Kan hem niet lezen. Wat heeft ie op z'n kerfstok ?quote:Op dinsdag 28 mei 2024 14:06 schreef Stepperoller het volgende:
[..]
NRC heeft maart 2024 nog gepubliceerd over dubieus handelen van hem, dus ik denk eerder dat het strategie is om foute figuren naar voren te blijven schuiven.
https://www.nrc.nl/nieuws(...)-niet-mocht-a4193391
Ik vind zelfs dat ie het moet doen, zodat ie ook verantwoording kan afleggen. Wilders is de PVV, de grootste fractie. Ik denk dat het een strategische fout is van zijn coalitiegenoten om hem geen MP te laten zijn.quote:Op dinsdag 28 mei 2024 14:10 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
Wilders mag van mij premier worden. Het is zijn kabinet dat zijn plannen uitvoert. Laat hem dan ook vooral de boel bestieren.
Het zal hier altijd een vriendelijk en vergevingsgezind klimaat blijven voor de dure ondernemers, maakt niet uit welke MP er zal zijn.quote:Op dinsdag 28 mei 2024 14:08 schreef thedeedster het volgende:
[..]
Sommige zeurders gún je uiteindelijk gewoon Wilders als MP.
Inderdaad, komt heel neutraal en genuanceerd over in het interview. Dat kan de politiek wel gebruiken.quote:Op dinsdag 28 mei 2024 13:52 schreef AlwaysHappy het volgende:
Voor wie hem niet kent, een recent interview dat ik tegen kwam:
https://www.groene.nl/art(...)og-lang-niet-bereikt
Komt over als een goede MP.
quote:Op dinsdag 28 mei 2024 14:15 schreef tong80 het volgende:
[..]
Kan hem niet lezen. Wat heeft ie op z'n kerfstok ?
Weet je zeker dat het geen partijgenoot van Rutte is ?quote:
Oh, graag zelfs. Laat de man eindelijk maar eens verantwoordelijkheid nemen ipv schreeuwen vanaf de zijlijn.quote:Op dinsdag 28 mei 2024 14:08 schreef thedeedster het volgende:
[..]
Sommige zeurders gún je uiteindelijk gewoon Wilders als MP.
Als het aan hem ligt sowieso natuurlijk. Of dacht je dat de AIVD top man voor minder monitoren en afluisteren was haha.quote:Op dinsdag 28 mei 2024 13:10 schreef Evangelion het volgende:
AIVD
Zullen de complotgekkies leuk vinden
Ze gaan ons nog meer in de gaten houden !!1
Omdat de democratische rechtsstaat inhoudt dat elke overheidshandelen is gebaseerd op de wet en binnen de grenzen van de wet blijft. Dan moet je dus niet van die toch al politieke geheime dienstjes als de NCTV hebben die stiekem en op onwettige wijze politieke tegenstanders gaan bespioneren.quote:Op dinsdag 28 mei 2024 14:08 schreef Bofjijff het volgende:
[..]
waarom is het een ondermijner van de rechtstaat?
Eerder bij de rechtse wappies die de overheid en dan met name de AIVD niet vertrouwen.quote:Op dinsdag 28 mei 2024 13:19 schreef ReplaR het volgende:
Nou het moddergooien kan weer beginnen bij links hoor.
Stiekem onschuldige burgers via social media in de gaten houden terwijl hij wist dat het niet mocht.quote:Op dinsdag 28 mei 2024 14:15 schreef tong80 het volgende:
[..]
Kan hem niet lezen. Wat heeft ie op z'n kerfstok ?
De overheid en AIVD die bewezen hebben onbetrouwbaar te zijn?quote:Op dinsdag 28 mei 2024 14:26 schreef Nielsch het volgende:
[..]
Eerder bij de rechtse wappies die de overheid en dan met name de AIVD niet vertrouwen.
Dick Cheney ging hem voor.quote:Op dinsdag 28 mei 2024 13:24 schreef Cilantro het volgende:
Goede naam voor het internationale toneel.
Mooie zet van Geert. Eerst alle wappies inpalmen zodat die op hem stemmen, en niet op Thierry.quote:Op dinsdag 28 mei 2024 14:26 schreef Nielsch het volgende:
[..]
Eerder bij de rechtse wappies die de overheid en dan met name de AIVD niet vertrouwen.
De COCK, met C.O.C.Kquote:Op dinsdag 28 mei 2024 13:06 schreef Libris het volgende:
[..]
Kan me nog herinneren dat Wim Kok (MP) en Wim Dik (KPN) op een handelsmissie gingen.
Nou ja, ik heb ook mijn twijfels gezien zijn staat van dienst bij de nctv.quote:Op dinsdag 28 mei 2024 14:48 schreef Mubassie het volgende:
Wie het ook wordt, het is toch nooit goed voor links
Maargoed, ik hoop dat hij als premier zich wel kan gedragen.quote:
Hij komt in elk geval zijn eigen screening door.quote:Op dinsdag 28 mei 2024 14:53 schreef Caland het volgende:
Iemand vanuit de geheime dienst naar voren schuiven als MP is wel naar goed Russisch gebruik
Geen idee hoe het met Dick's zelfrespect zit.quote:Op dinsdag 28 mei 2024 13:07 schreef Harvest89 het volgende:
Doe het niet Dicky.
Geen enkele zelfrespecterende ambtenaar wil een verleden met de PVV aan zich hebben plakken.
quote:Vrienden van uitreizigers
Als Dick Schoof op 1 maart 2013 terrorismecoördinator wordt, verhoogt hij al na twee weken het dreigingsniveau: een aanslag in Nederland is voorstelbaar. Dat komt door de opkomst van terreurorganisatie IS. Naar schatting honderd Nederlanders vertrekken rond die tijd naar Syrië voor de jihad.
De roep om informatie is niet te stillen. In ieder debat wordt Justitieminister Ivo Opstelten (VVD) en later zijn opvolger Ard van der Steur (VVD) bestookt met vragen over Syriëgangers. Wie zijn ze? Hoeveel jongeren heeft u tegengehouden? Hoeveel paspoorten afgepakt?
De AIVD en het Openbaar Ministerie kunnen niet alle vragen beantwoorden: staatsgeheime informatie, lopende onderzoeken. Schoof wel. Zijn analisten volgen de Nederlandse jihadisten nauwgezet online. Alles wat ze vinden op Facebook en YouTube wordt opgeslagen en geanalyseerd: van onthoofdingsvideo’s uit Aleppo tot reacties van de in Nederland achtergebleven vrienden van uitreizigers.
De NCTV adviseert ook gemeenten of ze een pro-Hamas-demonstratie moeten toestaan en of die Turkse zanger die naar de stad komt geen terrorist is. En iedere dag praat Schoof de minister bij. „Dan schoof hij handig een A4’tje met alle antwoorden kant-en-klaar over tafel”, zegt een ambtenaar.
Intern wijzen medewerkers hem erop dat de NCTV burgers helemaal niet in de gaten mag houden. Daar is geen wettelijke grondslag voor. Alleen inlichtingendiensten en de politie mogen onder strenge voorwaarden de gangen van burgers in kaart brengen; daarvoor moeten ze toestemming vragen en elke stap verantwoorden. Een analist van de NCTV mag niets meer dan welke ambtenaar ook.
De bezwaren worden genegeerd. „Wie nog een keer over die grondslag begint, kan zijn spullen pakken”, snauwt Schoof een medewerker op een dag toe, bevestigen meerdere bronnen.
Ook de chef van de analisten is pragmatisch. Paul Abels deelt zo nu en dan op Twitter zijn ongenoegen over de „privacywaanzin” in Nederland. Privacy noemt hij „de westerse variant van de boerka”: beiden belemmeren immers „normale menselijke interactie en samenwerking”. Vooral de nieuwe privacywet AVG moet het ontgelden. Abels: „Dagelijks krijg ik te horen dat iets niet mag op grond van de AVG. Waarom op dit punt zoveel gezagsgetrouwheid?”
Weten de verantwoordelijke justitieministers eigenlijk waar de informatie van de NCTV vandaan komt? „Nee, als minister mag ik ervan uitgaan dat de analyses van de NCTV op zorgvuldige wijze tot stand komen”, zegt Ard van der Steur (2015-2017). „Ik heb nooit inzicht gekregen of gevraagd naar hoe het allemaal precies werkt. Als minister wilde ik vooral weten: begrijp ik de informatie en kan ik ermee werken?”
Een NCTV-analist mag niets meer dan een willekeurige gemeenteambtenaar, stelt ook de huidige terrorismecoördinator Pieter-Jaap Aalbersberg. „Dat moet zo blijven ook. Anders zijn we een geheime dienst.” Net als zijn voorgangers wil ook hij geen extra bevoegdheden. Wel kunnen heel wat online activiteiten van de analisten „juridische versterking” gebruiken, meent hij. Aan het standaardiseren van analyses wordt gewerkt.
https://www.nrc.nl/nieuws(...)-beschermen-a4039114
Als dit de koers is die Nederland wil gaan moeten ik en gelijkgestemden ons eens goed achter de oren krabben of we hier nog wel willen blijven.quote:Op dinsdag 28 mei 2024 14:48 schreef Mubassie het volgende:
Wie het ook wordt, het is toch nooit goed voor links
Mooi, doei!quote:Op dinsdag 28 mei 2024 15:06 schreef BansheeBoy het volgende:
[..]
Als dit de koers is die Nederland wil gaan moeten ik en gelijkgestemden ons eens goed achter de oren krabben of we hier nog wel willen blijven.
Be carefull for what you wish. We dragen enorm bij aan de welvaart van dit land. Je wilt types als ik koste wat kost hier houden. En terecht.quote:
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |