De destructieve mythe van kernwapens helpt ook niet mee. Niet dat het niet destructief is, maar met een goede lading vaatbommen kun je meer schade aanrichten.quote:Op vrijdag 31 mei 2024 15:58 schreef Scjvb het volgende:
[..]
Klopt uiteraard.![]()
Dreigementen en nog eens dreigementen. Er blijven immers genoeg redenen aan te dragen dat Poetin zich daarmee in de eigen voet schiet, en niet zo'n beetje ook.
Ook wel. Maar da's niet voor alles handig denk ik.quote:Op vrijdag 31 mei 2024 15:39 schreef BlaZ het volgende:
[..]
Gaat dit nog niet via de nieuwe spoorlijn nabij Mariupol?
Welke spoorlijn? Er is wel een spoorlijn gebouwd ten noordoosten van Mariupol (EO Browser satellietbeelden), maar er is nog geen spoorverbinding van Mariupol richting De Krim. Ik zie niks tenminste.quote:Op vrijdag 31 mei 2024 15:39 schreef BlaZ het volgende:
[..]
Gaat dit nog niet via de nieuwe spoorlijn nabij Mariupol?
Boooo! Get better material!quote:Op vrijdag 31 mei 2024 15:39 schreef Scjvb het volgende:
https://www.rtl.nl/nieuws(...)t-oplopen-linke-soep
Grote BIEMSquote:Op vrijdag 31 mei 2024 10:14 schreef Ulx het volgende:
Ze hebben gisteren en vandaag beide kanten van die veerverbinding uitgeschakeld.
Slim.
Nu moeten de Russen munitie over de kerchbrug sturen. In een langzaam rijdende trein.
Dit opent perspectieven.
Rare jongens, die Romeinen.quote:Op vrijdag 31 mei 2024 15:45 schreef xpompompomx het volgende:
Het Vatnikaan vindt er ook wat van:
[ x ]
Vreemd genoeg zeiden ze niks toen de Ruzzen buitenlandse wapens op Oekrane gingen gebruiken...quote:Op vrijdag 31 mei 2024 15:45 schreef xpompompomx het volgende:
[ x ]
Het idee van de nieuwe spoorlijn was dat het bevoorrading zou versnellen. Via de Krim is vanuit de belangrijkste gebieden in Rusland nogal om.quote:Op vrijdag 31 mei 2024 16:44 schreef Ulx het volgende:
[..]
Ook wel. Maar da's niet voor alles handig denk ik.
Ja, dat zullen ze wel gedacht hebben.quote:Op vrijdag 31 mei 2024 17:48 schreef BlaZ het volgende:
[..]
Het idee van de nieuwe spoorlijn was dat het bevoorrading zou versnellen. Via de Krim is vanuit de belangrijkste gebieden in Rusland nogal om.
Waarom roepen ze Poetin niet op te stoppen met deze oorlog.quote:Op vrijdag 31 mei 2024 15:45 schreef xpompompomx het volgende:
[ x ]
Heel vreemd inderdaad dat ze voor de grote partij kiezen.quote:Op vrijdag 31 mei 2024 17:54 schreef Cilantro het volgende:
[..]
Waarom roepen ze Poetin niet op te stoppen met deze oorlog.
Oja, ik heb soms moeite om de russische gedachtengang te begrijpen. Mariupol moest een iets veiligere spoorlijn krijgen richting Rostov.quote:Op vrijdag 31 mei 2024 17:48 schreef BlaZ het volgende:
[..]
Het idee van de nieuwe spoorlijn was dat het bevoorrading zou versnellen. Via de Krim is vanuit de belangrijkste gebieden in Rusland nogal om.
Je verwacht het nietquote:Op vrijdag 31 mei 2024 15:45 schreef xpompompomx het volgende:
[ x ]
RIPquote:Op vrijdag 31 mei 2024 15:28 schreef TLC het volgende:
https://nos.nl/artikel/25(...)-oekraine-gesneuveld
*RIP*
De spoorweg is het probleem niet zo, dat kan binnen een paar uur gerepareerd worden. Het enige probleem zijn bruggen en stations et cetera.quote:Op vrijdag 31 mei 2024 18:03 schreef oheng het volgende:
[..]
Oja, ik heb soms moeite om de russische gedachtengang te begrijpen. Mariupol moest een iets veiligere spoorlijn krijgen richting Rostov.
Ik snap alleen niet waarom de russen nog proberen om binnen bereik van HIMARS spoorwegen te bouwen, die dan via het partizanen gebied Melitopol naar De Krim moeten gaan.
Ja, maar hoe moeilijk is het om iedere dag 1 of 2 M31's of drones erop te gooien. En iedere paar weken een GLSDB oid. Ik zou persoonlijk een dubbeltap met clustermunitie doen.quote:Op vrijdag 31 mei 2024 18:14 schreef BlaZ het volgende:
[..]
De spoorweg is het probleem niet zo, dat kan binnen een paar uur gerepareerd worden. Het enige probleem zijn bruggen en stations et cetera.
Misschien onderschatten we hoe moeilijk het is dit soort infrastructuur uit te schakelen, we hebben bijvoorbeeld ook nooit een gestructureerde Russische aanval op de bruggen over de Dnjepr gezien.
Ik denk dat drones onvoldoende explosieven hebben om spoor berhaupt te beschadigen. GLSDB is erg duur om iets te beschadigen wat makkelijk gerepareerd kan worden.quote:Op vrijdag 31 mei 2024 18:25 schreef oheng het volgende:
[..]
Ja, maar hoe moeilijk is het om iedere dag 1 of 2 M31's of drones erop te gooien. En iedere paar weken een GLSDB oid. Ik zou persoonlijk een dubbeltap met clustermunitie doen.
quote:Op vrijdag 31 mei 2024 18:13 schreef Discombobulate het volgende:
Volgens Mart de Kruif gaan we dat nucleaire escalatieplafond wel bereiken. Nou, ben benieuwd.
Dat de Russen inmiddels Afrikanen, Chinezen enz. voor zich laten vechten en Oekrane met Noord-Koreaanse en Iraanse (en ongetwijfeld ook Chinese) wapens bestoken is dan blijkbaar weer geen escalatie.quote:Op vrijdag 31 mei 2024 15:45 schreef xpompompomx het volgende:
[ x ]
Je weet dat Oekraine heule grote drones heeft he?quote:Op vrijdag 31 mei 2024 18:33 schreef BlaZ het volgende:
[..]
Ik denk dat drones onvoldoende explosieven hebben om spoor berhaupt te beschadigen. GLSDB is erg duur om iets te beschadigen wat makkelijk gerepareerd kan worden.
Aan beide kanten heb ik weinig aanvallen op spoor gezien, wel op stations and overslagplekken natuurlijk.
Waar zegt de Kruif dat? De enige die loopt te huilstruiken over nUcLeAiRe EsCaLaTiE is good old de Wijk.quote:Op vrijdag 31 mei 2024 18:13 schreef Discombobulate het volgende:
Volgens Mart de Kruif gaan we dat nucleaire escalatieplafond wel bereiken. Nou, ben benieuwd.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |