abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  dinsdag 28 mei 2024 @ 12:20:35 #101
28167 matthijst
In a New York State of Mind
pi_213710784
quote:
0s.gif Op dinsdag 28 mei 2024 11:49 schreef Red_85 het volgende:

[..]
Lees het topic eens zou ik zeggen.
Zo maar een greep uit deze pagina:
[..]
[..]

Zeg ik: autisten:
"Op kantoor loop ik tegen collega's aan die een praatje maken."
--> ieuw, mensen praten tegen me.

"Minder mensen die je lastig kunnen vallen met kleine dingetjes"
--> Dit is wel een voordeel, maar goed, dat heb je ook met minder vaak thuiswerken. Tenzij deze poster een robot is die alleen maar werkt om 36 uur productief te zijn.

Ik snap wel dat 2x een uur reistijd op een dag minder mooi meegenomen is.
Snap alleen niet dat dezelfde collega's die dat al 20 jaar deden daar nu opeens een probleem van maken.
En nog minder dat Nederlandse bedrijven schijnbaar niet meer op z'n Amerikaans durven te zeggen: je komt 2 dagen per week naar kantoor.

Bij ons merken we dat het nu lastig is om mensen aan te nemen en voor langere tijd vast te houden, omdat je die vanuit huis moet gaan zitten inwerken. Dus weinig binding met "het team". Verloop is hoog.
Haters everywhere but I don't really care.
pi_213710873
quote:
6s.gif Op dinsdag 28 mei 2024 09:56 schreef Twiitch het volgende:
Ik heb een bullshitjob en ben dus maar max 2 á 3 uur per dag daadwerkelijk productief. Of ik nou thuis zit of op kantoor. Vind het overigens wel prima zo, ik werk om te leven. Het kan me allemaal gestolen worden wat er op het werk gebeurd zolang ik m'n centen maar krijg.
Ik heb geen bullshit job, maar werk soms ook effectief max 4 uur op een dag. Soms thuis, soms op kantoor. En de werkgever weet dat en is daarmee akkoord. Heerlijk.

Waarom? Ik werk voor klanten en krijg eens in de zoveel tijd een nieuwe opdracht gegund. Deze is geoffreerd op basis van een vaste tijdsbesteding en afgebakende opdracht. Nu ben ik wat sneller met rapporteren dan mijn meeste collega's en ik houd binnen die opdrachten meestal tijd over. Werkgever: "pak lekker een terras en geniet van je vrije tijd".
pi_213710911
Ben 1 x p 2 weken 2 uur op kantoor. Rest onderweg. Van niemand last heerlijk
pi_213711003
Bij m'n vorige baan was het juist veel handiger om thuis te werken. Ik ondersteunde de Aziatische sales collega's en hun werkdag zit er tussen 08.00 en 10.00 onze tijd op. Thuis stapte ik vaak om 06.00 uit bed en begon om 06.15. De werkdag was vaak rond 15.00 klaar en dus veel vrije tijd. Andere collega's die de Zuid en Noord Amerikaanse collega's ondersteunden begonnen vaak juist later. Met een dag naar kantoor is er ruim een uur minder mogelijkheid tot klantcontact dan bij het thuiswerken en was dat merkbaar onhandig. Nadeel was ook vaak dat ik m'n werk om 10 uur al klaar had, dat maakte het saai.

Nu een andere baan waar klanten op kantoortijden bereikbaar zijn en ik geregeld buiten de deur ben. Qua kantoorwerk ben in de winter druk en de zomer is het rustig.
  dinsdag 28 mei 2024 @ 12:52:25 #105
168739 Red_85
'echt wel'
pi_213711046
quote:
0s.gif Op dinsdag 28 mei 2024 12:06 schreef Cruzinats het volgende:

[..]
Denk dat met de opkomst van AI veel kantoorwerk wel geautomatiseerd kan worden, zie dat eerder gebeuren dan robots die de billen van bejaarden wassen.
Redelijk wat wel, niet alle.
'Je gaat het pas zien als je het doorhebt'
'Ieder nadeel heb zijn voordeel'
We zullen je nooit, nooit vergeten
1947-2016
pi_213711069
quote:
10s.gif Op dinsdag 28 mei 2024 11:56 schreef heywoodu het volgende:

[..]
Dus de enige banen die wél van belang zijn, zijn die van winkelmedewerkers, verplegers, etc? Die banen komen niet in de problemen zonder de banen die grotendeels op kantoor (of thuis) uit worden gevoerd? Ok dan.
Laat ik het dan anders stellen; een groot deel van de werktijd wordt bij kantoorbanen met bullshit gevuld. En daarmee bedoel ik niet zo nu en dan een praatje maken met je collega's of een kop koffie drinken, dat gebeurt bij andere banen immers net zo goed.
pi_213711126
quote:
1s.gif Op dinsdag 28 mei 2024 12:54 schreef spicymchaggis het volgende:

[..]
Laat ik het dan anders stellen; een groot deel van de werktijd wordt bij kantoorbanen met bullshit gevuld. En daarmee bedoel ik niet zo nu en dan een praatje maken met je collega's of een kop koffie drinken, dat gebeurt bij andere banen immers net zo goed.
Kun je beter als operator 1x per uur een test draaien aan je machine en een eventuele storing oplossen en de rest van de tijd wat voor je uit staren of netflixen.
  dinsdag 28 mei 2024 @ 13:04:47 #108
459912 FlippingCoin
Weer zo'n kut millennial.
pi_213711199
quote:

[..]
Wat voor werk doe jij
I think that it’s extraordinarily important that we in computer science keep fun in computing
For all who deny the struggle, the triumphant overcome
Met zwijgen kruist men de duivel
  Eindredactie Sport / Forummod dinsdag 28 mei 2024 @ 13:06:52 #109
284411 crew  heywoodu
pi_213711227
quote:

[..]
Dat klinkt een beetje als 'elke vorm van overleg is onzin'.
pi_213711267
Ik schat in dat de meeste (kantoor)banen makkelijk in 70 tot 80% van tijd ingevuld kunnen worden. En heel veel ook nog wel in nog minder tijd.

Al die figuren die hier bijna verontwaardigd in dit topic reageren dat ze heus wel 100% van tijd met werk bezig zijn, zitten vervolgens wel de godganse dag te Fok!ken.

En ja, er zijn uitzonderingen waarbij mensen echt alle uren met nuttig werk bezig zijn, het is niet zwart/wit. Maar ik heb al bij meerdere bedrijven gewerkt en overal lopen wel types rond die je ook rustig een tijd kunt missen.

[ Bericht 5% gewijzigd door Ronald op 28-05-2024 13:21:26 ]
٩๏̯͡๏)۶
  dinsdag 28 mei 2024 @ 13:17:49 #111
459912 FlippingCoin
pi_213711339
quote:
0s.gif Op dinsdag 28 mei 2024 13:09 schreef Ronald het volgende:
Ik schat in dat de meeste kantoorbanen makkelijk in 70 tot 80% van tijd ingevuld kunnen worden. En heel veel ook nog wel in nog minder tijd.

Al die figuren die hier bijna verontwaardigd in dit topic reageren dat ze heus wel 100% van tijd met werk bezig zijn, zitten vervolgens wel de godganse dag te Fok!ken.

En ja, er zijn uitzonderingen waarbij mensen echt alle uren met nuttig werk bezig zijn, het is niet zwart/wit. Maar ik heb al bij meerdere bedrijven gewerkt en overal lopen wel types rond die je ook rustig een tijd kunt missen.
Wat voor werk doe jij
I think that it’s extraordinarily important that we in computer science keep fun in computing
pi_213711344
Alsof andere banen 100% van de tijd met het werk bezig zijn. Grapjas.
  dinsdag 28 mei 2024 @ 13:19:26 #113
459912 FlippingCoin
pi_213711359
Ik gok dat mensen die graag op kantoor werken niet thuis een Herman Miller Embody® hebben staan :9~
pi_213711381
quote:
16s.gif Op dinsdag 28 mei 2024 13:17 schreef FlippingCoin het volgende:

[..]
Wat voor werk doe jij
Iets in de IT, vanwaar de vraag?
٩๏̯͡๏)۶
  dinsdag 28 mei 2024 @ 13:26:22 #115
129292 LXIV
Cultuurmoslim
pi_213711425
quote:

Die vooral ja
The End Times are wild
  dinsdag 28 mei 2024 @ 13:29:25 #116
459912 FlippingCoin
pi_213711459
quote:
0s.gif Op dinsdag 28 mei 2024 13:21 schreef Ronald het volgende:

[..]
Dan kan ik je post wat beter inschatten, maar met zo iets waanzinnig vaags als iets in de IT lukt dat nog steeds niet. Waarom denk jij ook maar enigszins capabel te zijn om in te schatten hoe de gemiddelde kantoorbaan eruitziet?
pi_213711475
quote:
0s.gif Op dinsdag 28 mei 2024 13:21 schreef Ronald het volgende:

[..]
Hoeveel tijd van het werk doe je daadwerkelijk iets? 40/50%?
pi_213711488
quote:
16s.gif Op dinsdag 28 mei 2024 13:29 schreef FlippingCoin het volgende:

[..]
Dan kan ik je post wat beter inschatten, maar met zo iets waanzinnig vaags als iets in de IT lukt dat nog steeds niet. Waarom denk jij ook maar enigszins capabel te zijn om in te schatten hoe de gemiddelde kantoorbaan eruitziet?
Ten eerste houd ik het bewust vaag, ik hou van de anonimiteit van Fok!, anders post ik wel op Feesboek. Mijn eigen baan is totaal niet relevant voor dit topic.

En waarom voel je je zo aangesproken eigenlijk, ik plaats gewoon een bericht zoals ik het bedrijsleven tot nu toe ervaren heb. Notabene zeg ik er nog bij dat er ook genoeg mensen zijn die wel alle uren nuttig invullen, maar een heleboel kan in minder tijd. Een hele afgewogen genuanceerde post eigenlijk.
٩๏̯͡๏)۶
  dinsdag 28 mei 2024 @ 13:32:44 #119
129292 LXIV
Cultuurmoslim
pi_213711493
quote:
0s.gif Op dinsdag 28 mei 2024 09:56 schreef Vincent_student het volgende:

De voordelen zijn enorm. Als ik naar kantoor moet heb ik eerst een uur reistijd. Op kantoor loop ik tegen collega's aan die een praatje maken. Met een beetje geluk start ik dan om half negen, negen uur met werken. Thuis heb ik er al twee-en-een-half uur opzitten, productief. Op een kantoordag heb ik veel aanloop, omdat ik barst van de ervaring. Thuis heb ik daar geen last van.
Maar dat laatste, dat is juist iets wat het bedrijf nu mist. Als ervaren werknemer krijg je juist daarom meer betaald. Ik reken juist dat tot productiviteit
The End Times are wild
  dinsdag 28 mei 2024 @ 13:35:03 #120
459912 FlippingCoin
pi_213711516
quote:
0s.gif Op dinsdag 28 mei 2024 13:32 schreef Ronald het volgende:

[..]
Ten eerste houd ik het bewust vaag, ik hou van de anonimiteit van Fok!, anders post ik wel op Feesboek. Mijn eigen baan is totaal niet relevant voor dit topic.

En waarom voel je je zo aangesproken eigenlijk, ik plaats gewoon een bericht zoals ik het bedrijsleven tot nu toe ervaren heb. Notabene zeg ik er nog bij dat er ook genoeg mensen zijn die wel alle uren nuttig invullen, maar een heleboel kan in minder tijd. Een hele afgewogen genuanceerde post eigenlijk.
Ik voel mij absoluut niet aangesproken, ik vind het alleen enorm verwonderlijk dat zoveel mensen denken te weten wat iemand anders voor de kost doet. Je zal zelfs binnen de IT niet weten hoe veel mensen hun dagen vullen doordat het zo'n breed divers vakgebied is dus laat staan daarbuiten.

Ik had een beeld van dat zal wel iemand zijn die met zijn handen werkt en denkt dat iedereen met een kantoorbaan een beetje excel sheets zit in te vullen of zo.
pi_213711584
Ons kantoor is veel te klein om allemaal iedere dag te gaan.
  dinsdag 28 mei 2024 @ 13:46:34 #122
402274 Cruzinats
we were kings, and such
pi_213711597
quote:
16s.gif Op dinsdag 28 mei 2024 13:35 schreef FlippingCoin het volgende:

[..]
Ik voel mij absoluut niet aangesproken, ik vind het alleen enorm verwonderlijk dat zoveel mensen denken te weten wat iemand anders voor de kost doet. Je zal zelfs binnen de IT niet weten hoe veel mensen hun dagen vullen doordat het zo'n breed divers vakgebied is dus laat staan daarbuiten.

Ik had een beeld van dat zal wel iemand zijn die met zijn handen werkt en denkt dat iedereen met een kantoorbaan een beetje excel sheets zit in te vullen of zo.
Ik zie gewoon niet de toegevoegde waarde dat er miljoenen Nederlanders rondlopen die daags een beetje naar een schermpje turen en 'iets' aan het 'doen' zijn vaak voor een grote multinational die de wereld alleen maar een beetje kutter maakt. Vaak zijn het ook gezonde mensen die ook agent, verpleegkundige of leraar zouden kunnen worden of een ander beroep waar de maatschappij wat aan heeft.
pi_213711635
quote:
0s.gif Op dinsdag 28 mei 2024 12:20 schreef matthijst het volgende:

Bij ons merken we dat het nu lastig is om mensen aan te nemen en voor langere tijd vast te houden, omdat je die vanuit huis moet gaan zitten inwerken. Dus weinig binding met "het team". Verloop is hoog.
Ook het inwerken/coachen van juniors gaat veel langzamer als ze remote werken. Als een naast een senior werkt dan pakken ze veel sneller de "kneepjes" van het vak op.

Remote zijn de sociale contacten ook veel minder, je mist de lichaamstaal van je collegas of de onofficieele gesprekken tijdens de lunch/koffie automaat. Hoef niet perse dikke vrienden te worden met mijn collegas maar een team met een goede sfeer levert altijd meer op als een team dat elkaar sociaal amper kent.
  dinsdag 28 mei 2024 @ 13:51:04 #124
459912 FlippingCoin
pi_213711640
quote:
0s.gif Op dinsdag 28 mei 2024 13:46 schreef Cruzinats het volgende:

[..]
Ik zie gewoon niet de toegevoegde waarde dat er miljoenen Nederlanders rondlopen die daags een beetje naar een schermpje turen en 'iets' aan het 'doen' zijn vaak voor een grote multinational die de wereld alleen maar een beetje kutter maakt. Vaak zijn het ook gezonde mensen die ook agent, verpleegkundige of leraar zouden kunnen worden of een ander beroep waar de maatschappij wat aan heeft.
Ja je hebt dus werkelijk waar geen flauw benul. Wat denk je dat er met een ziekenhuis, politieapparaat of universiteit gebeurd als er geen software meer ontwikkeld wordt?
pi_213711657
Imagine hoe erg het fileleed zou zijn als thuiswerken niet kon en mocht.
pi_213711660
quote:

[..]
Schijnbaar is er toch iemand bereid om te betalen voor die mensen die nutteloos werk doen en zijn we bereid om die mensen beter te betalen als iemand die nuttig werkt doet ;)
pi_213711667
quote:
16s.gif Op dinsdag 28 mei 2024 13:51 schreef FlippingCoin het volgende:

[..]
Ja je hebt dus werkelijk waar geen flauw benul. Wat denk je dat er met een ziekenhuis, politieapparaat of universiteit gebeurd als er geen software meer ontwikkeld wordt?
Zonder software kunnen we ook niet zijn gezwam lezen. :T
You know what they call a Quarter Pounder with Cheese in Paris?
  dinsdag 28 mei 2024 @ 13:55:30 #128
402274 Cruzinats
we were kings, and such
pi_213711681
quote:
0s.gif Op dinsdag 28 mei 2024 13:53 schreef descon het volgende:

[..]
Schijnbaar is er toch iemand bereid om te betalen voor die mensen die nutteloos werk doen en zijn we bereid om die mensen beter te betalen als iemand die nuttig werkt doet ;)
Heeft te maken met kapitalisme en niet zozeer wat maatschappelijk wenselijk is.
pi_213711687
quote:

[..]
Aldus een bouwvakker of iets dergelijks.
  dinsdag 28 mei 2024 @ 14:00:12 #130
402274 Cruzinats
we were kings, and such
pi_213711724
quote:
0s.gif Op dinsdag 28 mei 2024 13:54 schreef Cheeseburgert het volgende:

[..]
Zonder software kunnen we ook niet zijn gezwam lezen. :T
Dat zijn IT'ers, die mensen zitten daar vaak wel op hun plek inderdaad. Bedoel meer de groep die een beetje excel sheets invult en formulieren moet controleren, dat kan over een paar jaar prima door AI gedaan worden.
pi_213711844
quote:
0s.gif Op dinsdag 28 mei 2024 13:32 schreef LXIV het volgende:

[..]
Maar dat laatste, dat is juist iets wat het bedrijf nu mist. Als ervaren werknemer krijg je juist daarom meer betaald. Ik reken juist dat tot productiviteit
Mijn ervaring is dat de (jonge) mensen lui zijn. Ze denken: die weet het wel, die gaat het me vertellen. Terwijl ze zelf niets uitzoeken. Het resultaat was dat ik alles deed en de rest niets. Want de rest kon niets. Ik heb ervaring opgedaan door te doen. Nu is het de beurt aan anderen om te doen. Ga zelf uitzoeken hoe dingen moeten, daar leer je van.
  dinsdag 28 mei 2024 @ 14:17:58 #132
129292 LXIV
Cultuurmoslim
pi_213711960
quote:
0s.gif Op dinsdag 28 mei 2024 14:10 schreef Vincent_student het volgende:

[..]
Mijn ervaring is dat de (jonge) mensen lui zijn. Ze denken: die weet het wel, die gaat het me vertellen. Terwijl ze zelf niets uitzoeken. Het resultaat was dat ik alles deed en de rest niets. Want de rest kon niets. Ik heb ervaring opgedaan door te doen. Nu is het de beurt aan anderen om te doen. Ga zelf uitzoeken hoe dingen moeten, daar leer je van.
Jij bent niet echt het type leraar/begeleider/mentor lees ik al…
Het heeft echt niks met luiheid te maken. Voor veel mensen is iemand iets vragen veel duidelijker en sneller dan zelf gaan lezen. Ik doe dat ook altijd. Als mensen mij om advies of kennis vragen vind ik dat fijn en voel ik me gerespecteerd.
The End Times are wild
pi_213712104
quote:
0s.gif Op dinsdag 28 mei 2024 14:17 schreef LXIV het volgende:

[..]
Het heeft echt niks met luiheid te maken. Voor veel mensen is iemand iets vragen veel duidelijker en sneller dan zelf gaan lezen. Ik doe dat ook altijd. Als mensen mij om advies of kennis vragen vind ik dat fijn en voel ik me gerespecteerd.
Dus je bent lui.
pi_213712183
quote:
0s.gif Op dinsdag 28 mei 2024 14:17 schreef LXIV het volgende:

[..]
Oh jawel. Ik ben zelfs docent in onze organisatie. Maar ik heb letterlijk opmerkingen gekregen van "Waarom zou ik het doen als **** het in 5 minuten kan doen?"
Het gevolg was dat ik toen wisselde van afdeling dat de afdeling waar ik vertrok enorme problemen kreeg, omdat niemand mijn werk kon doen.
pi_213712265
Veel administratieve processen zijn op die afdeling geautomatiseerd. Geschreven in Python, R en SQL. Dat heb ik allemaal gedaan. Maar er is geen hond die kan programmeren, die gasten zijn niet te vinden. Dus heb ik geprobeerd collega's te leren programmeren. Geen interesse. En toen ging ik weg....
Dit programma's moeten onderhouden worden omdat dingen veranderen. Ze komen soms smekend bij me. Ik doe het dan wel, maar een gezonde situatie is het niet.
pi_213712570
quote:
0s.gif Op dinsdag 28 mei 2024 14:00 schreef Cruzinats het volgende:

[..]
Dat zijn IT'ers, die mensen zitten daar vaak wel op hun plek inderdaad. Bedoel meer de groep die een beetje excel sheets invult en formulieren moet controleren, dat kan over een paar jaar prima door AI gedaan worden.
Accountants?
pi_213712693
quote:
Ik schat in dat de meeste (kantoor)banen makkelijk in 70 tot 80% van tijd ingevuld kunnen worden. En heel veel ook nog wel in nog minder tijd.

Dit is wel zo'n beetje de kern van de zaak ja. Vakgebieden als accountancy, consultancy, communicatie en ook gewoon IT zitten vol met bullshit.

En dan heb je ook nog de ontelbare adviseursfuncties (vaak adviezen die direct weer in een laatje verdwijnen) bij bedrijven en de overheid. Het gaat vaak nergens over, je bent nog zeer royaal met 70-80 procent.
  dinsdag 28 mei 2024 @ 15:33:26 #138
459912 FlippingCoin
pi_213712838
quote:
0s.gif Op dinsdag 28 mei 2024 15:15 schreef PietjePuk2000 het volgende:

[..]
Dit is wel zo'n beetje de kern van de zaak ja. Vakgebieden als accountancy, consultancy, communicatie en ook gewoon IT zitten vol met bullshit.

En dan heb je ook nog de ontelbare adviseursfuncties (vaak adviezen die direct weer in een laatje verdwijnen) bij bedrijven en de overheid. Het gaat vaak nergens over, je bent nog zeer royaal met 70-80 procent.
Benoem die bullshit eens dan binnen de IT? :!
pi_213713408
quote:
0s.gif Op dinsdag 28 mei 2024 13:50 schreef descon het volgende:

[..]
Ook het inwerken/coachen van juniors gaat veel langzamer als ze remote werken. Als een naast een senior werkt dan pakken ze veel sneller de "kneepjes" van het vak op.

Remote zijn de sociale contacten ook veel minder, je mist de lichaamstaal van je collegas of de onofficieele gesprekken tijdens de lunch/koffie automaat. Hoef niet perse dikke vrienden te worden met mijn collegas maar een team met een goede sfeer levert altijd meer op als een team dat elkaar sociaal amper kent.
Dat is maar net hoe je het zelf inricht natuurlijk en verschilt ook behoorlijk per organisatie. Als er één persoon geregeld thuiswerkt en de rest zit op kantoor dan is er inderdaad geen sociale binding. Werk je allemaal thuis dan is die binding er wel degelijk, mensen zoeken elkaar wel op. Via Teams kun je ook prima andere gesprekken hebben dan over werk, ook als je nieuw in een team komt.

Bij mijn vorige werkgever werd veel remote gewerkt en was de sociale binding prima. Bij mijn huidige werkgever ben ik de enige in het team die drie dagen per week thuis werkt. Dan is de binding een stuk minder en dat merk ik ook wel in m'n dagelijkse werkzaamheden.
  dinsdag 28 mei 2024 @ 17:04:12 #140
129292 LXIV
Cultuurmoslim
pi_213713701
quote:
0s.gif Op dinsdag 28 mei 2024 14:33 schreef Vincent_student het volgende:

[..]
Oh jawel. Ik ben zelfs docent in onze organisatie. Maar ik heb letterlijk opmerkingen gekregen van "Waarom zou ik het doen als **** het in 5 minuten kan doen?"
Het gevolg was dat ik toen wisselde van afdeling dat de afdeling waar ik vertrok enorme problemen kreeg, omdat niemand mijn werk kon doen.
Je moet het ook zelf niet uitvoeren, maar anderen leren hoe het moet.
The End Times are wild
pi_213713805
quote:
2s.gif Op dinsdag 28 mei 2024 16:38 schreef ArnosL het volgende:

[..]
Dat is maar net hoe je het zelf inricht natuurlijk en verschilt ook behoorlijk per organisatie. Als er één persoon geregeld thuiswerkt en de rest zit op kantoor dan is er inderdaad geen sociale binding. Werk je allemaal thuis dan is die binding er wel degelijk, mensen zoeken elkaar wel op. Via Teams kun je ook prima andere gesprekken hebben dan over werk, ook als je nieuw in een team komt.

Bij mijn vorige werkgever werd veel remote gewerkt en was de sociale binding prima. Bij mijn huidige werkgever ben ik de enige in het team die drie dagen per week thuis werkt. Dan is de binding een stuk minder en dat merk ik ook wel in m'n dagelijkse werkzaamheden.
Het is op kantoor net ff wat makkelijker om ff een informeel gesprek te beginnen. Ff dom zeuren bij de lunch of bij de koffie automaat. Dr is sneller een aanleiding om een "onbekende" aan te spreken in het echte leven als digitaal.

Zelfde als je met 10 man in een teams call zit te wachten...dan ga je niet ff rustig met iemand bij praten omdat iedereen mee luistert. Terwijl in een vergaderzaal zit je ff rustig met iemand te praten tot dat het circus begint.

Zeker bij wat meer introverte collegas is het veel makkelijker om ze in het team te betrekken als je naast ze zit dan via teams. Het opbouwen van vertrouwen gaat veel sneller bij persoonlijk contact, digitaal duurt toch allemaal wat langer.

Het zal zeker per organisatie verschillen maar denk dat de algemene trend wel duidelijk is kwa vertrouwen en band opbouwen face to face zeker beter werkt als digitaal. Maar je hoeft natuurlijk niet elke dag op kantoor te zitten maar een beetje balans is zeker goed.
pi_213713836
quote:
16s.gif Op dinsdag 28 mei 2024 15:33 schreef FlippingCoin het volgende:

[..]
Benoem die bullshit eens dan binnen de IT? :!
Bullshit zit overal. Probleem is dat bij veel softe beroepen het lastig meetbaar is of het resultaat goed is of het is pas duidelijk over een langere periode of het advies/resultaat goed was.

Daarnaast helpt het ook om zelf geen verantwoordelijkheid te nemen als je het kan afschuiven op een consultant. c_/
  dinsdag 28 mei 2024 @ 17:23:40 #143
459912 FlippingCoin
pi_213713857
quote:
0s.gif Op dinsdag 28 mei 2024 17:20 schreef descon het volgende:

[..]
Bullshit zit overal. Probleem is dat bij veel softe beroepen het lastig meetbaar is of het resultaat goed is of het is pas duidelijk over een langere periode of het advies/resultaat goed was.

Daarnaast helpt het ook om zelf geen verantwoordelijkheid te nemen als je het kan afschuiven op een consultant. c_/
Software lijkt mij bij uitstek erg goed te monitoren, waarom zou het moeilijk in te zien zijn of het resultaat van uitgevoerde werkzaamheden goed is?
pi_213714011
quote:
16s.gif Op dinsdag 28 mei 2024 17:23 schreef FlippingCoin het volgende:

[..]
Software lijkt mij bij uitstek erg goed te monitoren, waarom zou het moeilijk in te zien zijn of het resultaat van uitgevoerde werkzaamheden goed is?
Theoretisch gezien wel, in de praktijk zal dat nooit gebeuren. Nieuwe inzichten, onvoorziene issues of wijzigingen in de requirements. Dan heb je ineens ruimte voor allerlei mensen die advies komen geven hoe het beter kan of problemen zien die geen problemen zijn. Filter dan maar eens de goede consultants van de slechte.

Maar we gaan offtopic...dit heeft weinig met thuiswerken te maken :)
  dinsdag 28 mei 2024 @ 17:47:27 #145
459912 FlippingCoin
pi_213714087
quote:
0s.gif Op dinsdag 28 mei 2024 17:40 schreef descon het volgende:

[..]
Theoretisch gezien wel, in de praktijk zal dat nooit gebeuren. Nieuwe inzichten, onvoorziene issues of wijzigingen in de requirements. Dan heb je ineens ruimte voor allerlei mensen die advies komen geven hoe het beter kan of problemen zien die geen problemen zijn. Filter dan maar eens de goede consultants van de slechte.

Maar we gaan offtopic...dit heeft weinig met thuiswerken te maken :)
En dan stop je maar met monitoring en denk je bekijk jet maar of zo? :lijstje: Het klinkt mij niet per se herkenbaar in de oren.
pi_213714111
Ik werk 3 á 4 dagen per week thuis. Heerlijk.

Geen 5 dagen per week continue hetzelfde geouwehoer op kantoor moeten meemaken maar gewoon eens echt aan het werk.

quote:
9s.gif Op dinsdag 28 mei 2024 08:22 schreef heywoodu het volgende:
Wat is eigenlijk nou weer de definitie van bullshitjobs tegenwoordig? Zo'n coach die coaches coacht ofzo?
Social Media manager
Inclusiviteit & diversiteit specialist
Corporate translator
pi_213714133
quote:
16s.gif Op dinsdag 28 mei 2024 17:23 schreef FlippingCoin het volgende:

[..]
Ook bij software ontwikkeling gaat vaak enorm veel tijd en geld verloren aan allerlei randzaken. Denk maar aan de talloze overheidsprojecten die ver over budget gingen.

En ik benadruk maar even voordat jij mijn post weer verkeerd begrijpt, het kan ook zeker heel goed verlopen. Ik heb daar zelf wisselende ervaringen mee.
٩๏̯͡๏)۶
  dinsdag 28 mei 2024 @ 17:53:34 #148
459912 FlippingCoin
pi_213714141
quote:
1s.gif Op dinsdag 28 mei 2024 17:52 schreef Ronald het volgende:

[..]
Ook bij software ontwikkeling gaat vaak enorm veel tijd en geld verloren aan allerlei randzaken. Denk maar aan de talloze overheidsprojecten die ver over budget gingen.

En ik benadruk maar even voordat jij mijn post weer verkeerd begrijpt, het kan ook zeker heel goed verlopen. Ik heb daar zelf wisselende ervaringen mee.
Ver over budget gaan zegt precies niks over tijd aan bullshit besteden. :!
pi_213714152
quote:
16s.gif Op dinsdag 28 mei 2024 17:53 schreef FlippingCoin het volgende:

[..]
Ver over budget gaan zegt precies niks over tijd aan bullshit besteden. :!
Of wel, bijvoorbeeld te veel managers met gebrekkige kennis die duur zijn en niks toevoegen.

Maar goed, ik geloof dat wij een totaal verschillend beeld hebben van het bedrijfsleven in de praktijk.
٩๏̯͡๏)۶
pi_213714158
quote:
0s.gif Op dinsdag 28 mei 2024 17:55 schreef Ronald het volgende:

[..]
Of wel, bijvoorbeeld te veel managers met gebrekkige kennis die duur zijn en niks toevoegen.

Maar goed, ik geloof dat wij een totaal verschillend beeld hebben van het bedrijfsleven in de praktijk.
Dat niet alleen. Ook de klant die niet weet wat die precies wilt.
Corporate translator
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')