banen en de hersenactiviteit te volgen
Je hebt er duidelijk geen verstand van. Juist fobieën en daarmee samenhangende angsten, zijn met f-MRI te volgen.quote:Op zondag 2 juni 2024 14:49 schreef Libertarisch het volgende:
[..]
Je kunt geen emoties zien, zoals je geen gedachtes kunt lezen met een fMRI. Emoties en gedachtes zijn subjectief, hersenactiviteit is objectief.
Nee, hersenactiviteit is te volgen. Hersenactiviteit is niet hetzelfde als een gevoel.quote:Op zondag 2 juni 2024 15:14 schreef blomke het volgende:
[..]
Je hebt er duidelijk geen verstand van. Juist fobieën en daarmee samenhangende angsten, zijn met f-MRI te volgen.
Verder verzoek ik je vriendelijk doch dringend geen terminologie als "clown" toe te passen als je het er niet mee eens bent of niet snapt.
Ik zal hem eens gaan volgenquote:Op zondag 2 juni 2024 12:28 schreef Buikbrein het volgende:
Soms kijk ik bijv. graag Seth Andrews -een uitstekende atheist deprogrammer- die met veel humor en goede memes, de waanzin ervan aantoont. Alvast kijkplezier, mss helpt het je.
Vwb de muziek, ik ben muzikant (toetsen vanaf 5) en ondanks dat ik fervent tegen Christendom ben, zit er knijtergoede muziek tussen. Denk dat je dit best van elkaar kan scheiden, in je nieuwe leven kan je prima goede Gospel luisteren om je te troosten; daar is het voor gemaakt.. ik luister nog weleens Take6, omdat ik a capella gewoon te gek vind; ik word er niet Christelijk van (wel wijzer qua harmonieleer).
Dat zelfs eencelligen en bacteriën evolueren door emotie lijkt me ook nogal een clowneske stelling van jou.quote:
Niet door emotie zoals wij mensen uiteraard.quote:Op maandag 3 juni 2024 12:42 schreef Basp1 het volgende:
[..]
Dat zelfs eencelligen en bacteriën evolueren door emotie lijkt me ook nogal een clowneske stelling van jou.
Daar gaat het niet om, het gaat er om dat jij de fundamentele realiteit buiten het bewustzijn plaatst.quote:Op maandag 3 juni 2024 12:58 schreef Basp1 het volgende:
Dus het wereldbeeld van de meesten mensen in de westerse wereld omtrent evolutie klopt niet omdat hier iemand wat oncontroleerbaars over proto bewustzijn beweerd.![]()
Jij bent hier de trol met je materialistische wereldbeeld.quote:Op maandag 3 juni 2024 13:12 schreef Basp1 het volgende:
Ga lekker op een filosofisch forum ergens trollen..
ga inderdaad lekker op een filosofisch forum, ipv in elk topic dezelfde onzin te komen mekkeren. We weten nu wel hoe je er over denkt. Stop deze zendingsreis.quote:Op maandag 3 juni 2024 13:35 schreef Libertarisch het volgende:
[..]
Jij bent hier de trol met je materialistische wereldbeeld.
Het gaat over de realiteit, het moet gewoon uniform bekend zijn dat de realiteit bewustzijn is.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |